eitaa logo
رسانه اجتماعی مسجد و محله
372 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
5.2هزار ویدیو
488 فایل
رسانه اجتماعی و کانال رسمی مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قم، شهرک شهید زین الدین، خیابان شهید پائیزان انتهای خ دکتر حسابی کدپستی3739115659 شناسه ملی 14013514594 حساب حقوقی درآمد وجاری مسجد 5892107047156958 💳 IR050150000003101103064788
مشاهده در ایتا
دانلود
شبکه نفوذ در دستگاه حکومتی پیامبر صلی‌الله‌علیه ‌و آله‌و‌سلم؛ قسمت دوم: در اینجا ممکن است این شبهه پیش آید که رفتارهای ابوبکر همه مثبت و در جهت تقویت اسلام بوده است! اما باید اذعان داشت ابوبکر و یارانش در واقع به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ایمان نداشتند و رفتارهایی که نقل شد، ظاهری نمادین از دین داشت و در حقیقت برای انگیزه‌های غیرخدایی صورت می‌گرفت. آنان قصد داشتند با این رفتارها نزد مردم شخصیت و مقامی کسب کنند تا در زمان مناسب بتوانند خلافت را از مسیر خود منحرف نمایند. ما برای این ادعا که ابوبکر و یارانش هیچ‌گاه به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ایمان نیاوردند، سه شاهد می‌آوریم: ۱. امیر مؤمنان علیه‌السلام در بیانی پیش از جنگ صفین می‌فرمایند: هیچ‌کدام از این سه نفر (ابوبکر، عمر و عثمان) با رسول خدا صلی‌الله علیه‌وآله پیشینه و سابقه‌ای را نداشتند. (۳) معلوم است منظور ایشان عدم پیشینه مثبت است، چرا که آنان در بسیاری از جریانات صدر اسلام حضور داشتند. آنان سابقه‌ای که به نفع اسلام و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بوده و با انگیزه‌ی الهی باشد، ندارند. ۲. علی علیه‌السلام در جای دیگر می‌فرمایند: اگر قریش نام و اسم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را وسیله‌ای برای رسیدن به ریاست و عزت قرار نمی‌دادند، هرگز خداوند سبحان را پس از رحلت پیامبر به اندازه‌ی یک روز هم عبادت نمی‌کردند. (۴) ۳. حذیفه در بیانی می‌گوید: قسم به خدا، اینان (ابوبکر و یارانش) اعمالی انجام دادند که کاشف از این است که به اندازه‌ی یک چشم به هم زدن به خدا و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ایمان نداشتند. (۵) در ادامه، به بیان جزئیات برنامه‌های ابوبکر در نفوذ به سازمان حکومتی پیامبر خواهیم پرداخت. الف. شخصیت پردازی ابوبکر در بین مردم مکه صاحب‌نام بود و جایگاه ویژه‌ای داشت. روشن است که مسلمانان از اسلام آوردن او خشنود شده باشند و او نیز برای انجام مأموریت خود، سعی داشت این ذهنیت را همواره زنده نگه‌دارد؛ بنابراین در این راستا دست به تلاش‌هایی چند زد: ۱. همراهی با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله ابوبکر، همواره در تلاش بود که مردم او را در زمره‌ی صحابیان خاص پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بشناسند و در رسیدن به این مقصود، در صدد ملازمت با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در رویدادهای تاریخ‌ساز و مهم اسلام بود. وی می‌خواهد خود را رنج‌کشیده برای اسلام معرفی کند؛ کسی که در شناساندن پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به مردم کوشش فراوان کرده است. با این کار، او جایگاه خود را در نظر مردم حفظ کرده و حتی ارتقا می‌دهد و مردم با شناخت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله او را نیز می‌شناسند. بیعت عقبه دوم، یکی از رویدادهای مهم و تاریخ‌ساز اسلام است که مخفیانه بین رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و مردم مدینه و در ایام منی در شعبی در آن ناحیه برگزار شد. در اینجا امیر مؤمنان علیه‌السلام و حضرت حمزه و ابوبکر حضور داشته‌اند. حضور علی علیه‌السلام و حمزه برای حمایت از پیامبر در حمله‌ی احتمالی کفار به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و مردم مدینه بود، که چنین هم شد؛ (۶) اما نمی‌توان حضور ابوبکر را به این علت دانست، و این بعدها در جنگ‌های احد (۷) حنین (۸) و خیبر (۹) به اثبات رسید و در جنگ خندق نیز هنگامی که عمرو بن عبدود مبارز طلبید، او از ترس ساکت شده بود. بنابراین حضور چنین فردی، باید دلیل دیگری داشته باشد. او می‌خواهد خود را در نزد حاضران به عنوان فردی مهم و ارزشمند برای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله معرفی کند، و این امر دهان به دهان از حاضران به سایر مردم مدینه منتقل شود و آنان نیز با او آشنا شوند. در این وقایع، ابوبکر خود را همراه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله قرار می‌دهد تا مردم با شناخت پیامبر اکرم (ص)، او را نیز بشناسند؛ در حالی که این امر برای امیرمؤمنان علیه‌السلام در آن زمان میسور نبود؛ چرا که در زمان حضور در مکه، ایشان جوان بودند و همانند سایران کمتر جلب توجه می‌کردند. این کار برای حضرت ابوطالب هم میسر نبود. چون ایشان اسلام خود را اعلان نکرد. ایشان وقار و حکمت حکیمان را واجد بود و به گفته‌ی اکثم بن صیفی، حکیم عرب: حکمت، ریاست و حلم در ابوطالب گرد آمده بود. (۱۰) ابوطالب سیدی بزرگوار و فرمانروایی پرهیبت بود. به نظر مشرکان، ابوطالب از خود آنها بود و حمایتی که از پیامبر می‌کرد، حمایت از بستگان، و قبیله‌ای بود. حضرت ابوطالب اسلام خود را اظهار و اعلام نکرد تا بتواند با حفظ ریاست بر قریش، از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله حمایت کند. از این رو می‌بینیم پس از وفات حضرت ابوطالب، انواع آزارها بر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله جاری شد كه در دوران حضور وی جرئت بر انجام آنها نداشتند. حضرت حمزه نیز از چنین موقعیتی برخوردار نبود. ایشان گرچه اسلام خود را اعلام کرد، اما اولاً این امر سال ششم پس از بعثت بود؛ ثانیاً حضرت حمزه زودتر از پ
یامبر به مدینه هجرت کرد. ولی ابوبکر تا زمان هجرت در مکه ماند و هیچ مشکلی برای اقامت در آنجا نداشت. که این نیز می‌تواند علامت همراهی او با مشرکین باشد. (۱۱) ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ | چه کسی را انتخاب کنیم؟ 🎙 رهبرانقلاب: هرگز در هیچ انتخاباتی رسم بنده نیست که اشاره کنم به کسی تا انتخاب بشود، امّا این خصوصیّات به نظر من در منتخب باید وجود داشته باشد.🔻 ◽️ ◽️ ◽️ ◽️دارای روحیه‌ی ◽️ ◽️ طرف‌دار ◽️ اگر میتوانیم یک چنین افرادی را بشناسیم، که بهشان رأی میدهیم؛ اگر نشناختیم، از آدمهای بصیر و مورد اعتماد استفاده کنیم.
هدایت شده از  امام زادگان عشق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قیامت نمی‌پرسند که اصول‌گرایی یا اصلاح‌طلب اما می‌پرسند که در سایه و نظر تو، حکومت در اختیار علی(ع) قرار گرفت یا معاویه؟! در ، معاویه‌صفتها جایی ندارند...
