eitaa logo
کانال احادیث خالص اهلبیت . استاد زارع شیرازی
96 دنبال‌کننده
618 عکس
16 ویدیو
3 فایل
تنها نجات . عمل به حدیث ثقلین پیامبر ص که فرمودند انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و اهلبیتی . فقط قرآن و اهلبیت ۱۴ معصوم و بس .
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 مسمومیت پیامبراکرم صلي‌الله‌علیه‌واله توسط عایشه وحفصه لعنهما الله عَبْدالصَّمَد بْنُ بَشِیر عَنْ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ قَالَ : تَدْرُونَ مَاتَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله أَوْ قُتِلَ إِنَّ اللَّهَ یَقُولُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ فَسُمَ قَبْلَ الْمَوْتِ إِنَّهُمَا سَمَّتَاهُ فَقُلْنَا إِنَّهُمَا وَ أَبَوَیْهِمَا شَرُّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : آیا می دانید که پیامبر صلی الله علیه و آله (با مرگ عادی) از دنیا رفت یا به قتل رسیدند ؟! همانا خداوند می فرمایند : پس اگر پیامبر از دنیا رفت یا کشته شد، آیا به عقب های خود باز می گردید ؟ پس حضرت قبل از مرگ مسموم شدند، همانا آن دو  زن او را سَمّ دادند. پس ما گفتیم و معتقد شدیم که این دو زن و پدرهایشان بدترین خلق خدا هستند! 📚تفسير العيّاشيّ ج1ص200
خوشا بر احوال دوست داران خالص اهل بیت علیهم السلام قَالَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ‏ علی السلام: وَفَدَ إِلَى الْحُسَيْنِ علیه السلام وَفْدٌ، فَقَالُوا: يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! إِنَّ أَصْحَابَنَا وَفَدُوا إِلَى مُعَاوِيَةَ وَ وَفَدْنَا نَحْنُ‏ إِلَيْكَ‏. فَقَالَ: إِذَنْ أُجِيزَكُمْ بِأَكْثَرَ مِمَّا يُجِيزُهُمْ. فَقَالُوا: جُعِلْنَا فِدَاكَ! إِنَّمَا جِئْنَا لِدِينِنَا. قَالَ: فَطَأْطَأَ رَأْسَهُ وَ نَكَتَ‏ فِي الْأَرْضِ وَ أَطْرَقَ طَوِيلًا ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ قَصِيرَةٌ مِنْ طَوِيلَةٍ: مَنْ أَحَبَّنَا لَمْ يُحِبَّنَا لِقَرَابَةٍ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ، وَ لَا لِمَعْرُوفٍ أَسْدَيْنَاهُ إِلَيْهِ، إِنَّمَا أَحَبَّنَا لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ فَمَنْ أَحَبَّنَا جَاءَ مَعَنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَهَاتَيْنِ وَ قَرَنَ بَيْنَ سَبَّابَتَيْهِ. (بحارالأنوار، ج27، ص 127-128 به نقل از أعلام الدين) حضرت صادق علیه السلام فرمود: گروهی نزد حسین بن علی علیه السلام رسیدند و گفتند: ای فرزند رسول خدا! گروهی از یارانمان نزد معاویه رفتند، اما ما نزد شما آمدیم. فرمود: پس به شما چیزی بیشتر از آنچه معاویه به ایشان می دهد، خواهم داد. گفتند: جانمان فدایت! ما به واسطه دینمان نزد شما آمده‌ایم (نه برای گرفتن پاداش). پس آن حضرت سرش را تکان داد و انگشتان یا عصایش را روی زمین کشید و کمی تأمل فرمود. سپس سرش را بالا آورده و دو انگشت سبابه دو دستش را به هم چسباند و جمله ای کوتاه از مطلبی طولانی و جامع بیان فرمود: کسى که ما را نه به جهت خویشاوندى، و نه به خاطر نیکى و احسان ما به او، بلکه فقط به خاطر خدا و رسولش دوست داشته باشد، روز قیامت همچون این دو انگشت سبابه ای که در کنار هم است، با ما خواهد بود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
