eitaa logo
کانال احادیث خالص اهلبیت . استاد زارع شیرازی
96 دنبال‌کننده
618 عکس
16 ویدیو
3 فایل
تنها نجات . عمل به حدیث ثقلین پیامبر ص که فرمودند انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و اهلبیتی . فقط قرآن و اهلبیت ۱۴ معصوم و بس .
مشاهده در ایتا
دانلود
ترک کنید ماکارونی پیتزا روغن جامد و مایع پنیر بدون گردو پنیرصبحگاه تمام مواد غذایی کنسروی حتی ابمیوه ها و‌کیک ها هر چیزی که‌ خوردید متوجه‌شدید گوارشتان نسبت به آن غذا خیلی سنگین شده و حتما بعد از هرغذای گرم یا سرد حتما هاضوم‌رو مصرف کنید و اثرش رو‌ببینید که‌چقدر بدن سالمتری دارید رابط ایتا @Rabet69 رابط تلگرام @Rabet69110 وبسایت رسمی ❤️ zareshirazi.com سوابق کشوری🌹❤️🌹 https://zareshirazi.com/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%a8%d9 تمام اطلاعات🔵 https://yek.link/zareshirazi.com کانال اصلی تلگرام https://t.me/ostadzareshirazi110 کانال اصلی ایتا https://eitaa.com/ostadzareshirazi110 اینستا🧡 http://instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali
قَالَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ علیه السلام لِلْحَسَنِ علیه السلام: لَا تَلُمْ إِنْسَاناً یَطْلُبُ قُوتَهُ فَمَنْ عَدِمَ قُوتَهُ کَثُرَ خَطَایَاه... امیرعوالم علی (سلام الله علیه و آله) به امام حسن (صلوات الله علیه) فرمودند: فرزندم انسانی را که در پی تهیه نان شب خویش است، ملامت نکن؛ زیرا کسی که نان شب ندارد، لغزش هایش فراوان خواهد بود. 📕بحارالأنوار ج ۶۹ ،ص۴۷ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج کانال ایتای احادیث خالص دوازده امام معصوم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی♦️ https://eitaa.com/ahadisostadzareshirazi110 کانال تلگرامی احادیث خالص دوازده امام معصوم جمع آوری استاد گرانقدر زارع شیرازی عضو شوید🌹 https://t.me/ahadisostadzareshirazi110/ کانال اصلی تلگرام https://t.me/ostadzareshirazi110 کانال اصلی ایتا https://eitaa.com/ostadzareshirazi110
امام صادق سلام الله علیه و آله فرمودند: هر کس از شيعيان ما در برابر يکی از برادران خود، اظهار حاجت کند و او در حالی که ميتواند از او دست گيری كند، کوتاهی نمايد خداوند او را مبتلا می کند به بر آوردن حاجت گروهی از دشمنان ما. 📔وسائل الشيعة ۱۱، باب ۳۷، ح ۲۱۸۳ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند: زودباشد بیاید در آخرالزمان گروه هایی که روهایشان روهای آدمیان است ودلهاشان دل های شیاطین است،مانند گرگ های درنده. دردلهاشان چیزی ازرحم نیست،ریزندگان خون هایند. رعایت نمیکنند تجاوز از کارهای زشت را. اگر تابع ایشان شوی تورا دورکنند،واگر دورشدی از ایشان، عیب گویی از تو کنند،واگر تورا حدیث کنند دروغ گویند،واگر امین دانستی ایشان را با تو خیانت کنند. کودکانشان با ناز ونخوت باشند وجوانهاشان شوخ وبی باک،بنحوی که خبایث خود مردمان را عاجز کنند،وپیروانشان امر به معروف ونهی از منکر نکنند،مومن در میانشان ضعیف وناتوان باشد وفاسق در میانشان با شرافت شمرده شود،سنت در میانشان بدعت وبدعت در میانشان سنت باشد،پس درآن زمان مسلط میگرداندخدابر ایشان بدان وشریران ایشان را ودعا می کنند نیکانشان ومستجاب نمیشود برای ایشان. 📔الزام الناصب ج2 ص161و162 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
