فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍گروه بریکس چیست؟
🔹اون بیسوادهایی که نمیدونستن ایران عضو گروه بریکس نیست و به دروغ گفتن چین ایران رو از بریکس حذف کرد ببینن!
🔺خبر بد هم برای این بیسوادها این که: به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به عنوان رئیس دورهای بریکس، سید ابراهیم رئیسی امروز در اجلاس سران بریکس و تعدادی از کشورها موسوم به «بریکس پلاس» شرکت و سخنرانی کرد.
🔻پ ن:
کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و در مجموع ٪۴۱ درصد جمعیت جهان، ۲۶٪ درصد مساحت زمین در گستره چهار قاره جهان ، ۲۵٪ درصد تولید ناخالص جهانی، ۲۰٪ درصد تجارت جهانی را شامل می شوند. جمعیت بریکس ۲.۸۸ میلیارد نفر و مساحت گستره جغرافیایی ۳۹.۷ میلیون متر مربع میباشد؛ تولید ناخالص این کشورها هم ۱۵.۸ هزار میلیارد دلار برآورد شده است.
#قائمون
🌎 لاوروف: بر روی توافق بزرگ دیگری با ایران کار میکنیم
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با امیرعبداللهیان:
🔹راه های خاصی در حوزه انرژی تجارت بانکی و کشاورزی باید برای تبادل پیدا کنیم.
🔹تجارت ایران و روسیه با ۸۰ درصد افزایش رکورد زده است و نزدیک ۴ میلیارد شد.
🔹سند جدید و مهم ۲۰ ساله ایران و روسیه باید زودتر به نتیجه برسد.
🔹بر روی توافق بزرگ دیگری با ایران که از سوی رئیس جمهور ایران مطرح شد کار میکنیم
🔹آمریکا در تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران همانند خروج از برجام اشتباه کرد
#قائمون
⛔️ضدانقلاب می گوید تغییر طائب بخاطر خرابکاری صهیونیست ها بوده است.
🔰 جالب است بدانید از ۲۸اردیبهشت۸۸(۱۸می۲۰۰۹) که حاج حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد تا به امروز ۱۱ نفر رئیس یا کفیل CIA و ۴ نفر مدیر موساد بوده اند علت تغییر در آنجا چیست؟
✅تغییرات پس از ۱۳ سال یک امر عادی و شاید ضروری باشد.
👌 ولی این یک امر قطعی است اگر اطلاعات عصر #شیخ_حسین خار چشم ضدانقلاب بود در عصر #حاج_کاظم قوی تر و پیشروتر خواهد شد.
#ثامن
✅بصیرت
#قائمون
🌐 ایران مهمان ویژه بریکس / بریکس چیست؟
🔰 بریکس ( BRICS) نام گروهی به رهبری قدرتهای اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شدهاست.در ابتدا نام این گروه بریک نام داشت اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به بریکس تغییر نام یافت. بریکس اقتصادهای نوظهور را در کنار هم قرار داده و این کشورها، با رویکردی خاص در صحنه تجارت بینالملل در حال بازیگری و کنش جهانی هستند.
🔰 پیمان بریکس با نیمی از جمعیت جهان که به گفته اقتصاددانان کمتر از 10سال آینده نصف اقتصاد دنیا را در اختیار خود دارد، اولین اقدامش، کاهش سهم دلار از تجارت دوجانبه و چندجانبه اعضای این پیمان بوده است. سهم دلاری تجارت متقابل کشورهای پیمان بریکس سال به سال در حال کاهش است و طبق آخرین مستندات منتشر شده، استفاده از دلار در تجارت گروهی اعضای بریکس، به زیر 70درصد رسیده است. نوع عملکرد این اعضا کاملا در مقابله با نظم لیبرالی صحنه تجارت بینالملل است.
