eitaa logo
این عمّار
829 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
7هزار ویدیو
490 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از «جستجوی معکوس تصویر» چیست؟ -چگونه منبع اصلی ارائه یک عکس یا فیلم را در فضای مجازی شناسائی کنیم؟ - ساده ترین شیوه برای جدا کردن متن های موجود در یک عکس چیست؟
🇫🇷🔴 پاداشِ فرانسوی: هر دقیقه دو کشته 🔺در طول ، ده‌ها هزار الجزایری در صف نیروهای برای آزادسازی و شکست و جنگیدند و در برخی از سنگین‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم حضور داشتند. 🔺در سال ۱۹۴۵ و در روز جشن پیروزی متفقین، گروهی از الجزایری‌ها با بلندکردن پرچم خواستار استقلال شدند. ❗️پاداش الجزایری‌ها از سوی فرانسه با اعلام حکومت نظامی و دو هفته قتل‌عام مرد و زن و کودک به ویژه در مناطق سطیف و قالمه داده شد. ❗️تخمین زده می‌شود که ۴۵۰۰۰ شهروند غیرمسلح الجزایری در این دو هفته کشته شدند. ❗️همزمان با جشن پیروزی «جهان آزاد» بر نازی‌ها، به مدت دو هفته هر دقیقه ۲ نفر به جرم استقلال‌طلبی به دست سربازان «مهد آزادی» کشته شدند. ❗️با پایان ، ژنرال دووال مسئول مستقیم قتل عام در نامه‌ای به سران مستعمره نوشت: «امنیت شما را برای ده سال تضمین کردم!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کانال ۱۱ روسیه: 🔹فرانسوی‌ها وقتی در ماه مه نامه‌هایی دریافت کردند که از آنها می‌خواستند قبوض دوره نوامبر را بپردازند بسیار شگفت‌زده شدند. تعرفه ها ۴۸۳ درصد افزایش یافته بود. در نتیجه مالک یک آپارتمان ۵۰ متری مجبور به پرداخت یکباره ۲۰۰۰ یورو برای برق می شود. 🔸در فرانسه، تورم در مقایسه با کشورهای همسایه یکی از کمترین نرخ هاست. اما در عین حال، افزایش قیمت سوخت، فرانسوی ها را مجبور به صرفه جویی در همه چیز می کند. 🔹در آلمان، تا تابستان، تورم دو برابر تورم فرانسه پیش بینی می شود. وزیر کشور به آلمانی ها پیشنهاد می کند در حالی که هنوز فرصت وجود دارد، هر آنچه را که نیاز دارند بخرند. 🔸آب آشامیدنی، برنج، سیب زمینی، پاستا را ذخیره کنید، آجیل، روغن، کره، تخم مرغ، حبوبات را ذخیره کنند. 🔹آلمان نمی تواند به شهروندان خود تضمین دهد که آپارتمان ها در زمستان آینده گرم خواهند شد. شهروندان باید حداقل دو برابر بیشتر برای گرما بپردازند.
‍ 📍رأی سنای آمریکا به باقی ماندن سپاه در فهرست سیاه 🔻سنای آمریکا در اقدامی توجیه‌‌ناپذیر و در ادامه سیاست‌های ضدایرانی خود، به باقی ماندن سپاه پاسدران ایران در فهرست سیاه رأی داد. 🔻تصویب دو طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا: 🔹مجلس سنای آمریکا پنجشنبه طرحی را با هدف حفظ تحریم‌های مرتبط با تروریسم با ۸۶ رأی مثبت علیه ایران تصویب کرد. 🔹یکی از اهداف این طرح محدود کردن همکاری چین با ایران است. 🔹دومین طرح با هدف جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه سپاه با ۶۲ رأی مثبت تصویب شد.
