فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ما کجا و امام حسین(ع) کجا؟ تعارفی محترمانه و اشتباه!!
👈 دکتر غلامی کارشناس برنامه #تکیه از یک اشتباه محترمانه میگوید، اینکه برخی به جای اینکه از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرند میگویند ما کجا و آن بزرگواران کجا
⏰ برنامه تکیه به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه افق
@ahlolbasar
🎥 فیلم کامل آخرین و دوازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه #رو_در_رو در گفتگو با روحالله حسینیان، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:
♦️ امام خمینی (ره) از ابتدا بر رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تاکید داشت اما منتظری مانع این کار می شد.
♦️یکبار موسوی خوینیها به من گفت منتظری میگوید مهدی هاشمی را صبح احضار و شب آزادش کنید تا به منزلش برود! یعنی تحت فشارش نگذارید.
♦️منتظری میگفت حالا مهدی هاشمی یک نفر را هم کشته که کشته! مگر کسی که کشته انقلابی بوده!؟ ایشان روی جنایتهای مهدی هاشمی حساسیت نداشت.
♦️قبل اینکه آقای منتظری قائم مقام رهبری شود، در جلسات خصوصی حرفهایی از ایشان شنیده بودم که شخصیت وی برایم کوچک شده بود و تعجب میکردم چگونه قرار است وی در آینده رهبری جامعه را بر عهده بگیرد؟
♦️اطرافیان منتظری مرا تهدید به مرگ می کردند که چرا در دعاهایت اسمی از ایشان نمیبری؟
♦️برخی از منافقینی که میگفتند ما توبه کردهایم، بعد آزادی از زندان دوباره اسلحه به دست گرفته و مردم و مسئولان را ترور کردند.
♦️رییسی کسی است که در دهه ۶۰ با برخورد با منافقین امنیت کشور را تامین کرد، به جای اینکه از ایشان تقدیر شود برخی در انتخابات آن حرفها را علیه ایشان مطرح کردند.
♦️روحانی برای تخریب رقیب، از همین حربه استفاده کرد و به جای تقدیر از رییسی به خاطر برخورد با منافقین آن تهمتها را علیه ایشان زد.
♦️انسان دلش نمی آید ۱۷ هزار گوسفند را بکشد اما منافقین ۱۷ هزار ایرانی را که بخشی از آنها زن و بچه بودند را در کوچه و خیابان کشتند، آن وقت روحانی میگفت چرا رییسی با اینها برخورد کرده!
♦️دشمن میخواهد ما از سوابق خود اظهار پشیمانی کنیم ولی ما به این سوابق افتخار میکنیم و اگر نیاز باشد در برابر دشمن قاطعتر از قبل عمل میکنیم.
♦️کسانی که امروز از برخورد با داعش دفاع میکنند با کدام منطق مخالف برخورد با منافقین هستند؟ مگر منافقین چه کاری کردند که داعش انجام نداده؟
♦️امام خمینی (ره) در جمع آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنهای و مشکینی بعد از عزل آقای منتظری میگوید: «منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی که تربیت میکند فاسد تربیت میکند»
♦️جنس امثال موسوی خوئینیها را با امثال بهزاد نبوی متفاوت می دانم، امثال خوئینیها اصالت چپ بودنشان را حفظ کردهاند و مصاحبه اخیرش علیه هاشمی نیز این را نشان داد.
♦️یکبار به کروبی گفتم میدانی مشارکتیها میگویند آخوندها چیزی نمیفهمند و امثال تو را نردبان قدرت خودشان کرده اند؟ کروبی حرفم را تایید کرد و گفت یکبار جلوی خودم هم گفتند و من هم عمامهام را زمین زدم و گفتم حالا من هم مثل شما مکلا شدم، بیایید بحث کنیم ببینیم کدام مان بیشتر میفهمیم؟
♦️بسیاری از طلاب مدرسه حقانی بعدا در دستگاه های امنیتی و قضایی مشغغول به کار شدند چون با همت شهید بهشتی، در این مدرسه طلاب دروسی فراتر از دروس حوزه را یاد می گرفتند.
🔹 فیلم کامل:
https://www.aparat.com/v/jnLs9
@ahlolbasar
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅
آثار کوتاه مدت قیام امام حسین از منظر تاریخی:
پس از شهادت امام حسین علیه السلام قیامهای مختلفی در حجاز و عراق اتفاق افتاد. از قیام های بعد از شهادت امام حسین دریافته میشود که نبود بصیرت و یا اینکه نداشتن شجاعت و جرئت برای عمل بر اساس بصیرت این فاجعه را رقم زد و حتی تلفات بعدی و نبردهایی هم که با عنوان خون خواهی امام صورت گرفت تاثیر حمایت به موقع از امام حسین را نداشت.
با شهادت حسین بن علی (ع) در کربلا، صحنه سیاسی اجتماعی جامعه به نحو مشخصی دستخوش تغییر و تحول گشت. تغییر و تحولاتی که زمینه های بسیار مساعدی را برای جنبش های انقلابی هاشمی و کل هاشمیان فراهم ساخت و اقبال عمومی را متوجه آنان می کرد و همین اقبال و فضای مساعد عمومی است که عاشورا را نهضت پیروزی میداند که هدفش تغییر مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه در وهله اول بوده است. همه این گرایش ها بر رژیم و علیه آن مبارزه می کنند و همه آنها کما بیش روش انقلابی دارند. زیدیه کمتر زیرزمینی بوده است . در زیر چند قیام بعد از عاشورا معرفی می شود:
1- قیام توابین: این انقلاب در کوفه بر پا گردید و واکنش مستقیم قتل امام بود، و انگیزه آن، احساس گناه به علت یارى نکردن امام پس از آنکه کتباً از او دعوت کردند به کوفه آید بود. لذا کوفیان خواستند ننگى را که مرتکب شده بودند با انتقام از قاتلان آن حضرت بشویند و دست به قیام زدند. این واقعه در سال 65 هجرى روى داد.
