eitaa logo
نوشته‌ها
903 دنبال‌کننده
899 عکس
455 ویدیو
25 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
این یادداشت دقیقا ناظر به همین دغدغه‌ی حضرت آقاست. اگر نوجوانان ما در مدرسه با حق و باطل به درستی آشنا می‌شدند در غائله‌ی اخیر که محوریتش زنان بودند اینقدر هزینه نمی‌دادیم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 👈🏻 زنگ مستند! ⭕️ چرا از ظرفیت های مدارس غافل هستیم؟ ◀️ بجای درس دین و زندگی به دانش آموزان قدرت تحلیل را بیاموزیم! 📌برگرفته از جلسات «تعالیم اسلام» @Aminikhaah
ممکن است که یک معلم در کلاس سخنان خیلی خوب و جالبی بگوید ولی مسأله این است که پیش از حرف‌ها این رفتار و عمل ماست که روی دیگران تاثیر می‌گذارد. معلم باید اعمال خود را کنترل کند و توجه داشته باشد که طرز راه رفتن او، خندیدن، لباس پوشیدن، نوع آرایش و شکل تفریحات و حتی طرز نگاه کردن، او در شاگرد تأثیر می‌گذارد. این کافی نیست که حرف‌های خوب بزنیم. وقتی تو داری از یک زندگی ساده و بی تجملات و رفت و آمدهای مؤمنانه بی‌تشریفات سخن می‌گویی شاگرد کنجکاو است که بداند خانه تو چگونه است؟ فرش‌هایت، لوازمت حتی عکس‌هایی که به دیوار خانه‌ات آویخته‌ای نشان دهنده شخصیت واقعی توست؛ چون شخصیت انسان را می‌توان از روی انتخابش درک کرد. و چه کسی می‌تواند کلیه اعمالش را کنترل کند؟ آن کسی که مؤمن باشد. زیرا وقتی، انسان همه هستی را هماهنگ و یگانه و همراه و همساز می‌بیند، وقتی که می‌بیند هیچ حرکتی بی‌حساب در هستی صورت نمی‌گیرد، او هم که جزو این مجموعه است و روی به سوی واحد احـد دارد نمی‌تواند بی‌حساب حرکت کند. انسان مؤمن برای هر حرکتش حساب باز می‌کند. برگرفته از کتاب «تربیت کودک» استاد صفائی حائری @aghletarif
«لاَ يُمْكِنُ الْفِرَارُ مِنْ حُكُومَتِكَ» یعنی همین😅 @aghletarif
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 📽 معرفی و نقد فیلم «راز مرلین مونرو و نوارهای نشنیده» ♦️ این فیلم ماجرای دختری جوان به نام مرلین مونرو است که طی مدتی کوتاه ستاره‌ای در سینمای هالیوود شد و افول کرد. این فیلم بر اساس آرشیو‌های جمع آوری شده از نوارهای برجای مانده از مونرو و همکارانش، نشان می‌دهد حقیقت پنهانی که در پس خنده‌های مونرو نهفته شده است به تلخی مسموم کننده‌ای آمیخته است. 🔸کارگردان: اِما کوپر 🔸سال ساخت: ۲۰۲۲ 🔸نقدنویس: صغری عاشوری 🔸نریتور: شهناز خواجه‌وند 🔸تدوینگر: ندا خلیلی فر 📎شماره قبلی نقد فیلم 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ مادر اولین معلمش بود ✍🏼|خانم مریم اردویی 🔹معلم بود اما تحصیلات آکادمیک به معنای امروزی نداشت. شاگردانش فرزندانش بودند. آنقدر در تفاسیر قرآن غور و مطالعه کرده و پای کتاب‌های تاریخی مانند «روضه الصفا» تلمذ کرده که استاد شده بود. کودکانش را جمع می‌کرد و در کلاس تاریخ از داستان زندگی انبیاء برایشان می‌گفت. لابلای همین داستان‌ها بود