✅ دعوت ایران به عنوان تنها کشور منطقه توسط بالاترین مقام اجرایی چین می تواند آغازی بر همراهی و استفاده از ظرفیت این غول های جهان پیش رو باشد
#ثامن
✅بصیرت
#قائمون
🔴 مرز تشویق و تنبیه ایران توسط سازمان ملل
وقتی توی دوره هاشمی و خاتمی سازمان ملل از ایران راضی بود و به ایران جایزه میداد
اما در دولت رئیسی از ایران بشدت عصبانی میشوند....
بله اونجاییکه سیاست کاهش جمعیت شیعه اعمال میشه به ایران جایزه میدن ،اونجایی که سیاست افزایش جمعیت شیعه اعمال میشه از ایران عصبانی و خشمگین میشن
#قائمون
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | چراغ قرمز بر چهار راه #دیپلماسی
🍃🌹🍃
🔻 رکوردشکنی سفر دیپلماتها به ایران نشان میدهد که جمهوری اسلامی عزم جدی در باز کردن ارتباط با دنیا دارد. بااینحال در این چهارراه پر رفتوآمد دیپلماتیک، سفر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران خبرساز شده است.
🔸 هرچند سفر بورل به تهران مانند سفر همکارش انریکه مورا، خبر جدیدی نیست ولی همزمانی آن با دو موضوع میتواند بر اهمیت سفر بیفزاید. اولین موضوع، شام کاری انریکه مورا و جوزپ بورل با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در موضوع ایران قبل از این سفر است. از سویی به نظر میرسد که تسریع بورل در سفر به ایران و تلاش برای توافق با ایران با این هدف صورت میگیرد که آقای بایدن میخواهد با دست پر به منطقه بیاید و یکی از الزامات دست پر سفر کردن، گذاشتن توافق با ایران بر میز مذاکرات است.
🔺 اما واقعیت آن است که اروپاییها در این سفر باید به چند فهم و نکته کلیدی برسند؛ اول اینکه برخلاف ادعایشان مبنی بر میانجیگری و صرفاً پیامرسان بودن آنها بهجای حرکت سازنده، نقشی مخرب در مذاکرات داشتهاند و بخشی از پازل پلیس خوب- پلیس بد آمریکاییها را تکمیل میکنند. نکته دوم اینکه بورل باید بفهمد که ایران از دوره آمدوشدهای بیحاصل و لفاظیها و پیامرسانیهای غیر سازنده گذر کرده و منتظر تصمیم قاطع و غیرسیاسی طرف مقابل است. نکته سوم اینکه؛ ایران راهبردش را در مذاکرات، مشخص؛ و بارها اعلام کرده است و موارد اعلام شده نه یک تاکتیک، بلکه یک حرف قطعی است و آن عبارتاند از؛ برداشتن تحریمها، پایبندی به یک پروسه راستی آزمایی معتبر و دادن تضمینهای اعتباری. غربیها باید صادقانه بگویند میخواهند با این سه موضوع کنار بیایند و یا همچنان بر بازی یک بام و دو هوای خود اصرار دارند.
✍️ یعقوب ربیعی
#روشنگری | #ثامن
🆔 rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | جنگ شناختیِ شیطانی و #بیحجابی
🍃🌹🍃
🔻#جنگ_شناختی (نرم)، از آغاز خلقت انسان تاکنون، توسطِ شیطانهای انسی و جنی، علیه مؤمنین، در جریان است. فریب و نیرنگ، از شیوههای مهمِ آن به شمار میرود.
