eitaa logo
احکام استاد زارع
6.3هزار دنبال‌کننده
251 عکس
164 ویدیو
49 فایل
⚘️بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام زارع از اساتید سطح عالی حوزه علمیه همدان🌷 @ahkam_ostad_zaree ✅️سؤالات خود را به ادمین زیر ارسال بفرمایید @s_r_tt 🟢حجم سوالات بالاست، لطفا جهت دریافت پاسخ صبور باشید🟢 ✅️ به احترام اعضای محترم تبلیغات نداریم💐
مشاهده در ایتا
دانلود
46.5K
من‌ دیروز خونه خالم بودم‌ و دختر خالم هم اونجا بود. دختر خالم روسری داشت. ولی مقداری از سینش دیده میشد و یه لباس آستین کوتاه پوشیده بود(یازده سالشه). من هم به ناچار بعضی مواقع بهش نگاه میکردم ، ولی با لذت نگاهش نمیکردم. متاسفانه بهش تذکر ندادم. آیا من مرتکب گناه شدم؟ و اگر گناه کردم چه کار کنم؟ مقلد:آیت‌الله مکارم
25.1K
همسایه مادرم دوربین نصب کرده کاملا مشرف به آشپزخونه مادرمه خودشون گفتن که فقط جلوی در خونه خودمون و نشون میده اما کاملا دوربین روبروی پنجره س، ما وقتی اونجا هستیم خیلی معذبیم و مجبوریم پوشیده باشیم ولی گاهی فراموش میکنیم که دوربین هست و آزاد میگردیم تو خونه ،حالا ما چکار باید بکنیم آیا گناه میکنیم ؟ نمیشه همش پنجره بسته باشه تو گرما واقعا نمیشه و آشپزخونه باید تهویه داشته باشه.ممنون راهنمایی کنید
35.3K
در ایام حیض خواندن قرآن بیش از ۷ آیه کراهت داره ،سوالم اینه من در ختم روزانه قرآن شرکت میکنم روزی یک حزب ،اون ایام باید نخوانم یا اشکالی نداره لطمه به ختم قرآن وارد نمیشه ؟ خودم احساس گناه میکنم وقتی آیات و میخوانم .
20.5K
هر چیزی که همسر برای خانمش میخره چه پوشیدنی چه خوراکی و غیره ،آیا میتونه بدون اجازه همسر به کسی بده ؟
28.3K
پیرو سوال۱۸۵۱۷ درمورد این جوابتون الان باید چیکارکنه تا بخشیده بشه نزد خدا ایا کفاره ای داره؟
23K
حکم وضو و غسل باوجود برق ناخن روی ناخن هاچیست؟ آیا میتونیم برق ناخن بزنیم بعد وضو بگیریم ؟
17.4K
اگر انسان اشتباهی از اموال اداره استفاده کند و بعدا متوجه شود و جبران کند ، آیا توبه هم لازم است؟ با توجه به اینکه فقط حواس پرتی یا ندانستن بوده، آیت الله نوری
48.4K
نوافل یومیه را باید بلند خواند یااهسته؟
19.9K
اگر ۸ میلیون پول داشته باشم وبه این پول خمس تعلق گرفته باشد وخودمان نیازمند باشیم در امورات زندگی مان، آیا واجب است خمس ان را بدهیم؟
14.7K
من چند وقت پیش برنج رو شستم و حین ریختن برنج توی قابلمه ی آب جوش روی اجاق گاز مقداری از آب قابلمه ریخت روی اجاق گاز و بعد از اینکه برنج و هم زدم فضله موش داخل قابلمه دیدم و متاسفانه من همون روز نتونستم اجاق گازو بشورم و چند بار غذا درست کردم و بعد که گازو شستم متوجه شدم چدنای گاز هنوز چربن و من دوباره مثل روز اولی که آب ریخته بود گفتم نجس هست و الان چند بار هست که میشورم ولیچربیها روی چدن سوخته و چسبیده باید چه کنم آیا نجس هست آخه فک میکنم اون چربیها بعداز اینکه گاز نجس شده سوخته .