هدایت شده از  امام زادگان عشق
خلاصه ای از زندگینامه یکی دیگر از شهدای محلمون ⚘سراوان شهید خدایار یوسفی فرد ⚘ در سال 1323 در روستایی در اراك چشم به جهان گشود ، وی پس از تحصیل در دوران ابتدایی و تكمیلی وارد دانشگاه افسری و سپس در یگان انتظامی مشغول خدمت شد. با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی ، شهید یوسفی فرد داوطلبانه به منطقه جنوب كشور اعزام شد و درمبارزه بی امان با صدامیان رشادتهای فراوانی را از خود نشان داد و به پاسداری از میهن اسلامی پرداخت. این شهید گرانقدر بالاخره در تاریخ هفتم آبانماه سال 1359 با تعدادی از همزمانش در شهر سوسنگرد براثر بمباران هواپیماهای جنگی دشمن زخمی شد و هنگام انتقال زخمی ها مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفته و به شهادت رسید. شهید یوسفی فرد از اولین مدافعان شهر سوسنگرد و همچنین اولین شهید این شهر بود. ⚘روحش شاد و یادش گرامی ⚘ ⚘نثار ارواح طیبه شهداء . امام شهداء و اموات صلوات ⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسایی کلید تزویر روحانی را شکست رسایی در همایش انتخاباتی خداحافظ روحانی نماد انتخاباتی حسن روحانی را شکست 🔺کانال انتخاباتی حامیان مردمی حجت الاسلام حمید رسایی🔻 @rasaee
💠هیئت هفتگی أبناءالحیدر(ع)💠 جلسه‌ی توسل هفتگی زمان 🕖 چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ، ساعت ۱۹ مکان بنیاد، شهرک شهید زین‌الدین، خیابان دکتر حسابی، حسینیه‌ی مسجد حضرت زینب(س) 🎤 باکلام حجةالإسلام 🎤 و نوای حاج حسین 📌ویژه‌ی برادران منتظر حضور گرمتون هستیم. یاعلی 🆔 کانال سروش sapp.ir/abna_ol_heydar 🆔 کانال ایتا eitaa.com/abna_ol_heydar
شبکه نفوذ در دستگاه حکومتی پیامبر صلی‌الله‌علیه ‌و آله‌و‌سلم؛ قسمت سوم: ۲. کمک‌های مالی اقدام دیگر ابوبکر برآوردن نیاز مالی اسلام و مسلمانان بود. با این شیوه مسلمانان اعتماد کاملی به ابوبکر و حُسن نیت او در تمامی رفتارهایش می‌یافتند. برای نمونه، برخی معتقدند ابوبکر بلال حبشی را پس از اسلامش از صاحب او خریداری کرده است. (۱۲) بنابراین وقتی ابوبکر به حکومت می‌رسد، تاریخ مبارزه‌ای از بلال با غاصبان حکومت ثبت نکرده است. نام بلال در زمره‌ی یاران ممتاز علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام که در خانه‌ی حضرت تجمع کردند، مشاهده نمی‌شود؛ هرچند در میان یاران غاصب خلافت نیز نام او مشاهده نشده است. ۳. دعوت به اسلام ابوبکر تلاش گسترده‌ای کرد که افراد از طریق او به اسلام در آیند؛ (۱۳) چرا که می‌دانست اینان سرانجام پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را به پیامبری خواهند پذیرفت و اگر از مسیر او پیامبر را بپذیرند، و به واسطه او مسلمان شده باشند، در آینده سوء نیت او را نمی‌پذیرند. از سوی دیگر، سطح معرفت و بصیرت تازه مسلمانان، در آن اندازه‌ای نبود که ترفندهای یهود و مشرکان را بشناسند، عوامل نفوذی را شناسایی کنند و معارف دینی خود را تعمیق بخشند. هجرت مسلمانان به حبشه در سال پنجم بعثت روی داد؛ دو سال پس از علنی شدن اسلام. بنابراین مهاجران به حبشه، تنها دو سال پیامبر اکرم را درک کردند. آنان در این سال‌ها باید خود را پنهان می‌کردند تا از شرّ مشرکان مصون باشند. بنابراین نمی‌توانستند گرد هم آیند و اسلام خویش را تکامل بخشند. در سال هفتم بعثت، مسلمانان گرفتار شعب ابوطالب شدند. شعب مکان خوبی بود که اطراف پیامبر اکرم گرد آیند، اما شرایط زندگی به اندازه‌ای دشوار بود که مانع آموزش آنها می‌شد. با پایان تحریم همه‌جانبه‌ی پیامبر، حضرت ابوطالب از دنیا رفتند و شرایط برای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز دشوار شد و دیگر نمی‌توانستند در مکه باقی بمانند؛ بنابراین از سال دهم بعثت به بعد، کسی که مسلمان می‌شد، نمی‌توانست در مکه بماند و به مدینه می‌رفت. از سوی دیگر، اسلامی هم که به مدینه رفته بود، به همت مصعب بن عمیر در سال دوازدهم بعثت و در هفده تا بیست سالگی او بود. بنابراین در مکه بصیرتی نسبت به پیچیدگی‌های یهود و نیات شوم آنها برای مسلمانان حاصل نشد و جریان یهودیان و نفوذ آنان، از چشم مسلمانان پوشیده ماند. در مدینه هم پیش از هجرت، فرصت مناسبی برای کسب بصیرت اهالی مدینه نبود. پس از هجرت هم فراغتی برای مسلمانان ایجاد نشد که به این‌گونه مسائل بپردازند. ادامه دارد…
سلام اجرای پویش ویژه دعوت عمومی از آحاد مردم جهت حضور گسترده در انتخابات دوم اسفند با شعار : # تو _ برای _ امنیت _ من _ خون _ دادی # من _ برای _ اقتدار _ ایران _ می آیم سروران گرامی برنامه ریزی کنید پوسترهای پویش به صورت گسترده در سطح محلات و شبکه های اجتماعی توزیع گردد.
