هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب: در این نمایشگاه هم نشانههای عزم و ایمان کاملاً مشهود بود/ رژیم صهیونیستی به رغم بمبارانهای گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است
🔹 حضرت آیتالله خامنهای پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم و فنون هوافضای عاشورا، بازدید از این نمایشگاه را شیرین و مطلوب خواندند و مهمترین ویژگی آن را نیازسنجی صحیح و تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازها برشمردند.
🔹 ایشان رسیدن به چنین دستاوردهای علمی را ناشی از انگیزه متکی بر عزم و ایمان دانستند و تاکید کردند: هرجا جوانهای ما با عزم و ایمان وارد شدند، توانستهاند کارهای بزرگی انجام دهند و در این نمایشگاه هم نشانههای عزم و ایمان کاملاً مشهود بود.
🔹 رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از ویژگیهای نمایشگاه هوافضای سپاه را، ابتکار و نوآوری برشمردند و خاطرنشان کردند: البته نباید به سطح کنونی موفقیتها راضی بود زیرا بخشهای مختلف نظامی و غیرنظامی در دنیا به صورت مستمر در حال حرکت و پیشرفت هستند و ما باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای، حرکت و پیشرفت در مجموعههای نیروهای مسلح را سریع و مطلوب خواندند و با تاکید بر لزوم کاهش پیدا نکردن شتاب حرکت، افزودند: ما در برخی بخشهای کشور وضعمان خیلی خوب است اما در برخی بخشها وضعمان خوب نیست و کمبود و نقص وجود دارد که در این بخشها نیز باید با تشخیص صحیح نیازها، به سمت برطرف کردن نقطهی نیاز حرکت کرد.
🔹 رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات فلسطین و استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتند: قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای رژیم صهیونیستی را مظهر تبعیض نژادی خواندند و گفتند: صهیونیستها خود را نژاد برتر میدانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب میآورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رساندهاند.
🔹 ایشان تاکید کردند: هنگامی که رئیس جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس، با آن همه ادعا از چنین رژیم نژادپرستی حمایت و به آن کمک میکنند، به معنای طرفداری این آقایان از تبعیض نژادی بهعنوان نفرتانگیزترین مسائل دنیا است.
🔹 رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مردم اروپا و آمریکا نیز باید تکلیف خود را با این وضعیت روشن کنند و نشان دهند که طرفدار تبعیض نژادی نیستند.
🔹 نکته دیگری که حضرت آیتالله خامنهای درباره قضایای غزه به آن اشاره کردند، موضوع ناکامی نظامی و عملیاتی رژیم صهیونیستی بود.
🔹 ایشان گفتند: رژیم صهیونیستی به رغم بمبارانهای گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمینگیر کردن آنها است اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با بکارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانستهاند این کار را انجام دهند.
🔹 رهبر انقلاب اسلامی بمباران وحشیانه بیمارستانها و زنان و کودکان در غزه را نشانه عصبی بودن شدید سران رژیم صهیونیستی از شکست خود دانستند و افزودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه، یک واقعیت است و پیشروی و ورود به داخل بیمارستانها و یا خانههای مردم، پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای با تاکید براینکه ابعاد این نتوانستن فراتر از رژیم صهیونیستی است، گفتند: این نتوانستن به معنای نتوانستنِ آمریکا و کشورهای غربی نیز است و اکنون همه دنیا با این حقیقت مواجه شده است که یک رژیم دارای امکانات و تجهیزات مفصل و پیشرفته نظامی نتوانسته است بر طرف مقابل خود که هیچ یک از این امکانات را ندارد، غلبه کند.
🔹 ایشان همچنین درباره وظایف و عملکرد دولتهای مسلمان نیز افزودند: برخی دولتهای اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکردهاند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولتهای اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند.
🔹 رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولتهای اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای افزودند: ملتها باید با ادامه تجمعات و تظاهرات خود، نگذارند مظلومیت ملت فلسطین فراموش شود.
🔹 ایشان در پایان تاکید کردند: ما به وعده الهی یقین داریم و به آینده نیز امیدواریم و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب: صهیونیستها خود را نژاد برتر و بقیه بشریت را پست میدانند/ دلیل قتل چندهزار کودک بدون احساس ناراحتی وجدان این است/ آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه از این نژادپرستی حمایت میکنند
✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز پس از بازدید از نمایشگاه هوافضای سپاه:
✏️ قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است.
