eitaa logo
این عمّار
829 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
7هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📍خودکشی‌های پیاپی در ناو هواپیمابر آمریکایی 🔹️ به گفته نیروی دریایی آمریکا، در پی مرگ‌های متعدد در اثر خودکشی در میان خدمه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن» از جمله مرگ سه نفر در کمتر از یک هفته در ماه آوریل، بالغ‌بر ۲۰۰ خدمه از این کشتی نظامی خارج شدند. 🔺در طول ۱۲ ماه گذشته، هفت نفر از خدمه این کشته جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر مورد آن بر اثر خودکشی بوده است. 🔹️ موارد خودکشی در ناو باعث شد که یک نماینده‌ به دریاسالار رئیس عملیات دریایی نامه بنویسد و خواستار اقدام فوری برای اطمینان از ایمنی خدمه شود. 🔻پیش از این هم اداره «کهنه سربازان» اعلام کرده بود روزانه حدود ۲۲ کهنه سرباز آمریکایی می‌کنند.
📍پشت‌پرده حمایت‌های از روحانی 🔹سلطان ماکارانی در ایران، زرماکارون با مدیریت مرتضی سلطانی، مشاور نعمت زاده وزیرسابق صمت است. او در رسانه ها به اسپانسر انتخاباتی حسن روحانی معروف شد. ظرف کمتر از دو سال (۹۴ و ۹۵) و در آستانه انتخابات ۹۶، توسط روحانی و ۱۳ وزیر و معاون رئیس جمهور تجلیل شد. 🔻‏بعد از اینکه در خبرها گفته شد او اسپانسری روحانی در انتخابات دور دوم را به شرط حضور رئیس جمهور در کارخانه اش پذیرفته، حسن روحانی چند هفته به انتخابات برای بازدید از زر ماکارون به البرز سفر کرد. همزمان "نشان ایرانی" توسط نعمت زاده و نشان "امین الضرب" توسط جهانگیری به او اعطا شد.
🔴اجرای حکم «احمدرضا جلالی» تا پایان اردیبهشت ▪️حکم اعدام «احمدرضا جلالی» به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی که به تایید دیوان عالی کشور رسیده است،‌ تا آخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود. ▪️یکی از اقدامات احمدرضا جلالی، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شده‌است. ▪️محکوم‌علیه که مدعی شده‌است شهادت شهدای هسته‌ای موجب عذاب وجدان وی گردیده، با بیش از هشت افسر اطلاعاتی موساد جلسات متعدد برگزار نموده و از این طریق، اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده‌است.
تدارک صهیونیست‌ها برای هتک حرمت مسجد الاقصی  🔹در حالیکه نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از رفع ممنوعیت ورود صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی خبر دادند، گروه‌های صهیونیست از تدارک برای تهاجم به مسجد الاقصی در روز نکبت سخن می‌گویند. 🔹گروه‌های افراطی صهیونیست اعلام کردند روز پنج‌شنبه همزمان با سالگرد روز نکبت به مسجد الاقصی یورش خواهند برد. 🔹این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، مجددا بر خط قرمز بودن مسجد الاقصی تاکید کرد.
پلیس ارمنستان ۲۰۰ معترض به دولت نخست وزیر را بازداشت کرد 🔹پلیس ارمنستان روز سه‌شنبه ۲۰۰ معترض که خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان هستند در ایروان دستگیر کرد. 🔹احزاب مخالف اکنون پاشینیان را متهم می‌کنند که قصد دارد تمام قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.
