eitaa logo
عهد جمعی
6.8هزار دنبال‌کننده
109 عکس
81 ویدیو
4 فایل
اگر توانستیم با بت‌درونی و شیطان‌درونی مبارزه‌کنیم، در همه این میدان‌ها پیروزیم. (امام خامنه‌ای؛ درجمع فعالان جبهه‌فرهنگی) عهدجمعی فعالان فرهنگی با‌هدف تحقق منویات امام خامنه‌ای درحوزه خودسازی و تعالی جمع‌های ایمانی تشکیل شده است. 🔹️ارتباط: @inf_solook
مشاهده در ایتا
دانلود
عهد جمعی
📜 #سلوک_تشکیلاتی 🔹 #سلوک_توحیدی یک #سلوک_جمعی و #تشکیلاتی است. این توانایی وجودی را خداوند متعال در
ادامه.. 🔹 از ما نخواسته‌اند که از دیگران جدا شویم و به‌تنهایی کار خود را انجام دهیم! به این معنا که به کسی کاری نداشته باشیم! بلکه از ما خواسته‌اند که هدایت دیگران را از خود شروع کنیم و با جلوداری و طلایه‌داری در این دیگران را با خود همراه سازیم. هر چه انسان به این آیه شریفه «عَلَیکُم أَنفُسَکُم» بهتر عمل کند، برای سعادت خود و جامعه مفیدتر است، کسی که خود راه نرفته است، نمی‌تواند از دیگران دستگیری کند. 🔹 اگر فرد به راه افتاد، دیگران را هم به راه می‌کشاند و همراه خود می‌کند چراکه مسیر این‌گونه است که با سیر انسان به سمت و رفته‌رفته وجود او توسعه می‌یابد و دیگران را هم شامل می‌شود. امّا اگر از خود شروع نکرد و خواست دیگران را هدایت کند، نه‌تنها دیگران را به‌جایی نمی‌برد بلکه چه‌بسا خود هم از راه هدایت خارج شود. پس معنای «علیکم انفسکم» این است که راه هدایت دیگران از خودسازی می‌گذرد و اینکه انسان رفته‌رفته بتواند برای دیگران به‌اندازه‌ای که می‌تواند، امامت و راهبری داشته باشد. 🔹 با بحث‌های گذشته روشن شد که در بستر و با تحقق محقق می‌شود و از این‌ جهت، سیر انسان یک حیثیت جمعی و بعد اجتماعی پیدا می‌کند. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۰).mp3
8.28M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 در باب دستور بعدی این است که باید در همه اوقات باشد. در روایتی که در علل الشرایع آمده، امام هشتم فرمودند: "روشن است که بنده در سیر بسوی توحید چون باید دائما متوجه پروردگار خود باشد دائما در حال مناجات است و کسی که دائما در حال مناجات است باید دائما متطهر باشد." 🔹 در روایتی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه آمده است: "کسی که دائما داشته باشد خداوند عمرش را طولانی می‌کند." یا بیان شده اگر می‌توانید در تمام اوقات شبانه روز بر باشی این‌گونه باش که اگر فرد دراین حالت بمیرد در مقام مرده است. البته مقام شهید در اینجا به معنای شاهد است نه شهیدی که در راه‌ حق جنگیده است‌. 🔹 انسان در هر حالتی که قبض روح شود در همان حال وارد برزخ می شود کسی که دائما در حال است گویا دائما در حال توجه به پروردگار است. اگر فرد ملزم به باشد این وضو بیشتر برایش می‌آورد و با این وضو فرد مورد عنایت ویژه قرار می‌گیرد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 در امتداد 🔹 عهدهای جمعی عهده‌دار یک امر خطیر است. هر جمع با برگزاری عهدهای جمعی و با عمل نمودن به آن، به آنجا خواهد رسید که روح و شاکله تمام متحد خواهد شد. زمین زیر پای افرادی که به صورت دسته‌جمعی کاری را آغاز می‌کنند، بسیار لغزان است؛ به دلیل و های افراد، احتمال متفرق شدن یک ، بسیار زیاد است. برای در امان ماندن از این تفرقه و اختلال در حرکت جمعی، تشکیلات باید حفظ وحدت را ضامن حرکت خود بداند. 