✏️ رژیم صهیونیستی مظهر تبعیض نژادی است.
✏️ صهیونیستها خود را نژاد برتر میدانند و بقیه آحاد بشر را نژاد پَست به حساب میآورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رساندهاند.
✏️ هنگامی که رئیس جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس، با آن همه ادعا از چنین رژیم نژادپرستی حمایت و به آن کمک میکنند، به معنای طرفداری این آقایان از تبعیض نژادی بهعنوان نفرتانگیزترین مسائل دنیا است. ۱۴۰۲/۸/۲۸
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 اگر کار براساس نیاز باشد پیشرفت کشور سریعتر خواهد شد
✏️ رهبر انقلاب: این بازدید امروز برای بنده خیلی بازدید شیرین و مطلوبی بود. البتّه میدانستیم که برادران عزیزمان در مجموعهی نیروهای مسلّح و در هوافضای سپاه و در وزارت دفاع، کارهای برجسته و خوبی را دارند انجام میدهند، منتها دیدن و مشاهدهی از نزدیک طبعاً تأثیر دیگری دارد. اگر بخشهای مختلف در کشور ــ که یکیاش نیروهای مسلّح است ــ هر کدام نیازها را بسنجند و بر اساس نیازها کار انجام بدهند، به نظر من رشد کشور و پیشرفت کشور سریعتر و بهتر خواهد شد؛ این یک درسی است برای ما.
✏️ بخشی از بیانات صبح روز گذشته رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۸/۲۸
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ریحانه
📗 «قصههای خوب برای بچههای خوب»
🧡 پوستر ویژهی رسانهی ریحانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
👈 رهبر انقلاب: قصّهگویی، هنر بسیار خوبی است. قصّههای خوب، سازندهی شخصیت کودک است. همان قصّههای قدیمی را که ما از مادر خودمان، از مادر بزرگ و یا از پیرزن دیگری در کودکی شنیدهایم، امروز که مرور میکنیم، میبینیم در آنها چقدر حکمت وجود دارد! انسان، بعضی از خصال و تفکّرات خودش را که ریشهیابی میکند، به این قصّهها میرسد. قصّه مقولهی خیلی مهمّی است؛ منتها قصّههای خوب. ۱۳۷۷/۲/۲۳
📥 نسخه با کیفیت
❤️ @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هماکنون؛ اجرای حرکات ورزش باستانی در حسینیه امام خمینی در ابتدای دیدار مدالآوران ورزش کشور با رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 همانهایی که یک کشور را به بهانه جنگ از مسابقات جهانی محروم میکنند، ۵۰۰۰ کودک شهید را در غزه ندیده میگیرند / یک روز نوبت به بررسی عادلانه ایرادات در ورزش بینالمللی خواهید رسید
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار ورزشکاران و مدالآوران ایران:
با مسئولان بینالمللیِ ورزش ما خیلی حرف داریم، به آنها خیلی ایراد داریم. روزی باید به این ایرادها عادلانه رسیدگی بشود امروز قدرتهای استعمارگر و استثمارگر و مستکبر پشتسر همهی مراکز بینالمللی تقریباً ایستادهاند مانع از بررسی عادلانهاند اما یک روز انشاءاللّه نوبت بررسی عادلانه به این چیزها خواهید رسید.
✏️ میگویند ورزش سیاسی نیست اما آن وقتی که احتیاج دارند که ورزش را سیاسی کنند به بدترین شکل ورزش را سیاسی میکنند. به یک بهانهای یک کشور را از شرکت در همهی آوردگاههای ورزشی بینالمللی محروم میکنند. چرا؟ شما فلانجا جنگ کردید. اما همانها 5000 کودک شهید را در غزّه ندیده میگیرند، آنجا ورزش نباید سیاسی بشود؟ اینجا ورزش نباید سیاسی بشود اما آنجا بطور واضح سیاسی میشود اشکالی هم ندارد. یک کشور را به بهانهی جنگ از مسابقات جهانی محروم میکنند یک کشور را یک دولت را به کلی ندیده میگیرند.
✏️ نه اینکه به خاطر جنگ، به خاطر جنایتهای جنگی، به خاطر نسلکشی حتی آن را محروم نمیکنند از ورود در میدانهای بینالمللی. ۱۴۰۲/۹/۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
💬 «حزباللهی» فدایی ملت و مملکت
👈هدف و مطلوب #نیروهای_مؤمن و انقلابی حقیقی، #منفعت است یا #مسوولیت و خدمت؟
🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند...
