eitaa logo
نوشته‌ها
838 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
593 ویدیو
26 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/16922168455136 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
مراقب دین‌تون باشید. @zananegiii
دین رو از بدعت گذاران نگیرید @zananegiii
دور هم بودیم با یزید دیگه @zananegiii
🔰 «سلام بر حقیقت»| بخش اول ✍🏻 روح‌الله شمسی کوشکی 🏴 سلام بر او که مفسّران برای قتلش به آیات قرآن، استناد کردند! و صد البته؛ سلام بر او که با آیات قرآن بر یزیدیان احتجاج کرد و بر سر نیزه هم قرآن می‌خواند! 🏴 سلام بر او که فقیهان، به قتلش فتوا دادند! و صد البته؛ سلام بر او که فقیهان در رکابش به شهادت رسیدند! (حبیب بن مظاهر، مسلم بن عقیل، مسلم بن عوسجه، هانی بن عروه و...) 🏴 سلام بر او که با پیشانی‌های پینه بسته بر پیشانی‌اش سنگ زدند! و صد البته؛ سلام بر او که پینه‌ی پیشانی، نشانه بسیاری از اصحاب باوفایش بود! (معالی السبطین، ص۹۷ / انصارالحسین ص۴۵) 🏴 سلام بر او که قتلش ضامن بقاء اسلام خوانده شد! و صد البته؛ سلام بر او که گفت: برای بقاء اسلام و احیاء سنّت پیامبر قیام کردم! (تاریخ طبری ج۴ ص۲۶۶ / بحارالانوار ج۴۴ ص۳۴۰) 🔺 وقتی در ابراز ارادت‌ها و سلام دادن‌ها، فقط به یک طرف درستِ ماجرا تأکید شده و به طرف درست دیگر، اشاره نمی‌گردد، نتیجه‌اش می‌شود همین فضایی که در مجازی درست شده: امام حسین را فقهاء و متدین‌ها و مسجدی‌ها کشتند و یک فقیه و متدین و متشرع هم در سپاه حضرت نبوده است. گنهکاران و بی‌مبالات‌ها و بی‌دین‌ها هم که کلاً کاره‌ای نبودند! سپس این تصویرسازی، قشر متدین جامعه را در موضع اتهام قرار می‌دهد، به‌طوری‌که یک سکولار بی‌مبادلات نسبت به احکام دین پیش خودش بگوید: پس «حسین» هم مثل ما با این‌ها طرف بوده است! 🔻 این درحالیست که در کنار قشری مقدس مآب، بسیاری از کسانی که مقابل حضرت ایستادند همین افراد اباحه‌گر و بی‌مبالات به احکام و شریعت بودند که یک‌شبه داعیه‌دار اسلام شدند! (دقیقاً مثل برخی از همین فجازی‌ها که الان داعیه‌دار امام حسین شدند!!) برای نمونه: در زیارت ناحیه مقدسه تصریح شده‌ است که خیلی از اشقیاء دشت کربلا، افرادی بودند «اهل معصیت، فسق و فجور، بی‌مبالات نسبت به نماز و روزه و نقض کنندگان احکام دین!» (فَالْوَیْلُ‏ لِلْعُصَاةِ الْفُسَّاقِ، لَقَدْ قَتَلُوا بِقَتْلِکَ الْإِسْلَامَ، وَ عَطَّلُوا الصَّلَاةَ وَ الصِّیَامَ، وَ نَقَضُوا السُّنَنَ وَ الْأَحْکَامَ...)! 🆔 @Qasas_school
دلم می‌سوزه برای نظامی که هر کسی از راه می‌رسه می‌خواد بهش لگد بزنه. کاری که اینروزا برنامه‌ی مهلا داره انجام می‌ده اونم با اسم امام حسین علیه‌السلام @zananegiii
حضرت آقا در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی بحثی را حول محور رحمت خداوند دارند که بر اساس آیه ۱۳۲ سوره آل عمران مطرحش کردند و نوع نگرش به رحمت رو دو دسته کردند یکی بر اساس پندار عامیانه و دیگری بر اساس منطق قرآن، در پیج بهش پرداختم اینجا هم منتشرش می‌کنم. با متر قرآن باید بسنجیم نه با متر عوام @zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینقدر این ایام که می‌شود حجم شبهات بالا می‌رود و خودی و غیرخودی حرف نامربوط می‌زند که دیگر کمتر کسی حواسش به کربلاهای زمانه است. دختری که آغوش گشوده و دستان بسته‌ی پدری که اسیر شمرهای زمانه است خودش کربلایی مجسم است. وای به حال مداح و منبری که در این ایام یقه‌ی شمرهای زمانه را رها کند و تنها حکومتی را که علم حسین علیه‌السلام را بر دوش گرفته در جایگاه یزید زمان بنشاند. ✍مریم اردویی @zananegiii