بیش از حد در کربلا اقامت نکن مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان - آداب زیارت بخشی از مواردی که در زیارت باید رعایت شود را می آورد و مورد بیست و هفتم این است: ●السابع والعشرون : قال الشهيد : إن من جملة الآداب تعجيل الخروج عند قضاء الوطر من الزيارة لتعظيم الحرمة وليشتدَّ الشوق. ●بیست و هفتم: شیخ شهید فرموده: از جمله آداب، شتاب کردن در برگشت از شهر زیارتی است، البته زمانی که بهره خود را از زیارت درک کرده باشد و این شتاب برای فزونی تعظیم و احترام و شدت شوق به رجوع، برای زیارت پس از آن است. الدروس الشرعية  جلد 2 صفحه 24 مفاتیح الجنان آداب زیارت جواهر الكلام جلد 20 صفحه 102 الحدائق الناضرة جلد 17 صفحه 422 مرآة الكمال جلد 3 صفحه 226 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 97 صفحه 135 🟢 برای کربلا بالخصوص در حدیث معصوم داریم که امام معصوم فرمودند زود زیارت کن و برگرد: فَزُرْهُ ... وَ انْصَرِفْ وَ لَا تَتَّخِذْهُ وَطَناً. (تهذيب الأحكام جلد 6 صفحه ۷۶) و مشهور است که برخی می گویند بیش از سه روز ماندن در کربلا قساوت قلب می آورد. زیارت کربلا آداب خودش را دارد که انجام همه اش ساده هم نیست: گرسنه باش ، تشنه باش ، ژولیده باش ، غبارآلود باش ، گرفته و دَرهَم و محزون باش ، گریان باش ، اذن دخول بخوان ، عقب عقب از حرم مطهر خارج شو ، حلویات و شیرینی جات نخور ، مراء و جدل و جَرّ و بحث نکن ، غذاهای لذیذ نخور ، گوشت نخور ، عطر نزن ، سرمه نزن ، روغن نمال ، با ذکر گفتن زیارت کن ، پیاده باش ، پا برهنه باش ، چند روز قبل زیارت کربلا روزه بگیر ، چشمت را حفظ کن ، بیشتر سکوت کن ، خاضع و خاشع باش ، تقیه را رعایت کن ، قسم نخور ، با همسفرانت خوش سفر باش و مصاحبت نیکو داشته باش ، از سایر زوار دستگیری کن ، مشغول نماز و عبادت باش ، غسل زیارت کن ، به این طرف و آن طرف توجه نکن ، اموال و اشیائی که برای تو نیست را تصاحب نکن ، واجبات را انجام بده ، حرام ها را ترک کن و... (البته بعضی از این آداب برای سایر زیارات نیز هست) حال بنگریم چه کسی می تواند چندین روز همه این آداب را رعایت کند؟؟؟ فلذا به دلیل حرمت والای زیارتگاه و سختی آداب زیارت کربلا، و عادی نشدن آن مکان خاص برای زائر، گفته اند که بیش از حد در کربلا اقامت نکنید.
 شیخ مفید از طریق اهل سنت به اسناد خویش از محمد بن سائب و او از کلبی نسابه نقل نموده که گفت: هنگامی که امام صادق علیه السلام به عراق آمده و در منزل حیره اقامت گزیدند. ابوحنیفه لعنت الله علیه به محضر آن حضرت شرفیاب شده و در مورد مسائلی از حضرت سوال نمود که از جمله آنها این بود: فدایت شوم امر به معروف چیست؟ فرموند: ای ابا حنیفه ! معروف نزد اهل آسمان و زمین, امیرالمومنین علیه السلام است. عرض کرد: فدایت گردم منکر چیست؟ فرموند: ای ابا حنیفه ! معروف نزد اهل آسمان و زمین, امیرالمومنین علیه السلام است. عرض کرد: فدایت گردم منکر چیست؟ فرمود: منکر آن دو نفر هستند که در حق او ظلم کردند و خلافتش را غصب کردند و مردم را بر او مسلط نمودند. عرض کرد: پس این که می بینیم مردم معصیت می کنند و آنها را نهی از معاصی می نماییم چیست؟ فرمود: آن امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه (آنچه که گفتم) خیری است مقدم بر آنچه که تو می گویی. (غایة المرام علامه بحرانی ص257) اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
شیخ ابو الفتح کراجکی  رحمه الله تعالی علیه(متوفی449)صاحب کنزالفوائد و.....کتابی دارد به نام (التعجب من اغلاط العامة) ص( ۱۲۸ )می نویسد: «فاطمه سلام الله علیها هر چه فریاد زد که علی امیرالمومنین (سلام الله علیه و آله) را یاری کنید و ظلم ابوبکر (لعنت الله علیه)را کنار بزنید هیچ کس نیامد، اما عایشه لعنت الله علیها وقتی در جمل گفت علی را بکشید ده هزار نفر لبیک گفتند، همین قدر دنیای عجیبی داریم.» اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
