eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.6هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺آیا عصبانیت فائزه هاشمی با انفجار قبر عباس افندی ارتباطی دارد؟! 🔸چندی پیش فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع زنان بهایی شرکت کرد و با آن ها عکس یادگاری گرفت و از بهاییان حمایت کرد! 🔹 اخیرا قبر یکصد میلیون دلاری عبدالبهاء(عباس افندی) رهبر بهائیان در عکا در اراضی اشغالی فلسطین سوخت و تبدیل به خاکستر شد. 🔹و چند روز از نابودی قبر عباس افندی یک لائیک افراطی در سوئد قرآن کریم را آتش زد 🔸همزمان فائزه هاشمی رفسنجانی به ساحت مقدس پیامبر رحمت توهین کرد و از این که ثروت حضرت خدیجه علیها السلام صرف گسترش اسلام شده است اظهار ناراحتی کرده و می گوید حضرت خدیجه پول هایش را حروم کرده!! ✍شما قضاوت کنید آیا میان این توهین و آن قبرسوزی ارتباطی هست یا نه؟ : 🌷 @NOORI82325
❌ شبهه ۸۶۳ ابن ملجم (بهمن جازویه) سردار بزرگ ایرانی [...] علی ابن ابی طالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند) به شهادت رساند و مسلمانان هـویت او را ۱۴۰۰ سال مخفی نگه داشتنـد. تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود[...] در گـذشته بسیاری از اعــراب چنـد پـدری و یـا پـدر مـشخـصی نـداشـتند، آنها را بـه شغل و پـیشه ایـکه داشـتنـد ، لقب مـی دادنـد. مانـنـد عـمر ابن خـطاب ( عمـر پسـر خطاب ). خـلاصـه نـام و شـغل پـدر او را می پـرسـند: تـلفـظ نـام پـدرش نـیـز بـرای اعـراب تازی ساده نـبود، می گـویـد پـدر مـن افسار گـیـر بـوده ( فـردیـکه افسار اسب پـادشاهـان و فــرمانـدهان بلنـد پایـه را در هنگام جنـگ و کارزار نـگاه مـیداشتـه). افسار گـیر بـه عــربی می شـود ” مـلـجـٌم ” و ایـن ساده تـرین نـامی بـود که اعـراب تازی تـواستند روی بـهمـن جـازویـه بـگـذارنـد و از آن پس او را “ابـن مـلجـٌم” ( پـسر افسارگـیر) نامـیدنـد... منبع: طبقات الکبری ج ۵ ص ۲۶۳۳، الکامل فی التاریخ ... [شبهه خلاصه شده است] ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹ایرادات متعدد و حتی غلطهای ساده املایی (مانند نوشتن محراب با «هـ») از بی سوادی محض و البته دروغگویی نویسنده دارد که غلط بودن متن فوق را برای هر خواننده فرهیخته ای آشکار می‌کند. با این حال چند نکته کوتاه بیان می شود: ▫️اولاً در کتاب "طبقات الکبری" کلمه "زاذویه" یافت نشد و جلد ۵ این کتاب هم در چاپهای مختلف، کمتر از ۶۰۰ صفحه دارد؛ یعنی صفحه ۲۶۳۳ وجود ندارد! ▫️ثانیاً در "الکامل فی التاریخ" هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمی باشد! ▫️ثالثاً نه امام علی(ع) و نه هیچ یک از معصومین(ع) در نبردهای فتح ایران شرکت نداشتند تا کینه ای از ایشان در دل ایرانیان باشد و موارد منتسب به ایشان ابدا صحت ندارد! اساسا تمایل ایرانیان به اهل بیت به دلیل افکار انسانی و فرانژادی اهل بیت بوده که باعث می شده با ظلم خلفا نسبت به ایرانیان مقابله کنند. ▫️نکته دیگر اینکه در عربی (مانند هر زبان دیگری) ممکن است افراد ملقب به شغل شوند اما «ابن» به معنای فرزند است و در مورد شغل بیان نمی شود. لذا کلمه "خطاب" نیز که به غلط به عنوان شغل خلیفه دوم بیان شده، نام پدر وی بوده است. ▫️آخرین نکته اینکه اساساً مرگ "بهمن جاذویه" سردار ایرانی در جنگ قادسیه و در سال ۱۵ بوده است؛ (تاریخ طبری ج ۳، ص ۵۴۳) یعنی او ۲۵ سال پیش از شهادت حضرت علی(ع) از دنیا رفته بود! 