eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.6هزار عکس
20.8هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
📌جنگنده J-11B نیروی هوایی چین در حال لندینگ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 برخورد نزدیک از نوع FPV 🔹️ویدئویی از برخورد یک‌ریزپرنده انتحاری به یک‌خودرو ون یوآز 3962 روسی حامل نفرات که به‌شکل معجزه آسایی برخورد به‌طوری نیست که نفوذ به‌داخل خودرو اتفاق بیافتد. گفته شده خودرو مذکور از سامانه‌های اخلال برخوردار بوده‌است. اخلال‌گرها حتی اگر نتوانند این تهدیدات را به‌طور کامل رفع کنند، حداقل باعث کاهش دید و از بین رفتن دقت کاربران اف‌پی‌وی‌ها می‌شوند که می‌تواند در چنین صحنه‌هایی تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌مصر به‌سمت جنگنده چینی می‌رود؟ 🔹️بنا بر گزارش‌های غیررسمی منتشر شده، مصر با چین توافق نامه‌ای برای خرید جنگنده J-10CE با هدف جایگزینی ناوگان قدیمی F-16 Fighting Falcons امضا کرده است. این تصمیم بر تلاش‌های مستمر قاهره برای تعمیق روابط استراتژیک و اقتصادی با پکن، پس از ورود این کشور به سازمان بریکس در اوایل سال جاری تاکید می‌کند. 🔹️این توافق پس از آن صورت می‌گیرد که قاهره پیشنهادات ایالات‌متحده و روسیه برای ارتقا یا جایگزینی ناوگان خود را رد کرد. بنا بر گزارش‌ها، مصر بسته آمریکایی را برای ارتقاء F-16 های خود به F-16V در نظر گرفت، اما در نهایت آن را رد کرد. علاوه‌بر آن، این کشور پیشنهادات روسیه برای جنگنده‌های MiG-29 را به دنبال تجربیات منفی کار با هواپیمای MiG-29M2 خریداری شده رد کرد. ادامه مطلب...👇👇 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌تکمیلی/ 🔹️پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور در سال 2013، ایالات‌متحده به‌طور موقت کمک‌های نظامی خود را متوقف کرد، که این امر ارتقاء F-16 های قدیمی مصر را به تاخیر انداخت، با کنترل ایالات‌متحده بر قطعات یدکی و محدودیت‌های عملیاتی شدید جنگنده‌های مصری(به‌علت اسرائیل)، این امر به‌طور قابل توجهی قدرت هوایی مصر را با مشکل مواجه می‌کند، علاوه‌بر این موارد جنگنده‌های رافال که توسط مصر در سال ۲۰۱۵ به فرانسه سفارش داده شده است(۲۴ فروند از ۳۱ فروند تحویل داده شده)، به موشک‌های هوا‌به‌هوای Meteor مجهز نیستند و توانایی های رزمی آن‌ها را در نبرد هوایی بسیار محدود می‌کند. 🔹️ حال باتوجه به محدودیت‌هایی که در تلاش‌های مصر برای نوسازی ناوگان F-16 و Rafale وجود دارد، مصر به دنبال گزینه‌های مستقل بیشتری برای نیروی هوایی خود است تا قدرت نیروی هوایی خود را حفظ کند، یکی از آن گزینه‌ها چین است که الزامات و محدودیت‌های سیاسی کمتری را برای برای محصولات دفاعی خود اعمال می‌کند. این امر مصر را به طرف خرید J-10C چینی سوق می‌دهد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 هفت بزرگ 🔹️پوستر جالب آمریکایی که در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی منتشر شده بود؛ تصویر معرفی ۷ سلاح خطرناک شوروی از نظر آمریکایی‌‌ها است که برای آشنا کردن سربازان آمریکایی با تجهیزات شوروی در پایگاه‌های آموزشی ایالات متحده نصب می‌شد. 🔹️در تصویر، بالگرد میل Mi-24، توپ پدافندی ZSU-23/4 (شیلکا)، خودرو رزمی پیاده‌نظام بی‌ام‌پی-۱، تانک تی-۷۲، هویتزر خودکششی ۱۲۲ م‌م 2S1 گووزدیکا، سامانه پدافندی اوسا و هویتزر خودکششی ۱۵۲ م‌م 2S3 آکاتسیا قابل مشاهده‌اند. 