خلق شدن هفتاد هزار فرشته از عرق زائرین سید الشهداء علیه السلام از معصومین علیهم السلام روایت شده است: خداوند تبارک وتعالی از هرقطره عرق زوار قبرسیدالشهداء هفتاد هزارملک خلق می‌کند که تسبیح خدا کنند و برای زوار قبر سیدالشهداء استغفار کنند تا روز قیامت. أَنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَخْلُقُ مِنْ عَرَقِ زُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ مِنْ کُلِّ عَرَقَةٍ سَبْعِینَ أَلْفَ مَلَکٍ یُسَبِّحُونَ اللَّهَ وَ یَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ لِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ إِلَی أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ 📓المزار الکبیر ابن مشهدی،ص۴۱۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
زیارت جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین ... 🔹️عن عطیّة العوفی: خَرَجتُ مَعَ جابِرِ بنِ عَبدِ اللّه ِ الأَنصارِیِّ زائِرَینِ قَبرَ الحُسَینِ بنِ عَلِیِّ بنِ أبی طالِبٍ علیه السلام، فَلَمّا وَرَدنا کَربَلاءَ دَنا جابِرٌ مِن شاطِئِ الفُراتِ فَاغتَسَلَ، ثُمَّ اتَّزَرَ بِإِزارٍ وَارتَدى بِآخَر، ثُمَّ فَتَحَ صُرَّةً فیها سُعدٌ فَنَثَرَها عَلى بَدَنِه، ثُمَّ لَم یَخطُ خُطوَةً إلّا ذَکَرَ اللّه َ تَعالى. حَتّى إذا دَنا مِنَ القَبرِ قال: ألمِسنیهِ فَأَلمَستُهُ فَخَرَّ عَلَى القَبرِ مَغشِیّا عَلَیهِ فَرَشَشتُ عَلَیهِ شَیئا مِنَ الماءِ فَلَمّا أفاقَ قال: یا حُسَینُ ثَلاثا ثُمَّ قال: حَبیبٌ لا یُجیبُ حَبیبَهُ. ثُمَّ قال: وأنّى لَکَ بِالجَوابِ وقَد شُحِطَت أوداجُکَ عَلى أثباجِک، وفُرِّقَ بَینَ بَدَنِکَ ورَأسِک، فَأَشهَدُ أنَّکَ ابنُ خاتَمِ النَّبِیّین وَابنُ سَیِّدِ المُؤمِنین وَابنُ حَلیفِ التَّقوى وسَلیلِ الهُدى وخامِسُ أصحابِ الکِساءِ وَابنُ سَیِّدِ النُّقَباءِ وَابنُ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ النِّساءِ وما لَکَ لا تَکونُ هکَذا وقَد غَذَّتکَ کَفُّ سَیِّدِ المُرسَلین ورُبّیتَ فی حِجرِ المُتَّقین ورُضِعتَ مِن ثَدیِ الإِیمانِ وفُطِمتَ بِالإِسلام فَطِبتَ حَیّا وطِبتَ مَیِّتا غَیرَ أنَّ قُلوبَ المُؤمِنینَ غَیرُ طَیِّبَةٍ لِفِراقِک ولا شاکَّةٍ فِی الخِیَرَةِ لَکَ فَعَلَیکَ سَلامُ اللّه و رِضوانُهُ وأشهَدُ أنَّکَ مَضَیتَ عَلى ما مَضى عَلَیهِ أخوکَ یَحیَى بنُ زَکَرِیّا. 🔸️به نقل از عطیّه عوفى ـ : همراه جابر بن عبد اللّه انصارى ، براى زیارت قبر حسین بن على بن ابى طالب علیه السلام حرکت کردیم. هنگامى که به کربلا رسیدیم جابر به کرانه فرات نزدیک شد و غسل کرد و پیراهن و ردایى به تن کرد و کیسه عطرى را گشود و آن را بر بدنش پاشید و هیچ گامى برنداشت جز آن که ذکر خداى متعال گفت تا این که به قبر نزدیک شد و [به من ]گفت: دست مرا بر قبر بگذار چون دست او را بر قبر گذاشتم بیهوش ، بر روى قبر افتاد. کمی آب بر او پاشیدم و هنگامى که به هوش آمد سه بار گفت : اى حسین ! آن گاه گفت : دوست پاسخ دوست را نمى‌دهد ؟! سپس گفت: چگونه پاسخ دهى در حالى که خون رگ هایت را بر میان شانه ها و پشتت ریختند و میان سر و پیکرت جدایى انداختند؟! گواهى مى‌دهم که تو فرزند خاتم پیامبران و فرزند سَرور مؤمنان و فرزند هم پیمان تقوا و چکیده هدایت و پنجمین فرد از اصحاب کسایى و فرزند سالار نقیبان و فرزند فاطمه سَرور زنانى ؟! و چگونه چنین نباشى در حالى که از دست سَرور پیامبران غذا خورده اى و در دامان تقواپیشگان پرورش یافته اى و از سینه ایمان شیر نوشیده اى و با اسلام تو را از شیر گرفته اند. پاک زیستى و پاک رفتى؛ امّا دل هاى مؤمنان در فراق تو خوش نیست بى آن که در این تردیدى رود که همه اینها به خیرِ تو بود. سلام و رضوان خدا بر تو باد ! و گواهى مى‌دهم که تو بر همان روشى رفتى که برادرت یحیى بن زکریّا رفت . 📚 بشارة المصطفى عماد الدین طبری: ص ٧۴ ، 📚 بحار الأنوار مجلسی: ج ۶٨ ص ١٣٠ ح ۶٢ ؛ 📚 مقتل الحسین للخوارزمی : ج ٢ ص ١۶٧ نحوه.
