eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.6هزار عکس
20.8هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 کامل‌شدن شناورسازی فریگیت کاردیف 🔹همان‌طور که در پست قبل اشاره شد فریگیت کاردیف از کلاس تایپ ۲۶ متعلق به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس توسط صنایع BAE در گوان تولید و فرایند به‌آب‌اندازی این شناور آغاز شد. 🔹️این فرایند شناورسازی با انتقال ناو بر روی بارج و سپس انتقال بارج به منطقه‌ای به‌نام Glen mallan در غرب اسکاتلند که دارای عمق زیادی است صورت گرفت. 🔹️مراحل شناورسازی ناو در منطقه‌ی گلن مالان با به‌زیرآب‌رفتن بارج آغاز شد و ناو از بارج جدا شده و شناور شد. پس از تکمیل جداسازی بارج و ناو، کاردیف به سمت اسکاتسون یدک‌کشی شد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌پدافند کوتاه‌برد متحرک جدید اروپایی 🔹️شرکت اروپایی (GDELS) اعلام کرده که یک‌نسخه جدید از خودرو زرهی Pandur EVO 6×6 را در نمایشگاه AirPower24 که ۶ و ۷ سپتامبر در شهر زلتوگ اتریش برگزار می‌شود، در نقش پدافندی ارائه خواهد کرد. 🔹️به‌طور کلی این سامانه حاصل نصب برجک Skyranger-30 بر روی خودروی Pandur است، این خودرو زره‌پوش که به‌عنوان خودرو حامل استفاده شده، ماحصل ارتقای بیش‌تر پاندور-۲ است که خود آن نیز یک‌نسخه ارتقایافته از پاندور-۱ از سال‌های ۱۹۹۹ است. 🔹️پدافند هوایی کوتاه‌برد (SHORAD)، گروهی از تسلیحات مربوط به دفاع در برابر تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین هستند که برای محافظت از کاروان‌های پیاده‌نظام در برابر تهدیدات هوایی سرنشین‌دار و بدون‌سرنشین به‌کارگیری می‌شوند. تهدیدات هوایی نظیر اهداف ارتفاع پایین مانند جنگنده‌های پشتیانی نزدیک هوایی، بالگردها و به‌ویژه پهپادهای شناسایی مسلح و پهپادهای انتحاری که این روزها بازیگر شماره ۱ نبردها هستند. ▪️در مورد برجک پدافندی Skyranger-30 در اینجا بخوانید. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 برجک پدافندی 🔹چندی پیش، خبری مبنی‌بر ثبت یک‌سفارش حدودا شش‌صدمیلیون یورویی از سوی ارتش‌آلمان به شرکت راین‌متال منتشر شد. این قرارداد جهت تولید و تحویل سامانه پدافندی اسکای‌رنجر-۳۰ (Skyranger-30) روی سکوی زره‌پوش باکسر بود. 🔹اسکای‌رنجر-۳۰ یک‌برجک ماژولار پدافندی است که به یک‌توپ اورلیکن ۳۰ میلی‌متری با مهمات ترکش‌شونده قابل برنامه‌ریزی (AHEAD) مجهز می‌باشد. هم‌چنین این سامانه در نسخه سفارشی آلمان، موشک‌های پدافندی کوتاه‌برد استینگر را حمل می‌کند. نوع موشک‌های این سامانه، به درخواست سفارش دهنده امکان تغییر به سایر انواع موشک‌های پدافندی کوتاه‌برد مانند میسترال و... را نیز دارد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 تکمیلی/ 🔹تفاوت اسکای‌رنجر-۳۰ با برادرهای بزرگترش یعنی سامانه‌های اسکای‌نکس و نسخه‌های دیگر همین سامانه، داشتن توپ اورلیکن ۳۰ میلی‌متری به جای اورلیکن ۳۵ میلی‌متری است. برد سامانه‌های ۳۵ میلی‌متری اورلیکن درنهایت به چهار کیلومتر و برد این توپ، یعنی اورلیکن سی میلی‌متری به سه کیلومتر می‌رسد. نسخه سی‌وپنج م‌م اورلیکن از مهمات ۲۲۸×۳۵ و نسخه سی میلی‌متری آن از مهمات ۱۷۳×۳۰ استفاده می‌کند. 🔹این برجک روی سکوهای مختلفی قابلیت نصب دارد. همان‌طور که بیان‌شد، نسخه سفارشی آلمان بر روی زره‌پوش باکسر خواهدبود و تحویل آن از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. اتریش نیز ۳۶ دستگاه این سامانه را سفارش‌داده، اسکای‌رنجرهای اتریشی بر روی زره‌پوش پاندور سوار می‌شوند و از موشک پدافندی میسترال بهره‌ خواهندبرد. دانمارک و مجارستان نیز هرکدام قصد خرید این سامانه را به ترتیب برای نصب روی زره‌پوش پیرانا و KF-41 دارند. 