eitaa logo
نوشته‌ها
838 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
593 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شخص کیه؟!!! چرا هیچکس این شخص رو نمی‌شناسه.؟👆👆 توصیه می‌کنم حتما این کلیپ رو ببینید، خصوصا عزیزانی که معتقدند به حضرت آقا اطلاعات غلط می‌دن و ایشون بر مبنای این اطلاعات کشور رو اداره می‌کنند. باشد که رستگار شویم @maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «اگر نتوانیم تبیین کنیم که مسیر نُصرت، چه قواعد و سُنّت‌هایی دارد، سختی‌های راه به پای عدم توفیق نوشته خواهد شد! بخشی از آسیب‌ها، ضرورتِ این راه است. برای مثال، سختیِ جنگ خندق تقصیر کسی نیست! درگیری و مبارزه، به‌طورطبیعی سخت است‌. اما بخش دیگر، [به الگوهای غربی و به کوتاهی‌ها برمی‌گردد و] راه‌حل دارد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دخترم اینا مال مسجده، مال مردمه، دست ما امانته ... می‌دونید یه بخش بزرگی از تربیت به کیفیت لقمه برمی‌گرده و بسیاری از ناهنجاری‌هایی که شاهدیم نتیجه‌ی لقمه‌های حرام یا شبهه‌ناکه. اینجاست که نقش پدر در تربیت خودش رو نشون می‌ده. «مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: ضِیاءُ القَلبِ مِن أَكْلِ الحَلالِ. صفا و نورانیت قلب، نتیجة لقمه حلال است روز پدر به تمام پدران سخت‌کوش که دغدغه‌ی کسب حلال دارند مبارک @maryamordouei
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️معنویت زنانه و تحقیر ستمگران 🔹معمولا تحلیل‌هایی که حول شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها شکل می‌گیرد با برجسته کردن نقش اجتماعی ایشان و حضور در دربار یزید و خطبه‌خوانی، تنها به بازنمایی نوع خاصی از کنش‌گری زنانه می‌پردازند و زینب‌گونگی را به این نوع از کنش‌گری در زندگی ایشان منحصر می‌کنند. گویی این شکل خاص بروز اجتماعی، اصل و بقیه زندگی ایشان در بروز موقعیت زینب‌گونه فرع محسوب می‌شود. رهبر انقلاب هر زمان در رابطه با اهمیت نقش تاریخ‌ساز ایشان صحبت به میان آورده‌اند در کنار تبیین اثرات این کنش‌گری از بیان دیگر وجوه زندگی ایشان و سببی که منجر به این نوع کنش شده غفلت نکرده‌اند. ارزش و عظمت حرکت حضرت زینب سلام‌الله علیها از منظر رهبر انقلاب «به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است». 🔸ایشان حتی بعد بارز و برجسته‌ی شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها را « ایمان و دل سپردن به رحمت و عظمت الهی» می‌دانند که همین دل سپردن سبب می‌شود تا «شخصیت زن اسلامی آن‌چنان سعه و عظمتی پیدا کند که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز شود.» ایشان حتی رفتار و بیانات حضرت در برابر حاکم متکبر و مستبد زمان را مظهر کامل بروز ظرفیت معنوی و عقلانی جنس زن می‌دانند. به عبارتی زن دارای یک ظرفیت معنوی و عقلانی است که وقتی بر مبنای جهان‌بینی توحیدی در مسیر عمل به تکلیف در پیوند با ولی زمان قرار می‌گیرد می‌تواند تاریخ‌ساز شود. 🔹همین ظرفیت بالای معنوی در زنان بود که با هوشیاری امام راحل (ره) با تکلیف‌گرایی اسلامی پیوند خورد و یک بار دیگر منجر به حرکت‌ تاریخی انقلاب اسلامی شد. یکی از آسیب‌هایی که امروزه این ظرفیت عظیم را هدف قرار داده و در حال بهره‌برداری از آن به نفع نظام سلطه است، پیدایش معنویت‌های سکولار و جنبش‌های معنوی نوپدید است که با نشان دادن سراب بجای آب، زنان بسیاری را به علت دارا بودن همین ظرفیت خاص به دام انداخته است. جریاناتی که ردپای آنها را باید در میان کلاس‌های شکرگزاری، فنگ‌شویی، یوگا و ...