eitaa logo
رساله مصور
742 دنبال‌کننده
90 عکس
9 ویدیو
0 فایل
اولین رساله مصور @yas1386 سوال از شما پاسخ از ما بندگی خدا با انجام واجبات و ترک محرمات مجموعه کتابهای چاپ شده رساله مصور : رساله مصور عبادات 2 جلد رساله آموزشی مقام معظم رهبری رساله احکام پوشش بانوان رساله جوانان رساله کودکان دختر و پسر
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 قوت غالب در فطریه 💠 سؤال: کسی که در کل سال بیشتر استفاده می کند، آیا باید برنج یا مبلغ سه کیلو برنج را برای محاسبه کند؟ ✅ جواب: اگر از ، ، ، برنج و مانند اینها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می کند و منحصر به شخص نیست. 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
📚 زمان پرداخت و کنار گذاشتن فطریه 💠 سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟ ✅ جواب: از غروب شب -فطر می تواند را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از بدهد، ولی اگر نماز عید نمی خواند می تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست. اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هر گاه دسترسی پیدا کرد به بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد. http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
📚 قیمت و جنس فطریه 💠 سؤال: مبلغ و مقدار برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟ ✅ جواب: مکلف بايد براى خودش و كسانى كه نان خور او هستند، هر نفرى (تقريباً سه كيلو) گندم يا جو يا خرما يا كشمش يا برنج يا ذرت و مانند اين ها به مستحق بدهد و اگر پول يكى از اين ها را هم بدهد كافى است. 🔶 ( براي سال 1399 شمسی مطابق سال 1441 قمری، بر مبنای ، مبلغ ده هزار تومان مي باشد.) http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
📚 پرداخت زکات فطره به فرزند فقیر 💠 سؤال: آیا پدر می تواند را به خود بدهد؟ ✅ جواب: اگر فرزندان فقیر باشند، پدر و مادر باید مخارج واجب آنان را بپردازند و نمی‌توان چیزی از زکات فطره را بابت به آنها داد. http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
📚 کارت به کارت کردن زکات فطره 💠 سؤال: آیا می توان را برای کرد؟ ✅ جواب: اشکالی ندارد، ولی اگر زکات فطره را جدا کرده باشد، تعویض آن جایز نیست و اگر در شهرش، فقیر وجود دارد، پس از ، انتقال آن به شهر دیگر هم بنا بر احتیاط واجب جایز نیست. http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
📚فطریه میهمان 💠 سؤال: آیا پرداخت به عهده میزبان است؟ ✅ جواب:به طور کلی اگر مهمانی ، متصل به مهمانی شب های گذشته یا آینده باشد به حدی که مهمان عرفا، محسوب شود، فطریه او بر عهده است. http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام‌ سوال شده فردا رو مقلدین مراجعی که عید اعلام نکردن تکلیف چیست ؟ 👇👇👇👇 *در صورت بروز اختلاف میان نظر مراجع تکلیف مردم چه می‌شود؟ آیا باید به حکم مرجع تقلید خود رجوع کنند یا حاکم اسلامی؟ در اینجا یک بحث وجود دارد که آیا این موضوع یک بحث اجتماعی و حکومتی است که نظر حاکم در آن ترجیح داشته باشد یا خیر. این‌طور که در نظر مراجع و بیان مقام معظم رهبری دیده می‌شود، تشخیص روز اول ماه بودن یا نبودن را یک امر حکومتی نمی‌دانند و آقا نیز در یکی از خطبه‌های عید فطر اشاره کردند که این یک موضوع فقهی است و هرکس باید به فتوای فقیه خود رجوع کند. نظر مراجع نیز در این موضوع مانند آقا است. از فتوا که بگذریم، به «موضوع» می‌رسیم، اینکه آیا هلال ماه با چشم غیرمسلح رؤیت می‌شود یا خیر، وظیفه‌ی مکلف است که آن را پیگیری کند. برای مثال درباره‌ی اینکه این لکه‌ی قرمز روی لباس، خون است یا آب آلبالو، فقیه تنها می‌گوید «حکم» را بیان می‌کند که اگر خون حیوان جهنده یا انسان باشد، نجس است. اما نمی‌آید موضوع را مشخص کند که آن لکه چیست. این وظیفه‌ی مکلف است که تشخیص دهد. مراجع نیز پذیرفته‌اند که این مسئله (رؤیت هلال ماه) از جمله امور موضوعی است که مکلف باید پیگیر باشد. پس بنابراین مقلد طبق قاعده حکمی استهلال ماه مرجع خودش میتواند بررسی کند و به نتیجه برسد اگرمرجعش رویت رو با چشم مسلح معتبر میدانید و مرجعی دیگر با چشم معمولی هر کسی طبق قاعده حکمی مرجعش عمل کند و با آن شیوه رویت را پیگیری کند . تا حصول نتیجه. که عید قرار دهند یا روزه بگیرند @ahkam120
