eitaa logo
نوشته‌ها
891 دنبال‌کننده
917 عکس
476 ویدیو
25 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
در شب قدر، دعاهایی که برای امام زمان عج نقل شده است را ورد اصلی خودتان کنید نه دعای فرعی . @aghletarif
🔰مهمتر از قیام موشک‌ها، قیام امت‌ها است شما را نمی‌دانم اما من معتقدم ایران می‌تواند با یک موشک بزند و اسرائیل را از وسط نصف کند. اما می‌دانم که این کار را نمی‌کند. چون راه و مرام تفکر انقلابی جمهوری اسلامی فقط نظامی‌گری نبوده و نیست. اسرائیل را باید امت‌ها نابود کنند و نه یک ملت. یادم می‌آید زمانی از خاطرات شهید همدانی زمان حضور مستشاریش در سوریه می‌خواندم که درد دل کرده بود:« در ارتش سوریه نماز خواندن حکمش اعدام است. در این فضا بایستی با چه ترفندی اول بگوییم نماز بخوانید و بعد در پادگان‌هایتان نماز را به جماعت اقامه کنید.» ولی در این گلایه نمانده بود؛ کار را به حنابندان سوری‌ها برای جنگیدن مقابل سلفی‌ها کشانده و اقامه نماز را به عنوان یک کار روتین فرهنگی بدل از اعدام کرده بود. بله مرام انقلابی بسط هویت انقلابی است؛ انقلابی که باید در قلب‌ها و افکار رقم بخورد. این جمله‌ی معروف فیلم محمد رسول‌الله را که یادتان هست «محمد از قلب‌ها وارد می‌شود» و من به این جمله اضافه می‌کنم نه از مرزها. اصلا سر همین مرام و تفکر بود که امیرالمؤمنین علیه‌السلام با فتوحات خلفا مخالف بود. جنگیدن خصوصا زمانی‌که هدفت چون انبیاء «لیثیروا دفائن العقول» باشد نیاز به حکمت و عقلانیت دارد. معتقدم راهبرد ایران فعال کردن نیروهای بالقوه و بیداری کل جهان در مقابله با استکبار است. ایران باید دنیا را آماده‌ی پذیرش حکومت حق کند و این مهم تنها از مسیر نظامی‌گری اتفاق نمی‌افتد. چراکه ابتدا باید ذهن‌ها بیدار شود. اسرائیل وقتی نابود می‌شود که افکار عمومی دنیا بیدار شده و قیام کند. دقیقا مثل مقاومت فلسطین که الان خودش تصمیم می‌گیرد و عملیات طراحی می‌کند. ایران دنبال ایجاد چنین استقلالی است. در مورد طوفان الاقصی حضرت آقا فرمودند ایران در طراحی و اجرا نقشی نداشته و آنها مستقل عمل کردند. این یعنی هویت مستقل برای مقاومت فلسطین. برخی بی توجه به این راهبرد جمهوری اسلامی فقط می‌خواهند دلشان خنک شود و از همین رو دستگاه تحلیلی‌شان صحنه را معکوس می‌بیند و اضمحلال اسرائیل را که در افکار در حال رقم خوردن است انفعال ایران معنا می‌کنند. بعد از طوفان الاقصی بود که یک بیداری کاملا محسوس در اذهان اتفاق افتاد. اگرچه این حرکت مستقل بود اما فراموش نکنیم حاج قاسم دست این مردم را پر کرد نه تنها دستشان که فکر و قلب‌شان را از تفکر انقلابی جهاد. اصلا چرا حضرت آقا فرمود مطالبه‌ی مردم سوخت موشک است. چراکه مهمتر از قیام موشکی، قیام مردمی لازم است. نکته‌ی بعدی اینکه طبق فرموده‌ی قرآن در میان جامعه و امت اسلام ما با سه گروه کفر، نفاق و ایمان روبروییم که مدیریت و برقراری توازن بین این سه گروه نیاز به تدبیری حکیمانه دارد. اینکه از ظرفیت نفاق هم برای پیش‌برد اهداف جبهه‌ی حق بتوانی استفاده کنی. ما در یک عمر چهل ساله با یک تمدن چند صد ساله از کفر درگیر شدیم. فراموش نکنیم تمام حملات بعد از انقلاب 57 از جنس واکنش بوده است نه کنش. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله خانواده‌های اسرای صهیونیست به کنست 🔹شماری از خانواده‌های اسرای صهیونیست با حمله به پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار توافق با حماس شدند. @Farsna - Link
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 رهبر انقلاب، امروز عصر در دیدار رمضانی مسئولان نظام: به چالش تحمیلی حجاب باید از ابعاد فقهی و قانونی و ملاحظات جانبی آن نگریسته شود. ✏️ مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. ۱۴۰۳/۱/۱۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
امیدوارم این سخنان صریح و واضح رهبر انقلاب دوباره به هزار مدل تفسیر به رأی و تحریف نشه. همه مسوولند و خود زنان مسؤولیتشون بیشتر از همه است. علی‌رغم بسیاری تحلیل‌ها که تلاش می‌کنند عاملیت خود زنان کم‌حجاب یا کشف حجاب کرده را کان لم یکن قلمداد کنند و همه را به جز خود زن مسؤول بدانند، امروز رهبری صراحتا فرمودند مسؤولیت خود زن از همه بیشتر است.
