eitaa logo
عرفان ناب
546 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
88 ویدیو
3 فایل
📡 http://www.ahlevela.com ديگر كانال ما: 👈 http://ble.ir/ahlevelaa ارتباط با ما: 👈 @adminsm 🌐 اينستاگرام:👈http://instagram.com/ahlevela 🔵 کانال ما در آپارات: 👈 https://www.aparat.com/ahle_vela/Ahlevela
مشاهده در ایتا
دانلود
۞ دو سه شب نیمههای شب را بیدار بمان و نماز شب بخوان، بعد از آن اگر توانستی دیگر نخوان. دو سه روز بگیر، پس از آن اگر توانستی دیگر روزه نگیر. سایر اعمال خیر هم به همین ترتیب. کار ما خیلی کم است. کار ما همان دو سه بار اوّل انجام دادن است. 📘 ص٢٧٦ @ahlevela
📕شراب طهور ( سلوک در صراط مستقیم عرفان ): اثری عمیق، لطیف و راهگشا برای مشتاقان جوار و طالبان دیدار حضرت دوست. شراب طهور با یک پیشگفتار آغاز می شود و حاوی شش فصل با عناوین کلیّات، در آستانه ى سلوک، بنیادهاى حیات و سلوک عرفانى، روحیّات عرفانى، پایه هاى اصلى سلوک و آداب سلوک است و با بهره جستن وافر از قرآن کریم و سخنان معصومین علیهم السّلام، به زبانی ساده و روشن، سالکان الی الله را با شیوه ای درست و نتیجه بخش راه سپردن در صراط مستقیم عرفان، که با زندگی انسان معاصر نیز کاملا سازگار است، آشنا می سازد. @ahlevela
⭕️طلب پیامد چیست و طلب تمام‌عیار چه ویژگی‌ها و علائمی دارد؟ ✅ پاسخ: يكى از پيامدهاى و بيدارى و پى‌بردن به عظمت‌ها و كمالاتى كه براى شخص دسترسى‌پذير بوده و او از آنها محروم مانده است، با تمام وجود خواستار نيل به آن عظمت‌ها و كمالات شدن است. طلب راستين، همه‌ى وجود سالك را عطشناك وصول به كمال مى‌سازد و قرار و آرام را از او سلب مى‌كند، به‌نحوى كه تا دستيابى به شاهد مقصود، از تكاپو و تلاش باز نمى‌ايستد و قادر نيست به چيزى جز آن فكر كند. خالص، بى‌غرض و بى‌شائبه درصدد طىّ طريق برآمدن، جز نيل به قرب الهى، هيچ خواسته‌اى نداشتن، به دستاوردهاى دنيوى و اخروى يا به كشف و كرامات ناشى از سلوك فكر نكردن و تنها به ايفاى وظايف و اداى ادب بندگى در پيشگاه حضرت حق، انديشيدن، شرط در طلب است. ◀️ با پديد آمدن چنين طلبى، عزمى قاطع و تمام‌عيار بر طىّ طريق عرفان در سالك ايجاد مى‌شود و سالك با خود و خداى خود عهد می‌كند، به هر قيمتى، حتّى به بهاى جان، اين راه را تا پايان ادامه دهد. در عرصه‌ى عمل، سالك به اين عهد و پيمان وفادار و در راه سلوك با همه‌ى توان و تمام وجود ثابت‌قدم و پايدار مى‌ماند. امام سجّاد عليه السلام به خدا عرضه مى‌دارند: عَلِمتُ اَنَّ اَفضَلَ زادِ الرّاحِلِ اِلَيكَ عَزمُ اِرادَةٍ يَختارُكَ بِها: دانستم برترين توشه‌ى سالك، خواست شديدى است كه به سبب آن، تو را بر هرچه جز تو، ترجيح مى‌دهد و برمى‌گزيند. دست از طلب ندارم تا كام من برآيد