eitaa logo
"احکام به زبان ساده"
435 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
589 ویدیو
4 فایل
🌷 ﷽ 🌷 بیان احکام و نکات اخلاقی 📞 پاسخگویی تلفنی ⬅️ 096400 05132020 ⬅️ ❓ سوالات احکام @Ymahdii313
مشاهده در ایتا
دانلود
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️مدت اعتبار تیمّم ⁉️کسی که به دلیل داشتن عذر، تیمّم میکند، تا چه زمانی تیمم او بکار می آید و اعتبار دارد و باقی است؟ 🔰اگر بعد از تیمّم ، به آب دسترسی پیدا کنیم، در این صورت چه وظیفه ای داریم؟ آیا برای خواندن نماز ، تیمّم ما کفایت می کند؟ 🔰در چه مواردی در صورت وجود آب ، می توان تیمّم کرد؟ 🔰در چه صورت تیمّم جایز نیست؟ ✅ پیشنهاد دانلود https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
⁉️مراد از ناصبی چیست و چه حکمی دارد؟ 🔸همه مراجع عظام تقلید: نواصب یعنی آن‌هایی که نسبت به وجود اقدس قطب عالم امکان حضرت حجّة ابن الحسن العسکری (عجّل‌الله تعالی فرجه الشّریف) یا هرکدام از ائمّه (علیهم‌السلام)، اظهار دشمنی می‌نمایند، نجس هستند. ♦️همچنین شخصی که به وجود نازنین بقیّةالله الأعظم (عجّل‌الله تعالی فرجه الشّریف) یا یکی از چهارده‌معصوم (علیهم‌السلام) از روی دشمنی و بغض دشنام دهد، نجس می‌باشد. ◾️منابع: استفتا از دفتر رهبر معظم انقلاب، العروة الوثقی، ج۱، کتاب الطهارة، فصل فی النجاسات، الثامن، ص۹۵، م ۲، تحریر المسائل رهبر معظم انقلاب، الفصل الثانی،التاسع، اجوبة الإستفتائات رهبر معظم انقلاب، ص۶۸، س ۳۲۰، توضیح‌المسائل مراجع، ج۱، ص۷۹، م ۱۱۰، توضیح‌المسائل جامع آیت‌الله سیستانی، ج۱، ص۶۹، م ۱۲۴، رساله آموزشی رهبر معظم انقلاب، ج۱، فصل دوم: طهارت، درس ۸: نجاسات (۲)، مورد ۹، ص۴۲، م ۶، پایگاه رسمی احکام جامع https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️نکته ای در مورد پرداخت خمس ⁉️آیا لازم است به کسی که خمس پرداخت می‌شود، گفته شود که این پول خمس است؟🧐 ✅ پیشنهاد دانلود https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
💠علامه حسن زاده آملی: كسى كه حق را از خود در خود، به چشم حق بيند، اين عارف است و آن كه حق را از خود در خود، به چشم خود بيند اين غير عارف است وآن كه حق را نه از خود و نه در خود مى‏بيند و انتظار مى‏برد كه در آخرت به چشم خود ببيند، اين جاهل است 📘ممدالهمم در شرح فصوص الحکم https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
💎راهکاری برای تحکیم رفاقت 💠امام جعفر صادق عليه‌‏السلام: 🌺اِذا اَحْبَبْتَ رَجُلاً فَاَخْبِرْهُ بِذلِكَ فَاِنَّـهُ اَثْبَتُ لِلْمَـوَدَّةِ بَيْنَكُما؛ ✅هرگاه كسى را دوست داشتى به او خبر بده، چراكه اين كار، دوستى ميان شما را استوارتر مـى‏‌سازد. 📘اصول كافى: ج۲، ص۶۴۴ https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. قرار همیشگی 🌙 به رسم انتظار با هم برای سلامتی و ظهور صاحب الزمان «عج» دعا میکنیم🌱
‼️وظیفه مکلف در قبال نمازهای قضا ⁉️فردی نمی داند که از زمان بلوغ خود چه تعداد نماز قضا بر عهده دارد و به دلیل داشتن وسواس، تعداد زیادی را در نظر می گیرد و همین باعث شده که اصلاً برای خواندن نماز قضا اقدام نکند، تکلیف او چیست؟🤔 ✅می‌تواند به انجام تعداد نمازی که یقین دارد قضا شده، اکتفا کند و نسبت به تعداد مشکوک، وظیفه ای ندارد. https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️حکم دروغ بستن به خدا و چهارده معصوم علیه السلام برای روزه دار ⁉️آيا دروغ بستن به خدا، پیامبر(صلی الله علیه و آله) ،ائمه معصومین علیهم السلام و حضرت زهرا (سلام الله علیها) روزه را باطل مى‌كند؟🤔 🔰روزه كسی كه به شوخی دروغ می گويد چطور؟🧐پیشنهاد دانلود https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa
⁉️سوال: غیبت را تعریف کنید؟ ✅جواب: 🔸امام خمینی رحمةالله‌علیه: اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بی‌اطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیب‌جویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است. 🔸آیت‌الله خامنه‌ای حفطه‌الله: غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت می‌شود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص به‌حساب آيد. 🔸آیت‌الله بهجت رحمةالله‌علیه: هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است. 🔸آیت‌الله مکارم‌شیرازی: غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند. 🔸آیت‌الله سیستانی: غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعه‌ی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمی‌کند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائه‌ی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سی‌دی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد. ◾️منابع: استفتائات، امام، ج 2، سال 1380، ص 618-619، س 9 و 13. سایت leader . ir ، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 429، بخش استفتائات جدید، قسمت غیبت. استفتائات، مکارم، ج 1، سال 1390، ص 137، م 552. استفتائات، بهجت، ج 4، ص 560، س 6467. https://eitaa.com/joinchat/582484250Cef7c0527aa