که ذره ذره خط سیر حق و باطل را برایشان ترسیم می‌کرد. اگرچه از تاریخ می‌گفت اما در تاریخ نمانده بود و فرعون و نمرود روزگار را به آنها نشان می‌داد. تنها تاریخ را توصیف نمی‌کرد که صاحب تحلیل هم بود؛ به طوری‌که به گفته‌ی پسر کوچکش ««شیری که مادرمان به ما داد با نفرت از پهلوی عجین بود.» از سلاح دعا غافل نبود. خوب می‌دانست که مهمترین نقش زن که قرار است اولین معلم فرزندانش باشد بسط معنویت در محیط خانواده و انتقال باورهای راستین دین به کودکان است. خشاب اسلحه‌ی دعا را با مستحبات پر می‌کرد. با فرازهای ادعیه‌ی دعاهایی چون عرفه، میدان آمادگی دفاعی چون مناسک ام داوود و رکعات نماز عظیم الشأنی چون جعفر طیار گاردش را مقابل شیطان چنان می‌بست تا نتواند با نفوذ به قلب و ذهنش معبری به اندیشه و جان و جهان فرزندانش باز کند. 🔸هنگام حضور در میدان رزم دعا تنها نبود. بل‌که فرزندانش را هم با خود شریک میدان درس آمادگی دفاعی می‌کرد. انسش با قرآن به او آموخته بود که «وَ إِذَا قَرَأْتَ الْقُرْءَانَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ حِجَاباً مَّسْتُورا.. و هرگاه قرآن مى‏ خوانى، میان تو و کسانى که به قیامت ایمان ندارند، حجابى ناپیدا (و معنوى) قرار مى‏ دهیم» از همین رو خانه را کلاس قرآن می‌کرد و با تلاوتی خوش، گوش فرزندانش را با نور قرآن صیقل می‌داد. از کلاس ادبیات غافل نبود. از وقتی پا به خانه‌ی شوهر گذاشته بود یک دیوان حافظ چاپ بمبئی را هم میان جهیزیه‌اش با خودش آورده بود. دیوان قدیمی که سفرهای دور و درازی را پشت سر گذاشته و جهان‌دیده بود یادگار سید هاشم پدرش بود که انس و عشق دیرینه‌اش‌ به غزلیات حافظ را برای دختر به ارث گذاشته بود. با تسلطی که بر غزلیات حافظ داشت، لطافت غزل و متانت صاحب غزل را به خورد جان کودکانش می‌داد. در کنار تمام این کلاس‌ها، حواسش به کلاس اخلاق هم بود. با لطافت مادرانه نصیحت‌شان می‌کردکه: «رحم داشته باشید و کسی را اذیت نکنید، در کوچه بچه‌ای را اذیت نکنید، درِ خانه مردم را نزنید و به مردم اذیت نرسانید.» 🔹کرسی تدریسش را فراتر از خانه و خانواده به میان زنان نیز برده بود. به رابطه مادر و اولادش کاملا واقف بود و این را به مادران دیگر هم گوشزد می‌کرد: «به فرزند خود ظلم نکنید تا فرزندتان ظالم نشوند، رحم کنید تا فرزندانتان رحم‌دل شوند، به فرزندان خود دروغ نگویید تا آنها هم دروغ نگویند، مال حرام به فرزندان خود ندهید، غذای نجس به بچه‌های خود ندهید، بچه‌ها را فقط تشویق به درس خواندن نکنید بلکه به امور دین هم تشویق کنید، ما از کوچکی برای فرزندانم قصه انبیا و قصص قرآنی می‌گفتیم.» امروز اگر سیدعلی خامنه‌ای مقتدرترین معلم تمام انسان‌های آزاده‌ی جهان است نتیجه‌ی تربیت چنین مادری است. او که درس‌های مادر را خوب از بر کرده بهتر از هر کسی می‌داند: « مادر است که فرهنگ و معرفت و تمدن و ویژگی‌های اخلاقیِ یک قوم و جامعه را با جسم خود، با روح خود، با خُلق خود و با رفتارِ خود، دانسته و ندانسته به فرزند منتقل می‌کند. همه تحت تأثیر مادران هستند. آن‌که بهشتی می‌شود، پایه‌ی بهشتی شدنش از مادر است؛ که «الجنة تحت اقدام الأمهات».» روز معلم را باید به اولین معلمان انسان‌ها یعنی مادران تبریک گفت؛ مادرانی معلم‌پرور. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