🔹 باستان گرایان گمان می‌کنند می‌توانند با دروغگویی و ایجاد تقابل بین اسلام و ایران، محبت اهل بیت پیامبر را که در عمق جان ایرانیان نفوذ کرده، کم رنگ کنند؛ زهی خیال باطل!! 🔻 توضیح بیشتر + منابع و مدارک👇 ghorbanimoghadam.ir/1309 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
⭕️ چند روش و کژنمایی 1⃣ برچسب زدن این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده می‌شود. این روش باعث می‌شود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروه‌های مخالف نباشد یکی از این روش‌ها استهزای مخالفان با کاریکاتور می‌باشد. 2⃣ شعارهای فریبنده دراین روش سعی می‌شود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیام‌ها اغلب بر حول محور ارزش‌هایی همچون شرافت، انسانیت و میهن‌پرستی می‌باشد. 3⃣ حمله شخصی حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا دزدی)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او. 4⃣ تکرار تکرار بی وقفه‌ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. 5⃣ توسل به مرجع برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده‌ی آن (مثل چارلی چاپلین، امیرکبیر و...) استناد می‌شود و بعضاً به دروغ ادعای خود را به این شخصیت‌ها نسبت می‌دهند. 6⃣ توسل به ترس القای ترس و نگرانی همگانی از یک فرد یا جناح سیاسی یا گروهایی مانند اتباع بیگانه یک کشور، مستعمره شدن و... 7⃣ توسل به اکثریت القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن تفکر بپیوندند. 8⃣ دروغ بزرگ بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد. 9⃣ سیاه و سفید نمایی جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن. 0⃣1⃣ حقیقت گزینشی گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است. 1⃣1⃣ شرطی سازی اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد (مثلاً از آن بیزار باشد، یا به آن علاقه‌مند باشد)، در چنین صورتی اگر شرطی ساز همواره الف و ب را همراه هم به مخاطب عرضه کند، مخاطب کم کم خصوصیت "الف" را به "ب" هم سرایت می دهد، به طوری که حتی اگر "الف" نبود، مخاطب همان واکنش را نسبت به "ب" نشان می دهد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۱۰۱۲ اگر خدا روزی رسان است، پس چرا بسیاری از کودکان در دنیا همانند آفریقا از گرسنگی تلف می‌شوند؟؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻پیش از پاسخ به این شبهه نکته‌ای یادآوری می‌شود: 🔹این جهان بر اساس سنت‌هایی (قوانین) اداره می شود که تخلف از آن ممکن نیست. از بین آنها، دو مورد از زیربنایی ترین سنن هستند که عدم توجه به آن‌ها باعث فهم غلط در فلسفه زندگی انسان و در نتیجه شبهه و سوال در رابطه انسان و خدا می‌شود. اول اختیار انسان و دیگری آزمایش انسان. 