یکی از اقدامات موفق انقلاباسلامی «مفهومسازی»، «واژهپردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار میگیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵یکی از مفاهیم و کلیدواژههایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصهی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزباللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزباللهی کیست؟
🔸در منظومهی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزباللهی بهعنوان تعبیری برآمده از آموزههای قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزباللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که ارادهی الهی است - ندارد.» ۱۳۶۹/۸/۱در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزباللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴
🔹براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزباللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزبالّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»۱۳۷۱/۵/۷ براساس این تفکر و جهتگیری است که فرد حزباللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه میدهد بدون آنکه چشمداشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثهاى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکدهاش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.
🔸این را مىگوییم «حزباللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمىآید و نمىتواند آرام بگیرد. این، «حزباللهى» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزبالّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸درست در نقطهی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعهی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمیکند: «عدّهای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یکوقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجهی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزباللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸
@aaghanajafi
🔍 ادامه را در بله | ایتا خط حزبالله بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم کاملا شریف ایران
از مرد جا افتاده و جوانِ سیگار به لب
تا زن غیرچادری، جوان با ریش و بی ریش واکنششان در یک "موقعیت واقعی" بدون اطلاع از حضور و مداخله گیری عامل سوم مانند رسانه یا فالوئر یک واکنش ثابت است. مردم را در این "موقعیتها" باید شناخت.
دست و پنجه سازندگان این ویدئو خوش ساخت که ایده را درست پردازش کرده اند درد نکند. این مواضع مردم عادی را به جامعه شناسان و تحلیل گران دانشگاهی از جنس زیباکلام و نصیری ارائه کنید باز هم سوراخ دیگری برای فرار می یابند.
منتشر کنید احساس مردم ایران را...
#علیرضا_زادبر
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸قدرت و حرکت🔸
خداوند به بنیاسرائیل دستور میدهد: «وارد شهر شوید تا پیروز گردید». اما آنها میگویند: «اول فرعونیان از شهر خارج شوند، تا ما وارد شویم»!
نفس میگوید اول باید شهر از کافران پاکسازی شود، تا من داخل شوم! اما خدا دستور میدهد تو برو تا آنجا پاک شود.
این دو مسئله است. همیشه انبیاء میگفتند حرکت کنید تا خدا به شما مدد کند اما نفسانیها میگویند ابتدا خدا ما را مسلط کند، تا بعد ما حرکت کنیم!
امام راحل به ائمه جمعه و جماعات سراسر دنیا که خدمت ایشان آمده بودند گفتند: ننشینید تا قدرت پیدا کنید و بعد مقابله کنید؛ بلکه مبارزه کنید تا قدرت پیدا کنید! این نمایانگر تفاوت راه خدا و راه شیطان است.
#انقلاب_اسلامی
#تربیت_نیرو
#کادرسازی
@haerishirazi
@Agha_najafi_ir
📰 یادداشت | نگاهی باطنی به جنگ غزه
▫️روزنامه همشهری، یکشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۲ در یادداشتی از آیتالله استاد یزدانپناه، به جنگ غزه از منظر باطنی پرداخته است.
▫️متن کامل این یادداشت که برشی از جلسه هفتم درس سلوک اجتماعی است را میتوانید در لینک زیر بخوانید؛
https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/210397/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%BA%D8%B2%D9%87.html
#سلوک_اجتماعی
@Agha_najafi_ir
⭕️ نگاهی نو به مسئولیت اجتماعی
(نمای کلی بحث)
🎙حجت الاسلام قنبریان/ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران/ فاطمیه اول۱۴۰۲
▫️ جلسه اول: تقسیم و تعریف
• "مسئولیت" واژه ای مهم و محوری در دستگاه واژگانی دین.
در مقابل خدا، در مقابل مردم/ درباره خود، درباره دیگران، اجتماع
• مسئولیت اجتماعی خود دو نوع است:
1⃣ در قبال امور اجتماعی
مثل فرازهایی از نامه۴۷ نهج البلاغه؛ مسئولیت در قبال ایتام، همسایگان و...
در این نوع هرکس مسئول است اما در قبال یتیم های اطراف خود، همسایه خود و...
در این نوع جهت مصرف و غایت مسئولیت، اجتماع و امور اجتماعی است.
