eitaa logo
تذکّر
78 دنبال‌کننده
336 عکس
151 ویدیو
13 فایل
☘️☘️☘️☘️☘️☘️و ذکّر فانّ الذّکری تنفع المومنین . سوره مبارکه الذاریات آیه ۵۵☘️☘️☘️☘️☘️ السلام علیکِ ایّتها الصّدّیقه الشهیده، سیّده نساء العالمین.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥من به همه اشخاصی که قلم در دستشان است، زبان گویا دارند، می‌خواهم سفارش کنم متوجه باشند که قلم آنها، زبان آنها در حضور خداست، فردا مؤاخذه دارد... ➕️امام خمینی ، صحیفه‌نور، ج ۲۰، ص۳۷ ▪️
بسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيمِ به پيري چون رسد انسان دگربرنا نمي گردد قد سروي اگرخم شد دگر رعنا نمي گردد مده بي هوده از کف گوهر نقد جواني را که اين در گران قيمت دگر پيدا نمي گردد مخور هرگز فريب زرق وبرق مال دنيارا که شيرين کام کس با گفتن حلوا نمي گردد لياقت بايد انسان راکه گردد منجي مردم هرآن فردي به کف گيردعصا موسي نمي گردد من از حسن خدادادي که يوسف داشت دانستم به آرايش رخ زشت کسي زيبا نمي گردد علي يک عمر با ا فتا دگان بنشست تا گويد ازاين بالا نشستن ها کسي والا نمي گردد https://eitaa.com/ah19620317
 راهنمایان طریق !  اگر بخواهیم فلسفه احکام را با عقل ناقص خود در یابیم از جاده ی مستقیم منحرف می شویم و به هلاکت دائم می رسیم؛ مانند مریضی که بخواهد از سرّ نسخه ی طبیب آگاه شود و پس از آن دارو را بخورد. ناچار چنین مریضی روی سلامت نمی بیند تا آمده از سرّ نسخه آگاهی پیدا کند ،وقت علاج گذشته ، خود را به هلاکت کشانده . ما مریضان و گمراهان باید نسخه های سیر ملکوتی و امراض قلبیّه خود را از راهنمایان طریق هدایت و اطبّاءنفوس و پزشکان ارواح دریافت کنیم . [ امام خمینی ، شرح حدیث جنود عقل و جهل،ص ۴۰۳ و ۴۰۴ . / پای درس عارفان ، ص ۶۹ ] https://eitaa.com/ah19620317
امام صادق علیه السلام: من ظلم مظلمة أخذ بها في نفسه أو ماله أو ولده‏. هر که ظلمی کند به سبب آن ظلم در جانش یا مالش یا فرزندانش گرفتار شود. وافی ج ۵ ، ص ۹۶۸ ، ح ۳۳۹۳ و کتاب جهاد با نفس، ح ۷۲۷. https://eitaa.com/ah19620317
ما انسان‌ها مثل مداد رنگی هستیم، شاید رنگ مورد علاقه یکدیگر نباشیم اما روزی برای کامل کردن نقاشی هایمان دنبال هم خواهیم گشت به شرطی که همدیگر را تا حد نابودی نتراشیم!
✳️جانم فدای هر پیروز غمگین.... که عزیزان‌ش همه کشته شدند؛ در حالی که از دیگران دفاع می‌‌کرد در همان محدوده‌ی یک وجبی زیر پاهایش از تمامیت عقل و معنای مطلقِ عدالت در دنیا دفاع می‌کرد از همه مردم دفاع می‌کرد؛ ❗️ حتی از آن کشورهایی که دست از مبارزه کشیده‌اند ✅و جنگ این گونه ما را نصیحت می‌کند: رزمندگان زنده ماندند و آنان که در خانه‌شان بودند کشته شدند؛ آری؛ این قضای الهی بود اما چه بسا همه زنده می‌مانند، اگر همه رزمنده بودند ❤️جانم فدای مردانِ چهره‌پوشیده وقتی تیری شلیک می‌کنند، مثل دعا از زمین زبون به آسمان برین پرواز می‌کند مانند تاریخی که اینجا نوشته و بازگو می‌شود هر طور می‌خواهید ما را محاصره کنید! اما «نان» و «تاریخ»، اینجا در تنگنای محاصره شکل می‌گیرد! ✳️جانم فدای آن خورشیدهایی که در تاریکی تونل‌ها از خانه‌ای به خانه‌ای در حرکت‌اند. اینجا «صبح» را پنهانی دست به دست می‌کنند به جای صبحی که جنگنده‌های ستمگر نابودش کردند جانم فدای آسمان که بمب‌های فسفری آن را همچون گیسوان یک هیولا پُر می‌کنند هزاران گیسوی سفید، هزاران افعی به سوی زمین می‌آیند و آسمان می‌خواهد همچون بنایی باستانی فرو بریزد ما با دست‌هایمان سعی می‌کنیم، آن را نگهداریم و نزدیک بود فرو بریزد، اگر دست‌های پاکان نبود ❗️ای مردم غزه! پس از این چه خواهید کرد؟ به خدا قسم اگر شما نبودید، آسمانی نمی‌ماند که بر جهان سایه افکند به دشمن بگو: هنوز هم احمق هستی! حالا هر چه می‌خواهی با آن‌ها مذاکره کن! و از آن‌ها آتش‌بس بخواه! ای فرمانده لشکری که سال‌هاست، به سوی گیسویی بافته شده یا چشمی سرمه‌کشیده حمله‌ور شده‌ای! می‌دانم که تو از کودکان زنده نمی‌ترسی؛ صادقانه تو را دعوت می‌کنم: از کودکان جان‌باخته بترس! ❤️تمیم برغوثی رویایی می‌خواند.... @Thirdintifada
حرف عمیق و پرمغز! فی الکافی عن الصادق (علیه السلام) وَ قَالَ لَمْ یَطْلُبْ أَحَدٌ الْحَقَّ بِبَابٍ أَفْضَلَ مِنَ الزُّهْدِ فِی الدُّنْیَا وَ هُوَ ضِدٌّ لِمَا طَلَبَ أَعْدَاءُ الْحَقِّ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مِمَّاذَا قَالَ مِنَ الرَّغْبَةِ فِیهَا. (ملامحسن فیض کاشانی ، الشافی ، ص ۵۳۳ .)  راههایی، درهایی که انسان می تواند از آن درها و از آن راهها برود تا به حق برسد ، حق را درک کند، کـه طبـعاً راهـهای گـوناگـونی است. هـیچ یک از این ابـواب و از این طٌـرقی که انسان را بـه حـق می رساند،مثل زهد در دنیا نیست. برای رسیدن به حق،شناختن حق از باطل، تشخیص راه حق از راه باطل ، بهترین راهها عبارت است از زهد در دنیا .خیلی مطلب عمیق و پر مغزی است این حرف.چون مهمترین چیزی که انسان را از حق منصرف می کند،دل انسان را مشوب می کند، انسان را از حق به باطل گرایش می دهد، هوای نفس است، دنیا طلبی است.اگر چنانچه این دنیا طلبی، این هوای نفس، و رغبت به زخارف دنیا را انسان نداشته باشد، شناخت حق برای او از باطل آسان می شود. بهترین راهها برای شناخت حق این است. « وَ هُوَ ضِدٌّ لِمَا طَلَبَ أَعْدَاءُ الْحَقِّ.» این زهد دنیا نقطة مقابل آن چیزی است که دشمنان حق، یعنی اهل باطل طلب می کنند،همین هم آنها را به باطل می اندازد. قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مِمَّاذَا ؟! آن چیزی که دشمنان حق به آن علاقه مندندودر آن راه قرار دارند چیست؟ قَالَ مِنَ الرَّغْبَةِ فِیهَا. رغبت در دنیا،عشق به دنیا،دلباختگی به دنیا.این آن چیزی است که انسان را از راه حق منصرف می کند، به باطل می اندازد، از شناختن راه حق از راه باطل جلوگیری می کند. [ شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در مقدمه درس خارج مورخ ۵/۰۸/۸۷ ] https://rubika.ir/asrebidar
چقد خوب گفت این: 💢هنگام وضو گرفتن جوان باش هنگام نماز خواندن پیرمرد و هنگام دعا کردن مانند کودک باش