. 🔰بیداری مؤذنان جامعه‌ی غربی بعد از عملیات وعده صادق و فرود آمدن موشک‌های ایرانی بر فرق گنبد آهنین بود که به یک باره پرده‌های سحر و شعبده‌ی رسانه‌های فرعونی غرب از مقابل دیدگان جامعه‌ی نخبگانی کنار رفت و موج این بیداری به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رسید. شاید زمانی که شهید آوینی این سطور را می‌نوشت: «موشک استینگر برازنده‌‌ی دستان ماست، چرا که ما علمدار استمرار نهضت انبیا هستیم و برای تحقق حاکمیت احکام در کره‌‌ی زمین قیام کرده‌ایم. آن‌گاه که موشک استینگر بر شانه‌ی یک پاسدار مؤ‌من قرار گیرد، ابزار درست در خدمت آنچه که باید، یعنی در خدمت اشاعه‌ی توحید بر سراسر سیاره‌‌ی زمین، به کار رفته است.» کمتر کسی متوجه عمق این حرف می‌شد. اما امروز وقتی خانه‌ی عنکبوت اسرائیل با وجود پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آمریکا و دولت‌های غربی با موشک‌های ایرانی در هم کوبیده شد، بهتر منطق این حرف قابل درک است. پوچی قدرت اسرائیل که بالغ بر هشت دهه در اذهان جهان برساخت شده بود، با موشک‌های قرار گرفته بر شانه‌ی توحید به اثبات رسید. قطعا دنیا بعد از وعده صادق دیگر به حالت قبل باز نخواهد گشت. بعد از عملیات وعده صادق که به فرموده‌ی رهبر انقلاب به منزله‌ی ظهور قدرت اراده‌ی ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه‌ی بین‌المللی بود، نگاه و تمایل مردم غرب بیشتر متوجه ایران شده است. به گونه‌ای که در جریان خیزش دانشجویان آمریکایی بارها شاهد اهتزار پرچم ایران به دست معترضین به توحش اسرائیل در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بوده‌ایم. همچنین در کلیپ‌های منتشر شده از این اعتراضات شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» را توسط دانشجویان به زبان فارسی شنیده‌ایم. برخی تصاویر منتشر شده توسط اکانت‌های شخصی، جوانان غربی را نشان می‌دهد که در حال مطالعه‌ی وصیت نامه‌ی امام خمینی (ره) به زبان انگلیسی هستند. کار حتی به نصب تصویر رهبر انقلاب مقابل کنگره آمریکا نیز کشیده شده است. عملیات وعده صادق تنها یک تهاجم نظامی به اسرائیل نبود بل‌که همچون یک کاتالیزور سبب صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و اراده‌ی مردم ایران به دنیای غرب بود. امروز دانشجو که به گفته‌ی شهید بهشتی موذن جامعه است، بیدار شده و به اذن الهی جامعه‌ی غربی را بیش از پیش بیدار خواهد کرد. @aghletarif