🇮🇷 📝 | سرخط رسانه‌ای گرانی و 🍃🌹🍃 1️⃣ ارز ترجیحی که در دولت گذشته باعث ایجاد فساد و قاچاق ارز شد (برادر جهانگیری و فریدون و...) یک تفاوت قیمت و یک گرانی انباشته ای را هم ایجاد کرده و دولت موجب به حذف این ارز و در حال اصلاح این فضا هست. 2️⃣ گرانی قیمت جهانی کالاهایی مثل آرد در اثر جنگ و یا بحران اقتصادی اروپا باعث تفاوت قیمت خارج و داخل شده و اگر این تفاوت قیمت اصلاح نشود ماکارانی ارزان می ماند اما نایاب می شود و قاچاق خواهد شد. درواقع یک کالای گران شده که به دست مردم برسد بهتر از ارزانی است که به دست خارجی برسد و در داخل قحط باشد. 3️⃣ روابطی مانند موضوع زر ماکارون و انتساب این هولدینگ ها به جریانات سیاسی کارگزاران و اعتدال و توسعه در اخلال در روند مدیریت این شرایط بی تاثیر نیست (اسپانسری انتخابات روحانی توسط زر ماکارون ها و..‌.) ❌ نکات: 🔹️اولا: از دولت مطالبه شود ضمن اصلاح و آواربرداری روند گذشته مراقب اقشار کم درآمد و ضعیف با تدابیر ویژه باشد. از جمله یارانه، سامانه های توزیع هوشمند و... 🔹️دوما: اجازه داده نشود که بانیان این وضع در جریان روند اصلاح امور مثل مگس روی زخم بنشینند و طلبکار شوند. باید نقش آنها در این آواری که برای دولت به جا گذاشته شده گفته شود.
🔴تتلو، اینستاگرام و ایران مجروح الف) اینستاگرام در ایران بیش از ۲۵ میلیون مخاطب فعال دارد، یعنی بیش از مخاطبان ثابت همه ‌شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بیگانه! ب) کاربران اینستاگرام در ایران به نسبت جمعیت از کاربران آن در ژاپن و انگلستان بیشتر است. ج) امروز اینستاگرام به مهمترین سلاح جنگ روانی دشمن علیه مردم ایران تبدیل شده و مثل موریانه، لحظه به لحظه ایمان و فرهنگ ملت ما را بی‌صدا و ذره ذره نابود می‌کند. د) دشمن، "تتلو" را از اینستا حذف می‌کند تا اعتماد کاربران ایرانی را از دست ندهد و این سلاح همچنان علیه مردم ایران کارآمد بماند. ه) اما موضع مدیران کشور درباره اینستاگرام دیدنی است: یا مانند آذری جهرمی جاده صاف کن و در خدمت "اینستا" هستند یا مثل مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی تماشاچی‌اند و منفعل! ✍دکتر کوشکی
♨️ ترکیه و عادی سازی روابط با کشورهای عربی/ ایستگاه بعدی سوریه است؟ 🔰 مصطفی بالبای روزنامه‌نگار و سیاستمدار سابق ترکیه اخیراً در یادداشتی مدعی شده کشور بعدی برای عادی سازی روابط، دولت سوریه است و کاخ «بش تپه» در حال بررسی نحوه ترمیم روابط با دمشق است. نکته جالب اینکه روزنامه حریت از نشریه‌های نزدیک به اردوغان در مطلبی صحت این موضوع را تأیید کرده است. 🌐 ترکیه از سال ۲۰۱۱ با آغاز بحران سوریه اختلافات جدی را با این کشور تجربه کرده است. دولت ترکیه علی رغم همه تلاشش برای سقوط دولت بشار اسد به نظر می‌رسد این بار قصد ترمیم و توسعه روابط با دولت دمشق را دارد که مهم‌ترین دلیلش می‌تواند بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان باشد. باید منتظر ماند و دید ایستگاه بعدی در قطار عادی سازی روابط خارجی آنکارا کدام کشور خواهد بود؟
4_6023580693634746911.m4a
444.3K
📍مرتضی سلطانی مالک زر ماکارون: مردم نگران نباشند تولید و عرضه افزایش می‌یابد. و ما سه شیفت در حال تولید ماکارونی هستیم. 🔹انگار مشکل مردم کمبود ماکارونی است. 🔻جالب است ایشان می گوید بخاطر اینکه کمبودی حس نکنیم فعلا صادرات را متوقف کرده ایم. 🔹نه داداش دیگر برای شما نمی صرفه که صادر کنید وقتی سه برابر قیمت در داخل میفروشید. 🔻خیلی دلسوز این مردم بودید وقتی آرد یارانه ایی به شما می‌دادند، آنرا صادر نمی‌کردید تا دولت این بلا را بر سر مردمش نیاورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍دستگیری رئیس سازمان "آوزف نازیسم "یهودی الاصل با نام "یاشین حمیم" 🔻 او یکی از مربیان تروریست های داعش در عراق بود و در درگیری با نیروهای مقاومت شکست سنگینی خورد و با پوشش زنانه فرار کرد. 🔹این تروریست در یکی از مصاحبه هایش گفته بود حاج قاسم در هر جنگی وارد شود کار دشمنانش تمام است قاسم سلیمانی یک کابوس ترس بود برای من و من شبها از ترس او با وحشت در مخفیگاهم خواب را سپری میکردم . 🔻 وی صاحب یک گروه بسیار مخوف در اوکراین بود. او برخیلی از زمین های زراعتی اوکراین مثل گندم و جو تسلط و نفوذ داشت و صادرات بخش عمده ای از غلات اوکراین بوسیله این شخص انجام می شد. 🔹 او تجارت مواد مخدر به اروپا رابرعهده داشت، با شیخ های عرب حاشیه خلیج فارس تجارت اسلحه و صادرات دختران اوکراینی را انجام می داد. 🔻 تمام نیرو های زیر دستش تربیت شده در شرکت "بلاک واتر " امریکا بوده که اکنون به دام نیروهای روسی در شهر "ماریوپل" افتاد و به روسیه انتقال یافت.