پی گرفت که در کنار ترویج عرفان‌های کاذب اقدام به اشاعه‌ی مبانی اندیشه فمنیسم من جمله تأکید بر استقلال مالی زنان با مبانی اومانیسمی می‌کنند. 🔸 معنویت مدرن با به رسمیت شناختن تمدن مدرن که قوام‌بخش زن غربی به عنوان الگوی غالب و دیگری الگوی سوم است، تلاش می‌کند تا انسان در درون این تمدنی که نابودکننده‌ی زنانگی است، لحظاتی چند با حالتی مخدرگونه به آرامش برسد. زنانی که روح معنویت‌خواهشان در معیشت ضنکی که رهاورد تمدن مدرن غرب است به تنگ آمده، در میان هجوم انواع کتب ترجمه‌ای زرد و عرفان‌های کاذب، به از خودبیگانگی که ذاتی مدرنیته است، دچار شده و لحظاتی را با آرامش کاذب حاصل از آموزه‌های این دین جدید ظلم مدرنیته را تاب می‌آورند و تسلیم شرایط رقت‌باری می‌شوند که این تمدن ناخداباور رقم زده است. 🔹امروز که در مسیر برداشتن گام دوم انقلاب هستیم که از قضا یکی از محورهای آن توجه به معنویت است، بیش از پیش به بالفعل کردن این ظرفیت عظیم زنانه نیاز داریم. زمانی چنین اتفاقی رقم خواهد خورد که در ابتدا چنین ظرفیتی را به رسمیت بشناسیم و در کنار بسترسازی درست با آسیب‌هایی پیش روی این ظرفیت عظیم زنانه، هوشمندانه مقابله کنیم. جامعه‌ای که بانویی چون حضرت زینب سلام‌الله علیها را دارد که به تعبیر رهبر انقلاب با عظمت معنوی خود ستمگران را تحقیر کرد، نباید اجازه دهد زنانش با معنویت‌های سکولار دست ساز ستمگران تحقیر شوند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷دین‌داری به روش بلاگرها 🔶️ به جای نماز، تمرین یوگا کن محیط شبکه‌های اجتماعی مخصوصا به حدی ولنگ و باز شده که هر کسی هر چیزی که دلش بخواهد می‌تواند بگوید و ادعا کند. این روزها که دیگر سبک جدید برای کاسبی و پول در آوردن هم باب شده است. 🔽 میزانسن را یک بار با هم‌ مرور کنیم: زنی‌بدون‌ ، و حتی بدون‌ رعایت پوشش لازم در پاره‌ای از مواقع، با بک‌گراندی از طبیعت، جلوی دوربین موبایل حاضر می‌شود و شروع می‌کند درباره‌ی آیه‌ای از یا فرازی از دعا تفسیر و تأویل کردن. محتوای حرف‌ها، همان حرف‌های صد من یک غاز روانشناسی زرد است: قدر خودت را بدان، تو از همه‌ی کائنات بالاتری، تو خدا را داری و خدا هم به تو فخر می‌فروشد و بهترین بنده‌ی خدا تویی. 🔽 در این نوع دینداری، نیازی نیست که تو پایبند به و احکام باشی. به جای ، سیخکی بشین و چشم‌هایت را ببند و کن و تمرینات یوگا را انجام بده. نه دین با حجاب مخالف است، و نه با . اینها هم چیزهایی است که لابد آخوندها درآورده‌اند و به خورد ملت داده‌اند! ✅️ بله، روش خوبی است برای پول درآوردن و تیغ زدن جیب مردم به نام دین.  نظر شما چیست؟ آیا این نوع تبلیغ دین درست است یا نادرست؟ @vaavmag
نوشته‌ها
🔷دین‌داری به روش بلاگرها 🔶️ به جای نماز، تمرین یوگا کن محیط شبکه‌های اجتماعی مخصوصا #اینستاگرام به
این هم شاهدی که از غیب رسید. دامی که بلاگرها با دست‌های پشت پرده‌ی دشمنان دین و انقلاب بر سر راه زنان پهن کرده‌اند تا با بهره‌برداری از ظرفیت عظیم معنوی آنها و هدایت این ظرفیت در مسیر انحرافی آنها را به تقابل با نظام اسلامی سوق دهند یا این ظرفیت را به انفعال بکشانند.