استاد دانشگاهی که در غرب از فلسطین حمایت میکند با این وضع بازداشت میشود، اساتید دانشگاهی (زیباکلام، ذاکریان، بخارایی و‌... ) که در ایران از اسرائیل حمایت میکنند ماه به ماه حقوقشان را از جمهوری اسلامی میگیرند و بعد هم میگویند آزادی نیست. @Sabeti
یه حبه قند نیکو ترین معاش فرمود نحن اُمراءُ الکلام: ما امیران کلامیم، و حقا که چنین است اما در بین کلمات همین امیران، برخی چنان راهبردی و اصولی است که ده ها فرع و نتیجه را می توان بر آن مترتب کرد. علی نامی نزد سلام الله علیه بود حضرت به او فرمود یا علی بگو ببینم مَن اَحسنُ الناس معاشا؟ نیکوترین معاش را چه کسی دارد؟ او گفت آقاجان شما آگاه ترید فرمود: من حسُنَ معاشُ غیره فی مَعاشه کسی که معاش دیگران در بستر معاش او نیکو باشد؛ سپس فرمود حالا بگو بدترین معاش از آن کیست؟ گفت شما آگاه ترید فرمود: من لم یَعِش غیره فى معاشه کسی که دیگری در بستر معاش او زندگی خوب و خوشی نداشته باشد از این عبارت می توان ده ها نتیجه اقتصادی، زناشویی، تربیتی، اخلاقی و معاشرتی گرفت مثلاً می‌شود از آن، ارزش اشتغال آفرینی را فهمید می شود با این ملاک، به سراغ حاکمان رفت و به آنها متذکر شد که اگر زندگی مردم در بستر شما دچار تنگناست و شما تلاشی برای بهبود آن نمی کنید بدترین های روزگارید اما شاید یکی از مهمترین مصادیق روایاتی این چنین؛ زندگی باشد. بهترین زندگی ها از آن کیست؟ آنکه دیگران در بستر زندگی او بهتر و بیشتر زمینه رشد پیدا کنند. مردی که خانواده اش در بستر زندگی او بیشترین زمینه رشد را پیدا کنند بهترین است. این بسترسازی ممکن است از جهت اقتصادی باشد که تلاش برای توسعه زندگی از امتیازات مرد است؛ مردی که با منّت نفقه می دهد و را برای عادی ترین خواسته ها دچار مضیقه و تحقیر می کند با جوانمردی و مردانگی فرسنگ ها فاصله دارد این بستر سازی همچنین می تواند از جهت عاطفی و روانی باشد مرد باید پناهگاه امن همسرش باشد مردی که آغوش عاطفی یا غریزی خود را و یا زمینه های همدلی و همزبانی خود را از همسرش دریغ می کند تکیه گاه محکمی نیست زمینه دیگر؛ بستر پرورش و است بزرگی به درستی می فرمود نقش پدر در امر تربیت فرزندان مانند حوضی است که به بچه ها مانند ماهی در آن زمینه تحرّک و تجربه کردن را پیدا می کنند هرچه حوض تنگ تر باشد زمینه تقلا و رشد کودک کمتر می شود. اساسا مومن به اطرافیانش سخت نمی گیرد و دیگران در کنار او به تکلّف نمی افتند او به سلیقه خانواده اش می خورد نه خانواده به سلیقه او؛ به تعبیر روایت، قليلُ المؤونه و كثير المَعونة است خرجش کم است و یاری اش زیاد همچنین زنی که برای مرد و خانواده اش بستر رحمت و عطوفت است مایه امید و دلگرمی است لیّن است ساده گیر است درگیر تکلّفات و تشریفات زائده نیست بستر اش را با اولویت های کاذب از کودکانش دریغ نمی کند در پاسخگویی به نیاز های غریزی، مردش را در مضیقه نمی گذارد و در یک کلام معاش دیگران در بستر او نیکوست؛ نیز بهترین است و اگرنه ، نه. ختم کلام آنکه: بخش مهمی از رشد انسان جز با فراهم کردن زمینه برای دیگران میسّر نمی شود. https://eitaa.com/taherrahimi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی به قلب آمریکا و اروپا ادامه دارد، البته درست‌ترش اینه که ما از فاز تدافعی به تهاجمی تغییر فاز دادیم.😁 اسم محوطه دانشگاه رو گذاشتن «میدان شهدا» @aghletarif