📍جدول مقایسه قیمت نان امروز ۱۴ اردیبهشت در سراسر کشور نسبت به سال گذشته 🔻خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت: 🔹روزانه بیش از هزار میلیارد تومان یارانه کالای اساسی در کشور ما به شیوه‌ای پرداخت می‌شود که که از کشور خارج می‌شود.. طی دو هفته‌ ابتدایی امسال بیش از ۲۵۰ درصد افزایش مصرف در کشور وجود داشته است. 🔺بیش از ۸۰ درصد مصرف گندم در کشور برای پخت نان سنتی است و مابقی برای صنف و صنعت، شیرینی، ماکارونی و نان‌های غیر سنتی استفاده می‌شود. اجازه افزایش پرداخت از جیب مردم برای سنتی تا پایان سال داده نمی‌شود.
📍اتحادیه اروپا شبکه‌های اجتماعی خودش را راه‌اندازی می‌کند. 🔹خرید توییتر توسط ایلان ماسک به مذاق همه خوش نیامده و برخی به دنبال جایگزینی برای این شبکه اجتماعی هستند که یکی از آن‌ها، پلتفرم متن باز ماستودون (Mastodon) است و اتحادیه اروپا می‌خواهد سرور ماستودون خودش را با نام «EU Voice» راه‌اندازی کند. 🔻البته برنامه اتحادیه اروپا تنها محدود به توییتر نمی‌شود چرا که EDPS اعلام کرده مشغول آزمایش نسخه جایگزین یوتیوب با نام EU Video هم هست که بر مبنای پلتفرم منبع باز PeerTube ساخته شده است.
🔷 من ،در قبال چالش‌ها 1️⃣قسمت اول- ✅ آب، است که همه‌چیز به آن وابسته است.با کمبود آن، زندگی انسان و دیگر موجودات به خطر می‌افتد. ♦️کم‌آبی در کشور ایران به دلیل کاهش بارندگی ،مصرف بی‌رویه،سدسازی غیرمجاز کشورهای همسایه مثل ترکیه در بستر رودهای مشترک‌المنافع و عوامل دیگر،به‌وضوح به چشم می‌خورد. است با روش‌های مختلف ازجمله 👇: ☑️شیر و لوله‌هاي‌ آب را چک کنیم که نشتی نداشته باشند. ☑️از سردوشی‌هایي که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و همچنین شیر آب‌های‌ کم‌فشار استفاده کنیم. ☑️دوش‌هاي‌ کوتاه‌تر بگیریم. ☑️موقع مسواک زدن از یک لیوان استفاده کنیم. ☑️از آب به‌عنوان جارو استفاده نکنیم(بی‌رویه حیات و... را نشوییم) ☑️فقط در مواقع لزوم به باغچه آب بدهیم. ☑️تا حد امکان خودرو خود را برای شستن به کارواش ببریم. ☑️ و... ✍️علی‌اکبر صیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*این کلیپ را برای کسانی بفرستید که نگرانند، ناامید شدند، دائما غرغر می‌کنند و میگن دیگه همه چیز تموم شد ، گوش کنند و نترسند باید تلاش کرد وزیر سایه ولایت امید به آینده ای زیبا داشت 🌹که امیدوارم به فرج مولا ختم شود وما شاهد آن باشیم🌹....*
🔺پاشنه آشیل آمریکا! 👤 🔹️ در مبارزه با آمریکا یک قاعده کلی وجود دارد که رعایت آن می تواند در روند درگیری تغییرات اساسی ایجاد کند. این قاعده را تا امروز فقط یک کشور میدانست و آن کشور جمهوری اسلامی ایران بود. اما گویا زین پس کشورهای دیگری نیز قرار است این رویکرد را پی بگیرند! 