🔹 لازمه‌ی برپایی چنین حرکتی، نزدیک شدن افراد به همدیگر است؛ به گونه‌ای که آن‌ها به اعمال و رفتار مشخصی متعهد شوند. مجموعه این اعمال و رفتار در یک سیر تشکیلاتی، «»، گفته می‌شود که مایه وحدت میان افراد است. 🔹 یک ، در یک بازه زمانی واحد، یک امر مشخص را انجام می‌دهند و این امر باعث تقویت حاکم بر خواهد شد.عهد جمعی آثاری به مراتب عظیم‌تر از عهد فردی دارد و باعث توفیق جمعی و تحقق آثار جمعی می‌شود. هم‌چنان‌که دعای جمعی اجابت بالاتری را به همراه دارد، نیز ایجاد می‌کند. پیمان‌های مکرر مؤمنان با یکدیگر، آن‌ها را در حرکت و سیر، متحد نموده و آن‌ها را حفظ می‌کند. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #حرکت_کاروانی در امتداد #عهد_جمعی 🔹 عهدهای جمعی عهده‌دار یک امر خطیر است. هر جمع با برگزاری عهده
ادامه.. 🔹 این توحید تشکیلاتی، در سایه عرضی مومنین بهتر درک خواهد شد. دین اسلام همواره مومنین را به ولایت میان یکدیگر و توصیه می‌نماید. 🔹 بستر ، بستر مناسبی برای حاکمیت این است. باعث می‌شود، توفیقی که برای یکی از مؤمنان حاصل می‌شود، هم خود او بهره‌ی بیشتری ببرد و هم دیگران از توفیق او بهره‌مند شوند. 🔹 در و ، افراد مانند کوهنوردانی هستند که با طناب به یکدیگر متصل شده‌اند؛ اگر کسی لغزشی پیدا کند، دیگران او را نگه می‌دارند و نمی‌گذارند سقوط کند. در امور معنوی و چنین خاصیتی دارند. 🔹 قرآن کریم از به صراحت سخن گفته است. عهد جمعی همه انسان ها در نفی عبودیت و بندگی شیطان و پذیرش بندگی خدا؛ أَلَمۡ أَعۡهَدۡ إِلَيۡكُمۡ يَا بَنِيٓ ءَادَمَ أَن لَّا تَعۡبُدُواْ ٱلشَّيۡطَانَۖ إِنَّهُۥ لَكُمۡ عَدُوّٞ مُّبِينٞ وَ أَنِ ٱعۡبُدُونِيۚ هَٰذَا صِرَاط مُّسۡتَقِيمٞ(یس: ۶۰ و ۶۱) همچنین از عهد اقوام و امت ها با خداوند متعال مانند عهد بنی اسرائیل نیز سخن گفته است (بقره: ۴۰) و همینطور عهد های جمعی مومنین با خداوند متعال. 🔹 این در مقیاس بزرگتر، در شریعت اسلام تدارک دیده شده است، مانند نمازهای جماعت که مردم را در هر وعده در مساجد پیرامون یک هدف واحد جمع می‌کند. در مقیاس بزرگتر نمازهای عید و مناسک عبادی حج و.. هستند که دین برای ایجاد روح جمعی تشریع نموده است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۱).mp3
6.71M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 نکته دیگر است. تجدید وضو به این معنا که انسان حتما محدث نباشد وضو بگیرد. کسی که روی وضو بگیرد ده برابر به او نورانیت داده می شود. وضو روی وضو نور روی نور است. مانند کسی که توبه کند بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 الگوی قرآنی 🔹 الگوی و الگوی جامعه سازی قرآنی است. این الگو با مبنای قرآنی در هم جاری است و مسیر و جامعه سازی توحیدی است. 🔹 قرآن کریم می فرماید: "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ" (آل عمران: ۲۰۰). مرحوم علامه (رض) ذیل این آیه شریف در تفسیر المیزان می فرمایند: "اصبروا دعوت به صبر فردی است و صابروا از باب مصابره به معنای و است." لذا آیه شریفه می فرماید: "اى اهل ايمان! [در برابر ابتلائات] كنيد، و ديگران را هم به صورت جمعی به صبر و شکیبایی واداريد و با يكديگر پيوند و ارتباط برقرار كنيد که این با امام را برای شما ایجاد می کند. بر این اساس بر رابطه خود با خداوند مراقبه کنید تا رستگار شويد!" ادامه..
