eitaa logo
افسر جنگ نرم
95 دنبال‌کننده
1هزار عکس
701 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5⃣ سخنان اخیر مقام معظم رهبری @afsar13 🔸با دقت در بیانات ایشان می بینیم که ایشان قانون را قانون خوبی میدانند اما نه فی نفسه، بلکه از آن جهت که حلقه ی بسته ی مدیریتی را باز میکند 🔹واضحست که باز شدن حلقه ی مدیریتی تلازمی با بیکار کردن بازنشستگان کل کشور ندارد چرا که حلقه ی مدیریتی بسته مفهومی است که در سطوحی خاص از مشاغل معنا دارد نه در تمام موارد شغلی سرتاسر کشور 🔸در واقع آنچه مدنظر حضرت آقا است صرف به کارگرفتن یا به کار نگرفتن بازنشستگان نیست بلکه باز شدن حلقه های بسته ی مدیریتی کشور است از کلام ایشان واضحست که اصل و نفس منع به کارگیری بازنشستگان موضوعیت ندارد بلکه نتیجه ی حاصل از آن یعنی باز شدن حلقه های بسته های مدیریتی است که مطلوب نظر ایشان است در وضعیت فعلی که افراد بازنشسته اقوام خود را به جای خود سر کار میگذارند باز هم فرجی حاصل نمیشود و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم بی فایده است 🔹ضمنا ایشان نیز به صراحت اطلاق قانون را غلط بر می شمارد و میگوید: " بعضی از افراد هستند بله، مثلاً سی سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنید که بیست‌ساله بوده، هجده‌ساله بوده استخدام شده، حالا هم یک مردی چهل‌وهشت‌ساله، پنجاه‌ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ی خوبی هم پیدا کرده، جایگزین هم ندارد؛ این است دیگر؛ قانون این را هم شامل میشود؛ اما شمول قانون نسبت به این‌جور آدمهایی که کم‌وبیش پیدا میشوند، ممکن است زیاد هم نباشند، درست نیست" 🔸این مطلب، یک نکته ی منطقی و البته ساده است که فهم آن به آسانی ممکن خواهد بود اما با کمال تعجب و تاسف می بینیم که قانون بدون توجه به این نکته ی ساده ی منطقی وضع شده است یعنی عموم کسانی که این قانون را وضع کردند شعورشان به این نکته ی ساده نرسیده است!!! از دو حال خارج نیست یا واقعا نفهمیدند و یا خود را به نفهمی زدند که در هر دو حال باید گفت بدا به حال مملکت که نفهم ها و نفهم نماها برای آن قانون می نویسند! ❌ ادامه مطلب را در کانال بخوانید👇 @afsar13
6⃣ نگاه درست به مساله @afsar13 🔸همان طور که گفته شد در مفاهیم دینی چیزی به نام نداریم اساسا یک مفهوم غربی است که از دوران صنعتی شدن در اروپا به وجود آمد در اسلام، بیکاری و مفتخوری به شدت تقبیح شده است 🔹اسلام با نگاهی منطقی نسبت به نیازهای انسان و واقعیات جامعه، مفهومی به نام "" را در مقابل مفهوم غربی "" مطرح میکند به این ترتیب مساله ی پرداخت مقرری به افراد تلازمی با سالهای کار او ندارد 🔸ممکنست فردی در سنین جوانی بر اثر حادثه یا بیماری دچار نقص عضو شده و توان کار کردن نداشته باشد در اینجا ، حکومت را موظف میداند که از بیت المال او را تامین نماید 🔹در مقابل ممکنست فردی حتی با گذار از سن 50 سال و 60 سال هم همچنان توان کار کردن داشته باشد 👈اسلام بیکاری او را مذموم میداند 🔸با بررسی در روایات مربوط به مساله ی خواهیم دید که هرجا سخن از رسیدگی به فردی و پرداخت مقرری از بیت المال به او شده است ناظر به موردی بوده است که به دلیل کهولت سن و یا جنگ و بیماری و... قادر به کار و امرار معاش نبوده است و هرگز مزخرفات غربی همچون در اسلام جایی ندارد @afsar13 🔹همان طور که گفته شد (حداقل به شکلی که امروزه متداول است) وجه عقلایی ندارد 🔸از منظر عقلایی مشکلات کار و مربوط به کارگیری یا عدم کارگیری بازنشستگان نیست بلکه مربوط به عدم به کارگیری صحیح افراد در جایگاه مناسب است 🔹واضحست که مشاغل و مناصب و مسئولیت های مختلف یک جامعه شرایط و نیازهای گوناگونی دارند 🔻گاه یک شغل و یک منصب نیاز به جوانی تازه نفس و با نیرو و اراده ی تازه و قوی دارد 🔻و گاه یک شغل و منصب دیگر نیاز به فردی مجرب و کارآزموده دارد 🔻گاه یک مسئولیت، جسارت جوان و خلاقیت