🔸 ‏ایران خیلی تلاش کرده بود تا این مهم را به سایرینی که با آمریکا مشکل دارند نیز بفهماند، لیکن برخی ملاحظات مانع از این کار شده بود، اما ظاهراً شرایط منطقه و جهان به گونه‌ای پیش رفته است که کشورهایی مانند روسیه و احتمالاً چین نیز به این موضوع فکر کرده‌اند! ✅ ‏واقعیت این است که محور مقاومت هر وقت در برابر آمریکا و جبهه غربی، عبری و عربی به مشکل اساسی برخورد کرده، راه حل را فقط در یک چیز دیده، و آن تحت فشار گذاشتن اسرائیل است. رژیم صهیونیستی یک غده بدخیم و خطرناک است که تمام شرارت های منطقه را در هماهنگی با آمریکا مدیریت می کند! 🔹️ ‏نوع فعالیت جبهه آمریکایی همواره تهاجمی بوده است که نمونه بارز آن را در تاسیس و ترغیب تروریست‌های داعشی از سوریه و تلاش برای گسترش آن در سراسر منطقه به نام اسلام افراطی و به کام آمریکا و اسرائیل شاهد بودیم. 🔸 ‏نوعی ترویج خشونت که اگر دوام و قوام می یافت نه تنها اهداف آمریکا در به زانو در آوردن محورمقاومت را جامه عمل میپوشاند که حتی به تدریج قدرت و منافع یکی از رقبای اصلی آمریکا یعنی روسیه را نیز تهدید میکرد. اساسا تسلط محور آمریکایی بر خاورمیانه میتوانست نفس روسیه و چین را هم بگیرد! ✅ ‏جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته یک بار موفق شده بود این مهم را حداقل به روسیه تفهیم کند و با ابتکار فرمانده شهیدمان پوتین را به مشارکت در نبرد سوریه راضی نماید. آن اتفاق به خوبی صورت گرفت و کمر داعش در سوریه شکست؛ بهتر است بگوییم آمریکا و اسرائیل شکست سختی را متحمل شدند! 🔹️ ‏اما شاید زمان بیشتری نیاز بود تا روسیه بفهمد که وجود اسرائیل به مراتب خطرناکتر از چیزی است که خود قبلاً فکر می کرده است؛ لذا با آغاز جنگ اوکراین و حمایت صهیونیستها از دولت آمریکایی زلنسکی و حتی مشارکت سربازان اسرائیل در جبهه مقابل روسیه، پوتین به درستیِ توصیه‌های ایران پی برد! 🔸 ‏اکنون با بالا گرفتن تنش در روابط روسیه و اسرائیل می‌توان به این نتیجه رسید که ولادیمیر پوتین هم فهمیده است که اگر قرار باشد از فشارهای جبهه آمریکایی چه در عرصه نظامی و چه در عرصه اقتصادی بکاهد، راه حل اساسی می تواند همان چیزی باشد که مقاومت همیشه انجام می دهد! ✅ ‏و حالا در حالی وارد هفتادمین روز از جنگ مسکو و کیِف میشویم، که سخنگوی وزارت خارجه روسیه به صراحت اعلام میکند مزدوران صهیونیست در کنار نازی های اوکراینی علیه روسیه میجنگند؛ همزمان نیز استقبال سران روس از هیئتی از حماس در کرملین سوژه رسانه ها میشود! 🔹️ ‏اینها را بگذارید کنار سفر تقریبا بی سابقه وزیر دفاع چین به تهران که در روزهای گذشته صورت گرفت، و نیز فشارهای روز افزون مقاومت بر رژیم صهیونیستی که اخیرا اسرائیل را در وضعیت استرسیِ کم سابقه ای قرار داده است. 🔸‏ جدای از اینکه روسیه در اوکراین، و چین در تایوان با آمریکا مشکل دارند، نباید فراموش کرد پکن و مسکو موقعیت فعلی را برای زمین زدن آمریکا بی نظیر میدانند و این شرایط آنقدر جذاب و پیروزی آنقدر در دسترس است که مایل نیستند به سادگی از آن عبور کنند! 💢 و شاید فهم این نکته مهم برای برخی سخت باشد که ایران این محور عظیم را هماهنگ و فرماندهی میکند و نیز همین ایران است که به قدرتهای شرقی فهمانده پاشنه آشیل آمریکا اسرائیل است و تا سلطه آمریکا بر غرب آسیا پایان نیابد، این سلطه بر جهان نیز پایان نخواهد یافت!