عهد جمعی
📜 الگوی #جامعه_سازی قرآنی 🔹 الگوی #عمل_جمعی و #عهد_جمعی الگوی جامعه سازی قرآنی است. این الگو با مبن
ادامه.. 🔹 در این آیه شریفه: ۱- مقدمه صبر جمعی دانسته شده است. ۲- لازمه شکل گیری روابط و پیوند های ولایی دانسته شده است. که هم شامل مومنین و هم بر اساس روایات ذیل این آیه شریفه شامل با امام نیز می شود. ۳- بر این اساس "رابطوا" در این آیه شریفه به معنای امر به است و به همین دلیل هم مرحوم علامه (رض) مباحث جامعه سازی را ذیل این آیه شریفه بیان فرموده اند. ۴. بر اساس روایاتی که صبر را عام دانسته که "اَلصَّبْرُ ثَلاَثَةٌ صَبْرٌ عَلَى اَلْمُصِيبَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلطَّاعَةِ وَ صَبْرٌ عَلَى اَلْمَعْصِيَةِ" و صبر را به سه دسته ، و تعریف کرده اند، هر فعل یا ترک فعل انسان مصداق صبر فردی است است. ۵. همین نگاه در هم تسری پیدا می کند. یعنی هر عمل فردی انسان لایه امر جمعی پیدا می کند. پس عمل فردی و به تبع در نسبت با اوامر الهی را طلب می کند و عمل جمعی و به تبع آن را طلب می کند. ۶. بر این اساس عمل و عهد فردی نسبت به اوامر الهی مقدمه عمل و عهد جمعی است و عمل و عهد جمعی مقدمه جامعه سازی توحیدی ذیل ولایت امام است. ۷. اگر این قاعده را پذیرفتیم هر امر الهی مصداق اصبروا یا صبر بر طاعت فردی و صابروا یا صبر بر طاعت جمعی می شود. ۸. بر این اساس برای جامعه سازی معنا دار می شود و برای جامعه سازی باید با عهد فردی و طهارت فردی شروع کرد و به عهد جمعی و طهارت جمعی راه یافت و این طهارت جمعی مقدمه راه یابی به ارتباط با ولایت و جامعه سازی است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۲).mp3
2.81M
📻 سلسله : آیت‌الله جاودان 🔹 هیچ گاه بی‌وضو نخوابید. کسی که با بخوابد اینطور برای او حساب می‌کنند که شخص تمام مدت در مسجد مشغول عبادت بوده است. اگر انسان دائما با وضو باشد شیطان در او کمتر اثر می‌گذارد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 راهکار قرآنی تحقق فضا‌سازی و توصیه دیگران در عهد طهارت یکی از راه‌های عبور از به است. 🔹 ۱. بر اساس آیه شریفه "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ". (آل عمران: ۲۰۰) در باید از بر طاعت (اصبروا) به در طاعت (صابروا) حرکت کرد و این یعنی حرکت از عهد فردی و رسیدن به در از جمله در عهد طهارت! 🔹 ۲. یکی از راهکارهای عبور از عهد فردی (اصبروا) به عهد جمعی (صابروا) تواصی بالصّبر است. تواصی یعنی سفارش و توصیه یکدیگر به صبر بر طاعت خداوند متعال و پایداری در عهد طاعت الهی. 🔹 ۳. به بیان قرآن یکی از ویژگی‌های اصحاب یمین این است که اهل و فرهنگسازی برای تبدیل عهدهای فردی به عهدهای جمعی در طاعت الهی هستند؛ "كَانَ مِنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلصَّبۡرِ" (بلد؛ ۱۷) که به بیان مرحوم علامه (رض) در المیزان منظور توصیه دیگران به صبر بر طاعت الهی است. 🔹 ۴. توصیه دیگران به طهارت ظاهری و در می‌تواند با اقدامات ساده‌ای مانند و ، نصب و تذکاری در باب و یا حتی انتقال محتوای تبلیغی عهد طهارت در فضای مجازی و فضاسازی برای عهد طهارت آغاز شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۳)(1).mp3
