9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مادر رهبر انقلاب:
• به بچههایتان ظلم نکنید تا بچههایتان ظالم نشوند؛ به بچههایتان رحم کنید تا بچههایتان رحم دل شوند؛ به بچههایتان دروغ نگویید تا بچههایتان دروغ نگویند.
• مال حرام به بچههایتان ندهید؛
شیر ناپاک به بچههایتان ندهید؛
غذای ناپاک به بچههایتان ندهید؛
• بچههایتان را فقط تشویق به درس [خواندن] نکنید، تشویق به امور دینی هم بکنید. بچههایم وقتی قصه میخواستند، قصههای قرآن را میگفتم؛ قصه انبیاء و قصههای قرآنی. مواظب بودم که تغییر و تبدیل ندهم. واقع آن را میگفتم. مادر در [تربیت] اولاد خیلی تأثیر دارد... من بچههایم را اینطور بزرگ کردهام. »
منبع: کتاب شرح اسم
@zananegiii
هدایت شده از نوشتهها
■کربلا کارزار مادرها
کربلا بیش از آنکه میدان نبرد مردان باشد,کارزار مادرها است. مادرهایی که در بطن واقعه حضور دارند و زشتیها و زیباییهای کربلا برخواسته از دامان آنها است. نقش عبیدالله بن زیاد در رقم خوردن واقعهی عاشورا بر کسی پوشیده نیست؛ کسی که مشاور مسیحی یزید، سپردن ولایت کوفه را به او پیشنهاد داد؛ چون از سبعیت او به خوبی آگاه بود. عبیدالله از مادری به نام مرجانه که زنی کافر و بدکاره بود متولد شد و به همین دلیل به «ابن مرجانه» شهرت یافت. لقبی که حضرت زینب (س) هنگام حضور در دارالاماره، او را با آن خطاب قرار داد. مرجانه پس از جدایی از زیاد که خود مردی قسی القلب و بدنام بود با مردی زرتشتی به نام شیرویه اسواری ازدواج کرد و عبیدالله تحت سرپرستی فردی غیر مسلمان قرار گرفت و تربیت شد. او چندی بعد به نزد پدرش زیاد برگشت؛ پدری مجهولالنسب که مادرش «سمیه» به زناکاری شهره بود. وقتی معاویه، او را به عنوان والی مدینه انتخاب کرد مردم شهر از ترس او سه روز به قبر پیامبر پناه بردند. نسب ناپاک، از او شخصیتی ساخت که زنان را به مجلس خود میکشاند و از بریدن سر آنها و مثله کردنشان لذت میبرد.
این روحیهی خشن سبب شد تا پس از واقعهی عاشورا در بصره کاخ سفیدی بنا کرده و روی دربهای آن تصاویر سرهای بریده را حک کند. شمهای از این قساوت و سبعیت را میتوان در نامهای که او به عمر سعد نوشت یافت: « اگر حسین و یارانش سر به فرمان نهاده و تسلیم شدند، آنان را به سلامت نزد من بفرست و اگر نپذیرفتند به آنها حمله کن و همه را بکش و اعضایشان را پاره پاره کن. اگر حسین کشته شد، بر سینه و پشت او اسب بتاز... من با خود عهد کردم، اگر او را کشتم با او چنین کنم». میزان نفرت آلالله از ابن مرجانه به حدی بود که وقتی در روز عاشورای سال شصت و هفت هجری، در جنگ خازر، عبیدالله توسط ابراهیم اشتر فرمانده سپاه مختار به درک واصل شد و مختار سرش را به مدینه فرستاد، امام سجاد (ع) با دیدن سر آن ملعون به سجده افتاده و فرمود: «الحمدالله الذی ادرک لی ثاری من اعدائی، و جزی الله المختار خیرا؛ ستایش خدای را که انتقام مرا از دشمنانم گرفت! خدا به مختار جزای خیر بدهد».
