eitaa logo
احکام استاد زارع
6هزار دنبال‌کننده
243 عکس
158 ویدیو
47 فایل
⚘️بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام زارع از اساتید سطح عالی حوزه علمیه همدان🌷 @ahkam_ostad_zaree ✅️سؤالات خود را به ادمین زیر ارسال بفرمایید @s_r_tt 🟢حجم سوالات بالاست، لطفا جهت دریافت پاسخ صبور باشید🟢 ✅️ به احترام اعضای محترم تبلیغات نداریم💐
مشاهده در ایتا
دانلود
47.5K
اگر جایی مهر برای نماز پیدا نشه میشه روی انگشت دستم سجده کنم مقلد آقای سیستانی
40.3K
شوهرم یاد گرفته کتکم،میزنه الان چند بار هم هست که وسط کتکهاش دهانم روطوری میگیره که برای چند دقیقه نمیتونم نفس بکشم وقسنگ احساس خفگی میکنم وقتی که کتکم،میزنه یاموهامو می‌کشه دردش رو میتونم تحمل کنم اما وقتی که میخاد خفم،کنه یه ترسی تو وجودم میافته،که نمیتونم بیان کنم اما قشنگ حس میکنم دیگه دارم خفه میشم آیا این گناه هست چون واقعا نفس کشیدن برام سخت میشه ودست پا میزنم میشه لطفا یه کم توضیح بدید در مورد کتک زدن شوهر به خانمش اینکه برای چند لحظه که داره خفه میشه قتل حساب میشه نه به اون معنا اما همین که چند لحظه مرگو میبینه قتل هست دیگه نیست آیا دیه لازم داره
12.5K
بنده از نانوائی آرد مورد نیازمو میگیرم یعنی 1الی 2 کیلو ،میگیرم خواستم بدونم اشگال داره یا نه؟
11.8K
پیرو سوال۷۱۲۷ فرمودید فروش برنج دولتی به قیمت آزاد حرام است.حالا من خانه دار که یقین ندارم این برنج گسترش که مغازه دار به قیمت آزاد می‌فروشد، سهمیه دولتی است یا سهمیه آزادحکم خرید ومصرف برای من خانه دارچطور است؟
18.6K
همسایه ما به رحمت خدا رفته بود به اتفاق دوستم وهمسرش رفتیم خونشون برای عرض تسلیت دختر مرحوم که دختر جوانی هم بود و دو نفر دیگه در حضور آقایان پوشش مناسبی نداشتند و روسری هم سرشون نبود . آیا ما گناه کردیم که در اون مجلس حضور داشتیم والبته من از قبل هیچ شناختی از وضعیت دخترشون نداشتم .آیا ما وقتی دیدیم بدون روسری هستند نباید وارد خانه می شدیم ؟در چنين مواردی چطور می تونیم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدیم .
9.4K
شهرستان ما با شهرمون۴ساعت فاصله داره خودمم اینجا به دنیا نیومدم ولی خونه پدری داریم توسال دوماهم میشه میمونیم اینجا ولی پشت سر هم نیست یعنی میریم میاییم نماز ما شکسته میشه یا کامل؟ رهبری
10.7K
من نماز غفیله بلد نیستم میشه بجاش نماز قضا بخوانم
14.7K
تقریبا مدتی است ، خانمی در شخصی ایتا برام پیام میگذارد و عاجزانه طلب کمک میکند،گویا در گروهی با اعضای بالا که اغلب هم خانم هستیم، من را نشان کرده و برایم پیام فرستاده،می گوید در روستایی در ایلام زندگی میکند باشوهری کارگر و دو بچه کوچک،من هم با توجه به مشی اهل بیت علیهم السلام، که شنیده ام درخواستی را رد نمی کردند(گرچه بسیار حقیر تر از آنم که پیرو راستین اهل بیت علیهم السلام باشم)، لذا تحقیق بیشتری نکردم و بنا را بر اعتماد گذاشتم و در حد توانم که البته زیاد هم نیست، چندین بار به ایشان کمک کردم. خیلی اتفاقی صحبت از این خانم با مدیر همون گروهی که هر دو ما در اون عضو هستیم، افتاد و مدیر اون کانال که البته بهتر از شما نباشند، بسیار متشرع و اهل تدین هستند،گفتند که ایشان برای تحقیق دسترسی بهش نیست و از طرفی ازتعداد زیادی از خانمهای گروه هم به همین ترتیب گدایی میکند،لذا بهش کمک نکنید، من هم همین کار رو کردم،...الان مدتی است که مدام بهم پیام میده و تقاضای کمک داره،راستش خجالت می کشم بی محلی کنم،از طرفی عرض کردم وضعمان هم اگر خیلی خوب بود،خب شاید باز همچنان میتونستم با اغماض به ایشون کمک کنم،اما خب میگم شاید این کمک ها بدرد مستحقی بخورد که من با دادنش به این خانم، دارم تلفش میکنم. کار درست کدام است؟چه باید بکنم در مقابل تقاضاهای این خانم؟