2.98M
📻 سلسله : حجت‌الاسلام نظافت 🔹 برای جلوگیری از جوان‌مرگ شدن باید از راه‌های طولانی شدن عمر توجه کنیم. دائم الوضو بودن باعث می‌شود تا عمر طولانی شود. اجل مسمی و اجل معلق داریم که ورود اجل معلق را می‌توان با گرفتن و سایر عوامل جلوگیری نمود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 و مشترک جمع در عین تفاوت نقش افراد 🔹 در عهد جمعی صرفا با جمع عهدهای فردی و اعمال فردی مواجه نیستیم و چون تکلیفی جمعی است، تکالیف افراد علاوه بر تکلیف فردی، به اندازه توان و وسع آنها در تشکیلات وسعت می‌یابد. ۱. بر اساس آیه شریفه: "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ" (آل عمران: ۲۰۰) اگر امر به (صابروا) همان و در است، بر اساس اینکه قرآن می فرماید: "لَا يُكَلِّفُ ٱللَّهُ نَفۡسًا إِلَّا وُسۡعَهَاۚ" (بقره: ۲۸۶) برای افراد یک به اندازه وسع فردی و تشکیلاتی آنها تکلیف متفاوت می شود. ۲. بر این اساس تکلیف افراد مختلف در عهد جمعی در عین اشتراک، تفاوت‌هایی به قدر وسع ایشان دارد. چنانچه وسع امام و با یک فرد عادی متفاوت است. ۳. بعنوان نمونه، خداوند متعال خطاب به نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید؛ "فَٱسۡتَقِمۡ كَمَآ أُمِرۡتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ" (هود؛ ۱۱۲) در امری که به تو شد -که منظور همان عهد الهی خداوند است- استقامت کن و کسانی که با تو هستند نیز استقامت کنند. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #عهد_جمعی و #تکلیف_جمعی مشترک جمع در عین تفاوت نقش افراد 🔹 در عهد جمعی صرفا با جمع عهدهای فردی و
ادامه.. 🔹 امام خمینی (ره) می فرمایند: روایت شده است از پیغمبر اکرم (ص) که: "شَیَّبَتْنِی سورةُ «هودٍ» لِمَکَانِ هذه الآیةِ" (سوره هود مرا پیر کرد به خاطر این آیه) "فَٱسۡتَقِمۡ كَمَآ أُمِرۡتَ" در سوره «شورا» هم هست. نفرمود سوره «شورا»؛ فرمود سوره «هود؛» برای اینکه در سوره «هود» "وَ مَنْ تابَ مَعَکَ" است؛ یعنی چون استقامت ملت را هم به عهده من گذاشته است، که مستقیم باش و هر که با توست مستقیم باشد، این من را پیر کرد. (صحیفه امام، ج ۹، ص ۴۷۹) پس عهد امام یک امت و به این است که دیگرانی که تابع او هستند را هم مستقیم ‌و پایدار کند! ۴. عهد جمعی چنین معنایی دارد! در رهبر تشکیلات عهد می‌بندد که دیگران را با خود همراه کند و عمل جمع را از او طلب می کنند. ۵. در مورد عهد جمعی طهارت، رهبر تشکیلات به متعهد می شود که دیگران را همراه کند لذا را از او طلب می کنند. ۶. همین نسبت با سایر اعضای تشکیلات هم هست. کسی که توان معرفتی دارد عهد می بندد این معرفت را به دیگران تسری دهد تا آنها با معرفت به طهارت به آن پایبند شوند، کسی که ظرفیت فعالیت رسانه ای دارد عهد می‌بندد که برای فضاسازی تشکیلات در عهد جمعی طهارت نقش ایفا کند. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۲)(1).mp3
5.24M