2⃣ مسئولیت با حضور جمعی و اجتماعی
برخی فرازهای دیگر همان نامه (علیکم بالتواصل و التباذل) اینجورند.
در این نوع جهت تولید و فاعلیت مسئولیت اجتماعی، جمع و اجتماع است.
⚠️ توجه مهم:
مسئولیت نوع اول معمولا تربیتی است. نوعا هم مردم سنگ نمی شوند که به کلی آن مسئولیت ها زایل شود.
اما مسئولیت نوع دوم سیاسی اجتماعی است به بسیج شوندگی و سازمان گیری مردم مربوط است و از قضا کثیرا چنین نمی شود. نقطه های عطف تاریخ از انجام این مسئولیت و شکست های تاریخ هم از عدم انجام این است. از سقیفه تا کربلا با این مسئولیت (نوع دوم) مواجه اید!
• مسئولیت اجتماعی نوع دوم، دو صنف دارد:
1⃣ با یک گروه منسجم (فئه به تعبیر قرآن) هم قابل انجام است.
2⃣ فقط با همه یا اکثریت جامعه قابل انجام است.
مقاومت حزب الله یک "فئه" و مقاومت غزه، "همه" است.
دفاع مقدس، بسیج یک "فئه" است اما حفظ و بقاء نظام جمهوری اسلامی "همه" را می خواهد.
این را باید خوب یاد گرفت و مشق کرد که حفظ مرزها از دشمن با گروهی از جان گذشته قابل انجام است (۶درصد مردم در دفاع مقدس) اما حفظ نظام سیاسی از درون، اکثریت یا همه را می خواهد.
این سختی مسئولیت اجتماعی نوع دوم و بخصوص صنف دومش را بیشتر و حساس تر می کند.
• ماجرای فاطمه زهرا(س):
مشکل او عدم مسئولیت اجتماعی نوع اول در مردم نبود. او حتی محترم بود و برایش جمع هم شدند و... لکن بسیج شوندگی برای انجام مسئولیت اجتماعی نوع دوم آسیب دید!
روایات اینرا با واژگانی مهم بیان می کند:
اول یک سکوت همگانی اتفاق می افتد. حضرت صدیقه(س) آنها را چنین خطاب کرد: المغضیه علی الفعل القبیح الخاسر!
مغضیه از اغضی، یغضی و در اصل از اغضض، یغضض است. "یَغُضُّوا مِن اَبصَارِهِم" از همین ماده است یعنی چشم پوشی. المغضیه یعنی دچار سکوت و چشم پوشی و کم کاری شدن آنهم در قبال "فعل قبیح خاسر" یعنی کار زشتی که نه فقط ضرر می زند بلکه سرمایه را از کف می برد.
پس از این سکوت، رفتن جمعی و اجتماعی به سمت یک انحراف است (المسرعه الی قیل الباطل).
حضرت امیر(ع) از این بشکل همگانی رفتن تعبیر به "انثیال" می کند. در نامه۶۲ می نویسد: فما راعنی الا انثیال الناس علی فلان یُبایعونه: مرا از به درد و فریاد نیاورد (بی چاره و رعایت نکرد) مگر وقتی مردم با سرعت پی در پی برای بیعت با فلانی ازدحام کردند.
انثیال، با سرعت و پی در پی آمدن و ازدحام کردن است یعنی حضور همگانی.
ملاحظه می کنید بعد از بیعت همگانی غدیر، اول یک جمع محدود در سقیفه جمع و تصمیمی دیگر می گیرند؛ جامعه اول دچار "مغضیه " و سکوت است و بعد از آوردن به مسجد و گرداندن خلیفه جدید در راه و بازار، "انثیال" صورت می گیرد و دیگر چاره ای نمی ماند!
این مسئولیت اجتماعی بخصوص صنف دومش(همگانی) را باید بهتر تجزیه و تحلیل کرد.
