eitaa logo
احوال حوزه
3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط با آدمین : @ammar_enghelaab
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ مخاطب را چه فرض کرده‌اید؟ انگشت‌شماری از مذبذبان حوزوی وقتی با برداشت‌های شاذ فقهی و آروغ روشن‌فکری ره به جایی نبردند، شروع کردند به نیش و کنایه زدن بر علیه نظام و مقام معظم رهبری؛ آن هم به اسم انتقاد!! دائما نیز صحبت‌های رهبری را مبنی بر روحیه انتقادپذیری معظم‌له فکت می‌کنند تا خود را مصون از هر تبعات بعدی بدارند؛ همین‌قدر حر، همین‌قدر شجاع! جناب اکبرنژاد و تیم رسانه‌ای‌اش مخاطبان خود را چه فرض کرده‌‌اند؟! ما که می‌‌دانیم خشت به خشت حرف‌‌هایشان تضعیف نظام و جایگاه ولایت است، حداقل نگاهی به پیاده‌شدگان انقلاب بیندازند و ببینند عاقبت‌شان به کجا ختم شده که اینگونه تخت گاز به سوی منتظری شدن در حرکتند! حداقل انصاف به خرج بدهید و نگاهی به وضعیت مردم به قبل و بعد از انقلاب بیندازید، اصلا همین حوزه‌های علمیه را ببینید؛ آن وضعیت اسفبار روحانیت در زمان پهلوی و عزتی که امروز امثال‌تان به لطف همین نظام به‌دست آورده‌اید را مقایسه کنید و بعد دهان‌تان را به این‌همه ناسپاسی و بی‌ربط‌گویی آلوده کنید. ✍️ کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ می‌گویند رهبری اشتباه کرده است!! تو از کجا می‌دانی؟! 🎥 پاسخ مرحوم آیت‌الله ناصری به مذبذبین حوزوی 🔸 کسانی که توان اداره یک مؤسسه خصوصی چهل پنجاه نفره را نداشتند و بر اثر ندانم‌کاری تا ورشکستگی اقتصادی پیش رفتند، امروز با کدام بینش و کدام دانش، نقد امام و رهبری را آغاز کرده‌اند؟!! 🔸 چه بسیار دقیق فرمود حضرت آیت‌الله ناصری قدس سره، برخی از ما که نمی‌توانیم از عهده اداره خانه و خانواده خود برآییم، چطور راحت دهان باز می‌کنیم به نقدهای تخریب‌گونه و شبهه‌افکنانه علیه رهبری؟! 🔸 کسی می‌تواند ادعای نقادی داشته باشد که از حداقل دانشی در این حوزه برخوردار باشد؛ نه افرادی که بدون تجربه اجتماعی موفق، و بدون عرضه خود به اساتید شناخته‌شده حوزوی، خود را ناگهان یک‌شبه فقیه خوانده‌اند. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشكيل حكومت، بُعد سياسى دين اسلام؛ رسول اللّٰه، پايۀ سياست را در ديانت گذاشته است. رسول اللّٰه - صلى اللّٰه عليه و آله و سلم - تشكيل حكومت داده است؛ تشكيل مراكز سياست داده است. و ساير خلفاى اسلام تا آنجايى كه به انحراف كشيده نشده بود در صدر اسلام، بايد همۀ آنها را نفى كنند. بايد آنها را اين آخوندهاى دربارى و اين سلاطين نوكر مآب، بايد پيغمبر اكرم و خلفاى اسلام را طرد كنند، و بگويند كه آنها مسلم نبودند. براى اينكه آنها دخالت در سياست مى‌كردند. سياستى كه در صدر اسلام بود يك سياست جهانى بود. پيغمبر اسلام دستش را دراز كرده بود در اطراف عالم و عالم را داشت دعوت مى‌كرد به اسلام؛ و دعوت مى‌كرد به سياست اسلامى و حكومت تشكيل داد، و خلفاى بعد حكومت تشكيل دادند. و از صدر اسلام از زمان رسول خدا تا آن وقتى كه انحراف در كار نبود، سياست و ديانت توأم بودند. 📖 صحیفه امام جلد 17 صفحه 204 کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین این روزها با دل شکسته با عزیزه‌ خود وداع می‌کند... کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
27.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🔺 نماهنگ | 🎙 بانوای: پ ن :🔺رهبر انقلاب بعد از مراسم دیشب، به حاج مهدی گفتند این مرثیه‌ی شما (اشاره به مداحی ‎)‌ کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی دیده نشده از محل شهادت آیت الله دستغیب شهیدی که میدانست قرار است بدنش تکه تکه شود! کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
سیر ایجاد تذبذب در یک استاد جوان حوزوی قسمت اول بنده از ابتدای دهه نود وارد مؤسسه‌ای شدم که با نام و شعار تمدن‌سازی خود را معرفی می‌کرد و داعیه فقاهت و تمدن‌سازی داشت؛ بسیار ایده‌آل‌گرایانه در اندیشه پرورش مجتهد تمدنی -نه مجتهد صرفا احکام فردی- طی ۵ یا نهایت ۶ سال بود؛ در مذمت علمای سلف و کوتاهی ایشان در مبارزه با طاغوت -طی سالیان متمادی مخصوصا دو قرن اخیر- سخن‌فرسایی می‌کرد؛ کتب فقهی و اصولی رایج را مصداق تضییع عمر طلبه می‌دانست و با اینکه بسیار در مؤسسه گفته می‌شد کلاسهای متداول فقهی-اصولی را هم ببینید و با دروس خود مقایسه کنید، اما آنچنان جو منفی نسبت به دروس و اساتید حوزه در آن مؤسسه بود که کمتر کسی رغبت حضور در دروس مرسوم را داشت. اکثر طلابی که جذب مؤسسه می‌شدند با این نگاه وارد می‌شدند که اینجا داعیه تحول مطلوب حوزوی که مد نظر امامین انقلاب هست را دارد؛ اصلا تبلیغات مؤسسه بر همین مبنا و منوال بود. مدیر مؤسسه جوانی حوزوی و خوشفکر و تا حدی تیزهوش بود که خالصانه و مجاهدانه می‌خواست به اهداف خویش برسد؛ اما برخی ویژگی‌های شخصیتی باعث شد آرام‌آرام طلابی که گرد او جمع آمده بودند یکی‌یکی و بعدتر گروه‌گروه از اطراف وی متفرق شوند و او را با اندیشه‌های خویش تنها بگذارند. این ویژگی‌ها بر اساس شناخت چند ساله از ایشان که مورد تأیید دیگر دوستانم نیز هست عبارتند از: 1️⃣ عجول‌ بودن بر اساس روحیه پردغدغه‌ای که می‌خواست به انقلاب خدمت کند، سرمایه‌ها و فرصت‌های زیادی را تلف‌شده می‌دید و تحمل ازدست‌رفتن بیش از اینِ فرصت‌ها را نداشت. می‌خواست هرچه زودتر حوزه متحول شود، نظامات فقهی اصولی طراحی شود، علوم انسانی اسلامی شود و حتی یک روز هم بعد از این ۴۰ سال تلف نشود؛ ولی این حلم را نداشت که حتی علوم انسانی مسموم و پرمفسده‌ی غرب آرام‌آرام و به تدریج طی چهارصدسال شکل گرفت؛ نه دفعتا و دستوری. 2️⃣ ضعف در مبانی از همان ابتدا ایشان شبهات متعددی به رهبری و انقلاب و نظام داشت؛ شبهاتی که با مطالعه برخی کتب سودار و مستندهایی مثل بی‌بی‌سی و بعدها همنشینی با امثال مهدی نصیری و ... روزبروز تقویت و ریشه‌دارتر هم شد. اما در دوگانگی بین انقلابی‌ماندن یا مغلوب شبهات شدن، آن روز چهره انقلابی وی غلبه داشت و امروز بعکس.... 3️⃣ ورود در مسائل متنوع سیاسی مسائل سیاسی را بسیار بسیط و خطی می‌دید و تحلیل می‌کرد، همین باعث می‌شد با توهم فهم مسائل سیاسی، به تحلیل وقایع بپردازد؛ و با انضمام روحیه عجولانه‌ای که داشت درنتیجه در مسائل و وقایع گوناگون سیاسی اجتماعی ابراز نظر یا انتشار بیانیه‌های سیاسی داشت. 4️⃣ عدم انتقاد‌پذیری شاگردان حلقه اول او که در کارهای فکری و اجرایی مؤسسه به او کمک می‌کردند، بزرگترین و بهترین حامیان دلسوز وی بودند؛ که اتفاقا همان‌ها زمینه‌های مطرح‌شدن وی در قم و تهران و فضای مجازی را مطرح کردند و فضا را مهیا ساختند برای تبدیل‌شدن او به یک چهره علمی رسانه‌ای حوزوی. غالبا همین حلقه نزدیک وی مانع انتشار بسیاری از واکنش‌های «عجولانه، احساسی، رنگارنگ سیاسی، عدالتخواهانه‌ و در عین حال ناپخته یا غیرمربوط به وظیفه او» بودند. کم‌کم وزن انتقادات از وی که بین همین حلقه شاگردانش بالاتر گرفت و شنیدن این حرف برای ایشان سنگین بود که: «شما اصلا شناخت دقیق و درستی از فضای پیچیده سیاسی ندارید و جریان‌های سیاسی اجتماعی را خیلی بسیط و سطحی می‌بینید و از عمق و پیچیدگی آنها بهره‌ای ندارید و مطالعه‌ای هم نداشته‌اید» بر همین اساس عذر افراد دلسوز و نزدیک خود را خواست؛ برای اینکه به تعبیر خودش دیگر با این حرف‌ها (انتقادات) تحقیر نشود. 5️⃣ روحیه فردی و تشکیلات‌گریز انضمام موارد فوق باعث شد تا این روحیه در وی جلوه کند که ایشان در مؤسسه و اقداماتِ حوزوی-اجتماعی و سیاسی خویش صرفا می‌خواهد فکر و سلیقه‌ی خودش حاکم باشد و دیگران فقط اجراکننده‌ی افکار و عقاید وی باشند؛ همین امر هم روز بروز وی را بین دوست‌دارانش منزوی‌تر کرد تا جایی که بازوان قوی خویش را برای همیشه از دست داد! 6️⃣ نخبگی نارِس وی خود را نخبه می‌دید؛ هوش بدی هم نداشت؛ اما آفت مهمی که مبتلابه نخبگان هست و در بسیاری از نخبگان -اگر علاج نکنند- محسوس است این است که چیزی که می‌فهمند را خیال می‌کنند حرف آخر و حقِ مطلق است. همین هم منجر به بروز آفات دیگری در فرد می‌شود... ادامه دارد... کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
سیر ایجاد تذبذب در یک مدرّس جوان حوزوی قسمت دوم 7️⃣ استاد نداشتن اگر نگاهی به زندگی خودنوشت ایشان -که تا این لحظه به تیغ حذف و سانسور ایشان مبتلا نشده است- بیاندازید؛ در کل حیات تحصیلیِ خویش استاد حاذق و قابلی نداشته است. شش سال مقدمات را در کمتر از دو سال خوانده است و دروس سطح را هم به نحوی دیگر... اینجاست که ترکیب نخبگی و حس فهمیدن همه‌چیز و عجول‌بودن موجب احساس استغناء در افراد می‌شود؛ مخصوصا وقتی که مطالعه دروس مرسوم آن هم به شکل رایج را عبث و مصداق اتلاف عمر بدانی. در صورتی که اگر استاد و بزرگتری برای خود قائل بود، حتما در بسیاری از لغزش‌های فکری و اجتماعی یا هجوم شبهاتی که بر وی عارض شد دستش را می‌گرفت و از این مهلکه شوم نجاتش می‌داد؛ هرچند امیدوارم هنوز هم که هنوز است متوجه اشتباهاتش شود و بیش از این خود را و آینده خویش را تباه نسازد. 8️⃣ خود بزرگ‌بینی گاه برخی طلاب دلسوز به وی توصیه می‌کردند در اوان جوانی محاسن بسیار بلند علمایی نگذارد یا مرتبه خاصی برای خود قائل نباشد، اما نمی‌پذیرفت. برای مثال از این ناراحت می‌شد که چرا اساتید مطرح حوزه حاضر به مناظره با وی نمی‌شوند؛ اما اگر فردی از اساتید گمنام یا معمولیِ سطوح عالی می‌خواست با وی مناظره کند، نمی‌پذیرفت و خود را خیلی بالاتر از اساتید سطوح عالی می‌دانست؛ با این توجیه که چند کتاب تألیف کرده است پس بسیار برتر از اساتید معمولی است. برای مثال یکی از اساتید مطرح کفایه قبول کرده بود با ایشان مناظره کند، به شرط اینکه فرد سومی از بین حوزویان را به عنوان داور مناظره قرار دهند، داور هم هرکسی به میل خودشان قبول داشتند باشد، اما ایشان هیچ‌کسی را درون حوزه و بیرون از مؤسسه‌اش اصلا قبول نداشت!! 9️⃣ امید به حمایت‌های خاص باتوجه به شعارها و تألیفاتی که داشت بسیار امیدوار بود مورد حمایت‌های خاص مادی و معنوی رهبری قرار بگیرد. حتی برای انتخابات خبرگان در سال ۹۴ کاندید شد و امید داشت بگونه‌ای اجتهاد وی تأیید شود؛ چرا که به امتحان اجتهاد نمی‌خواست تن بدهد و تا آخر هم تن نداد. حال آنکه وی اخیرا مطلبی منتشر کرد و با عوام‌فریبی عدم حضورش در انتخابات خبرگان را این عنوان کرد که فرایند انتخابات خبرگان کانالیزه است و دست‌پرورده‌ها فقط انتخاب می‌شوند!! عجیب اینکه کسی که خودش می‌خواست کانالیزه وارد شود و نتوانست، چنین تهمت ناروایی را به نظام اسلامی می‌زند! با کدام حجت شرعی؟!! 🔟 بی‌تجربگی و خامی همه موارد فوق، در کنار بی‌تجربگی و خامی در مسائل اجرایی و مطالبه‌گری‌های حوزوی اجتماعی، برخی مشکلات شخصی، به همراه طرد دوستان دلسوز، کم‌کم هویتی جدید را از وی در حوزه بروز داد؛ آن هم بود؛ چیزی که به شدت از جانب امامین حوزه نهی شده بود. تحریم انتخابات مجمع نمایندگان، تحریم امتحانات مرکز مدیریت، بی‌حرمتی نسبت به برخی بزرگان حوزه و بی‌حرمتی به حوزه و تمثیل آن به پیرزن و بسیاری موارد دیگر که در ادبیات جدید وی عیان شد، شاهدی بر چهره جدید رادیکال وی بود. چهره‌ای که فکر می‌کرد مرجعیت اجتماعی بین طلاب پیدا کرده و با اهرم تحریم‌هایی که إعمال کرد، حوزه را فلج خواهد ساخت تا به خواست او تن دهد؛ اما خیلی زود عیان شد وی مورد اعتنای بدنه حوزوی نیست و در طراحی حرکات اجتماعی بسیار خام و بی‌تجربه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کند. جالب و عجیب اینکه یک روز در گعده خصوصی دوستان مؤسسه، یکی از رفقا پیش‌بینی‌ای با این مضمون داشت که: «ایشان اگر به تهران برود و عظمت مدرنیته را ببیند خودش را خواهد باخت!» پیش‌بینی‌ای که خیلی زود محقق شد و ایشان از یک مصلح حوزوی تبدیل به چهره‌ای رادیکال و آرام‌آرام غیرانقلابی شد. همه این موارد که در روحیات و عملکرد وی به مرور بروز کرد باعث شد همه طلابی که با دغدغه‌های ولایی و انقلابی گرد او جمع شده بودند به مرور او را با توهمات و تخیلات و شبهات و انگاره‌هایش تنها گذاشتند؛ گرچه ریشه‌های خالصانه و دغدغه‌مندی در او بسیار دیده می‌شد، اما اینها کافی نبود؛ چراکه به این سادگی کسی در این تراز خامی و ضعف مبانی، صلاحیت ورود به عرصه‌های اجتماعی -آن هم به عنوان مصلح و راهبر- را ندارد. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲درک زهرا شهید میخواهد مادر ما شهید پرور بود...🥀 کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 بهائیت و ترویجِ بی‌حجابی از دهه پنجاه تا کنون! 📃 سندی مهم از شنودهای ساواک از جلسه محفلی بهائیان در سال ۱۳۵۰ 🔸 اکنون از آمریکا و لندن صریحا دستور داریم در این مملکت مد لباس و بی‌حجابی را رونق دهیم که مسلمان نقاب از صورت خود بردارند... 