هدایت شده از حریر عادلی ( مارکو)
روایتی از غسال پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان «قسمت اول» بعد از تشییع پیکر آخرین شهید که حاج عادل رضایی بود، یکی از دوستان، اتفاقی یکی از خانم های غسال رو دید، همونجا ایشون رو دعوت کردم که چند لحظه ای گفتگو کنیم، اما سرو صدای محیط زیاد بود و برای نشستن مکان دور تری رو انتخاب کردم، در یک حسینیه در گلزار و با پنجره هایی مشرف به قبور شهدا، گفتگو رو با فاطمه سادات شروع کردم، گفت: حتما باید اسمم رو بگم ؟ گفتم هرجور خودت صلاح میدونی، از فاطمه سادات پرسیدم کی متوجه حادثه شدی؟ گفت: دو تا پسرام (سید محمد و سید علی) موکبی داشتند مال مدرسه شون و ما داشتیم آماده می‌شدیم بریم گلزار،همین که لباس پوشیدیم، آقامون زنگ زد گفت نیاین گلزار ، من گفتم ما پوشیدیم آماده شدیم، جواب داد: اصلا نیایین و قطع کرد! و بعد یکی از دوستام بهم زنگ زد و گفت: فاطمه انگار بمب گذاشتند،بعد زدیم شبکه خبر دیدیم زیرنویس کردند ، پرسیدم ساعت خاصی برای مراسم گلزار اعلام کرده بودند؟ گفت: نه ! ما شب قبلش اونجا بودیم، هرکس هر وقتی می‌خواست می‌رفت، ساعت خاصی نداشت و خلوتی هم نداشت، امسال عجیب شلوغ بود گلزار، ما هر وقتی رفتیم شلوغ بود،پرسیدم: بعدش چی شد؟ گفت: ما با خانواده حاج عادل رفت و آمد خانوادگی داریم و اون روز بعد از حادثه با ماشین همسرم، بیمارستان ها رو گشتیم تا حاج عادل رو پیدا کنیم، آخر فهمیدیم داره جراحی میشه، یک ترکش کنار قلبش بود، دو ترکش توی پهلو و دو ترکش هم به سر، توی بیمارستان سعی کردند ترکش ها رو در بیارند اما نشد و ایشون غروب همون روز شهید شد، از فاطمه سادات پرسیدم چی شد که رفتین برای غسل پیکر شهدا؟ کمی خجالت میکشه و میگه: ما دیگه اگه کاری باشه، انجام میدیم... گفتم: قبلاً تجربه داشتین ، میگه : ما همین چند ساله که سر می‌زدیم به مادران شهدا، دوسشون داشتیم و رابطه عاطفی شدیدی باهاشون برقرار میکردیم، وقتی از دنیا رفتن، خودم دوست داشتم که برم غسل بدم، همون گروهی که سر می‌زدیم به خانواده شهدا بهم زنگ زدند که میاین؟ و همین شد که رفتم برای تطهیر پرسیدم : ترس نداشتین؟ چون وضعیت پیکر ها .... گفت: آنقدر مظلوم بودند، آنقدر آروم بودند، یعنی باورتون میشه اگه بگم نود درصد شون میخندیدند؟! و دوباره تاکید می‌کنه و تعجب من باعث میشه که بگه: کاش میشد عکس بگیرم... و دوباره تکرار می‌کنه رو مظلومیت شهدا... یادم میفته به بچه های هنرستان، بهش میگم : این عکس ها رو ببین، کسی از اینا رو یادت میاد؟ فاطمه می‌گه بیشتر اسامی تو ذهنمه، اسم های بچه ها رو حفظم، میگم فاطمه نظری، عارفه سلیمانی و زهرا هوشمند پور گفت: آره زهرا پیش ما بود. ما سه اطاق بودیم، که شهدا رو تقسیم می‌کردند بینمون، توی تیم ما دختری ۱۸ ساله هم برای شستشو اومده بود و از بس جو پیش اومده بود که پیکر ها ممکنه وضعیت خوبی نداشته باشه، منی که از همه قدیمی تر بودم میگفتم : دو تا نهایت سه پیکر غسل میدم و برمی‌گردم، اما اونقدر نیرو گرفتیم و آرامش داشتیم که از یازده شب که کار رو شروع کردیم تا صبح که آخرین پیکر رو تطهیر کردیم، نه نشستیم نه چیزی خوردیم و نه بیرون اومدیم.نیروی کمکی هم بود اما خودمون نمی‌خواستیم... میپرسم یعنی واقعا اذیت نشدید؟ فاطمه سادات میگه: نه! چون در نهایت مظلومیت بودند، چون اونا به ما آرامش میدادند! این فقط حرف من نیست، همه بچه های غسال میگن، یکی از جمع ما خیلی برای غربت این شهدا گریه کرد، گفت: بچه ها دیدید اینهمه پیکر شستیم بدون اینکه یک کلمه بگیم : وای! یا بگیم: من دیگه نمیتونم، همه پیکر ها آرامش داشت... یکی از پیکر ها،که خیلی همه مون رو غمگین کرد دختری بود که برای هلال احمر بود، دختری قد بلند،چهار شونه، خیلی دلم سوخت، داییش و عموش گفتند: کاور هلال احمرش رو سالم بدید،‌ می‌خوایم قابش بگیریم، کاور هم پهلوش خونی بود و باید قیچی میکردیم اما آنقدر عموش تاکید کرده بود، با سلام و صلوات تونستیم کاور رو سالم از تنش در بیاریم اسمشم مکرمه حسینی بود که ترکش زیادی نخورده جز به پهلو و سرش،پرسیدم دختر کاپشن صورتی هم دیدی؟ فاطمه سادات میگه اطاق بغلی مون بود که اونجا شده بود حسینیه،آنقدر که روضه خوندند، چند تا از خانم های طلبه بودند و سن و سال داشتند چقدر زار زدند اونجا،مریم سلطانی نژاد هم تو اطاق ما بود ولی برای ما فرقی نمی‌کرد کاور هر پیکر رو که باز میکردیم با ذکر یا زهرا،گاهی سعی میکردم جو اطاق رو کمی عوض کنم، با شهداحرف میزدم ، یکی از پیکرها خانمی بود که برای روز مادر موهاش رو رنگ کرده بود، آنقدر زیبا بود، قربون صدقه اش می‌رفتیم، برای همه پیکر ها لعن و سلام به امام حسین دادیم سوره واقعه رو بلند میخوندیم با هم و انا انزلنا میخوندیم و صلوات حضرت زهرا و امام زمان و... و به کار ما، خانمی که کارش غسل هست و بسیار هم مومن هستند،نظارت میکرد و مرحله سدر و کافور رو خودشون انجام میدادند و بعد هم کفن میشد... @markoo95
نوشته‌ها
روایتی از غسال پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان «قسمت اول» بعد از تشییع پیکر آخرین شهید که حاج عادل ر
این روایت رو بخونید قدرت روحی و معنوی زنان باایمان رو ببینید، به یاد کتاب «حوض خون» افتادم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنسروهای آدم‌کُش! 🔹شبکۀ فرانس۲۴ ویدیویی را بررسی کرده که در آن گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی قوطی‌‌های کنسرو حاوی موادمنفجره را برای آوارگان فلسطینی پرتاب کرده است.
