eitaa logo
عرفان ناب
548 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
88 ویدیو
3 فایل
📡 http://www.ahlevela.com ديگر كانال ما: 👈 http://ble.ir/ahlevelaa ارتباط با ما: 👈 @adminsm 🌐 اينستاگرام:👈http://instagram.com/ahlevela 🔵 کانال ما در آپارات: 👈 https://www.aparat.com/ahle_vela/Ahlevela
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🔹💠🔹 دعای امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم - (قسمت دوم) اللَّهُمَّ ارزُقني التَّجافي عَن دارِ الغُرورِ وَالإنابَةَ إلى دارِ الخُلودِ وَالاستِعدادِ لِلمَوتِ قَبلَ حُلولِ الفَوتِ 2⃣ وَ اْلاِنابَةَ اِلىٰ دارِ الْخُلُودِ؛ 🔹 خدایا به ما روزی کن که به خانه ی جاودانگی و حقیقت ماندگار هستی روی آوریم؛ به آن هست پایدار، آنجا که بویی از نیستی در آن نیست؛ دار القرار و دار البقاء است. 🔹خدایا چنان کن که رویکردمان به سمت آخرت و حقایق ماندگار عالم باشد و این جلوه های فریبنده ما را بی‌راه نکند. حقایق گرانبها و گوهرهای ارزشمند عالم هستی هدف ما شود. 🔹 آن عرصه ای که خدای متعال در آن تجلّی تام می کند، عرصه ی قیامت، جهت‌گیری و آرمان ما باشد. به باطن راه پیدا کنیم؛ به باطنی که حقیقت است؛ نه این ظاهری که فریبنده و دروغین است. به هرچه ماندگار است روی آوریم و از هرچه گذراست، بگذریم. ⭕️ لفظ گذرا هم با ارفاق و تسامح است. دنیا نیست؛ نه اینکه هست و روزی می‌گذرد و از بین می رود. كُلُّ‏ مَن‏ عَلَيها فانٍ‏ ؛ نفرمود فانی خواهد شد؛ هم‌اکنون فانی است. 🔹هم موت و هم فنا اکنون وجود دارد. همین الآن در موتیم، امّا حواسمان پرت است؛ خوابیم و نمی بینیم. 🔹 خداوند به پیامبرش فرمود: اِنَّكَ‏ مَيِّتٌ‏ وَ اِنَّهُم‏ مَيِّتُونَ‏ ؛ نفرمود در آینده خواهی مرد؛ بلکه اکنون مرده‌ای؛ دیگران هم مرده‌اند؛ ولی را در وجود خود پیدا نکردند. به‌همین ترتیب كُلُّ‏ مَن عَلَيها فانٍ، یعنی همه‌چیز در این عالم، همین الآن فانی است و هستی ندارد. این جنبه های ناپایدار فقط نمود و جلوه ای دارند؛ وجودی ندارند. 🔹خدایا به ما روزی کن، فریب این جلوه ها را نخوریم و به آن هست پایدار و جاودان رو کنیم؛ به آنچه واقعاً هست؛ وَ يَبقىٰ‏ وَجهُ‏ رَبِّكَ‏ ذُو الْجَلالِ‏ وَ اْلاِكرامِ‏ ؛ تنها وجه پروردگارت که دارای جلال و اکرام است، باقی است. 🔹آن هستی که نیست به آن راه ندارد. دنیا، نیستی است که اصلاً هست به آن راه ندارد. و راه بین دنیا و آخرت، برزخ، آمیزه ای از هست و نیست است. ، نیستِ صرف و ، هستِ صرف است. 🔹 خدایا به ما توفیق ده هدفمان را، آن هستِ صرف و پایدار، آن هستِ جاودان و باقی قرار دهیم؛ نه این جلوه ی فانی و هیچ محض. 🎤 در محضر استاد مهدی طیب- جلسه ٢٧ مهر ٨٥ 🆔 @ahlevela 🆔 instagram.com/ahlevela 🆔 aparat.com/ahle_vela 🌐 www.ahlevela.com
