گمانهزنیها در رابطه با استفاده از دو داور زن در بازی دربی!!!!
خبری که با شنیدنش اگرچه شوکه شدم اما به یاد یادداشتی افتادم که زمانی که بالاخره زور فیفا بر مقاومت جمهوری اسلامی برای ورود زنان به ورزشگاه چربید، در تحلیل این ورود منتشر کردم با عنوان «کوچ روانی به استادیوم» در آخر متن نوشتم:« امیدوارم این عقبنشینی در ورود زنان به ورزشگاه از عقبهی فکری صحیحی برخوردار باشد، اگر نه به فتح خاکریزهای بعدی توسط افکار هیفوسی فیفا ختم خواهد شد.»
حالا این خبر که گویی به قصد شناسایی میزان حساسیت جامعه بر روی سایتها قرار گرفته خبر از گام بعدی فیفا در دنبال کردن سیاستهای برابری جنسیتی در ایران میدهد. اگر یادتان باشد دو سال پیش که خانم گلاره ناظمی داوری فینال جام جهانی فوتسال مردان را بر عهده گرفت، خیلی از رسانههای انقلابی این خبر را سر دست گرفتند و به عنوان برگ برندهی نظام خواستند تا بر سر مصی علینژاد بکوبند، اما غافل از این بودند که در حال تکمیل پازلی هستند که طراحش اربابان مصی هستند. آنها دور خورده بودند اما سر مست دور زمینی میدویدند که طول و عرضش را فیفا وجب کرده بود.
فقط امیدوارم این تیترها در حد تیتر باقی بمانند که اگر اینگونه نباشد باید فاتحهی غیرت را بخوانیم.
@aghletarif
هدایت شده از نوشتهها
🔰کوچ روانی به استادیوم
طیف واکنشها در رابطه با اولین حضور زنان در ورزشگاه بسیار متنوع و متفاوت است. از برخوردهای دگم و قضاوتهای غیرمنصفانه تا تفسیرهای روشنفکرمآبانه و سهلاندیشانه تا طعنههایی از این دست که «زور فیفا بر حوزهی علمیه چربید». از سویی میتوانی کلیدواژهی «عادیسازی شد» را در میان ادبیات افرادی ببینی که به گفتهی خودشان به آرزوی دیرینهشان رسیدهاند.این کنشها، واکنشها و تقابلها همه درد مخاضی است که جامعهی ایرانی برای گذر از سنت به مدرنیته از سالهای توسعهی رضاخانی متحمل شده است. از همان سالهایی که با برای پیادهسازی مدرنیته نیاز به نهادینه سازی فرهنگ توسعه بود.
در کتاب «رضاخان و توسعهی ایران» میخوانیم :«رژیم پهلوی اول درصدد دگرگونی ساختارهای فرهنگی و اجتماعی ایران بود و متأثر از ترکیه و غرب میخواست جامعه را به سوی نوگرایی و مدرنیسم سوق دهد....دستیابی به این هدف نیازمند آن بود تا اخلاق و رفتار عمومی که عمدتا سنتی و مذهبی بود تغییر یافته و دگرگون شود. برای این دگرگونی نیز ضروری بود تا فرهنگ و سطح نگرش عمومی متحول شود».
از رهگذر همین اقدامات بود که تغییر صوری و ظاهری در فرهنگ ایران به وجود آمد و ماحصل این اقدامات، ظهور طبقهی متوسط جدید شهری بود. افرادی که به استخدام ادارات مختلف درآمدند و با دیسیپلین رضاخانی کارمند عدلیه و بلدیه شدند. سیاست توسعهمحوری که تلاش کرد با کلاه پهلوی دوران گذر از سنت به مدرنیته را با بسط شهرنشینی سرعت بخشد.
طبقهی متوسط شهری که از دل جامعهی سنتی_مذهبی بیرون آمده بود، هم دل در گرو سنت ومذهب داشت و هم مرعوب مدرنیته و جلوههای فرهنگی غرب بود. این شیوه از توسعه بر طبق نظریهی جامعهشناس آمریکایی به تئوری نوگرایی شهرت دارد. بر طبق این نظریه جامعهی سنتی به سمت جامعهی بشری سکولار کوچ میکند و این امر به واسطهی گسترش و نشر عناصر فرهنگی كشورهای غربی در كشورهای جهان سوم به وقوع میپیوندد.
به عقیدهی لرنر این کوچ فرهنگی از کوچ جغرافیایی آغاز میشود و به کوچ طبقاتی و در نهایت به کوچ روانی میانجامد. تاکید لرنر در این کوچ روانی بر وسایل ارتباط جمعی و رسانههاست. چرا که لازمهی کوچ روانی، تغییر نگرش مردم یک جامعه است و بهترین ابزار استفاده از رسانههای جمعی است.
طبقهی متوسطی که در دورهی رضاخانی ظهور پیدا کرد و از طبقهی سنتی مولد روستایی به طبقهی مصرفگرای شبه مدرن شهری تبدیل شد بعد از انقلاب و از میانهی دههی هفتاد با سیاستهای توسعهمحور دولتهای وقت، روز به روز فربهتر شد. ادبیات این قشر خیلی با ادبیات تکلیفمحورانهی انقلابی میانهای ندارد و بیشتر به دنبال حقوق شهروندی و مطالبه از حاکمیت است.
بخشی از این طبقه را زنانی تشکیل میدهند که دیگر سنتی نیستند و با ادبیات حقوقمحور و درکی شبه مدرن از دینداری تلاش میکنند تا حقوقشان را از حاکمیت اخذ کنند. اما از آنجایی که این قشر نیز در مرحلهی گذر روانی با رسانهها مدیریت احساسی میشوند، اغلب در رابطه با اولویت نیازها و حقوقشان دچار سوء تحلیل شده و از همین رو با حاکمیت دچار چالش میگردند. اینجاست که ضرورت توجه به فقه نظام بیش از پیش مشخص میشود که دیگر از بیش از این نمیتوان با قواعد اکل میته در برابر چنین ادراکاتی دوام آورد.
نظام جمهوری اسلامی که به فرمودهی رهبر انقلاب به دنبال الگوی زن سوم انقلاب است، میبایست جدیتر به اصلاح ساختارهای اجتماعی مردسالارانهی غربی بیاندیشد و طرحی نو درافکند. ساختارهایی که پاسخگوی نیازهای شرعی و حلال هر دو جنس باشد و از درغلتیدن زنان طبقهی متوسط شهری به دام ادراکات فمنیستی و موجهای هیفوسی جلوگیری کند. امیدوارم این عقبنشینی در ورود زنان به ورزشگاه از عقبهی فکری صحیحی برخوردار باشد، اگر نه به فتح خاکریزهای بعدی توسط افکار هیفوسی فیفا ختم خواهد شد.
✍مریم اردویی
@aghletarif
زن مظهر تحقق آمال بشر است. امام خمینی(ره)
یک جملهی محشر از بنیانگذار این انقلاب که خیلی در موردش میشه حرف زد.
@aghletarif
روح و جسم با هم وحدت دارند جسم ظل روح است؛ روح باطن جسم است، جسم ظاهر روح است. اینها با هم یک هستند، جدایی از هم ندارند.
این جمله هم از امام (ره) است که در جمع پزشکان و پرستاران قم بیان کردند.