♨️ رویاهای بر باد رفته اردوغان 🔰 بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال 2015 میلادی، ترکیه شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان بود. تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال 2015 میلادی به 864 میلیارد دلار رسیده بود. اما سیر تحولات منفی و قهقرایی ادامه پیدا کرد و از حالا چنین پیش بینی شده که ترکیه در سال 2022 به رتبه 23 سقوط خواهد کرد. بر اساس گزارش مورخ آوریل 2022، صندوق بین المللی پول تخمین می زند که ترکیه با تولید ناخالص داخلی 692 میلیارد، بیست و سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود. 🔰 ترکیه در سال 2023 میلادی، یک انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز را برگزار خواهد کرد و در شرایطی که شانس و فرصتی برای تحقق اهداف اقتصادی چشم انداز 2023 باقی نمانده، این احتمال وجود دارد که ناکارآمدی اقتصادی دولت اردوغان، به صدرنشینی و زمامداری بیست ساله حزب عدالت و توسعه پایان دهد و سال آینده، آغاز دوران جدیدی برای به قدرت رسیدن مخالفین اردوغان باشد.
مسکو: مزدوران اسرائیلی در اوکراین حضور دارند 🔹سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مزدوران صهیونیست در جنگ اوکراین حضور دارند و در کنار یگان‌های «آزوف» در حال جنگیدن هستند. 🔸وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه رژیم صهیونیستی را به حمایت از نئونازی‌ها در اوکراین متهم کرد. 🔸صهیونیست‌ها سفیر روسیه را به خاطر اظهارات لاوروف مبنی بر اصالت یهودیت هیتلر احضار کرده بودند.
روغن گران نمی‌شود معاون وزارت جهاد کشاورزی: 🔹کمبود روغن تا یک هفته آینده رفع می‌شود. 🔹دولت هزینه‌های سربار تولیدکنندگان را با پرداخت یارانه مستقیم به آنها برطرف می‌کند تا فشاری به قیمت مصرف کننده وارد نشود.
🔴 بانیان وضع موجود ته‌ ریش گذاشته‌ و رنگ عوض کرده‌اند/رئیسی فعلا به جای سفر استانی به وزارتخانه‌ها برود/ رئیسی نباید بار مدیران دیگر را به دوش بکشد. 👤 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 🔹 تلاش دولت باید این باشد که با کمترین هزینه بهترین کارها را انجام دهد و یکی از مهمترین هزینه‌ها نیز وقت رئیس‌جمهور است که نباید بار مدیران دیگر را به دوش بکشد. ✅ ضروری است که رئیس‌جمهور در یک دوره زمانی به جای سفرهای استانی، در همین تهران وزارتخانه به وزارتخانه برود و با بررسی کارهایشان، از آنها برنامه و راه‌حل زمان‌بندی شده بخواهد. 💢 آنهایی که در شکل‌گیری وضع موجود اثرگذار و تصمیم‌گیر بوده‌اند، بعضا هنوز بر سر کار هستند و رنگ عوض کرده‌اند و ته‌ریشی گذاشته‌اند و با شعارهای جدید و البته با همان کارهای قبلی فعالیت می‌کنند و لازم است این‌ها کنار گذاشته شوند.
🔺‏روح الله رستمی قهرمان وزنه برداری پارالمپیک، ظاهرا به دلیل رفتار نامناسب مسئولین، از تیم ملی کناره گیری میکنه و طبق معمول لاشخورهای معاند به سراغش میان تا باهاش مصاحبه بگیرند... 🔹پاسخ دندان شکن به خبرنگار رسانه معاند من و تو را ببینید... 🔹دمت گرم آقا روح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از «جستجوی معکوس تصویر» چیست؟ -چگونه منبع اصلی ارائه یک عکس یا فیلم را در فضای مجازی شناسائی کنیم؟ - ساده ترین شیوه برای جدا کردن متن های موجود در یک عکس چیست؟
