🔰 دوستان، دشمن را بزنید.
زمانیکه روحانی پس از پنج سال مواضع دشمن شادکن و رساندن کشور به مرز ناامنی و بحران، موضعی انقلابی گرفت و با این تهدید که «نفت برای همه یا هیچ کس» از بستن تنگهی هرمز سخن گفت، خبر نامهای از سردار شهید سلیمانی رسانهای شد که در حمایت از موضع روحانی نوشته بود: «دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح میبوسم.» موضعی که حتی به مذاق خیلی از انقلابیها خوش نیامد و سردار را به باد تندترین نقدها گرفتند.
حالا امروز و وسط معرکهای جهانی بر علیه ایران و جبههی مقاومت وقتی خصم زبون و نامرد، خسته و عاجز در میدان نبرد رو در رو و از پس کینههای بدر و خیبر و حنین «أَحْقاداً بَدْرِيَّةً وَ خَيْبَرِيَّةً وَ حُنَيْنِيَّةً وَ غَيْرَهُنّ» به ترور کور مردمان بیگناه و زائران مزار آن مقتدر محبوب روی آورده است، عزیزانی که غمشان قابل درک و سینههاشان مالامال از زخمهای نامردانهی خصم دون است، یقهی دشمن را رها کرده و رو به تضعیف جبههی خودی آوردهاند و با کوبیدن نیروهای امنیتی بار تقصیر این ترور ناجوانمردانه را متوجه نیروهای نظامی دانسته و بر اقتدارشان خش میاندازند. «نقطه قوت ما»را ضعف و «نقطه ضعف دشمن» را نقطه قوت و دست برتر او در میدان نبرد تفسیر میکنند.
دوستان و هم جبههایهای عزیز! به حسن نیت و مطالبهی حقتان ایمان دارم. اما این رسمش نیست در وسط میدان نبرد یقهی دشمن را رها کرده و یقهی دوست را بگیریم، هر چند منتقدشان باشیم. شاگردان مکتبی حاج قاسم بدانید:
«علی تنهاست بی مردم
ولی در خواب گمراهی بماند بی علی مردم»
✍مریم اردویی
@aghletarif
سید حسن نصرالله:
شهدای امروز مزار شهید سلیمانی مرا به یاد این صحبت امام خامنهای انداخت: دشمنان و صهیونیستها از #قاسم_سلیمانی_شهید بیشتر میترسند ...
📢رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله
👈حضرت آیتالله خامنهای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
📝بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🔻بعد از زخم برداشتن شیر ، نوبت حضور لاشخورها فرا می رسد ...
رباتها، مواجببگیرها، میلیشیاهای کامنت به دست و توئیتگذار به صف شدند تا اذهان بسیط و تخدیرشده را مغلوب کنند. حالا این وسط وقتی ما صحبت از انفعال و بیعرضگی نیروهای امنیتی میکنیم، زمین بازی را واگذار و روایت دشمن را پذیرفتهایم. الان وقت انتقاد نیست.
مطالبهی انتقام و اعلام حمایت از نیروهای امنیتی با تخریب و منفعل نشان دادن آنها متفاوت است.
@maryamordouei
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 این نزدنها نشانهی نمیتوانیمها نیست؛ نشانهی تدبیر است.
▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانهای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بیانصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست.
🎙حجتالاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
دوستان لطفاً و خواهشاً وقت بذارید و این یک ساعت و نیم ویدئو رو ببینید
اندازهی ده تا کلاس، بصیرت رسانهای میاره
چرا اینقدر اصرار دارم؟ چون اینجوری فضا و شرایطی که درش هستیم رو بهتر درک میکنیم، اینکه ما در یک جنگ سرد قرار داریم که یک جنگ اطلاعاتیه و بسیااااار ابعاد پیچیدهای داره, دیدن این کلیپ کمک میکنه تحت تأثیر تحلیلهای غلط قرار نگیریم
https://www.aparat.com/v/xy3LD
@maryamordouei
May 11
هدایت شده از 🍃محمدعلی صدر
دوست عزیز به خاطر انقلاب دو سه روز گوشی را خاموش کن!
آسیب شناسی مواضع برخی دوستان انقلابی در خصوص حادثه تروریستی کرمان
توانایی یک راننده هیچ وقت در مسیر باز و مستقیم سنجیده نمیشود. بلکه در بحرانها مثلاً وقتی لاستیک جلو بترکد و یا ناگهان یک بچه دنبال توپش بدود جلوی ماشین است که همه چیز عیان میشود
به لطف خدا بچههای انقلابی، چون معمولاً چشمشان به دهان رهبریست، در بزنگاهها خوب عمل میکنند اما این داستان همیشه و در خصوص همه صادق نیست
کمی فکر کنیم و ببینیم دشمن چرا باید زن و بچه را در کرمان بکشد و پای هزینهاش هم بایستد. زهر چشم گرفتن از ایران فقط گوشه کوچک از ماجراست
مرور مواضع مهرههای داخلیشان در این ساعتها، از کاذب نازیباکلام گرفته تا اینترنشنال، نشان میدهد تمرکز اصلی شان بر دو محور و هدف است
۱. فروپاشی انسجام داخلی ایران و چند دسته کردن مردم
۲. ایجاد انفکاک بین مردم و حکومت و به خصوص نهادهای انقلابی
با این مقدمات، افسر جنگ نرم برای دفاع از انقلاب و خون این شهدا چه وظیفهای دارد؟طبیعتاً مقابله با این دو تاکتیک
اما در عمل چه اتفاقی میافتد؟ برخی انقلابیها تمام خشم خود را به جای اسرائیل و آمریکا بر سر سپاه و وزارت اطلاعات و شورای امنیت ملی تخلیه میکنند که شما عرضه مراسمداری ندارید شما عرضه انتقام ندارید و و
حرفهایی که خیلی راحت میشود با فتوشاپ لوگوی ادمین انقلابیاش را برداشت و به عنوان حرف نفتالی و محمود صادقی به خورد مخاطب داد
عقبتر برگردیم در ماجرای مهسا امینی و اینکه عزیزترین دوستان انقلابی مان که انقلابی بوده و هستند دقیقاً همساز با کثیفترین دشمنان ما استوری نه به گشت ارشاد گذاشتند. عزیزانی که همین امروز هم در جهاد تبیین هستند و بسیار هم محترم اما در مواقع حساس انسان آرزو میکند گوشیشان دو سه روزی خراب شود!
اینها در اکثر مواضعشان خوب عمل میکنند چون اکثر مواضعشان داستان همان راننده است و جاده صاف
خیلی فکر کردم چه اتفاقی میافتد که در بحرانها گاهی وا میدهند به سه احتمال و حالت رسیدم
۱. به لحاظ پایههای فکری و احاطه بر دادهها آگاهی و یا بصیرت کافی را ندارند و این ضعف و عدم مطالعه، سر بزنگاهها خودش را نشان میدهد. مثل کودکی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد و ممکن است سالها سالم بماند، اما با ورود یک ویروس ارکان بدنش بر باد میرود. مثلاً برخی که از همان اول جنگ غزه خواهان ورود ایران بودند و کمترین تحلیل برای گام بعدی نداشتند یا کسانی که نه به گشت ارشاد گفتند اما هیچ نسخه جایگزینی به مغزشان نمیرسید و قدرت هضم این را نداشتند که کار فرهنگی منافاتی با برخورد قانونی ندارد یا کسانی که به نهادهای امنیتی به خاطر حادثه دیروز توهین میکنند اما هزاران هزار دستاورد و موفقیت عملیاتی و اطلاعاتیشان را نمیبینند
۲. آسیب دیگر بحث عدم توانایی کنترل هیجان است. دروغ چرا؟ بنده هم از شکست اطلاعاتی عملیاتی دیروز عصبانی هستم و به نظرم میشد بهتر عمل کرد اما اگر نتوانم خشمم را کنترل کنم و آن را به جای عقل ملاک پست گذاشتن قرار دهم، چه تفاوتی میان من و کسانیست که در سال ۸۸ و ۱۴۰۱ به هر بهانهای خشمگینانه کشور را به آتش کشیدند؟
۳. مسئله دیگر بحث موقعیتنشناسی است. اصلا فرض کنیم وزارت اطلاعات ما و سپاه ما ضعیف و همیشه شکست خورده است. یا گشت ارشاد بدترین انتخاب بوده است. آیا فهم این مسئله سخت است که دقیقاً وسط جنگ و اغتشاش ساعات مناسبی برای افاضه کردن همراه با تنفر علیه مسئولان و بنزین ریختن بر هیجانات مردمی و آتشی که دشمن افروخته نیست؟ تصور کنید برادرتان در خانه را خوب نبسته و دزدان قاتل به خانه ریختهاند آیا در وسط معرکه و جلوی چشم دشمن فرصت خوبی برای باز ماندن از قاتلان و فریاد کشیدن بر سر برادر است؟
شاید از شدت وضوح اشاره به آن ضروری نباشد اما میگویم که مقصود من نقد نکردن نهادهای انقلابی و یا حتی مواضع کلان کشور نیست اتفاقا درخواست عمومی مردم از مسئولان برای انتقام از دشمن خودش سوخت لازم برای موشکهاست. اگر چنین برداشتی از صحبتهایم داشتید، متن را دوباره بخوانید!
#انتقام_سخت_خواست_مشروع_ملت
🍃روزنوشتهای دکتر علی صدر
@siyasatbrotoush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از عملیات تروریستی دیروز، پا شدن اومدن گلزار شهدا، تا مسیر خالی نمونه
بعد هم میگن« شهادت خونوادگی میچسبه»
شما این ملت رو میخواید تسلیم کنید؟! زهی خیال باطل.
اینا امت همون امامی هستند که فرمود:« بکشید ما را ملت ما بیدارتر خواهد شد»
@maryamordouei
هدایت شده از حبیباله بابائی
امروزه به نسلی (بزرگ یا کوچک) در ایران فکر میکنم که «مسمومیت مجازی» و «گناهان پسامدرن» آنها را به شدت «قسیّ القلب» کرده به گونهای که در برابر «خونهای پاک و مظلوم» هیچ تاثّری پیدا نمیکنند. نمونههای این قساوت را در اشرار جامعه سنتی نمیتوان مشاهده کرد.
https://virasty.com/Habibollah_Babai/1704348137880155703
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
برنامه امشب جریان را که از شبکه یک با حضور آقای مصطفی خوش چشم پخش شد حتما ببینید.
حداقل از دقیقه ۳۶ به بعد رو تأکید میکنم ببینید.
http://www.telewebion.ir/episode/0xab56d4e
@maryamordouei
هدایت شده از مجله مجازی واو
🗒️از «نیم»ها فرار کنید
✍️ مریم اردویی
▪️ نضجگرفتن مظاهر مدرنیسم و بهویژه فضای مجازی و گسترش افراطی دادههای عمدتا بدون عمق، سبب ایجاد نوعی حس استقلال از رجوع به متخصص در اذهان شده که میتوان از آن به «توهم دانایی» تعبیر کرد. علامهی گوگل در پدیدآمدن چنین ذهنیتی نقشی محوری دارد. ویکیپدیا نیز که در هر زمینهای جایگزین کتب مرجع و تخصصی شده، پای لنگ دیگر این توهم است. البته این آفت تنها گریبانگیر نسل جوان نیست بلکه رسانههای نوین بهعلت عاملیتدادن به کاربر و تشویق به ابراز وجود سببساز بستری شدهاند که اشخاص مختلف از نخبگان گرفته تا افراد عادی با مستمسک قرار دادن حق «آزادی بیان» در هر زمینهای اظهار نظر میکنند و بدون داشتن اطلاعات کافی یا پیوست مطالعاتی در یک موضوع تخصصی، له یا علیه آن، موضع میگیرند تا جاییکه چنین اظهارنظرهایی سبب بدبینی نسبت به دین و تحریف حقیقت و در مواردی بهخطر افتادن امنیت ملی میشود. علیالخصوص اگر شخص به علت دنبالکنندگان بالا دارای دایرهی اثرگذاری وسیعی باشد.
▫️ شهید مطهری در کتاب فلسفهی تاریخ از خطر وجود نیمها سخن گفته و خطر ناقص برخی چیزها را بیشتر از عدم محض آن دانسته و میگویند: «آدمی که عالم نیست، چون میداند عالم نیست، لااقل تسلیم در مقابل عالم است. مثل کسی که طبیب نیست، میداند طبیب نیست از وجود طبیب بهره میبرد. اما نیمچه طبیب، چون خودش را طبیب میداند تسلیم یک طبیب نیست، آنوقت از همان علم ناقصش میخواهد استفاده بکند به جای سود، زیان میبرد. نیمچه مجتهدها و نیمروشنفکرها و نیمهای دیگر که یک چیزکی میدانند و چیزهای دیگر را نمیدانند، خطرشان بیشتر است. اینها به سر چهار کلمه یا شعار، بدون اینکه متعمق بشوند و درست عمقش را دریابند، این چهار تا شعار، اینها را از جا حرکت میدهد».
▪️ از سوی دیگر، در عصر مجازی و انفجار دادهها ما با آگاهی در معنای خاص آن یعنی «اطلاعات» مواجهیم که برای زیست انسانی اگرچه لازم اما کافی نیست. چراکه انسان برای زندگی شرافتمندانه نیاز به نوعی خودآگاهی دارد که تنها با مصرف دادههای بیشمار حاصل نمیشود. از قضا انسان که برای زیستن آگاهانه نیاز به تفکر عمیق در مورد حقیقت وجود خویشتن دارد، هویتش زیر انبوه دادهها دفن میشود. نیل پستمن، متخصص آمریکایی رسانه، میگوید بشر گذشته به اندازهی یک کوزه اطلاعات داشت و آن را تا آخرین جرعه مینوشید اما بشر مدرن در کنار اقیانوس عظیمی از اطلاعات از تشنگی میمیرد.
🆔 @vaavmag
🔗 https://vaavmag.ir
نوشتهها
🗒️از «نیم»ها فرار کنید ✍️ مریم اردویی ▪️ نضجگرفتن مظاهر مدرنیسم و بهویژه فضای مجازی و گسترش افر
جهت یادآوری در مورد تحلیلگران این روزهای فضای مجازی و تحقیرکنندگان نیروهای امنیتی
در ادامه در مورد این بانوی شهید بخوانید
https://eitaa.com/maryamordouei/1446
🔰از حسرت شهادت تا مرکب شهادت
نوشته بود:« این شهید را روایت کنید. به برکت خون این شهید باید تقدس مقام معلم را به آن برگرداند» و من دنبال روایتی بودم از این معلم شهیده. کسی که در عصر غلبهی نگاه مادی به شغل مقدس معلمی و در زمانهی معلمبلاگری، با نگاه تربیتمحور عزمش را جزم کرده بود تا در قامت یک معلم انقلابی به دل میدان تعلیم و تربیت بزند. دختری دهه هشتادی که با طرح بینهایت، مبانیش را برای برداشتن بار تربیتی محکم کرده و با دورهی اندیشهورزی استراتژیک کودکان و نوجوانان، چگونه و برای چه اندیشیدن را آموخته بود. معلمی که در پیوند با ولی فقیه زمانش میدان جهاد را اینگونه فهم کرده بود: «از زمانی که شما را شناختم و علاقه قلبی به شما در قلب و اندیشهام ریشه دواند، سربازتان شدم، دانشجو شدم، معلم شدم.»
این اطلاعات جسته و گریخته را که از گوشه و کنار میخواندم بیشتر ذهنم درگیر شهیدهای میشد که حالا قرار بود در دانشگاه فرهنگیان آرام گیرد و چون کعبه، سنگ نشان راه معلمان نسل آینده شود که ره گم نکنند. هرجا نگاهم را میچرخاندم از گروههای ایتا تا استوریهای اینستاگرام فائزه را میدیدم. تا اینکه دیشب قبل از بستن اینستاگرام استوری بزرگواری را دیدم که تصویر فائزه را استوری کرده و نوشته بود: «به چفیه سبز و نحوه انداختنش نگاه میکنم و عینک دودیاش! نمیدانم عدهای به فائزه هم میگفتند مذهبی صورتی؟» متن استوری برایم عجیب بود. درنگ نکردم و پاسخ دادم: «عجیبترین برداشتی بود که تا حالا از این عکس دیده بودم». پاسخ داد: «چرا الان اگر شهید نشده بود خیلی بعید نبود که یکی بیاد و بگه این مذهبی صورتیه! ژست گرفته کنار تابلو و عینک دودی زده و چفیه رنگیش را انداخته پشت»
نه با تعبیر مذهبی صورتی همراهم و نه با چنین قضاوتی در مورد افراد. گفتگویی شکل میگیرد و تا نقد فضای گفتمانی حاکم بر زیست مجازی و رسانهایمان پیش میرود. اینکه هر وقت کسی حرفی زد حتی به اشتباه، بجای نقد همان حرف تا تخریب شخصیت و بی حیثیت کردنش پیش میرویم. بعد از این گفتگو، بیشتر نگران قلمی میشوم که به دست گرفتهام. آخر شنیدهام که فائزه هم اهل قلم بوده.