🔴سردار سلامی: سلاح هسته‌ای در منطق اسلام جایگاهی ندارد 🔹فرمانده کل سپاه پاسداران:سلاح کشتار جمعی ‌طبق فرمایش رهبر انقلاب در منطق اسلام جایگاهی ندارد. این بیان ایشان یک تاکتیک نیست بلکه دستور اسلام است. 🔹ولی‌فقیه این چنین در مواجهه با قدرت‌های بزرگ که سلاح هسته‌ای دارند، موضع می‌گیرد و برای رعایت آیات الهی سلاح کشتار جمعی را منع می‌کند. این‌ها نشان‌دهنده تربیت‌یافتگی ایشان در محضر قرآن است.
🔴 *نسخه اقتصادی آمریکایی‌ها برای سقوط ماشین انقلاب در ایران چه بود؟* دکتر حسین نمازی اقتصاددانان برجسته و وزیر اقتصاد در سال‌های ۶۴-۱۳۵۹ و ۸۰-۱۳۷۶ یک سند عجیب درباره نسخه اقتصادی آمریکایی‌ها در سال ۱۳۶۲ برای نابودی ایران (بجای حمله نظامی)، در مصاحبه با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه کرده است. او می‌گوید: در دوره‌ی اول که مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را به عهده داشتم به خاطر دارم که نماینده‌ی ما در بانک جهانی نشریه‌ی چند صفحه‌ای این بانک حاوی تحلیل‌های اقتصادی ـ سیاسی را که به طور منظم منتشر می‌شد برایم می‌فرستاد. در یک شماره‌ی آن [سال ۱۳۶۲] تحلیلی در مورد *حمله‌ی نظامی آمریکا به ایران* شده بود. نویسنده‌ی کارشناس این اقدام را به دلایلی به زیان آمریکا ارزیابی کرده بود. ازجمله این که چند سال بیشتر از انقلاب ایران نمی‌گذرد و هنوز مردم از شور انقلابی بالا و در نتیجه مقاومت بیشتری برخوردارند. دیگر این که مردم منطقه مسلمانند؛ تحریک احساسات آنها با حفظ منافع ما در آینده منافات دارد و در نهایت تلفات نیروی انسانی و هزینه‌های مالی را زیاد برآورد می‌کرد. *راه حل پیشنهادی او آوردن فشار اقتصادی به دولت ایران بود تا مجبور به حذف یارانه‌ها [یعنی حذف سوبسیدها از تولید و بخش واقعی اقتصاد] بشود*. در این صورت طبقات کم درآمد و متوسط که حامی نظام هستند نه تنها دست از حمایت نظام بر می‌دارند بلکه در مقابل آن قرار می‌گیرند و در نتیجه نظام ساقط می‌شود. *با این تعبیر که این طبقات هستند که ماشین انقلاب را در سر بالایی هُل می‌دهند. کافی است دست خودشان را از پشت ماشین بردارند و کنار بروند*. بدون تردید ماشین انقلاب به عقب برگشته و واژگون خواهد شد. او این اقدام را *موثرترین و کم هزینه‌ترین راه* معرفی کرده بود. پیشنهاد صندوق هم دقیقاً در همین راستا بود با این عنوان که یارانه‌هایی که به همه‌ی مردم از فقیر و غنی داده می‌شود (غیر هدفـمند) باید حذف شود و جای خود را به یارانه‌های نقدی بدهد که به صورت (هدفمند) به خانواده‌های کم درآمد پرداخت شود. این پیشنهاد اگرچه ظاهری معقول داشت اما در بحث‌ها معلوم شد که با این هدف ارایه شده است که یارانه‌ی نقدی که بر اثر تورم به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهد و اگر هم قرار باشد برای جبران کاهش خرید مبلغ آن افزایش یابد می‌توان آن را به مبلغ کمتری افزایش داد تا به تدریج از میان برود. (در مورد حقوق و دستمزد نیز این اقدام در حد امکان انجام می‌شود. با این تفاوت که در این مورد نمی‌تـوان آن را به صفر رسانـد یا بیش از حد معینی قـدرت خرید حقوق و دستمزد را کاهش داد). این اقـدام در زمان *آقای هاشمی* با حذف مرغ از کالابرگ آغاز شد و به جای آن به صورت نقدی پرداخت شد و بعد هم متوقف شد و به لحاظ بازتاب منفی آن در بین مردم به کالاهای دیگر تسـری نیافت. در زمان *آقای احمدی‌نژاد* هم یارانه‌ی نقدی 45/5 هزار تومان برقرار شد که امروز ارزش آن برابر یک شانه تخم‌مرغ است. که اگر 100 هزار تومان دیگر هم به آن اضافه کنند فعلاً معادل سه شانه تخم‌مرغ می‌شود.
