eitaa logo
احکام استاد زارع
6.3هزار دنبال‌کننده
251 عکس
164 ویدیو
49 فایل
⚘️بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام زارع از اساتید سطح عالی حوزه علمیه همدان🌷 @ahkam_ostad_zaree ✅️سؤالات خود را به ادمین زیر ارسال بفرمایید @s_r_tt 🟢حجم سوالات بالاست، لطفا جهت دریافت پاسخ صبور باشید🟢 ✅️ به احترام اعضای محترم تبلیغات نداریم💐
مشاهده در ایتا
دانلود
26.6K
اگر ارز دولتی اربعین را بگیریم برای زیارت امام حسین نه برای خرید و فروش ولی قصد این است که بعد از اربعین به زیارت امام حسین (ع ) برویم آیا گرفتن این ارز شرعا مجاز است؟
28.3K
مادر من مچ دست چپش رو عمل کرده و باند پیچیه، اصلا نباید بهش آب برسه چون تا دوهفته امکان تعویض باند نیست و اگه نم بهش برسه بو میگیره و تحملش سخته چطور باید وضو بگیره؟
26.2K
شلوار را در لباسشویی انداختم و بعد از چند روز در جیبش یک نایلون مچاله شده که مطمین هستم نجس است از جیب در آوردم حالا چه کنم بقیه لباسها که با اون شلوار تو ماشین بوده نجسه؟ آخه نایلون نمیدونم آب به همه جا رسیده خودشم تو جیب بوده
28.2K
من مغازه دارم ،همسرم هم مغازه داره. یک سری اجناس همسرم توی خونه هستش که اونا را کم کم میبره مغازش بعضی اوقات برای اینکه دعوادواختلافی بین ماپیش نیاد(مثلا من میگم فلان چیز را بخر وجزء واجبات هست وایشون نمیخره)من مجبور میشم از اجناسش بردارم وبفروشم واون چیزی راکه میخام تهیه کنم.ایجوری هم از دعواو اختلاف جلوگیری کردم هم اون چیزی راکه میخام برای زندگی خریدم.حتی یک ریالش را جایی دیگه خرج نمیکنم . این کارمن دسته یا اشکال داره؟
16.2K
کسی که پدرشون قبلا فوت شده بود و تازگی مادرشون را از دست دادن و قبر هردو بزرگوار در کنار هم هست.برای فاتحه خواندن باید اول کدام یک را مقدم بداریم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
12K
پیرو سوال ۱۸۱۹۶ پول گوشی رو به قیمت روز به برادرم بدم یا همان قیمتی که آن موقع فروختم.بعدش که من منبع درآمدی ندارم باید از کجا بیارم ؟
23.3K
آبی که به آن پودر یا مایع لباسشویی اضافه می کنیم مضاف حساب میشود یا قلیل؟ چه مقدار مایع یا پودر آب را مضاف می کند؟ آیا اکثریت مراجع در این باره یک نظر دارند یا نظرشان متفاوت است؟
37.4K
پسر من سال گذشته دانشجو بود و برای پیاده روی اربعین از بانک مهدیه مبلغ سه میلیون تومن وام قرض الحسنه گرفت و با اون پول مقداری دینار خرید به پیاده روی اربعین رفت از اون دینارها حدودا پانصد دیناراضافه آمده و چون پسرم فکر میکرد یکسال از خرید آن دینارها گذشته و به آن دینارها خمس تعلق می‌گیرد، خمس اون دینارها که صد دینار هست را به من داد تا ببرم و بعنوان خمس به دفتر امام جمعه تحویل بدم چون فکر میکرد یک سال ازش گذشته و بهش خمس تعلق می‌گیره، و امروز که 18 مرداده، و می خواست دوباره به پیاده روی اربعین بره مجددا رفت و دینار خرید ناگفته نماند که پسرم امسال سربازه و در حال گذراندن خدمت مقدس سربازیه و فعلا شغلی هم نداره، حالا بعد از خرید مجدد دینار برای سفر اربعین امسال،من به دفتر خرج و مخارج سال گذشته منزل که همسرم خرج کرد هر روز را یادداشت میکنه نگاه کردم، دیدم فعلا 18 روز مانده تا یکسال تمام بشه و به اون دینارها خمس تعلق نمیگیره و مطمئن شدم که به اون پانصد دینار اصلا خمس تعلق نمی‌گیره،و دیگه پسرم رفته بود تا این صد دینار رو بدم ببره، حالا سوال بنده اینه که میشه این صد دینار که را پسر دیگرم از برادرش بخره و پولش رو به حساب پسرم که به کربلا رفته واریز کنه؟ و اون صد دینار را برای خودش برداره و نگه داره تا اگه بعداً خواست به زیارت عتبات بره ازش استفاده کنه یا نه؟