ذهنی نو را میطلبد 🔻و گاه مسئولیت دیگری نیاز به حزم و دوراندیشی پیر خردمند دارد 👈تقابلی که میان اشتغال جوانان و پیران به وجود می آورند تقابل غلطی است 🔹مشکل اصل اشتغال بازنشستگان نیست. بلکه مشکل آنجایی پدید می آید که در منصبی که مناسب جوان است پیر به کار گمارده شود و برعکس در مسئولیتی که مناسب پیر است جوان به کار گرفته شود در این صورت است که امور به درستی پیش نمی رود کارهایی که نیاز به قوای جوانی دارد به دلیل ضعف پیران معطل می ماند و کارهایی که نیاز به حزم و تجربه دارد به سبب خامی جوان ضایع میگردد 👈به کارگیری درست توامان نیروهای جوان و پیر در جامعه هردو لازم و ضروری است و پیشرفت کشور نیازمند کار و فعالیت هر دو گروه جوانان و پیران است 🔸پس اگر بخواهیم عقلایی به مساله ی نگاه کنیم لازم است بررسی های تخصصی و کارشناسی برای تفکیک میان مشاغل و مناصب مختلف صورت گیرد و در هر زمینه ی متناسب با همان شرایط قانون وضع شود نه اینکه احمقانه، قانونی را برای همه ی مردم در تمام مشاغل مورد اطلاق قرار دهند!!! 🔹اگرچه امر غلطی است اما مفهومی به نام وجود دارد که ضرورت هر جامعه ای است لذا لازم است تا ساز و کار درستی ترتیب داده شود تا کسانی که به هر دلیل قادر به تامین معاش خود و خانواده نیستند به سختی و زحمت نیفتند 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
افسر جنگ نرم
بیانات مهم #امام_خامنه_ای درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان ➕ برخورد کریمانه معظم له با طلبه ا
❗️این متن برای انتشار در نوشته شده!! @afsar13 جان به جان جنس ایرانی کنی ، نا مرغوب است. نمونه اش همین رژیم آخوندی! این چه است که در مرکز حکومتش درس می دهد و در کلاسش به روی همه باز است؟ این چه دیکتاتوری است که کلاس درسش نرده ندارد و شاگردانش بعد از درس ، به او هجوم می آورند؟ این چه دیکتاتوری است که شاگردش جسارت سوال ، بل داد و فریاد دارد؟ این چه دیکتاتوری است که بادیگاردهایش فریادگر را در نمی کنند؟ این چه دیکتاتوری است که فریاد شاگردی همسال فرزندش را با فریاد و تهدید نمی دهد؟ این چه دیکتاتوری است که از شاگرد فریادگر ، در میان جمع شاگردان و بادیگاردها ، بابت تلخی در رفتار ، عذرخواهی می کند؟ رژیم آخوندی ، عرضه دیکتاتوری هم ندارد! أه…! مرسی! 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
📝 ‌کالبد شکافی رسانه ای یک رویداد @afsar13 🔸 روز سه شنبه در درس خارج فقه موضوعی را روایت کردند که درس‌های اموزنده‌ای دارد و می‌تواند تراز حکمرانی را در جامعه نبوی ترسیم کند. رویدادی که در آن، امام در باره یک موضوع بظاهر ساده از یک فرد جامعه معذرت خواهی می‌کند. آقا فراتر از با بیان ادله مستحکم ، به شفاف‌سازی در موضوع مورد انتقاد هم می پردازد. 🔹 این سیره حکمرانی نه فقط فرسنگ‌ها پیشروتر از منش مدعیان اندیشه لیبرال‌دمکراسی در قرن بیست و یکم است بلکه در جامعه اسلامی هم کم نظیر است. 🔸 کالبد شکافی این رخداد در ابعاد رسانه ای در عصر آلودگی اطلاعاتی و دستکاری تصاویر ، نماد روشنی از نحوه تعامل عملی امام و امت است . کنکاش این سیره از منظر اخلاقی ، شهروندی و ... هم عبرت آموز است: 1️⃣ رهبر معظم انقلاب رویداد را بدون مجامله با در نظر گرفتن عناصر ششگانه خبری روایت کردند. زمان، مکان، چه کسی، چگونه، چه چیزی و چرایی. 