🔹 غربگرایان و آدرس غلط اقتصاد ایران! 🚩 میزان سالانه در ترکیه به ۶۹.۹۷ درصد رسید، این نرخ طی دو دهه گذشته در این کشور بی‌سابقه است! 📌 سوال اینست چرا شیفتگان و تسلیم سکوت کرده‌اند! غربگرایانی که کمترین تکانه اقتصادی و تورم را معلول و پنجه در پنجه شدن با نظام سلطه و به رسمیت نشناختن و... میدانند! در قبال وضعیت نابسامان اقتصاد چرا سکوت کرده‌اند؟ ترکیه که سراپا نسخه‌های آمریکا و غرب را پیاده می‌کند! رژیم صهیونیستی را هم به‌ رسمیت شناخته با آن ارتباط دارد! به پایگاه و مقر هیچ کدام‌شان نیز موشکی شلیک نکرده! چرا به مردم نمیگویند چندین سال ناکارآمدی‌ خود را به بهانه و... لاپوشانی کردند و تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات را و وادادگی معرفی کردند! چرا دلالان وابستگی حقیقت را نمی‌گویند که هزینه سازش بیشتر از مقاومت است! ملت ایران بدانید! اتفاقا دلیل اصلی سقوط اقتصاد ترکیه! و معضلات فعلی اقتصادی اجرای نسخه‌های معیوب دیکته شده از سوی غرب است که اردوغان در ترکیه و در ایران پیاده کردند و هم‌اکنون شاهد ویرانی‌های بجامانده از آن دوران هستیم! که تنها راه رهایی از این مشکلات اجرای کامل و سپردن واقعی اقتصاد به مردم، شکستن آقایی ، افزایش و پرهیز از خام‌فروشی و دانش‌بنیان شدن عرصه های مختلف اقتصادی کشور است!
🌎 روابط تیره روسیه و اسرائیل 🔶 روسیه دیگر دوست صهیونیست‌ها نیست! 🔺روزنامه معاریو در در گزارشی عنوان کرد که پس از بگو مگو‌های اخیر میان وزیر خارجه روسیه و اسرائیل، دیگر نمی‌توان روسیه را دوست اسرائیل دانست. 🔹 در همین راستا برخی از تحلیل‌گران معتقدند علیرغم تکذیب سران رژیم صهیونیستی در رابطه با آزادی عمل آنها در سوریه، ولی روابط تیره و تار میان آنها ممکن است دست صهیونیست‌ها را از سوریه کوتاه کند. 🔹 روزنامه هاآرتص نیز امروز به نقل برخی مسئولان صهیونیست گزارش داد: اسرائیل مایل است تا کمک‌های نظامی خود را به اوکراین ارسال کند. اتفاقی که تا این لحظه بی سابقه بوده است. 🔹دخالت مستقیم رژیم صهیونیستی به سود اوکراین، آنها را از حالت بی طرفی خارج خواهد کرد و قطعا این اتفاق می‌تواند بر مسئله سوریه و تحرک‌ مقاومت در این کشور تاثیر مستقیم بگذارد. باید منتظر ماند و دید روابط روسیه و صهیونیست‌ها به کجا ختم می‌شود.