📻 سلسله : استاد فیاض‌بخش 🔹 حقایق از عوالم بالا به عالم نازل می‌شود که این مساله به لحاظ عقلی ثابت شده است و آیه شریفه هم شاهد بر این امر است. "الله یتوفی الانفس حین موتها" وقتی انسان می‌ميرد نفس، به عالم خودش می‌رود و با ملائکه مربوطه ملاقات می‌کند. اگر نفس سعید باشد با ملائکه رحمت و اگر نفس شقی باشد با ملائکه غضب ملاقات می‌کند. به هرحال با عوالم بالاتر ارتباط برقرار می‌کند و حجاب از مقابل او برداشته می‌شود. 🔹 همین اتفاق در خواب هم می‌افتد. لذا خواب کلاس درس است. خواب ارتباط با عوالم حقیقی نفس است. لذا اگر کسی با بخوابد نفس متطهر به عوالم خودش وارد می‌شود و در نتيجه نفس متطهر مانند شهید توفی می‌شود و اگر شهید توفی شود، با عوالم خودش مشهودانه وارد می‌شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 توجه به آیات خاص "یا ایها الذین آمنوا" در از جمله یک مسیر ویژه برای و جامعه سازی 🔹 خطاب‌های "یا ایها الذین آمنوا" در قرآن ناظر به است. به این معنا که: اولاً این آیات شریفه در قرآن خطاب به مومنین است. ثانیاً این آیات به جمع مومنین خطاب کرده است نه فرد. (ایها الذین آمنوا). ثالثاً این آیات در سور مدنی و در دوران تشکیل جامعه مدنی و حکومت اسلامی پیامبر (ص) در مدینه نازل شده است. رابعاً عمده این آیات بیان اوامر و تکالیف جمع مومنین است. خامساً فحوای عمده این آیات، بیان احکام اسلامی از حیث اثر آن در جامعه سازی است. 🔹 بر اساس آیه شریفه "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ" (آل عمران:۲۰۰) می‌توان منطق عهد و عمل فردی و تواصی مومنین برای تحقق عهد و در مسیر جامعه‌سازی را ذیل این آیات دنبال کرد. 🔹 در باید به آیاتی که چنین خطاب "یا ایها الذین امنوا" را در موضوع در خود دارند توجه ویژه نمود تا نسبت و سازی و بیشتر فهم شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت ۱۴).mp3
4.47M
📻 سلسله : استاد هاشمی‌نژاد 🔹 اگر کسی در مسیر بندگی خدا قرار بگیرد خدای متعال او را کمک می‌کند. سعی کنید همیشه داشته باشید و از این نور استفاده کنيد. 🔹 در روایت آمده شب با بخوابید که معنای ظاهری آن این است که با بخوابید و معنای باطنی آن یعنی پاکیزه بخوابید یعنی جوری باشد که اگر صبح از بستر بلند نشدید تمام کارهای شما پاک وطیب و منظم باشد. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📜 بعنوان یک مقدمه تحقق میثاق ولایت برای در بیان کریم 🔹 مهمترین آیه شریفه در جعل آیه شریفه: "يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِذَا قُمۡتُمۡ إِلَى ٱلصَّلَوٰةِ فَٱغۡسِلُواْ وُجُوهَكُمۡ وَأَيۡدِيَكُمۡ إِلَى ٱلۡمَرَافِقِ وَٱمۡسَحُواْ بِرُءُوسِكُمۡ وَأَرۡجُلَكُمۡ إِلَى ٱلۡكَعۡبَيۡنِۚ.." (مائده:۶) است که از جمله آیات یعنی امر برای با خطاب "یا ایها الذین آمنوا" است. 🔹 در این آیه شریفه پایه‌های اصلی احکام (، ، ) به صورت یکجا و منسجم در یک آیه بیان شده است که نشان دهنده نظام بودن از منظر الهی است. به این معنا که طهارت یک حقیقتی است که برای تحقق آن اعمال متعدد در شرایط مختلفی لازم است. ادامه دارد..