يا تن رسد به جانان، يا جان ز تن برآيد ◀️ طلب و خواست راستين، بى‌درنگ شخص را به ايجاد آمادگى در خود و فراهم آوردن مقدّمات و تهيّه‌ى قوا و امكانات لازم براى نيل به مقصود و مطلوب وا مى‌دارد. لذا لازمه‌ى ، دست به كار شدن و تلاش بى‌وقفه براى دستيابى به مقصود است. بدون تلاش جز ادّعايى گزاف و سخنى تهى از حقيقت نيست و چيزى جز به دروغ و پندار، اَداى اهل طلب را درآوردن نمى‌باشد. ✍ مهدی طیّب، ، ص ٧٩ 📕 ٧٠ 🔵🔵 فايل صوتي:(٦ دقيقه) ↙️↙️↙️
💠 گاهی به جلسه که میآییم، خودمان را در منزل یا مسجد یا بازار جا میگذاریم و میآییم. ائمّه علیهم السّلام خودِ شیعیان و دوستانشان را میخواهند، عملشان و پولشان را نمیخواهند. انشاءالله ما هم خودِ ائمّه علیهم السّلام را بخواهیم، نه اینکه آنها را به خاطر نعمتهای دنیوی و حتّی اخروی که به ما میدهند بخواهیم. سعی کن هر جا میروی، خودت همراه خودت باشی و آن را جا نگذاری. اگر اینگونه باشی، جان دادن هم راحت میشود؛ یعنی محبّتت را مواظب باش. هر جا میخواهی برو و حقّش را ادا کن و بیا بیرون، ولی خودت را جا نگذار. 💠بچّههای کوچک با دست و پایشان بازی میکنند، ولی دلشان مرتّب است و همراهشان است. امّا بزرگها دست و پایشان خیلی منظّم است، ولی دلشان بازی میکند و همراهشان نیست. البته دوستان امیرالمؤمنین علیه السّلام دلهایشان خیلی گرفتار نیست، اگر کمی مواظبت کنند، راحت میشوند. 💠صلوات همان محبّت و دوستی است و همهی اوّلین و آخرین در صلوات غرقند. هر عبادتی که هر کس میکند، همان صلوات است. شنیده بودم در آخرالزّمان مردم با صلوات چیز میخرند. هر چه انتظار کشیدم، دیدم اینطور نشد. امّا این اواخر متوجّه شدم از بچّگی با صلوات خریدیم و خوردیم. دو کاسب در محلّهی ما بود، من از کاسبی خرید میکردم که دوستش داشتم و او هم مرا دوست داشت. پس با صلوات میخریدم. از نانوایی نان میخریدم که خوش‌اخلاق بود و دوستش داشتم. دو نفر آمدند چیزی از من بخرند، به آن یک فروختم که دوستش داشتم. در مجلس روضه پای وعظ کسی مینشستم که دوستش داشتم. در شیرخوارگی از سینهی کسی شیر میخوردم که دوستش داشتم. پس همهی عمر با صلوات خریدیم و فروختیم. همهی دوستان و شیعیان امیرالمؤمنین علیه السّلام از بچّگی با صلوات راه میروند. 📘 /ص125 و126 🎤شرح و توضیح /مبحث یازدهم: 17/استادمهدی طیّب👇👇👇 http://ahlevela.ir/mp3-sort/mabahese-erfani/bazkhani-va-sharhe-mokhtasare-ketabe-mesbaholhoda/mesbah-11-mohebbat/63%20mahabbat%20(125p2-126p1)(84-03-18).mp3 🔗فایل pdf کتاب 👇👇👇 http://ahlevela.ir/pdf/mesbah.pdf 🔵🔵فایل صوتی از صفحه 125 پاراگراف 2تا ص 126 پاراگراف تاریخ:18خرداد85 مدّت:48دقیقه