‍ 🔹💠🔹 دعای امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم - قسمت پایانی 3⃣ وَ الاِسْتِعدادَ لِلمَوتِ قَبلَ حُلُولِ الْفَوتِ: 🔹 خدایا به ما روزی کن پیش از آنکه فوت ما فرا رسد، آمادگی موت پیدا کنیم. غیر فوت است. موت، قطع تعلّق از دنیا و دامن برچیدن از دنیاست. امّا فوت، همان مرگی است که دست و پاهای شخص را رو به قبله دراز می‌کند و جنازه‌اش را دفن می‌کنند. موت قطع دلبستگی از دنیا و خیره نبودن بر این جلوه‌ی ناپایدار است. نگاه برداشتن از دنیا و دل شستن از محبّت دنیاست. 🔹خدایا استعداد موت را روزیِ ما کن؛ مثل غافلان، موتمان هنگام فوت فرا نرسد. غافلان به موت اضطراری نائل می‌شوند؛ یعنی تا زنده‌اند، دل از این معشوقه‌ی طنّاز دنیا نمی‌کَنند. این معشوقه‌ی پیر فرتوت، با مشّاطه‌گری و آرایش سحرآمیز، چهره‌ی زشت و کریه خود را آراسته و به صورت یک نوعروس جوان دلربا درآورده است؛ والاّ باطن دنیا، بسیار زشت و پلید است. 🔹اکثریّت مردم که همین جلوه‌ی ظاهری را می‌بینند، گول آرایش و تزیین دنیا را می‌خورند و تا زنده‌اند، دل از محبّت دنیا نمی‌شویند؛ تا اینکه بالاخره حضرت عزرائیل برسد و آنان را به‌زور از آغوش این معشوقه بیرون کشد و به موت اضطراری نائل شوند. این متعلّق به اکثریّت خلق است که غافلند. امّا اقلّیّتی که به زشتی این عجوزه و عفریته و دیو وحشتناک، پی بردند و دانستند زیبایی و جذّابیت او حقیقتی ندارد، با اختیار از آغوش او بیرون ‌آمدند. 🔹 آنان به پست و مقام، نام و شهرت، لذّت و شهوت و تمام این چیزهای خیالی دل نمی‌بازند؛ درمی‌یابند که دنیا نیست و با سحر، خود را هست جلوه می‌دهد؛ پس در حالی که زنده هستند، دل از محبّت دنیا می‌شویند و به موت نائل می‌شوند. 💫 تعلّق حجاب است و بی‌حاصلی چو پیوندها بگسلی واصلی 🔹پیغمبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم فرمودند: مُوتُوا قَبلَ اَن تَمُوتُوا: قبل از آنکه به اضطرار و اجبار، شما را به موت نائل کنند، با اختیار از موت استقبال کنید؛ و استعداد موت در خود ایجاد کنید. یعنی دلبستگی و چسبندگی به دنیا از بین برود؛ نه اینکه بمیریم. ⁉️ چرا مرگ و جداشدن از دنیا سخت و دردناک است؟ چون به دنیا چسبیده‌ایم، کنده‌شدنمان دردناک و وحشتناک می‌شود. گفتیم مثل چسب زخمی که به قسمتی از پوست بدن که مو دارد، چسبیده است. وقتی می‌خواهند این چسب را بکنند، با هر تکان، چندین مو از ریشه کنده می‌شود. انسانی که ذرّه‌ذرّه و سلّول‌سلّول وجودش به دنیا چسبیده، وقتی می‌خواهند همه‌ی وجودش را از دنیا بکنند، چه درد وحشتناکی دارد! سختی جان‌دادن به‌دلیل دلبستگی به دنیا و محبّت دنیاست. 🎤 در محضر استاد مهدی طیّب - جلسه‌ی ٢٧ مهر ٨٥ @ahlevela
💫 وداع با آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان ‏ جابربن‌عبدالله‌انصارى نقل مى‌كند:۱ دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا أَبْصَرَنِي [بَصُرَ بِي‏] قَالَ لِي يَا جَابِرُ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلْ: در آخرين جمعه‌ى ماه رمضان به خدمت رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم رسيدم. وقتى چشم مباركش به من افتاد، فرمود: اى جابر! اين آخرين جمعه‌ى ماه رمضان است؛ پس با آن وداع كن و بگو: ✨ اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوما: ً خداوندا! اين ماه رمضان را آخرين ماه روزه‌دارى ما قرار مده و اگر قرار دادى، ما را مشمول رحمت خود قرار ده؛ نه نوميد و محروم از آن. فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِه‏: ↩️ زيرا هركس اين دعا را بخواند، به يكى از دو نيكى دست مى‌يابد؛ يا ماه رمضان سال آينده را درك مى‌كند و يا به آمرزش و رحمت الهى مى‌رسد. @ahlevela 📘 ۱. سیّد‌بن‌طاووس، اقبال‌الاعمال( ط- القديمة)، ص ۲۴۳.