🔹️نکته قابل ذکر این است که نسخه‌های ارتقاع یافته تمامی موارد فوق، در اختیار طرفین جنگ روسیه-اوکراین در این جنگ نزدیک به سه ساله بوده‌ و استفاده شده‌اند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌انقلابی در حوزه پدافندی و اطلاعات نبرد 🔹طی هفته اخیر، نیروی فضایی آمریکا اعلام کرده که قرار است تا اوایل دهه ۲۰۳۰ شبکه‌ای جدید از ماهواره‌های ره‌گیری هواگرد‌ها را در مدار زمین قرار دهد، این شبکه از ماهواره‌های نظارتی که AMTI نام دارند، با مجهز بودن به سنسورهای جدید طبق ادعای نیروی فضایی آمریکا توانایی ره‌گیری جنگنده‌ها و حتی پهپادهای دشمن را خواهند داشت و اطلاعات ره‌گیری از جمله مختصات، جهت و سرعت هدف را درکنار شناسایی نوع آن در اختیار نیروهای پدافندی در زمین، دریا و هوا قرار خواهند داد. 🔹نیروی فضایی آمریکاهمچنین برروی توسعه سیستم فضایی مشابه برای رهگیری ادوات و کاروان‌های نظامی برروی زمین کار می‌کند کهGMTI نام دارد، براساس زمان تخمین زده شده، هردو شبکه ماهواره‌ای رهگیری از دهه ۲۰۳۰ تحت اختیار ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. 🔹عمدتا امروزه شبکه‌های ماهواره‌‌ای مشابه برای شناسایی زودهنگام شلیک موشک‌های بالستیک استفاده می‌شوند تا قدرت‌های اتمی پیش از رسیدن موشک‌ها، پاسخ متقابل اتمی را بدهند وزمان کمی برای آمادگی جهت دفع حملات داشته باشند، حالا صحبت از ره‌گیری جنگنده و پهپاد آن‌هم با استفاده ازماهواره می‌تواند برای همیشه راه‌برد نبردهای مدرن راتغییر دهد. 🔹اما ناگفته نماند که مشخص نیست این ماهواره‌ها از ترکیب چه نوع سنسورهایی (اپتیکال،فروسرخ، راداری/سار) بهره می‌برند، اما درکل ایجاد چنین سامانه‌ای در کنار ادغام اطلاعات به‌دست آمده از رادارهای کشف و هشدار زودهنگام زمین‌پایه و آواکس‌ها، سطح جدیدی از توانایی را در اختیار نیروهای پدافندی قرار می‌دهد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam
📌 حرکت به‌سوی پایان؟ 🔹️همان‌طور که در گزارش مربوط به ارائه بسته جدید کمک‌های ایالات‌متحده به اوکراین بیان شده‌بود، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در جلسه‌ای درپایگاه هوایی رامشتاین آلمان حضور داشته، اما گویا تنها بحث مطرح شده با زلنسکی در آلمان، ارسال بسته‌های کمکی جدید و تسریع در روند این کار نبوده‌است. 🔹️اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرده که تلاش‌های جدیدی برای برقراری صلح انجام خواهد گرفت و این‌بار وی در جلسه‌ای که با زلنسکی داشته، موافقت او با حضور روسیه در نشست صلح بعدی را گرفته‌است. وی گفته: به‌باور من، اکنون وقت آن رسیده که چگونگی رسیدن به‌صلح، از این وضعیت جنگی با سرعت بیش‌تری بررسی شود. ادامه مطلب...👇👇 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 تکمیلی/ 🔹️در ماه ژوئن سال جاری میلادی، سوئیس میزبان یک‌نشست صلح بین‌المللی با موضوعیت اوکراین بود که نمایندگان ۹۲ کشور در آن حضور داشتند اما روسیه به این نشست دعوت نشده بود که درنتیجه آن را غیرموثر دانست. در این نشست زلنسکی گفته بود که صلح همین فردا امکان‌پذیر است، درصورتی که مسکو تمام نیروهایش را از اوکراین خارج کند. 