یازدهمین پرتاب موفق بدون نفوذی‌ها! یازدهمین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌های تحقیقاتی دولت سیزدهم در امروز، یک پیام پنهان عمیق برای شناخت نفوذ هم دارد! یادی کنیم از تلاش‌های متعدد در دولت جناب روحانی برای پرتاب‌های متعدد ناموفق!نفوذ یعنی هشتاد درصد ظرفیت رو تعطیل کردن و الباقی رو ناموفق پرتاب کردن!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدم‌های بی‌هنر همیشه طلبکار و نق‌زن هستند بدون اینکه باری از زمین بردارند. اما یه دسته آدم‌ها هم هستند که خودشون رو بدهکار می‌دونند، بدهکار دین اسلام، خون شهدا. ایران رو حرم می‌دونند و خودشون رو خادم افتخاری حرم. ما کدوم یکی هستیم؟ یاریم یا بار؟ @maryamordouei
در حسرت این لبخندم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه میخوای رای بدی چه نمیخوای، این فیلم رو کامل و با دقت و حوصله ببین جواب همه شبهات رو داده ،منطقی و مستدل یه نکته هم من اضافه کنم و اونم اینکه این نظام باید بمونه تا پسر فاطمه عج بیاد و امروز رأی من و تو عیار ما رو در اینکه چقدر دلبسته‌ی آخرین فرزند علی علیه‌السلام هستیم مشخص می‌کنه. این انقلاب راه خودش رو می‌ره، مراقب باشیم ما یه وقت از قطار حق پیاده نشیم. یمنی‌ها ثابت کردند که یاران باوفایی هستند و خدا فرموده که می‌تونه جایگزین کنه اگر... @maryamordouei
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️چه نشسته‌اید که زن ایرانی سپر انداخته است! 🔹حضور دف‌نوازان زن ایرانی بین دو نیمه‌ی بازی ایران و هنگ کنگ در ورزشگاه قطر واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت. از انتقاد به مسوولان وزارت ورزش کشور گرفته که انتقاد بجا و درستی بود تا نگرانی از تخریب چهره‌ی زن ایرانی در عرصه‌ی بین‌الملل که این هم دغدغه‌ی درستی بود. اما اگر بخواهیم قدری عمیق‌تر این موضوع را واکاوی کرده و مورد مداقه قرار دهیم باید چنین جسارت و هنجارشکنی را ذیل این جمله‌ی رهبر انقلاب تفسیر کنیم: «زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده، اینها دلشان پر است.» در واقع این بازنمایی غلط از چهره‌ی زن جوان ایرانی در عرصه‌‌ی بین‌الملل را باید به مثابه خنجر کین دشمن به چهره‌ی زن عفیف ایرانی قلمداد کنیم. 🔸برای درک بهتر فضای تحلیل باید قدری به عقب برگردیم. بعد از اغتشاشات 1401 دشمن با وجود برنامه‌ریزی‌های سنگین و دلارپاشی‌های نجومی نتوانست محصول دلخواهش را برداشت کند. از سویی در بحبوحه‌ی قائله‌ی زن زندگی آزادی بود که کنگره‌ی زنان تأثیرگذار با تمام ضعف‌ها و قوت‌هایی که داشت برگزار شد و اگر بخواهیم منصف باشیم توانست چهره‌ی واقعی زن مسلمان ایرانی را تا حدی به بخشی از دنیا مخابره کند. دنیایی که در سیطره‌ی امپریالیسم رسانه‌های خارجی و به مدد سیاه‌نمایی‌های فیلمسازان داخلی از زنان ایرانی جز چهره‌ای مخدوش، تحت ستم و منفعل و غیرعامل حتی نسبت به سرنوشت خود ندیده است. 