برخی هم که شک میکنن با چشم مسلح یا معمولی عید ثابت شده برای اینکه این حالت شک رو نداشته باشند میتونن بعد اذان صبح قصد سفر کنن به مسافت ۲۲/۵ کیلومتر از شهر خارج شوند اینجا مسافر محسوب شده وافطار کنند و به وطن برگردند که دیگه درهر حالتی چه عید باشه چه نباشه حکمی براشون مترتب نیست . اگه بعدا مشخص شد عید نبوده ، بعدا قضایش رو بجا می آورند. ‌‌ @ahkam120
✍️ چند نکته در باب عید فطر ◻️ اختلاف در فقه مانند هر علم دیگری وجود دارد؛ کما اینکه در مراجعه به پزشکان میبینیم یکی دارو تجویز می‌کند و دیگری راه درمان را در عمل جراحی می‌بیند و مردم هیچ گاه از آن تعبیر به دعوا بین اطبا نمی‌کنند. ◻️ اختلاف در تعیین روز عید فطر اختلاف اساسی و در اصول دین نیست تا از آن برداشت به اختلاف میان فقها شود. بله اصل روزه داری امری اساسی و از اصول اسلام است و همه مراجع در این زمینه نظر یکسانی دارند. ◻️ این اختلاف نه بر اساس عدم اعتماد مراجع به یکدیگر بلکه بر اساس اختلاف در است؛ که یکی یا را قبول دارد و دیگری نه. ◻️ اینکه علت این اختلافِ مبنا چیست بحث مفصلی می‌طلبد اما اگر کسی اندک اطلاعات و معلوماتی در فقه داشته باشد می‌داند دلایل و استدلال‌های طرفین متقن، قوی و بر اساس اصول و مبانی مشخص و معین است. ◻️ روزه دو بُعد دارد؛ یکی فردی و دیگری اجتماعی. در بعد فردی هرکسی به فتوای مرجع تقلید خود عمل می‌کند و فردا (یکشنبه) را روزه می گیرد یا نمی گیرد اما در بعد اجتماعی طبیعی است که باید یک نظر در جامعه و کشور حاکم شود و چه مبنایی بهتر از مبنای ولی فقیه در هر زمان. ◻️ بر خلاف آنچه برخی می خواهند القا کنند که این اختلافات در ایران است در حوزه نجف هم این تفاوت مبنا وجود دارد. آیت الله سیستانی و آیت الله مدرسی فردا را سی‌ام رمضان و آیت الله حکیم، فیاض و بشیر نجفی فردا را عید اعلام کرده اند. ❗️نکته آخر اینکه اثبات اول ماه امری ؛ بله در باید طبق نظر مرجع تقلید عمل کرد مثل این که رؤیت با ابزار را قبول داشته باشد یا نه؟ مرتضی سعیدی‌نجفی/ طلبه درس خارج و عضو ستاد استهلال HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
🔳 نظر رهبر انقلاب در خصوص اختلاف نظر مراجع در زمینه اعلام عید فطر در قضیه‌‌ی این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند. منتها البته امسال هم مشاهده کردید، با اینکه بعضی از آقایان بزرگ و محترم و مراجع عظام نظرشان نظر دیگری بود، هیچ تظاهری به این نظر مخالف انجام نگرفت؛ شما ملاحظه کردید. این خیلی چیز مهمی است؛ این خیلی چیز عظیمی است؛ خیلی باید قدردانی کرد. اینجور نبود که حالا یک نماز عید روز یکشنبه تشکیل بشود مثلاً در اصفهان یا در مشهد یا در تهران یا جای دیگر، یک نماز عید هم روز دوشنبه. همچین کاری اتفاق نیفتاد؛ این خیلی مهم است. خوب، بزرگان انصافاً همینطور که همیشه‌‌ی عقیده‌‌ی ما بوده و الان هم هست، به مصالح نظام، به مبانی نظام خیلی پایبندند، خیلی معتقدند؛ انسان اینها را میبیند؛ و واقعاً باید قدردانی کرد، شکرگزاری کرد. بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمه‌‌ی دشمن که نیستیم. ان‌‌شاءالله خداوند همه‌‌مان را موفق و مؤید بدارد. بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۵ شوال ۱۴۳۰ HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