🔹️حال به‌گزارش منابع غربی، در آلمان برنامه‌ای برای ارائه پیشنهاد عملی صلح درحال بررسی است که جدا شدن بخشی از خاک اوکراین و پیوستن آن به روسیه را نیز شامل می‌شود. به‌نظر می‌رسد به‌وجود آمدن چنین ایده‌هایی بی‌ربط به پیروزی اخیر گروه‌های سیاسی مخالف شولتس (و موافق روابط بهتر با روسیه) در انتخابات فدرال دو ایالت در آلمان نیست. در انتخابات امسال دو ایالت تورینگن و زاکسن در آلمان، احزاب راست افراطی برای اولین‌بار پس‌از جنگ جهانی دوم برگزیده شده‌اند. 🔹️اکنون اید دید آیا درصورت ارائه چنین برنامه‌ای اوکراینی‌ها آن را می‌پذیرند؟ آیا روسیه با وجود اشغال مناطقی از خاکش تن به مذاکره خواهد داد؟ و طرف‌های تحت فشار اروپایی و ناتویی چه برنامه‌ای برای راضی کردن هم‌زمان روسیه و اوکراین ارائه خواهند کرد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 قدم به قدم تا نسخه بعدی 🇨🇳 🔹 سرانجام دو تصویر با کیفیت و واضح از یک فروند نسخه آزمایشی جنگنده Chengdu J-20 نیروی هوایی چین با احتمالا شماره ۲۰۵۲ منتشر شده است. 🔹 از ویژگی‌های این نمونه آزمایشی که در ظاهر قابل تشخیص است، تجهیز به پیشرانه توربوفن WS-15 است که نسخه توسعه داده شده WS-10C با قدرت بیشتر محسوب می‌شود. 🔹 هم‌چنین همان‌طور که در پست ریپلای شده ذکر شده، فرم آیرودینامیکی کانوپی نیز اصلاح شده است. این اصطلاحات برای قابلیت ابرکروز یعنی دستیابی به فراصوت بدون استفاده از پس‌سوز است که از مدت‌ها پیش در دست توسعه قرار داشت. 🔹 به ارزیابی وب‌سایت Janes در ۱۱ ماه از ابتدای ۲۰۲۳ بیش از ۷۰ جنگنده J-20 وارد خدمت نیروی هوایی چین شده است، به این معنی که در مجموع حدود ۱۹۵ فروند جنگنده از این نوع در بیش از ۱۲ پایگاه در خدمت نیروی هوایی چین قرار دارد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 سایوز، این‌بار با سایوز 🔹️روز گذشته پرتابگر سایوز با محموله فضاپیمای سایوز MS-26 روی جایگاه پرتاب خود در پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به‌حالت عمودی درآمد و مراحل پیش‌از پرتاب آن آغاز شده‌است. سایوز MS-26 حامل سه فضانورد (دو روس و یک آمریکایی) به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود. این فضاپیما یک‌بارمصرف است و برای هر ماموریت فضایی یک‌فروند جدید از آن ساخته می‌شود. سایوز MS-26 مدت ۱۸۰ روز تا بازگشت به همراه فضانوردان، به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل خواهد ماند. 🔹️درصورت درست پیش‌رفتن برنامه‌ها، پرتابگر سایوز روز ۱۱ سپتامبر (پس‌فردا) پرتاب می‌شود. در ویدئو مرحله اتصال برج‌های خدماتی (Service Towers) به پرتابگر فضایی مشاهده می‌شوند. این برج‌ها با طبقاتی که دارند اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف موشک را پیش‌از پرتاب می‌دهند و فضانوردان نیز از این برج‌ها به‌داخل فضاپیما وارد می‌شوند. معمولا حدود ۳۰ دقیقه پیش‌از پرتاب، این برج‌ها باز و از موشک جدا می‌شوند. ▪️پ‌ن: تصویر مربوط به خود فضاپیمای سایوز (سایوز MS-20) است که در داخل پرتابگر سایوز بارگیری می‌شود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