امام صادق علیه‌السلام در ضمن یک حدیث طولانی اهل آخرالزمان را توصیف می‌کند که فرازهائی را از آن در ادامه می‌آوریم: فاسق را می‌بینی که در نافرمانی خداوند کوشاست، راه‌هاي خیر را می‌بینی که از رهروان خالی است، راه‌های ناشایست را می‌بینی که پررهرو است، ثروتمندان را می‌بینی که از مؤمن گرامی‌تر است، رباخواري را می‌بینی که علنی هست و اعتراض نمی‌شود، قمار را می‌بینی که علنی شده، شراب را می‌بینی که به‌صورت علنی عرضه می‌شود و کسی جلوگیري نمی‌کند، مردان بافضیلت و باشخصیت را می‌بینی که افراد پست از ترس نفوذ کلام آن‌ها، در تحقیر آن‌ها می‌کوشند، می‌بینی که هرج و مرج فراوان شده، مردم را می‌بینی که تابع قدرت شده‌اند، نشانه‌های آسمانی را می‌بینی که ظاهر می‌شود ولی در دل مردم اثر نمی‌گذارد، ترك امر به معروف و نهی از منکر و ترك احکام دین را می‌بینی که در میان مردم همگانی شده است، و می‌بینی که قاضی‌ها برخلاف حکم خدا داوري می‌کنند.(1) او هنگامی ظاهر می‌شود که زمین‌های بایر آباد شود و کارهاي خیر ناشناخته گردد.(2) همّ‌وغم مردم به تأمین خواسته‌های شکم و زیرشکم انحصار می‌یابد، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و آنچه رابطه برقرار می‌کنند مشروع است یا نامشروع؟!(3)   📗 1 . بشاره‌الاسلام، ص۲۳، ۴۴و ۱۳۱/📗 منتخب‌الاثر، ص۴۲۸/📗 بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۹۳ و ۲۵۶/ 📗الزام‌الناصب، ص۱۸۳ /📗 الامام‌المهدی، ص۲۱۹.   📗2 . الزام‌الناصب، ص۱۸۳/ 📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۲۸ و ۲۵۸ / بشاره‌الاسلام، ص۴۷ و ۱۲۳. 📗3 . منتخب‌الاثر، ص۴۳۲/ 📗بشاره‌الاسلام، ص۱۳۵/ 📗الزام‌الناصب، ص۱۸۴ / 📗بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۶۰. 📗اکسیر مهدویت:العبد حسین رزاقی ، ص309 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
حضرت ولیّ امر . بقیه الله الاعظم (عجل الله فرجه وسلام الله علیه) فرمودند: کسی با ما ، در رابطه با مقام ولایت و امامت مشاجره و منازعه نمی‌کند ؛ مگر آنکه ستمگر و معصیت کار باشد. همچنین کسی مدّعی ولایت و خلافت نمی‌شود ، مگر کسی که منکر و کافر باشد. 📕الزام الناصب: ج ۱ ، ص ۳۸۷. اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
ابن ابی الحدید از علمای سنی معتزله در باب امیرالمومنین مولانا و سیدنا علی سلام الله علیه میگوید: چه بگویم درباره مردی که اهل ذمه با آنکه اسلام را نپذیرفته اند به او مهر می ورزند،فیلسوفان با آنکه میانه ای با اهل دین ندارند بزرگش می شمارند،شاهان روم وفرنگ شمایل اورا در کنیسه ها وپرستشگاههای خود نقش می کنند،وشاهان ترک ودیلم عکس اورا بر شمشیرهای خود حک می نمایند. وچه گویم درباره مردی که دشمنانش وستیزه گانش نیز سربه آستانش فضائلش فروآورند وانکار مناقب وکتمان فضائل او را برنتابیدند،زیرا که دانستی بنی امیه برحکومت اسلامی درشرق وغرب