☑️ @m_ghanbarian
۱-نگاهی نو به مسئولیت اجتماعی.mp3
26.67M
⭕️ نگاهی نو به مسئولیت اجتماعی
جلسه اول
حجت الاسلام قنبریان / فاطمیه اول۱۴۰۲ / هیات اصحاب الحسین دانشگاه تهران
• تعریف مسئولیت
• مسئولیت اجتماعی دو نوع است:
۱- در قبال امور اجتماعی
۲- مسئولیت با حضور جمعی و اجتماعی
• مسئولیت اجتماعی نوع دوم، دو صنف دارد:
۱- با یک گروه منسجم هم قابل انجام است
۲- فقط با همه یا اکثریت جامعه قابل انجام است
• ماجرای فاطمه زهرا(س)
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ | چرا کار شهیدا گرفته؟
ولی چرا کار فرهنگی ما نمیگیره؟
چرا اثرگذار نمیشه؟
👤 حاج حسین یکتا
@Agha_najafi_ir
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #بازتاب| الگوی جدید حل مسئله
🔸 حرف انقلاب: مردم باید قیام کنند، مسئلههایشان را حل کنند
🎥 حجتالاسلام و المسلمین فلاح شیروانی
@Agha_najafi_ir
#انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#حرکت_عمومی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، صبح امروز: حادثه تاریخساز طوفانالاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است؛ طوفانالاقصی توانست جدول سیاستهای آمریکا در منطقه را بهم بریزد و انشاءالله ادامه پیدا کند جدول را محو خواهد کرد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 فرهنگ غرب در قضیه جنایت غزه بیآبرو شد
✏️ رهبر انقلاب: حرکت وحشیانه و بیرحمانهای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد. آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد، بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.
فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید میکند، رژیم فلان کشور غربی میگوید اسرائیل دارد از خودش دفاع میکند.
این دفاع از خود است؟
فرهنگ غرب این است.
در این قضیه فرهنگ غرب بیآبرو شد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی:
جمهوری اسلامی ایران قائل به همهپرسی در فلسطین و نظر مردم است. دیدگاه جمهوری اسلامی، به دریا ریختن صهیونیستها و یهودیان نیست.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✏️ رهبر انقلاب، امروز: فرهنگ بسیجی خدمت به همه است؛ همه! / آنجایی که سیل آمد بسیجی تا زانو در گل رفت برای اینکه خانهی سیلزده را پاک کند تمیز کند از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست دینت چیست مذهبت چیست، قومیتت چیست، سلیقهی سیاسیات چیست. نپرسید، رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.۱۴۰۲/۰۹/۰۸
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز خطاب به بسیجیان: از دو قطبیهای کاذب بپرهیزید. کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند برادر شما هستند؛ حتی اگر سلیقه متفاوتی دارند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | #سرمشق_فاطمی
🔻 رهبر انقلاب: به توفیق الهی، به فضل الهی بعد از انقلاب، نام مبارک فاطمهی زهرا نسبت به قبل از انقلاب -که ما یادمان هست- نمیشود گفت ده برابر، شاید دهها برابر، صد برابر تکرار میشود و برده میشود؛ یعنی جامعه، جامعهی فاطمی است.
👈 باید فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همهی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.
🔰قیام جوانان؛ ایده کانونی رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی
▫مختصری از سخنرانی حجتالاسلام #محمدرضا_فلاحشیروانی
با موضوع کارکرد حلقههای میانی
🔻جلوتر یا عقبتر!؟
بیانیه گام دوم «طرح راهبردی» رهبر انقلاب است؛ متاسفانه نارساییهای فکری امروز جبهه انقلاب این است که با این مقوله به خوبی آشنا نیست که آقا طرح راهبردی دارند یا خیر؟ و اگر دارند معنی آن در سطح رهبری چیست و چگونه عملیاتی میگردد؟ ما خسارت زیادی کردیم که این بحث تبدیل به موضوع مباحثه و گفتمان در بین فعالان نشده است و کلاً در این زمینه مبتدی هستیم. یکی از این خسارتها همین است که نمیتوانیم با رهبری همراه شویم؛ یا جلو میزنیم یا عقب میمانیم یا مسیر دیگری در پیش میگیریم! فهمِ طرح راهبردی رهبر انقلاب، نیاز به مباحثه و گفتوگو دارد و اینگونه نیست که صحبتهای رهبری را گوش کنیم و فکر کنیم کار تمام شده است! مثلاً گوشهای از طرح راهبردی حضرت آقا قانون اساسی است! این در حالی است که ما اساساً نمیدانیم قانون اساسی چه جایگاهی نزد اندیشه رهبری دارد. آیا صرفاً یک چیزی بوده که مردم به آن رأی دادند و تمام شده است!؟ اما نگاه آقا به قانون چیست؟ به این عبارات توجه کنید: «قانون اساسی ما مترقیترین قانون اساسی دنیاست؛ میثاقی ملی است که تکلیف سوگیریهای یک ملت در آن معلوم شده است؛ قانون اساسی تمام تابوهای غرب را خواهد شکست؛ قانون اساسی ما منطقه را فتح خواهد کرد.» وقتی عبارتها را نگاه میکنیم درمییابیم عمق نگاه رهبری به قانون اساسی کجاست. در واقع قانون اساسی، کاملاً در الگوی اصلاحی ایشان دارای جایگاه است؛ یعنی برای پیشبرد امور و حل مسائل، ایشان از قانون اساسی شروع میکنند و معتقدند اگر قانون اساسی بهطور کامل و به درستی اجرا شود کشور از تنگناها درمیآید. البته قانون اساسی، قانون اساسی است. مرحله بعدی، برنامهریزی است و برنامهریزی نیاز به الگو دارد. بنابراین کشور به الگویی برای پیشرفت نیاز دارد. از این رو بعد از قانون اساسی، «الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی» جزو مهمترین طرحهای راهبردی حضرت آقاست.