🔷دور شدن از مسکو، این‌بار هسته‌ای؟! 🔹فاصله گرفتن ایروان از مسکو در مدت اخیر که خود را در افزایش هم‌کاری‌ها با غرب و ناتو و تلاش برای باز کردن پای ناتو به قفقاز نشان داده‌بود، اکنون خود را در حوزه‌ی تامین انرژی این کشور و بحث راه‌بردی هسته‌ای نشان می‌دهد.‌ تنها نیروگاه هسته‌ای قفقازجنوبی در ارمنستان قرار دارد. این نیروگاه مِتسامور نام دارد و از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ توسط شوروی ساخته و عملیاتی شده‌است. 🔹این نیروگاه دارای دو واحد با نام‌های ارمنستان یک و دو است که در هر واحد یک راکتور آب‌سبک تحت فشار (VVER-440) جای دارد. درحال حاضر واحد دو این نیروگاه فعال است و با بازسازی‌ها و ارتقاهای متعدد در ۲۰۱۶ حداقل تا ۲۰۲۶ فعال خواهد بود. هم‌چنین قراردادی جهت ارتقای دوباره در ۲۰۲۳ برای عملیاتی بودن این واحد تا ۲۰۳۶ با طرف روس امضا شده‌است. 🔹نیروگاه مِتسامور عامل اصلی خودکفایی انرژی ارمنستان است و قریب به ۴۰ درصد نیاز برق این کشور را تامین می‌کند. اما عمر بالای واحد دوی این نیروگاه و غیرفعال شدن واحد یک آن این کشور را بر آن داشت که به‌دنبال همکاری با روس‌ها جهت ساخت واحدهای جدید باشد. ادامه مطلب...👇👇 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏬ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 تکمیلی/ 🔹اکنون اما مقامات ارمنستان به‌دنبال همکاری با آمریکایی‌ها در حوزه‌ی هسته‌ای و ساخت واحدهای جدید هستند.‌ امری‌ که به‌دلیل سخت‌گیری‌های متعدد آمریکایی‌ها و شرایط کاری متفاوت با روس‌ها، برای ارمنستان آسان نخواهدبود. مقامات این کشور می‌گویند درها برای رقابت طرف‌های آمریکایی، فرانسوی، چینی و حتی روسی باز است. طرف روسی هم‌چنان اظهار نظری در این رابطه نکرده‌است. 🔹فاصله گرفتن ارمنستان در رابطه با ساخت واحدهای جدید فرضی نیروگاه مِتسامور و حتی نیروگاه جدید هسته‌ای صرفا نشانی دیگر از تلاش ارمنستان برای یافتن متحدانی دیگر در غرب جهت جایگزینی نسبی یا کامل روس‌ها است. جایگزین کردنی که با حرص محور ترکی جهت بلعیدن این کشور و چراغ‌سبزهای نصفه‌نیمه‌ی روس‌ها توام و مرتبط است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... ⏫ حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌موشک کروز ضد کشتی ATMACA 🇹🇷 🔹️در سال ۲۰۰۹ برنامه‌ای برای برآورده کردن نیازهای موشکی ضد‌کشتی نیروی دریایی ترکیه با استفاده از توان داخلی آغاز شد و نتیجه آن به‌ موشک آتماکا ختم شد. این موشک اولین‌بار در نوامبر سال ۲۰۱۹ توسط کوروت MİLGEM TCG KINALIADA (F-514) آزمایش و به هدف خود برخورد کرد، همچنین در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ یک‌آزمایش دیگر را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد خط تولید شد، این‌موشک‌ها به‌تدریج جایگزین موشک‌های هارپون در نیروی دریایی ترکیه خواهد شد. 🔹️مشخصات: ▪️طول: ۵.۲ متر ▪️فاصله دوسر بال: ۱.۴ متر ▪️وزن: ۷۵۰ کیلوگرم ▪️برد: ۲۵۰+ کیلومتر ▪️سرعت: ۰.۸۵ ماخ ▪️وزن سرجنگی: ۲۲۰ کیلوگرم ▪️کاونده: رادار فعال ▪️هدایت: اینرسی، فشارسنج، ارتفاع‌سنج راداری و ماهواره‌ای 🔹️این موشک که می‌تواند از سکو‌های سطحی(قایق‌ها و ناوها) و زیرسطحی و سکو‌های زمینی شلیک شود، قابلیت عملیات در تمام شرایط آب‌و‌هوایی را بر علیه اهداف سطحی دارد. هم‌چنین به‌ادعای شرکت راکتسان سطح مقطع راداری این موشک بسیار کم‌تر از موشک‌های معمول است. قابلیت ارتباط با مرکز باعث می‌شود در صورت نیاز، به‌روزرسانی موقعیت هدف و هم‌چنین حمله مجدد یا توقف ماموریت بدون‌مشکل انجام شود. 