🇫🇷🔴 پاداشِ فرانسوی: هر دقیقه دو کشته 🔺در طول ، ده‌ها هزار الجزایری در صف نیروهای برای آزادسازی و شکست و جنگیدند و در برخی از سنگین‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم حضور داشتند. 🔺در سال ۱۹۴۵ و در روز جشن پیروزی متفقین، گروهی از الجزایری‌ها با بلندکردن پرچم خواستار استقلال شدند. ❗️پاداش الجزایری‌ها از سوی فرانسه با اعلام حکومت نظامی و دو هفته قتل‌عام مرد و زن و کودک به ویژه در مناطق سطیف و قالمه داده شد. ❗️تخمین زده می‌شود که ۴۵۰۰۰ شهروند غیرمسلح الجزایری در این دو هفته کشته شدند. ❗️همزمان با جشن پیروزی «جهان آزاد» بر نازی‌ها، به مدت دو هفته هر دقیقه ۲ نفر به جرم استقلال‌طلبی به دست سربازان «مهد آزادی» کشته شدند. ❗️با پایان ، ژنرال دووال مسئول مستقیم قتل عام در نامه‌ای به سران مستعمره نوشت: «امنیت شما را برای ده سال تضمین کردم!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کانال ۱۱ روسیه: 🔹فرانسوی‌ها وقتی در ماه مه نامه‌هایی دریافت کردند که از آنها می‌خواستند قبوض دوره نوامبر را بپردازند بسیار شگفت‌زده شدند. تعرفه ها ۴۸۳ درصد افزایش یافته بود. در نتیجه مالک یک آپارتمان ۵۰ متری مجبور به پرداخت یکباره ۲۰۰۰ یورو برای برق می شود. 🔸در فرانسه، تورم در مقایسه با کشورهای همسایه یکی از کمترین نرخ هاست. اما در عین حال، افزایش قیمت سوخت، فرانسوی ها را مجبور به صرفه جویی در همه چیز می کند. 🔹در آلمان، تا تابستان، تورم دو برابر تورم فرانسه پیش بینی می شود. وزیر کشور به آلمانی ها پیشنهاد می کند در حالی که هنوز فرصت وجود دارد، هر آنچه را که نیاز دارند بخرند. 🔸آب آشامیدنی، برنج، سیب زمینی، پاستا را ذخیره کنید، آجیل، روغن، کره، تخم مرغ، حبوبات را ذخیره کنند. 🔹آلمان نمی تواند به شهروندان خود تضمین دهد که آپارتمان ها در زمستان آینده گرم خواهند شد. شهروندان باید حداقل دو برابر بیشتر برای گرما بپردازند.
‍ 📍رأی سنای آمریکا به باقی ماندن سپاه در فهرست سیاه 🔻سنای آمریکا در اقدامی توجیه‌‌ناپذیر و در ادامه سیاست‌های ضدایرانی خود، به باقی ماندن سپاه پاسدران ایران در فهرست سیاه رأی داد. 🔻تصویب دو طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا: 🔹مجلس سنای آمریکا پنجشنبه طرحی را با هدف حفظ تحریم‌های مرتبط با تروریسم با ۸۶ رأی مثبت علیه ایران تصویب کرد. 🔹یکی از اهداف این طرح محدود کردن همکاری چین با ایران است. 🔹دومین طرح با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه سپاه با ۶۲ رأی مثبت تصویب شد.
🇮🇷 📝 | سرخط رسانه‌ای گرانی و 🍃🌹🍃 1️⃣ ارز ترجیحی که در دولت گذشته باعث ایجاد فساد و قاچاق ارز شد (برادر جهانگیری و فریدون و...) یک تفاوت قیمت و یک گرانی انباشته ای را هم ایجاد کرده و دولت موجب به حذف این ارز و در حال اصلاح این فضا هست. 2️⃣ گرانی قیمت جهانی کالاهایی مثل آرد در اثر جنگ و یا بحران اقتصادی اروپا باعث تفاوت قیمت خارج و داخل شده و اگر این تفاوت قیمت اصلاح نشود ماکارانی ارزان می ماند اما نایاب می شود و قاچاق خواهد شد. درواقع یک کالای گران شده که به دست مردم برسد بهتر از ارزانی است که به دست خارجی برسد و در داخل قحط باشد. 3️⃣ روابطی مانند موضوع زر ماکارون و انتساب این هولدینگ ها به جریانات سیاسی کارگزاران و اعتدال و توسعه در اخلال در روند مدیریت این شرایط بی تاثیر نیست (اسپانسری انتخابات روحانی توسط زر ماکارون ها و..‌.) ❌ نکات: 🔹️اولا: از دولت مطالبه شود ضمن اصلاح و آواربرداری روند گذشته مراقب اقشار کم درآمد و ضعیف با تدابیر ویژه باشد. از جمله یارانه، سامانه های توزیع هوشمند و... 🔹️دوما: اجازه داده نشود که بانیان این وضع در جریان روند اصلاح امور مثل مگس روی زخم بنشینند و طلبکار شوند. باید نقش آنها در این آواری که برای دولت به جا گذاشته شده گفته شود.
