eitaa logo
عقل عاشق
292 دنبال‌کننده
111 عکس
121 ویدیو
1 فایل
مشاهده تحلیلی وقایع اتفاقیه ایران و جهان از دریچه یک نفس تاحدی عاقل، در محاصره قلبی عاشق؛ به قلم یک فیزیکدان دیروز، فرهنگ پژوه امروز، مؤلف و کنش‌گر اجتماعی، دکترای مطالعات انقلاب اسلامی؛ عضو دو نهاد اجتماعی حوزه و دانشگاه! ارتباط با نویسنده: @ab_133
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 به مناسب عید مذهبی و ملی «دوازدهم فروردین» در تقویم ملت ایران. 🌸امروز مجددا پیام حضرت امام رحمت الله علیه را به مناسبت استقرار نظام «جمهوری اسلامی» در دوازدهم فروردین 1358 مرور کردم. 🍀این نابغه نادره دوران جهان معاصر، در جهان معانی بعیدالافقی نسبت به ما عروج کرده است. و عجیب آنکه، هنوز جهان معانی و تفکرات زلال و اصیل و عمیق او در بین مردم و نخبگان حتی قشر مذهبی مظلوم و مهجور است. 🍁یکی از ریشه های ناکارآمدی قوا و نهادهای فرهنگی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیز همین فاصله با جهان معانی حاکم بر بنیانگذار و طراح این نهضت است. ⁉️ در این مجال، پرسش های استنطاقی و استفهامی خودم را برای تیز شدن اذهان مخاطبین گرامی پیرامون متن پیام حضرت امام ره به عرض می رسانم: 1- سطر دوم: چرا دست خداوند، قدرت مستضعفین است؟ 2- سطر سوم: چرا این روز، روز امامت امت است؟ اساسا «امامت امت» در نظام سیاسی «ولایت فقیه» به چه معناست؟ 3- سطر هشتم: چرا جمهوری اسلامی، حکومت عدل الهی خوانده شده است؟ 4-سطر دوازدهم: چرا ملت پاسداران جمهوری اسلامی هستند؟ پس قوای نظامی و ا منیتی چه کاره اند؟ 5- سطر سیزدهم: چرا جمهوری اسلامی، ارث الهی به ملت ایران است؟ 6- سطر هفدهم: چرا امروز، روز نخستین حکومت الله است؟!! 7- همان: چرا امروز، علاوه بر عید ملی ایران، عید مذهبی هم شمرده می شود؟ 8- سطر بیستم: چرا ملت مجری و محقق عدالت الهی شمرده شده اند؟ پس خود جمهوری اسلامی چه کاره است؟ 9- سطر بیست و یکم: چرا خدمت به مردم، خدمت به اسلام است؟ 10- پاراگراف آخر: استقلال فکر و اراده دولت ها، دقیقا چه تصویر ساختاری، برنامه ای و سیاستگذارانه دارد؟ 11- شکل اسلامی تحول ساختارهای حاکمیتی و فرهنگ چه ابعادی دارد؟ 12- نظریه و مدل عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی چیست تا به دنیا نشان داده شود؟ 🌷دسته گل صلوات، هدیه به روح مطهر آن بزرگ مصلح الهی تاریخ معاصر و فرزندان مجاهد شهیدش🌸 @aghle_aashegh
🪴تحلیل_راهبردی 🤜🤛 دنیای امروز، عصر پیچیدگی هاست‌. برای بازی نخوردن باید نگاه عمیق و بلندی داشته باشیم. تحلیل زیر، نگاشته کوتاه استاد بزرگوار و اندیشمندم، محمدرضا فلاح است که تقدیم می کنم. ▫️پرچین شکسته این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت. وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود. اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت. ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود. 🤭نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می‌آورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایین‌ترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایین‌ترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان) 🥺این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است. ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم! اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم. 🤔نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم. 😬ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است. باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم! 