🔹️موشک آتماکا از یک‌پیشران Safran TR40 ساخت فرانسه استفاده می‌کند و در آینده با با پیشران بومی KTJ-3200 ترکی جایگزین خواهد شد (آزمایش شده)، هم‌چنین نمونه زمین‌به‌زمین این موشک نیز KARA ATMACA نام دارد و برد آن به بیش از ۲۸۰ کیلومتر می‌رسد و از موتور بومی KTJ3700 ترکی استفاده می‌کند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عملیات امداد در تاریکی مطلق در منطقه خان یونس ادامه دارد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جنازه تعدادی از شهدا در شن ها مفقود شده است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تاکنون پیکر ۱۴ شهید پیدا شده و جستجو برای یافتن پیکر باقی شهدا و مجروحان ادامه دارد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️قتل عام فرهنگی درخیابان های ایران 🔆زمان ظهور امام زمان(عج)، یار حضرت میشی؛ یا صرفا نظاره گر؟ . @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد 👈 آیدی پذیرش تبلیغات👇👇 @f_aaha ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
دبیر شورای عالی امنیت ملی عازم روسیه شد 🔹احمدیان برای شرکت در نشست مقام‌های عالی امنیتی کشورهای عضو بریکس به روسیه سفر کرد. . 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید 🔴 حتی المقدور با لینک ارسال شود
‌ اوکراین کاردار ایران را احضار کرد 🔹باوجود آن‌که جمهوری اسلامی تأکید کرده که هیچ‌گونه موشک بالستیکی به روسیه ارسال نکرده، وزارت خارجۀ اوکراین کاردار ایران را احضار کرده تا دربارۀ عواقب مخرب و جبران‌ناپذیر برای روابط تهران-کی‌یف در صورت صحت گزارش‌های ارسال موشک هشدار دهد. . 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید 🔴 حتی المقدور با لینک ارسال شود
کرۀشمالی: سلاح‌های هسته‌ای را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهیم 🔹در پی تشدید تنش‌ها در مرز دو کره، رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که قصد دارد برای مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش تعداد سلاح‌های اتمی خود را افزایش دهد. . 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید 🔴 حتی المقدور با لینک ارسال شود
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا: فاز اول پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس تا پایان ۱۴۰۳ و فاز دوم تا شهریور ۱۴۰۴ وارد مدار خواهد شد. . 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید 🔴 حتی المقدور با لینک ارسال شود
واکنش ایران به بیانیه‌های تکراری شورای همکاری خلیج‌فارس 🔹سخنگوی وزارت خارجۀ ایران در واکنش به بیانیۀ نشست اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: جزایر سه‌گانۀ ایرانی ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک، جزو جدایی‌ناپذیر و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است. ایران همچنین اظهارات بی‌اساس در ارتباط با برنامۀ هسته‌ای صلح‌آمیز خود را فاقد ارزش می‌داند. 🔹کنعانی همچنین نوشتن ادعای یک‌جانبۀ کویت دربارۀ میدان آرش را مردود خواند و گفته: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعاهای یک‌جانبه، فاقد ارزش حقوقی است و حقی را برای طرف کویتی اثبات نمی‌کند. 🔸در بیانیۀ شورای همکاری خلیج‌فارس ادعا شده: ما بر حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه تأکید می‌کنیم. همچنین میدان آرش به‌طور کامل در منطقۀ دریایی کویت واقع شده و ثروت طبیعی آن مالکیت مشترک عربستان و کویت است. . 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید 🔴 حتی المقدور با لینک ارسال شود