eitaa logo
نوشته‌ها
840 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
593 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
یک خطری که این سری داره رقم می‌خوره اونم توسط تریبون‌داران انقلابی اینه که دارند این ذهنیت رو برای جامعه ایجاد می‌کنند که ما نامزد انقلابی و غیرانقلابی نداریم، حق و باطل نداریم و گفتمان اصلاحات بخشی از گفتمان انقلابه. این ذهنیت یک ذهنیت خطرناکه که قدم گذاشتن در وادی سکولاریسمه. برای همین در نقد این تفکر مطلبی رو نوشتم که در ادامه منتشر می‌کنم @aghletarif
آیا گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب است؟ در ادامه بخوانید @aghletarif
🔰گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب نیست همزمان با روزهایی که کاندیداهای ریاست جمهوری در ترازوی سنجش صلاحیت شورای نگهبان بالا و پایین می‌شدند، میثاق‌نامه‌ای توسط جبهه‌ی اصلاحات منتشر شد که حاوی چندین بند بود. یکی از بندهای این میثاق‌نامه که نامزد مورد حمایت این جبهه باید خود را به آن ملتزم کند این بود: «به منظور اجرای فصل سوم قانون اساسی و با در نظر گرفتن بیانیه ۱۵بندی آقای خاتمی یعنی تأمین حقوق کلیه شهروندان جامعه رنگین کمانی ایران من جمله: حق حاکمیت ملی، حق آزادی بیان، حق استفاده از فرصت‌های برابر فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب، گرایش سیاسی و اصلاح ساختارها، سیاست‌ها و عملکردها همه توان خود را بکار گیرم» سید محمد خاتمی نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه عرصه‌های ساختاری و رویکردی باشد.» به عبارتی حمایت جبهه‌ی اصلاحات را تنها کاندیدایی می‌تواند از آن خود کند که برای حقوق جامعه‌ی رنگین‌کمانی تلاش کند. طبیعتا تنها معنایی که از جامعه‌ی رنگین کمانی به ذهن متبادر می‌ شود جامعه‌ی همجنس‌خواهان است. آوردن همین بند طیفی از واکنش‌ها را برانگیخت که در نهایت جبهه‌ی اصلاحات را به حذف این بند وادار کرد. اگرچه این بند در ظاهر حذف شد اما آوردن چنین مفادی در میثاق‌نامه‌ی جبهه‌ای که رهبرش در سال ۷۶ با گفتمان «آزادی» توانست سبد رأی جامعه را از آن خود کند، خیلی جای تعجب ندارد. چراکه انتهای گفتمانی که آزادی را با فهمی امانیسمی بر مبنای لیبرالی غرب درک کرده به طور قطع به پذیرش جامعه‌ی هم‌جنس‌خواهان ختم خواهد ‌شد. سید محمد خاتمی اگر روزی گفت: «جوری دین را ببینیم که با آزادی سازگار باشد..دین اگر در برابر آزادی قرار بگیرد دین شکست می‌خورد.» سربند این بود که هنگام آموختن فلسفه غرب مفهموم آزادی را به عنوان «ارزشی مطلق و بی قید و شرط» از ژان ژاک روسو وام گرفته بود. به تعبیر هابر ماس فیلسوف اجتماعی معاصر « انسان مدرن مخالف حضور مذهب در عرصه‌ی اجتماعی است و نیازی نمی‎بیند که مذهب را دخیل کند چون معتقد است مذهب برای گذشتگان است و برای پیشرفت باید آن را نفی کرد.» کتاب «سودای سکولاریسم» که به زندگی و زمانه‌ی سید محمد خاتمی پرداخته در بخشی با عنوان «خطای مرگبار» از برداشت انحرافی سید محمد خاتمی از اصل ولایت فقیه پرده برمی‌دارد. در این بخش از کتاب نویسنده با بیان اینکه فهم خاتمی از دنیای سیاسی کاملا مبتنی بر تحولات سیاسی غرب شکل گرفته به تحلیل سلسله مقالاتی می‌پردازد که خاتمی بعد از انتصابش به سرپرستی روزنامه کیهان با عنوان «نگرشی به اصل ولایت فقیه» منتشر کرده است.  در این سلسله مقالات خاتمی کوشیده در ابتدا با بیان سیر تاریخ سیاسی غرب بعد از رنسانس به چرایی رویگردانی انسان غربی از کلیسا به عنوان نهاد دین بپردازد. خاتمی با اشاره به اینکه بعد از رنسانس، انسان غربی برای رهایی از مطلق‌العنانی اربابان کلیسا پیکان حمله‌ی خود را به سمت کلیسا گرفت، می‌نویسد:« از این پس خود انسان بود که بدون کوچک‌ترین اتکایی به خدا می‌بایست برای خودش، زندگی‌اش، رفتار و رابطه‌اش تصمیم بگیرد.»  