🔹اسکای‌رنجر با بهره بردن از انواع مختلف روش‌های کشف اهداف، مانند سیستم‌های الکترو‌اپتیک و رادارها و در ترکیب با مهمات هوشمند، قابلیت بالایی در میدان نبرد ارائه می‌دهد. پیش‌تر در این پست و این پست به اهمیت وجود چنین سامانه‌هایی در سازمان رزم اشاره شده‌بود. 1/2 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌تصویر برش خورده از مهمات AHEAD مورد استفاده در سامانه‌هایی نظیر اسکای‌رنجر 🔹قسمت عقب مرمی این مهمات، مربوط به کویلی است که برنامه زمان انفجار را در هنگام خروج از توپ دریافت می‌کند. پس از کویل، خرج انفجاری برای پخش کردن ترکش‌ها در هوا قراردارد؛ و پس از آن نیز مجموعه‌ای از ترکش‌های تنگستنی استوانه‌ای شکل قرارگرفته‌اند، که با الگوی خاص درهنگام انفجار پخش می‌شوند. این مهمات در انواع مختلف و با تعداد ترکش‌های مختلف ساخته شده‌اند؛ برای مثال نوعی از فشنگ‌های ۳۵ م‌م این سامانه دارای ۱۵۲ عدد ریزترکش هرکدام به جرم ۳.۳ گرم هستند؛ و مرمی‌های ۳۰ م‌م، حاوی ۱۶۲ ریزترکش هرکدام به جرم ۱.۲۴ گرم می‌باشند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 تکمیلی/ 🔹نحوه عملکرد مهمات‌ AHEAD توپ این سامانه، به این‌صورت است که ابتدا رادار و سنسورهای الکترواپتیک سامانه، هدف‌ را کشف و فاصله و سرعت و مسیر حرکت آن‌را سنجش می‌کنند. سپس هنگام شلیک، توسط یک سنسور در دهانه توپ با استفاده از میدان‌مغناطیسی، سرعت دهانه به هنگام خروج مرمی معلوم می‌شود و سامانه باتوجه‌ به مسیر پرواز مرمی و تطابق آن با مسیر هدف، زمان لازم برای پرواز مرمی را محاسبه کرده و در لحظه خروجش از لوله‌ توپ، برنامه‌ای را برای تنظیم مدت زمان پرواز مرمی تا جاییکه باید منفجر شده و ترکش‌های داخلش را آزاد کند به آن می‌دهد. سازنده ادعا می‌کند تمام فرآیند ذکرشده، از لحظه کشف تا شلیک اولین فشنگ، در شرایط ایدئال کمتر از ۵ ثانیه طول می‌کشد. 🔹بدین‌ترتیب، ابری از ترکش‌های تنگستنی در مقابل هدف ایجاد می‌شود. طبق ادعای سازنده، این سامانه توانایی درگیری با انواع مختلفی از اهداف، از موشک‌های کروز تا ریزپرنده‌ها را دارد‌. پ.ن.۱: در تصویر مشخص شده با شماره ۱، مستطیل قرمز قسمت کویل، مستطیل آبی خرج و سبز ریزترکش‌ها هستند. پ.ن.۲: تصویر مشخص شده با شماره ۲، طرح پخش ریزترکش‌های مرمی ۳۵م‌م AHEAD را نمایش می‌دهد. 2/2 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سناتور آمریکایی یحیی السنوار را در پخش زنده فاکس‌نیوز تهدید به مرگ کرد! 🔹لیندسی گراهام: سنوار روزهایت به شماره افتاده است. وقتی شما را بگیریم، قضاوت نخواهیم کرد، فورا شما را خواهیم کشت. ‌‌‌ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حزن و اندوه عبداله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی کومله پس از خلع سلاح و تخلیه مقرهایشان ‌‌‌ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌تصویری از نقشه استارلینک‌های فعال در ایران 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق اسرائیل: ایرانی ها موفق شدند همه عرصه ها، عرصه های اسرائیل و لبنان و یمن و سوریه و عراق را با هم متحد کنند. ۹۰ درصد سلاح های فیلادلفیا سلاح های ایرانی است، تجهیزات ایرانی است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
🚩🚩 حمله هوایی ترکیه به شمال عراق منابع خبری بامداد شنبه از حمله هوایی ترکیه به منطقه‌ای در شمال عراق خبر دادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌هم اکنون یافا انفجار یک خودرو پ ن: نمیخوام بگم حتما ترور هدفمندی بود اگرچه قتل هر صهیونیست ترور هدفمند محسوب می‌شود و در آنجا ترور کور نداریم اما توجه داشته باشید که این انفجارها و بمب گذاری ها همینجوری هم کشکی نیست و بعضا افراد مهمی حذف می‌شود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
🚩🚩 وال استریت ژورنال: ایران موشک های بالستیک را به روسیه منتقل کرده است.
🚩🚩 منتظر حملاتی از نوع جدید به اسرائیل هستیم...
🚩🚩 ون هولن: واشنگتن هنوز پاسخ قانع کننده ای از دولت نتانیاهو در مورد دو آمریکایی دیگر که از 7 اکتبر در کرانه باختری کشته شده اند دریافت نکرده است.
🚩🚩 رسانه عبری کان: ارتش اسرائیل از ترس اینکه اسرا خود را در حملات هوایی به کشتن ندهد دیگر به تونل ها در غزه حمله نخواهد کرد.