🔻افسانه؛
عزیزان! در جهان امروز صحبت از الگوی پیشرفت مبتنی بر آموزههای بومی و دینی، از نظر من یک افسانه است! بدین معنا که جهان امروز واقعاً بر اساس فکر و نرمافزار مادی، مدیریت میشود و اصلاً کسی جرئت ندارد حرف خدا را بزند، ممکن است گروه قلیلی از خدا بگویند اما در ساحتهای کلان «معماری اجتماعی» ممکن نیست بتوانیم به راحتی حرف از خدا بزنیم و اساسا کسی جرئت آن را ندارد و حالا که کسی این جرئت را کرده است، شبیه افسانه است.
🔻رابطه دین و دنیا؛
به این جملات دقت کنید: «جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسأله دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. اسلام، دنیا را وسیلهای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه آخرت است. دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسانها، تلاش انسانها، خرد و دانایی انسانها، حقوق انسانها، وظایف و تکالیف انسانها، صحنه سیاست انسانها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه تربیت، صحنه عدالت؛ اینها همه میدانهای زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسیِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. دین آمده است تا در این صحنه عظیم و در این عرصه متنوع، به مجموعه تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیکناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصه دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسیِ دین و بدون دست خلاق و سازنده دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. دنیا(یعنی محیط زندگی انسان) بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی…. راهی که ملت ایران در پیش دارد، راه آباد کردن دنیاست. علم را، دانایی را، اقتصاد را، سیاست را، زندگی فردی را، روابط اجتماعی را، برنامههای کلان جامعه را (که اجزای گوناگون دنیاست) باید آباد کرد، پیش برد، رونق داد و آنها را به شکوفایی رساند؛ و همه اینها در سایه دین تحقق پیدا خواهد کرد. امام این را به ما آموخت؛ و همین عاملِ دشمنیِ آشتیناپذیر و خصومت کورِ ابرقدرتها با نظام جمهوری اسلامی بود و امروز هم هست. امروز هم یکی از آماجهای تهاجم دشمنان ما در سطح تبلیغات جهانی، همین یگانگی دین و دنیاست؛ میگویند چرا دین را پیشوا و مهندس دنیا میدانید…» این جملات بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) است.
🔻تبدیل الگو به گفتمان؛
از این منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ذیل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار میگیرد چه اینکه جوهر اصلی انقلاب اسلامی، مهندسی دنیا توسط دین است که موجب دشمنی بیپایان نظام سلطه با ما شده است. دشمنی رهبری با الگوی توسعه غربی و اسناد بینالمللی نیز از همین نقطه سرچشمه میگیرد؛ چراکه این الگوها سرچشمه گرفته از طاغوت، ناسازگار با توحید و مخالف با جوهر انقلاب اسلامی هستند. بنابراین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ابرپروژهای است که رهبر معظم انقلاب آن را دنبال میکنند و لازمه تحقق آن، تبدیل شدن الگو به گفتمان و زمزمه همگانی است.
🔻حرکت عمومی؛
حال باید بپرسیم رهبری از ما چه میخواهند؟ ایشان در بیانیه گام دوم میفرمایند ما چشمانداز باشکوهی برای انقلاب اسلامی داریم و برای رسیدن به این چشمانداز به یک «حرکت عمومی» نیاز داریم. این چشمانداز چیست؟ میفرمایند این چشمانداز، تمدن نوین اسلامی و تمهید ظهور است.