این رأی کاملا از سر ضعف و منفعلانه بود اگر مردان خطا کردند و توهین، زنان هم مرتکب همین بی‌ادبی و فحاشی شدند که از قضا بسیااار زشت و نفرت انگیز بود. رأی عاقلانه محرومیت هر دو جنس بود. کاش بفهمیم که نه زن بودن و نه مرد بودن به تنهایی حسن و ارزشی ندارد. این رفتار انسان‌هاست که به اون‌ها کرامت میده هر زنی هم قابل تکریم نیست. @aghletarif
یکی از شهرهایی که بینهایت دوستش دارم و هر وقت بهش سفر می‌کنم، سرشار از حال خوب میشم، شهر قمه یک آرامش عجیبی این شهر داره و به نظرم این آرامش از برکت وجود یک زنه، زنی که در اوج عبودیت و ولایت پذیری باشه آرامش، مهر و پاکی و عطوفت منبعث از وجودش هزاران برابر می‌شه. تولد بانوی عطوفت و مهربانی قم، اخت‌الرضا ع مبارک @aghletarif
دیدم این تصویر رو برخی منتشر کردند با ذوق قفسه کتاب‌های فلسفه، اما آقا در کنار این قفسه در حال خواندن قرآن هستند.😅 فقط نکته‌ای که می‌تونه برداشت عمیق‌تری از این تصویر به ما بده اینه که فهم و تفسیر قرآن با پشتوانه‌ی فلسفی خیلی عمیق‌تره و شاهد این ادعا فلسفه المیزان علامه طباطبایی و تسنیم علامه جوادیه @aghletarif
اینم نظرات دقیق‌تر در مورد این بحث @aghletarif
🔴 تقدیم به همه‌ی عمّه‌ها توی فرهنگ کوچه‌بازاری، عمه یک چهره بدجنسه که همه اخلاقای بد بچه‌ها بهش رفته و همه لعن و نفرینا نثارشه، نصف جوک و لطیفه‌ها هم که شوخی با عمه‌خانوماس. اما توی سِیرِ زندگی اهل‌بیت عمه نقش محوری داره و انگاری جای پای عمه‌ها توی همه‌ی تحولاتِ بزرگ هست! از صفیه عمه‌ی پیامبر گرامی تا حکیمه‌خاتون عمه‌ی امام زمان، عمه‌ها هستند و نقش ایفا می‌کنند که خب این قصه با درخشش حضرت زینب به اوج خودش می‌رسه و به عمه جایگاهی ویژه می‌بخشه! بین این عمه‌های شهیر، یک عمه‌ای هم هست که ظاهرا جوان‌تر از بقیه بوده و حتی نقل شده که ایشون مجرد هم بوده! عمه جانِ جوادالائمه! عمه‌ای که زیارتش با زیارت حضرت زهرا برابر دونسته شده و آقا علی‌بن موسی‌الرضا و جوادالائمه هم به زیارت این عمه‌ی گرامی خیلی سفارش نموده. عمه‌ی جوانی که حرکت و هجرتش نقطه‌ی عطف همه‌ی حرکتهای بعد از خودش در مسیر حمایت از ولایته. بذارید الکی فلسفیش نکنم و همینطور خودمونی ادامه بدم. شما در هر نقطه از ایران که سر به دیوارِ امام‌زاده‌ای بذارید و عرض حاجتی کنید، نفسی چاق کنید و عطر گلاب حرمی رو بریزید توی ریه‌هاتون، زیر باد کولر گازی یا توی سایه‌ی ایوون بقعه‌ای خستگی در کنید، از صدای گنجشک‌های صحنش لذتی ببرید، صفحه قرآنی بخونید، دو رکعت نمازی بجا بیارید، حاجتی بگیرید و حتی اگه تو مسیر مسافرت، خسته