🔴تتلو، اینستاگرام و ایران مجروح الف) اینستاگرام در ایران بیش از ۲۵ میلیون مخاطب فعال دارد، یعنی بیش از مخاطبان ثابت همه ‌شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بیگانه! ب) کاربران اینستاگرام در ایران به نسبت جمعیت از کاربران آن در ژاپن و انگلستان بیشتر است. ج) امروز اینستاگرام به مهمترین سلاح جنگ روانی دشمن علیه مردم ایران تبدیل شده و مثل موریانه، لحظه به لحظه ایمان و فرهنگ ملت ما را بی‌صدا و ذره ذره نابود می‌کند. د) دشمن، "تتلو" را از اینستا حذف می‌کند تا اعتماد کاربران ایرانی را از دست ندهد و این سلاح همچنان علیه مردم ایران کارآمد بماند. ه) اما موضع مدیران کشور درباره اینستاگرام دیدنی است: یا مانند آذری جهرمی جاده صاف کن و در خدمت "اینستا" هستند یا مثل مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی تماشاچی‌اند و منفعل! ✍دکتر کوشکی
♨️ ترکیه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی/ ایستگاه بعدی سوریه است؟ 🔰 مصطفی بالبای روزنامه‌نگار و سیاستمدار سابق ترکیه اخیراً در یادداشتی مدعی شده کشور بعدی برای عادی سازی روابط، دولت سوریه است و کاخ «بش تپه» در حال بررسی نحوه ترمیم روابط با دمشق است. نکته جالب اینکه روزنامه حریت از نشریه‌های نزدیک به اردوغان در مطلبی صحت این موضوع را تأیید کرده است. 🌐 ترکیه از سال ۲۰۱۱ با آغاز بحران سوریه اختلافات جدی را با این کشور تجربه کرده است. دولت ترکیه علی رغم همه تلاشش برای سقوط دولت بشار اسد به نظر می‌رسد این بار قصد ترمیم و توسعه روابط با دولت دمشق را دارد که مهم‌ترین دلیلش می‌تواند بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان باشد. باید منتظر ماند و دید ایستگاه بعدی در قطار عادی سازی روابط خارجی آنکارا کدام کشور خواهد بود؟
4_6023580693634746911.m4a
444.3K
📍مرتضی سلطانی مالک زر ماکارون: مردم نگران نباشند تولید و عرضه افزایش می‌یابد. و ما سه شیفت در حال تولید ماکارونی هستیم. 🔹انگار مشکل مردم کمبود ماکارونی است. 🔻جالب است ایشان می گوید بخاطر اینکه کمبودی حس نکنیم فعلا صادرات را متوقف کرده ایم. 🔹نه داداش دیگر برای شما نمی صرفه که صادر کنید وقتی سه برابر قیمت در داخل میفروشید. 🔻خیلی دلسوز این مردم بودید وقتی آرد یارانه ایی به شما می‌دادند، آنرا صادر نمی‌کردید تا دولت این بلا را بر سر مردمش نیاورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍دستگیری رئیس سازمان "آوزف نازیسم "یهودی الاصل با نام "یاشین حمیم" 🔻 او یکی از مربیان تروریست های داعش در عراق بود و در درگیری با نیروهای مقاومت شکست سنگینی خورد و با پوشش زنانه فرار کرد. 🔹این تروریست در یکی از مصاحبه هایش گفته بود حاج قاسم در هر جنگی وارد شود کار دشمنانش تمام است قاسم سلیمانی یک کابوس ترس بود برای من و من شبها از ترس او با وحشت در مخفیگاهم خواب را سپری میکردم . 🔻 وی صاحب یک گروه بسیار مخوف در اوکراین بود. او برخیلی از زمین های زراعتی اوکراین مثل گندم و جو تسلط و نفوذ داشت و صادرات بخش عمده ای از غلات اوکراین بوسیله این شخص انجام می شد. 🔹 او تجارت مواد مخدر به اروپا رابرعهده داشت، با شیخ های عرب حاشیه خلیج فارس تجارت اسلحه و صادرات دختران اوکراینی را انجام می داد. 🔻 تمام نیرو های زیر دستش تربیت شده در شرکت "بلاک واتر " امریکا بوده که اکنون به دام نیروهای روسی در شهر "ماریوپل" افتاد و به روسیه انتقال یافت.