🔴 تکلیف مقلدین در اختلاف نظر مراجع عظام در اعلام عید فطر چیست؟ 🔺 پاسخ : علت اصلی اختلاف نظر در تشخیص اول ماه در روش دیدن هلال ماه می باشد بدین صورت که مراجع تقلیدی مثل آیت الله مکارم شیرازی، قائلند که هلال ماه را باید با چشم غیر مسلح دید و برخی دیگر از مراجع همچون مقام معظم رهبری قائلند که میشود با چشم مسلح هلال را رویت کرد (منظور از چشم غیر مسلح همان چشم عادی است و منظور از چشم مسلح، دیدن به همراه ابزارالاتی چون تلسکوپ است) 🔺مقلدین مراجعی همچون مقام معظم رهبری، آیات عظام نوری و جوادی و ... که امروز را عید اعلام کرده اند، نباید روزه بگیرند. 🔺و طبق نظر دیگر مراجع همچون آیات عظام سیستانی، مکارم، وحید، شبیری و ... چون هلال ماه را با چشم عادی ندیده اند و از طرفی رویت با چشم مصلح را قبول ندارند امروز اخرین روز ماه مبارک رمضان است و باید روزه بگیرند . 🔺همچنین می توانند قبل از اذان ظهر به مسافرت بروند و با قصد مسافت شرعی ( 45 کیلومتر رفت و برگشت) بعد از عبور از حد ترخص (حدودا 2 کیلومتری آخرین خانه های شهر) روزه خود را شکسته و بعدا روزه امروز را قضا کنند. http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
AUD-20200524-WA0011.
359.8K
در خصوص اختلاف نظر مراجع در زمینه اعلام بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۵ شوال ۱۴۳۰ http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
🌾 نظر مراجع تقلید درباره مبلغ زکات فطریه سال ۱۳۹۹ 📸 اینفوگرافی را با کیفیت بالاتر دریافت کنید •┈┈••✾••┈┈• خبرگزاری رسمی حوزه http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
🌿🌹🌿🌹🌿🌹 👇👇👇 ❓علت در اعلام ابتدا و انتهای ماه رم ضان چیست؟!!! ❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون رو رفع نمیکنند؟!!! ❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماه‌های قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟!! چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟!!! ❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟!!! ❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان اعلام میشود گاه اختلاف به وجود می‌آید؟!!! ✅ پاسخ علمی به همه این سوالها رو در این کلیپ مشاهده کنید. در اینجا پاسخ رو بصورت فیلم ببینید حتما ببینید 👌✅ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 •••✾•🌿🌺🌿•✾••• لطفا نشر بدین http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓علت در اعلام ابتدا و انتهای ماه رمضان چیست؟!!! ❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون رو رفع نمیکنند؟!!! ❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماه‌های قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟!! چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟!!! ❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟!!! ❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان اعلام میشود گاه اختلاف به وجود می‌آید؟!!! ✅ پاسخ علمی به همه این سوالها رو در این کلیپ مشاهده کنید. لطفا نشر بدین •••✾•🌿🌺🌿•✾••• http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
◻️ دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی امروز یک شنبه را عید اعلام کردند 🔻متن اطلاعیه: 🌙 بنابر شهادت بعضی از موثقین، حلول ماه شوال المکرم برای حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ثابت گردید. بنابراین یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹، اول شوال المکرم ۱۴۴۱، می‌باشد. HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345
🌙 دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی امروز یکشنبه را عید اعلام کرد 🔻متن اطلاعیه: "با اطلاعاتی که از خارج و داخل ایران درباره رویت هلال به آیت الله العظمی مکارم شیرازی رسید برای ایشان اطمینان حاصل شد که امروز (چهارم خرداد ۱۳۹۹) عید است. فلذا اعلام عید کردند." makarem_ir HawzahNews خبرگزاری حوزه http://eitaa.com/joinchat/2060124164C0e103ab345