‍ جلسۀ هفتۀ گذشته آقایان اهل ولاء در روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مهدیۀ اهل ولاء با حضور استاد مهدی طیّب برگزار شد. استاد در آغاز جلسه ناظر بر آیات تلاوت شده‌ی سوره‌ی حج فرمودند: در آیه‌ی هفتادوهفتم سوره‌ی حج خداوند می‌فرماید: یٰا أَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءٰامَنُواْ ٱرْكَعُواْ وَ ٱسْجُدُواْ وَ ٱعْبُدُواْ رَبَّكُمْ: ای کسانی که ایمان آوردید! رکوع به‌جا بیاورید، سجده کنید و پروردگارتان را بندگی کنید. ↩️ ابتدا رکوع و سجود به‌عنوان مظاهر اعلای عبادت و بندگی حضرت حق ذکر شده؛ سپس خدای متعال به‌طور عام عبادت را نام برده است؛ چون‌ هم عبادتِ بمعنی‌الأخص محدود به سجود و رکوع نیست و عبادات متعدّدی مثل روزه و حج و جهاد وجود دارد، هم عبادتِ به معنی‌الاعم فراتر از رکوع و سجود است؛ چون همه‌ی اعمال صالح و مورد تأييد خداوند که با انگیزه‌ی جلب رضایت و اطاعت فرمان و عملِ به خواسته‌ی خداوند انجام شوند، عبادتِ بمعنی­‌الاعم است. ↩️ بنابراین ابتدا به دو مظهر تامّ عبادت، که رکوع و سجود است و بالاترین مظاهر افتادگی و تواضعِ دربرابر حقّ متعال و خاکساریِ دربرابر پروردگار است، فرمان داد؛ سپس فرمود: وَ ٱعْبُدُواْ رَبَّكُمْ: بندگی خدا را کنید و بنده و عبد خدا شوید. قبلاً گفته‌ایم که تعبّد عبادتی است که انسان با تکلّف، تقّلاّ و به زور وادار کردن خود، انجام می‌دهد. اگر کم‌کم نیاز به این فشار از بین رفت و شخص توانست به روانی آن را انجام دهد، عملش می‌شود عبادت. ولی هنوز راه خیلی باقی است. کسی که به زور خودش را به عبادت وا می‌دارد، متعبّد است. کسی که به روانی و بدون صعوبت عبادت می‌کند، عابد است. امّا فوق متعبّد و عابد، کسی که عبد و بنده است. بنده بودن و بندگی‌کردن غیر از عبادت‌کردن به معنای خاصّی است که در ذهن همه هست. عبد‌بودن یعنی مثل بنده زندگی‌کردن. بنده چگونه است؟ به قول سعدی: ما گدایان خیل سلطانیم شهربند هوای جانانیم بنده را نام خویشتن نبوَد هرچه ما را لقب دهند آنیم گر برانند و گر ببخشایند ره به جای دگر نمی‌دانیم چون دلارام می‌زند شمشیر سر ببازیم و رخ نگردانیم دوستان در هوای صحبت یار زر فشانند و ما سر افشانیم عبد در برابر مولای خود، از خویش اسم، تشخّص، سلیقه، تشخیص و انتخابی ندارد. آنچه را مولا با او می‌کند، پذیراست و آنچه را مولا بر او می‌پسندد، می‌پسندد. اگر انسان به حقیقت رکوع و سجود و عبادت برسد، به مقام عبودیّت می‌رسد که: اَلْعُبُودِيَّةُ جَوْهَرةٌ كُنْهُهَا اَلرُّبُوبِيَّةُ. ↩️ بعد از اینکه فرمود رکوع و سجود به‌جا بیاورید و بندگی کنید، فرمود: وَ افْعَلُوا الْخَيْرَ. یعنی حالا که عبد شدید، فاعل خير باشید؛ فعل خير به‌جا بیاورید. یعنی حالا موقع عمل است. به قول حافظ: «بطالتم بس، از امروز کار خواهم کرد» یا: «بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش» حالا تازه موقع عمل است. برخی تصوّر می‌کنند فردی که وارد وادی عرفان شد، باید دست از عمل بکشد، یک