🔹با توجه به این نکته و در جواب شبهه فوق باید دانست که منظور از این‌که خدا روزی رسان است؛ یعنی تمام نعمت‌ها و روزی‌ها از سوی او سرچشمه می‌گیرد و اینکه او برای تمام انسان‌‌ها و موجودات به اندازه کافی رزق و روزی مقدر کرده است. 🔻اما این بدان معنا نیست که چون روزی مادی انسان از قبل مشخص و معین شده، اعمال انسان نقشی در آن ندارد و آن‌را کم و زیاد نمی‌کند و یا هیچ فردی از گرسنگی نخواهد مرد. بهره‌‌مندی از رزق خدا شرایطی دارد که با وجود آن شرایط روزی به فعلیت می‌رسد. (همانگونه که در قرآن، خداوند هدایتگر همه‌ی انسان‌ها و موجودات معرفی شده (سوره طه؛ ۵۰) ولی این به این معنا نیست که هیچ کس به دلیل سوءاستفاده از اختیار خود یا اسباب دیگر مانند شیاطین جن و انس، به گمراهی کشیده نمی‌شود.) 🔹بنابراین کسانی ‌که سعی و تلاشی در به دست آوردن روزی نمی‌کنند، قطعاً شرط جلب روزی را اجرایی نکرده‌اند. یا کسانی که با اسباب قطعِ روزی (مانند ستمگران، بیماری و...) مبارزه نکرده‌اند هم شرط دیگری را از کسب نکرده‌اند. 🔻یا کسانی که در برابر شکر نعمت‌هایی که خداوند به آنها داده کفران نعمت می‌کنند، اینان خود درهای گشایش روزی را به روی خود می‌بندند. قرآن کریم در این زمینه داستانی را از امت‌های گذشته نقل می‌کند: «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَرْیَةً کانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً یَأْتیها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللهِ فَأَذاقَهَا اللهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ بِما کانُوا یَصْنَعُون»؛‏ خداوند (براى آنان که کفران نعمت می‌کنند،) مثالى زده است. منطقه آبادى که امن و آرام و مطمئن بود و همواره روزیش از هر جا می‌رسید، امّا به نعمت‌هاى خدا ناسپاسى کردند و خداوند به سبب اعمالى که انجام می‌دادند، لباس گرسنگى و ترس را بر اندامشان پوشاند. (نحل؛ ۱۱۲) 🔹و البته همانطور که گفته شد گاهی نیز تنگی روزی برای آزمایش و امتحان است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»؛ قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و کاهش در مال‌ها، جان‌ها و میوه‌‏ها، آزمایش می‌کنیم و بشارت ده به استقامت ‏کنندگان. (بقره؛ ۱۵۵) 🔹خلاصه اینکه وقتی گفته می‌شود رزق همه برعهده خداست، همراه با شرایط آن گفته شده است. مانند اینکه مدیر یک کاروان به اعضای آن بگوید: «هیچ زاد و توشه ای لازم نیست همراه بیاورید همه برعهده من است» حال برای دریافت سهمیه باید قوانین گروه رعایت شود، اگر دزدی به کاروان حمله کرد، با آن مقابله شود، در مصرف آذوقه زیاده روی نکرد و نهایتاً اینکه فراموش نشود این دنیا محل آزمایش انسان است و گاهی لازم است از راه کم و زیاد شدن روزی امتحان شود. ✅نکته: با وجود کثرت عوامل قطع رزق و روزی، باز هم خدای مهربان از برخی از آنان گذشت می‌کند و علیرغم عدم شایستگی کافی، رزق بسیاری از ما را تأمین می‌کند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