و کوفته، توی نمازخونه‌ای پایی دراز کنید و آخیشِ از ته دلی بگید، باید بدونید که تجربه‌ی هر کدوم از این حالِ خوبها رو مدیونِ همون عمه‌ای هستید که چند قرن پیش راه افتاد سمت ایران و با جای قدمهاش رودی از نور و حیات و نَفَس رو جاری کرد سمت ایرانِ ما و بعد از اومدنِ اون عمه بود که میشد توی هر قریه و روستایی از ایران، بقعه‌ای برای تازه کردن نفس و پاک کردن اشک پیدا کرد... تولدتون مبارک عمه‌ای که از حجاز برای ما ایرانی‌ها یک چمدون نه، که هزار هزار چمدون عشق و هجرت و جهاد و شهادت سوغات آوردید و ما با سوغاتی‌های شما بود که بیشتر از چهل ساله سربلندِ دو سراییم💚 راستی! کفالت امام خمینی جان، هم با عمه‌شون بوده🤍💛 پی‌نوشت: این متن رو در یک گروه دیدم و چون عمه هستم خوشم اومد😅 فلذا اینجا گذاشتمش @aghletarif
با افتخار عمه ایشون هستم. جدیدا صدام می‌زنه «عمه خانوم» با یه لحنی کشداری هم می‌گه اگر دفعه اول جوابش ندم، داد می‌زنه «عمممممممه خانووووووم» 😄
| 🔺 مراجعه به ویدئو ♦️ اصل زوجیت را به مسلخ برده‌اند ✍🏼|خانم مریم اردویی 🔹حضور زنان در ورزشگاه تاکنون با حواشی بسیاری همراه بوده است. اولین حضور زنان در ورزشگاه با طعنه‌هایی چون «زور فیفا بر حوزه‌ی علمیه چربید» تا کلیدواژه‌ی «عادی‌سازی شد» همراه بود. برخی نیز مبنای فقهی فتاوای برخی مراجع تقلید مبنی بر عدم جواز تماشای فوتبال زنده مردان توسط زنان را به سخره گرفته و نوشتند: «حالا مگر یک وجب پا چقدر از آن فاصله قابل دیدن است که مفسده داشته باشد.» هرچند در این مسئله، فقه فردی نمی‌تواند پاسخگو باشد، چراکه ما با یک مسئله‌ی کاملا اجتماعی روبروییم که باید ناظر به تبعات اجتماعی و سیاسی، مورد مداقه‌ی فقهی قرار گیرد. متاسفانه جنجال رسانه‌ها در کنار بلند کردن پرچم دفاع از حقوق زنان، سطح بحث را آنقدر تقلیل داد که خطر بزرگ این مطالبه‌ از دید مردم، مسوولان و چه بسا فقها پنهان ماند. اکنون که برخی آسیب‌های این حضور بیش از پیش عیان گشته، قصد دارم در این یادداشت از آسیب‌های اولیه‌ فراتر رفته و لایه‌های عمیق‌ و پنهان‌تر آن را قدری بشکافم. 🔸اگر حواشی هر بار ورود زنان به ورزشگاه را دنبال کرده باشید، به ویژه حواشی اخیر دیدار پرسپولیس و سپاهان، قطعا به خشونت کلامی و ادبیات رکیکی پی برده‌اید که زنان در خلال مسابقه خطاب به مردان به کار می‎برند؛ الفاظی که تا قبل از این بیشتر از دهان مردان شنیده می‌شد. همچنین انجام حرکاتی شنیع خطاب به هواداران مرد که کنشی برخاسته از بی‌تقوایی مردانه به حساب می‌آید. از رصد مجموعه کنش‌ها و واکنش‌های زنان در ورزشگاه با دو نوع مسئله روبرو می‌شویم. اول مردانه شدن ادبیات و حرکات زنان که به معنای به مسلخ رفتن زنانگی است. چراکه مردان از لحاظ جنسیتی بیشتر از زنان در معرض آفت خشونت هستند و خشونت کلامی به نوعی دلالت بر رفتاری مردانه دارد. از طرفی به کار بردن فحش رکیک توسط زنان که به لحاظ جنسیتی حیامندتر