زمین چیره شدند وبه هر نیرنگی در خاموشی ساختن نور او کوشیدند،وحقایق را علیه اوتحریف نمودند،عیبهایی برای او تراشیدند،اورا برسر منبرها لعن کردند،مداحان اوراتهدید بلکه حبس کردند وکشتند،از نقل روایتی که حاوی فضل او ومایه بلند آوازگی اومی شد جلوگیری نمودندتا آنجا که اجازه ندادند نام اورا بر کسی نهند،اما این ترفندها جز بر والایی وسربلندی او نیفزود،همچون مشک که هرچه برآن سرپوش نهندبویش بپیچد،وبسان خورشید که باکف دست نتوان آن چهره را پوشاند،وچون روز روشن که اگر چشم از آن فروبندی دیدگان بسیاری آن را می بیند. وچه بگویم درباره مردی که همه فضیلتها بدوانتساب برد،وهرفرقه ای بدو منتهی می شود،وهرگروهی اورا به خود منتسب می دارند،پس او رئیس وسرچشمه وسالار همه فضیلتها ست. 📕شرح نهج البلاغه ج1 ص 17 و29 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
امام صادق سلام الله علیه و آله فرمود: (فی امواج البحر) اراده فرموده است آن حضرت ازآنچه در دوره غیبت قائم (عجل الله فرجه وسلام الله علیه )به شیعیان رو میدهد از موجهای فتنه های گمراه کننده وبه هول وبیم اندازنده وشعبه شعبه شدن مذهبهای باطله ی سرگردان کننده و بلند شدن پرچمهای به شبهه اندازنده که صاحبان آنها ادعای (قائمیت وامامت)کننداز آل ابی طالب وخروج کنندگان از ایشان برای جاه طلبی و وسایل عیش دنیوی فراهم کردن در هر زمانی. واز فرمایشات حضرت که فرموده است: (رایه مشتبهه)(پرچم شبهه ناک) چنین برمی آید که صاحبان آنها از فروع شجره رسالت و ولایت باشند که قیام کنند امر آنها بر مردم مشتبه شودبواسطه نسبت آنها که از دودمان رسالت اند وضعفای شیعه چنین گمان کنند که ایشان برحق اند وهمچنین غیر شیعیان وحال آن که چنین نیست وخداونددر مدت کوتاهی رگ حیات آنها را قطع کند ونفوس کسانی که اهلیت این مقام را ندارند تلف ونابودمیکند. وهمچنین نفوس پیروان ایشان را که به مظنه و شک و تردید به آنها گرویده اند واگرچهار صباحی هم به آنها مهلت داده شود برای بروز دادن باطنهای ایشان وتابعین ایشان وتمام کردن جولان های ایشان است وبرای شناخته شدن مومنین ثابت الایمان است که خدا آنها را در وقوع فتنه ها ثابت داشته وثابت می دارد که دنبال دعوتهاومذهب های باطله واختلاف اقوال وتشتت رای های ایشان نرود، مومنین ثابت الایمان آب را از سراب تمیز داده ،فریب هرشیادی را نمیخورند. 📓غیبت نعمانی ص153و154 📓نوائب ج3ص57و58 📓بحارج51ص147ح18 اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : من وَجَدَ بَردَ حُبِّنا عَلي قَلبِهِ، فَليَكثُرِ الدُّعاءَ لاُمِّهِ فَاِنَّها لَن تخَُن اَبَاهُ. 🟠 حضرت آیت الله و حجت الله امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : هرکس خنکی محبت ما را در دلش بیابد ؛ باید زیاد برای مادرش دعا کند چون به پدرش خیانت نکرده. 📚من لا یحضره الفقیه جلد3 صفحه 493 📚بشاره المصطفي لشيعه المرتضي، ص 9