📍جدول مقایسه قیمت نان امروز ۱۴ اردیبهشت در سراسر کشور نسبت به سال گذشته 🔻خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت: 🔹روزانه بیش از هزار میلیارد تومان یارانه کالای اساسی در کشور ما به شیوه‌ای پرداخت می‌شود که که از کشور خارج می‌شود.. طی دو هفته‌ ابتدایی امسال بیش از ۲۵۰ درصد افزایش مصرف در کشور وجود داشته است. 🔺بیش از ۸۰ درصد مصرف گندم در کشور برای پخت نان سنتی است و مابقی برای صنف و صنعت، شیرینی، ماکارونی و نان‌های غیر سنتی استفاده می‌شود. اجازه افزایش پرداخت از جیب مردم برای سنتی تا پایان سال داده نمی‌شود.
📍اتحادیه اروپا شبکه‌های اجتماعی خودش را راه‌اندازی می‌کند. 🔹خرید توییتر توسط ایلان ماسک به مذاق همه خوش نیامده و برخی به دنبال جایگزینی برای این شبکه اجتماعی هستند که یکی از آن‌ها، پلتفرم متن باز ماستودون (Mastodon) است و اتحادیه اروپا می‌خواهد سرور ماستودون خودش را با نام «EU Voice» راه‌اندازی کند. 🔻البته برنامه اتحادیه اروپا تنها محدود به توییتر نمی‌شود چرا که EDPS اعلام کرده مشغول آزمایش نسخه جایگزین یوتیوب با نام EU Video هم هست که بر مبنای پلتفرم منبع باز PeerTube ساخته شده است.
🔷 من ،در قبال چالش‌ها 1️⃣قسمت اول- ✅ آب، است که همه‌چیز به آن وابسته است.با کمبود آن، زندگی انسان و دیگر موجودات به خطر می‌افتد. ♦️کم‌آبی در کشور ایران به دلیل کاهش بارندگی ،مصرف بی‌رویه،سدسازی غیرمجاز کشورهای همسایه مثل ترکیه در بستر رودهای مشترک‌المنافع و عوامل دیگر،به‌وضوح به چشم می‌خورد. است با روش‌های مختلف ازجمله 👇: ☑️شیر و لوله‌هاي‌ آب را چک کنیم که نشتی نداشته باشند. ☑️از سردوشی‌هایي که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و همچنین شیر آب‌های‌ کم‌فشار استفاده کنیم. ☑️دوش‌هاي‌ کوتاه‌تر بگیریم. ☑️موقع مسواک زدن از یک لیوان استفاده کنیم. ☑️از آب به‌عنوان جارو استفاده نکنیم(بی‌رویه حیات و... را نشوییم) ☑️فقط در مواقع لزوم به باغچه آب بدهیم. ☑️تا حد امکان خودرو خود را برای شستن به کارواش ببریم. ☑️ و... ✍️علی‌اکبر صیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*این کلیپ را برای کسانی بفرستید که نگرانند، ناامید شدند، دائما غرغر می‌کنند و میگن دیگه همه چیز تموم شد ، گوش کنند و نترسند باید تلاش کرد وزیر سایه ولایت امید به آینده ای زیبا داشت 🌹که امیدوارم به فرج مولا ختم شود وما شاهد آن باشیم🌹....*