ثواب پرداخت صدقه در شب و روز قدر هزار برابر سایر اوقات است.🌙
💳شماره کارت بنام مرکز نیکوکاری آل یاسین:
6037997950205238
کد پرداخت با موبایل:👇
*8877*6258#
#مرکز_نیکوکاری_آل_یاسین🌷
محله #شهیدکلهری منطقه ۵ قم
@nikookarialeyasin
🔹🔹🔹🔹🔹
عضویت در کانال ایتا:👇
https://eitaa.com/joinchat/2545483849Cb3217a233b
عضویت در کانال واتساپ:👇
https://chat.whatsapp.com/DK7irLuTtyV1hRrrOGj9Wi
#حدیث_روز
💠امیرالمؤمنین#امام_علی علیهالسلام
🔹اتَّقُوا بَاطِلَ اَلْأَمَلِ فَرُبَّ مُسْتَقْبِلِ يَوْمٍ لَيْسَ بِمُسْتَدْبِرِهِ وَ مَغْبُوطٍ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ قَامَتْ بَوَاكِيهِ فِي آخِرِهِ
🔸 از آرزوى پوچ و باطل بپرهيزيد؛ زيرا چه بسا كسى كه به اميد فردا بود ، ولى آن را پشت سر نگذاشت و چه بسا كسى كه در آغاز شب به او غبطه مى خورند ولى در پايان آن به حال او مى گريند.
📗غرر الحكم، ح ۲۵۷۲
تهدمت والله اركان الهدى...
#ماه_رمضان
🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم
امام علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر(نامه ۵۳ نهج البلاغه):
فَلاَ تُطَوِّلَنَّ احْتِجَابَکَ عَنْ رَعِيَّتِکَ، فَإِنَّ احْتِجَابَ الْوُلاَةِ عَنِ الرَّعِيَّةِ شُعْبَةٌ مِنَ الضِّيقِ، وَقِلَّةُ عِلْم بِالاُْمُور
هيچ گاه خود را فراوان از مردم پنهان مدار، كه پنهان بودن رهبران، نمونه اى از تنگ خويى و كم اطّلاعى در امور جامعه مى باشد.
سفر پر حاشیه برخی مدیران استان به اکسپو امارات که سرانجام به مطالبه مردمی شفافیت و امضای طومار رسید.
در طومار مطرح شد:
چرا شهرداری ،شورای شهر و میراث فرهنگی میبد علی رغم امکانات فراوانشان در ایام نوروز اقدام به معرفی هویت فرهنگی، مذهبی و انقلابی شهر میبد نکردند و شاهد هنجار شکنی های بی سابقه در شهرمیبد توسط گردشگران بودیم؟!
سفر ناگهانی و بدون اطلاع رسانی شهردار میبد در ایام عید به امارات مزید بر این کم کاری ها و بی برنامگی ها بود.
استاندار یزد و شورای شهر میبد و شهردار میبد به سوالات و ابهامات مردم در خصوص سفر شهرداران به اکسپو امارات باشند.
#شفافیت_حق_مردم_است
#اکسپو
#Expo
@knhene
.
عزت و ذلت، دست خداست،
باور کنید و کنیم.
#ولله_خیر_الماکرین
یقین داشته باشید و باشیم.
👌 "از کار (هوشمندانه و عالمانه) برای حجاب خسته نشوید".
🔸🔹✅ Eitaa.com/hasanvaziri_official
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه کاری متفاوت !
Join → @Aparat_Site 📺
صاحب بن عباد
ابوالقاسم اسماعیل بن عباد بن عباس صاحب، ادیب، نویسنده، شاعر و وزیر شیعهمذهب دربار رکنالدوله دیلمی بود.[۱] وی نقش مهمی در تشیع مردم اصفهان داشته است
❇️شب قدرتان را معطر کنید به نام ویاد امام حسین علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با دیدن این دو کلیپ زندگی پس از زندگی
وجود مقدس رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در «خصال» صدوق نقل شده كه مرحوم صدوق از ابی سعید خدری نقل می كنند؛ رسول لله(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: «مَنْ رَزَقَهُ اللَّهُ حُبَّ الْأَئِمَّةِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِی فَقَدْ أَصَابَ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ»،[1] اگر كسی محبت اهل بیت (علیه السلام) روزی او شود، به ثواب و خیر دنیا و آخرت رسیده و اصابه به خیر دنیا و آخرت كرده است.
«فَلَا يَشُكَّنَّ أَحَدٌ أَنَّهُ فِی الْجَنَّةِ»،[2]جای تردید نیست كه چنین انسانی حتماً در درجات بهشت جا دارد.
«فَإِنَّ فِی حُبِّ أَهْلِ بَيْتِی عِشْرِینَ خَصْلَةً»، در محبت اهل بیت (علیه السلام)، بیست تا خصوصیت وجود دارد:
«عَشْرٌ مِنْهَا فِی الدُّنْيَا وَ عَشْرٌ فِی الْآخِرَةِ»، ده خصوصیت در دنیاست و ده تا در آخرت به صاحب محبت داده می شود امّا فی الدنیا كسی كه به مقام محبت اهل بیت (علیه السلام) رسید، در واقع آثار محبت خدای متعال است كه در روایات دیگر هم تقدیم كردیم.
اول:
«أَمَّا فِی الدُّنْيَا فَالزُّهْدُ وَ الْحِرْصُ عَلَى الْعَمَلِ»، اول اینكه نسبت به تعلقات دنیا رها و زاهد می شود. زاهد كسی است كه محبت دنیا و غم و غصّه دنیا از دلش بیرون رفته است.
در حدیث نورانی امیرالمؤمنین (علیه السلام) در توحید صدوق است که حضرت فرمودند: «النَّاسَ ثَلَاثَةٌ زَاهِدٌ وَ صَابِرٌ وَ رَاغِبٌ».[3] مردم سه دسته هستند. عده ای به مقام زهد رسیده اند، عده ای نسبت به تعلقات دنیا زاهد نیستند امّا صابرند و عده ای راغبِ در دنیا هستند. بعد حضرت این سه دسته را توضیح دادند و فرمودند: «فَأَمَّاالزَّاهِدُ فَقَدْخَرَجَتِ الْأَحْزَانُ وَالْأَفْرَاحُ مِنْ قَلْبِهِ فَلَا يَفْرَحُ بِشَيْ ءٍ مِنَ الدُّنْيَا وَلَا يَأْسَى عَلَى شَيْ ءٍ مِنْهَافَاتَهُ»، زاهد آن كسی است كه غصه ها و شادی های دنیا از دلش بیرون رفته و با آمدن به دنیا خوشحال نمی شود و با رفتن از دنیا هم، تأسف نمی خورد. بعد فرمودند: «فَهُوَ مُسْتَرِیحٌ»، این به مقام راحتی در دنیا رسیده و زهد یك چنین مقامی است كه موجب راحتی نسبت به دنیا می شود.
لذا یادم است كه در یك روایتی، خدای متعال به یكی از عباد بنی اسرائیل وقتی که متعجب شد، فرمود: این زهدی كه داشتی، عبادتی برای تزيّن زهد بود. كه هم موجب تعجیل در راحتی شده که زودتر به راحتی و اخلاص رسیدی. همۀ رنج انسان از تعلقات دنیایی است. حالا در این تعبیر نورانی حضرت فرمودند: «فَقَدْ خَرَجَتِ الْأَحْزَانُ وَ الْأَفْرَاحُ مِنْ قَلْبِ»، زاهد آن كسی است كه همۀ غصه ها و شادیهای دنیا از دلش بیرون رفته. بنابراین«فهو مستریح»، راحت است و هیچ رنجی در دنیا نمی برد؛ نه خوشی دنیایی دارد و نه رنج دنیایی. البته پیداست که این مقدمۀ رسیدن به یك لذت های بالاتر است که در روایات با تعابیر مختلفی بیان شده. فرمود: «حَرَامٌ عَلَى قُلُوبِكُمْ أَنْ تَعْرِفَ حَلَاوَةَ الْإِیمَانِ حَتَّى تَزْهَدَ فِی الدُّنْيَا»،[4] خدای متعالقلوب شما را ممنوع و محروم كرده از اینكه شیرینی های بالاتر مثل شیرینی ایمان را بچشید مگر اینكه از دنیا فارغ شوید؛ والا قلب تان مشغول به دنیا است و زمینۀ آن محبت ها و لذت های بالاتر برایش فراهم نمی شود.
خوب یكی از آثار محبت خدای متعال به اولیاء الهی این است كه انسان طبیعتاً وقتی محبت را دریافت كرد: «أَمَّا فِی الدُّنْيَا فَالزُّهْدُ وَ الْحِرْصُ عَلَى الْعَمَلِ». چنین انسانی كه محبت اهل بیت (علیه السلام) درش پیدا شده، این محبت سرچشمه تحریص و تحریك به عمل است. انسانی كه به این محبت رسید، محبت انگیزۀ اعمال صالحه را در او بالا می برد.
دوم:
«وَ الْوَرَعُ فِی الدِّینِ»، این ها همه روشن است كه از آثار این محبت است و بعد به مقام ورع در دین می رسیم که در دینشان محتاط می شوند.
سوم:
«وَ الرَّغْبَةُ فِی الْعِبَادَةِ»، این محبت نسبت به بندگی خدای متعال، شوق، اشتیاق و رغبت می آورد.
چهارم:
«وَ التَّوْبَةُ قَبْلَ الْمَوْتِ»، این محبت موجب رجوع الی الله می شود، قبل از اینكه فرصت از دستش برود. چنین انسانی حتماً توبه و رجوعی خواهد داشت.
پنجم:
«وَ النَّشَاطُ فِی قِيَامِ اللَّيْلِ»، از آثار محبت اهل بیت (علیه السلام) این است كه نشاطی در شب بیداری و شب زنده داری برای آن هایی كه محب اهل بیت (علیه السلام) هستند پیدا می شود.
ششم:
«وَ الْيَأْسُ مِمَّا فِی أَيْدِی النَّاسِ»،[5] نتیجۀ محبت اهل بیت (علیه السلام) این است كه انسان امیدش از آنچه در دست دیگران است، قطع می شود و نسبت به مردم ناامید می شود كه طبیعتاً مقدمۀ امیدواری نسبت به خدای متعال است و تا انسان امید به غیر دارد، زمینه امیدواری نسبت به خدای متعال فراهم نمی شود.
هفتم و هشتم:
«وَ الْحِفْظُ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ»، عز وجل كسی است كه به مقام محبت رسیده باشد. این انسان نسبت به اوامر و نواهی خدای متعال، مقام حفظ پیدا می كند و بی تفاوت نیست؛ ح