بیشتر از خودم میترسم. آن هم در زمانهای که شوق و شهوت دیده شدن در دنیای تبرجهای کلامی و تصویری از در و دیور شعله میکشد. خصوصا اکنون که به روایتی جدید از این بانوی شهیده رسیدهام. روایتی به نقل از معلمش که میگوید: «فائزه تو همهی عکسهای مشترکمون کنار جمع ایستاده در مرکز نیست. نمایش نداشت دنبال دیده شدن و در مرکز بودن نبود اما موثر بود.» چقدر توصیف معلم فائزه منطبق بر این توصیف حضرت آقا از حاج قاسم است: «دنبال دیده شدن نبود. حتی از دیده شدن فرار میکرد. کار را برای خدا میکرد» وقتی میخوانم: «در جمعها و جشنهامون داوطلب انجام کم ارزشترین کارها بود.» ذهنم گریز میزند سمت روایتی از حاج قاسم که «وقتی کارگرها برای نظافت سرویس بهداشتی حسینیه بیتالزهراء آمده بودند. همه را بیرون کرد. در را بست. خودش تنها شلنگ دست گرفت و همه جا را شست.» بیریاترین و در ظاهر کمارزشترین کار.
به اینجای روایت که میرسم: « با یه بسته دستمال پاک کننده آرایش، شعار از در و دیوار دانشکده و مترو پاک میکرد. لگد میخورد از مسافران و فحش از همكلاسيا...» جملهی «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میماند.» با لحن صدای سردار در مغزم ضرب میگیرد. آری فائزه میدانست در و دیوار حرم مقدس است و باید تطهیر شود. به یاد آخرین دستنوشتهاش میافتم«در حسرت شهادت» حسرتی که دیگر حسرت نیست. باید شهید زندگی کنی تا شهید شوی.
✍️مریم اردویی
@maryamordouei
نوشتهها
🔰از حسرت شهادت تا مرکب شهادت نوشته بود:« این شهید را روایت کنید. به برکت خون این شهید باید تقدس مقا
سلام
من هیچ وقت نبوده که بخوام در نشر مطلب
کمک بدید
چون معتقدم مخاطب خودش باید با اراده و تصمیم خودش اینکار رو انجام بده
اما این بار و به خاطر اون جملهی اول متن اگر صلاح میدونید در نشرش مدد کنید
ما امروز به بازسازی الگوهای درست زنانه بسیار محتاجیم.🙏🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔صحبت های #مادر شهیده فائزه رحیمی در شام غریبان شهیده:
فدایِ اون حجابت بشم.....
چادرتونون رو محکم تر سر کنید تا دشمنان ببینند و بمیرند...
#فائزه_رحیمی
#الگو
@maryamordouei
یکی از دوستان سری به کرمان زده برای روایت شهدای ترور گلزار شهدا، به هنرستانی رفته که سه تا از شاگردانش شهید شدند، نکات قشنگی از رسم دو تا از دختران شهیده را بخونید
اینکه نوشته فاطمه تغییر کرد بعد از دیدن شهید مربوط میشه به آوردن شهید گمنام به مدرسه و انگار فاطمه با شهید عهدی میبنده
@maryamordouei
دادستان کرمان: در ماههای گذشته ۲۳ داعشی آمادۀ عملیات در کرمان دستگیر شدند
🔹رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان هم گفته: مدتی قبل از ایام برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم، بیش از ۱۶ بمبِ آمادۀ انفجار در کرمان کشف شد. در چند استان دیگر هم بیش از ۶۰ بمب کشف شد.
🔻مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب کرمان هم گفته:
🔹شب قبل از ۱۳ دی منطقه با وسایل فنی و الکترونیکی و حضور سگهای پلیس چک و پاکسازی شد و اینکه گفته میشود بمب در سطل زباله جایگذاری شده بود، شایعه است، زیرا هر دو انفجار انتحاری بوده است.
🔹در عصر روز حادثه، محلی که ادوات و جلیقههای انفجاری و ریموت در آنجا ساخته میشد در حاشیه شهر کشف شد؛ آنان قصد داشتند این ادوات را صبح روز بعد از حادثه در مراسم تشییع استفاده کنند و خداوند عنایت کرد و زحمات نیروها باعث شد از یک عملیات تروریستی دیگر جلوگیری شود.
پینوشت:این زحمات رو کسی نمیبینه که چه خدمتی میکنند فقط یک اتفاقی که بعد از خنثی شدن صدها اتفاق رقم میخوره، دهانهاشون رو باز و نیروهای امنیتی رو تحقیر میکنند
@maryamordouei
May 11
ممنونم که نسبت به مطالب کانال عنایت و توجه دارید و نقد میکنید
این نقد رو وارد میدونم
چون همین چالش را در اینستاگرام هم با مخاطبین داشتم.
برای همین توضیحی که اونجا دادم، اینجا هم لازم دیدم بیان کنم. من در متن به اندازه ی یک خط به ماجرای اون خانمی که بلاگر کتاب کودک هستند اشاره
کردم و این حساسیت دوستان رو برانگیخت من با حرفهایی که ایشون اون موقع زدند به شدت مخالف بودم همون موقع نقد هم کردم اما برخی ایشون رو نشوندن کنار
مریم رجوی
حرف من اینه نقد با تخریب متفاوته اینکه گفتم با مذهبی صورتی همراه نیستم نه اینکه قائل به وجود تفکر اباحهگری که بیشتر متوجه مبانی التقاطی و اسلام رحمانیه نباشم بلکه با این واژه و دستمالی شدن بیش از حدش برای هر کسی همراه نیستم.
چون دیدم این یک خط داره اصل متن رو با چالش و حاشیه روبرو میکنه حذفش کردم
وگرنه الان هم میگم نقد کنیم اما ترور شخصیت و تخریب نه.
موقع نوشتن متن اصلا فکر نمیکردم حاشیه ایجاد کنه. چون واقعا اون بحث برای خودم تلنگر داشت برای همین در متن آوردم.
@maryamordouei
در حدیثی از امام حسن عسگری علیه السلام) به نقل از امام صادق (علیه السلام) بیان شده که حضرت در مورد جدال غیر احسن میفرمایند:
جدال غیراحسن جدالی است که تو حقی را انکار میکنی و نمیتوانی میان سخنان حق و باطل کسی که در بحث مورد خطاب تو است تفاوت قائل شوی و میخواهی با انکار حق او را از باطل باز داری این کار حرام است؛ چون تو هم مانند او که حقی را منکر شده حق دیگری را انکار کردهای (احتجاج طبرسی، ص ۱۴ و ۱۵)
@maryamordouei
🔰به بهانه ۱۷ دی و کشف حجاب رضاخانی
عریضه زنان یزدی به مجلس در اعتراض به کشف حجاب توسط رضاخان!
به عرض میرسانیم در این موقع که اراده شاهنشاه ما بر پایه قانون مشروطیت، استوار زبان قلم آزاد شما نمایندگان ملت بتوانید برای بیچارگان و ستمدیدگان دادرسی فرمایید متأسفانه آنچه در رادیوها شنیده و روزنامهها مطالعه میشود هیچ اسمی از ظلم و ستمهایی که چندین سال است به ما بیچارگان شده نیست که به واسطه یک روسری یا چادر نماز در محلهها حتی از خانه به خانه همسایه طوری در فشار پاسبان و مأمورین شهربانی واقع بوده و هنوز هم هستیم که خدا شاهد است از فحاشی و لگد کتک زدن و زدن هیچ مضایقه نکرده و نمیکنند و اگر تصدیق حکماء آزاد بود از آمار معلوم میشد که تا به حال چقدر زن حامله یا مریض به واسطه لطمات و صدمات که از طرف پاسبانها به آنها رسیده جان سپردند و چقدر از ترس و حرص فلج شدند و چه قدر مال ما را به اسم روسری یا چادر نماز به غارت بردند و چه پولهایی از ما به هر اسمی و رسمی گرفته شده خدا میداند اگر یک نفر پاسبان از ماها با روسری یا چادر نماز به دست یک پاسبان میافتاد مثل اسرای شام با ماها رفتار میکردند؛ بهترین رفتار آنها با ما همان چکمهها لگد بر دل پهلوی ما بود و اگر به پول گرفتن قانع نمیشدند یا پولی نداشتیم به آنها بدهیم ما را به شهربانی یا کمیسر میبردند اذیت ما بیشتر و مخارج ما زیادتر. لذا استدعای عاجزانه داریم اولا انتقام ما ستمدیدهگان را از این جابران بکشید و بعد هم آزادی حجاب به ما بدهید؛ کما اینکه در ممالک اسلامی حجاب معمول است به علاوه در انگلستان و هندوستان که این قدر ادیان مختلف هست همه آزاد هستند؛ مخصوصا مسلمانان دارای حجاب هستند لذا از نمایندگان محترم ،مسلمان کلیه ملت ایران استدعا داریم استرحاما حال دیگر دست ظلم و تعدی و شکنجه از سر ما زنهای مسلمان ایران کوتاه و ماها را آزاد فرمایید.
در خاتمه با تقدیم احترامات امضاء جمعی از زنهای یزد
@maryamordouei