از مردان هستند و باید مظهر پاکی و مهر باشند، دلالت بر بی‌حیایی و فاصله گرفتن از مزیت‌های زنانگی دارد. دومین مسئله پر رنگ شدن دیالکتیک هگلی بین دو جنس زن و مرد است. به عبارتی فضای هواداری ورزشگاه که خود ایجاد کننده‌ی فضایی دو قطبی است، بستر ساز فضای دیالکتیکی بین دو جنس شده و آن را شدت می‌بخشد. پیامد چنین فضا و بستری از یک سو منجر به نابودی زنانگی و از سویی دیگر سبب دامن زدن به تخاصم به جای تلائم و سازگاری میان زن و مرد و در نهایت نابودی اصل زوجیت خواهد شد. 🔹با وجود آمدن چنین فضایی مهلک‌ترین ضربه به پیکر خانواده وارد خواهد شد. چراکه به فرموده‌ی رهبر انقلاب «تشکیل خانواده ناشی از یک قانون عامّ آفرینش است؛ آن قانون عبارت است از قانون زوجیّت» در واقع ورود زنان به ورزشگاه که با حمایت بنیاد هیفوس همراه بود، زیربنای خانواده که زوجیت است را نشانه رفته است. بنیاد هیفوس که بنیان‌گذار آن انجمن امانیست هلند می باشد در سال ۱۹۶۸ در هلند و به هدف مبارزه با مذهب و پایان دادن به باورهای مذهبی در کشورهای جهان سوم تأسیس شد. این بنیاد بر مبنای فرهنگ فردگرای غربی، برای آزادی و خواست فردی ارزش قائل است. به طوری که هر کس آزادانه حق دارد هر تصمیمی بگیرد و این تصمیمات فردی باید مبنای تغییرات اجتماعی قرار گیرد. بر همین اساس خانواده یکی از کانون‌های مورد حملات هیوفس است. چشم‌انداز این بنیاد در رابطه با خانواده پایان دادن به چارچوب ازدواج سنتی و حمایت از خانواده‌های همجنس‌باز است، به نحوی که زنان بتوانند با ازدواج سفید و هم باشی، خانواده‌هایی تک والدی تشکیل دهند. به عبارت دقیق‌تر عملکرد هیفوس در راستای در هم ریختگی مرزهای جنسیتی، فراهم آوردن بستر انحرافات جنسی و تغییر استاندارهای اخلاقی جوامع اسلامی است. در چنین فضایی همجنس‌گرایی نیز بر مبنای عقل ابزاری قابل توجیه خواهد بود. متاسفانه حکم ناعادلانه‌ی اخیر فدراسیون با روکش جذاب حمایت از حقوق زنان مبنی بر زنانه شدن ورزشگاه در بازی سپاهان و پرسپولیس، شتاب حرکت در این سراشیبی را بیشتر خواهد کرد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ تبلیغاتی را دیدم که به مناسبت روز دختر توسط باشگاه پرسپولیس ساخته شده، در این کلیپ تلاش شده تا با جذاب‌سازی ورود زنان به ورزشگاه مطالبات زنان را در مسیری انحرافی جهت‌دهی کنه، موقع دیدن کلیپ به یاد مستند « بازگشت گمورا» افتادم که روند انقلاب جنسی در آمریکا را به تصویر می‌کشه، در بخشی از این مستند به شیوه‌ی سرمایه‌داران آمریکایی برای جهت‌دهی مطالبات زنان در مسیری انحرافی و به جهت بهره‌برداری اقتصادی به سمت سیگار کشیدن با همین پروپاگاندای رسانه‌ای و تبلیغاتی اشاره می‌کنه. چقدر روش‌های ظلم به زن مشابه و تکراریه و مایی که قرار نیست عبرت بگیریم. چه زیبا فرمود مولا علی علیه‌السلام که « و ما اکثر العبر و اقل الاعتبار» چه زیادند عبرت‌ها و چه کمند عبرت‌گیرندگان. @aghletarif