eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.6هزار عکس
20.8هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 حزب‌الله و سناریو حمله به الجلیل 🔸باتوجه به شرایط خاص منطقه و احتمال درگیری گسترده بین محور مقاومت و اسرائیل به‌ویژه با حزب‌الله و نیز رويارویی زمینی که احتمال آن بالاست سعی کردیم به یکی از سناریوهای حزب‌الله در درگیری زمینی که سیدحسن نصرالله چندین‌بار درسخنان خود اشاره کرده‌است بپردازیم. 🔸آقای نصرالله بارها در تهدید صهیونیست‌ها صحبت از حمله به الجلیل و فراتر از آن کرده‌است.در این زمینه مقاومت لبنان با تکیه بر نیروهای ویژه رضوان موسوم به کابوس پیکارها چنین طرحی را دنبال می‌کند. طرحی که درنظر مقامات صهیونیست جدی تلقی شده و بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند. در این رابطه رسانه عبری والا به نقل از افسران اسرائیلی که در فرماندهی شمالی این رژیم خدمت می‌کنند، نسبت به نفوذ و حمله گسترده و سازمان‌یافته نیروهای رضوان به داخل منطقه الجلیل هشدار داده است.برای دانستن طرح حزب‌الله در حمله به الجلیل بهتر است ابتدا یک‌شناخت کلی نسبت به این منطقه مهم داشته باشیم. 🔸منطقه الجلیل به قسمت شمالی سرزمین‌های اشغالی گفته می‌شود که عمدتا دارای بافتی کوهستانی است و از شمال به لبنان، از شرق به منطقۀ اصبع‌الجلیل ودرۀ اردن،از جنوب به درۀ عزرائیل،و از غرب به درۀ زولون و دریای مدیترانه ختم می‌شود. این منطقه نیمی از استان شمالی اسرائیل را دربرمی‌گیرد و به‌علاوه،بخش‌های اندکی از آن جزء استان حیفا است.درۀ «بیت‌کرم» که درمیانۀ منطقۀ الجلیل قرار دارد، آن را به دو نیمۀ شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که به قسمت شمالی «الجلیل علیا» و به قسمت جنوبی «الجلیل سُفلا» می‌گویند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam
تکمیلی/ 🔸کوه‌های منطقۀ الجلیل معمولاً دارای پوشش گیاهی زیادی است و جنگل‌های مدیترانه‌ای سرتاسر این منطقه را فراگرفته است. مهم‌ترین ارتفاع این منطقه کوه میرون است که در نزدیکی شهر صفد قرار دارد و یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین پايگاه‌های راداری اسرائیل در بالای این کوه قرار دارد. جمعیت ساکن در منطقۀ الجلیل ترکیبی از یهودی، مسلمان، و دروزی است و حدود ۸۵ درصد آنان عرب هستند. مناطق مهم الجلیل شهرهای عکا، صفد، حیفا، الرمله، اللد، الناصره، بیسان، نهاریا و طبریه هستند. 🔸در رابطه با طرح حزب‌الله برای حمله به الجلیل، بعضی از مقامات سابق اسرائیلی چون شمعون شبیر از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل و مشاور نظامی نتانیاهو و نیز بعضی رسانه‌های این رژیم اعتقاد دارند واحدهایی از نیروهای رضوان از راس ناقوره در جنوب لبنان حمله‌ای را به شهر نهاریا انجام خواهند داد که حدود ۱۰ کیلومتر از مرز لبنان فاصله دارد و منطقه استراتژیک در نوار ساحلی به شمار می‌آید. 🔸نیروهای دیگری از یگان رضوان به شهرک شلومی در حدود ۲ کیلومتری مرز لبنان نفوذ خواهند کرد تا مسیر کمک‌رسانی صهیونیست‌ها را مسدود کرده و ارتباط بین شهرک‌های matzuva ، yaara و hanita را قطع کنند تا امکان پشتیبانی صهیونیست‌ها از نیروهای حاضر در شهرک‌های فوق بویژه hanita به هنگام حمله نیروهای مقاومت جهت تصرف آن وجود نداشته باشد. 🔸گردانی از رضوان وظیفه دارد خود را به شهرک مهم کرمئیل در ۲۱ کیلومتری مرز لبنان برساند تا ارتباط دو شهر مهم صفد و عکا را قطع نماید تا سایر واحدها این دو شهر را که در فاصله ۱۵ و ۱۹ کیلومتری از مرز قرار دارند مورد حمله قرار دهند. بخش دیگری از نیروهای رضوان باید خود را به شهرک‌های معالوت ترشیحا و میرون در ۱۰ کیلومتری مرز لبنان برسانند و ارتباط بین دو شهر صفد و نهاریا را قطع کنند و نیز اقدام به تصرف پایگاه مهم میرون نمایند. 🔸همچنین یک گردان رضوان باید شهرک‌های یفتاح، مالکیه و راموت نفتالی را تصرف کنند تا اسرائیل نتواند از این نقاط عملیاتی را علیه شهرک بیلدا و عیترون در جنوب لبنان سازماندهی کند. گردان دیگری از نیروهای رضوان هم وظیفه دارد شهرک‌های shtula،zarit و shomera را مورد حمله قرار دهد تا اسرائیلی‌ها نتوانند به راحتی به عیتاالشعب و رامیه حمله کنند. 🔸بخشی از نیروهای رضوان هم وظیفه دارند شهرک‌های Yiron و آویویم را مورد حمله قرار دهند تا صهیونیست‌ها نتوانند یارون، مارون الرأس و بنت الجبیل را تهدید نمایند. احتمالا آخرین واحدهای هجومی حزب‌الله هم شهرک‌های مارگالیوت، Misgav am، کریات شمونه و متولا را مورد هجوم خود قرار خواهند داد تا کفرکلا، میس الجبل و حولا از هجوم دشمن صهیونیستی دور بماند. 🔸در پایان یادآوری می‌شود مطالب فوق صرفا سناریوهای احتمالی حمله زمینی مقاومت به شمال سرزمین‌های اشغالی از دید تحلیل‌گران و رسانه‌هاست و در عمل ممکن است سناریوهای دیگری با توجه به تمهیدات اسرائیل رخ دهد. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
🚩 به حریم ملکوتی اذان صبح نزدیک می شویم... با آرزوی قبولی طاعات و عبادات یکایک شماعزیزان و به امید پیروزی رزمندگان مقاومت بر جبهه کفر و الحاد بحق هذه الساعة العالیه...✋
🥀 هرروز بخوانیم 📖 صفحه ۷۵ 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
صفحه هفتاد و پنج قرآن کریم - KHAMENEI.IR.mp3
3.07M
🎙صوت تلاوت صفحۀ ۷۵ قرآن 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
صفحه هفتاد و پنج قرآن کریم - KHAMENEI.IR.mp3
3.07M
🎙صوت تلاوت صفحۀ ۷۵ قرآن 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
🚩 نیروهای آمریکایی دو شهر در شرق فرات که تحت کنترل دولت سوریه هستند را بمباران کردند. 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓| چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
📰دکه روزنامه| چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ 🇮🇷 اخبار @afsaranemam ✅ اینجا دریچه ای برای آگاه سازی، روشنگری، از جبهه مقاومت و خنثی سازی اهداف دشمنان است.
🚩 انفجارهای شدید در منطقه میرون در پی حمله موشکی حزب الله...