🔹آیا میدانید کسانی که از زیارت اربعین جا مانده اند برای رسیدن به ثواب آن باید چکار کنند؟🔹 معلّی بن خنیس می گوید: از حضرت امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: هنگامی که فردی از برادران شما از زیارت ما یا زیارت قبور ما باز می گردد، به استقبال او روید، بر او سلام دهید، و به وی به خاطر آنچه خداوند به او عطا فرموده است بگویید گوارایت باد. با این عمل، ثوابی مثل ثواب او برای شما منظور خواهد شد، و به واسطه رحمت الهی ثوابی مثل ثواب او شما را در بر خواهد گرفت؛ زیرا فردی به زیارت ما یا به زیارت قبور ما نمی آید مگر آنکه رحمت (الهی) او را در بر گرفته و گناهانش آمرزیده می شود. عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِذَا اِنْصَرَفَ اَلرَّجُلُ مِنْ إِخْوَانِكُمْ مِنْ زِيَارَتِنَا أَوْ زِيَارَةِ قُبُورِنَا فَاسْتَقْبِلُوهُ وَ سَلِّمُوا عَلَيْهِ وَ هَنِّئُوهُ بِمَا وَهَبَ اَللَّهُ لَهُ فَإِنَّ لَكُمْ مِثْلَ ثَوَابِهِ وَ يَغْشَاكُمْ ثَوَابٌ مِثْلُ ثَوَابِهِ مِنْ رَحْمَةِ اَللَّهِ وَ إِنَّهُ مَا مِنْ رَجُلٍ يَزُورُنَا أَوْ يَزُورُ قُبُورَنَا إِلاَّ غَشِيَتْهُ اَلرَّحْمَةُ وَ غُفِرَتْ لَهُ ذُنُوبُهُ. 📚(بحارالأنوار، ج 102، ص302)
🏴 یک شب ماندن در نجف و کربلا 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : المبيت عند عليّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ يعدل عبادة سبعمائة عام ، و عند الحسين صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ سبعين عاماً و أنّ الصلاة عند عليّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ مائتي ألف صلاة. ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : بیتوته یک شب نزد امیرالمومنین صلوات الله علیه برابر است با عبادت هفتصد سال و نزد امام حسین صلوات الله علیه ماندن برابر است با هفتاد سال عبادت و نماز نزد امیرالمومنین صلوات الله علیه برابر است با دویست هزار نماز 📚الشعائر الحسينية/ج3/ص62
عايشه لعنت الله علیها صهيب را نزد پدرش فرستاد و گفت: بيمارى صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم شدّت يافته و عليه‌السّلام سرگرم پرستارى از اوست؛ تو بر مردم نماز بگذار تا براى آينده، حجّتى داشته باشى! ⚫️ مردم در مسجد طبق معمول منتظر ورود پيامبر اکرم و احيانا على عليه‌السّلام بودند كه ابى‌بكر وارد شد و گفت: پيغمبر دستور داده با مردم نماز بگذارم. 👈🏼 يكى از اصحاب گفت: تو در لشكر اسامه بودى، گمان نمى‏‌كنم كسى تو را امر به نماز كرده باشد. ☝🏾 مردم به بلال پيشنهاد كردند كه از پيامبر صلّى‌الله‌علیه‌وآله اجازه بگيرد... 📛 وقتى بلال جريان را به عرض پيامبر رساند، فرمود: مرا به مسجد ببريد؛ سوگند به خدا ‏‌اى براى اسلام روى داد. ❇️ سپس با همان حال بر على عليه‌السّلام و فضل تكيه داد و پاهايش روى زمين كشيده مى‏‌شد، تا به رفت... 📿 رداى ابى‌بكر را گرفت و او را كنار زد و در حال نشسته با مردم نماز خواند و بلال تكبير مى‏‌گفت... 📚 إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏۲، ص207
🩸هر که اشکش بیش، قُربش بیشتر … در نقلی آمده است: 🗯 شخصی به امام صادق علیه‌السّلام عرض کرد: پدر و مادرم فدای شما باد! می‌بینم برخی از گریه‌کنان شما، شدت حزن دارند و زیاد گریه می‌کنند و برخی دیگر این‌گونه نیستند! 🔖 امام صادق علیه‌السّلام در پاسخ او -به این مضمون- فرمودند: 🗒 این اختلاف بین افراد و تفاوت میان آن‌ها ناشی از عالم ذر می‌باشد، یعنی عالم ارواح و عالم طینت. 📋 فَمَن يَكونُ اَقرَبَ اِلَى الأئمّةِ عليهم‌السلام في ذٰلكَ العالَمِ بِحَسبِ الطّينةِ الأصليّةِ فَهُوَ اَخشَعُ قلباً و اَشدُّ حُزناً و اكثرُ بُكآءً علىٰ مُصائبهم 🔹 هر کس در آن عالم به ائمه اطهار علیهم‌السلام نزدیک‌تر بوده باشد، قلبش خاشع‌تر، حزنش شدیدتر و گریه‌اش بر مصائب آنان بیشتر است. 🗯 سپس به ترتیب، هر کس که در طینت اصلی به ائمه علیهم‌السلام نزدیک‌تر بوده، در این دنیا نیز بیشتر متاثّر می‌شود و همین‌طور ادامه دارد تا به کسی می‌رسد که فقط تظاهر به گریه می‌کند. یعنی تظاهر به گریه در همه احوال، یادآوری مصائب یا شنیدن آن‌هاست و در بیشتر اوقات این احوال حاکم است. پس کسی که حالش این‌گونه است، بی‌شک طینتش از آخرین مرتبه آن طینت ائمّه علیهم‌السلام گرفته شده است. 📚بشارةالباکین، تبریزی، (نسخه خطی) ورقه۱۱۹