ارحام ناپاک که حرث مشترک دهها مرد بودند در مقابل «ارحام المطهره» صفآرایی و بزرگترین جنایت تاریخ را رقم زدند. از همین رو است که پیامبر(ص) فرمود: «برای نطفههای خویش بهترین را انتخاب کنید؛ زیرا اخلاق فرزندان ریشه در اخلاق گذشتگان دارد». در این روایت رسولالله بر نقش مادر در تعیین سرنوشت یک نسل تأکید ویژه کردهاند. مادری که به تعبیر قرآن « حمله و فصاله ثلاثون شهرا» سی ماه به صورت اختصاصی که شامل دوران حمل و شیردهی میشود با فرزند نفس به نفس همراه است و در این دوران میتواند بیشترین اثرگذاری را در شکلگیری شاکلهی شخصیتی کودک بر جای گذارد.
آیتالله جوادی آملی در کتاب «زن در آینهی جمال و جلال» با اشاره به همین دوران سی ماههی حمل و شیردهی بیان میکنند که بخشی از مسئولیتهای پرورشی به عهدهی مادر است که پدر از آن محروم است. علامه معتقدند: « در این سی ماه که مستقیما کودک از مادر تغذیه میکند، مادر عملا مسئول حیات دو نفر است و دو تکلیف دارد اما پدر تنها در اصل نطفه، موظف است که حلال بخورد و اگر بعد مبتلا به حرام شد، ارتباط تنگاتنگی با پرورش کودک ندارد زیرا غذای حرام پدر در جهاز گوارشی پدر هضم میشود اما غذای مادر در دستگاه گوارشی او تبدیل به شیر میشود و کودک مستقیما از آن تغذیه میکند. او موظف است به کودک، شیر حلال دهد و برای همین منظور خود نیز حلال بخورد. این در مورد تغذیه جسمانی است اما در مورد غذای روحانی نیز چنین است. اگر مرد خاطرهی بد، خیال و هوس بدی در سر بپروراند خود را میسوزاند. خیال گناه و خاطرهی تلخ در درون مرد، علیه خود اوست اما خیال باطل و حرام و اندیشهی گناه و خاطرات تلخ برای زن علیه دو نفر خواهد بود».
نکتهای که در فرمایش علامه قابل تأمل است، تأثیرپذیری کودک حتی از خیالات و اندیشههای مادر است. حال اگر مادری دارای افکار باطل و خیالات گناهآلود باشد، اثری که بر تربیت کودک بر جای میگذارد، اثری منفی و در پارهای موارد غیر قابل جبران خواهد بود. اهمیت شیر مادر و تأثیر آن بر تربیت فرزند را میتوان از آیهی 12 سورهی قصص و ماجرای مادر حضرت موسی (ع) برداشت کرد. آیهای که خداوند میفرماید:« و حرمنا علیه المراضع» یعنی خداوند به صورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی(ع) حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد که راز این امر در تفسیر نمونه اینگونه بیان شده است: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضد ناپاکیها قیام کند و با ناپاکان بستیزد».
✍مریم اردویی
@zananegiii
وقتی روح، شکست خورده از برخوردها و یقهگیریهای روزانه با نفس و تزاحم آدمهای اطراف باشد جسم خسته از کشمکشها را هم با خواب نمیتوان براق کرد. اصلا هرچه بیشتر آسایش جسمت را تدبیر کنی انگار کسالت روحیت بیشتر میشود. تاثیر جسم از روح به قدری است که اگر روحت پروار باشد جسم خسته از یک روز نیاسودن را لختی چشم بر هم نهادن هم میتواند چنان سرشار کند که قادر باشد به قاعده یک روز دیگر بی خوابی را تاب بیاورد. سر این معادله را فقط پادشاهان پیاده طریق نجف به کربلا میفهمند و بس.
روح خستهام را امسال هم میخری حسین (ع)؟
✍مریم اردویی
@zananegiii
هدایت شده از کانال حمید کثیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که پست بالا رو خوندید، این #هشت_ثانیه رو هم کنارش ببینیم ...