وقتی چنین وحدتی بین جسم و روح است پس نمیتونیم جنسیت را فقط مختص جسم بدونیم و یا مثل فمنیستها یک امر اعتباری و برساختی. در واقع با وجود چنین وحدتی بین جسم و روح، جنسیت هم یک امر حقیقی و اصیل خواهد بود. به قول یکی از اساتید آیات معاد حرفهای مهم و عمیقی در این رابطه داره که ما اونجا هم شاهد زوجیت هستیم. فلذا حرف از برابری جنسیتی زدن و دنبال کردن سیاستهای برابری جنسیت در اصل دنبال کردن برنامهی شیاطین است. شیطان در گام اول باید یک حقیقت را برساختی نشون بده تا در گام بعدی بتونه همجنس بازی و پذیرفتن انواع جنسیتها را به ما تحمیل کنه. چون ابلیس قسم خورده «وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا ﴿۱۱۹﴾
وادارشان مى كنم تا آفريده خدا را دگرگون سازند و[لى] هر كس به جاى خدا شيطان را دوست [خدا] گيرد قطعا دستخوش زيان آشكارى شده است»
بسترسازی برای ورود به ورزشگاه، دنبال کردن کشف حجاب و داوری فوتبال مردان توسط زنان را در راستای همین برنامه ببینید.
@aghletarif
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک داور زن به عنوان یکی از داوران اتاق VAR داربی ۱۰۳ انتخاب شد. با اعلام خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران گفت: «مهسا قربانی» در دیدار استقلال - پرسپولیس جزو داوران اتاق VAR است.
از من نخواهید که خوشبینانه به این قضیه نگاه کنم چون جای هیچ خوشبینی وجود ندارد. زن ارزش و کرامتی بیش از این دارد که اینگونه ملعبه شود. قطعا برای کاهش حساسیتها ابتدا از اتاق var شروع کردهاند و اگر الان جلوی این هنجارشکنی نایستیم فردا جلوی سیل ویرانگر این نابودی مرزهای جنسیتی کاری از دستمان بر نخواهد آمد. کاش کسی باشد که جلوی این رخنهی شیطان را بگیرد.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
ای کسانی که ایمان آوردهاید، زنهار پیروی شیطان مکنید، که هر کس قدم به قدم از پی شیطان رفت او به کار زشت منکر وامیدارد، و اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود احدی از شما (از گناه و زشتی) پاک و پاکیزه نشدی، لیکن خدا هر کس را میخواهد منزه و پاک میگرداند، و خدا شنوا و داناست.
@aghletarif
امام خمینی(ره): زن در جاهلیت مظلوم بود. اسلام زن را از آن لجنزار جاهلیـت بیـرون کشـید. در یک موقع دیگر در ایران ما، زن مظلوم شد و آن دوره شاه سابق و شـاه لاحـق بود؛ با اسم اینکه زن را میخواهند آزادکنند، ظلـم کردنـد بـه زن. زن را از آن مقام شرافت و عزت که داشت پایین کشـیدند. زن را از آن مقـام معنویـت کـه داشت شیء کردند.
در جای دیگه امام میفرمایند:
«ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیتیافتگان غرب و شرق به این زودیها نجات نخواهیم یافت.»
@aghletarif
قبلا هم در این متن نوشته بودم در مورد سیاستهای فیفا و هجمهی غرب نسبت به زن ایرانی و به فرمودهی حضرت آقا کینهای که از زن ایران دارد
هدایت شده از اسکرینشات
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به سوالات مهم درباره جمع آوری کمکهای مردمی توسط خیریه خدیجه کبری ( س )
از طریق شماره حسابهای زیر متعلق به بنیاد خیریه ام الیتامی الخدیجه الکبری، میتوانید در توزیع مایحتاج مورد نیاز میان مردم غزه سهیم شوید.
بنيادخيريه ام اليتامىٰ الخديجة الكبرىٰ سلام الله عليها
——————————————-
بانک پاسارگاد
شماره کارت :
5022291329674046شماره حساب :
2308100179177931شماره شباء :
IR710570023081017917793101—————————————— بانک ملت شماره کارت:
6104338926896834شماره حساب :
8899889953شماره شبا:
IR210120020000008899889953🔻🔻🔻 با اسکرینشات همراه شوید @screenshotpersian
به این تیتر تحقیرآمیز این روزنامه نگاه کنید که زن رو عامل برای هیجان دونسته و بعد با نگاه حضرت آقا به زن و نقشش در جامعه مقایسه کنید
@aghletarif