🔺آزادیخواه: مجلس از تصمیم دولت برای شفافیت یارانه آرد حمایت می‌کند/ آرد با ارز ترجیحی سر از کارخانه‌های ماکارونی در می‌آورده است سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: 🔹حذف یارانه پنهان آرد به معنای حذف یارانه آن نیست بلکه در این فرایند یارانه پنهان به یارانه شفاف تبدیل شده و قرار است این یارانه در اختیار جامعه هدف قرار گیرد. 🔹بررسی ها و جمع بندی های ما در دو سال گذشته در کمیسیون کشاورزی مجلس بر این بوده که عمده یارانه تخصیص یافته برای خرید گندم و نهاده‌های دامی حیف و میل شده است. 🔹قیمت مرغ در بازار جهانی کیلویی ۱.۷ دلار است، لذا با تخصیص ارز ترجیحی به این نهاده قرار بود مرغ کیلویی ۷۰۰۰ تومان به مردم عرضه شود اما به دلیل مسائل و مشکلات ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، مرغ اکنون کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود 🔹گرانی ماکارونی هیچ ربطی به حذف یارانه پنهان آرد ندارد چرا که اساساً از ابتدا بنا نبوده گندم خریداری شده با ارز ترجیحی به کارخانه های تولید ماکارونی تخصیص یابد 🔹در ماجرای گرانی ماکارونی به دنبال حذف ارز و یارانه پنهان آرد، مشخص شد که آرد خریداری شده با ارز ترجیحی سر از کارخانه‌های ماکارونی در می‌آورده است. 🔹دولت و نهادهای نظارتی با قاطعیت با متخلفین در بحث گرانی در بازار برخورد کنند و اجازه سواستفاده از فضای موجود را ندهند.
🔴روابط آمریکا و عربستان در آستانه بحران وب سایت روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای عنوان کرد: 🔹"محمد بن سلمان" در دیدارش با"جک سولیوان" مشاور امنیت ملی بایدن، با شلوارک حاضر شده و هنگام سئوال از پرونده قتل خاشقچی پرخاشگری کرده و می گوید: حاضر به بحث در این مورد نیست. 🔹بن سلمان که روزی ستاره اقبال غرب برای تغییر در عربستان معرفی می شد حالا جوانی ناپخته و بی خرد که منشاء مشکلات فراوانی برای عربستان و منطقه بوده شمرده می شود. 🔹این اتفاقات بیانگر شروع بحران در رابطه بین دو کشور است.
🔴آن زمان،عده ای به این هشدار یا توصیه، خندیدند! 🔹حالا همان جماعت !برای کمبود و گرانی گندم معترضن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | فرماندهان و فاتحان عملیات بازی دراز 🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جزییاتی از عملیات شهادت طلبانه در فلسطین اشغالی ♨️ عملیات در شهرک العاد در نزدیکی تلاویو بعنوان امنیتی ترین منطقه رژیم صهیونسیتی صورت پذیرفته است. صهیونیست ها تا الان هلاکت ۴ نفر را پذیرفته اند. 🔯 این عملیات در روزی که صهیونیست ها آن را روز استقلال می نامند و بقول کانال ۱۲ رژیم صهیونسیتی برای آن تدابیر ویژه امنیتی اندیشیده اند صورت پذیرفته است که نشان از باگ های امنیتی در عمق این رژیم دارد. 🕎 عملیات های جدید فلسطینی ها نشان از توانایی بالای عملیاتی و استفاده از جوانان باعث چابکی این عملیات ها دارد، چنانچه رعد فتحی عامل عملیات قبل چندین کیلومتر پیاده خودش را به محل عملیات رسانده بود‌. استفاده از مردم کرانه باختری نشان از گستردگی مناطق چالش برانگیز و امنیتی برای صهیونیست ها دارد و قطعاً به کابوس آنها بدل خواهد شد. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