🌕 فضيل يسار از امام باقر و از امام صادق عليه السلام روايت كرده كه ايشان فرمودند: بر روح حرام است كه تا پنج تن را نديده است از بدن جدا شود؛ تا اینکه: محمّد، علی، فاطمه، حسن و حسین عليهم السلام را ببیند؛ آنگاه یا چشمانش بدین دیدار روشن گردد یا (از شدّت شرمندگی) آتش بگيرد. اَلْفُضَيْلُ بْنُ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ وَ عَنْ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ أَنَّهُمَا قَالاَ: حَرَامٌ عَلَى رُوحٍ أَنْ تُفَارِقَ جَسَدَهَا حَتَّى تَرَى اَلْخَمْسَةَ حَتَّى تَرَى مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ حَسَناً وَ حُسَيْناً عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ بِحَيْثُ تَقَرُّ عَيْنُهَا أَوْ تُسْخَنَ عَيْنُهَا. 📗الأمالی(للطوسی)، ص ۶۲۷
سلام الله علیها . بیست و سوم ماه صفر سال ۸هجری قمری مطابق با سوم تیر سال ۸هجری شمسی، مادر امیرالمؤمنین ❤️حضرت فاطمه بنت اسد علیهما السلام در بین سن شصت تا هفتاد سالگی به دیدار حق شتافتند. بن هاشم بن عبدمناف، فقط همسر علیهم السلام بودند و چهارپسر و دودختر داشتند. اول وسپس متولد شد. بعداز ده سال وسپس حضرت علیه السلام متولد گردیدند. دختران حضرت يكى كه مشهوره به است و ديگرى هستند. نه تنها مادر اميرالمومنين علیهماالسلام بودند بلكه بعداز علیه السلام كه پیامبر شش ساله درخانه حضرت ابوطالب علیه السلام آمدند، 🔴حضرت فاطمه بنت اسد درحق پیامبر مادرى کرده وایشان را بر فرزندان خود مقدم ميداشتند. همچنین هنگامی كه سلام الله علیها دنيا را وداع فرمودند. حضرت زهرا سلام الله علیها پنج ساله بودند وجناب فاطمه بنت اسد در دامان عزت خود آن مستوره دوجهان را بجان ودل سرپرستی ومادری کردند. وقتی حضرت فاطمه بنت اسد ازدنیا رفتند، پیامبر بسیار گریسته وفرمودند: "الیوم ماتت أمی" ❤️ امیرالمؤمنین علیه السلام نیزگریه میکرده و میفرمودند: "إنالله وإناإليه راجعون" پیامبر هم باگریه فرمودند: "یاعلی اگرمادر تو بود، مادرمن هم بود"❤️ بعد فرمودند این عمامه وپیراهنم را بگیر و اورا درین کفن کنید. سپس خود حضرت براو نمازی خواندند که مانند آن را برکسی نخوانده بودند وچهل تکبیر براو گفتند وقبل از دفن درقبر او بی حرکت خوابیدند وحضرت امیر وامام حسن علیهماالسلام نیز وارد قبر شدند سپس ازقبر بیرون آمدند. پیامبر پیکرمطهر راوارد قبر کردند ومدتی درون قبر ماندند سپس صدا زدند: "یافاطمه" ناگهان حضرت فاطمه بنت اسد سخن فرموده وگفت: "لبيك يارسول الله" حضرت فرمودند: "هل رأيت ماضمنت لك" آنچه برایت کرده بودم رادیدی؟" بانو گفتند: "آری" پس فرمودند: "فجزاك الله عني في المحيا والممات أفضل الجزاء" خداوند ازجانب من بتو، درحیات و مَمات برترین پاداش رابدهد. الخرائج ج١ص٩١-١۵۰ حضرت فاطمه بنت أسد درقبرستان بقیع است که بعد ایشان امام حسن وامام سجاد وامام باقر وامام صادق علیهم السلام، درکنار ایشان بخاک سپرده شدند. پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: جبرئیل بمن خبرداد که اواهل بهشت است وخداوند به ۷۰هزار فرشته امرکرده که براو نماز بخوانند. بحارالانوار ج٢٠ص١٨۵ اصول کافی ج١ص۴۵۳ الأمالی صدوق مجلس۵۱
🏴 خواستهء انبیأ قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لَيْسَ‏ نَبِيٌ‏ فِي‏ السَّمَوَاتِ‏ وَ الْأَرْضِ إِلَّا يَسْأَلُونَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَنْ يُؤْذَنَ لَهُمْ فِي زِيَارَةِ الْحُسَيْنِ ع فَفَوْجٌ يَنْزِلُ وَ فَوْجٌ يَعْرُج‏ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : هیچ پیامبری در آسمان و زمین نیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند. 📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏10، ص 244