عهد جمعی
📜 #طهارت بعنوان یک #عهد_جمعی مقدمه تحقق میثاق ولایت برای #تشکیلات_ایمانی در بیان #قرآن کریم 🔹 مهمتر
ادامه.. 🔹 در انتهای این آیه شریفه، غایت بیان شده است که: "مَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيَجۡعَلَ عَلَيۡكُم مِّنۡ حَرَجٖ وَلَٰكِن يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمۡ وَلِيُتِمَّ نِعۡمَتَهُۥ عَلَيۡكُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَشۡكُرُونَ" (مائده: ۶). یعنی اولا: خداند متعال از جعل طهارت به عنوان یک حکم اسلامی برای جمع مومنین به دنبال ایجاد حرج و سخت گیری نیست و یک غایت حقیقی را در باطن این حکم طهارت دنبال می کند. ثانیا: این غایت حقیقی این است که نعمت بر جامعه مومنین تمام شود. 🔹 این اتمام نعمت، بر اساس آیه: "ٱلۡيَوۡمَ أَكۡمَلۡتُ لَكُمۡ دِينَكُمۡ وَأَتۡمَمۡتُ عَلَيۡكُمۡ نِعۡمَتِي" در همین سوره (مائده: ۳) همان نعمت است و جعل به عنوان یک برای تحقق غایت جعل در غدیر یعنی با یکدیگر و اتصال به امام و رسیدن به فلاح و رستگاری و توحید است. 🔹 در آیه شریفه بعد از آیه می فرماید: "وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَةَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ وَمِيثَٰقَهُ ٱلَّذِي وَاثَقَكُم بِهِ" (مائده: ۷). در این آیه شریفه تصریح می کند بر ارتباط این آیات احکام به میثاق و عهد الهی بودن این احکام الهی در ذیل عهد و میثاق (اتمام نعمت). به این معنا که از آنجا که مومنان عهد و میثاق بر تحقق ولایت دارند، مقدمات تحقق این ولایت که همان تحقق جمعی احکام الهی در جامعه است، عهد جمعی و در دامنه میثاق بر ولایت است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
عهد طهارت(قسمت۱۶).mp3
4.39M
📻 سلسله : حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم 🔹 وَهُوَ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ ۚ وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً طَهُورًا و او خدایی است که بادها را برای بشارت پیشاپیش باران رحمت خود فرستاد، و از آسمان آبی طاهر و مطهّر نازل کردیم. آب جلوه رحمت الهی است.. با این ملاحظه و دقت به بنگیریم. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
📌 مخاطب محترم، ضمن تشکر از همراهی شما در بسته محتوایی گزارش مختصری از آنچه در این عهد مطرح گشت، بیان خواهد شد. 🏷 آنچه گذشت در قالب بیانات استادان و علمای اخلاق بیانگر جایگاه ویژه و خاصه بودن و اثرات آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان است. امید آنکه پیرو رهنمودهایی که از آن بزرگان تقدیم شد، توصیه‌های ایشان را بعنوان عهد جمعی در سلوک عبادی سیاسی و فرهنگی‌مان دنبال کنیم. مجموعه تولیدات در ذیل به اختصار اشاره می‌شود: ۱۶ قطعه پادکست تخصصی ۱۱ توصیه تشکیلاتی از استاد عابدینی ۵ تدبیر قرآنی به همراه دلالت تشکیلاتی در ایام چله کلیمیه، ضمن استمرار و و حفظ آن، با دیگری از سلسله عهدهای جمعی در خدمت شما خواهیم بود‌. و من‌الله توفیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ 🔸 آغاز می‌شود و این آیه شامل بشارت‌های بسیاری است که این سی روز در قبال آن ۴۰ روز، تشریف به ذکر پیدا کرده است. یعنی این سی روز، چنان شرافتی دارد که موجب شد ده روز دیگر به آن اضافه شود و چله کامل شود. 