eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
463 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
388 ویدیو
199 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ فاطمه، مظهر کل اسمای الهی است 🔻 صدیقهٔ طاهره را در یک کلام می‌توان به‌عنوان «مظهر جميع اسماء و صفات الهی» معرفی کرد. شخصیتی جامع که از رهگذر عبودیت و بندگی به والاترین مرتبهٔ فنای فی الله و جلوه‌نمایی حق واصل گردیده است: چو زهرا فانی ذات خدا وز خود مجرد شد سراپا حق و پاک از بند هر قید مقید شد 🔸 شخصیتی جامع صفات جمال و جلال پروردگار که در لحظه‌لحظهٔ وجودش، برترین نمونهٔ کمالات را در عرصه‌های مختلف به ظهور رسانیده است: در عرصهٔ رحمت و عطوفت، در گسترهٔ تقوا و عبودیت، در پهنهٔ پاکدامنی و عفت، در صحنهٔ تعلیم و تربیت، در جبههٔ سیاست و درایت، در میدان شجاعت و کیاست، در فراخنای بلاغت و خطابت، در جایگاه حفاظت از رسالت، در مقام حمایت از ولایت و... فاطمه، مظهر کل اسمای الهی است‌... 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۲۷ 🏴
الکافی کلینی در نگاشته های خاورشناسان 👇👇 قسمت اول: https://eitaa.com/OstadRad/508 قسمت دوم: https://eitaa.com/OstadRad/509 🎙 حجت الاسلام علی راد دانشیار دانشگاه تهران @OstadRad
📷 تصویری از رهبر انقلاب در اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
﷽؛ 🏷لوح فاطمه! 🔅 : ✓ «جابر بن عبد اللّه انصارى گفت:بر فاطمه عليهاالسلام وارد شدم. ديدم در برابرش لوحى است كه نام اوصياى از فرزندان او، در آن است. شمردم. دوازده نفر بودند و آخرينشان قائم عليه السلام بود. در ميان آنها، سه محمّد و سه على بود». ⁙ «عن جابر بن عبد اللّه الأَنصاريّ: دَخَلتُ عَلى فاطِمَةَ عليهاالسلام وبَينَ يَدَيها لَوحٌ فيهِ أسماءُ الأَوصِياءِ مِن وُلدِها، فَعَدَدتُ اثنَي عَشَرَ آخِرُهُمُ القائِمُ عليه السلام، ثَلاثَةٌ مِنهُم مُحَمَّدٌ وثَلاثَةٌ مِنهُم عَلِيٌّ». 📚 الكافی: ج١ ص٥٣٢ ح٩ علیه‌السلام @hadithnet | معارف حدیث
▪️دیگر آن خندۀ زیبا به لب مولا نیست ▪️همه هستند ولی هیچ كسی زهرا نیست ▪️قطرۀ اشك علی تا به ته چاه رسید ▪️چاه فهمید كه كسی همچو علی تنها نیست 🏴شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد @ahlolbait
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حادثه تروریستی راسک 🔘جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی راسک تصریح کرد: لازم است نهادهای امنیتی و قضایی با سرپنجه‌های این فساد ضد انسانی با جدیت برخورد کنند. 📎مشاهده متن بیانیه _کلیک کنید ،،،_____________________،،، ✔ 🆔️ @rasanewsagency 👈 ،،،_____________________،،،
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | بی مردم 🎞نماهنگ «بی‌مردم» با نوای دلنشین به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) منتشر شد. مشاهده این نماهنگ زیبا را از دست ندهید. ،،،_____________________،،، ✔ 🆔️ @rasanewsagency 👈 ،،،_____________________،،،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
MFH_Volume 10_Issue 1_Pages 137-162.pdf
511.2K
📕مقاله 〽️ "تحلیل زیرساخت استثنای احادیث منفرد محمدبن عیسی‌بن عبید از یونس‌بن عبدالرحمن" 🖊 سید علیرضا حسینی شیرازی 🖊 محمد لطفی پور 🖇 فصلنامه، مطالعات فهم حدیث، دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 19، مهر 1402، صفحه 137-162 📝 چکیده: عنوان استثنا، در برخی دانش‌ها و معارف اسلامی از جمله: فقه، اصول، تفسیر و حدیث مطرح شده ‌است. یکی از کاربست‌های این عنوان را می‌توان در دانش اعتبارسنجی احادیث شیعه دنبال ‌کرد. در اطلاعات راه‌یافته به کتاب‌های فهرست با پدیده رایجی در حوزه حدیثی قم، با نام فرایند استثنا مواجه‌ هستیم که معنا و مفهومی خاص از آن، متناسب با موضوع این دانش اراده شده ‌است. به گاه بازخوانی مدخل یونس‌بن‌عبدالرحمن در فهرست شیخ طوسی و رجال نجاشی با عبارتی از ابن‌ولید که استثنای احادیث منفرد محمد‌بن‌عیسی‌بن‌عبید از یونس در خود جای داده‌ است برخورد می‌کنیم که در تحلیل آن احتمالات گوناگونی وجود دارد. در نوشتار پیش‌رو از یک‌سو با رویکرد و نگرش تاریخ حدیث شیعه به سیر تطور و کنش‌گری دانشیان اعتبارسنجی و فقیهان نسبت به استثنای منفردات محمد‌بن‌عیسی از قرن پنجم تا دوران معاصر پرداخته شده‌ است. از سوی دیگر، تمرکز خود را بر نقد و نپذیرفتن نگرش‌های گوناگون پیرامون دلیل و زیرساخت‌های این استثنا قرار داده ‌است که در نوشته‌های پیشین به صورت یک مجموعه مشاهده نمی‌شود. افزون بر آن، در مقاله حاضر از طریق پدیدار کردن یک انگاره نوین، به تحلیل و بازشناسی زیرساخت استثنای منفردات محمد‌بن‌عیسی از یونس در بستر تاریخی پرداخته ‌است.
🌹پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : ‌ ♦️زمستان بهار مؤمن است، از شب های طولانی اش برای شب زنده داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد. ‌ 📚 وسائل الشیعه،ج7،ص302
رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ : اَلصَّدَقَةُ لَيْلَةَ اَلْجُمُعَةِ وَ يَوْمَهَا بِأَلْفٍ وَ اَلصَّلاَةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ لَيْلَةَ اَلْجُمُعَةِ بِأَلْفٍ مِنَ اَلْحَسَنَاتِ وَ يَحُطُّ اَللَّهُ فِيهَا أَلْفاً مِنَ اَلسَّيِّئَاتِ وَ يَرْفَعُ فِيهَا أَلْفاً مِنَ اَلدَّرَجَاتِ وَ إِنَّ اَلْمُصَلِّيَ عَلَى اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ فِي لَيْلَةِ اَلْجُمُعَةِ يَزْهَرُ نُورُهُ فِي اَلسَّمَاوَاتِ إِلَى يَوْمِ اَلسَّاعَةِ وَ إِنَّ مَلاَئِكَةَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي اَلسَّمَاوَاتِ لَيَسْتَغْفِرُونَ لَهُ وَ يَسْتَغْفِرُ لَهُ اَلْمَلَكُ اَلْمُوَكَّلُ بِقَبْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِلَى أَنْ تَقُومَ اَلسَّاعَةُ . المقنعة ج ۱، ص ۱۵۶