🏴 سالروز شهادت ِ مادر امیرالمومنین فاطمه بنت اسد سلام‌الله‌علیها ‏قَالَتْ فاطمة بنت اسد سلام الله علیها: إِنِّي فُضِّلْتُ عَلَى مَنْ تَقَدَّمَنِي مِنَ النِّسَاءِ حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله علیها فرمودند : من بر تمام زنانی که پیش از من بوده‌اند برتری داده شده‌ام. 📚علل الشرائع/ج1/ص136 📚كشف الغمة في معرفة الأئمة ط- القديمة/ج1/ص60 📚بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء/ج35/ص9 📚الثاقب في المناقب/ص197 📚إرشاد القلوب/ج2/ص211
🏴 مراقب باشیم از هر موکبی غذا نگیریم  (فقط شیعه ۱۲ امامی) سر هر سفره ای ننشینیم هر جا که هستیم لقمه از دست هرکسی نگیریم نذری از هر مجلسی نگیریم 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامِ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : إِذَا وَقَعَتِ اَللُّقْمَةُ مِنْ حَرَامٍ فِي جَوْفِ اَلْعَبْدِ لَعَنَهُ كُلُّ مَلَكٍ فِي اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ مَا دَامَتْ تِلْكَ اَللُّقْمَةُ فِي جَوْفِهِ لاَ يَنْظُرُ اَللَّهُ إِلَيْهِ وَ مَنْ أَكَلَ اَللُّقْمَةَ مِنَ اَلْحَرَامِ فَقَدْ بٰاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اَللّٰهِ  فَإِنْ تَابَ تَابَ اَللَّهُ عَلَيْهِ فَإِنْ مَاتَ فَالنَّارُ أَوْلَى بِهِ. ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : و چون لقمه‌يى از حرام در شكم بنده قرار گيرد، همۀ فرشتگان آسمانها و زمين او را نفرين مى‌كنند و تا چيزى از آن لقمه در درونش باشد خداى به او نمى‌نگرد و هر كس لقمه‌يى از حرام بخورد، همانا گرفتار خشم خداست. اگر توبه كند، خداى توبه‌اش را مى‌پذيرد و اگر مرگ او را در ربايد و توبه نكرده باشد، آتش بر او سزاوارتر است . 📚بحارالأنوار ١٠٣ /۱۲ ، حدیث ۵۲. خدا بداد اکثریتی برسد که بخاطر فقر در آخرالزمان . مالشان به ربا و نزول و ربای بانکی مخلوط و حرام شده است
🏴 دعاکنندگان ِ اهل آسمان 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : ... مَنْ يَدْعُو لِزُوَّارِهِ فِي السَّمَاءِ أَكْثَرُ مِمَّنْ يَدْعُو لَهُمْ فِي الْأَرْضِ ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : كسانى كه براى زائرين او (امام حسين صلوات اللَّه عليه) در آسمان دعا مى‏كنند بيشتر هستند از آنان كه در زمين براى ايشان دعا مى‏نمايند. 📚بحار الأنوار ج ۹۸ ص ۵۱
🏴 احترام سایه‌ی زائر کربلا 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : وَ أَنَّ زَائِرَهُ لَيَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا يَقَعُ فَيْئُهُ عَلَى شَيْ‏ءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَيْهِ أَكَلَتْ ذُنُوبَهُ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ وَ مَا تُبْقِي الشَّمْسُ عَلَيْهِ مِن ‏ذُنُوبِهِ شَيْئاً . ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : هنگامی که زائرِ ایشان [امام حسین صلوات الله علیه] از خانه خود خارج می شود سایه‌اش بر هر چیزی بیفتد آن چیز برای او دعا می کند و اگر آفتاب بر او بتابد همه گناهانش محو خواهد شد؛ همان گونه که هیزم در آتش می سوزد و از بین می رود. 📚کامل الزيارات، ص: 297 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏98، ص: 15 📚مستدرك الوسائل، ج‏10، ص: 343