گوشه لم بدهد و در حال خودش باشد و با خودش حال کند. در حالی که نه! آنجا تازه موقع عمل و تلاش است. آنجا او همچون یک آتشفشان پر فوران می‌شود و از او پیاپی فعل خیر صادر می‌گردد. با تصوّر اینکه ما اهل معنویّت، عرفان و سلوکیم، نباید دست از کار بکشیم. نه؛ تازه شما به‌جایی رسیده‌اید که باید فاعل خير باشید. باید وجودتان پرتلاش و پرتقلاّ شود. اَلْخَيْر یعنی همه‌ی خیرات؛ با توجّه به الف و لامی که سر خَيْر آمده است، یعنی باید همه‌ی خیرات از شما بروز و ظهور کند. وَ افْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. یعنی اگر فلاح و رستگاری می‌خواهید، باید رکوع، سجود و بندگی کنید و فاعل خير باشید و از شما خير سر بزند. نکند خدایی ناکرده به‌گمان معنویّت و عبادت و عرفان، انسان بی‌عمل شود و دست از کار بکشد. آن موقع تازه موقع فاعلیّت فعل خیر است. ↩️ سپس فرمود: وَ جٰاهِدُوا فِی اللّٰهِ حَقَّ جِهٰادِهِ. آن‌گونه که حقّ جهاد و تلاش و مجاهدتِ در راه خداست، مجاهدت کنید و جهادتان فِی‌اللّٰه باشد. حق جهاد فِی‌اللّٰه را ادا کنید. در مجاهدتتان سست نباشید و کاهلی و تنبلی نکنید. آن‌طور که زیبنده‌ی جهاد فِی‌الله است، جهاد و مجاهدت کنید. فرق است بین جهاد فِی‌سَبِیلِ‌الله با جهاد فِی‌اللّٰه. لذا در سوره‌ی عنکبوت فرمود: وَ الَّذِينَ جٰاهَدُوا فِينٰا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنٰا. نفرمود: وَ الَّذِينَ جٰاهَدُوا فِی سَبِیل­ اللهِ لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنٰا. ادامه دارد…. 🆔 @ahlevela 🆔 instagram.com/ahlevela 🆔 aparat.com/ahle_vela 🌐 www.ahlevela.com
‍ سپس فرمود: هُوَ اجْتَبٰاكُمْ. خدا شما را از بین همه‌ی خلق برگزیده است و انتخاب شده‌ی خدایید. بعد فرمود: وَ مَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِی الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ. این که به شما می‌گوییم عبادت و بندگی کنید، بنده شوید و فاعل خیرات شوید و مجاهدت کنید، این تحمیلی بر شما نیست؛ چیز دشواری نیست. این اقتضای وجود انسانی است که به این مراتب رسیده است. ↩️ یعنی شخصی که به مراتب عبودیّت دست پیدا کرده، نمی‌تواند بیکار بنشیند؛ اهل مجاهدت و جهاد است. این تحمیل و حَرَج نیست؛ بلکه اقتضای وجودش است. وجودش پرتلاش و مجاهدت و کوشش است؛ وجودش منشأ فوران خَيْرْ است و از وجودش خیرات می‌تراود. ↩️ سپس فرمود: مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرٰاهِيمَ. این همان آئین پدر شما، ابراهیم علیه‌السّلام است. این همان روش و رویّه‌ی پرچمدار آئین توحید است. هُوَ سَمّٰاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ. ابراهیم علیه‌السّلام شما را مُسلم نام نهاد. به معنای بلندتر، هُوَ، یعنی خدای متعال. خدا از پیش، شما را مُسلم نام نهاده است. ↩️ تسمیه یک وقت قراردادی است؛ ممکن است اسم کسی را که کچل است، زلفعلی بگذارند. اسم فرد بخیلی را جواد می‌گذارند. اسم فرد لئیمی را کریم می‌گذارند. این اسم‌ها قراردادی است؛ اسم واقعی نیست. اسم واقعی زاییده‌ی صفت است. کسی که کَرَم دارد، اسمش کریم است. کسی که اهل فهم و حکمت و درک است، اسمش حکیم است. کسی که روحیه‌ی سخاوت و بخشندگی دارد، اسمش جواد است. کسی که اهل کرامت‌کردن و کَرَم است، اسمش کریم است. اسم واقعی این است. کمااینکه درمورد خدای متعال، صفات‌الله مبدأ اسماءالله است.  