🔹بهعنوان نمونه، شیطان، بهدروغ، #درخت_ممنوعه را عامل جاودانگی و ملک بیزوال معرفی کرد❗️هلْ أَدُلُّكَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْكٍ لا يَبْلى (طه/۱۲۰). یکی از اهدافِ این موجود راندهشده، «#برهنگی» آدم و حوا (ع)بود❗️فوَسْوَسَ لهَُمَا الشَّيْطَنُ لِيُبْدِىَ لهَُمَا مَا وُرِىَ عَنهُْمَا مِن سَوْءَاتِهِمَا (اعراف/۲۰) که آن دو را فریب داد و به هدفش رسید (آدم و حوا را بیحجاب نمود)، بَدَتْ لهَُمَا سَوْءَاتهُُمَا (اعراف/۲۲)❗️
🔸دشمنان، در طول تاریخ، مخصوصاً در ایران معاصر، با اغفال دختران و زنان، به بهانه آزادی و...، آنان را به سمت بدحجابی می کشانند. حجابی که خدای متعال در ذات و فطرت انسان به امانت نهاده است.
🔹اینجا بود که وقتی حضرت آدم و حوا دریافتند که فریبخورده و بیحجاب شدهاند (لباس عفتِ بهشتی از تنشان بیرون آمده)، بلافاصله با برگ درختان، #خود_را_پوشاندند، طَفِقَا يخَْصِفَانِ عَلَيهِْمَا مِن وَرَقِ الجَْنَّةِ (اعراف/۲۲).
🔺امید که خدای متعال، مسلمین را از گزند شیاطین مصون دارد و فریبخوردگان نیز به راه راست برگردد (انشاءالله).
✍️علیاکبر صیدی
#روشنگری | #ثامن | #حجاب_محافظ_انسان
🆔 eitaa.com/meyarpb
ماجرای تهدید پیامکی وزیر صمت برای انتصاب یک مدیر
🔹به تازگی موضوع استیضاح وزیر صمت از سوی تعداد محدودی از نمایندگان مجلس مجددا مطرح شده و دنبال میشود.
🔹فارس با خبر شده دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان و پشت صحنههای استیضاح وزیر صمت هستند پس از فشارهای متعدد آخرینبار در قالب پیامکی تهدید آمیز، اتمام حجت کردهاند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتیومعدنی چادرملو که در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد بهعنوان مدیر منصوب شود.
🔹بهزودی اسامی نمایندگانی که در حال اعمال فشار برای مهره چینی در دستگاههای اجرایی هستند پس از بررسیهای بیشتر و گزارش به مراجع ذیصلاح منتشر خواهد شد.
#قائمون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی که خون کارشناس عرب در استودیوی تلویزیون رژیم صهیونیستی به خاطر ایران به جوش می آید!
💢 دکتر «حسن مرهج» کارشناس مسائل غرب آسیا در یک درگیری لفظی با کارشناس صهیونیست شبکه i24، خطاب به وی گفت:
🔸"به نظرم فقط به شما میشود اعتماد کرد! حرفهایت مسخره و به دور از واقعیت است، چه بخواهی چه نخواهی ایران کشوری دارای حاکمیت و مستقل است؛ پس از 30 سال تحریم، ایران توانسته حتی از برخی کشورهای اروپایی هم پیشی بگیرد.
#قائمون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#کلیپ_موشن | مساله اتحاد در حج را جدی بگیرید!
🍃🌹🍃
🌺 مقام معظم رهبری مدظلهالعالی: یکی از گسلها و شکافهایی که انگلیسی ها استفاده می کند شکاف بین شیعه و سنی است.
#روشنگری | #ثامن | #جهاد_تبیین
🆔 eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ مردم نمیزارن زنان و مردان لخت برن دریا
سخنان قاطع امام خمینی (ره)در مورد برخورد با فساد و بدحجابی و خطاب به مسئولین اگه شما جلوی اینها را نگیرید مردم میگیرند!مگر مردم میزارن یه عده مرد و زن تو کشور اسلامی لخت برن دریا ؟ پوستتان را میکَنَن
#برخورد_قاطع_با_هنجار_شکنان
#کشف_حجاب_سازمان_یافته
#امربه_معروف
#نهی_ازمنکر
نتیجه بی تفاوتی مردم و مسولین!!!😡
متاسفانه توسط یکی از دوستان به دستم رسید. امروز بعدازظهر جلو پاساژ صفویه بالاتر از میدان ونک روبروی پارک ملت بوده، این خانم ها اونجا بودن و به آقایان پیشنهاد بغل و بوسه رایگان میدادن حتی وقتی میخواسته عکس بگیره اعتراض نکردن و بعد از اینکه عکس گرفته بهش گفتن حالا که عکس گرفتی بیا بغلمون کن.
#کلید_بنفش!
#کشف_حجاب_سازمان_یافته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا افزایش در آمد های نفتی در سفره مردم احساس نمی شود؟
هدایت شده از این عمّار
🔵#ثبات_قدم در مسیر نظام الهی:
✅از آموزه های آیۀ 250 سوره بقره، درخواستِ«ثبات قدم» از خدای متعال است( وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا)، چون لازمۀ پیروزی، برد باری و #ثبات_قدم است که خدای متعال، نیز گام های انسان های ثابت قدم در دین را را استوار می نماید ؛ يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ(ابراهیم/27).
◀️یکی ازتعالیم اهل بیت(ع) نیز همین مقوله است: أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ(زیارت عاشورا).از دعا های معصومین(ع) در حق خواص، ثبات قدم در مسیر الهی است: ثَبَّتَكَ الله بِالقَولِ الثّابِتِ فِى الحَياهِ الدُّنيا(وسائل الشیعة , جلد۱ , صفحه۲۰).
❌در طول تاریخ اسلام، خیلی از انسان ها در فراز و نشیب زندگی زیر و رو شده اند! برخی از کاروان ولایت و امامت جامانده یا از آن جدا شده اند و عده ای به آن پیوسوسته اند: امام علی(ع) در نهج البلاغه،به این نکته اشاره فرموده اند:« لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ».( خطبه16). چراکه در #فتنه ها،انسان های زیادی از مسیر الهی منحرف می شوند؛ «... الْفِتْنَةِ الرَّجُوفِ ... تَضِلُّ رِجَالٌ بَعْدَ سَلَامَةٍ...»، تنها، افراد زيرك ، با بصیرت و دانا از آن بگريزند« يَهْرُبُ مِنْهَا الْأَكْيَاسُ»(خطبه151). وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ(خطبه173).
🔹#زندهیاد شهید آیتالله دکتر #بهشتی، نمونهای از یاران ِ ثابتقدم انقلاب بود که صادقانه به عهد خود وفا نموده در این راه به دیدار معبود شتافت: «صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْه»(احزاب/23).
#انقلاب_اسلامی_ایران
#ثبات_قدم
✍️علی اکبر صیدی
🔴اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق میافتاد
▪️آثار تورمی اصلاح اقتصادی کوتاه مدت است
رئیسجمهور:
🔹ما کشور را در شرایطی تحویل گرفتیم که تورم ماهانه ۶۰ درصدی و کسری بودجه داشتیم و مواجه با رشد نقدینگی هم بودیم که اگر ادامه مییافت، شرایط اقتصادی دشوارتر میشد.
🔹اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق میافتاد و اگر یک سال زودتر این اتفاق میافتاد، هزینه کمتری برای کشور داشت.
🔹آثار تورم حاصل از اصلاح اقتصادی در زمان کوتاه از بین خواهد رفت.
◾️رئیسی: تلاش ما کنترل قیمتها در بازار است
رئیسجمهور:
🔹اگر اتحادیهها یا اصناف قصد افزایش قیمت کالاها را داشته باشند باید دلیل گرانی کالاها برای مردم روشن تبیین شود.
🔹هر گرانی دلیل خود را دارد، تفاوت بین ارز ترجیحی یا ارز آزاد مشخص است، اینکه هر ساعتی هر شرکتی بخواهد افزایش قیمت داشته باشد قابل قبول نیست.
🔹کنترل بازار و ثبات بازار از شرایط موفقیت اصلاح اقتصادی است.
🔹لایحه دو فوریتی برای مجلس تهیه کردیم که افزایش برخی از کالاها به سال بعد محول شود.
◾️رئیسی: ارز ترجیحی دارو قطع نمیشود
رئیسجمهور:
🔹دارو باید تحت پوشش بیمهها قرار گیرد، اما زیرساخت ما در بیمهها فراهم نیست.
🔹تا این زیرساخت فراهم نشود، ارز ترجیحی دارو قطع نمیشود.
🔹قیمت نان تغییر نمیکند، کار آزمایشی نان در استانها نتیجه خوب داشته است.
🔹میزان افزایش اجارهبها نباید بیش از ۲۵ درصد باشد.
🔹تا زمانیکه وضع کالابرگ الکترونیک قطعیت پیدا نکند شرایط پرداخت نقدی را ادامه میدهیم.
◾️رئیسی: کمبود بسیار جدی در تولید برق داریم
رئیسجمهور:
🔹باید در سال های قبل نیروگاه های متعددی در کشور ساخته میشد.
🔹ما از تولید برق به صورت کلان غافل نبودیم و کارهای عظیمی برای استقلال برق صنایع بزرگ آغاز شده است.
🔹مدیریت الگوی مصرف در زمینه برق در ادارات دولتی در حال اجرا است.
#قائمون
🇮🇷
📝#یک_خبر_یک_تحلیل (۲۲۹)
🔻خبر: اگر کسی از منتقدان رئیسجمهور سابق این سخن را بر زبان جاری میکرد، حتماً قابلباور نبود؛ زیرا واقعاً شرط انصاف هم این است که هر سخنی در مورد کسی را بهآسانی نباید باور کرد؛ اما وقتی که رئیس بانک مرکزی (عبدالناصر همتی) که در سالهای آخر دولت روحانی (از مرداد ۹۷ تا خرداد ۱۴۰۰) این سخنان را در رسانههای عمومی منتشر میکند، چارهای جز افسوس پس از باور نمیماند!
🍃🌹🍃
🔹گزارههای تحلیلی:
این قانون نانوشته «بده تا بره» را هرگز فراموش نکنید؛ زیرا بسیاری از مشکلات کشور در ۸ سال مدیریت دولت سابق بر این اصل ساده بنا شده بود:
1⃣ اقتصاد کشور و خلق پولهای بدون پشتوانه، بر اساس اصل اقتصادی «بده تا بره» دولت تدبیر و امید (!!!) بنا شده بود.
2⃣ سیاستمداری آقای روحانی مبتنی بر «بده تا بره» بوده و با این رویکرد، تمامی دستاوردهای کشور با تصویب و اجرای برجام را به غرب داد و همین باعث شد که این جمله «زمین را بدهیم تا زمان بگیریم» در اذهان ملت تداعی شد.
3⃣ بهکارگیری عناصر فتنه سال ۱۳۸۸ که همواره راهبردهای سازمان سیا را در کشور اعمال میکردند و نفوذ عناصر متعدد سرویسهای جاسوسی در نهادها و وزارتخانهها و حتی در تیم مذاکراتی هستهای، بر این اصل «بده تا بره» پایهگذاری شده بود وگرنه با هیچ استدلالی نمیتوان پذیرفت که جاسوسها و خائنهای به کشور طی ۸ سال بر بالاترین و حساسترین پستهای مدیریتی تکیه بزنند.
🔺نکته پایانی: اکنون بهجای دولت «بده تا بره» روحانی، دولت مستقر تلاش میکند با برداشتن رویههای غلط، حقوق مردم را در زمینههای مختلف احیا کند. حذف همین یک رویه غلط در کشور، امید به پویایی و مرتفع شدن مشکلات اقتصادی در کشور با تکیه بر توانمندیهای داخلی و ظرفیتهای بزرگ همسایگی، منطقهای و جهانی را بیشازپیش زنده کرده است.
✍فرهاد مهدوی
#روشنگری | #ثامن | #جهاد_تبیین
🆔 eitaa.com/meyarpb
🌎 رییس جمهور:
اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق میافتاد
🔹ما کشور را در شرایطی تحویل گرفتیم که تورم ماهانه ۶۰ درصدی و کسری بودجه داشتیم و مواجه با رشد نقدینگی هم بودیم که اگر ادامه مییافت، شرایط اقتصادی دشوارتر میشد.
🔹اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق میافتاد و اگر یک سال زودتر این اتفاق میافتاد، هزینه کمتری برای کشور داشت.
🔹آثار تورم حاصل از اصلاح اقتصادی در زمان کوتاه از بین خواهد رفت.
🔹اگر اتحادیهها یا اصناف قصد افزایش قیمت کالاها را داشته باشند باید دلیل گرانی کالاها برای مردم روشن تبیین شود.
🔹 هر گرانی دلیل خود را دارد، تفاوت بین ارز ترجیحی یا ارز آزاد مشخص است، اینکه هر ساعتی هر شرکتی بخواهد افزایش قیمت داشته باشد قابل قبول نیست.
🔹کنترل بازار و ثبات بازار از شرایط موفقیت اصلاح اقتصادی است.
🔹لایحه دو فوریتی برای مجلس تهیه کردیم که افزایش برخی از کالاها به سال بعد محول شود.
🔹دارو باید تحت پوشش بیمهها قرار گیرد، اما زیرساخت ما در بیمهها فراهم نیست.
🔹تا این زیرساخت فراهم نشود، ارز ترجیحی دارو قطع نمیشود.
🔹قیمت نان تغییر نمیکند، کار آزمایشی نان در استانها نتیجه خوب داشته است.
🔹میزان افزایش اجارهبها نباید بیش از ۲۵ درصد باشد.
🔹 تا زمانیکه وضع کالابرگ الکترونیک قطعیت پیدا نکند شرایط پرداخت نقدی را ادامه میدهیم.
🔹باید در سال های قبل نیروگاه های متعددی در کشور ساخته میشد.
🔹ما از تولید برق به صورت کلان غافل نبودیم و کارهای عظیمی برای استقلال برق صنایع بزرگ آغاز شده است.
🔹مدیریت الگوی مصرف در زمینه برق در ادارات دولتی در حال اجرا است.
#قائمون
«بایدن» به دنبال احیای برجام است!
دبیر شورای عالی امنیت ملی: ما ضمن آن که به همه تعهداتمان در برجام عمل کردیم هیچگاه از میز مذاکره خارج نشدیم و اکنون نیز بدنبال توافقی قوی،پایدار و قابل اتکاء هستیم. توافقی که دو اصل رفع تحریمهای غیرقانونی و تحقق انتفاع اقتصادی را با ارائه تضمین قابل اتکاء از سوی آمریکا و اروپا تامین ننماید هیچ مطلوبیتی برای ایران ندارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:
دولت «بایدن» بهدلایل مختلف بهدنبال دستیابی به توافق برای احیای برجام است. مذاکرات میان ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا در وین برگزار نخواهد شد و در جایی نزدیکتر به خلیج فارس و به صورت مشخصتر در یک کشور حاشیه خلیج فارس برگزار میشود.
🔵 مذاکرات بین ایران و آمریکا با میانجیگری اروپا انجام خواهد شد
بورل در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان: در دیدار با وزیر خارجه ایران توافق کردیم گفتوگو های میان ایران و آمریکا با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شود.این توافق برای جهان مهم است، چرا که ما از ماه فوریه در جهان متفاوتی پس از حمله روسیه به اوکراین زندگی میکنیم. در چنین شرایطی به نتیجه رسیدن توافق هستهای بسیار اهمیت دارد و منافع کامل اقتصادی آن هم نصیب ایران خواهد شد. ما باید به اجرای کامل برجام برگردیم و من فکر میکنم سفر دیگری به تهران باید داشته باشم.
🔵 وزیر اطلاعات: تروریستهای آلبانینشین در امان نخواهند بود
منافقین آلبانینشین هیچگاه از آتش انتقام ۱۲ هزار شهید جنایاتشان در امان نبوده و نخواهند بود؛ گرچه هرروز خود را در اختیار سران تروریسم رسمی و دولتی از قبیل ترامپ و مایکپنس و پمپئو قرار دهند. همین جانیان آمریکایی، خود هر روز بیش از گذشته در هراس بیشتر از خونخواهان شهید سلیمانی هستند. این سنت الهی است که جنایتکارانی همچون منافقین و کارفرماهایشان، از عذاب الهی در امان نخواهند بود.
🔵 مسکو: دلار در آینده روسیه جایی ندارد
دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه: اگر ما نتوانیم دلار را خرج کنیم، دیگر به آن نیازی نداریم. ما همین حالا گازمان را به روبل میفروشیم. دلار در آینده روسیه هیچ کاربردی نخواهد داشت. امروز بانکهای روسی هم افتتاح حسابهای دلاری و یورویی را متوقف کردند.
#قائمون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی: نظام پرداخت باید عادلانه شود
▪️از وضعیت پرداختها و تفاوتها اطلاع دارم
رئیسجمهور:
🔹دولت به دنبال تغییر وضعیت کارکنان خود است اما باید این تغییر به نحوی انجام شود که شاهد تغییر و افزایش در هزینههای دولت نباشیم.
🔹اگر هزینههای دولت افزایش پیدا کند شاهد آثار تورمی آن خواهیم بود.
🔹ما به دنبال عادلانه کردن نظام پرداخت هستیم.
#قائمون
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | رابطه با رژیمصهیونیستی به معنای دور شدن از ایران است
🍃🌹🍃
🔻علیاکبر ولایتی:
🔸رابطه ما با آذربایجان رابطه حسن همجواری است ولی این معنایش آن نیست که دو کشور روابط خود را بر هم منطبق کنند.
🔹ما نمیپذیریم که کشورهای اسلامی با رژیمصهیونیستی رابطه داشته باشند و اگر کسی رابطه دارد، به همان نسبت از ما دور است.
🔸عاملی که باعث میشود ما و آذربایجان به هم نزدیک شویم، دین، تاریخ، مذهب، فرهنگ و زبان مشترک است.
🔹مشترکات میان ما و آنها کم نیست؛ همجواری از همه مهمتر است. آنچه موجب جدایی راه ما از آنها میشود، دیدگاه آنها نسبت به صهیونیستها است.
🔺ما میخواهیم جهان، عاری از صهیونیستها باشد ولی آنها با صهیونیستها رابطه برقرار میکنند. ما بارها مخالفت خودمان را به آنها اعلام کردهایم.
#روشنگری | #ثامن | #جهاد_تبیین
🆔 eitaa.com/meyarpb
🔴رئیسی: تلاش ما کنترل قیمتها در بازار است
🔹رئیسجمهور:اگر اتحادیهها یا اصناف قصد افزایش قیمت کالاها را داشته باشند باید دلیل گرانی کالاها برای مردم روشن تبیین شود.
🔹هر گرانی دلیل خود را دارد، تفاوت بین ارز ترجیحی یا ارز آزاد مشخص است، اینکه هر ساعتی هر شرکتی بخواهد افزایش قیمت داشته باشد قابل قبول نیست. کنترل بازار و ثبات بازار از شرایط موفقیت اصلاح اقتصادی است.
#قائمون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید قبل از دولت ما انجام میشد
🔹هرچقدر این موضوع به عقب افتاد، هزینههایش بیشتر شد. ما کشور را با تورم ۶۰ درصدی و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفتیم؛ یعنی اگر ما اقدامی نمیکردیم الان با تورم بسیار بیشتری مواجه بودیم.
#قائمون