ورود گوشت حرام و غیربهداشتی به کشور روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: فیلمی که در فضای مجازی که از کشتار حرام و غیربهداشتی منتشر شده است، مربوط به سال ۱۳۹۸ است و بررسی انجام شده نشان می‌دهد نه تنها چنین محموله ای به هیچ عنوان وارد کشورمان ایران نشده است بلکه اساسا سازمان دامپزشکی کشور اجازه واردات لاشه منجمد را به داخل کشور نمی‌دهد. نکته تاسف بار اینکه بر اساس بررسی صورت گرفته، این کلیپ از اساس و به طور کامل کذب محض بوده و به هیچ عنوان چنین محموله‌هایی مجوز ورود به ایران را ندارند. چراکه هیچ محموله پروتئینی اعم از گوشت قرمز و سفید(مرغ و ماهی) بدون تأیید ناظر بر ذبح شرعی و ناظر بهداشتی از گمرکات کشور ترخیص نخواهد شد و قطعا عودت یا معدوم می‌گردد. 🔹 پی‌نوشت ۱) در فیلم منتشر شده لهجه گوینده‌ی فیلم، غیرایرانی است. (دایه مهربان تر از مادر!!) ۲) گوینده فیلم اصرار دارد ۶ کامیون از سردخانه مزبور به مقصد ایران بارگیری کرده در حالیکه نفر دیگری که در فیلم است، می‌گوید از اینجا نبوده و از جایی شبیه اینجا بوده ولی گوینده حرف او را قطع می‌کند. (دقیقه ۱٫۲۳ فیلم) همین برای خردمندان کافی است!! ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
منظور از لیلةالقدر چیست؟ (وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ) 🆔 @shobhe_shenasi
⭕️ تسلیم‌شدگان به فضای مجازی 🔹اکثریت مجلس و ریاست آن از ترس غوغا و هیاهوی فضای مجازی و پس از دو سال معطلی، بی‌خیال قانونمند کردن این فضای "ولنگار" شده و عملا منافع خود را بر مطالبه و توصیه‌های رهبر انقلاب دراین باره، ترجیح دادند. 🔹 دولت سیزدهم هم اولویت خود را برخورد با ناظم مدرسه، منت‌کشی از اهالی پاکدامن سینما، رسیدگی به ماجرای ورزشگاه مشهد و مواردی از این دست قرار داده و کوچکترین برنامه یا طرحی برای مهار بی‌قانونی حاکم بر فضای مجازی ندارد و اکثر مدیران آن چنان مقهور اراذل و اوباش حاکم بر فضای مجازی شده‌اند که اجرای قانون و انجام وظایفشان را به واسطه مخالفت چند شاخ فضای مجازی، تعطیل می‌کنند. 🔹عدلیه هم آنچنان از قلدرهای فضای ولنگار مجازی حساب می‌برد که اجرای حکم اعدام قاتلان و آدمکشان را به تعویق می‌اندازد و از مجرمان حرفه‌ای و گستاخی مانند "نرگس محمدی" حساب می‌برد و ... ▪️و همه اینها در حالی است که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، گرگ‌های اروپایی، سعودی‌ها و تکفیری‌ها و پیرزنان منافق ساکن آلبانی، با حداکثر استفاده از ولنگاری حاکم بر فضای مجازی، مشغول تخریب روح و جان مردم ایران در "سنگین‌ترین جنگ روانی تاریخ" اند و در صورت استمرار این وضع بعید نیست که دیگر فردایی برای تحقق آرزوهای رئیس مجلس و مسئولان منفعل دولت سیزدهم و کاسه‌لیسان اطرافشان باقی نماند و آنچه در جنگ نظامی محقق نشد در جنگ روانی حاکم بر فضای ولنگار مجازی محقق شود! ❇️ و این در حالی است که ساماندهی این فضا و قانونمند کردن آن در مسیر منافع و امنیت ملی ج.ا.ا به اراده ای انقلابی و روحیه‌ای جهادی نیاز دارد و به لطف خدا توانایی و دانش جوانان انقلابی ما برای اداره صحیح این فضا کفایت می‌کند. یادمان نرود در عرصه فضای مجازی رزمندگان گمنامی داریم که به سادگی آب خوردن از دیوارهای آتشین سامانه‌های صهیونیستی عبور کرده و فناوری مجازی بنی‌صهیون را زیر گام‌هایشان خورد می‌کنند! @pas_kouchehaie_enghelab