سخن حضرت آقا ناظر به این مطلبه
نکته‌ی بعدی در رابطه با فصل‌الخطاب بودن قانون و واجب‌الاطاعه بودن قانونه که فرقی بین فرد معتقد و غیرمعتقد نیست چه فرد مسیحی باشه و چه مسلمان نسبت به رعایت قانون جایگاه یکسان دارند، اینم خط بطلان بر برخی دیگه از تحلیل‌ها بود همچنین خط بطلانی بر روند مسموم فیلم و سریال‌سازی‌هایی که از زنان مکشوفه به بهانه مسیحی بودن استفاده می‌کنند
در رابطه با اینکه آیا در التزام به قوانین اجتماعی اعتقاد قلبی لازمه یا نه، این نکته تفسیری از سوره توبه که توسط حضرت آقا بیان شده رو ارسال می‌کنم در رابطه با قوانین اجتماعی مصالح عموم جامعه در نظر گرفته می‌شه، اما در فرهنگ غرب که فردگرایی یکی از مولفه‌های اون هست، منافع فردی اولویت داره و آزادی‌ به معنای ولنگاری و اباحه‌گری مد نظره و فرد خودش رو نسبت به جامعه مسوول و مکلف نمی‌دونه @aghletarif
اینم مطلبی که قبلا در همین مورد گذاشته شده بود
قبل‌تر در مورد اراده‌ورزی زنان در انتخاب نوع حجاب و یا حتی کشف حجاب یه رشته استوری در پیج داشتم که مفصل بحث کرده بودم که تمام رفتارهای ما دقیقا به فهم ما از توحید و شناخت خداوند برمی‌گرده، این دوتا از اسلایدهای اون رشته استوریه @aghletarif
دیشب که بعد از سخنان حضرت آقا در مورد مسوولیت بیشتر زنان در بحث حجاب یکی از این اسلایدها رو مجدد بازنشر دادم، یکی از مخاطبان پیج که بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ متحول شدند و به حجاب روی آوردند و کلا نگاهشون نسبت به نظام تغییر کرده با اینکه قبلا مخالف نظام بودند، این دایرکت رو فرستادند. اینها آسیه‌های زمانند و چقدر لبخند به لبان امام زمان عج می‌نشونند. @aghletarif
New Doc ۲۰۲۴-۰۴-۰۴ ۰۶.۳۲.۵۲.pdf
2.32M
در سخنرانی حضرت آقا با مسوولان که در بخشی به رابطه حجاب و مسوولیت همه‌ی افراد در این زمینه اشاره کردند نکته‌ای رو فرمودند مبنی بر اینکه مسوولیت خود زنان در این زمینه از همه بیشتر است، قبلا این رشته استوری رو در پیج با عنوان «توحید یعنی چه» و اینکه فهم درست یا غلط از توحید چه نقشی در بروز رفتارهای ما دارد منتشر کرده بودم که مجدد اینجا و به درخواست دوستان به صورت فایل پی‌دی اف منتشر می‌کنم. @aghletarif
| 🔺 مراجعه به تصویر ♦️ امامه‌ایم یا ام‌کلثوم؟ ✍🏼|خانم مریم اردویی 🔹زیاد در رابطه با کنش‌گری زنانه گفته‌اند و شنیده‌ایم. اما کمتر در رابطه با کم و کیف این کنش‌گری در یک جامعه‌ی ولایی سخن به میان آمده است. به عنوان مثال وقتی در یک جامعه‌ای که از قضا دشمن زیاد دارد و جنایتی توسط همان دشمن رقم می‌خورد، یک زن فعال و کنش‌گر اجتماعی چگونه باید موضع‌گیری کند تا تیر درست به هدف بنشیند و دشمن توان بهره‌برداری از آن موضع را نداشته باشد؛ به ویژه زمانی‌که سخنان و مواضع آن کنش‌گر در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی برد زیادی دارد و دشمن روی آن حساب باز می‌کند. مطلبی را می‌خواندم که نقبی به دل تاریخ زده و مرثیه‌خوانی دو