19.5K
وقتی غسل کنی لازم کنارچشم رو دست بکشی که چیزی نباشه؟
22.3K
یک بنده خدایی وام ازدواج گرفته ضامن رو من بردم براش حالا از 180میلیون۶۵ میلیون رو خودش میخواد برداره بقیه اش رو میده من پرداخت اقساط هم کلا با من است آیا این مشکل دارد ؟
6.1K
من درروبیکا دو پیج دارم که یکیش کاری هستش یکیش پیج خودمه.من به فروشنده های دیگه میگفتم پیج کاری منو دنبال کنید منم پیج کاری شمارو دنبال کنم.. بعد مدتی من اونارو آنفالو کردم با پیج کاری و با پیج خودم دنبال کردم این کار من اشتباه و گناهه؟ نمیدونم اصلا برای اونا این کارمن مهم بوده یانه؟
13.7K
آیا در بحث کیفیت وضو آیا با دست خیس بر اعضای وضو مثل صورت و دست ها بکشیم کفایت میکنه،یا اینکه در بحث وضو ،شستن اعضای وضو موضوعیت داره صرف دست خیس کشیدن کفایت نمیکنه؟
29K
این که یه سِریا ختم قرآن میگیرن وما رو هم دعوت میکنن که بریم خونه طرف برای خواندن یه جزءاز قرآن به نیت اونا ومن اصلاراضی نیستم که رایگان توختم قرآنشون شرکت کنم وچون اکثرا فامیل هم هستند تو رو دربایسی میمونم و شرکت میکنم آیاجزء که میخونم ثوابش برای اونا حساب میشه یانه لطفا دراین باره برام بیشتر توضیح بدید..
14.7K
خانمی پریود میشه و لباس زیرش کثیف هست هر چقدرم که میشوره تمیز نمیشه با اون لباس زیر نمازش قبوله؟
13.4K
می گویند بعد از نبش قبر میت باز میت از طرف نکیر ومنکر مورد سوال واقع میشود آیا این حرف درسته؟
19.9K
اگه زنی باپول شخص دیگری قسط خانه داده باشه و این شخص ناراضی باشه ایا غذاهایی که خورده حرام است و نماز هایی که خوانده باطل؟
10.9K
آیا قطع رابطه با زن داداش به خاطر این که مقداری از مالت را خورده اشکال دارد یعنی به خانه برادر نری ولی با برادر رابطه داشته باشی.
6.4K
اگه ضامن شخصی بشی ودر عوض بهت مقداری قرض الحسنه بده جایز است؟
14.7K
فردا اول ماه صفر است برای حفظ از بلا صدقه فراموش نشود. انشاءالله با خواندن این دعا در اول ماه صفر از بلا دور شوید سبحان الله يا فارج الهم و ياكاشف الغم فرج همي ويسر أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي وأرزقني من حيث لا أحتسب يارب العالمين. پیغمبر فرمودند: هرکس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا می شود. باسلام درمورداین دعا ومتن بالا👆👆آیاصحت دارد؟
8.5K
خانمی که عذرشرعی داره نمیتونه بر مهر کربلا سجده زیارت عاشورا یاهر سجده دیگری را بجا بیاره؟
10.1K
بنده استبرا کردم و دستم به ادار نجس بود که کل عورتم و کنار ران پام نیز نجس شد آب دستشویی رو که باز کردم از عورت سرازیر شد و ازکنار رانم که اونجا هم به خاطر ادرارم نجس بود تمام آب به روی شلوارم ریخت آیا شلوارم نجس شده یا چون آب کر هست نجس نمیشه؟
19.3K
اگر دخول اتفاق بیافته ولی منی خارج نشه بازهم بایدغسل انجام بدیم یان؟
28.3K
من امروز نماز صبح ام رو خوندم چه قدر هم اعمال دیگه انجام دادم و نمازقضا خوندم بعد از طلوع آفتاب یادم افتاد وضو نگرفتم دست و صورتم رو شستم حالا آن نماز امروزم قضا شده؟ آیا با غسل حیض میشه نماز خوند بدون وضو؟
21K
شخص لال که نمیتواند حرف بزند و کلمات را ادا کند چطور نماز باید بخواند.