ببینیم چطور یک نیروی امنیتی خودش رو فدا میکنه تا تروریست رو سالم دستگیر کنه.
اگر تروریست بمب به خودش بسته بود، شهادت این نیرو هم قطعی بود ولی باز هم این کار رو کرد. دستگیری یک تروریست بدون شلیک گلوله، در حالی که اون تروریست حدود ۲۳۰ تیرش هنوز باقی مونده، واقعاً رشادت میخواد.
همین چند هفته پیش (اوایل محرم) بود که ۴۳ بمب در چند نقطه کشور کشف شد. بمبهایی که قرار بود محرم خونینی رو در کشور رقم بزنه و دهها اقدام تروریستی دیگه که کشف شد و صداش خیلی در نیومد.
اینها رو نمیبینیم ولی اگر در یه کشور به پنهاوری ایران، با این تعداد همسایه و این مقدار مرز، با این دشمنان قسمخورده، یه تروریست، یه اسلحه تهیه کنه و بیاد مردم رو #ترور_کور کنه و به رگبار ببنده، همه چیز رو فراموش میکنیم ...
شاید دقیقاً الان وقتش باشه که بگیم امنیت اتفاقی نیست و چه مجاهدتهایی انجام میشه تا این امنیت برقرار بشه.
شاید الآن دقیقاً وقتش باشه که این #هشت_ثانیه شجاعت، فداکاری، تربیت حسینی و هشت ثانیه همه چیز رو فدا کردن رو ببینیم ...
هشت ثانیههایی که زیاد هستند و در سایه سربازی گمنام امام زمان هیچگاه دیده نمیشن. فراموش نکنیم ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴چــرایی حـادثـه شـاهـچـراغ
➖بیان علل حمله وحشیانه به زائران شاهچراغ
۱. عصبانیت از مراسمات باشکوه و بینظیر محرم
۲. تنفس مصنوعی به لاشه جنبش ززا
۳. انتقام از مقاومت مردم مقابل برهنگی و بیحجابی
۴. تحتالشعاع قرار دادن سفر راهبردی اربعین
۵. واکنش به توفق دولت در کاهش قیمت ارز و آزادسازی پول بلوکه شده
۶. ناامیدی از فراخوانهای مربوط به مهساکومله
۷. بالا بردن قدرت چانهزنی جریانات غربگرا در داخل
۸. تلاش برای ایجاد تزلزل در قانون حجاب
۹. عصبانیت از روابط اقتصادی سیاسی وسیع و متراکم دولت با کشورها
۱۰. عصبانیت از حضور گسترده در پیشثبتنام انتخابات
۱۱. انفعال در برابر طرح مقتدرانه جمعآوری اوباش
۱۲. زمینهسازی برای فراخوانهای ابتر
اما تکلیف پاسخ ملت و مسئولان
➖جلوگیری مسئولان از طرح گرانی بنزین و دیگر گرانسازیها
➖اصرار بر مقابله با بیحیایی و بیحجابی
➖انشاءالله حضور حداکثری در کنگره جهانی اربعین
#تکالب_آمریکا
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
یک نفـر رفت ولی میر و عَـلَـم پا برجاست
پس نگوییـد در این شهـر عَـلَـمـداری نیست
مختار شهرخ
@zananegiii
با این شیرمرد مصاحبه کردند که چی شد نترسیدی؟
گفت اولش یه کم ترسیدم اما حضرت کمک کرد و انگار هولم داد رفتم جلو
سهم امدادهای غیبی رو فراموش نکنیم
همون منطق
خرمشهر را خدا آزاد کرد
شنها مأموران خدا بودند
منتقدان ببینید کدوم جبهه رو دارید میزنید
@zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این صحبتهای مرحوم امام«ره» به روز و شنیدنیه👌
دستهای پشت پرده تلویزیون و سینما که باید قطع شوند...