خاتمی سپس با تسری دادن تاریخ سیاسی غرب به اسلام سیاسی می‌کوشد تا با ملغمه‌ای از لیبرال دموکراسی و اسلام، نظریه‌ی انحرافی از این اصل اساسی ارائه دهد: «درون مایه اصل ولایت فقیه از این اندیشه است که وقتی شخص معصوم در میان نبود، دیگر شخص خاص نمی‌تواند و حق ندارد که حاکم بر مردم باشد، بلکه در این مرحله تنها ملاک‌ها و معیارهای خاصی است که باید در جامعه حاکمیت داشته باشد.» به عبارتی مبانی التقاطی خاتمی او را به این نتیجه می‌‌رساند که حاکمیت یک شخص به عنوان ولی محلی از اعراب ندارد. در حالی‌که امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه می‌نویسد: «ولایت فقیه همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا می‌باشد؛ و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند.» نتیجه اینکه حذف دین از ساحت اجتماع اندیشه‌ی دیرین ارباب اصلاحات بوده فلذا گفتمان اصلاحات همان گفتمان انقلاب نیست. @aghletarif
🔰دکتر موسی نجفی : ✅قدسیت زدایی از نهضت‌ها مهمترین عامل شکست، توقف، انحطاط و یا انحراف آنهاست؛ از این جهت اصلی ترین عامل شکست مشروطه همانا «عرفی سازی» یک نهضت مقدس بود ؛ در صدر اسلام هم در حقیقت (خلافت) عرفی سازی جریان قدسی (امامت) بوده است. 🔴در غرب مدرن بزرگترین مشخصه سکولاریسم، قدسیت زدایی از کل عالم و جامعه بشری است. راهبرد اصلی انقلاب اسلامی و بزرگترین مواجهه‌اش با جوهره تمدن غرب تقابل با این روند نامقدس سازی است ؛ تقابلی که آینده‌اش جنگ تمدن‌هاست ولی ماهیت آن، منازعه تمدن مقدس با تمدن نامقدس است. @aghletarif
در این جنگ انتخاباتی بیش از هر چیز نگران آسیب دیدن مبانی و ریشه‌ها هستم.
پستی رو بالاتر منتشر کرده بودم که گویا تصویرش مربوط به سفر روحانی به هند و شرکت در نمازجمعه حیدر آباد در سال ۹۶ بوده، از همین جا از تمام شما عذرخواهی می‌کنم. اولین بار بود که بدون صحت‌سنجی تصویر اون رو منتشر کردم که خب اشتباه بود. حلال کنید @aghletarif
سلام و رحمت این یک دروغ بزرگه که می‌خواد این برچسب تحجر رو به آفای جلیلی نسبت بده من بالاتر کلیپ‌هایی از ایشون و نوع تعاملشون با زنان رو در کانال گذاشته بودم که می‌تونید استفاده کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در حاشیه حضور دکتر جلیلی در بازار تهران، وی به سوالات یکی از بانوان درباره مساله زنان پاسخ داد ✅@jalili_saeed
نوشته‌ها
⭕️در حاشیه حضور دکتر جلیلی در بازار تهران، وی به سوالات یکی از بانوان درباره مساله زنان پاسخ داد ✅@
این کلیپ هم می‌تونه جواب سوالتون رو بده، تنها وصله‌ای که به آقای جلیلی نمی‌چسبه ضدزن بودنه افق نگاه آقاب جلیلی به زنان خیلی بالاتر از این مسائل دم‌دستیه که ابزار سوء استفاده از زنان شده و اونها رو تبدیل به ابژه و ابزار جنسی کرده، گفتمان اصلاحات زنان رو برای پله کردن رأی آوری مردان می‌خواد و نه بیشتر، نوع نگاه اصلاحات به زنان رو در نگاه مولاوردی دیدید در مطالبی که بالاتر فرستادم که نگاه بسیار ضد زن دارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور یک نفر می‌تونه ضد زن باشه وقتی چنین زنانی حامی او هستند؟ @aghletarif