21.7K
من دو ماهه که زایمان کردم الان یه ماهی میشه که ترشحات زرد و سبز رنگ دارم دکتر رفتم گفته از عفونته و دارو داده ولی هنوز باز ترشح دارم من بعد از غسل نفاس تا الان بخاطر ترشحات نماز نخوندم میخواستم بدونم حکم نمازهام چیه؟چه غسلی انجام بدم و نمازهامو بخونم؟
16.8K
برای خواندن نماز احتیاط قیام کرده و نیت میکنیم، سپس تکبیر گفته و سوره حمد را خوانده و به رکوع و دو سجده میرویم. سپس تشهد و سلام را گفته و نماز را تمام میکنیم.
19.4K
س:آیادرنمازاحتیاط گفتن تکبیره الاحرام واجبه؟به این معنا که برای خواندن نماز احتیاط قیام کرده و نیت میکنیم، سپس تکبیر گفته واگرواجبه باتوجه به اینکه تکبیره الاحرام رکن هست و اضافه کردن رکن به نماز عمدایاسهوا مبطل نمازمیشه حکم نمازاحتیاط ما چه میشه چراکه در نماز اصلی قبل از نماز احتیاط ما تکبیره الاحرام رایکبارانجام داده ایم و درصورت تکرارمجددآن در نماز احتیاط ، مادو تا تکبیره الاحرام انجام داده ایم.
113.2K
اگر دستمون خیس باشه و یه لباس نجسی که خشک باشه و برداریم که داخل ماشین لباسشویی بندازیم از دستمون که خیس بود لباس نجس رو برداشتیم و از آن آبی بچکد روی سرامیک اون آب نجسه؟
18.5K
من همیشه بعد از حمام یا بعد از توالت شک میکنم چیزی شبیه ادرار از من خارج می شود به خاطر همین باید همیشه طهارت بگیرم یا کل لباسم رو بشورم به نظر شما چکار باید بکنم؟چون یه چیزی شبیه ادرار یا یه چیز گرمی از من خارج می شود چکار کنم؟
19.1K
شما میفرمایید که جایی نجسه به صاحب خانه نگویید یا اگر جایی از منزلمان نجس شد به مهمان یا کسی دیگری نگویید سوالم این است که اگر اون فرد در خانه ی ما یا خانه ی خودش نماز بخواند گناهش گردن ما نیست؟یا اگر نجاست را از خانه ی ما به خانه ی خودش ببرد گناهش گردن ما نیست؟
34.8K
بنده دچار وسواس پاکی و نجسی هستم به طوریکه برای ادای نماز کوچک ترین نجسی نباید به بدنم باشد و این وسواس شدید است.پدر بنده چند روزی است که یک توله سگ به منزل ما اورده و این حیوان آزادانه در حیاط است.سوال اول اینکه سگ کفش هارا گاز میگرد آیا کفش ها نجس شده اند؟وسوال دوم اینکه در باز مانده بود و این سگ به داخل خانه آمده و روی فرش ها راه رفته و نشسته است اما یک ساعت قبل پدرم آنرا با آب شسته بود و بدنش مرطوب بود ایا فرش ها و موکت نجس شده اند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 🚩 چرا به زیارت کربلا برویم؟ 🔻امام صادق عليه‌السلام: زُورُوا كَرْبَـلا وَ لا تَقْطَـعُوهُ فَإِنَّ خَيْرَ أَوْلادِ اْلأَنْبياءِ ضَمِنَتْه ... 📌 را زيارت كنيد و اين كار ادامه دهيد؛ چراكه كربلا بهترين فرزندان پيامبران را در آغوش خويش گرفـته است. 📚 كامل الزيارات، ص ۲۶۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛️السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 سلام و عرض ادب 🔶ان شاءالله بنده،عازم کربلا هستم و به امید خدا نائب الزیاره اعضا محترم خواهم بود ✅به اطلاع می رساند در این مدتی که ان شاءالله بنده تا اربعین کربلا مشرّف می شوم طبیعی است که دریافت و بارگذاری سوالات شما خوبان بدلیل ضعیف بودن اینترنت با تاخیر انجام می شود که پیشاپیش عذرخواهی می کنم ✅اگر اعضای محترم برای دریافت پاسخ عجله دارند با دفاتر مراجع تماس بگیرند که در کانال شماره دفاتر موجود هست 🔶از همراهی و صبوری شما تشکر می کنم ارادتمند 🔶خادم کانال_طباطبایی