eitaa logo
پایگاه فرهنگی، اجتماعی آحاد
14 دنبال‌کننده
53 عکس
35 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️تأملی در موانع ذهنی و عینی مشارکت های مردمی؛ اهمیت شناخت امتدادها 🔹حرکت با یقظه (بیداری) شروع می شود، اما بدون افق و آرمان به ثمر نمی رسد. ▫️فهم زشتی مهجوریت قرآن، با نگاه به مصحف غبار گرفته روی طاقچه، نقطه آغاز خوبی است، اما مقصد حرکت را باید روشن کرد و الا در صوت و لحن می مانیم و خیره شدن به نور، ثمری جز ضعف بینایی ندارد! 🔹تعریف مقصد به مومن شدن تعبیر رسایی نیست، خصوصا در بستری که ذهن ها به فهم دین فردی عادت کرده اند و نگاه سکولار حتی در فقه با نگاه های جزئی و فردی جولان می دهد. گویی سنت های تاریخی ما را بدان عادت داده اند که جایگاه اصول و مبانی را در اعتقادی ذهنی بدانیم و دنبال امتداد عملیاتی آن نگردیم. از همین رو شعارهایمان نیز ارتباط روشنی با مشی و طریقت زندگی مان ندارد. ▫️حال بیایید غبار از یک شعار یا اعتقادمان کنار زده و واقعا به امتداد و لوازمش بیندیشیم که باور بدان ما را باید به چه می رساند و اکنون در کدام نقطه قرار گرفته ایم؟ ➕متن کامل یادداشت در نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=2885 👤 حجت الاسلام وحید نجفی 🎙 گوینده: معصوم احمدی 🆔 @ahaad_net
🔻راه و رسم کنشگری به سبک حلقه های میانی و جوان متعهد انقلابی! 👤حجت الاسلام جواد بهشتی پور، مدیر کل روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران کشور: 🔹مقام معظم رهبری در سخنرانی 1/3/98 نقشه عملیاتی پیاده سازی را مطرح می کنند. ایشان در این سخنرانی را به عنوان راهبرد اصلی رسیدن به اهداف و چشم انداز این بیانیه که مهمترین آن تحقق است، عنوان می کنند. ▫️آنچه از مجموع سخنان ایشان در سال های اخیر برداشت می شود، این است که حرکت عمومی نه به عنوان یکی از راه ها بلکه به عنوان تنها راه رسیدن به اهداف در شرایط کنونی مطرح می شود یعنی اگر ما بخواهیم به تمدن نوین اسلامی که همانا زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) برسیم باید مردم در صحنه حاضر شوند و یک حرکت عمومی منضبط و جهت دار به سمت چشم انداز تحقق پیدا می کند. 🔹محور این حرکت عمومی می بایست جوان مومن، متعهد و انقلابی باشد؛ بنابراین بنا به فرمایش حضرت آقا رسیدن به چشم انداز مد نظر محقق نمی شود مگر با سرعت بخشی، انضباط و جهت گیری حرکت عمومی و این حرکت عمومی طبیعتا با محوریت جوان متعهد حزب اللهی باید شکل گیرد. ▫️وقتی یک جوان پس از حرکت عمومی انگیزه پیدا می کند تا در صحنه حضور یابد، اینجاست که نقش آفرینی و تاثیرگذاری عنصر دیگری به نام جریان های به میدان می آید. می توان به تعبیری گفت این جریان همان نقش توانمندسازی و آماده سازی جوان برای عملیات را دارد. ➕مطالعه متن کامل مصاحبه در نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=2367 🆔 @ahaad_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙مطالبه گری، شاخصۀ بارز مشارکت مردم در حکمرانی 📝مطالبه گری را می توان مهم ترین شاخصۀ نقش ایفا کردن مردم در یک حکومت دانست؛ شاخصه ای که در اصل آن، هیچ تردیدی وجود ندارد ولی درباره چگونگی آن سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد. ❓یک مطالبه گری تراز انقلابی اسلامی باید چه شاخصه ها و امتیازات خاصی داشته باشد؟ 🔹مطالبه گری بابی است برای ورود شهروندان به عرصه تصمیم گیری و دخالت در سیاستگذاری که موجب می شود، جریانِ اداره کشور از یک نظام اقتدارگرا و آمرانه به فرایندی مردم سالار و مشارکتی تبدیل شود. ▫️البته باید پذیرفت که از مَعبر به معنای درستش می گذرد تا حق مشارکت مردم در امور حکومتی فراهم گردد. 🔹به طور خلاصه باید گفت بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات، بهره مندی از ظرفیت های مردمی است لذا کنشگران اجتماعی به عنوان بازیگران این عرصه، جایگاه بسیار والایی دارند و اگر ما به دنبال مطلوب و بهره وری مناسب در مسائل کلان کشور هستیم باید برای عرصه کنشگری اجتماعی حلقه های میانی نقش مهمیی قائل باشیم. ✍️حجت الاسلام شریفی ➕مطالعه متن مقاله در نشریه اینترنتی " 🌐 https://ahaad.net/?p=2888 🆔 @ahaad_net
🔻تبارشناسی و وضعیت شناسی گروه های جهادی / ویژگی جهاد سازندگی این بود که از پایین به بالا شکل گرفت! 🎙علی محمد اخلاصوند، مسئول آموزش دبیرخانه: 🔹جریان های جهادی یکی از جریان های ذاتی، مردمی و خودجوش است که سابقه آن به قبل از انقلاب بر می گردد. ▫️نهادهای مردمی که به صورت خودجوش به مردم خدمت می کردند با نام سازماندهی شد. این نهاد ذیل ولی فقیه و رهبر جامعه شکل گرفت. 🔹محبوبیت جهاد در نزد مردم باعث شد دولتی ها آن را نپسندند و تلاش کردند به آن ضربه بزنند که این تلاش آنها منجر به حذف کمیته های فرهنگی جهاد در مجلس شد و جهاد سازندگی تبدیل به وزارتخانه شد که در این باره می گوید ذبح اول جهاد اتفاق افتاد. ایشان نقل می کنند ما می خواستیم ادارات را جهادی کنیم اما جهاد را هم اداری کردند. ▫️انحلال جهاد سازندگی در حالی در دی ماه سال 79 صورت گرفت که در اردیبهشت همان سال رهبر انقلاب دستور تشکیل را دادند. دلیل این امر این بود که نگذارند جریان مردمی و جهادی از بین برود. 🔹هنوز راه زیادی برای عمومی شدن و تقویت مورد نظر رهبر انقلاب داریم اما ما این کار را شروع کردیم، آقای زهرایی و بسیج سازندگی نیز حامی و کمک کننده ما هستند تا این عمومی شدن شکل بگیرد. اگر این قضیه عمومی شود، گام دوم یعنی دولت سازی، بعد جامعه اسلامی، سپس تمدن نوین اسلامی که منجر به زمینه سازی ظهور حضرت شود، شکل می گیرد. ➕متن کامل مصاحبه در نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=2666 🆔 @ahaad_net
📸اینفوگرافیک| جهش تولید بر پایه ی جمهور مردم؛ هفت نکته درباره‌ی تحقق شعار سال 1403 ➕دریافت اینفوگرافیک در سایز اصلی، از نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=3484 🆔 @ahaad_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙پادکست صوتی| این مردم باور نکردنی! / مردم ظرفیت حرکت هستند نه باروت های آماده انفجار! 👤حجت الاسلام دکتر بهروز شامی زاده: 🔹حرکت عمومی تعبیر دیگری از است منتهی به دلیل آنکه مفهوم انقلاب و نظام اسلامی از طرف برخی خواص دچار فرسایش شده و از مفهوم اصلی خود خارج شده، رهبری تلاش کردند تا این کلیدواژه را نیز وارد ادبیات سیاسی جبهه انقلاب کنند. ▫️نقطه محوری دشمن در ، دست گذاشتن روی قدرت مردم است و به همین دلیل رهبری همواره تاکید می کنند در راس تمام نقاط مثبت، خود ملت ایران هستند. 🔹رهبر انقلاب در 19 دی می فرمایند ما قدرت معجزه آفرینی مردم را تجربه کردیم و این را نباید فراموش کنیم. ▫️مقام معظم رهبری همواره دستاوردها و اتفاقات مثبت را منسوب به تمام ملت ایران می دانند؛ به طور مثال زمانی که در دهه 80 توسط مقام معظم رهبری راه افتاد، آن را حرکت همگانی می نامند یا حتی دفاع از حرم و عبور از پیچ خطرناک جنگ اقتصادی را نیز به این حرکت مردمی منتسب می کنند. 🔹برخی معتقدند مردم ایران قبل از انقلاب می دانستند چه نمی خواهند اما نمی دانستند چه می خواهند اما (ره) چنین اعتقادی نداشتند. ایشان می فرمود اتفاقا مردم می دانستند به دنبال چه ارزش هایی هستند و آنها را برمی شمارند، حتی در جایی گفته می شود امام را خود ملت ایران تربیت کردند یعنی فرهنگ ملت ایران موجب تربیت شخصی چون امام شده است! ➕مطالعه گزارش خودمانی و مشروح مصاحبه در نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=1583 🆔 @ahaad_net
📸عکس نوشته| محرومیت اصلی مردم مناطق محروم! ➕دریافت عکس نوشته در سایز اصلی، از نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=3452 🆔 @ahaad_net
🔻چیستی مردم سالاری / بررسی ضرباتی که دولت های موسوی، بازرگان و هاشمی به حرکت عمومی مردم ایران زدند! 👤 حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی در قم: 🔹بحث برشی است از یک مفهوم بزرگتر که ذیل آن مفهوم تعریف می شود. سخنرانی رهبر معظم انقلاب در تاریخ 1/3/98 یکی از سخنرانی های بی تاریخ ایشان است. ▫️با مراجعه به قرآن کریم درمی یابیم که تنها این نیست که مردم در انتخابات شرکت کنند بلکه مردم سالاری دینی یعنی مردم خود را سالار کشور بدانند اما در چهارچوب دین بدان عمل کنند. 🔹مردم سالاری دینی یعنی همه مردم وارد میدان شوند و حاکمیت نقش تسهیل گر را داشته باشند. ▫️عرصه های مردم سالاری دینی را می توان فرهنگ، علم و دانش، تربیت، خدمات اجتماعی، مقابله با آسیب های اجتماعی، کارهای جهادی، دیپلماسی عمومی، امنیتی و اطلاعاتی و … نام برد. 🔹حرکت عمومی از دو جهت می تواند مردم سالاری دینی را کمک کند. جهت اول حضور همگانی مردم برای حل مسایل و مشکلات کشور و رسیدن به قله های مد نظر و جهت دوم تعیین مدیران و نیروهای تسهیل گر و راهبردی برای حاکمیت. ▫️مردمی که در تفکر حضرت امام و رهبری عنوان می شود، واقعا همه مردم می شوند. حتی افرادی که غربی دارند، وقتی مشاهده کنند فعالیتی در کشور در حال انجام است که به نفع مردم است، قطعا از آن حمایت خواهند کرد. ➕مطالعه متن کامل مصاحبه، در نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=2661 🆔 @ahaad_net
📸عکس نوشته| از کجا شروع کنیم؟ ➕دریافت عکس نوشته در سایز اصلی، از نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=3429 🆔 @ahaad_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 درباره تربیت صنعتی در مدارس بیشتر بدانید! 👤گفتاری شنیدنی از حجت‌الاسلام و المسلمین شیروانی درباره تفاوت مردمی سازی تربیت با صنعت تربیت 🆔 @ahaad_net
📸عکس نوشته| مردم چگونه در جهش تولید شرکت کنند؟ ➕دریافت عکس نوشته در سایز اصلی، از نشریه اینترنتی : 🌐 https://ahaad.net/?p=3461 🆔 @ahaad_net