🔹در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هر چه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملّت اسلام را رنج دهید تا آن‌ها نگویند امام حسین فاتح دنیا بوده و علی غالب دنیا... این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین می‌روند... کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهترين راه تبليغ بهترين راه تبليغ اين است كه من در اول گفتم. بايد مطلب را به مردم رسانيد. خدا شاهد است منِ خمينى از هيچ چيز واهمه ندارم؛ حرفهاى خود را هم مى‌گويم. خودشان هم مى‌دانند حق با مراجع تقليد است. كوشش روحانيت از روى قانون قرآن است و حرفهايشان منطقى است. در اين مدت مبارزۀ خود، كه هنوز هم ادامه دارد، هيچ تغيير نكردم؛ ولى گاهى براى دين غصه مى‌خورم كه چرا بايد در مملكت جعفرى ما اين نحوه كارهاى خلاف قرآن عملى شود. ما بايد فعاليت نماييم براى دين مقدس اسلام. تمام مردم وظيفه دارند براى امر دين كوشش نمايند... مگر تبليغ عوض مى‌شود؟ تا حال هر نحوه به مردم تبليغ مى‌كرديد همان نحوه تبليغ نماييد. واقعيت را بايد به مردم رسانيد. شخص تبليغ‌كننده، ترس و واهمه نبايد داشته باشد. از بالاى دار هم نبايد ترسى داشته باشد. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
📌 روح همسر مرحوم علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) به ملکوت اعلی پیوست 📆 مراسم تشییع: فردا(۲۷آذر) ساعت ۱۱صبح در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 دشمن درصدد دلسرد کردن مردم از انتخابات آینده 🔹 انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز برآمده از متن ملت بوده و در هر صحنه‌ای سعی کرده ظرفیت مردمی خود را به منصه ظهور برساند. 🔹 شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این مهم را محقق کرده است. 🔹 حضور تفکرات مختلف در برهه‌های مختلف در عرصه مدیریت کشور چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه و چه در مناصب دیگر نشان داده که مردم حرف نهایی را می‌زنند و نگاه نهایی از آن مردم است. 🔹 این در حالی است که مشارکت مردم نیز در این سال‌ها همواره رو به رشد بوده و چه‌بسا در جهان نیز زبانزد بوده است. از حضور ۹۸ درصدی برای تأیید قانون اساسی تا حضور بیش از ۷۵ درصد در انتخابات مختلف ریاست جمهوری نشان از اهمیت نقش‌آفرینی برای سرنوشت خود در نزد مردم این کشور است. 🔹 حال کشور در شرایطی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قرار گرفته که دشمن در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد کردن مردم در عرصه انتخابات انجام داده است، اما جرقه‌های ابتدایی نشان می‌دهد این بار نیز این حربه‌ها با شکست روبرو شده و مردم دوباره نقشی مهمی در اداره امور کشور ایفا خواهند کرد. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدای شعار و صلوات مردم لحظه ای قطع نمی شد. امام روی بالکن نشسته بود، برخاستند تا مردم ایشان را ببینند. مدتی گذشت امام دوباره نشستند. نگاهشان کردم چشمانشان پر از اشک بود رو کردند به آقای لواسانی و گفتند: من ناراحتم که بچه های من سالم اند، خود من سالم ام ولی بچه های مردم شهید شده اند. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پرونده خبرگان (قسمت اول) ⬅️ شارع مقدس باجعل حکم {لارهبانیه فی الاسلام} موضع خود را در مواجهه با اجتماع بیان کرده و عموماتی مثل {من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم} موید آن معناست که دین اسلام و مذهب حقه آن یعنی تشیع هیچگاه خود را جدای از جامعه نپنداشته و همیشه این بعد انسانی را مد نظر داشته. از تشکیل حکومت انبیا عظام سلام الله علیهم تا حکومت اسلامی خاتم النبیین صلوات الله علیه و امر به الگو گیری از ایشان در اجرای احکام انسان ساز شرع مبین همه حاکی از اهتمام به این بعد مهم است. ✅ حضرت روح الله در بیانی تمام کننده میفرماید: {و اللّٰه اسلام تمامش سياست است. اسلام را بد معرّفى كرده‌اند. سياست مُدُن از اسلام سرچشمه مى‌گيرد} در عصر حضور معصومین سلام الله علیهم سیاست مهمی اتخاذ شد و آن هم شبکه وکالت بود که وظیفه آن رفع مشکلات مومنین و رسیدگی به مسائل شرعی انان بوده و در این زمینه روایات تاریخی ما کثیر است. 🔻در عهد غیب صغری اما این ارتباط و رفع حوائج مادی و معنوی مردم بوسیله ی نواب خاص انجام میشد. اما این پایان کار نبوده و با شروع غیبت کبری شبکه وکالت و نیابت به نوع عام خودش تشریع میشود تا همان رسالت بزرگ را برعهده بگیرد تا دوباره شرایط حضور آخرین منجی را فراهم کنند تا این فراغ از لقائ امام زمان عج الله تعالی فرجه تمام شود و مردم دوباره طعم همان {کنتم امه واحده} اول خلقت را بچشند و به حیات ابدی در تحت لوای صالح بعد صالح بپردازنند. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 رهبر معظم انقلاب چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌ رو را برشمردند: • مشارکت قوی • رقابت واقعی • سلامت • و امنیت کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
🔻 به مناسبت سالروز ولادت شیخ فضل‌الله نوری 📌 زیر بیرق غیر علی(ع) نمی‌روم 🔸 پیر استعمار به‌خاطر شکست خود در جریان تحریم تنباکو از روحانیت شیعه که در آن ماجرا شیخ فضل‌الله نوری نقش مهمی داشت، در فکر انتقام بود. از این جهت به فکر افتاد که با کشتن شیخ فضل‌الله روحانیت را ضعیف کند. 🔸از طرفی مشروطه‌خواهان با غوغاسالاری فراوانی که راه انداختند، تصمیم گرفتند شیخ و همفکرانش را به‌عنوان مخالف مشروطه از میان بردارند. 🔸 در این اثنا پیشنهادهایی به محضر شیخ از طرف به اصطلاح خیرخواهان و علاقه‌مندان مطرح می‌شد که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم: 🔸 ما چنین مصلحت می‌بینیم که شما مخفیانه از تهران خارج شوید و به عتبات عالیات بروید که در این صورت کسی جرئت نخواهد کرد که شما را از حوزه نجف اشرف به ایران برگرداند. شیخ در جواب گفت این فرار است و فرار ننگ است و من هرگز این کار را نمی‌کنم. 🔸 از طرف سفارت دولت عثمانی پیغام آوردند که ما پرچم آن دولت را بیاوریم و در بالای بام منزل شما نصب کنیم که در این صورت با حمایت آن دولت از خطر مصون خواهید ماند. شیخ در جواب گفت من در زیر پرچم ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام زندگی کرده‌ام و هرگز زیر پرچم غير أميرالمومنین نمی‌روم. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻برای سفیر انگلستان که با آهنگ صادق بوقی رقصید عین السلطنه از روزنامه رعد نقل می‌کند که "در تهران مردم از شدت گرسنگی و قحطی از سلاخ‌خانه خون گوسفند برای تغذیه خودشان و اطفالشان میگرفتند" در خندقی مُردار شتری افتاده بود که مردم از فرط گرسنگی گوشت و حتی استخوان‌های آن را بردند! و به کنایه می‌نویسد: 🔸و انگلیسی های خیرخواه!!! اجناس را از بازار ایران میخریدند و احتکار می‌کردند. نسل کشی بزرگ ایرانیان به سال ۱۲۹۸ تا ۱۲۹۶ که سفارت و دولت انگلستان در آن نقش داشت منبع: عین السلطنه ج ۷ +معرفی کتاب قحطی بزرگ کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze