eitaa logo
احادیث الطلاب
5.6هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
14 فایل
کپی برداری آزاد است ،نقل احادیث با ذکر کتاب (احادیث الطلاب) بلا مانع است آیدی مدیر کانال👇👇👇 @ahadis_tollab
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ سوال: در ها رستورانهایی وجود دارد که در کنار آن ها مکان هایی برای خواندن نماز قرار دارد، اگر کسی در آن رستوران نخورد، آیا جایز است در آن مکان ها نماز بخواند یا این که ابتدا باید اجازه بگیرد؟ ✍ پاسخ: 👇 «اگر احتمال دهد رستوران است و استفاده از آن مخصوص کسانی است که در آن رستوران غذا می خورند، باید بگیرد.» احادیث الطلاب @ahadis_tollab
💢 امام زین العابدین علیه السلام می‌فرماید: ♦️«من ثبت على ولایتنا فى غیبة قائمنا، اعطاه الله أجر الف شهید مثل شهداء بدر و احد»؛ ♦️هر كه در دوران غیبت قائم ما، بر ولایت ما ثابت قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید مانند شهداى بدر و احد را به او عطا میفرماید. 📚"كشف الغمه، ج 3، ص 312" @ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
❤️🍃❤️ ؟ ❌ما زن ها به شما می گوییم:«دوستت دارم.» 👈و شما می گویید «من هم همین طور» ❌می گوییم:«خیلی خوشحالم تونستیم درباره آن موضوع با هم صحبت کنیم.» 👈شما می گویید: «من هم همین طور» 🔵استفاده از این عبارت درست مانند این است که پس مانده های شخص دیگری را بخورید.از دو حالت خارج نیست! 🔵 یا به لحاظ گفتاری ـ کلامی تنبل هستید وحوصله ندارید همان فکر یا احساس را تمام و کمال دوباره ابراز و بیان کنید یا اینکه عمداً دوست ندارید آن را بر زبان بیاورید و اعتقادی هم به آن ندارید. ❌«من هم همین طور» مثل یک نصفه «دوستت دارم» به حساب می آید. در هر حال این عبارت این احساس را به ما می دهد که در حق ما اجحاف شده است. پس به جای اینکه بگید (من هم همین طور ) چند کلمه اضافه کنید ،یا جمله را تغییر دهید مثلاً بگید (من هم خوشحالم از اینکه تونستیم مشکل رو حل کنیم ), یا من هم تو رو دوست دارم احادیث الطلاب @ahadis_tollab
✔️ 10 علامت حمله قلبی↯↯↯ ⛲️سوزش سر دل ⛲️درد در قسمت چپ بدن ⛲️خستگی سریع ⛲️سرفه غیر قابل توقف ⛲️تعریق غیر معمول ⛲️درد فک و گلو درد ⛲️سرگیجه ⛲️تورم اندام ⛲️ضربان قلب ⛲️خر و پف احادیث الطلاب @ahadis_tollab
👈به کودکمان چه بگوییم چه نگوییم: 🚫 نگوییم: سوپ می‌خوری یا نه؟ ✅ بگوییم: سوپ می‌خوری یا غذا؟ 🚫 نگوییم: با من میای یا نه؟ ✅ بگوییم: با من میای یا با بابا میری؟ 🚫 نگوییم: سالاد می‌خوری یا نه؟ ✅ بگوییم: سالاد می‌خوری یا ماست؟ 🚫 نگوییم: دستشویی میری یا نه؟ ✅ بگوییم: الان میری دستشویی یا بعد؟ 🚫 نگوییم: میوه می‌خوری یا نه؟ ✅ بگوییم: پرتقال می‌خوری یا سیب؟ در صحبت کردن نوع اول، کودک گزینه « نه!» را انتخاب می‌کند❗️ ولی در نوع دوم؛ بدون اینکه دستوری صادر کنیم؛ کودک یکی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کند و چون خودش انتخاب کرده؛ احتمال اجرا بیشتر می‌شود. ─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─ احادیث الطلاب @ahadis_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹حدیث 30681 چگونه مصیبت ها آسان می شود 2219 - قالَ عَلِىُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ‏عليه السلام: مَنْ زَهِدَ فىِ الدُّنْيا هانَتْ عَلَيْهِ الْمَصائِبُ @ahadis_tollab كسى كه از دنيا قطع علاقه كند، بلاها و مصيبتها بر او آسان شود. کتاب احادیث الطلاب ص 636 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @ahadis_tollab
🌺 پایان وقت مغرب و عشاء🌺 پرسش کاربر در گروه: نماز مغرب و عشاء از ساعت چند قضا می شود؟ مکارم شیرازی پاسخ: پايان وقت نماز مغرب و عشا ، است. نصف شب شرعی حدودا یازده ساعت و ربع ، بعد از اذان ظهر است. آیه الله مکارم شیرازی می گویند: اگر فردی نماز مغرب و عشا را عمدا تا نصف شب نخواند، بعد از نصف شب شرعی باید هردو را قضا کند، اما اگر به خاطر عذری نخواند، باید تا قبل از اذان صبح به نیت ادا بجا آورد. نظر مراجع عظام در مورد وظیفه شخصی که نماز مغرب و عشا را تا نصف شب شرعی نخواند:👇 آیات عظام: امام خمینی، خامنه ای، بهجت، نوری همدانی، وحید خراسانی،: اگر عمدا یا به واسطه عذری نماز مغرب یا عشا را تا نصف شب نخواند، بنا بر احتیاط واجب باید تا قبل از اذان صبح ، بدون این که نیّت ادا و قضا کند به جا آورد.[1] آیه الله فاضل لنکرانی: اگر بواسطه عذری نماز مغرب یا عشا را تا نصف شب نخواند، بنا بر احتیاط واجب باید تا قبل از اذان صبح ، بدون این که نیّت ادا و قضا کند به جا آورد اما اگر عمدی باشد بعد از نیمه شب نمازش قضا است.[2] آیه الله سیستانی: اگر از روی اختیار نماز مغرب یا عشا را تا نصف شب نخواند، بنا بر احتیاط واجب باید تا قبل از اذان صبح ، بدون این که نیّت ادا و قضا کند به جا آورد و برای فرد مضطر که از روى فراموشى یا به سبب خواب یا حیض ومانند آن نماز را تا نیمه شب نخوانده تا طلوع فجر نماز ادا است.[3] آیات عظام: مکارم شیرازی، زنجانی: هر گاه عمداً نماز مغرب و عشا را تا نصف شب نخواند وقت آن گذشته و باید قضا کند، امّا اگر بواسطه عذری نخوانده باشد باید تا قبل از نماز صبح به جا آورد و نماز او اداء است . احادیث الطلاب @ahadis_tollab
❤️🍃❤️ ✅ اگه شوهرتون عصبانی میشه چیزی میگه شما سکوت کنید نذارید حرمت بینتون شکسته بشه ✅ اگه حرف بدی یا رفتار بدی از طرف مقابلتون دیدید بهش طعنه نزنین که شما فلانین و..... در عوضش بهش بگین عشقم این حرف یا رفتار واقعا به شخصیت تو نمیخوره و از تو بعیده چون تو خیلی آدم با شخصیت و محترمی 😍 من به معجزه کلام واقعا ایمان دارم. با این کار تو اشتباهشو بهش میفهمونی بدون هیچ دلخوری چون از واژه مثبت استفاده کردین. باید قشنگ حرف زدنتو یاد بگیریم....این کار و انجام بدین و نتیجه اشو هم ببینید ✅ نکته ای بعدی اینکه هیچوقت همسرتونو با کس دیگه ای مقایسه نکنید 😡 چون واقعا روحیه اشو بهم میریزه . در عوض اون خصلتی که دوس دارین طرفتون داشته باشه بهش بگین که تو چقد خوبی یا این اخلاق رو داری . اون اخلاق رو تو وجودش پرورش بدین و کم کم خودشم باورش میشه که خوبه و همونی میشه که شما میخواین فقط طعنه نزنین چون بدتر میشه.‌ ✅ همیشه سعی کنید مرتب باشید 👌نه فقط موقعه ای که قراره رابطه داشته باشین احادیث الطلاب @ahadis_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅درمان خونریزی زیاد زنان و درد قاعدگی،‌ حکیم خیراندیش مدت : دو دقیقه احادیث الطلاب @ahadis_tollab
💐💐💐💐💐💐حدیث 30680 چگونه از خدا قطع امید می شود 2218 - وَ قالَ‏ عليه السلام: اَلذُّنُوبُ الَّتِى تَقْطَعُ الرَّجاءَ: اَلْيَأْسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ، وَالْقُنُوطُ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ، وَالثِّقَةُ بِغَيْرِ اللَّهِ تَعالى وَالتَّكْذيبُ بِوَعْدِ اللَّهِ @ahadis_tollab از گناهانى كه (آدمى را) از خداوند به كلى قطع اميد مى‏ كند 1- مأيوس شدن از بخشايش خدا، 2- نااميدى از رحمت خدا، 3- اعتماد به غير خدا تعالى 4- و دروغ شمردن وعده خداوند است. کتاب احادیث الطلاب ص 635 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 @ahadis_tollab
پارتی بازی اشکال دارد ؟👆 احادیث الطلاب @ahadis_tollab
از روش های عالی برخورد با کودکان این است که در زمان انجام دادن کارهای نامطلوب و ناپسند، توجهی نشان ندهیم و بعد به ذکر کارهای خوب و مطلوب گذشته کودک بپردازیم. به طور مثال بگوییم: یادته هفته پیش توی کارهای خونه به من کمک کردی؟ چقدر اون کارت رو دوست داشتم. ⬅️ وقتی کودک متوجه بشه که رفتارهای ناپسندش مورد توجه قرار نمی گیرد و رفتارهای مثبت گذشته، هنوز در ذهن مادرش است، پس سعی می کند تا آن رفتارها را بیشتر انجام دهد. احادیث الطلاب @ahadis_tollab
💠نظر مراجع در خصوص سپرده گذاری در بانک و سود بانکی 🔅آیت الله : ⁉️پرسش: آیا در بانک به قصد به کارگیری آن در یکی از معاملات حلال و بدون تعیین دقیق سهم سپرده‌گذار از سود، به این شرط که بانک هر شش ماه سهم او را از بپردازد، جایز است؟ ✅پاسخ: اگر سپرده‌گذاری در بانک به این صورت باشد که سپرده‌گذار همه اختیارات را به بانک داده باشد، حتّی انتخاب نوع فعالیت و تعیین سهم سپرده‌گذار از سود هم به عنوان وکالت در اختیار بانک باشد، این سپرده‌گذاری و سود حاصل از به کارگیری پول در معامله ، اشکال ندارد و جهل صاحب مال به سهم خود در زمان سپرده‌گذاری ضرری به صحت آن نمی‌زند. ⁉️پرسش: سپرده‌های دراز مدت که درصدی سود به آن‌ها تعلق می‌گیرد، چه حکمی دارند؟ ✅پاسخ: سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها به قصد به کارگیری آن در یکی از معاملات حلال و همچنین سود حاصل از آن، اشکال ندارد. 🔅آیت الله : ⁉️پرسش: شخصی پولی را به صورت سپرده کوتاه‌مدّت و یا بلندمدّت در بانک می‌گذارد و هر ماه، بانک به نسبت مقدار پول، طبق شرایط خاصّی مبلغی به صاحب حساب می‌پردازد. آیا می‌شود این پول را قبول کرد؟ ✅پاسخ: چنانچه آیین‌نامه بانکی مربوط به عقود شرعیه، عمل بشود، حلال است و اگر مسئولان بگویند عمل می‌کنیم و دلیلی بر خلاف آن نباشد، کافی است. 🔅آیت الله : ⁉️پرسش: در جمهوری اسلامی ایران که وضع بانک‌ها تغییر کرده، گذاشتن سپرده و گرفتن ماهیانه مبلغی چه صورت دارد و نیز گرفتن وام از بانک و دادن مبلغ به عنوان کارمزد یا چیزی دیگر، چه صورت دارد؟ ✅ پاسخ: اگر بانک با آن پول معاملات شرعی انجام دهد و شرایط آن معاملات را هم رعایت کند و مراجعه‌کننده هم بانک را وکیل در انجام آن معاملات کند، اشکال ندارد و اگر به شرط سود قرض بدهد، ربا و حرام است. واللّه العالم 🔅آیت الله : سپرده‌گذاری در بانک در قالب یک قرارداد شرعی، مثل مضاربه و مانند آن، اشکال ندارد و سودش حلال است. 🔅ایت الله : سپرده‌گذاری در بانک در قالب یک قرارداد شرعی، اشکال ندارد؛ با این توضیح که اگر بانک خصوصی باشد، در همه سود می‌تواند تصرف کند و حلال است و اگر بانک دولتی باشد، نصف سود را باید به فقیر بدهد و نصفش را خودش بردارد. احادیث الطلاب @ahadis_tollab
🌺🌺🌺🌺🌺حدیث 30679 چه زمانی مردم نیازند ما می شوند 2217 - وَ قالَ عَلِىُّ بْنُ الْحُسَيْنِ‏ عليه السلام: مَا اسْتَغْنى اَحَدٌ بِاللَّهِ، اِلاَّ افْتَقَرَ النَّاسُ اِلَيْهِ @ahadis_tollab كسى كه نيازمندى او تنها به خدا باشد، ساير مردم نيازمند او خواهند بود. کتاب احادیث الطلاب ص 635 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @ahadis_tollab
❤️🍃❤️ 💕رفتارهای پیوند دهنده در روابط زوج 1."حمایت": ابراز علاقه و توجه خالص و واقعی به همسرتان. 2."تشویق": دلگرمی و امیدبخشی به همسرتان برای گام های موثری که برداشته است. 3."گوش فرا دادن": گوش دادن فعال بدون تفسیر یا نتیجه گیری شتابزده به آنچه همسرتان به شما می گوید. 4."پذیرش": پذیرفتن همسرتان با همه ی نواقص و نقاط قوتش همان گونه که هست. احادیث الطلاب @ahadis_tollab
📚 شستن به روش بخارشوی 💠 سؤال: آیا شستن به روش را از بین می برد؟ ✅ جواب: برای چیز نجس باید پس از برطرف کردن عین نجاست، دوبار با یا یک بار با شسته شود و بخارشویی، نجاست را تطهیر نمی کند. 📚 برگزاری مسابقات اینترنتی 💠 سؤال: هایی راه اندازی شده که برای ورود به بازی باید مبلغی پرداخت شود و اگر شدید به شما تعلق می گیرد، آیا چنین بازی هایی حکم دارد؟ ✅ جواب: اگر برگزارکنندۀ مسابقه مبلغی از شرکت‌کنندگان به عنوان حق الزحمه و شرط شرکت در مسابقه برای خودش دريافت کند و بعد از مالكيت، با مال خود جايزه پرداخت کند، اشکال ندارد. 📚 خريد و فروش سهام در بورس ایران و خارج از کشور 💠 سؤال: خرید و فروش در جمهوری اسلامی ایران یا خارج از کشور چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: به طور کلی فعالیت در بورس جمهوری اسلامی ایران با رعایت مربوطه، اشکال ندارد و در بورس های خارج از ایران، اگر با رعایت مقررات مربوطه و طبق باشد (مثلاً نباشد، سهام شرکت های دارای فعالیت حرام، مانند و نباشد)، اشکال ندارد. احادیث الطلاب @ahadis_tollab
⁉️وابستگی شدید کودک نسبت به را چگونه تعدیل کنیم؟ برای اینکه در خانه ، هم کودکان و هم سایر اعضای خانواده بتوانند از تلویزیون استفاده کنند ، باید در مورد تماشای تلویزیون، به طور منطقی و عادلانه تقسیم زمانی و برنامه ریزی انجام شود و در این زمینه قانون و مقرراتی وجود داشته باشد. مثلاً به کودک بگوییم که این برنامه را از این ساعت تا این ساعت می توانید ببینید . تلویزیون روشن شود و او برنامه اش را ببیند . اگر بخواهد تا آخر برنامه ها بنشیند ، پدر و مادر باید وارد عمل شوند و اعمال نظر کنند. 👈🏻زمان بندی برای دیدن برنامه های مختلف تلویزیون باید طوری باشد که هر یک از اعضای خانواده بتواند برنامه مورد علاقه خود را ببیند و تلویزیون در اختیار یک نفر نباشد. احادیث الطلاب @ahadis_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐💐💐💐حدیث 30683 3 خصلت از سعادت آدمی است 2221 - وَ قالَ‏ علی بن الحسین عليه السلام: اِنَّ مِنْ سَعادَةِ الْمَرْءِ اَنْ يَكُونَ مَتْجَرُهُ فِى بَلَدِهِ وَ يَكُونَ خُلَطاؤُهُ صالِحِينَ وَ يَكُونَ لَهُ وُلْدٌ يَسْتَعِينُ بِهِمْ @ahadis_tollab از سعادت و نيك بختى مرد آن است كه ( سه خصلت در او باشد) 1- تجارت و محل كارش در شهرش باشد 2- با آنانكه معاشرت دارد افرادی نيكوكار باشند 3- و براى او فرزندانى باشد كه از آنها يارى و کمک بگیرد . کتاب احادیث الطلاب ص 636 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 @ahadis_tollab
‼️خوردن میوه‌ درخت خارج از باغ 🔷س 5357: قسمتی از که از خارج شده است، آن برای عموم چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر فردى در مسير راه به درخت ميوه‌ برخورد كند، مى‌تواند از ميوه‌هاى آن استفاده كند، مشروط به اين كه: اولاً به قصد استفاده از ميوه به آن مسير نرفته باشد؛ ثانياً به درخت آسيب نرساند و شاخه‌هاى آن را نشكند؛ ثالثاً همانجا ميوه را خورده و با خود همراه نبرد؛ رابعاً بنابر احتیاط، علم به عدم رضایت مالک نداشته باشد. ‼️شستن به روش بخارشوی 🔷س 5358: آیا شستن به روش را از بین می برد؟ ✅ج: برای چیز نجس باید پس از برطرف کردن عین نجاست، دوبار با یا یک بار با شسته شود و بخارشویی، نجاست را تطهیر نمی کند. ☑️سئوال اگر کسی بداند جایی یا چیزی نجس است آیا بر او واجب است که دیگران را از بون آن مطلع کند؟ ✅پاسخ ▫️1. اگر انسان ببیند کسى چیز نجسى را مى‏خورد یا با لباس نجس نماز مى‏خواند، لازم نیست به او بگوید.[1] ▫️2. اگر جایى از خانه یا فرش کسى نجس باشد و ببیند بدن یا لباس یا چیز دیگر کسانى که وارد خانه او مى‏شوند با رطوبت به جاى نجس رسیده است، لازم نیست به آنان بگوید.[2] ▫️3. اگر صاحب خانه در بین غذا خوردن بفهمد غذا نجس است، باید[3] به مهمانها بگوید، اما اگر یکى از مهمانها بفهمد، لازم نیست به دیگران خبر دهد،[4] ولى چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که مى‏داند که به واسطه نگفتن،[5] خود او [6] هم نجس مى‏شود باید بعد از غذا به آنان بگوید.[7] 👇 〰〰〰 👇 آیات عظام: 🔹[1]. بهجت: مگر این که با او طورى معاشرت داشته باشد که اگر نگوید، لوازم مشترک بین آن دو نجس خواهد شد. توضیح المسائل مراجع، ج 1، ص 96- 97، مسأله 143. 🔹[2]. بهجت: مگر این که مثل مسأله فوق با آنها معاشرت داشته باشد. اراکى: بنا بر احتیاط واجب باید به آنان بگوید. گلپایگانى: بنا بر احتیاط لازم باید به آنان بگوید. خوئى، تبریزى: [اگر] در معرض این باشد که نجاست به مأکول و مشروب سرایت کند، باید به آنان بگوید. مکارم: احتیاط آن است که به او اعلام کند. سیستانى: چنانچه او موجب این امر شده باشد، باید با دو شرطى که در مسأله پیش گذشت به آنان بگوید. صافى: وجوب اعلام به آنان معلوم نیست. زنجانى: به چهار شرط لازم است به آنان بگوید: شرط اول: آن که صاحب خانه آنها را دعوت کرده باشد و یا در مجالسى چون مجلس روضه دعوت عمومى شده باشد، پس اگر کسى بدون دعوت صاحب خانه وارد شود، بر صاحب خانه لازم نیست نجس شدن لباس یا بدن او را بگوید. شرط دوم: آن که جا یا چیز نجس به گونه‏اى باشد که تماس بدن یا لباس افراد با رطوبت، با آن متعارف است مثلًا اگر دستمالى که در کنار دستشویى گذاشته مى‏شود نجس باشد، بر صاحب خانه لازم است نجس شدن بدن یا لباس دیگران را به آنها بگوید، ولى اگر قسمتى از دیوار اتاق که معمولًا دست تر به آنها زده نمى‏شود نجس باشد و بدن یا لباس دیگران با رسیدنِ به آن نجس شود، لازم نیست به آنها گفته شود. شرط سوم: آن که در معرض آن باشد که نجاست به چیزهاى خوردنى و آشامیدنى سرایت کند. شرط چهارم: آن که احتمال بدهد میهمانها به گفته او ترتیب اثر مى‏دهند. همان، مسأله 144. 🔹[3] سیستانى: با شرط دوّمى که گذشت .. مکارم: بنا بر احتیاط باید . 🔹[4] اراکى، فاضل: بقیه مسأله ذکر نشده. مکارم: فقط خودش باید اجتناب کند مگر این که با او معاشرت داشته باشند که براى جلوگیرى از آلودگى خودش، مى‏تواند بعد از غذا خوردن به آنها بگوید تا دست و دهان خود را آب بکشند. 🔹[5] خوئى، گلپایگانى، تبریزى، صافى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که ممکن است به واسطه نجس بودن آنان. 🔹[6] بهجت: لوازم خود او. 🔹[7] صافى: یا بعد از غذا به آنان بگوید یا خودش به وظیفه شخصى خود عمل کند. سیستانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که به واسطه نجس بودن آنان خود از جهت ابتلاى به نجاست، مبتلا به مخالفت حکم الزامى مى‏شود باید به آنان بگوید. زنجانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که بداند بواسطه نجس بودن آنان لوازم منزل او نجس مى‏شود و از نجاست آن به گونه‏اى غفلت کرده که باعث مثلًا خوردن چیز نجس مى‏گردد یا سبب مى‏گردد که در لباس یا بدن نجس نماز خوانده و دیگر در وقت، نمازش را با لباس یا بدنِ پاک نخواهد خواند، لازم است بعد از غذا به آنان بگوید. همان، مسأله 145. احادیث الطلاب @ahadis_tollab