اسم خدا عالم است؛ چون صفت علم را دارد. نام خدا قادر است؛ چون صفت قدرت را دارد. اسم حقیقی زاییده‌ی صفت است. هُوَ سَمّٰاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ. نه اینکه در شناسنامه، اسمتان را نوشتند مسلمان؛ بلکه یعنی صفت تسلیم در شما هست. صفت تسلیم مبدأ اسم مسلم است. بنابراین هُوَ سَمّٰاكُمُ الْمُسْلِمِينَ، یعنی صفت تسلیم در شما وجود دارد. باید تسلیم خداوند باشیم تا اسممان مسلم باشد. ↩️ فرمود: هم از پیش، در آئین ابراهیم علیه‌السّلام، اسم شما مسلم قرار داده شده و هم در این قرآن شما مسلم نامیده شده‌اید. شما اهل تسلیم هستید. لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَ تَكُونُوا شُهَدٰاءَ عَلَى النَّاسِ. برای اینکه پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم الگو و شهید و شاهد بر شما باشد. هریک از اینها معنای خاصّ جداگانه‌ای دارد. تا ایشان بر شما شهید باشند و شما هم برای مردم شهداء باشید؛ الگوی تسلیم، بندگی و عبودیّت حق، الگوی مجاهدت، تلاش، کوشش و فاعل خیر بودن، برای همه‌ی خلق خدا باشید تا اگر بخواهند یک انسان تسلیم حقّ متعال نشان بدهند، شما را نشان دهند. یا اگر بخواهند یک الگو اختیار کنند و در راه تسلیم، به او اقتدا کنند، به شما رو بیاورند. در اقتدای به پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم، آن‌گونه تسلیم خدای متعال باشید. ↩️ بعد فرمود: فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَ آتُوا الزَّكٰاةَ وَ اعْتَصِمُوا بِاللهِ. جای دیگر، قرآن فرمود: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّٰهِ جَمِيعًا وَ لٰا تَفَرَّقُوا. فرق است بین وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّٰهِ با وَ اعْتَصِمُوا بِاللهِ. فرمود: نماز را به‌پا دارید و زکات بپردازید و اعْتَصِمُوا بِاللهِ: اعتصامتان به خود خدا باشد. هُوَ مَوْلٰاكُمْ. او مولا و ولیّ شماست. فَنِعْمَ الْمَوْلىٰ وَنِعْمَ النَّصِيرُ: و چه خوب مولا و چه نیکو یاوریست! یعنی اگر فرد بخواهد در ذهنش یک ایده‌آل را طرّاحی کند، بهتر از او نیست. مثلاً یک کارمند بخواهد در ذهن خود طرّاحی کند که بهترين رئيسی كه می‌توان تصوّر کرد، كيست و چه خصوصيّاتی بايد داشته باشد؟ يك عبد هم اگر در ذهن خود طرّاحی کند که چه مولایی داشته باشد، خوب است؟ بهترین مولا کیست؟ خدا فوق آن است. اینکه عبد با مولا چه رابطه‌ای دارد، بحث مفصّلی است. در کتاب حدیث دوست، در شرح حدیث عِنوان بصری، مقداری توضیح داده‌ام. ↩️ امیدواریم خدای متعال شیرینیِ این  نِعْمَ الْمَوْلىٰ را به کاممان بچشاند. که فقط با لفظ نگوییم نِعْمَ الْمَوْلىٰ. لذّت اینکه او ولایت ما را عهده‌دار است و ما را اداره می‌کند و مدیریّت وجود ما را در دست دارد و مولای ماست و ما مولای دیگری نداریم را با همه‌ی وجود بچشیم تا کِیف کنیم که چنین مولایی داریم. امیدواریم خدای متعال این آیات را به خورد جان ما دهد؛ تا وقتی می‌گوییم نِعْمَ الْمَوْلىٰ، وجودمان در اوج لذّت و شادی باشد که چه خوب مولایی داریم! امیدواریم خدای متعال ما را با حقایق قرآن آشناتر سازد و مأنوس کند و وجودمان را به حقیقت قرآن متحقّق فرماید. (بخش دوم و پاياني گزارش جلسه ٦ ارديبهشت ١٤٠١) 🆔 @ahlevela 🆔 instagram.com/ahlevela
💠 عید فطر یادآور صحنه‌ی قیامت است. زمانی که از خانه بیرون می‌آیید، فکر کنید از قبر بیرون می‌آیید. 🔸 آن هنگام که به سوی مصلّاها، مسجدها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر در حرکتید و دیگران را هم همراه می‌بینید، صحنه‌ی محشر را ببینید که همه‌ی مرده‌ها از گور بیرون آمده‌اند و برای حضور در محضر الهی و محاکمه‌شدن به محکمه‌ی خدای متعال می‌روند. ↩️ بدانید چنین صحنه‌ای در پیش خواهد بود. این یک نمود از حقیقتی است که در عالم دیگر خواهیم دید. آن هنگام ببینید چه اضطرابی انسان را فرامی‌گیرد که: ‼️ خدایا! با این پرونده‌ی آلوده، با این همه خطا و خلاف، نمک‌خوردن‌ها و نمکدان شکستن‌ها، ناسپاسی‌ها و کفران‌ها، با من چه خواهی کرد؟ 🔸 با سرافکندگی و احساس تقصیر و مقصّر‌بودن، در چنین شرایطی انسان فقط با امید به فضل، عنایات و مواهب بیکرانه‌ی الهی در محلّ نماز حاضر می‌شود؛ نماز عید را به جا می‌آورد و چشم به لطف و عنایت حضرت حق می‌دوزد. 🔸 امیدواریم خدای متعال اعمال ناچیز همه‌ی مؤمنانی را که در این ماه در حدّ خود موفّق بوده‌اند، با کرم، فضل و بزرگواری خود پذیرا شود و ما را برای ماه رمضان آینده زنده بدارد و اگر مرگ ما را مقدّر کرده است، در این فاصله، با غفران، رحمت و لطف خود ما را پاک کند و سپس از این عالم ببرد. 🎤 در محضر استاد مهدی طیّب - جلسه‌ی ۱۷مرداد ۹۲ 🆔 @ahlevela 🆔 instagram.com/ahlevela 🆔 aparat.com/ahle_vela 🌐 www.ahlevela.com
‍ 🌸 كانال عرفان ناب به نمايندگي از طرف تمام علاقمندان و دوستاني كه در اين سالها از سخنان معنوي و جان بخش و از نوشته هاي ارزشمند و مؤثر استاد مهدي طيب بهرمند شده اند؛ فرارسيدن را به اين آموزگار عشق و ايمان تبريك مي گويد. سلامتي و طول عمر استاد بزرگوارمان را از خداوند مهربان خواستاريم! @ahlevela instagram.com/ahlevela
💠🔹تجليل از مقام معلّم🔹💠 استاد مهدي طيب ١٢ ارديبهشت ٩٢ مدت: ٤٢ دقيقه 🔊 فايل صوتي: ⬇️⬇️⬇️ http://ahlevela.ir/mp3-sort/sayere-mabahes/920212%20noktei%20dar%20tajlil%20az%20%20maghame%20zan%20%20moallem%20va%20karegar.mp3 ✍🏼 فايل نوشتاري: ⬇️⬇️⬇️ http://ahlevela.ir/pdf/file%20neveshtari%20sokhanan/sayere%20mabahes/920212%20noktei%20dar%20tajlil%20az%20maghame%20zan%20moallem%20va%20karegar.pdf