eitaa logo
نوشته‌ها
862 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
658 ویدیو
32 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
10.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم ازین میسوزه تو مدینه یکی نمیگه چه غصه ای داری تو که شب تا سحر واسه مردم تو دعاهات چیزی کم نمیذاری ...
📜 |🔰 ابوذر یا ابوجهل؟! 🔲 مهم نيست كه دشمن چه مى ‏كند و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد. 🔲 بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى. 🔲 اين مهم نيست كه دشمن چه مهره ‏اى را بر سر كار مى ‏گذارد، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را، كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. 🔲 بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ 🔲 مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟ 🔲 يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟كه اين تكليف مستمرّ توست! 🔲 تو نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. 🔲 در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. 🔲 اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
«ولایت» سخت‌ترین فتنه‌ برای محک ایمان است و علی‌شناس بودن راه عبور از فتنه‌ها. گاهی غبار فتنه‌ها به قدری بالا می‌گیرد و رسانه‌های اموی  طومار حق و باطل را چنان درهم می‌پیچند که چهره‌ی علی را هم مخدوش کرده و اهل نماز بودنش را محل شک می‌کنند. اما ندای «این عمار» یعنی تا وقتی عمار میان‌مان هست، بر طریق شک ماندن کافری است. انقلاب اسلامی که به فرموده‌ی امام راحل (ره) تداوم انقلاب پیامبر (ص) است، فتنه‌هایش نیز از جنس همان فتنه‌های قاسطین و مارقین و ناکثین است؛ از فتنه‌ی 78 تا اغتشاشات 1401. فتنه‌هایی که بهانه‌ی شروعشان و بستر شکل‌گیری‌شان متفاوت، اما حمله به اصل «ولایت فقیه» و حرکت در جهت براندازی نظام اسلامی وجه اشتراکشان بوده است. فتنه‌هایی که به فرموده‌ی مولا علی علیه‌السلام «وقتی می‌آیند، ناشناخته هستند و مردم نمی‌دانند در فتنه افتاده‌اند، اما وقتی پشت می‌کنند تا بروند، تازه معلوم می‌شود در فتنه بوده‌اند.» سردار سلیمانی که در فتنه‌ها عمار و در جبهه‌ها مالک بود، شناختش در اقبال و ادبار فتنه‌ها، ذره‌ای خدشه‌ برنمی‌داشت. ادامه از اینجا لینک ادامه مطلب ✍مریم اردویی @zananegiii
هدایت شده از نوشته‌ها
مایی که با خدا اختلاف فتوا داریم اکثر ما هنگامی که نمازمان را می‌خوانیم، حج‌مان را به جا می‌آوریم، روزه‌مان را افطار می‌کنیم، تصورمان این است که امر خداوند را تمام کرده‌ایم و پرونده‌ی عمل‌مان را بسته و تکلیف تمام است. مایی که بعد از اینکه سجاده را بسته‌ایم، امر را تمام شده دیده‌ایم و بعد از نماز و حج و روزه‌مان دروغ گفته‌ایم، تهمت زده‌ایم، حرام خدا را حلال و حلالش را حرام کرده‌ایم، مشت به سینه‌ی نظام کوبیده‌ایم و گاهی لگد کشش کرده‌ایم. مایی که با خدا اختلاف فتوا داریم. خداوند می‌گوید: «کلا لما یقض ما امره»، زهی خیال باطل، هرگز امر قضا نشده و تکلیف تمام نیست. «فَإِذَا قَضَيْتُمْ مَنَاسِكَكُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ...» «فَإِذَا قَضَيْتُمُ الصَّلَاةَ فَاذْكُرُوا اللَّهَ..» «فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ.....و اذْكُرُوا اللَّهَ...» یعنی وقتی تکالیف‌تان را، مناسک ظاهریتان را به پایان بردید، تازه اول کار است و اول ذکر. بعدترش فرموده: «وَ قَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ..» و پروردگارت فرمان داده: جز او را نپرستيد! تمام آن «قَضیتم‌ها» صغرای همین کبرای آخری است، یعنی عبودیت، که از قضا تاریخ انقضا ندارد و انسان تا جان در بدن دارد حکایتش، حکایت « کلا لما یقض امره» است یعنی «چنين نيست كه او مي پندارد؛ او هنوز آنچه را (خدا) فرمان داده، اطاعت نكرده است!» اما در میان مؤمنان مردانی هستند که این امر را به پایان می‌برند و صادقانه بر سر عهدی که با خدا بستند، می‌مانند : «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَه..» همان‌هایی که با مرگشان هم به دنبال انجام عبودیت‌اند. همان‌هایی که تمام عمر مشغول انجام امر خدایند. همان‌هایی که لحظه‌ی رفتنشان همان وقت قضا شدن امرشان است.همان‌هایی که قسم‌شان را با قسمت شدن پیکرشان ادا می‌کنند. ✍مریم اردویی @zananegiii
به یاد تو که مرد میدان بودی https://digipostal.ir/c2kp5rg @zananegiii
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | تحقق سخن برای شهادتش 💢 تشکر مقام معظم رهبری از روح 💢 شهادتش هم وقتی بود که به درد انقلاب بخورد. 🔹 سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
نوشته‌ها
مایی که با خدا اختلاف فتوا داریم اکثر ما هنگامی که نمازمان را می‌خوانیم، حج‌مان را به جا می‌آوریم،
کلیپ بالا تاییدی هست بر اینکه حاج قاسم با شهادتش دنبال عبودیت و تقویت عبودیت در نظام هستی بود حاج قاسم زمان شهادتش رو خودش انتخاب کرد و درست زمانی که می‌دید با رفتنش درخت انقلاب در اوج فتنه‌ها آبیاری می‌شه و قوام می‌گیره، رفت اون تجسم عینی این روایت بود: من کان للَّه کان اللَّه له هرکس برای خدا باشد، خدا برای اوست. 
مبنای جمهوری اسلامی .MP3
17.85M
🎧 آیت‌الله میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «مبنای فکری جمهوری اسلامی» (۱۴‌۰۰/ کیفیت صوت ارتقا یافت) 🔍 جمهوری اسلامی مبتنی بر شکل گرفته است که این اسلام، پنج خصوصیت دارد: ۱. ست؛ ۲. ست؛ ۳. ست؛ ۴. ست؛ ۵. ست. 🖇 حکمرانی مردم 🖇 توسعۀ اختیارات ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از نمکتاب
آیا می‌دانستید صد و بیست دانشگاه تک جنسیتی در آمریکا وجود دارد؟🧐🤓 ~@namaktab_ir~
ادبیات رهبری رو در توصیف زن می‌بینید، آدم حظ می‌بره در مورد مادری هم فرمودند مادر کسیه که بذر ایمان در دل‌ها می‌کاره فداتون بشم اینقدر شما مردید
هدایت شده از مجله مجازی واو
🗒️از «نیم»ها فرار کنید ✍️ مریم اردویی ▪️ نضج‌گرفتن مظاهر مدرنیسم و به‌ویژه فضای‌ مجازی و گسترش افراطی داده‌های عمدتا بدون عمق، سبب ایجاد نوعی حس استقلال از رجوع به متخصص در اذهان شده که می‌توان از آن به «توهم دانایی» تعبیر کرد. علامه‌ی گوگل در پدیدآمدن چنین ذهنیتی نقشی محوری دارد. ویکی‌پدیا نیز که در هر زمینه‌ای جایگزین کتب مرجع و تخصصی شده، پای لنگ دیگر این توهم است. البته این آفت تنها گریبان‌گیر نسل جوان نیست بلکه رسانه‌های نوین به‌علت عاملیت‌دادن به کاربر و تشویق به ابراز وجود سبب‌ساز بستری شده‌اند که اشخاص مختلف از نخبگان گرفته تا افراد عادی با مستمسک قرار دادن حق «آزادی بیان» در هر زمینه‌ای اظهار نظر می‌کنند و بدون داشتن اطلاعات کافی یا پیوست مطالعاتی در یک موضوع تخصصی، له یا علیه آن، موضع می‌گیرند تا جایی‌که چنین اظهارنظرهایی سبب بدبینی نسبت به دین و تحریف حقیقت و در مواردی به‌خطر افتادن امنیت ملی می‌شود. علی‌الخصوص اگر شخص به علت دنبال‌کنندگان بالا دارای دایره‌ی اثرگذاری وسیعی باشد. ▫️ شهید مطهری در کتاب فلسفه‌ی تاریخ از خطر وجود نیم‌ها سخن گفته و خطر ناقص برخی چیز‌ها را بیشتر از عدم محض آن دانسته و می‌گویند: «آدمی که عالم نیست، چون می‌داند عالم نیست، لااقل تسلیم در مقابل عالم است. مثل کسی که طبیب نیست، می‌داند طبیب نیست از وجود طبیب بهره می‌برد. اما نیمچه طبیب، چون خودش را طبیب می‌داند تسلیم یک طبیب نیست، آن‌وقت از همان علم ناقصش می‌خواهد استفاده بکند به جای سود، زیان می‌برد. نیمچه مجتهد‌ها و نیم‌روشنفکر‌ها و نیم‌های دیگر که یک چیزکی می‌دانند و چیز‌های دیگر را نمی‌دانند، خطرشان بیشتر است. این‌ها به سر چهار کلمه یا شعار، بدون اینکه متعمق بشوند و درست عمقش را دریابند، این چهار تا شعار، این‌ها را از جا حرکت می‌دهد». ▪️ از سوی دیگر، در عصر مجازی و انفجار داده‌ها ما با آگاهی در معنای خاص آن یعنی «اطلاعات» مواجهیم که برای زیست انسانی اگرچه لازم اما کافی نیست. چراکه انسان برای زندگی شرافتمندانه نیاز به نوعی خودآگاهی دارد که تنها با مصرف داده‌های بی‌شمار حاصل نمی‌شود. از قضا انسان که برای زیستن آگاهانه نیاز به تفکر عمیق در مورد حقیقت وجود خویشتن دارد، هویتش زیر انبوه داده‌ها دفن می‌شود. نیل پستمن، متخصص آمریکایی رسانه، می‌گوید بشر گذشته به اندازه‌ی یک کوزه اطلاعات داشت و آن را تا آخرین جرعه می‌نوشید اما بشر مدرن در کنار اقیانوس عظیمی از اطلاعات از تشنگی می‌میرد. 🆔 @vaavmag 🔗 https://vaavmag.ir