41.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ حمایت یکصدای جامعه پزشکی از دکتر جلیلی 🔹من پزشک هستم و انتخاب من کسی است که برای رشد اقتصادی و‌ محرومیت زدایی کار مبتنی بر شواهد می‌کند، کار علمی عملی گام به گام. 🔹کسی که خودش کارشناس است و به ندانستن ها افتخار نمی‌کند. 🔹حافظ قرآن است ولی جواب سوالات معیشتی مردم را فقط با آیه و حدیث در گو‌ش مردم خواندن نمی‌دهد. 🔹همسرش پزشک متخصص ،فعال در عرصه علم و اجتماع است اما از او، از زن استفاده ابزاری و تبلیغی نمیکند. 🔹ترک است اما از ترک ها رای قومیتی نمی‌خواهد. 🔹ریشه کرد دارد اما کرد ها را اینگونه برای جمع کردن رای تهییج و تحریک نمیکند. 🔹کسی است که می‌خواهد با کارنامه و برنامه رئیس جمهور که نه خادم جمهور باشد. 🔹شاید بیان و ادبیات عالمانه و تخصصی او کمی برای عامه غریب است اما او سالهاست که به دردها و مشکلات مردم آشناست 🔹مردم‌کار و بهبود معیشت و خدمت می‌خواهند نه زبان بازی و درد دل و شعار های نخ نما. 🔹من پزشک هستم و به تشخیص صحیحی و درمان صحیحی رای میدهم. @Jalili_saeed
🔰جلیلی و گامی فراتر از مشهورات غلط زمانه می‌گویند جلیلی ضد زن و متحجر است. عمده دلیل‌شان را که می‌خواهی می‌گویند چرا در فلان برنامه ثابتی را فرستاد و همسرش را نفرستاد، چرا از زنش رونمایی نمی‌کند. هم آنهایی که این ایراد را می‌گیرند و هم آنهایی که بر این ایراد صحه می‌گذارند هر دو گرفتار حجاب مشهورات غلط زمانه‌اند. جلیلی یک گام فراتر از مشهورات زمانه برداشته و از آنچه ما انسان‌های اکنون‌زده به آن عادت کرده‌ایم عبور کرده است. در ابتدای کتاب ماجرای فکر آوینی جمله‌ای در وصف شهید آوینی آمده که معتقدم این جمله می‌تواند وصف آقای جلیلی هم باشد:« حجابی که مشهورات بر فکر و ذکر می‌اندازد و فشاری که عوام زدگی برگرده اندیشه وارد می‌آورد مانع نورانی شدن فکر‌ و مایه جهالت و سطحی نگری است؛ اما آوینی تحت ظلمت زدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد. درست در دورانی که هیجان توسعه و شهوت تکنوکراسی چشمها را مسحور و عقل‌ها را ربوده بود، او با شجاعت درباره چرخه گیج کننده توسعه و مصرف هشدار داد و همگان را از فروافتادن در ورطه غرب زدگی برحذر داشت» آری جلیلی نیز اسیر مشهورات غلط و فشار عوام‌زدگی که سلبریتی‌پروری و آقازادگی را بازتولید می‌کند نشده است. او نمی‌خواهد با پله کردن همسرش به مقام خدمت جمهور برسد. او دوست ندارد فرهنگ غلط آقازادگی را قوام بخشد. فرهنگی که پدر و همسر پله‌ی ترقی زن و فرزندان و شهرت آنان می‌شود. او حتی حاضر نیست به مرزهایی نزدیک شود که بوی فریب می‌دهند. او دارد تلاش می‌کند تا گفتمان انقلاب را دوباره به یاد ما بیاورد و سبک زندگی انقلابی را از میان حجاب مشهورات و ظلمت‌زدگی دوران معاصر بیرون بکشد. او که خود صاحب فکر و اندیشه است از هر چیزی که مانع نورانی شدن فکر مردم و مایه‌ی سطحی‌نگری و جهالت مدرن است، پرهیز می‌کند. برای همین است که تکنوکرات‌ها و غرب‌زده‌ها بر چهره‌ی او خاک می‌پاشند چون او برهم‌زننده‌ی مشهورات غلطی است که قدرت‌طلبان برای مردم برساخت کرده‌اند. این جهان‌بینی ماست که قدر انتخاب ما را مشخص می‌کند. @aghletarif
با این اوضاعِ جلیلی هراسی، پزشکیان رأی میاره چون حرفای کف خیابونی می‌‌زنه و مردم بهتر می‌فهمن همون تصوری که در ذهن مردم از حاکمیت شکل گرفته که ظالمه رو این آقا داره تأیید می‌کنه و این برای مخاطبی که احساس ظلم می‌کنه حتی به غلط، خوشاینده
پزشکیان جوری از باتوم و ظلم حرف می‌زنه که گویی در آمریکا زندگی می‌کنه و در ایران مناظره
مود پزشکیان کلا بر مبنای تخریب نظام قرار گرفته، این بشر فکر نمی‌کنه که پساانتخاباتی هم هست با این حجم از سیاه‌نمایی دیگه سرمایه اجتماعی باقی می‌مونه برای فردای انتخابات
بخشی از ریزش آراء در دور اول نسبت به سال ۱۴۰۰ نتیجه‌ی همین سیاه‌نمایی‌های این آقا و پورمحمدی در دور اول مناظرات بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی: از بس اینها از قرآن و نهج‌البلاغه خواندند که من شک کردم به اینها @aghletarif
پزشکیان آسیب‌شناسی می‌کنه با چاشنی غر و خودتحقیری البته با نگاه به بیرون آقای جلیلی تأیید می‌کنه و براش راهکار و برنامه داره اما با نگاه به درون