محمدمهدی شریعت: 🚨 اخبار کوتاه از ایران و جهان 🔻 اکانت توییتری کانال تلویزیونی اسرائیلی کان توسط یک گروه هکری وابسته به ایران هک شد 🔻 جبهه مردمی آزادی فلسطین: ما خواهان تشدید رویارویی همه جانبه با اشغالگران در پاسخ به تهاجمات اشغالگران الاقصی هستیم. 🔻 زخمی شدن دست‌ کم ۱۲ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی. 🔻 گردان های القسام از طریق رادیو: به نظر می رسد دشمن با آتش بازی می کند و پیام مقاومت و قسام را به خوبی درک نکرده است، ساعات آینده برای دشمن تعیین کننده و سخت است. 🔻 طبق اخبار تأیید نشده یارانه سرپرست خانوار از ۱۵۰هزار تومان تا ۲۵۰هزار تومان افزایش یافته است 🔻 روسها مدعی هستن در حملات گسترده موشکی دیشب 600 نیروی اوکراینی کشته شدن!! 🔻 نرخ تورم ترکیه به 70 درصد رسید. 🔻 منابع خبری: مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در ازای تضمین دوره دوم نخست وزیری به ترکیه برای حمله به شمال عراق چراغ سبز نشان داده است. 🔻 793 صهیونیست از صبح امروز با وجود اعتراض شدید فلسطینیان وارد مسجدالاقصی شدند 🔻 معاون وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با هیئت حماس: به زودی منتظر سفر هیئتی از فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین به روسیه هستیم 🔻 محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن: نیروهای مسلح یمن بیش از ۴۲۰۰ فروند موشک بالستیک و بیش از ۵ هزار پهپاد در اختیار دارد که برخی از آنها در مرحله تجهیز و توسعه است. این کار بزرگ مدیون نیروهای مسلح یمن است. 🔻 وزیر جنگ انگلیس: در صورت حمله روسیه به فنلاند، از فنلاند دفاع خواهند کرد حتی اگر عضو ناتو نشده باشد 🔻 معاون وزیر خارجه یمن: از مزدوران خواستیم یک مرام‌نامه امضا کنند و وارد گفت‌و‌گو میان خود شویم اما آن‌ها رد کردند. متأسفانه آن‌ها یمن را حیاط خلوت خارج می‌بینند. 🔻 وزیر امور خارجه: بازداشت و فرآیند دادگاه آقای حمید نوری غیر قانونی است و خواهان آزادی فوری او هستیم. 🔻 دبیرکل فدراسیون فوتبال: بازی تدارکاتی با کانادا نهایی شده و در قطر یا کانادا برگزار خواهد شد. 🔻 علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: آلودگی هوا بیش از ۵۷۰ خوزستانی را به مراکز درمانی کشاند. 🔻 خزانه‌داری آمریکا: قطع واردات نفت روسیه توسط اروپا به افزایش قیمت منجر می‌شود. 🔻 فائو: ۱۹۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ با قحطی شدید مواد غذایی روبرو بودند. 🔻 یک مقام اسرائیلی به آکسیوس: گفتگوهای آمریکا و اسرائیل درباره اعمال فشار بر ایران در جریان است. 🔻 وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی معلمان از دوشنبه هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح می‌شود. 🔻 کرملین گمانه زنی‌ها درباره تصمیم پوتین برای اعلام جنگ به اوکراین در ۹ می همزمان با سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم را رد کرد./مهر 🔻 ترافیک در محور چالوس مسیر شمال به جنوب محدوده‌های انارک و سیاه بیشه سنگین است. 🔻 ایرنا: شایعه استعفای «عبدالملکی»، وزیر کار صحت ندارد. 🔻 رئیس پلیس راهور ناجا: مسافران،‌جمعه را برای بازگشت انتخاب نکنند/ جاده هراز از ساعت ۱۶ امروز یک طرفه می‌شود. 🔻 سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نزدیک به ۳۰۰ مورد احتمالی کودکان مبتلا به هپاتیت حاد در ۲۰ کشور در سراسر جهان شناسایی شده است. 🔻 آمریکا: برای جهانی با یا بدون توافق هسته‌ای ایران آماده می‌شویم. 🔻 رئیس کل دادگستری مازندران: بیش از ۹ هزار متر از اراضی ملی در کیاسر رفع تصرف شد. 🔻 فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف دو فروند شناور با کشف بیش از از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در آبهای بندر بوشهر خبر داد. 🔻 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۳۸۰ میلیارد تومانی یک شرکت تولید ماکارونی به علت گرانفروشی خبر داد. 🔻 سیلاب در ۱۲ استان افغانستان ۲۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. 🔻 کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی