eitaa logo
نوشته‌ها
839 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
592 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و عرض ادب ممنون که می‌خونید و نقد می‌کنید. اینها یک عده خانم جوان و زیبا بودند که با حرکات دست یک سرود رو اجرا می‌کردند با پوششی بسیار جذاب که خودش جای بحث داره که اصلا لازمه چنین گروهی بیاد مقابل نامحرم چنین اجرایی داشته باشه ؟ بحث بعدی من بر سر رعایت شأن این برنامه که مسمی به «حسینیه معلی» است و به نام اهل بیت علیهم‌السلام و با حضور مداحان شاخص انقلابی نگرانی بعدی من استحاله‌ی فرهنگی جماعت انقلابی است. ما باید خیلی نسبت به برنامه‌های شیطان حساس باشیم. کلیت برنامه، خیلی خوبه ولی در این سری متاسفانه شاهدیم که یه بیراهه و انحرافاتی به وجود اومده @maryamordouei
خواستم مطلب امشب رو از کانال بردارم اما دیدم چیزی که باعث شد نقد کنم اهمیت و شان مجلسی بود که به اسم اهل بیت علیهم السلام برگزار شده و برنامه ای که با نام حسینیه معلی ساخته شده پس شأنش اجل از اینه که برخی اتفاقات درش رقم بخوره برای همین تمام برچسبها رو به جون میخرم.
در روايتى كه از امام صادق(عليه السلام) در كتاب «اثبات الهداة» نقل شده، چنين مى خوانيم: «اذا خرج القائم يقوم بامر جديد، و كتاب جديد، و سنّة جديد و قضاء جديد»؛ (هنگامى كه قائم خروج كند امر تازه، و روش تازه و داورى تازه اى با خود مى آورد). روشن است كه تازگى اين برنامه ها و روش‌ها و داوري‌ها نه به خاطر آن است كه مذهب جديدى با خود مى آورد، بلكه آنچنان اسلام را از ميان انبوه خرافات و تحريف ها و تفسيرهاى نادرست و تلقّى هاى غلط بيرون مى‌آورد كه بنائى كاملا نو و جديد جلوه مى‌كند. همچنين تازگى كتاب نه مفهوم آن است كه يك كتاب آسمانى جديد بر او نازل مى‌شود چرا كه امام قائم است و حافظ دين، نه پيامبر و آورنده آئين و كتاب جديد؛ بلكه قرآن اصيل فراموش شده را چنان از زواياى تحريف‌هاى معنوى، و تفسيرهاى نادرست بيرون مى‌كشد كه مى‌توان نام كتاب جديد بر آن گذاشت. @maryamordoei
چند نکته تکمیلی در رابطه با مبحث دیشب @maryamordouei
هدایت شده از علیرضا زادبر
سال گذشته سلسله مطالبی برای اولیا دانش آموزان منتشر کردم با این عنوان: چرا در مدارس ما ‎ و ‎ دانش آموز برای مدرسه و خود والدین اهمیت ندارد. از فردا ثبت نام دوره ای آغاز میشود که مستقیما برای دانش آموز مفید نیست بلکه اولیا باید در آن مشارکت داشته باشند.دوره تاریخ سیاسی معاصر و سواد سیاسی پیشنهاد ویژه من مشارکت مادران است. این مباحث را با روش‌هایی که ما ارائه میکنیم بصورت غیرمستقیم به دانش آموزان ارائه کنند. فرد نباید از ابتدای دانشگاه در برابر این سیل شبهات قرار گیرد. از الان بفکر بلوغ سیاسی او باشید. از فردا جمعه ساعت ۱۶ با ارسال پیام به آیدی ثبت نام در تلگرام و ایتا https://eitaa.com/Politicalhistory