🔰رد پای یک زن در ماجرای کشف حجاب همیشه وقتی صحبت از کشف حجاب و واقعه‌ی گوهرشاد به میان می‌آید نگاه‌ها به سمت چماق رضاخانی می‌چرخد. اما قائله‌ی کشف حجاب و متعاقب آن کشتار گوهرشاد ریشه در کینه‌ای دیرینه دارد که انگلیس از زن مسلمان ایرانی به دل گرفته بود و تا هنوز به صورت نقطه‌ای مغفول در دل تاریخ باقی مانده است. کینه‌ای که چماق به دست قلدر خان میرپنج داد تا چادر از سر زن ایرانی بکشد. حدود نیم قرن قبل از قائله‌ی کشف حجاب، وقتی دستان استعمار پیر انگلستان به گلوگاه اقتصادی مردم قلاب شد و امتیاز توزیع و فروش توتون و تنباکو طی یک قرارداد استعماری به کمپانی رژی واگذار گردید و زارع و تاجری که امرار معاششان وابسته به این دو قلم محصول کشاورزی بود، از کشت و زرع و معامله‌ی آن خلع ید شدند، نهضتی به نام «نهضت تنباکو» بر پا شد که تا قبل از آن چنین خیزشی سابقه نداشت. علما فهمیده بودند که این قرارداد فراتر از اقتصاد، فرهنگ و سیاست‌ کشو ر را نیز هدف گرفته است. آنها می‌دیدند که هجوم اروپایی‌ها، سر و شکل ظاهری بازار را تغییر داده و بوی رواج فرهنگ بیگانه و تشبه به کفار به مشام می‌رسد. همین موضوع سبب شد تا رهبران مذهبی زنگ خطر استحاله‌ی فرهنگی و تسلط تدریجی انگلیس بر جامعه‌ی مسلمین را به صدا در آورند. مردم که دریافتند شاه مقدرات آنها را به دست بیگانه سپرده، رفته رفته فریاد اعتراض بلند کردند. شهر به شهر با میان‌داری علما و بازاریان آتش خشم مردم پیش می‌رفت تا صداها به تهران رسید. فریاد تظلم‌خواهی مردم به عراق رسید و میرزای شیرازی فتوای مشهور «الیوم استعمال تنباکو و توتون بأی نحو کان در حکم محاربه با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌ است.» را صادر کرد. شاه هنوز پشت به مردم و رو به بیگانه بر سر قولش به انگلستان ایستاده بود؛ غافل از آنکه فرمان جهاد میرزای شیرازی به اندرونی قصرش نفوذ کرده است. انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه، ملکه‌ای که شاه بارها در برابر کیاست و درایتش زانو زده بود و سیاست‌ورزی‌های زنانه‌اش گهگاه فریاد اعتراض امین‌السلطان را به آسمان بلند کرده بود، این بار نیز به جای آنکه علی‌القاعده حافظ منافع دربار باشد، مثل همیشه طرف منافع ملت و حمایت از مرجعیت دینی ایستاد و با قدرت نرم زنانه، نهضت را در داخل قصر پیگیری کرد. ملکه‌ی متشرع ایران در پاسخ به سؤال متحریانه‌ی شاه که «چرا قلیان‌ها را جمع می‌کنند و جدا می‌کنند؟» معتقدانه جواب داد: «برای آنکه قلیان حرام شده» و وقتی شاه با رگ ورم کرده گفت: «چه کسی حرام کرده؟» با همان منطق متشرعانه پاسخ داد: «همان کس که مرا به تو حلال کرده»؛ پاسخی که دهان شاه را چنان بست که دیگر به هیچ یک از نوکرانش دستور نداد برایش قلیان چاق کنند. هدایت نرم مبارزه در درون دربار توسط انیس‌الدوله، شاه را به چنان انفعالی کشاند که در کاخ خودش هم جرأت طلب قلیان نداشت. حرکتی که به مثابه تیر خلاص بر قرارداد رژی عمل کرد و به دنبال آن شاه دستور توقف آن را صادر کرد. قریب به نیم قرن بعد که بی‌غیرتی قانونی شد و کشف حجاب اجباری، یکی از کارشناسان استعماری لندن با اشاره به انیس‌الدوله و داغی که با حمایتش از حکم تحریم تنباکو بر دل منطق استعماری برد _ برد انگلیس گذاشته بود گفت: «ما با اجراي اين سياست کشف حجاب در ايران نطفه‌ی آن ‌گونه رويدادها (حمايت ملکه دربار قاجار از فتواي مرجع تشيع) را خشک کرديم و براي هميشه از تکرار آن جلوگيري نموديم.» اعترافی که هم نشان از استعماری بودن کشف حجاب دارد و هم اثرگذاری زن مسلمان و با هویت ایرانی. ✍مریم اردویی @aghletarif