2️⃣ روشنگری در نخستین زمان ممکن یعنی در نخستین جلسه مشابه پس از جلسه‌ای که رویداد در آن اتفاق افتاده است، صورت گرفت. 3️⃣ نحوه بیان طلبه معترض "داد کشیدن سر رهبری" با آنکه نه منطبق با شئونات و مأمومی و نه حتی همخوان با منش معلم و شاگردی بوده است. رهبری انقلاب با این همه صرفاً بخاطر آنکه "یک قدری تند گفتم آقا چرا داد می‌کشید" معذرت‌خواهی می‌کند. 4️⃣ موضوع در جلسه‌ای با همان افرادی که بگو مگو در آن روی داده است رمزگشایی می‌شود زیرا اگر در جای دیگری روشنگری می‌شد ممکن بود برخی از افرادی که در جلسه نخست شاهد ماجرا بودند از آن مطلع نشوند و حقی ضایع شود. 5️⃣ برداشت‌های فرا واقعیت از یک موضوع بعضاً سبب ایجاد کدورت یا خطای در تحلیل می‌شود که البته بایستی مورد بازنگری قرار داد. آقا با ظرافت این نکته را یادآور می‌شوند که "برادرمان نسبت به اینکه یک چیزی را به ما نسبت می‌دهند که ایشان نمی‌پسندد، ناراحت" شده‌اند. 6️⃣ بیان نرم و لحن پدرانه توأم با تبسم در روایت آن واقعه سبب شد تا افرادی که ممکن بود پس از دیدن یا شنیدن ماجرا ، تصویری نادرست از فرد منتقد در ذهنشان شکل بگیرد ، اصلاح شود. 7️⃣ رهبر انقلاب اسلامی که همواره گفتار و رفتار حتی بظاهر نرم سردمداران نظام سلطه را با بدبینی می‌نگرند و آن را "دست چدنی در زیر دستکش مخملی" می‌دانند ، گفتار و رفتاری در این‌سو را ولو آنکه با "اوقات تلخی" بیان شده است حمل بر "محبت" تلقی می‌کنند. 8️⃣ رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع نه‌فقط به جمع طلبه ها بلکه به مسئولان و مردم الگویی عملی از حکمرانی مبتنی بر ارزش‌های دینی در حوزه فردی و اجتماعی را آموزش دادند. 9️⃣ رهبری انقلاب اسلامی منطق در گفتار، استدلال در کلام و آرامش در بحث را در پیچیده‌ترین مباحث راهبردی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مد نظر قرار می‌دهند. آقا در این زمینه هم صرفاً به بیان رویداد نمی‌پردازد و بصورت کارشناسانه در مقام پاسخگویی و اقناع منتقد بر می‌آیند. 🔟 رهبر انقلاب اسلامی در چرایی این تصمیم به جنبه‌های مثبت و منفی قانونی می‌پردازد و اتفاقاً با جنبه‌های ایجابی آن شروع می‌کنند. آقا قانون بازنشستگان را "یک قانون بسیار خوب" که "به آن احتیاج داشتیم" می‌دانند . این قانون "حلقه‌ی مدیریتی بسته را باز می کند "و "راه را برای جوانها می‌گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی" ، "منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق" را درست نمی‌دانند. 1️⃣1️⃣ آقا در این موضوع از اختیار ولی فقیه استفاده می‌کنند تا مدیریت کشور با چالش مواجه نشود اما در عین حال تصریح می‌کنند که "بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ی رهبری متوسل بشوند." ✍ حسن‌عابدینی 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه #دمشق امروز و #پاریس امروز! 💥 وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين @afsar13 👈َ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار ویدئویی تکان دهنده که نشان می‌دهد نیروهای #پلیس #فرانسه به صورت دسته جمعی یکی از معترضان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، موجب خشم کاربران فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی شده است. @afsar13 👈
نسل کشی در ادامه دارد… @afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💣 صبح امروز یک خودروی انتحاری که با بمب و مواد منفجر تجهیز شده بود به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در #چابهار حمله کرده است. 🔻دو شهید و چند زخمی 🔻عملیات کور بوده و هیچ حاصلی برای تروریست‌ها نداشته @afsar13 👈
افسر جنگ نرم
💣 صبح امروز یک خودروی انتحاری که با بمب و مواد منفجر تجهیز شده بود به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در
از معاف میکنند اما با اجرای مدل نا امن سازی، این معافیت را در عین منت گذاری بر سر سرمایه‌گذار دور میزنند @afsar13 👈
کوبیدن اتومبیل به حفاظ پارلمان در انگلستان حمله تروریستی است؛ اما انفجار خودرو انتخاری در حمله ترویستی نیست!!! @afsar13 👈
پیش بینی می‌شود کریدور پردرآمد ترین راهِ دریایی منطقه شود و رقیب اصلی درصورت سرمایه گزاری صحیح ❓چه کسانی از چابهار امن ضرر می‌کنند؟! 💬 علی قلهکی @afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از "قهرمان جبهه‌های غرب" چه میدانید؟ 🗓 ۱۵ آذر ۱۳۵۹ شهادت #شهیداحمد_کشوری @afsar13 👈