حرکت هم باید یک حرکت عمومی معقول و منضبط و صحیح و عقلایی باشد. ایشان در توضیح حرکت منضبط میفرمایند حرکت غوغاسالارانه و بلبشو مدنظر نیست. از طرفی این حرکت، حرکتی نیست که چند نهاد حاکمیتی بخواهند آن را اجرا کنند. بعد میفرمایند: این حرکت در حال حاضر در کشور وجود دارد. منتها باید سه تا کمال پیدا کند. باید انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشمانداز، محسوس باشد؛ یعنی باید به چشم بیاید. چه نکته کلیدی در حرکت مدنظر رهبری است که آن را مطلوب میکند؟ جانمایه این حرکت، شکلگیری اراده مردمی در کانون مدیریت کشور است.(به بیانات رهبرانقلاب در تاریخ ۱/۳/۹۸ مراجعه شود. )
🔻پروژهپذیرها!
در واقع مرکز ثقل طرح راهبردی رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم متبلور میشود، قیام جوانان برای ساختن ایران است؛ منظور از مرکز ثقل این است که رهبری اعتقاد دارد اگر روی این نقطه تمرکز ایجاد شود و به خوبی این حادثه به وقوع بپیوندد، خیلی از مسائل کلان نظام حل خواهد شد. جوانان مؤمن و
انقلابی باید در جهت چشمانداز اصلی انقلاب، قیام کنند و بتوانند مردم را در این قیام همراه کنند؛ چرا محوریت با جوانهاست؟ چون آینده دست آنهاست. ضمن اینکه مردم ایران بسیار پروژه پذیرند! یکی از مثالهایش همین کنترل موالید بود. با آنچنان سرعتی موالید ما کنترل شد که همه دنیا انگشت به دهان ماندند. یک مثال دیگرش دفاع مقدس که مردم به بهترین شکل ممکن آن را اداره کردند. اما متأسفانه امروز کسی نیست مردم را در یک پروژه کلان درگیر کند. خواست رهبری در گام دوم همین نکته است.
🔻ثمره قیام؛
همانطورکه گفته شد باتوجه به اینکه ابرپروژه رهبری، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و میخواهند با پیگیری این الگو، به سمت وضع مطلوب حرکت شود، بایستی توجه کنیم که اگر یک حرکت عمومی بر اساس مختصات این الگو در کشور شکل نگیرد، چیزی محقق نخواهد شد. توجه دقیق به غایات و ثمرات این حرکت، خط مشی را روشن و شفاف میکند. بهطور کلی میتوان به موارد ذیل به عنوان نتایج و ثمرات طرح قیام جوانان اشاره کرد:
۱) هدایت و سوق دادن نسل جوان به عرصه مدیریت کشور؛ این کار علاوه بر استمرار حرکت عمومی کشور، سبب روی کار آمدن دولت جوان شده و ضمناً موجب خنثیسازی توطئههای دشمن خواهد شد. رهبر انقلاب میفرمایند: «ما در گام دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم همچنان که در گام اوّل در دوره انقلاب هم هدایت را امام میکرد امّا حرکت را و موتور پیشرفت را جوانان روشن میکردند، حرکت را آنها به وجود میآوردند.» ۱/۱/۱۳۹۸
۲) قیام جوانان برای ساختن کشور، در واقع منتج به شکلگیری زیرساختهای لازم برای مدیریت راهبردی کشور خواهد شد.
۳) قیام جوانان سبب میشود گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی با مشخصههای توحیدی و انقلابی خلق گردد؛ لذا بایستی تمامی اسناد کلان کشور، متناسب با الگوی پیشرفت، بازخوانی و بازطراحی شود.
۴) زمینهسازی برای رویش واقعی تعلیم و تربیتِ اسلامیِ شیعی و انقلابی در این طرح وجود دارد.
۵) انبوه ایدههای پیشران علوم تمدنگرایِ دینی تولید خواهد شد.
۶) تحقق مردمسالاری دینی؛ مردمی که به پا خیزند، صاحب ولایت میشوند و امامت همگانی یا ولایت همگانی رقم خواهد خورد که در واقع مردمسالاری دینی نیز محصول و ثمره همین نگاه و تلقی است. امام(ره) جوهره اساسی انقلاب را «قیام» میدانند و از عناصر قیام برای الله، به عناصری نظیر ولایت فقیه، حاکمیت، مردمگرایی، امر به معروف و… اشاره میکنند و همه این موارد را تبلور همان جوهر میدانند.