بانوی شیعه را روایت می‌کرد. وقتی شمشیر صیقل‌خورده با جهل و تحجر مرادی فرق عدالت را شکافت و شهادت مولی حاصل شد، تاریخ به تماشای مرثیه‌خوانی اهل و عیال علی علیه‌السلام نشست. امامه همسر امیرالمومنین علی علیه‌السلام یکی از زنان مرثیه‌خوان شهادت مولی است. تاریخ می‌نویسد: « اين بانو مي‌چرخد و او را مي‌جويد وقتى نوميد مي‌شود بانك به شيون بر مي‌آورد: كان الناس اذا فقدوا عليا نعام جال فى بلد سنينا انگار كه مردم وقتى على را از دست داده‏اند شتر مرغانى هستند كه به گمراهى مى‏گردند.» 🔸این شعر اگرچه روایت سوز دل امامه است، اما با نظر به جایگاه و نسبتی که او با خلیفه و امام مسلمین دارد، می‌تواند منتقل‌کننده‌ی یک پیام سیاسی نه تنها به مردم که به دشمنان باشد. وقتی حرف از سرگردانی امت بعد از علی علیه‌السلام می‌زند، کلامش دو پهلو و قابل تفسیر است. می‌تواند ناامیدی را به جان شیعیان و یاران علی علیه‌السلام تزریق کند. اگر عمیق‌تر نگاه کنیم حتی می‌تواند مخابره‌کننده‌ی این پیام به جامعه باشد که بعد از علی امام و خلیفه‌ی برحقی نیست، در حالی‌که امام مجتبی علیه‌السلام امام بعد از او است. تا اینجا را نگه دارید و بیایید وصف حال ام‌کلثوم دختر مولا و ابیاتش در پاسخ به امامه را بخوانیم: « ام كلثوم اشك مي‌ريزد و امامه را در اين ماتم و شيون پاسخ مي‌گويد: از شماتت لب فرو بند اى معاويه پسر حرب، زيرا وارث خلافت در كنار ماست‏. ما بر اساس رضاى دل عهد اتفاق بسته‏ايم كه خلافت را به پسر پيامبر واگذاريم‏. هرگز زمام امور خود را جز به دست او به دست كس ندهیم‏. با شمشيرهاى تيز و سواران نامى نيروى دشمن را پاسخ گوئيم.» هر دو بانو عزیزی را از دست داده‌اند. هردو از خاندان اهل بیت علیهم‌السلام هستند و عزادار. موقعیت‌شان حساس و موضع‌گیری‌هایشان در رصد دشمن است. آنچه امامه می‌گوید اگرچه در قاالب عزاداری است اما دقیق که می‌شویم گویی دارد پیام ضعف صادر می‌کند و ناامیدی؛ چراکه قولش سدید نیست. 🔹آن سو اما ام‌کلثوم در مواجهه با غم و مصیبتی که جهان اسلام متحمل شده است، در اوج عاطفه و با کمال درایت و عقلانیت هم مرثیه می‌خواند و هم رجز. از ادامه‌ی راه امامت و سیاست می‌گوید. اگرچه دلش با غم پدر لرزیده اما ذره‌ای از خباثت دشمن نترسیده و شجاعانه در برابر شجره‌ی خبیثه موضع می‌گیرد. حالا بیایید همین صحنه را به امروز و دیروزمان بیاوریم. دیروزی که مردممان را در سالگرد سردارمان در خاک کرمان به خون غلتاندند و امروزی که رژیم خبیث اسرائیل ذلیلانه همچون اسلافش فرمانده‌هامان را با ناجوانمردی در خاک سوریه به مسلخ شهادت برده است. موضع ما به کدام یک شبیه‌تر است؟ به امامه یا به ام‌کلثوم؟ 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقاله‌ای با عنوان « ایرانی‌ها چگونه قورباغه را آب‌پز می‌کنند؟» مقاله‌ای که یکی از کارشناسان عرصه بین‌الملل «شرمینه ناروانی» آن را توضیح می‌دهد. این مقاله از رویکرد ایران در قبال اسرائیل می‌گوید. پ.ن؛ فیلم از صفحه اینستاگرام آقای دکتر مهدی خانعلی‌زاده برداشته شده است. ✅ @serrenahan
همین‌طور که امروز این جمعیت کم‌نظیر بر پیکر مطهر شهدای راه قدس نماز گذارد، ان‌شاءالله به زودی در قدس نماز خواهد خواند. @aghletarif
کوتاه‌ترین خطبه نماز جمعه شیخ محمود الحسنات خطیب فلسطینی‌ای که ۱۴ نفر از نزدیکانش (از جمله نوه ۹ ماه‌اش) در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهات رسیده‌اند کل خطبه نماز جمعه‌اش در روز قدس امسال این بود: «اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند این امت را بیدار کنند، سخنان من چه می‌تواند بکند؟! نماز را اقامه کنید» @aghletarif
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ - ۲۶ 📅 جلسۀ ۲۶ام | ‌۱۴۰۳/۰۱/۱۸ 🔻 شبکۀ ۳ | برنامۀ ماه من 🕌 سحرهای ماه مبارک رمضان @Panahian_ir @Panahian_mp3
اینقدر حاشیه درست کردن برای این سخنان که رفتم کاملش رو گوش دادم، حرف بدی نزدن ایشون. اینقدر تحلیل تو گروه‌ها منتشر شده که متحیر موندم. فقط این حاشیه ساختن می‌تونه کار افرادی باشه که مصداق «فی قلوبهم مرض» هستند. یعنی نصف بیشتر این تحلیل‌های فضایی از همین عارضه‌ی حسادت برخواسته. خودم و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.😅
اما یک نکته در رابطه با بصیرت رسانه‌ای که خب بارها گفته شده اما تکرار و تذکر دأب قرآنه هیچ وقت در چنین مواقعی که دیدید گرد و خاک به پا شده و بر اساس یک کلیپ برش خورده هم دارند تحلیل می‌نویسند، اصل را بر شک قرار بدید و دنبال اصل صحبت‌ها باشید و سعی کنید به فضای بحث پی ببرید که اصلا تو چه اتمسفری مطالب بیان شده و قبل و بعد سخنان چی بوده. بذارید یه مثال بزنم: مثلا یکی بیاد بگه خداوند در قرآن فرموده:«لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی با تأکید و سوگند گفته همه‌ی شما رو گمراه می‌کنم. خب این می‌تونه به فرض مثال برای کسی‌که با کلام وحی آشنا نیست ایجاد شبهه کنه که خدا قسم خورده بندگانش رو گمراه کنه. اما وقتی برید سراغ اصل آیه و فضای بحث و پس و پیش آیه رو نگاه کنید می‌بینید اصلا قضیه چیز دیگه‌ای بوده و اینجا خداوند داره ماجرای سجد ملایکه بر آدم و سرپیچی ابلیس را بیان می‌کنه و وقتی ابلیس رانده می‌شده قسم می‌خوره که تمام انسان‌ها رو اغوا کنه و اصل آیه اینه :«قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی این قول ابلیسه که « ابلیس گفت به عزتت قسم، تمام آنها(انسان‌ها) را گمراه می‌کنم» دیدید یک تقطیع و جدا کردن چند جمله از یک متن چطوری مفهوم رو کاملا قلب می‌کنه. @aghletarif
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هول و هراس سردبیر رادیو اسرائیل از خیل عظیم جمعیت در راهپیمایی روز قدس! منشه امیر: ایرانی‌ها از ابتدا هم مصمم به شعار "راه قدس از کربلا می‌گذرد" بودند؛ آن‌ها به ما می‌گویند شنا یاد بگیرید چون تنها راه فرار دریای مدیترانه است؛ مردم اسرائیل از انتقام ایرانی‌ها بسیار نگران هستند! @aghletarif