💠 اگر باور کنیم که غیر خدا احدی در زندگی ما کاره ای نیست، دیگر نه به غیر خدا دل می بندیم و تکیه می کنیم، نه چشم طمع به غیر خدا خواهیم داشت. و نه ترس و نگرانی از غیر خدا خواهیم داشت. @ahlevela
بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحيمِ 💠 إلهي ألبَسَتني الخطايا ثَوبَ مَذَلَّتي وَجَلَّلَني التَّباعُدُ مِنكَ لِباسَ مَسكَنَتي وَأماتَ قَلبي عَظيمُ جِنايَتي فَأحيِهِ بِتَوبَةٍ مِنكَ يا أمَلي وَبُغيَتي وَيا سُؤلي وَمُنيَتي، فَوَعِزَّتِكَ ما أجِدُ لِذُنوبي سِواكَ غافِراً وَلا أرى لِكَسري غَيرَكَ جابِراً وَقَد خَضَعتُ بِالإنابَةِ إلَيكَ وَعَنَوتُ بِالاستِكانَةِ لَدَيكَ، فَإن طَرَدتَني مِن بابِكَ فَبِمَن ألوذُ وَإن رَدَدتَني عَن جَنابِكَ فَبِمَن أعوذُ، فَوا أسَفاهُ مِن خَجلَتي وَافتِضاحي وَوالَهفاهُ مِن سوءِ عَمَلي وَاجتِراحي، أسألُكَ يا غافِرَ الذَّنبِ الكَبيرِ وَيا جابِرَ العَظمِ الكَسيرِ أن تَهَب لي موبِقاتِ الجَرائِرِ وَتَستُرَ عَلَيَّ فاضِحاتِ السَّرائِرِ وَلاتُخلِني في مَشهَدِ القيامة مِن بَردِ عَفوِكَ وَغَفرِكَ وَلا تُعرِني مِن جَميلِ صَفحِكَ وَسَترِكَ، 💠إلهي ظَلِّل عَلى ذُنوبي غَمامَ رَحمَتِكَ وَأرسِل عَلى عُيوبي سَحابَ رَأفَتِكَ ، 💠إلهي هَل يَرجِعُ العَبدُ الابِقُ إلاّ إلى مَولاهُ أم هَل يُجيرُهُ مِن سَخَطِهِ أحَدٌ سِواهُ 💠إلهي إن كانَ النَّدَمُ عَلى الذَّنبِ تَوبَةً فَإنّي وَعَزَّتُكَ مِن النَّادِمينَ وَإن كانَ الاسَتِغفارُ مِن الخَطيئَةِ حِطَّةً فَإنّي لَكَ مِنَ المُستَغفِرينَ لَكَ العُتبى حَتَّى تَرضى، 💠إلهي بِقُدرَتِكَ عَلَيَّ تُب عَلَيَّ وَبِحِلمِكَ عَنّي اعفُ عَنّي وَبِعلمِكَ بي ارفِق بي، 💠إلهي أنتَ الَّذي فَتَحتَ لِعِبادِكَ باباً إلى عَفوِكَ سَمَّيتَهُ التَّوبَةَ فَقُلتَ توبوا إلى اللهِ تَوبَةً نَصوحاً فما عُذرُ مَن أغفَلَ دُخولَ البابِ بَعدَ فَتحِهِ 💠إلهي إن كانَ قَبُحَ الذَّنبُ مِن عَبدِكَ فَليَحسُنِ العَفوُ مِن عِندِكَ، 💠إلهي ما أنا بِأوَّلِ مَن عَصاكَ فَتُبتَ عَلَيهِ وَتَعَرَّضَ لِمَعروفِكَ فَجُدتَ عَلَيهِ، يا مُجيبَ المُضطَرِّ يا كاشِفَ الضُّرِّ يا عَظيمَ البِرِّ يا عَليماً بِما في السِّرِّ يا جَميلَ السِّترِ استَشفَعتُ بِجودِكَ وَكَرمِكَ إلَيكَ وَتَوَسَّلتُ بِجَنابِكَ وَتَرَحُّمِكَ لَدَيكَ، فَاستَجِب دُعائي وَلاتُخَيِّب فيكَ رَجائي وَتَقَبَّل تَوبَتي وَكَفِّر خَطيئَتي بِمَنِّكَ وَرَحمَتِكَ يا أرحَمَ الرَّاحِمينَ.
۞ در حدیث قدسی است که خدا میفرماید: اگر کسی از خواب بیدار شد و وضو نگرفت، بر من جفا کرده است و اگر وضو گرفت و دو رکعت نماز نخواند، بر من جفا کرده است و اگر نماز خواند و از من چیزی نخواست، بر من جفا کرده است و اگر از من چیزی خواست و من به او ندادم، من بر او جفا کردهام. این عبارت آخر یعنی ای بندهی من، من جفاکار نیستم. 📘 ص٢٧٥ @ahlevela