🔻حاکمیت نوین؛
حضرت امام(ره) در مورد حاکمیت قائل به نظراتی بود که باید نام آن را نظریه «حاکمیت نوین» گذاشت. در این نظریه این کل مردم هستند که باید احساس مسئولیت کنند. امام در پیام ۱۲فروردین ۵۸ و تبریک شکلگیری جمهوری اسلامی با رأی مردم از تعبیر «امامت امت» صحبت کرد. در این تعریف، ولیفقیه باید کاری کند که مردم به امامت برسند. نظرات امام(ره) در مورد مردمسالاری دینی عمیق و صادقانه بود، چرا که از مبانی کلامی ایشان برمیخاست. حضرت امام(ره) معتقد بود که نباید نگاه مردم صرفاً در داشتن خواسته محدود شود بلکه باید مردم برای رسیدن به آنها اراده کنند، ضمن اینکه حاکمیت حق ندارد نظرش را به مردم تحمیل کند، چرا که این خواسته مردم است که مهم است. در واقع در این نظریه، حاکمیت محدود به دولت نیست و به همین جهت است که بایستی مردم در یک نهضت همگانی – که موتور محرکه آن جوانان هستند- برای ساخت کشور به پاخیزند.
|#حلقههای_میانی
|#حرکت_عمومی
#اعزام_مبلغ
#تبلیغ
بمناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ،گروه فرهنگی تبلیغی آقا نجفی قوچانی ره در دهه دوم فاطمیه ۱۴۰۲ در شهرستان قوچان به مدارس ، هیئت ها و روضه های خانگی مبلغ اعزام میکند.
🔹مجموعه های فرهنگی و هیأت های محترم در صورت درخواست مبلغ و سخنران با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
09376837362
🏴 @Agha_najafi_ir
❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
✍ #یادداشت_بیاناتی | محو اسرائیل: از راهحل مردمسالارانه تا راهبرد مقاومت مسلحانه
🔍 بازخوانی دیدگاه و موضع حضرت آیتالله خامنهای در موضوع نابودی رژیم غاصب صهیونیستی
🔹 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان (۱۴۰۲/۹/۸) با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و اثرات مهم آن تأکید کردند: «به توفیق الهی، مسئلهی فلسطین به سمت حل شدن دارد حرکت میکند. «حلّ مسئلهی فلسطین» یعنی چه؟ یعنی تشکیل حاکمیّت فلسطینی در همهی سرزمین فلسطین. ما طرحمان را مطرح کردهایم: طرح همهپرسی از فلسطینیها.»
🔹 ایشان پیش از این ضمن تأکید بر سیاست رسمی جمهوری اسلامی مبنی بر «محو اسرائیل» سازوکار و راه عملی تحقق این موضوع را برگزاری یک همهپرسی دانسته بودند.
💻 رسانه KHAMENEI.IR براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای، موضع رهبر انقلاب در زمینهی محو رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و نسبت راهبرد مقاومت مسلحانهی نظامی با همهپرسی مردمسالارانه برای تعیین حاکمیت فلسطینی را مورد بررسی و تبیین قرار داده است.
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/54524
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 موقعیتها مهم نيستند...
❞ موقعیتها مهم نيستند تو بايد بیاموزی که در هر موقعیتی چگونه موضعگیری کنی❝
📚 #فوز_سالک | ص ۲۳۲
@Agha_najafi_ir
🎨 لوح | بسیج بزرگترین شبکه مردمی مکتبی در خدمت مستضعفان
✏️حضرت امام خمینی(ره):
بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدستههای رفیع آن، اذان شهـادت و رشـادت سَر دادهاند.
✏️رهبر انقلاب اسلامی:
در میدان رزم، دهها هزار بسیجیِ مخلص، کارهای بزرگ انجام دادند... قلّههایی هم داشتند؛ قلّه بسیج سلیمانی است، صیّاد شیرازی است، همّت، بابایی، شیرودی، شهید همدانی و صدها نفر امثال اینها... در صحنه علم و پژوهش، شهید فخریزاده و مرحوم کاظمی آشتیانی بسیجی بودند... اینکه امام فرمود «لشکر مخلص خدا» و «مدرسه عشق»، در عرصه عمل نمونههایش به طور واضح دیده شد. ۱۴۰۲/۹/۸
📥 نسخه قابل چاپ👇