🔸 اگرچه ثمرات این سی روزه در ده روز آخر نمایان می‌شود اما مقدمات آن ثمرات، همین ۳۰ روز است. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استاد عابدینی به فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی 🏷 در این ایام مبارک و در آغاز ، مبحث را بار دیگر مرور خواهیم کرد. 🔸 راهی است برای تحقق و هرچقدر محبت بین اعضای یک تشکل بیشتر باشد، وحدت شدیدتری شکل می‌گیرد و اثر آن نیز در جامعه تشدید خواهد شد. 🔸این وحدت با تشابه میان اعضای مجموعه افزایش می‌یابد که برای افزایش این شباهت‌ها، عهدهای جمعی را در خود پیاده خواهیم نمود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استاد عابدینی به فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی توصیه 🏷 به دنبال عهد طهارت، و پس از عزم تثبیت آن، تلاش خواهیم نمود تا انس با قرآن کریم داشته باشیم. 🔸 پس از ماه مبارک رمضان و ممارست در انس با قرآن، اکنون تلاش خواهیم کرد تا آن حشر با قرآن را حفظ کرده و اشتغالات دنیایی و روزمره مانع از همنشینی با قرآن کریم نشود. 🔸 بکوشیم تا روزانه با قرآن کریم تجدید عهد کنیم. روزانه ۵۰ آیه (اگر میسور نیست حداقل روزانه ۱۰ آیه) از قرآن را به صورت ترتیبی قرائت کنیم و در ۵ آیه تدبر در معنای آیات کنیم و به یک آیه آن عمل کنیم.. 🔸 تلاش ما در ، عمل نمودن به این باشد تا انس ما با این کتاب حی هرچه بیشتر شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K
✍ دستور العمل و 🔸 در اربعین موسوی برای و تثبیت در تمام اوقات شبانه روز می‌کوشیم. از جمله طهارت و جهت خواب و استراحت و.. با نیت در . 🔸 یعنی بدانیم قرآن یک موجود حی و زنده است. بدانیم قرآن کریم عهد الهی است و روزانه باید عهد خداوند را با قرائت و انس با آن، به جا آوریم. در این عهد باید توجه به دعای قرائت قرآن نمود و در معنای آن تدبر کنیم. 🔸 روزانه ۵۰ آیه و اگر میسور نیست حداقل روزانه ۱۰ آیه از قرآن را به صورت ترتیبی قرائت کنیم و در ۵ آیه تدبر در معنای آیات کنیم و به یک آیه از آن عمل کنیم. 🔸 اگر اعضای یک فرهنگی هستیم، تلاش کنیم در تشکیلات به صورت جمعی عهد ببندیم و متوجه این باشیم که در تشکیلاتی وارد می شویم که همه طهارت دارند و با قرآن مانوس‌اند. پس با و قرائت روزانه قرآن وارد کار فرهنگی و اجتماعی شویم. 🔸 این عهد یک بازه ۴۰ روزه دارد و تا دهم ذی الحجه ادامه خواهد یافت. روز اول ذیقعده را با تدبر و قرائت در سوره حمد و از روز دوم به صورت ترتیبی تا آیه ۵۰ سوره مبارکه بقره و همینطور به ترتیب روزانه ۵۰ آیه ادامه می‌دهیم. 🔸 اگر بنای بر حداقل آیه گذاشته شد هم به همین ترتیب روزانه ۱۰ آیه از اول سوره بقره تا آخر قرآن و تدبر در معنای ۵ آیه و عمل به ۱ آیه دنبال شود. 🔸 تذکر: اگر در یک داریم بهتر است تعداد آیه روزانه با توافق و عهد جمعی بوده و تدبر در آیات و عمل به یک آیه اشتراک گذاری شود. 📎 فرم ثبت نام در کانال عهد جمعی: https://survey.porsline.ir/s/QfmEOg7K