2- قیام مدینه: هدف این انقلاب خونخواهى نبود بلکه انقلابى بود علیه حکومت ستمکار بنى امیه. شرکت کنندگان در این قیام یک هزار تن بودند که به دست سپاهیان شام و با نهایت وحشیگرى سرکوب گردید.
3- قیام مختار ثقفى: این قیام در سال 66 هجرى در عراق به انگیزه خونخواهى امام حسین (ع) و انتقام از قاتلان او صورت گرفت. این انقلاب به رهبرى مختار توانست در یک روز دویست و هشتاد تن از قاتلان امام حسین (ع) را به قتل رساند.
4- قیام مطرف بن مغیره: وى در سال 77 هجرى بر علیه حجاج بن یوسف شورید و عبدالملک بن مروان را از خلافت خلع کرد.
5- قیام ابن اشعث: او نیز بر علیه حجاج در سال 81 هجرى شورید و عبدالملک مروان را از خلافت خلع کرد. این شورش تا سال 83 به طول انجامید . در آغاز، پیروزیهاى نظامى به دست آورد اما بعدها شکست خورد.
6- قیام زید بن على: وى که از فرزندان امام زینالعابدین (ع) بود در سال 122 هجرى در کوفه قیام کرد، اما بیدرنگ به وسیله سپاهیان شام که در آن هنگام در عراق بودند سرکوب گردید.
7- قیام حسین بن على، شهید فخ : «فخ» نام وادى و محلى است در قسمت غربى و یک فرسخى شهر مکه، و آن جایى است که حسین بن على (صاحب فخ) بر علیه حکومت عباسى در سال 169 هجرى قیام کرد و با یاران خویش به شهادت رسید. وى یکى از سادات و علماى اسلام بود که براى عظمت تشیع با خون خویش پس از حدود یک قرن از ماجراى کربلا اثرى عمیق در عالم تشیع برجاى گذاشت.
به جز قیام های بعد از شهادت امام حسین (ع) در طول تاریخ نهضت عاشورا الهام بخش شیعیان و حتی غیر مسلمانان برای آزادی خواهی دارد.
اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته است. این شاعر مسلمان و انقلابی در این باره چنین میسراید: رمز قرآن از حسین آموختیم/ ز آتش او شعلهها افروختیم/ تا قیامت قطع استبداد کرد/ موج خون او چمن ایجاد کرد/ خون او تفسیر این اسرار کرد/ ملت خوابیده را بیدار کرد.
گاندی رهبر استقلال هند نیز، نهضت عاشورا را الهامبخش خود در رهایی هندوستان میداند. او درباره عاشورا میگوید: من زندگی امام حسین علیهالسلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندهام و توجه کافی به صفحات کربلا نمودهام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.
ما در روایات داریم که قیام قائم آل محمد هم با معرفی امام عصر (عج) به عنوان فرزند امام حسین شروع میشود اینکه امام زمان منتقم خون امام حسین و بقیه ا... خوانده میشوند از این منظر حایز اهمیت که ابعاد قیام سالار شهیدان را تا پایان تاریخ جهان امتداد میدهد.
#ثامن
#شعور_حسینی
#ششم_محرم
@ahlolbasar
صدا ۰۰۱.m4a
41.97M
تطبیق ریشه چالشهای صدر اسلام
با چالشهای انقلاب اسلامی.دادخواه
4شهریور۹۹
@ahlolbasar
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری
#پاسخ_به_یک_شبهه
❓❓چرا در دنیای #مسیحیت شهادت حضرت مسیح را جشن می گیرند ولی در #اسلام برای شهادت امام حسین (ع) عزاداری میکنیم؟؟
🔅از نظر اسلام ، شهادت حسین بی علی از دیدگاه #فردی یک موفقیت بود .
لازم نیست مسیحی ها بگویند ؛ در هزار و سیصد و پنجاه سال پیش ، خود پیشوایان اسلام گفته اند.
🌀اما اسلام یک طرف دیگر هم دارد قضایا را همیشه از جنبه شخصی مطالعه نمیکند ، از جنبه #اجتماعی هم مطالعه می کند.
🌀حادثه ی عاشورا از جنبه ی اجتماعی و نسبت به کسانی که مرتکب آن شدند ، مظهر یک انحطاط در #جامعه_ی_اسلامی بود. لذا دائما باید یادآوری بشود که دیگر چنین کاری را مرتکب نشوند .
✳️ثالثا این موضوع برای ثیقل دادن #احساسات اسلامی و انسانی است ، اما به شرط اینکه ما این را درست درک بکنیم .
ما باید در اوضاع مذهبی خودمان رفرم ایجاد کنیم ؛البته نه در مذهب ، بلکه در کار خودمان.
📚نهضت حسینی ، ص 101
@ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سرنوشت دینداریِ بدون تعقل
@ahlolbasar
🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگرقمه نمیزنیم
@ahlolbasar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #سقوط
⭕مرد هزارچهره کربلا که بود؟
@ahlolbasar