در اعلام الدین دیلمی از کتاب فرج الکروب از امام صادق علیه‌السلام در تفسیر ﴿فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ﴾ نقل شده که فرمود:  کسانی که با فضل و عنایت خداوند به ولایت ما رسیده‌اند از عقبه عبور می‌کنند و آن عقبه ما می‌باشیم که هر کسی از آن بگذرد رهائی پیدا می‌کند.(1) امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «نَحْنُ الْعَقَبَه فَلَا یَصْعَدُ إِلَیْنَا إِلَّا مَنْ کَانَ مِنَّا»، «ما عقبه و گردنه هستیم به‌جانب ما بالا نمی‌رود، مگر کسی که از ما باشد».(2) امام صادق علیه‌السلام فرمودند: هر کسی ولایت ما را قبول کند از گردنه گذشته است ما آن عقبه‌ای هستیم که هر کسی از آن بگذرد نجات یافته است سپس فرمود: آرام بگیر حرفی برایت بگویم که برایت از دنیا و هر چه در آن باشد بهتر است خدای تعالی می‌فرماید فک رقبه؟ یعنی خدای تعالی با ولایت ما، رقاب شما را از آتش آزاد کرده است،، و شما برگزیده خدای تعالی هستید و اگر کسی از شما در روز قیامت به‌اندازه ریگ‌های بیابانی گناه بیاورد ما در باره‌اش در پیشگاه خدای تعالی شفاعت می‌کنیم، پس به شما مژده باد « فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَفِی الْآخِرَةِ لَا تَبْدِیلَ لِکلِمَاتِ اللَّهِ ذَٰلِک هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»،(3) «در زندگی دنیا و آخرت، کلمات الهی عوض نشوند و آن سعادت بزرگی می‌باشد».(4)   📗شرح زیارت جامعه کبیره، خزان العلم، حسین رزاقی.ج۳، ص۲۹۸ 📔1 . بحارالأنوار، ج۲۷، ص۱۲۵/  📔أعلام الدین، ص۴۵۵ 📔2 . بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۸۱/ 📔 تأویل الآیات الظاهره، ص۷۷۲/ 📔 فرات الکوفی، ص۵۵۸ 📗3 . یونس/ 64 📔4 . اعلام الدین فی صفات المومنین، ص۴۵۵/📔 بحارالانوار، ج۲۷، ص۱۲۵/  📔مستدرک سفینه البحار، ج۷، ص۲۹۷. اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
امام محمد باقر (سلام الله علیه و آله) فرمودند : چنانچه گناهان مومن به مقدار شن های بیابان و کف دریا باشد مورد آمرزش خداوند قرار می گیرد ولی جرات (بر ارتکاب گناه) نداشته باشید. 📗المومن روایت ۶۴ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
مولی العوالم ، علیِّ بنِ موسی الرّضا صلوات الله علیه فرمود ؛ إِذَا أَخَذَ النَّاسُ يَمِيناً وَ شِمَالًا فَالْزَمْ طَرِيقَتَنَا ، فَإِنَّهُ مَنْ لَزِمَنَا لَزِمْنَاهُ ، وَ مَنْ فَارَقَنَا فَارَقْنَاهُ. إِنَّ أَدْنَى مَا يُخْرِجُ الرَّجُلَ مِنَ الْإِيمَانِ أَنْ يَقُولَ لِلْحَصَاةِ هَذِهِ نَوَاةٌ ثُمَّ يَدِينُ بِذَلِكَ وَ يَبْرَأُ مِمَّنْ خَالَفَهُ . يَا ابْنَ أَبِی مَحْمُودٍ احْفَظْ مَا حَدَّثْتُكَ بِهِ فَقَدْ جَمَعْتُ لَكَ فِيهِ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ. هرگاه‌ مردم‌ به‌ راست‌ و چپ‌ گراييدند ، تو فقط ملزم به راه و طریق ما باش ‌، چرا كه‌ هر کس همراه‌ ما شود ، ما همراه‌ او خواهيم‌ بود ،  و هر كه‌ از ما جدا شود ، ما نيز او را رها خواهيم‌ كرد . كمترين‌ چيزی‌ كه‌ مرد را از ايمان‌ خارج‌ می‌كند اين‌ است‌ كه‌ از پيش‌ خود‌ ريگی را هسته‌ خرما بداند و سپس‌ بر اساس‌ آن‌ اعتقاد ورزی نمايد و دین برای خويش‌ درست‌ كند ، و از هر کس كه‌ مخالف‌ او بود ، بيزاری جويد. ای فرزند ابی محمود ، آنچه‌ را اكنون‌ به‌ تو گفتم‌ ، به‌ خاطر بسپار كه‌ خير دنيا و آخرت‌ در اين‌ سفارش‌ جمع‌ است. بحارالأنوار ۲۶ / ۲۳۹ .