🔴 عَنْ بَشِیرٍ الدَّهَّانِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ صلوات اللَّه علیه قَالَ: إِنَّ الرَّجُلَ لَیَخْرُجُ إِلَى قَبْرِ الْحُسَیْنِ صلوات اللَّه علیه فَلَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ أَهْلِهِ بِأَوَّلِ خُطْوَهٍ مَغْفِرَهُ ذُنُوبِهِ- ثُمَّ لَمْ یَزَلْ یُقَدَّسُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَتَّى یَأْتِیَهُ فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ تَعَالَى فَقَالَ عَبْدِی سَلْنِی أُعْطِکَ ادْعُنِی أُجِبْکَ اطْلُبْ مِنِّی أُعْطِکَ سَلْنِی حَاجَهً أقضیها [أَقْضِهَا] لَکَ قَالَ وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع وَ حَقٌّ عَلَى اللَّهِ أَنْ یُعْطِیَ مَا بَذَلَ. ⚫️ بشیر دهّان، می گوید؛ حضرت امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمودند: شخصى که به زیارت قبر حضرت حسین بن على سلام الله علیهما میرود، زمانى که از اهلش جدا شد با اولین گامى که برمیدارد تمام گناهانش آمرزیده میشود سپس با هر قدمى که برمیدارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامى که به آنجا رسید حق تعالى او را خوانده و با وى مناجات نموده و می فرماید: بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمایم، من را بخوان اجابتت نمایم، از من طلب کن به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا سازم. راوى می گوید، امام صلوات اللَّه علیه  فرمودند: و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را که بذل نموده اعطاء فرماید. 📚کامل الزیارات باب ۴۹
🏴 دشمن ولایت و امامت امیرالمومنین 🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامِ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : یا علیّ صَلَوات اَلله عَلَيْهِ لایبغضک من قریش إلّا سفاحیّ، ولا من الأنصار إلّا یهودیّ، ولا من العرب إلّا دعیّ ولا من سائرالناس إلّا شقیّ، ولا من النساء إلّا سلقلقیه - وهی الّتی تحیض من دبرها -. ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : ای علیّ صلوات الله علیه ؛ با تو دشمنی نمی کند از قریش مگرا کسی که ازدواج او بدون عقد بوده است و از انصار مگر کسی که اصلش یهودی بوده است، و از طایفه عرب مگر کسی که نسب او صحیح نیست، و از مردمان دیگر مگر که گمراه و بدبخت است، و از زنان مگر کسی که از پشت حیض شود. 📚قطره‌ای از دریای فضائل اهل بیت علیهم‌السلام ص۲۲۱ ♦️خدمت خوانندگان مؤمن عرض شود اگر پیامبراكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و تمامی معصومين سلام‌الله‌علیهم هر امام را به اسم ، خطاب می‌فرمایند،  جوازی برای پیروان نیست ♦️ ما موظفیم بیان کنیم مولا امیرالمومنین . یا مولای ما و امام ما به آن معصوم
🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ الإمامُ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : حُبُّ الدنيا رأسُ الفِتَنِ و أصلُ المِحَنِ . ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : دنيا دوستى، منشأ فتنه ها و ريشه محنتهاست . 📚 غرر الحكم : 4870
حدیث بسیار مهم🔴 🔴 قَالَتْ اَلصِّدِّيقَةِ اَلطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ : لِبَعْضِ النِّسَاءِ أَرْضِی أَبَوَیْ دِینِکَ مُحَمَّداً صَلَی اَللهِ عَلَيْهَ وَ آله عَلِیّاً صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَ بِسَخَطِ أَبَوَیْ نَسَبِکَ وَ لَا تُرْضِی أَبَوَیْ نَسَبِکَ بِسَخَطِ أَبَوَیْ دِینِکَ فَإِنَّ أَبَوَیْ نَسَبِکَ إِنْ سَخِطَا أَرْضَاهُمَا مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله وَ عَلِیٌّ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَ بِثَوَابِ جُزْءٍ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ جُزْءٍ مِنْ سَاعَهًٍْ مِنْ طَاعَاتِهِمَا وَ إِنَّ أَبَوَیْ دِینِکَ إِنْ سَخِطَا لَمْ یَقْدِرْ أَبَوَا نَسَبِکَ أَنْ یُرْضِیَاهُمَا لِأَنَّ ثَوَابَ طَاعَاتِ أَهْلِ الدُّنْیَا کُلِّهِمْ لَا تَفِی بِسَخَطِهِمَا. ❤️حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء صلوات الله علیها سرور بانوان دو عالم به یکی از زنان فرمودند : پدر و مادر دینی خود، حضرات محمّد و علی صلوات اللَّه علیهما را خشنودکن؛ گرچه با خشم پدر و مادر (واقعی) نَسَبیّت همراه باشد. مبادا پدر و مادر نَسَبی را با خشم پدر و مادر دینی، خشنود گردانی زیرا اگر پدر و مادر نَسَبیّت خشمگین شوند (حضرات) محمّد و علی صلوات اللَّه علیهما، به ثواب یک میلیونیم از یک ساعت اطاعت‌کردن تو از (حضرات) محمّد و علی صلوات اللَّه علیهما، پدر و مادرت را راضی می‌کنند و امّا اگر پدر و مادر دینی‌ات خشمگین شوند، پدر و مادر نسبیت نمی‌توانند آن‌ها را خشنود کنند زیرا تمام ثواب اطاعت‌کردن اهل دنیا با خشم (حضرات) محمّد و علی صلوات اللَّه علیهما نمی‌شود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۸۸ 📚بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۶۲