🔹حالا بیایید تا لنز دوربین را بازتر کرده و لانگ شاتی از صحنه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم مشاهده کنیم. 117 روز از طوفان الاقصی گذشته و یگانه چهره‌ای که از زنان مقاومت در جهان در حال مخابره است، چهره‌ی زنان فلسطینی است. زنانی که نه تنها ایستادگی و مقاومتشان، بلکه نوع تربیت فرزندانشان دنیا را مات و مبهوت کرده است. از رهگذر بازتاب چنین چهره‌ای از زن است که می‌بینیم اقبال زنان بسیاری از غرب و شرق عالم به دین اسلام و مطالعه‌ی قرآن افزایش یافته و چنین زنی تبدیل به یک الگوی جهانی شده است. اما این زن، الگوی خود را از کجا اخذ کرده است که امروز او را به زن خط مقدم نبرد با تمدن شیطانی غرب و دنیای مدرن بدل کرده که رژیم اشغالگر صهیونیستی نماد تام این تمدن است؟ بله زن باشرف و با استعداد ایرانی پیشقراول این میدان بوده و هست. 🔸همان زنی که درست در زمانی که رژیم منحوس پهلوی با برگزاری جشن‌های بی‌غیرتی و بی‌عفتی چون جشن هنر شیراز و در اوج انقلاب جنسی غرب، به ولی زمانش دست بیعت داد و با پشتیبانی از ولایت فقیه حتی رهبری حرکت مردان را نیز عهده‌دار شد. همان زنی که در مقابل معادلات جهانی نظام سلطه ایستاد و با دست رد زدن به دو الگوی زن غربی و شرقی چهره‌ی سومی از زن به دنیا ارائه کرد که از چنان معنویت و عقلانیتی برخوردار بود که توانست مسیر تاریخ را با تبعیت از روح خدا تغییر دهد و با قدم گذاردن در صحنه‌ی مبارزه بین زن، سیاست و دیانت پیوند برقرار کند. 🔹 با این دو مقدمه به شروع بحث برمی‌گردیم. به ضربه‌ای که زن عفیف ایرانی به غرب زده، به آینه‌ای که برای زنان جهان از اثرگذاری زن ساخته و به تصویر سومی از زن که نظام لیبرال سرمایه‌داری را به خاک سیاه نشانده است؛ نظامی که نفعش در ابژه کردن زن است. پس حالا که ایران محور مقاومت است و زنانش الگوی زنان مسلمان، باید ورق را برگرداند و دخترکان مطرب را بجای زنان مقاوم به عنوان الگوی زنان ایرانی به دنیا مخابره کرد و این پیام را به زنان عالم داد که برای چه می‌جنگید که زن ایرانی سپر انداخته است. اینها همه از اتاق فکر سازمان‌های جهانی برخاسته که زن را زینت‌المجالس مردان می‌خواهند و ملعبه‌ی دست هوسبازان. همان‌هایی که زورشان به مسوولان جمهوری اسلامی چربید و پای زنان ایرانی را به سکوی تماشای فوتبال مردان کشاند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
اگر زن‌ها به انقلاب نپیوسته بودند!؟ رهبر معظم انقلاب: اگر زن‌ها به انقلاب نپیوسته بودند، انقلاب پیروز نمی‌شد، جوان‌ها از خانه برای پیوستن به صفوف انقلاب بیرون نمی‌آمدند، مادرهایشان نمی‌گذاشتند. مادرهای‌شان حداقل آن‌ها را تشویق نمی‌کردند. اگر زن‌‌ها دل در گرو انقلاب نداشتند، مرد‌ها اینجور آزادانه در صفوف انقلاب جانفشانی نمی‌کردند. @maryamordouei
هدایت شده از اندیشکده زوج
گزارشی از یک پژوهش درباره حجاب اندیشکده زوج براساس پژوهش اخیر اندیشکده زوج که با روش تحلیل ثانویه (Secondary Analysis) روی تمام تحقیقات دو دهه اخیر درباره حجاب صورت گرفت، با عنایت به مقایسه روند تغییرات نگرشی مردم نسبت به ابعاد مختلف مساله حجاب، یافته‌های پژوهش‌های ملی در سال 1402 به شدت معنادار هستند. برخی از آنها را مرور می‌کنیم: ✳️ باور به اینکه حجاب حکم واجب خداست و برای بانوان لازم است که در فضای جامعه آن را رعایت کنند و این حکم آثار مثبت متعددی برای جامعه به همراه دارد و عدم رعایت آن دارای پیامدها و تبعات منفی برای خود فرد و جامعه است، کماکان اکثریت مطلق نظرات را به خود اختصاص داده است. ✳️ حدود 60 درصد مردم، وضعیت حجاب و پوشش در جامعه را نامناسب و نگران‌کننده توصیف کرده‌ و اعلام کرده‌اند با روند فعلی وضعیت حجاب در آینده بدتر و نگران‌کننده‌تر خواهد شد. ✳️ مخالفت‌های قاطع و حدود 70 درصدی مردم با گشت ارشاد در تحقیقات سال 1401 به 50 درصد کاهش یافته و درصد موافقان مداخله نیروی انتظامی در این وضعیت افزایش پیدا کرده است. ✳️ نظر مردم درباره این جمله که «قانون حجاب اجباری باید لغو شود» از حدود 60 درصد در سال‌های گذشته به حدود 33 درصد در سال 1402 کاهش یافته و درصد مخالفان این گزاره حدود 20 درصد افزایش یافته است. ✳️ به نظر می‌رسد در سال 1402 با توجه به فروکش شدن التهابات سال گذشته و افزایش برهنگی‌ها و وضعیت نامناسب پوشش بخشی از بانوان جامعه، مردم نسبت به آزادی و اختیاری بودن پوشش کمی تردید کرده‌اند. به کانال اندیشکده زوج در ایتا بپیوندید: https://eitaa.com/zoujtt
هدایت شده از  تک رنگ
29.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم می‌کند: جنگ ستاره! حالا چی نشناختیش؟ بیاید بگید ببینم چی می‌دونید ازش؟👀 🪴@takrang1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلاب اگر برای انتخابات کار نکنند نزد خدا مسئولند امام خمینی (ره) @maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏‎ 🔷️۲۴ساعته که یه ویدیو (ویدیوی بالایی) تو مجازی با بازدید میلیونی در حال انتشاره با این عنوان: «تو فرودگاه به مناسبت دهه فجر به مردم شاخه گل دادن اما هیچکس گل رو ازشون نمی‌گیره» اولاً ویدیوی بالا قدیمیه ثانیاً این افراد تو ویدیوی بالا به استقبال خدمه پرواز اومدن، اما برای اینکه مسافرا معطل نشن ، اول صبر می‌کنن مسافرا پیاده بشن و بعدش که خدمه پیاده میشن گل‌ها به خدمه داده میشه. (که این قسمت از ویدیو کات شده!) ثالثاً ویدیوهای استقبال از مردم تو فرودگاه‌های مختلف موجوده (ویدیوی پایینی) که نشون میده همه مردم شاخه‌گل رو می‌گیرن! @savadeeno
هدایت شده از عصر زنان
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️اقتدار مردان را دریابیم 🔹امروز که در عصر رسانه به سر می‌بریم و اذهان به امتداد شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌ یا محصور تبلیغات رسانه‌ای هستند و یا در حال الگوگیری از سریال‌های شبکه‌ی خانگی و فیلم‌های سینمایی، شاهد فرهنگ‌سازی غلط در راستای تضعیف جایگاه مرد و پدر در خانواده و همچنین بازنمایی نادرستی از چهره‌ی مردان هستیم. به عنوان مثال مدتی قبل تبلیغی از رسانه‌ی ملی پخش شد که در آن زن با لحن طلبکارانه در مقابل پسر بزرگ خانواده به همسرش می‌گفت: «نمی‌شد یخچال بزرگتر بخری؟» مرد که با ایما و اشاره تلاش می‌کرد به زن بفهماند رعایت حالش را مقابل فرزندش بکند، می‌گفت: «می‌دونی که پول نداریم!» زن با حالتی متکبرانه پاسخ می‌داد: «این شد دلیل؟» این سیاست‌‌های تبلیغی سرمایه‌سالارانه علاوه بر اینکه مروج مصرف‌گرایی‌اند، ذبح‌کننده‌ی اخلاق و مدارای زنانه در محیط خانواده هستند که در نهایت منجر به درهم شکستن اقتدار مردانه می‌شوند. چنین راهبردی با آموزه‌های دینی ما نیز کاملا در تضاد است. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در وصف حضرت فاطمه(س) فرمودند: «خدا می‌داند که فاطمه در تمام مدت زندگی ....