عَنْ سَدِيرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِى جَعْفَرٍ إِنِّى تَرَكْتُ مَوَالِيَكَ مُخْتَلِفِينَ يَتَبَرَّأُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ؟ قَالَ فَقَالَ وَ مَا أَنْتَ وَ ذَاكَ إِنَّمَا كُلِّفَ النَّاسُ ثَلَاثَةً مَعْرِفَةَ الْأَئِمَّةِ ، وَ التَّسْلِيمَ لَهُمْ فِيما وَرَدَ عَلَيْهِمْ ، وَ الرَّدَّ إِلَيْهِمْ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ. سدير میگويد به إمام باقر عليه السّلام عرض كردم من دوستان شما را در حالى ترك گفتم و بسوى شما آمدم كه اختلاف داشتند و از يكديگر بيزارى مى‌جستند. فرمود تُرا با وضع آنها چكار؟ همانا مردم سه تكليف دارند شناختن ائمه ، و تسليم بودن در برابر آنها ، و ارجاع اختلافاتشان  به ايشان . کافی ۱ / ۳۹۰ ، باب التسلیم و فضل المسلّمین .
محبت شیعیان به اهل بیت علیهم السلام لطف خداوند متعال به شیعیان است. ابی المغرا ( حمید بن مثنی ) می گوید امام باقر علیه السلام می فرمود : من مى دانم اين محبّت شما نسبت به ما چيزى نيست كه خود شما آن را ساخته باشيد، بلكه كار خدای ( عزوجل ) است. اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
بر اساس روایات شیعه و عامه ، در آخرالزمان، ری قدیم یا تهران کنونی و یا زوراء، با حوادث و بلاهای گوناگون و دهشتناکی رو به رو می شود، و با توجّه به آنکه ری، به ویژه زوراء، در آخرالزمان پایتخت ایران و مرکز ادارۀ امور این کشور است، بی تردید، فرود هر گونه بلایی بر این شهر، بر دیگر شهرهای ایران نیز اثرگذار خواهد بود. که آنجا را محلّ سکونت خویش قرار دهد؛ پس بی گمان، کسی درآن شهر می‏ماند که بدبخت باشد، و کسی از آنجا بیرون می‏رود که در رحمت خدا باشد ... آن گاه، خداوند آن شهر را به سبب آن فتنه ها و آن پرچمها ویران می کند تا آنکه رهگذر بر آن مکان می گذرد و می گوید: اینجا زوراء بود؟! سپس خروج می کندحسنی، جوان زیبارویی که از خطّۀ دیلم است... «دارالفاسقین»  جایگاه فاسقان  واژه ای بر گرفته از قرآن کریم، سورۀ اعراف، آیۀ (146)، می باشد که مفضّل بن عمر آن را در بارۀ شهر «زوراء» به کار برده است. امام موسی کاظم(علیه السلام) نیز از دارالخلافۀ هارون خلیفۀ عبّاسی علیهم العنه به «دارالفاسقین» تعبیر کرده است. «فاسقان»، کسانی اند که از مسیر حق و راه درست خارج شده اند. ابن اعثم کوفی، مورّخ شیعی، از امیرعوالم علی(سلام الله علیه و آله) نقل کرده است: ... بی گمان، «ری» شهری است که به وسیلۀ ساکنان خود به آشوب کشیده می شود و فتنۀ ناشنوا در آن ماندگار است. ویرانی آنجا در آخرالزمان جز به دست دیلمها نیست. در ری، بر دروازۀ کوه، درآخرالزمان مردم  بسیاری که شمارشان را جز آفریدگارشان کسی  نمی داند، کشته می شوند. دیلمها در دروازۀ کوه، بر هشت تن ازبزرگان بنی هاشم که هر کدام مدّعی رهبری است، دست می یابند. مردی بزرگ که نامش مطابق نام پیامبری است، در ری محاصره می شود و چهل روز در این حال می ماند. سپس دستگیر و کشته می شود. در زمامداری سفیانی، خشکسالی، سختی و بلایی بزرگ به مردم ری می رسد. 📗الفتوح، ج 2، ص 80 . 📗بحار الأنوار، ج 53، ص 5 - 14، ب 28. امیرعوالم  علی(سلام الله علیه و آله) می فرماید: ... بی گمان، «ری» شهری است که به وسیلۀ ساکنان خود بهآشوب کشیده می شود و فتنۀ ناشنوا در آن ماندگار است... «فتنۀ ناشنوا» آشوبی است که در آن، افراد فتنه گر و فتنه زده به سخن خیرخواهان گوش فرا نمی دهند و کسی به داد کسی نمی رسد، و چنان که امیر مؤمنان(صلوات الله علیه و آله) پیش بینی کرده است، این فتنه، مدّت زمانی طولانی در این شهر ماندگار شده و به فتنه های دیگری، مانند جنگ شروسی و سفیانی با اهل ری و مخالفت اهل ری با حسینی خراسانی و حسنی گیلانی، کشیده می شود و خرابیِ ری را در پی خواهد داشت. امام صادق(علیه السلام)، در بارۀ اوضاع دارالفاسقین (زوراء) در آخرالزمان، چنین فرمود: ... فتنه‏ها آن شهر را ویران و چون بیابانی رهایش می‏کنند.. 📗الفتوح، ج 2، ص 80 . 📗بحار الأنوار، ج 53، ص 5 - 14، ب 28. به نظر می رسد فتنۀ ناشنوا در ری، همان اختلافی است که شیخ مفید، از اخبار مرتبط با نشانه‏های پیش از قیام قائم(علیه‏السّلام)، دریافته است: اختلاف میان ایرانیان شیخ مفید، از اخبار مرتبط با نشانه‏های پیش از قیام قائم(سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه)، چنین دریافته است: … اختلاف دو گروه از عجم (ایرانیان) و خونریزیِ بسیار میان آنان… 📗1. فلا ح السائل، ص 9 - 308، ب 19، ح 40. 📗2. الفتوح، ج 2، ص 80 . 📗3. بحار الأنوار، ج 53، ص 5 - 14، ب 28. 📗4. الإرشاد، ج 2، ص 369 اختلاف میان زمامداران ایران و کشورهای عربی امیرعوالم علی(سلام الله علیه و آله) می فرماید: … سپس بین سران عرب و عجم، دشمنی و اختلاف رخ می‏دهد.در نتیجه، همواره با یکدیگر در اختلاف‏اند تا آنکه کار به دستمردی از فرزندان ابوسفیان بفتد. 📗منتخب کفایه ‏المهتدی ، ح ۳٫ اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
روزی عمار پسر یاسر محضر امیرعوالم علی (سلام الله علیه و آله )رسید و متوجه خشم و خستگی مولایش شد. علت را از حضرت سوال کرد. حضرت امیرعلیه‌السلام فرمودند: از کوچه عبور می‌کردم، متوجه شدم مردی در حال دعوا با زنی هست و بر سر او فریاد می‌کشد... همین حالا سراغش برو و بگو اگر دست ازین کار نکشد، علی با ذوالفقار می‌آید عمار پیغام را رساند و مرد کوتاه آمد. بعد عمار با صدایی رسا گفت: بدانید که اگر کسی بر سر زن‌ها فریاد بکشد؛ مولای من تحمل نمی‌کند و با ذوالفقار به سراغش می‌آید. 📗فضائل (تالیف ابن شاذان) جلد۱ صفحه ۶۴ . اللهم عجـــل لولیک الفـــرج
موسی بن جعفر بن وهب بغدادی میگوید از إمام حسن عسکری سلام الله علیه شنیدم که فرمود ؛ كَأَنِّی بِكُمْ وَ قَدِ اخْتَلَفْتُمْ بَعْدِی فِي الْخَلَفِ مِنِّی ، أَلَا إِنَّ الْمُقِرَّ بِالْأَئِمَّةِ بَعْدَ رَسُولِ الله الْمُنْكِرَ لِوَلَدِی كَمَنْ أَقَرَّ بِجَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ رُسُلِهِ ثُمَّ أَنْكَرَ نُبُوَّةَ رَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ، لِأَنَّ طَاعَةَ آخِرِنَا كَطَاعَةِ أَوَّلِنَا وَ الْمُنْكِرَ لِآخِرِنَا كَالْمُنْكِرِ لِأَوَّلِنَا. أَمَا إِنَّ لِوَلَدِی غَيْبَةً يَرْتَابُ فِيهَا النَّاسُ إِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللهُ. گویا می بینم که شما بعد از من در مورد جانشین من اختلاف میکنید ، بدانید و آگاه باشید کسی که بعد از رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ نسبت به ائمّة سلام الله علیهم إقرار نماید ، ولی نسبت به فرزندم إنکار کند مانند کسی است که به همه پیامبران و رسولان إقرار نماید ، ولی نبوّت رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ را إنکار کند ، زیرا که إطاعت آخرینِ از ما مانند إطاعت اوّلینِ از ما ، و منکر آخرينِ از ما ، منکر اوّلينِ از ما است. بدانید برای فرزندم غیبتی است که مردم همه دچار تردید میشوند ، مگر کسی که خداوند او را حفظ کرده و مصونیّت بخشد. كفاية الأثر فی النصّ على الأئمّة الإثنی عشر / ٢٩٦ .
عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِالله علیه السلام ، فی حدیثٍ ، قالَ ؛ مَنْ سُرَّ أَنْ یَکُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ فَإِنْ مَاتَ وَ قَامَ الْقَائِمُ بَعْدَهُ کَانَ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ أَدْرَکَهُ. إمام صادق علیه السّلام فرمود ؛ هر کس دوست دارد از یاران حضرت قائم باشد ، پس منتظر ظهور او باشد ، و به پرهیزکاری واخلاق نیکو رفتار نماید. پس چنانچه این شخص پیش از قیام حضرت قائم بمیرد پاداش کسی را دارد که حضرت را درک نموده. بحارالأنوار ۵۲ / ۱۴۰ ، حدیث ۵۰.
زيارت حضرت ولیّ عصر إمام زمان أرواحنا لِتُرابِ مَقْدَمِهِ الفِداء در روز جمعه ؛ السَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ فى أرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ فى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَن الْمُؤْمِنينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أيُّهَا الْوَلِىُّ النّاصِحُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الأمْرِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ ، أنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ و أُخْراكَ ، أَتَقَرَّبُ إلَى اللهِ تَعالى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ ، وَ أنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ ، وَ أسْئَلُ اللهَ أنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ يَجْعَلَنی مِن الْمُنْتَظِرينَ لَكَ ، وَ التّابِعينَ وَ النّاصِرينَ لَكَ عَلى أعْدائِكَ ، وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ أوْلِيائِكَ ، يا مَوْلاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ الله عَلَيْكَ وَ عَلى آلِ بَيْتِكَ ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ ، وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فيه ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلى يَدَيْكَ ، وَ قَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ ، وَ أنَا يا مَوْلاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَ جارُكَ ، وَ أنْتَ يا مَوْلاىَ كَريمٌ مِنْ أوْلادِ الْكِرامِ ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَ الإجارَةِ ، فَأضِفْنى وَ أَجِرْنى ، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَ عَلى أهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
عبدالله بن سنان گوید ، إمام صادق علیه السّلام فرمودند ؛ سَتُصيبُكُم شُبهَةٌ فَتَبقَونَ بِلا عَلَمٍ يُرى ، وَ لا إمامٍ هُدىً ، وَ لا يَنجو مِنها إلّا مَن دَعَا بِدُعاءِ الغَريقِ ، قلتُ كَيفَ دُعاءُ الغَريقِ؟ قالَ ، يا أللهُ يا رَحمانُ يا رَحيمُ ، يا مُقَلِّبَ القُلوبِ ثَبِّت قَلبی عَلى دينِكَ . قُلتُ  يا أللهُ يا رَحمانُ يا رَحيمُ يا مُقَلِّبَ القُلوبِ وَ الأبصارِ ثَبِّت قَلبی عَلي دينِكَ. قالَ إنَّ الله عَزَّوَجَلَّ مُقَلِّبُ القُلوبِ وَ الأبصارِ ، وَلكِن قُل كَما أقولُ لَكَ ، يا مُقَلِّبَ القُلوبِ ثَبِّت قَلبی عَلى دينِكَ. دچار سرگردانی و شبهه ای میشوید و در آن (دوران غیبت و شبهه) بدون نشانه ای که دیده شود و إمامی که هدایتگر باشد می مانید ، و از این شبهه نجات نمی یابد جز کسی که خدا را با دعاء غریق بخواند. عرض کردم  دعاء غریق چگونه است؟ فرمود يا أللهُ يا رَحمانُ يا رَحيمُ ، يا مُقَلِّبَ القُلوبِ ... ای الله ، ای رحمان ، ای رحیم ، ای دگرگون کننده قلب ها ، قلبم را بر دین خودت ثابت گردان. عرض کردم یا الله يا أللهُ يا رَحمانُ يا رَحيمُ ، يا مُقَلِّبَ القُلوبِ وَ الأبْصَار ... ( یعنی کلمه و الأبصار را از خودم افزودم ) ، حضرت فرمودند  خدای بزرگ ، مُقلّبَ القلوبِ و الأبصارِ است ، لیکن همان طور که به تو میگویم بگو ، یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبی عَلی دینِک. - کمال الدین ۳۵۱/۲ ، باب ۳۳ ، حدیث ۴۹ . - بحار الانوار ۱۴۸/۵۲ ،باب ۲۲ ، حدیث ۷۳ . دعای غریق
عن مولانا الصّادق  علیه السّلام قالَ ؛ يَا أَبَا سَيَّارٍ إِنَّ الْأَرْضَ كُلَّهَا لَنَا فَمَا أَخْرَجَ اللهُ مِنْهَا مِنْ شَیْءٍ فَهُوَ لَنَا ، فَقُلْتُ لَهُ وَ أَنَا أَحْمِلُ إِلَيْكَ الْمَالَ كُلَّهُ؟ فَقَالَ يَا أَبَا سَيَّارٍ قَدْ طَيَّبْنَاهُ لَكَ وَ أَحْلَلْنَاكَ مِنْهُ فَضُمَّ إِلَيْكَ مَالَكَ ، وَ كُلُّ مَا فِی أَيْدِی شِيعَتِنَا مِنَ الْأَرْضِ فَهُمْ فِيهِ مُحَلَّلُونَ حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا فَيَجْبِيَهُمْ طَسْقَ مَا كَانَ فِی أَيْدِيهِمْ وَ يَتْرُكَ الْأَرْضَ فِی أَيْدِيهِمْ ، وَ أَمَّا مَا كَانَ فِی أَيْدِی غَيْرِهِمْ فَإِنَّ كَسْبَهُمْ مِنَ الْأَرْضِ حَرَامٌ عَلَيْهِمْ حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا فَيَأْخُذَ الْأَرْضَ مِنْ أَيْدِيهِمْ وَ يُخْرِجَهُمْ صَغَرَة. امام صادق عليه السّلام فرمود ؛ ای أبویسار به تحقیق که تمام زمین برای ما است و هر چه خداوند از آن بیرون آوَرَد ، همه اش برای ما است. أبویسار میگوید به آن حضرت عرض کردم پس همه اموالم را برای شما بیاورم؟ فرمود ای أبو سیّار البته ما آن را بر تو حلال کردیم ، و مباح گرداندیم پس مال خودت را بگیر. و هر آنچه از زمین در دست شیعیان ما هست بر آنها حلال است تا هنگامی که قائم ما به پا خیزد و خراج آن را از آنان بگیرد و زمین را در دست ایشان واگذارد ، و امّا آنچه در دست غیر شیعیان است هر سودی که از آن ببرند بر آنها حرام است ، و هنگامی که قائم ما بپاخیزد زمین را از دستشان بگیرد و آنها را به خواری از آن بیرون رانَد. مکیال المکارم ۱ / ۹۲.
. اخذ دین از دهان رجال سبب خروج از دین توسط همان رجال! امیرعوالم  علی صلوات الله علیه و آله فرمودند: «کسی که دینش را از قرآن و سنت پیامبرش صلی اللَّه علیه و آله بگیرد، کوه‌ها از جای خود حرکت می‌کنند قبل از اینکه چنین کسی از جای خود حرکت کند، و کسی که دین خود را از دهان‌های رجال بگیرد، همان رجال دین او را بر می‌گردانند!» و قَالَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: «مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ- صَلَوَات اللَّهِ عَلَيْه وَ آلِهِ- زَالَتِ الْجِبَالُ قَبْلَ أَنْ يَزُولَ، وَ مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنْ أَفْوَاهِ الرِّجَالِ، رَدَّتْهُ الرِّجَالُ» 📗كافي (ط - دار الحديث)، ج۱، ص۱۴ 📗تصحيح اعتقادات الإمامية ، ص۷۲