💌تشکر مدیر اینستاگرام از ایرانیان 🔹مردم ایران! شما در شرایط سخت اقتصادیِ کشورتان، سالیانه هزاران میلیارد تومان بابت خرید اینترنت خارجی و بخشی از آن‌را به‌خاطر استفاده از اینستاگرام پرداخت می‌کنید که مبلغی از این پول به بنده می‌رسد. به ازای عضویت و فعالیت هر یک نفر از شما، چند صد دلار به ارزش شرکت بنده اضافه می‌شود. بیشترین درآمدم از فروش اطلاعات خصوصی شما عزیزان است. اینستاگرام با کمک شما روزبه‌روز قدرتمندتر شده و بزرگ‌تر می‌شود🙏 🔹مدال افتخاری به رسم ادب ارسال می‌کنم برای نصب روی سینۀ مسئولین نهادها و قرارگاه‌های انقلابی دچار اختلال که با تلاش شبانه‌روزی و صرف هزینه‌های نجومی، تعداد زیادی از قشر مذهبی و حزب‌اللهی را به عضویت اینستاگرامِ✡ما درآوردند و موجب شدند به اطلاعات ارزشمند افرادی که حتی در خواب هم نمی‌دیدیم، دسترسی پیدا کنیم و جامعه اطلاعاتی ما کامل‌تر شود و از طرفی به هدف مهم دیگرمان هم رسیدیم؛ یعنی تأثیرگذاری بر خانواده‌های این قشر مهم در ایران، که متأسفانه حتی حاضر به دیدن ماهواره هم نبودند🎖 🔹از رسانه‌های ایران به‌خصوص رسانه ملی، از آموزش‌و‌پرورشِ عزیز و دیگر عزیزانِ دل که به تبلیغ و توسعه بی‌نظیر ما در ایران کمک ویژه کردند هم تشکر ویژه می‌کنیم💋 🔹در این‌جا جا دارد از حامیان اصلی ما و تمام ابزارهای خارجی، که رشد و توسعۀمان را در ایران، مدیون این عزیزان هستیم، یعنی آقایان ابوالحسن فیروزآبادی، نصرالله جهانگرد و محمدجواد آذری‌جهرمی که نور چشم ما هستند و سلبریتی‌های مهربان هم تشکر کنیم❤️ و البته حق‌وحساب‌شان هم محفوظ! 🔹همان‌طور که می‌دانید ما از زیرساخت‌های مخابراتی شما استفاده می‌کنیم و قوانین کشور شما را هم زیر پای‌مان له می‌کنیم؛ پس شما برای فعالیت در اینستاگرام، طبق قوانین ما باید فعالیت کنید و و سپاه را تروریست بدانید و فقط حق دارید علیه آن‌ها مطلب بگذارید، وگرنه ما مثل شما ترسو نیستیم و حذف‌تان می‌کنیم و شما هم با خفت و خاری برمی‌گردید و دوباره حساب‌تان را از صفر می‌سازید و ما تا اثرگذار شدید حذف‌تان می‌کنیم و این اتفاق که برای ما خیلی مثبت است، مدام تکرار می‌شود😎 🔹کلام آخر این‌که شما نخواهید توانست جایگزینی بومی برای اینستاگرام داشته باشید و دوستان «امنیتیِ آلوده به ما» در ایران، این اجازه را به شما نمی‌دهند؛ پس به حرف‌های افراطی‌ها توجه نکنید که مثلاً می‌گویند: حمایت از کالای ایرانی، رونق اقتصادی، تولید ملی، ما می‌توانیم، حمایت از جوان ایرانی و... و این را بدانید که قدرت تغییرات (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...) کشورتان و افکار مردم‌تان در دست ماست؛ پس در ساخت آیندۀ بهتر برای ما و ایجاد تغییرات اصلی در نظام ایران همچنان با فعالیت‌تان در اینستاگرام به ما اعتماد کنید و این را بدانید که بالاخره پیشرفت ما در ایرانِ شما طبیعتاً مشکلاتی هم خواهد داشت که شما از آن‌ها به‌عنوان آسیب نام می‌برید، مانند: خودکشی‌ها، طلاق‌ها، تجاوزها، خیانت‌ها، بی‌قانونی‌ها، مشکلات اقتصادی، قتل‌ها و... که البته اصلاً مهم نیست و پس از مدتی برای‌تان عادی می‌شود. 🔺در پایان از صبر و تحمل بی‌پایان قوۀ مهربان قضائیه و دیگر دستگاه‌ها و مسئولین لطیف و مصلحت‌اندیش ایرانی هم کمااال تشکر را داریم👏 ✍ دوست‌دارتان، آدام موسری از اسراییلِ به همت شما بزرررررگ💪 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