😵‍💫جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند. در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند. جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ... 😭ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم. جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود. طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند. ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم. ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم. 😯دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد. اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم. منبع: faslefarhang@ @aghle_aashegh
🔸امام حسن مجتبی (علیه السلام) ؛ «اَلسَّمَاحَةُ الْبَذْلُ فِي الْيُسْرِ وَ الْعُسْرِ» بزرگی آن است که در سختی و در گشایش، بذل و بخشش کنی. 📗 الکافی، ج۴، ص۴۱ ✅میلاد بابرکت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک باد. ✅ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر زیبای محفل شعر رمضانی رهبر ادیب انقلاب با اساتید شعر و ادب کشور؛ ساعاتی قبل. ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، دومین مدافع حریم ولایت در دوران مظلومیت امیرالمومنین ع، بود. @aghle_aashegh
*📜 |🔰همچون امام حسن"علیه السلام"...* ♟مهم نيست كه دشمن چه مهره‏ اى را بر سر كار مى ‏گذارد، شاهزاده را مى ‏آورد و يا غلام‏زاده ‏ى بى ‏اختيار را و يا مهره ‏ى وجيه الملّة و سابقه ‏دار را، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را. ♟ تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. ♟ بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟! ♟ يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟ ♟ اين تكليف مستمرّ توست و نمى ‏توانى يک لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. ♟در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. ♟اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند،. ♟بر فرض همچون امام حسن اگر تمامى يارانش از او ببرند و خنجر در پايش بگذارند، با حلم سرخش از تخفيف هدف و سازش با دشمن و يا تحميل بر دوست، ايمن مى ‏شود و ياران جديد را با تصميم قديم مى ‏سازد كه در اين راه و با اين هدف ديگر شكستى نيست كه تو آموخته ‏اى چگونه در هر موقعيت موضع بگيرى و ذليل موقعيت ‏ها نشوى‏. استاد منبع: کتاب تقیه | ص ۵۷ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدایش مدهوش کننده است... این فیلسوف نیچه ای دهه ۵۰ را مکتب نظری حضرت روح الله صید کرد و به متفکری عارف و عاشق در صدر انقلاب اسلامی تبدیل ساخت. و سید مرتضی علاوه بر سیادت بر نفس و صاحب نفس شدن، به سید شهیدان اهل قلم بدل گشت و با سبک نوینی از هنر تصویر را به ایران و جهان هدیه کرد. او هم تکرار نشدنی است. یادش همیشه زنده و راهش پر رهرو باد. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف حسابی که حاج مهدی خیلی خودمونی و صادقانه از زبان همه جامعه مذهبی و متدین و نخبگان زحمتکش عرصه مطرح فرمودند. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸قال الامام المهدی عجل الله فرجه: «أکثروا الدعا بتعجیل الفرج فإن فی ذلک فرجکم...» 🔹امشب «تنزل الملائکه و الروح» بر قلب حضرت بقیة الله ارواحنا فداه صورت میگیرد و همه مقدرات به دست با کرامت حجت خدا بر اهل زمین اعطا میشود. ♦️و البته نیز هست. نکته استاد پناهیان دقیق است؛ خداوند برای استجابت دعا به زبان ما توجه ندارد، به تمنای راسخ قلبی ما نظر می کند. آیا امشب برای سلامتی و فرج حضرت که فرج بشریت در آن است، تمنای واقعی عمومی شکل می دهیم؟! التماس دعا🌹 @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سال گذشته شب قدر بچه های افغان گروه سرود مهاجرین رو بردیم تهران در یک استودیوی خصوصی برای ضبط. ❇️ استاد قاسم صرافان هم زحمت شعر سه زبانه (فارسی، عربی، افغانی) کشیدند. 🔸یکی از متخصصین ایرانی ساکن کشور آذربایجان ملودی کار را ساخت. 🔹 دو روز قبل روز قدس هم آ. محمدی تدوین تصویری رو زدند. 🌹قرن طوفانی، تقدیم به همه شهدای جبهه مقاومت در تمام کشورهای همدل و متحد در برابر اشغالگران استعمارگر... ✌️لطفاً رسانه باشید. @aghle_aashegh