«اگه کسی افکارش قبلا #منحرف بوده حالا بیاد ادعا کنه من برگشتم! ما باید او را قبول کنیم اما#نباید_اورا_مجله_نویس_کنیم»
@zananegiii
🔰 استدلالی که مسیر سلبریتیپرواری را هموار میکند
در چند روز گذشته شاهد موج اعتراضی بودیم که در پی انتشار خبر بازگشت رشیدپور و گلزار به آنتن سیما به راه افتاد. این اعتراضات موافقان و مخالفانی داشت. اما در میان استدلالهای مخالفان، استدلال عجیبی وجود داشت مبنی بر اینکه «بازگشت رشیدپور به جهت عادیسازی شرایط در سالگرد فتنه و به مثابه یک دستاورد بود تا ثابت کنه که همه چیز مانند پیشا فتنه است» استدلالی نادرست که ریشه در مبنایی نادرست دارد.
در قدم اول سوالم از صاحبان این استدلال این است اگر قرار باشد شرایط پسا و پیشا فتنه با هم تفاوتی نداشته باشد، پس کارکرد فتنه و تمحیص چیست؟ آیا غیر از این است که طبق موازین دینی در شرایط داغ زمان فتنه است که ناخالصیهای افراد مشخص و باطنها آشکار میشود و پرده از چهرهی منافق میافتد؟ آیا اساسا فتنه مصداق یوم تبلی السرائر دنیا نیست؟ مگر نه این است که امیرالمونین علیهالسلام در نهج البلاغه فرمودند: «لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ» شما همچون محتواى ديگ به هنگام جوشش، زير و رو خواهيد شد آن گونه که افراد پايين نشين، بالا و بالانشينان، پايين قرار خواهند گرفت! در واقع در این فراز حضرت کارکرد فتنه را به زیر کشیدن افرادی عنوان میکنند که به ناحق در جایگاهی قرار گرفتهاند که شایستگی آن را ندارند.
بر مبنای این استدلال اصولا تفاوتی بین مواضع افراد له یا علیه فتنه باقی نخواهد ماند و با عبور از فتنه و به جهت عادیسازی شرایط باز باید چشم بر باطنهای ناپاک بست که مزورانه تیشه بر ریشهی انقلاب میزنند و آنها را بر همان مسند ابقا کرد. استدلالی که کارکرد فتنه را کان لم یکن کرده و قبح فتنهگری و براندازی نظامی که حفظش به تعبیر معمارش اوجب واجبات است را در قالبی ملو و نرم از بین میبرد.
بر مبنای چنین استدلالی باید ذنب کبیرهی دیگرانی را هم که فعال فتنهی سبز و بنفش بودهاند را نادیده گرفت تا به دشمن نشان داد که همه چیز عادی است و اصلا فتنهای رخ نداده است. دست فرمانی که بر مبنای آن فقط بر تعداد بوقلمونصفتها افزوده و لانهی موریانهها را مستحکمتر میکند.
اصولا چنین استدلالی در تضاد با نقدهایی است که این مدت نسبت به عملکرد حاکمیت در بحث حجاب شاهد بودهایم. منتقدانی که با تاکید بر کار فرهنگی موثر در مسئلهی حجاب، یقهی همین سازمان سیما را به عنوان یکی از نهادهای مهم سبکساز میگیرند که چرا با سلبریتیپروری، تضاد گفتمانی ایجاد کرده و قانون حجاب را به سخره گرفتهاند و مخاطبانی که شاهد این تناقضات هستند را به وادی شلحجابی میکشانند. حالا چه شده که به همین راحتی مواضع و نقدها را فراموش کرده و با چنین استدلالهایی که کمیتشان میلنگد، قدم در مسیر عادیسازی فتنهگری گذاشتهاید؟
اگر سیما با سلبریتیپروری قبح شلحجابی را ریخت و سبک زندگی غربی را بازتولید کرد، اکنون با این دست فرمان شما که نوعی سلبریتی پرواری است، قبح براندازی را خواهد ریخت.
✍مریم اردویی
@zananegiii