کمثل الحمار یحمل اسفارا @zananegiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌دونم که خیلی خجالت کشیدی صدای عمو آب و وقتی شنیدی السلام علیک یا ابالفضل العباس علیه‌السلام @zananegiii
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
03 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-04-29) Tehran.MP3
24.1M
🔈 | جلسه سوم 🔰 فصل اول؛ دو راهی طغیان و اطمینان ▪️شب سوم ماه محرم‌الحرام ۱۴۰۲ * آیا امام حسین علیه‌السلام متعلق به همه است؟ * امام حسین علیه‌السلام در شلوغی‌های هیئات گم نشود! * پاسخ به شبهه "باطل بودن هر پرچمی قبل از ظهور" * دین خود را از قرآن بگیریم نه فضای مجازی! * شاخصه‌های نفس مطمئنه * اساس دین شامیان بر پایه بغض و دشمنی با امیرالمومنین علی علیه‌السلام پایه‌ریزی شد. * نقش قرآن در تغییر فضای شام به نفع اهل‌بیت علیهم‌السلام * مشخصه‌ی نزدیک‌ترین افراد به امام حسین علیه‌السلام از چیست؟ * گفتگوی امام حسین علیه‌السلام و جناب حر در کربلا * برخورد امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام با جناب سلمان * ویژگی مهم بندگی و اولین مرتبه تقوا * منشاء طغیان و اطمینان * معنای اختلاف عقیده در دین‌داری * آیا والدین مالک فرزندان هستند؟! * ماجرای جالب از عبارت "نان‌خور اضافه نمی‌خواهم" * فرزند خود را به خدا عطا کنیم! * تسلیم حضرت یعقوب در برابر امر خدا * ماجرای جالب از محبت علامه طباطبایی به دخترش * روضه حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها ⏰ مدت زمان : ۵۸:۱۹ 📅 ۱۴۰۲/۰۴/۲۹ هم اکنون می توانید با نصب اپلیکیشن مدرسه تعالی، این جلسات را گوش دهید و یادداشت برداری کنید.👇 نصب اپلیکیشن از کافه بازار 🔔@Aminikhaah_Media
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مثل یک لشکر زرهی، دسته راه بیاندازید! 🙏 من به فدای آن دسته‌هایی که وقتی از دور میان، آدم احساس میکنه یَک لشکر زرهی شجاع داره میاد! 👈مثل دستۀ ابرکوه و عزاداران تبریزی ✋🏻یا اباعبدالله! اینها برای کمک آمدند! @Panahian_ir
3790_56392.pdf
435.9K
مطالب امروز صفحه‌‌ی اندیشه‌ی روزنامه جوان رو از دست ندید فایل پی دی اف و لینک صفحه تقدیم شما http://www.Javann.ir/004vSh http://www.javann.ir/004vSi
هلدینگ حصین که طاقچه یکی از زیرمجموعه‌هاشه، مایکت رو هم داره. ایشون هم مدیر توسعه تجارت مایکت هستند. از اون زن زندگی آزادیش هم که بگذریم، می‌بینید که حتی به عزای سیدالشهدا هم کنایه میزنند. محمدرضا شهبازی پی‌نوشت: اختاپوس‌هایی که زیر پوست این نظام لانه کردند و از درون ضربه می‌زنند رو باید شناخت همین‌ها از قِبَل این نظام رشد کردند و بالا اومدند و اینجوری لگد می‌زنند. من که با طاقچه برای همیشه خداحافظی کردم، اعتراضم رو بهشون منتقل کردم و در بازار به این برنامه امتیاز منفی دادم. باید همین طوری که بالا اومدند، پایین کشیده بشن حداقل ما سیاهی لشکر اینها نباشیم @zananegiii
اینم برگ دیگری از رسوایی این افراد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در نقد این اقدام مطلبی نوشتم در ادامه بخوانید لطفا @aghletarif
نوشته‌ها
در نقد این اقدام مطلبی نوشتم در ادامه بخوانید لطفا @aghletarif
در دهه‌ی اول محرم امسال هیئت عاشورائیان اصفهان بدون هیچ سوء نیتی بر خلاف هنجارهای مجالس روضه‌خوانی اباعبدالله علیه السلام، منبر مجلس را به خانم دکتر عظیم‌زاده سپرد. این اقدام از چند جهت می‌تواند قابل نقد باشد. اولین نقدی که به این اقدام وارد است، عمل بر خلاف سیره‌ی معصومین علیه‌السلام در برپایی مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام است. به عنوان نمونه دِعْبِل خُزاعی، شاعر معروف اهل بیت علیهم السلام روایت کرده است: در ایّام عاشورا خدمت علی بن موسی علیه السلام رسیدیم. دیدیم آن حضرت با اصحاب خود ملول و محزون نشسته اند. چون مرا دید، فرمود: «مرحبا به تو ای دعبل! مرحبا به یاری کننده ما به دست و زبان خود!» پس مرا طلبید و نزد خود نشاند و فرمود: «ای دعبل، دوست دارم که شعری برای من بخوانی که این ایّام، ایام حزن ما اهل بیت و ایام سرور اعدای ما، بخصوص بنی امیّه، بوده است...» و بعد برخاست و پرده در میان ما و اهل حرم زد و ایشان را بین پرده نشانید تا در مصیبت جدّ خود بگریند. شبیه این روایت را در سیره‌ی امام صادق علیه‌السلام هم داریم. نقد دیگر متوجه قیاس برخی عزیزان با خطبه‌خوانی حضرت زهرا و حضرت زینب سلام‌الله علیهما است. این قیاس زمانی قابل تایید است که ما در سیره‌ی این حضرات شاهد برگزاری کلاس‌های تفسیر و سیره‌گویی برای عموم مردم اعم از زن و مرد بوده باشیم یا منبر رفتن این علیا مخدرات برای مردان و زنان در زمان حکومت‌داری معصوم علیه‌السلام در تاریخ ثبت شده باشد که تا جایی که بنده بررسی و پرس و جو کردم چنین چیزی نیافتم. خطبه‌هایی که این دو بانوی مکرمه خواندند همه در شرایط اضطراری و در دفاع از مقام ولایت بود. در همین رابطه علامه طهرانی در کتاب نور ملکوت قرآن می‌فرماید: « اگر خطبه خواندن و سخنرانى نمودن زن در شرائط عادى هم جایز بود؛ پس چرا همین دخت پیامبر، در زمان حیات پدرش، یک سخنرانى هم در مسجد نکرد! چرا در مسجد، و غیر مسجد، مجلس درس تشکیل نداد! و براى همه اصحاب، أعمّ از مرد و زن، تفسیر قرآن و سیره پدرش را بیان نکرد! چرا نه او، و نه غیر او، از زنان مدینه در میان مردان یک سخنرانى ننمودند؟ و یک مجلس درس، موعظه و حدیث، تفسیر از آنها؛ و نه از زنان مکّه، و نه از زنان کوفه و بصره دیده نشد!!..خطبه حضرت زهرا و حضرت زینب مصداق یک عمل قرآنی بود.. از آیه کریمه: لَا یُحِبُّ اللَهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَولِ إِلَّا مَن ظُلِمَ نمودیم خوب بدست آمد که: خطبه حضرت زهراء سلام الله علیها در مسجد، براى دفاع از حقّ‏ خود در اثر ستمى که بر وى از ناحیه دستگاه مدّعى خلافت پدرش رسول الله وارد شده بود؛ بوده است و بس. او فریاد و ضجّه و غوغاى خود را جهاراً در مسجد بر علیه ظالم بلند کرد..» نکته‌ی بعدتر اینکه حتی در زمان ایراد خطبه، حضرت زهرا(س) « فَنِیطَتْ دُونَها وَ دُونَ النّاسِ مُلاءَهٌ فَجَلَسَتْ» پرده‌ای میان خود و مردم انداخت و سپس نشست. نکته‌ی قابل تأمل بعدی استفتایی است در رابطه با سخنرانی زن برای مردان از امام خمینی؛ ایشان در پاسخ این استفتا فرموده‌اند:« بسمه تعالی، حکم، دایر مدار وجود مفسده و عدم آن است» یعنی امام به صورت مطلق نفرمودند بلااشکال است. در فتاوایی که مربوط به تنظیم روابط زن و مرد است و صحبت از ترتب مفسده به میان می‌آید گاه ناظر به یک امر شخصی است و گاه در مسائل کلان اجتماعی ناظر به تبعاتی است که ممکن است در جامعه به وجود آید. در نتیجه در چنین اقداماتی نمی‌توان گشاده دستانه و بدون توجه به تبعات پیش رو دست به خرق عادت زد خصوصا در سبک برگزاری مراسم سنتی عزاداری که قدمت و پیشنه‌ای چند هزار ساله دارد. ✍مریم اردویی @aghletarif