دوستان اطلاع دادند که الحمدلله هم این کلیپ تصویری، هم با تصویرهای امروز از حضور مردم، چندین مرتبه از شبکه سه سیما پخش شده است. الحمدلله رب العالمین🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ چند کلمه حرف حساب از زبان حاج محمود کریمی درباره وضعیت حکمرانی ما بر اساس مرامنامه حکمرانی علوی... 🌹 نصیحت حکمرانان، وظیفه شرعی و الهی مردم است؛ «کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته» @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سؤال: اگر از اول انقلاب راجع به مسائل کشور رفراندوم برگزار کرده بودیم، امروز دچار این مشکلات نبودیم!؟ پاسخ اندیشمندانه تنها مسوولی که برای انتقاد دانشجویان و نخبگان علمی و فکری، در بیت خود، ضیافت برپا کرده و با اکرام منتقدین از سلائق گوناگون، منطق نظام را ارائه می کند.(بیانات در دیدار رمضانی دانشجویان، فروردین۱۴۰۲) @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جشن بزرگ در تهران، باغ کتاب ... 🔸با حضور حدود ۳۰ هزار نوجوان دانش آموز ؛ 🔹دینداری یک لذت تمام نشدنی و منحصر به فرد است که با زیست بوم ایران تمدن خیز عجین شده است. 🌹مردم ایران، را آگاهانه انتخاب کرده اند؛ یک انتخاب تاریخی بزرگ که نسل به نسل تمدید می شود. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️حالا که بحث رفراندوم مجددا داغ شده، تحلیل جالب و عمیق یک پژوهشگر تاریخ اسلام را بشنوید. ⛔️ آیا امکان دارد برخی از علیه مردم و پیشرفت کشور استفاده کنند؟! ❌ آیا جمهوریت و مردم سالاری یعنی به رفراندوم کشاندن همه تصمیم گیری های یک جامعه؟! ‼️بگذریم که در برخی کشورهای غربی هم که رفراندوم برگزار میشود، فقط در موضوعات کلان ملی از این روش استفاده می کنند نه رویه تصمیم گیری تخصصی در مسائل گوناگون. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برنامه یکی از برنامه های موفق عالمانه درباره اصل اعتقادی است. ⁉️در عین حال، ابهامات و اشکالاتی در فضای مجازی پیرامون روایت های بیان شده از جهان پس از مرگ در این برنامه، مطرح شده است. 🔸 پاسخ استاد عزیزم، حاج آقای عابدینی که از محققین برجسته و در حوزه علمیه قم هستند، برای رفع ابهامات راهگشاست. @aghle_aashegh
💠 مجتبی زنگ زد که قم جایی برای اسکان سراغ داری؟ دوست طلبه‌ای را می‌شناختم. زنگ زدم. سوئیتی سنجاق‌شده داشت ویژه زوار. اربعینی‌طور برخورد کرد. مجتبی و طلبه را به هم وصل کردم. شب زنگ زدم ببینم رسیده‌اند یا نه. _ داریم میریم تهران. _ برا چی‌چی؟ _ نماز عید پشت سر آقا بخونیم! _ خب برید حرم حضرت معصومه! _ نماز آقا یه‌چیز دیگه‌س! _ خب شب برید قم بخوابید، بعد نماز صبح برید تهرون! _ ریسکه، شاید به شلوغی بخوریم و به نماز نرسیم! _ تهرون جاخواب دارید؟ _ پیگیرم! مجتبی با یک پراید خسته مدل ۸۶ ریپوی دورخورده، با سه تا بچه قدونیم‌قد، ۸۰۰ کیلومتر راه کوبید رفت تهران، شب تا صبح آواره شهر غریب شد که به این نماز برسد. این عکس پر است از مجتبی! پر است از قصه آدم‌هایی که خودشان را به این صف رسانده‌اند. مانده هنوز که بنشینند و آنالیز کنند و بفهمندشان! 