هدایت شده از اکبر ابدالی
👌 مصلحت وحدت 📍 وحدت نیروهای انقلابی در تهران خبر مسرت بخشی بود. برخی به بهانه هایی مثل بودن فلانی یا نبودن بهمانی همچنان به این وحدت حمله می کنند. انتظار این است که در سراسر کشور، نیروهای انقلابی به وحدت برسند و همه از آن حمایت کنند ولو به برخی از نفرات انتقاد داشته باشیم. 📍 بعد از انتشار بیانات رهبر انقلاب در خصوص وحدت، برخی دوستان استدلال کردند که مراد ایشان، وحدت جامعه بوده نه اصولگرایان یا انقلابیها! آیا برای اصرار بر تفرقه که ممکن است به قیمت شکست جریان انقلابی تمام شود پیش خدای متعال حجت دارند؟ خوب نظر عزیزان در مورد این فرمایش امام خامنه ای چیست؟ 👇 🔸 این مجموعه و که امروز در مجلس هستند و بحمدالله در کشور هم اکثریت قاطعی دارند- این نشانه این است که مردم این جهت‌گیری و این راه را دوست می‌دارند- حتی‌المقدور نگذارید شود. این وحدت مهم است. 🔸البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم. این را باید حفظ کرد ولو با اغماض‌هایی. بعضی از اغماض‌ها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند، خوب بکند، ولی آدم باید ببیند حق چیست. 🔸یک جاهایی باید برخی اغماض‌ها را برای یک بزرگ‌تری انجام داد که حالا در این مورد بحث ما، مصلحت، و اتفاق و و و و اینهاست. 👈رهبر انقلاب 21 دی ماه 1388 در دیدار فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم ✍️ 🆔 @mashgh626
هدایت شده از  امام زادگان عشق
❓زنها چه نقشی در و استمرار در جامعه دارند؟ 🔻در فرهنگ ما ایرانی ها و بسیاری از جوامع نقش در تربیت فرزند و شکل گیری شخصیت اون از نقشی که پدر یا جامعه دارن خیلی بیشتر 🔻در سال های قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب این مادران بودن که با تربیت فرزندان انقلابی در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند 🔻مادرانی که از خون جگرگوشه های خود در راه پیروزی انقلاب اسلامی گذشتند و مادرانی که تفکر انقلابی را با گوشت و خون کودکانشان آمیختند و نسلی انقلابی به جا گذاشتند که در حوادث زمانه از مسیر انقلاب منحرف نشوند 《اگر زنهای از ملت ها گرفته شوند، ملت ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد》(۱) 《خوهران من کوشش کنید که فرزندانتان را با ایمان و اراده تربیت کنید؛فرزندان از مادر بیشتر حرف قبول می کنند؛بچه هایی که الان در دامن شما هستند فردا در جامعه هستند؛مقررات مملکت ممکن است به دست آنها باشد؛اگر شما آنها را اسلامی،مومن و متقی بار بیاورید ممکن است کشور شما را نجات بدهند》(۲) 📚(۱)صحیفه امام،ج۶،ص۳۰۰ (۲)همان،ج۸،ص۱۷۷
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
بالاترین نرخ مشارکت انتخابات پارلمانی در فرانسه ۲۲ درصده، اونوقت خبرنگار فرانسوی از سخنگوی شورای نگهبان میپرسه اگه مشارکت کمتر از ۵۰ درصد باشه چیکار میکنید! کل جهان روی انتخابات ایران تمرکز کرده در حالی که مشارکت در مهد دموکراسی اروپا اینجوریه 😐 @Bisimchimedia