@jebheh
🔘 بر سر مسئولان فضای مجازی فریاد بزنید 🔻آیت‌الله در دیدار با دبیر منصوب روحانی در شورای‌عالی فضای مجازی (که خودش مسبب اصلی فجایع مجازی‌ست) عملکرد چند جانبه، تولید محتوای مناسب و جذاب و جلب اعتماد مخاطبین را تنها راه‌کار مناسب در مواجهه با دشمن در فضای مجازی دانستند. ❇️ این در حالی است که به تعبیر مقام معظم رهبری فضای مجازی کشور ما یک فضای رها شده‌ای است که مدیریت آن در اختیار بیگانگان است و در این خصوص فرموده‌اند: ❇️ «ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند.» ♨️ جناب آقای حسینی بوشهری! زمانی که عوامل مسلط بین‌المللی بدون هیچ قانون بازدارنده‌ای مدیریت فضای مجازی ما را در دست گرفته‌اند، تولید محتوای مناسب و جذاب تأثیر مطلوب را نخواهد داشت. به عنوان نمونه ما اجازه نداریم در 🇺🇸اینستاگرام یک محتوای مناسب و جذاب برای ترویج مکتب منتشر کنیم. ♨️ بنابراین امثال آقای حسینی بوشهری باید بر سر مسئولان فضای مجازی فریاد بزنند، نه این که با بیان کلیاتی از این فضا، به مطالبات بر حق مقام معظم رهبری پشت پا بزنند. ♨️ جهاد تبیین مسئولان حوزوی در خصوص مدیریت فضای مجازی نباید منحصر در بیانات و بیانیه‌های ضعیفی باشد که مسئولان مربوطه اهمیتی به آن ندهند. 🖋 محمد #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔻 دربارۀ طرحِ تنظیم‌گریِ فضای مجازی مهدی جمشیدی __________________ [1]. یکی از مصداق‌های آشکار مسألۀ «روایت» که آیت‌الله خامنه‌ای آن را مطرح کرد، طرح تنظیم‌گری فضای مجازی بود که جریانِ انقلابی در مجلس نتواست آن را پیش ببرد؛ چراکه در همان آغاز، «برچسب‌های منفی» در قالب «روایت‌های دروغین»، کار خود را کردند و «بازنمایی‌ها» از این طرح، آن را طرحی «در مقابل مردم» و با «جهت‌گیری انسدادی» تصویر نمودند، حال‌آن‌که «واقعیّت»، امر دیگری بود. [2]. مسأله عبارت است از «رهاشدگی» یا «وِل‌بودن» فضای مجازی. امر مبهم و پوشیده‌ای نیست که محتاجِ تصریح و تکرار باشد. اندیشۀ ناگفته امّا مولّد این طرح، «عبور از ولنگاری» در فضای مجازی و «ایفای نقشِ حاکمیّتی» در برابر آن است؛ چنان‌که روحِ حاکم بر طرح، این فکر را بیان می‌کند و بر آن تکیه زده است. فضای مجازی، «عرصه‌ای برای حکمرانی» است و نباید آن را به دلیل مجازی‌بودن، «بی‌اهمّیّت» و «سبک» انگاشت و به حال خویش «رها» کرد. این‌همه در حالی است که ما اکنون در دورۀ «پیشاحکمرانی» نسبت به فضای مجازی به‌سرمی‌بریم و از «تعیین‌کنندگی» و «مشروط‌کنندگی» آن غافلیم. [3]. «نظم‌بخشیدن به بازیگریِ بازیگرانِ متعدّد در فضای مجازی»، به معنی ندیدن آنها نیست، بلکه قاعده‌پردازی برای حرکت‌دادن آنها در راستای «حقوق کاربران» است؛ حقوقی که اکنون به‌صورت گسترده، نادیده انگاشته