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای مطیعی در برنامه شب گذشته، توضیحاتی در رابطه با نقدها ارائه کردند. نکاتی را در این رابطه می‌گم و دیگه این بحث رو تمام میکنم توضیحات آقای مطیعی تا حدی قابل قبول بود اینکه ما الگوی شادی حلال نداریم و اینکه برخی از اتفاقات رخ داده در برنامه در شأن هیئت و حسینیه به معنای مرسومش نبوده و متناسب با فضای رسانه ای هست. ولی خب می‌شد برخی از این اتفاقات رو بهتر مدیریت کرد. چون یه وجه مسئله همین فضای رسانه و سبک زندگی است. به هر حال به قول خودشون تجربه‌ی اول بوده. اما نقدها به جای خودش باقیه و معتقدم درست بوده و نباید ما نقد رو منکوب کنیم و با برچسب افراطی متحجر و امثالهم دهان منتقدان رو ببندیم آقای مطیعی هم گفتند همیشه در شادی‌ها این دغدغه‌ی گذر از مرزهای حلال و حرام وجود داشته و داره و نقدها دقیقا ناظر به همین مهم بود. یک بار دیگه هم میگم کلیت،برنامه برنامه‌ی خوبیه که جای اون در رسانه خالی بود. اما اگر حواسمون نباشه ممکنه تحت تأثیر فضای سنگین رسانه‌ای از مرزها گذر کنیم با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمام عوامل برنامه حسینیه معلی ان شاءالله با توفیقات امام زمان عج بتونند بیش از پیش در چارچوب شرع قدم بردارند و الگوی درست شادی رو به جامعه ارائه بدن @maryamordouei
یک سوالی رو بزرگواران پرسیدند در رابطه با تحصیلات و برخی اطلاعات در رابطه با حقیر چون دیدم این حق مخاطبه که این رو بدونه، خواستم یه کوچولو در موردش بگم مریم اردویی هستم اهل و ساکن یزد دیپلمم ریاضی بود و چون فضای دانشگاه رو دوست نداشتم، دانشگاه نرفتم. چند سالی بعد از دیپلم، از تحصیل فاصله گرفتم البته مشغول یادگیری زبان بودم اون چند سال بعد از مدتی تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدم. چون دغدغه فرهنگ رو داشتم با لطف خداوند و عنایت امام زمان عج طلبه شدم. سطح دو رو تموم کردم و الان سطح ۳ رشته مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرای قم در حال تحصیلم دستاورد خاصی هم ندارم😊 و الان اینجا در خدمت شما بزرگواران هستم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند... ⚡️ کشور ما و ملّت ما در شرایط مداخله در نظم جدید جهانی قرار دارد. ما باید از این حقیقت گفت‌وگو کنیم و مردم را برای این آینده آماده کنیم. ⚡️ مردم عزیز ما باید جهانی بیندیشند و بدانند مشارکت در انتخابات، علاوه بر مسائل داخلی، به‌شدت در حوادث فراملی اثرگذار است. اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، وضعیت منطقه دگرگون می‌شود. آحاد مردم باید احساس کنند که تک‌تک آراء آنها، در تغییر موازنۀ قدرت به نفع اسلام اثرگذار است. و راه اصلاح امور داخلی هم، همین عرصۀ حضور در انتخابات است. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️فکر بی‌حجاب شهر را بی‌حجاب می‌کند 🔹آکادمی جوانان مسابقه‌ای با عنوان «معمار جوان سال 1402» برگزار کرده است تا آپارتمان‌های 30 و 40 متری را طراحی کنند. تصویری که می‌بینید تصویر تیم برگزارکننده این رویداد معماری است. یک بنا، واحد کالبدی است که روح آن تجلی روح فرهنگ و جهان‌بینی معمار آن است. به عبارتی بنایی که یک معمار طراحی می‌کند برخواسته از تفکرات و مبانی است که آن تفکرات را شکل می‌دهد. جهان‌بینی، اعتقادات و درونیات ما در جامعه در قالب رفتار و کردار ما ظهور و بروز پیدا می‌کند. مقوله‌ی هنر نیز از این حقیقت مستثنی نیست. معماری نیز یک هنر است. رهبر انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: « هنرمند باید خود را به حقیقتی متعهّد بداند...یک وقت شما معماری را می‌بینید که اندیشه‌ای دارد؛ یک وقت یک معمار از لحاظ اندیشه، لُخت و بی‌هویّت است و متّکی به فکری نیست. این‌ها اگر بخواهند بنایی را ایجاد کنند، دو گونه طرّاحی می‌کنند. اگر ساخت یک شهر را به دست دو نفر آدمِ این طوری بدهند، یک نیمه آن با نیمه دیگر به کلّی متفاوت خواهد بود. به هرحال این تعهّد، لازم است.» 🔸تا اینجای متن مقدمه بود در تبیین رابطه بین خالق اثر و خود اثر. بر اساس همین تأثیرپذیری است که شاهدیم در تمدن اسلامی پوشیدگی صفت بارز ابنیه به شمار می‌رود؛ چرا که در اسلام خانه حرمت دارد و بر مبنای روایات محل زندگی نوعی حرم محسوب می‌شود و با رعایت مرزها است که حرمت‌ها و حیا در خانه حفظ می‌شود. در حالی‌که در معماری مدرن بر خلاف معماری اسلامی این ویژگی دیده نمی‌شود. نوعی تبرج، خودنمایی و برهنگی که از صفات بارز مکتب اومانیسم غربی و لیبرالیسم است در ساختمان‌های مدرن که مصداق بارز آن آپارتمان‌های چند دهه متری است ظهور دارد. بر همین اساس فرهنگ فردگرا و برهنه‌گرای امانیست، شهر مدرن را با نشانه‌های مورد نظر خود می‌سازد. ساخت آپارتمان‌های قوطی کبریتی در برج‌های چند طبقه متناسب با فرهنگ غربی است که حفظ حریم اهمیت ندارد. تقسیم‌بندی خانه که قبلا شامل اندرونی و بیرونی بود، عملا در آپارتمان‌سازی از بین رفته است. در معماری مدرن، فضاهای داخلی کاملا باز شده و آشپزخانه که در خانه‌های قدیم کاملا پوشیده و جدا از فضای داخلی بود و مخصوص حضور خانم‌ها، با برداشتن دیوار به فضای عمومی خانه اضافه شده، اتاق خواب نیز به هال و محل رفت‌وآمد نزدیک شده است. 🔹در معماری قدیم ایران، حیاط با دالانی از در ورودی جدا می‌شد و میهمانان چند لحظه‌ای در دالان منتظر آماده شدن صاحب‌خانه می‌ماندند. سطح حیاط چند متری پایین‌تر از سطح کوچه و خیابان بود و اگر در خانه باز می‌ماند، حیاط خانه به خاطر دیوار دالان و پایین‌بودن سطح آن دیده نمی‌شد. خانه‌ها از کنار و روبرو نسبت به هم دید نداشتند و خانم‌ها می‌توانستند با پوشش کم در حیاط خانه کار کنند و از نور آفتاب و هوای تازه استفاده کنند.درها دوکومه(درکوب) داشت؛ یکی با صدای نازک و مخصوص مراجعان و میهمانان زن، تا زنی که در اندرونی حضور داشت به استقبال میهمانان برود وکومه‌ای با صدای کلفت‌تر که مخصوص مردان بود. مواردی که ذکر شد به خوبی گواه این مطلب است که نوع تفکر و جهان‌بینی انسان در تمام شؤون زندگی او اثر دارد و یک تغییر در نگاه به زن و خانواده حتی در شکل کومه‌ی در نمود پیدا می‌کند. حتی در معماری اسلامی، نمای بیرونی با خوش‌نویسی آیاتی از قرآن تزیین و نماها از خاک الک‌شده و در اوج سادگی ساخته می‌شود. در حالی‌که در معماری مدرن از شیشه در نما به وفور استفاده می‌شود و حجاب خانه را به حداقل می‌رساند. معمار اسلامی سعی می‌کند هر طرحی را که می‌سازد با باورهای دینی خود مرتبط کند. معمار مدرن، نیز سعی می‌کند عقاید مدرن خود را در ساخت بنا دخیل کند. فلاسفه و علماء معتقدند، هنر در روح و جان انسان‌ها نیز اثر می‌گذارد و چه‌بسا در طولانی مدت باعث تغییر ساختار روحی انسان شود. معماری به عنوان یک هنر از آن جهت که دارای ابعاد است، تاثیرات بیشتری بر روح و جان انسان برجای می‌گذارد در نتیجه سبک معماری که برونداد یک تفکر است می‌تواند تغییرات اساسی در سبک زندگی ایجاد کند و خروجی آن شهری کم حیا یا بی‌حیا شود. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیب می جمله چو گفتی، هنرش نیز بگو نفی حکمت مکن از بهر دلِ عامی چند بعضی جملاتی که آقای نذار قطری در برنامه میگن خیلی حکیمانه است در این چند قسمت بیش از بقیه از جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و خیلی بیشتر از ما نسبت به داشته‌های ما آگاه و قدردان هستند @maryamordouei
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️درخواست یک جوان از آقای اکبرنژاد ▫️ابتدای جلسه مناظره بین آقایان رئوفی و اکبرنژاد و قبل از شروع آن، جوانی که شاید به زعم ما تیپ ظاهرالصلاحی نداشت از جا برخاست و در مقابل آقای اکبرنژاد به نقد گفتار و رفتار ایشان پرداخت که دیدن این فیلم خالی از لطف نیست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که میگن ما رأی نمی‌دیم چون رأی ما اثر نداره، باید بدونند از قضا رأی دادن ما خیییلی تأثیر داره، نه تنها رأی ما که کوچکترین اعمال و رفتار ما در این دنیا تأثیرگذاره. چطور؟ اینطور که خدا خودش فرموده «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره» خب این یعنی؟ یعنی وقتی خداوند برای کوچکترین عمل خیر و شر پاداش و عقاب داره و محاسبه می‌کنه، معنیش اینه که اعمال حتی کمترینش اثر داره و می‌دونیم که خداوند به اثر اعمال ما پاداش می‌ده و هر عمل ما اولین اثرش مربوط به همین دنیاست. اصلا مگر حاکم شدن هشت سال دولت روحانی اثر تک‌تک رأی‌های مردم نبود. مگر تبدیل گفتمان ذلت دولت روحانی که ضعف دیپلماسی در جریان شهدای منا کشور مقتدری چون ایران رو به جایی رسوند که وزیر خارجه‌ش زانو بزنه پای امیر کویت و گدایی کنه، به گفتمانی که ارباب عربستان، آمریکا رو به چه کنم چه کنم بکشونه و پیغام پسغام بفرسته که بگید ایران کوتاه بیاد ما داریم نابود می‌شیم و دیپلماسیش کاری کنه که خود عربستان برای رییس جمهور ایران فرش قرمز پهن کنه، اثر رأی مردم نبود؟ بهتره برای رأی ندادن دلیل منطقی‌تری داشته باشیم. @aghletarif
نوشته‌ها
#حاشیه_نگاری | #مناظره ▪️درخواست یک جوان از آقای اکبرنژاد ▫️ابتدای جلسه مناظره بین آقایان رئوفی و
دوست داشتم این حاشیه رو بر این حاشیه‌نگاری، بنویسم👇 دفاع این جوان از عقیده‌ی قلبیش اینقدر باورپذیر بود که اشکم را درآورد. همون لحظه‌ای که حرفاش رو شنیدم این جملات امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه ۱۶ نهج‌البلاغه جلوی چشمم قرار گرفت « إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلی الله علیه وآله)، وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ» به خدايى كه او را به حق فرستاد هر آينه همه درهم ريخته مى‏شويد، و هر آينه غربال مى‏گرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه پایین‌ترهای شما گرامى و بالا نشينتان پست شود. طبق آیه‌ی دوم سوره عنکبوت، همه در نسبتشون با ولایت مورد فتنه و آزمایش قرار می‌گیرند و در همین فتنه هست که طبق فرمایش حضرت امیر علیه‌السلام افراد پایین دست رشد می‌کنند و بالا میان و سربلند از این فتنه خارج می‌شن و افراد بالادست می‌لغزند و با سر زمین می‌خورند. یکی مثل این جوون اینجوری محکم از اعتقاد قلبیش دفاع می‌کنه و یکی مثل آیت‌الله منتظری که هم مجتهد بود و هم در دفاع از نظریه ولایت فقیه کتاب نوشت، سقوط می‌کنه در این فتنه. خدایا پناه می‌بریم به تو از اینکه در این امتحان مهر رفوزه شد، بخوریم. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا @maryamordouei
🌸🌺اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری 🌺🌸 نذر کتاب ویژه 🎊نیمه شعبان🎊 به نیت زمینه سازی ظهور و تبیین حقایق شماره کارت بالمس کردن کپی می‌شود👇 💳
۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۸۱۰۰ ۳۸۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پهپاد RQ170 سال ۹۰ بود که نزدیک مرزهای شمال شرقی کشورمون، حوالی شهر بردسکن، درست وقتی ‌که داشت جاسوسی می‌کرد، توی آسمون ایران به دام پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه افتاد. نشوندنش و سه سال بعد با مهندسی معکوس ساختنش و حالا انداختنش به جون آمریکایی‌ها به این می‌گن قدرت ایمان و نتیجه‌ی عمل به آیه‌ی « واعدوا لهم ماستطعتم من قوه» این قدرته که در برابر دشمن بازدارندگی میاره. به حرف خدا عمل کردیم، قوی شدیم و نتیجه‌ش رو دیدیم. شرکت در انتخابات هم از همین سنخه، یعنی خلق قدرت و مصداق عمل به همین آیه. بیاید بازم به خدا اعتماد کنیم و پشت نظامی رو که یک تنه مقابل دنیای کفر و ظلم ایستاده خالی نکنیم. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشارکت بالاتر= اقتدار بیشتر اقتدار بیشتر= امنیت بیشتر اعتراف کارشناس شبکه اینترنشنال به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات: نظام‌های سیاسی هر چقدر بیشتر به آرای مردم تکیه داشته باشند، از موضع قوی‌تری می‌توانند در مجامع بین‌المللی حاضر شوند. به عنوان یک دیپلمات شاهد بودم هرگاه مشارکت در انتخابات بالاتر بود، طرف‌های خارجی بر روی مواضع ایران حساب بیشتری باز می‌کردند. @maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دو دقیقه رو ببینید بعد کپشن ضمیمه رو بخونید. در اینستاگرام بزرگواری از بنده پرسید:« ببخشید چقدر امید دارید؟ من ان شاءالله رای خواهم داد. اما گوشم پره از وعده های سرکاری. بخدا من شدم سیبل حملات فامیل. همه میگن واسه رئیسی تبلیغ کردی الان چی شد؟؟میدونم خیلی کارها شده، اما اقتصاد و معیشت و اشتغال...اگه فرصت داشتید لطفا توضیح بدید» پاسخ بنده این بود: «ما خودمون هنوز نسبت به خیلی از اتفاقاتی که در این مملکت داره رقم می‌خوره بی‌اطلاعیم. برخی کارها نتیجه‌ی زود بازده ندارد برخی کارها جلوی بدتر شدن اوضاع رو گرفته و خیلی کارها در بلندمدت نتیجه میده و مقاومت کشور را بالا می‌بره. از طرفی عدم اطلاع از شرایط جنگی سختی که کشور درش قرار داره تا حدودی نگاه ما رو غیر واقع‌بینانه می‌کنه خیلی از مشکلات ساختاری که در طول این چهل سال با ریل‌گذاری غلط ایجاد شده نیاز به گذر زمان و مبارزه داره در مورد اوضاع معیشتی هم همینه ده سال کشور رو به عقب برگردوندن و الان دولت داره با تمام توان کار می‌کنه ولی ما نمی‌بینیم. مثلا قبل از اینکه آقای رییسی بیاد سایت دویچه وله نوشته بود با دولت روحانی دلار تا سال ۱۴۰۰ میشه ۱۱۰ هزار. من از شرایط اقتصادی دفاع نمی‌کنم اما باید واقع‌بین بود. من امیدوارم چون هم دولت دغدغه‌منده و هم خیلی از نماینده‌های مجلس» از کارهای خوب دولت فعلی نباید غافل بشیم... @maryamordouei
🔰ما طلبکار بودیم ولی دور خوردیم! امروز متنی را از خانم مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی خواندم که با اشاره به داستان روباه و کلاغ، نوشته بود: « برای من نمود این روباه رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی‌اند. رسانه‌هایی که مدتهاست دارن سعی می‌کنن به روش‌های مختلف یه ارزش‌هایی رو از چنگ ایران در بیارن و یکی از روش‌های ثابتشون مساله زنانه. این روباه‌ها سال‌هاست دارن میگن اگه واقعا وضع زنان تو ایران خوبه چرا نشون نمی‌دین؟ کاش نشون دادن پیشرفت و شادی زنان ایران زیر سایه جمهوری اسلامی دهن روباهه رو می‌بست، ولی روباهه فقط دنبال دیدن برهنگی و خوانندگی و عملگی زنان و قاطی شدن بی دلیل اونها تو جمع مرداست. من که ندیدم اینها هیچ وقت بگن چرا زنان معلم و دانشمند و پزشک و ... بیشتری تربیت نکردین. هدف که کمک به پرنده نیست. هدف دزدیدن پنیره. کاش لااقل بچه مذهبی‌های جمهوری اسلامی این رو بیشتر می‌فهمیدن کاش می‌فهمیدن که استفاده نمایشی از زنان تو رسانه ، چه رسانه صداوسیما چه رسانه هیات و غیره همون دهن بازکردن واسه نشون دادن صدای زیباست. ولی متاسفانه مخصوصا بعد از حرکت‌های غربی منسوب به زنان این طور به نمایش گذاشتن‌ها بیشتر و بیشتر شده حتی از سمت عزیزانی که برای خیلی‌ها الگو محسوب میشن و رد شدن اون‌ها از خطوط خاکستری باعث میشه خیلی‌های دیگه از خطوط قرمز رد بشن...» این حرف‌ها را کسی نوشته که از فرهنگ منحط آمریکا بیرون زده و با حقه‌های استعماری کشورش آشنا است. کسی‌که خوب نسبت به چم و خم رسانه آگاهی دارد. کسی‌که اسلام را تحقیقی پذیرفته و اصول دینش تقلیدی نیست و مطمئنا نسبت به حکمت فروع دینی که آگاهانه اصولش را پذیرفته ایمان دارد. تک تک کلمات این متن حرف‌های در گلومانده‌ی من است، که گاهی گفتم و گاهی گذشتم. متأسفانه بعد از اغتشاشات سال گذشته یک عده برای رفع اتهام ضد زن بودن جمهوری اسلامی با گذاشتن زن جلوی ویترین، در زمینی بازی کردند که طول و عرضش را دشمن وجب کرده بود. اینقدر از مرزهای شرعی عقب رفتند که برای بیشتر دیده شدن زنان و دختران ایرانی لباس‌های رنگین به تنشان کردند و نمایششان دادند و زن شد زینت المجالس مردان. بعدتر زن و مرد نشستند و برای این هنرنمایی کف زدند و احسنت و باریکلا به نافش بستند. از همین جا بود که به وفور شاهد رونمایی از گروه‌های سرود مختلط با آهنگ‌های به شدت شاد بودیم و هستیم. اینقدر این آش شور شد تا جایی که پای این دست سرودها به برنامه‌های مذهبی به اسم شاد کردن مردم باز شد. کاش باور می‌کردیم که زن نه ابزاری برای شاد کردن است و نه بالا بردن مخاطب. چی کسی قرار است پاسخ این ذائقه‌سازی‌های غلط را بدهد که زن را تبدیل به «شاهد بازاری» کرده است. دخترانی که از مستوری فراری‌اند و پسرانی که ملاک ازدواجشان، شباهت همسر آینده‌شان به فلان مجری و بهمان بلاگر. این تغییر ذائقه‌‌ها یکی از نتایج همین ظهور و بروز بیش از حد زنان و دختران و جلوه‌گری‌هایی است که حالا دامنه‌اش به حوزه‌ی برنامه سازی‌های نهادهای مذهبی و انقلابی هم کشیده و سیاست‌های غلط فرهنگی که سرودخوان بودن زنان را ارزش گذاری می‌کند. آیا اینها همه دور خوردن و انفعال دربرابر غرب نیست؟ مگر ما در مسئله‌ی زن طلبکار نبودیم؟! چرا راهتان را از راه ولی جامعه جدا کرده‌اید؟! ✍️مریم اردویی @aghletarif