برای خود از من چیزی نخواست، مبادا که من نتوانم آن را فراهم کنم و شرمنده شوم..» بر مبنای این سیره زن و مرد می‌بایست در شرایط سخت زندگی حامی یکدیگر باشند. زن بیش از توان مرد توقع نداشته باشد. 🔸چندی پیش نیز به منظور معرفی یک جعبه بیسکوییت، پیامی بازرگانی از رسانه‌ی ملی پخش شد که در آن شاهد بازنمایی چهره‌ای حیوانی از مردان بودیم. دراین تبلیغ، مردی همچون خرس گرسنه با شکستن در وارد خانه می‌شد، با رفتاری درنده خویانه غذا می‌خورد. در پاره‌ای از تبلیغات نیز شاهد جابجایی نقش زن و مرد در خانواده هستیم؛ زن شاغل و مرد خانه‌دار. این در حالی است که بر طبق آیه‌ی «الرجال قوامون علی النساء» و به فرموده‌ی رهبر انقلاب: «مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهده‌ی اوست.» ایشان در جای دیگری می‌فرمایند: «بعضی از مسلک‌های غلط که مخصوص زنها هم نیست ـ مردها هم گاهی همان مسلک‌ها را دنبال می‌کنند ـ دنبال این هستند که بگویند: نه! بیاییم اجناس این ترازو (نقش‌های زن و مرد) را جابه‌جا کنیم. گاهی اتفاق می‌افتد مرد در خانه نقش زن را پیدا می‌کند. زن حاکم مطلق می‌شود و به مرد دستور می‌دهد این کار را بکن، آن کار را نکن. مرد هم دست بسته تسلیم است. خب چنین مردی دیگر نمی‌تواند تکیه‌گاه زن باشد. زن یک تکیه گاه خوب را دوست می‌دارد.» 🔹در سینمای خانگی اوضاع بدتر از این است. مردان یا عموما هوس‌بازند یا طماع. فیلم برادران لیلا که در عریان‌ترین شکل ممکن با ارائه‌ی تصویری به غایت چرک از مفهوم پدر و بی‌عرضگی برادر، حمایت و قوامیت مردانه را به بدترین شکل ممکن لگدمال کرد. در حالی‌که جایگاه پدر در نظام الهی، با مفهوم مقدس «ولایت» عجین گشته است. در کتاب اهل بیتی‌ها در رابطه با جایگاه پدر می‌خوانیم: «پدر در نظام تکوینی خانواده، واسطه‌ی رساندن رزق خدای سبحان به بندگان خودش می‌شود؛ از این رو در نظام تشریع خانواده، به او ولایت داده‌اند و اهل خانواده را نسبت به پدر واجب‌النفقه قرار داده‌اند. همین پدر در خانواده مظهر اسمای الهی است؛ به گونه‌ای که مظهر خالقیت، قدرت، متانت، رازقیت و ...در نزد فرزندان است.» غفلت در بازنمایی چهره‌ی مرد در رسانه را حتی در تدوین لایحه‌ی ارتقاء امنیت زنان نیز شاهدیم. در ماده‌ی 10 این لایحه که سازمان صدا و سیما در راستاي آگاهی بخشی و ارتقاي فرهنگ عمومی مکلف به اموری چند گانه شده، آمده: «تهیه، تنظیم و اجراي شاخص‌هاي عملیاتی در راستاي حفظ منزلت زنان و مادران و تکریم و حفظ امنیت آنها و تحکیم خانواده و ترویج نقش موثر زن در خانواده سالم به تفکیک در رسانه ملی و شبکه خانگی و نظارت بر آنها» اما هیچ تکلیفی متوجه این سازمان در جهت ترویج نقش موثر مرد در خانواده نشده است. حفظ اقتدار مرد، یکی از عوامل افزایش امنیت زنان است. همان‌طوری که زن به محبت نیاز دارد تا بتواند روحیه‌ی شادابش را حفظ کند، مرد نیز نیازمند اقتدار است. 🔹در سال 1954 شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا، در برنامه‌ي «پدر بهتر از همه می‌داند»، بر نقش موثر پدر در خانواده تأکیـد می‌کرد. به مرور زمان و با شروع فعالیت مخرب فمنیست‌ها خصوصا رادیکال‌ها، این جایگاه تضعیف شد و اثرات مخرب آن در جامعه‌ی غربی نمود یافت که تبعاتی چون افزایش انحراف و جرایم فرزندان را به دنبال داشته است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|