🖋محمدعلی جعفری @m_ali_jafari @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ وقتی از مسأله مهم و کلان سخن میشود، مصادیق اقتصادی و یا اجتماعی فقط به ذهن می رسد، در حالیکه این کلان آرمان گمگشته بشر در طول تاریخ، ابعاد از گسترده و وسیعی حتی در اخلاق و تربیت انسان برخوردار است. ♦️یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه مذهبی ایران، توجه به ابعاد اخلاقی و تربیتی آرمان عدالت است، چراکه شیاطین از همین خلأهای درونی، واگرایی و شکاف های اجتماعی را بسترسازی می کنند. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنر مردان خداست.🌷 🍀یک بنای ساده و کم سواد مشهدی بود... 🌾توسل هایش به حضرت زهرا سلام الله علیها در فرماندهی عملیات و برون رفت از بن بست ها معروف شد. 🥀 کتاب «خاک های نرم کوشک» را خوانده بودم ولی صدایش چیز دیگری است. دل را زیر و رو می کند! 🌿 امروز که روز توسل به امام زمان عجل الله فرجه الشریف است، شنیدن این جملات حلاوت دیگری دارد. التماس دعا🌹 @aghle_aashegh
❇️ یادداشت تحلیلی استاد اندیشمندم، حجت الاسلام فلاح شیروانی درباب ولنگاری فرهنگی عرصه حجاب؛ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ این طور نمی‌شود درست است که ما یکی از غنی‌ترین فرهنگها را برای برساختن یک زندگی نوین داریم، ولی با کم عملی و باری به هر جهتی و سهل انگاری و بی تعهدی بلایی به سر خودمان آورده ایم که اکنون عرصۀ فرهنگی به بزرگترین تهدید حیات نوین ما تبدیل شده است. این که کارهایی که به فرهنگ مربوطند حساب و کتاب نداشته باشد؛ هرکی به هرکی باشد، تا سطحی ممکن است به خاطر برخی حوادث وقوعش طبیعی باشد، ولی گاهی عمیق می‌شود در حالی که می‌توانسته خیلی بهتر باشد حتی پیشتر وضع بهتری داشته است. این دیگر قابل تحمل نیست. نمی‌شود فقط به معلولها پرداخت. ولنگاری و واگرایی در فضای فرهنگی خیلی وسیع و عمیق شده است. آنقدر که بازسازی جدی این عرصه را ضروری می‌کند. بازسازی جدی، نه نمایش‌ها و همایش‌های همیشگی. ما باید ترسیم موثری از ولنگاری فرهنگی داشته باشیم، سپس بپرسیم برای ریشه‌های این ولنگاری چه باید کرد. خود این ترسیم یک «کار» است، یک کار مهم و اثرگذار. ١. وقتی سکوهای سایبری دشمن آزادتر از هر کشوری در کشورمان فعال است، نمی‌شود هیچ مطلوب فرهنگی‌ای را در کشور به جایی رساند. این تحذیر بیست سال پیش تحلیل بود، الآن تجربه‌ای به بزرگی کوه دماوند پیش روی ما است و هنوز نادانی چون بختک جان ما را اسیر کرده است و سفهایی در جبهۀ انقلاب حرف از بقای این سکوها می زنند. واقعاً خنده‌دار است که با این حال و با این خنجر بزرگ در «قلبمان» مشغول درمان زخمهای فرهنگی باشیم! ٢. بحث سر پوشش و حجاب بانوان است. وقتی وضع پوشاک سالهای طولانی است که هیچ سامان فرهنگی و مدیریت عاقلانه ای ندارد و «به وضوح» در دست دشمن است، و وضعیّت به گونه ای است که حتی مجال را بر افراد عفیف و اهل مراعات بسته است، نمی‌شود وضع حجاب را خیلی بهتر از این کرد. ٣. وقتی سینمای خانگی شیوع عجیبی یافته و هیچ امر مثبتی را ترویج نمی‌کند و دائما مشغول تخریب ذهن و روان جامعه است، و حتی سریالهای تلویزیونی هم به قول حضرت آقا دائماً مردم را در حال مشاجره به نمایش می گذارد، نمی‌شود تعادل روحی برای جامعه به ارمغان آورد و آنها را به حفظ ارزشها دعوت کرد. ۴. وقتی باشگاه‌ها، نمایشگاه‌های مد و لباس، آتلیه‌ها، کلوپهای آموزش بازیگری، مراکز آموزش موسیقی، رقص و آواز و ... واقعا رها است و در این مراکز به راحتی فرهنگ کشور و جوانهای بیچاره و بی‌پناه ما سلاخی می‌شود، نمی‌شود با کارهای نمایشی چیزی را به پیش برد. ۵. وقتی هیجانات تورم اعصاب مردم را به هم می‌ریزد و القای ضعف حاکمیت می‌کند و کسی حواسش به ذهن و روان مردم نیست و گفتگو با مردم و جلب عنایت و همراهی و اهتمام مردم فراموش شده است، نمی شود از آنها غیرت ورزی دربارۀ اصلی ترین شاخصهای هویّت دینی جامعه را طلب کرد. ۶. وقتی گسل‌های فراوان مثل عبدالحمید زهی، به خاطر نادانیها و خباثت برخی کارگزاران در مناطق حساس زاهدان، و گسلهای دیگر در نقاط مختلف فعال می‌شود، و به همۀ جامعه القای ضعف و ناامنی می کند، نمی توان التزام به قانون را امید بست و احترام به قانون را طلب کرد. ٧. وقتی دانه درشت ها و معروفها در صف اول خطاکاری هستند، ولی متعرض آنها نمی‌شویم و بدین وسیله هم پیام ضعف و گیجی می‌فرستیم و هم اعلام نمایشی بودن کارها را میکنیم، نمی شود به اثرگذار بودن برخوردهای حاکمیتی در میان تودۀ مردم امیدوار بود. ٨. وقتی که همه اداره‌های مسؤولی که دل در گرو انقلاب دارند، باری به هر جهت شده‌اند و شدیدا اهل تواکل و از زیر کار در رفتن و بعضا سیاسی‌کاری و ...، به همین واسطه اصلا به موجودیت صفر، بلکه «مانع شکل‌گیری حرکت‌های مردمی» تبدیل شده‌اند، نمی شود به اقدامهای بزرگ و ماندگار و هوشمندانه و پر از هماهنگی و ... دل بست. ┄┅••؛••┅┄ وضع ما خیلی شبیه آن است که در زمستان سرد و استخوان سوز(قتل و غارت فرهنگی) در و پنجره باز باشد و ما بخواهیم با یکی دو بخاری خانه را گرم کنیم. کلاً صحنه عاقلانه نیست. سودمندترین کارهایی که در حال انجام است، یکی تلاشهای تودۀ مردم است که دارد وضع غرورآفرینی پیدا می کند و دیگری ورودهای جدی نیروی انتظامی است که هرچند محدود است، ولی بسیار پرمعنا و پرمغز است(امیدواریم که کارهای ستادی هم به جایی برسد و به این فهرست اضافه شود). این درست است، ولی صحنه صحنۀ نادرستی است و به این دو خیز ارزشمند نمی شود بسنده کرد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند حاج عبدالله والی رحمة الله علیه که «کار واقعی» می کرد و جان انقلاب در مغزش و روحش و رفتارش در جریان بود و با همۀ تنهائیها اثرگذاشت و هر چه زمان بگذرد آفتاب وجودش و کارنامۀ درخشانش نمایان تر خواهد شد. منبع: فصل فرهنگ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یک جمله تاریخی دیگر درباره کارگزار(مدیر) تراز ❇️ ساعاتی قبل در دیدار جامعه کشور بیان فرمودند: ❌ بیش از بیست سال پیش در پیامی به سران قوا (اشاره به پیام هشت ماده ای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض) نوشتم که اژدهای هفت سر است؛ عزم جدی و برنامه جامع میخواهد برای مبارزه با آن. اگر مسوولین انجام داده بودند، وضع امروزمان متفاوت بود...😐 ♦️ مسوولی که در برابر مفسدین داخلی نتواند محکم بایستد، در برابر قلدر خارجی به طریق اولی نخواهد ایستاد.🙏 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ❇️ این جمله تاریخی را حفظ کنید و برای ایمان آوردن به حکمت این رهبر حکیم، کارنامه تمام دولت های انقلاب اسلامی را بر آن تطبیق کنید. @aghle_aashegh
📚امروز رونمایی کتاب «پای درس خمینی مشهد» بود. ❇️ رفقای عزیزم در «خانه طلاب جوان قم» از من هم به عنوان یکی از نویسندگان کتاب دعوت کردند ولی از فرط خستگی سفرهای مداوم، علیرغم اشتیاق فراوان، نتوانستم در این مراسم شرکت کنم. ♻️ سالها بود منتظر انتشار چنین اثری بودم. کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، بدون هیچ اغراقی، بی نظیرترین اثر کلام شیعه با رویکرد اجتماعی و کاربردی است. ✅ مبانی فکری نظام اسلامی است که بر پایه قرآن کریم در سال ۱۳۵۳ توسط استاد سیدعلی خامنه ای آن روزهای کشور، ارائه گردیده است. ✳️ راه حل برون رفت از مشکلات امروز کشور را در این اثر فاخر میتوان کشف کرد. در گفتارهای دیگر از اساتیدی چون آیت الله سید یدالله یزدانپناه و حجج اسلام حمید پارسانیا، محمد عالم زاده نوری، علی امینی نژاد، محمدرضا فلاح شیروانی، علی مهدیان و ... بهره گرفته شده است. 📜 خلاصه اینکه مطالعه این کتاب، بر همه فعالین فکری و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، لازم و ضروری است. @aghle_aashegh