13.1K
بخاطر بیماری نتونستم نماز نافله مغرب را بجا بیارم راهی است برای جبران نافله؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 خوش به حال این افراد 🔻امام جعفر صادق علیه‌السلام: طُوبَى لِعَبْدٍ طَلَبَ اَلْآخِرَةَ وَ سَعَى لَهَا طُوبَى لِمَنْ لَمْ تُلْهِهِ اَلْأَمَانِيُّ اَلْكَاذِبَةُ ❇️ خوشا به حال بنده‌اى كه در جستجوى آخرت است و كوشش براى آن مى‌كند؛ خوشا به‌حال كسى كه دلبسته به آرزوهاى دروغ و پوچ نيست. 📚 تحف العقول : ۳۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
98.3K
پیرو سوال ۱۸۴۰۱ مگه اینکه میگه بهم پس بده طلاهارو رجوع به هبه محسوب نمیشه ؟ و من نباید بهش پس بدم ؟ مقلد خامنه ای
24.1K
بنده حدود ۱۱ ساله که در تهران زندگی میکنم ولی قرار است برای مدت چند سال در رودهن زندگی کنم، اما قصد دارم در آینده به تهران برگردم. با این اوصاف نماز و روزه من در تهران چه حکمی پیدا میکند؟دانشگاه من در پاکدشت است که با تهران فاصله ترخص ندارد اما تا رودهن مسافت خیلی زیاد است. در صورت رفت و آمد از رودهن به پاکدشت مسئله نماز به چه صورت خواهد بود؟ مرجع تقلید: حضرت آقا
44.9K
مادرم ۶۵ سالشه میگه وقتی وضو میگیره باد شکمش از پشت اش به سمت جلو خارج میشه.میگه گاهی اوقات بدون صدا و بو هست حالا با این صورت همش وضو میره میگیره چند بار خیلی اذیت میشه
26.7K
فرشی با مدفوع بچه نجس شده بعد از ۲بار شستن فرش و خشک شدن متوجه شدم مقداری از اون مدفوع به صورت خشک شده رو فرش باقی مونده حالا اگر فقط همون قسمت رو ۳بار آبکشی کنم تمیزه یا نجاست در دو دفعه قبلی که شستم به باقی قسمتهای فرش هم سرایت کرده؟
24.8K
طبق نظر حضرت آقا دیدن مسابقات کشتی یا وزنه برداری پخش زنده توسط خانم ها چه حکمی داره؟
16.2K
اگر کسی ماه رمضان به علت بیماری روزه نگرفته باشد و تا آخر عمر هم این بیماری با او هست و هرگز نمی تواند روزه بگیرد آیا باید کفاره روزه را بدهد؟
28.2K
من دو سال پیش پتویی نجس شده بود شستم بعدش متاسفانه حالت زبری و سفیدی پتو نشون میداد هنوز پاک نشده منم دوباره پتو دادم خشک شویی چند باری از پتو استفاده میکردیم حالا دوباره متوجه شدم کمی از همون آثار باقی مانده بوده حالا تکلیف من چی هست نمی‌دونم موقع استفاده که دستم خیس بوده به کجاها زدم که آب بکشم ومشکل دیگه اینکه که من دوباره هم به این خشک شویی پتو های دیگه دادم باید اونا رو هم آب بکشم؟دیدم که پتوهارو روی طناب میندازن برامم سخته برم بهشون بگم طناب رو آب بکشید؟
22.5K
بچه ماه آینده بدنیا میاد و ما یکسری لباس و لوازم بهداشتی و... براش خریدیم ک نوعا استفاده نشدن ایا به اون لباسها و وسایل خمس تعلق میگیره؟
12.3K
ما ماه آینده بچه مون بدنیا میاد و الان دستمون خالیه الان یه مقدار پول قرض کردیم که برای بدنیا اومدن برای خونه خرید کنیم و چند روز دیگه سال خمسی مون میرسه ولی تا اون موقع پول دستمون نمیاد که قرضو پرداخت کنیم یعنی وقتی سال خمسی میرسه این وسایلی که خریدیم پولش رو قرض کردیم ایا به این وسایل و خوراکی ها ک با پول قرضی خریدیم و الان هم قرار نیست تا ماه آینده استفاده بشه خمس تعلق میگیره؟