🔴 قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ عِبَاداً مَيَامِينَ مَيَاسِيرَ يَعِيشُونَ وَ يَعِيشُ النَّاسُ فِي أَكْنَافِهِمْ‌[1] وَ هُمْ فِي عِبَادِهِ بِمَنْزِلَةِ الْقَطْرِ وَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَادٌ مَلَاعِينُ مَنَاكِيرُ لَا يَعِيشُونَ وَ لَا يَعِيشُ النَّاسُ فِي أَكْنَافِهِمْ وَ هُمْ فِي عِبَادِهِ بِمَنْزِلَةِ الْجَرَادِ لَا يَقَعُونَ عَلَى شَيْ‌ءٍ إِلَّا أَتَوْا عَلَيْهِ‌ . ⚫️ حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : همانا براي پروردگار بنده هايي است پر بركت و با ميمنت كه خود خوش زندگی میکنند و مردم نيز در پرتو آنان زندگي خوشي دارند. آنان در ميان بندگان . مانند بارانند، در برابر، انسان هايي هستند نفرين شده و نكبت بار كه نه خود زندگي سالمي دارند و نه كسي از زندگي آنان بهره اي مي گيرد. اين گروه مانند ملخ هستند كه جز نابودي و تبهكاري چيزي ندارند . 📚الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 8  صفحه : 247 . 📚 تحف العقول، ص 310 .
🏴 حب النساء و میل زناشویی شدید در مردان شیعه 🔴 وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ عَنْ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : قَالَ‌ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ الشَّهْوَةَ عَشَرَةَ أَجْزَاءٍ تِسْعَةً فِي الرِّجَالِ وَ وَاحِدَةً فِي النِّسَاءِ وَ ذَلِكَ لِبَنِي هَاشِمٍ وَ شِيعَتِهِمْ وَ فِي نِسَاءِ بَنِي أُمَيَّةَ وَ شِيعَتِهِمْ الشَّهْوَةُ عَشَرَةُ أَجْزَاءٍ فِي النِّسَاءِ تِسْعَةٌ وَ فِي الرِّجَالِ وَاحِدَةٌ ⚫️  محمد بن مسلم از حضرت آیت الله العظمی امام باقر صلوات الله علیه روایت کرده که فرمودند : همانا خداوند عز و جل شهوت را بر ده قسمت خلق کرد ؛ نُه قسمت از آن در مردان و یک قسمت از آن در زنان و آن تقسیم بندی برای بنی هاشم و شیعیانشان می باشد. 🔴 و در بنی امیه و پیروانشان شهوت ده قسمت شد که در زنان نُه قسمت و در مردان یک قسمت شد (تا میل مردان بنی امیه و نواصب به زناشویی کمتر شود و نسلشان زیاد از حد نشود) 📚روضة المتقین (المجلسي‌، محمد تقى) جلد 8 صفحه 511
🔴 عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّه صلوات اللَّه علیه يَقُولُ: إِذَا انْصَرَفَ الرَّجُلُ مِنْ إِخْوَانِكُمْ مِنْ زِيَارَتِنَا أَوْ زِيَارَةِ قُبُورِنَا فَاسْتَقْبِلُوهُ وَ سَلِّمُوا عَلَيْهِ وَ هَنِّئُوهُ بِمَا وَهَبَ اللهُ لَهُ، فَإِنَّ لَكُمْ مِثْلَ ثَوَابِهِ وَ يَغْشَاكُمْ ثَوَابٌ مِثْلُ ثَوَابِهِ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ وَ إِنَّهُ مَا مِنْ رَجُلٍ يَزُورُنَا أَوْ يَزُورُ قُبُورَنَا إِلَّا غَشِيَتْهُ الرَّحْمَةُ وَ غُفِرَتْ لَهُ ذُنُوبُهُ. ⚫️ معلّی بن خنیس می گوید: از حضرت امام صادق صلوات الله علیه شنیدم که می فرمودند: هنگامی که فردی از برادران شما از زیارت ما یا زیارت قبور ما باز می گردد، به استقبال او بروید و بر او سلام دهید و به وی به خاطر آنچه خداوند به او عطا فرموده است بگویید گوارایت باد. با این عمل، ثوابی مثل ثواب او برای شما منظور خواهد شد، و به واسطه رحمت الهی ثوابی مثل ثواب او شما را در بر خواهد گرفت؛ زیرا فردی به زیارت ما یا به زیارت قبور ما نمی آید مگر آنکه رحمت (الهی) او را در بر گرفته و گناهانش آمرزیده می شود. 📚بحارالأنوار/ج102/ص302