می‌شوند. پس مسأله، «انکار تعدّدها و تکثّرها» نیست، بلکه «افکندنِ چترِ واحدِ حکمرانی بر سر آنها» است. در طرح، انحصارها شکسته شده و «خودکامگی» و «خویش‌مداریِ» بسترگاه‌ها، محدود شده و همگی به «پاسخگویی» و «مسئولیّت‌پذیری» فراخوانده شده‌اند. یکی از لایه‌های «رهابودنِ فضای مجازی»، همین «انحصارها» و «خودمرکزبینی‌ها» بوده است که «نقشِ حاکمیّت» را رقیق و ناچیز کرده است. هوشمندیِ طرح در این نهفته است که اوّلاً، می‌خواهد از «ظرفیّتِ حکمرانیِ بومی» در راستای تحدیدِ اقتدارِ بیرونی و غربیِ فضای مجازی استفاده کند و بر اساس «حریم و مرز ملّی»، مانع هضم‌شدن ما بشود؛ و ثانیاً بر آن است که از زوایۀ «کاربران و حقوق آنها» به مسأله بنگرد و حاکمیّت را هوادار و مدافع آنها معرفی نماید. [4]. این طرح، ناظر به اکنون است، امّا مسیر «تجدیدنظرهای روزآمد» و «بازاندیشی‌های اقتضایی» را مسدود نکرده و می‌توان آن را در دوره‌های زمانیِ مشخّص، «نوسازی» و «بازسازی» کرد، همچنین تلقّیِ «حداکثری» و «پهن‌دامنه» از قانون‌گذاری نداشته و نخواسته است همۀ جنبه‌های فضای مجازی را به «امر تقنینی» فروبکاهد، بلکه برعکس باید گفت از همۀ «اهرم‌ها و استعدادهای تقینی» نیز بهرۀ کافی و کامل نبرده است. پس هرچند جنبۀ تقنینیِ طرح، به اقتضای رسالتِ خاصِ مجلس، پُررنگ و برجسته است، امّا درعین‌حال، طرح از «لایه‌های فرهنگی و معنایی» نیز غفلت نکرده؛ چنان‌که اوّلاً، به «حمایت از تولیدِ محتوا‌های سالم در فضای مجازی»، توصیه کرده است؛ و ثانیاً، فارغ از ساختارهای رسمی و اداری، به «حقوق کاربران» و «اقتدار خانواده» نیز نگریسته است. [5]. اگر لازمۀ تنظیم‌گریِ معقول و دینی، «توازن میان وجوهِ سلبی و ایجابی» و «به‌صحنه‌آوردن قدرتِ حاکمیّت در برابر سیل جهانی‌سازی» و «ترجیح جامعۀ مدنیِ دینی بر ساختارهای دیوان‌سالارانه» و «جهت‌گیریِ ارزشی در مقامِ طرّاحیِ مناسباتِ کاربران» و «خارج‌ساختنِ تدبیر فضای مجازی از اقتضائات جناحی» است که باید گفت این قواعد در طرح، مدخلیّت و حضور دارند. ازآنجاکه در طرح، فضای مجازی از گسترۀ «اختیارِ انحصاری و متمرکزِ هر یک از قوای سه‌گانه» خارج شده و شأن و هویّتیِ «فراقوّه‌ای» برای تدبیر و طرّاحیِ فضای مجازی در نظر گرفته شده است، اختلال‌زا و تزاحم‌افکن نخواهد بود، بلکه به «ولنگاری» و «بی‌صاحبی» و «رهاشدگیِ» کنونی پایان می‌دهد و در یک «تقسیم‌کارِ منطقی»، نقش‌ها و مسئولیّت‌ها را صورت‌بندی می‌کند. در این طرح، بنا نیست شورای عالی فضای مجازی به «حاشیه» برود و «هیچ‌کاره» شود، همچنان‌که بنا نیست یک نهاد عالی، درگیر «فرآیندهای عملیاتی و میدانی» شود و فضای مجازی را «به کلّی» در اختیار خویش بگیرد. «سهمیه‌بندیِ اختیار» و «توزیعِ قدرت» در میان نهادها، به‌گونه‌ای که نوعی «مشارکت خطّی» و «هم‌افزاییِ حداکثری» و متناسب با ظرفیّت‌ها و امکان‌های نهادی تحقّق بیابد، یکی از مزیّت‌های این طرح است، نه نقطۀ ضعف آن. این طرح، «برخاسته» از نگاه سیاستی است نه «دربرگیرندۀ» سیاست‌گذاری، و آنچه که برخاسته از «سیاست‌گذاری» است، می‌تواند در قلمروی «تنظیم‌گری» قرار داشته باشد. طبیعی است که شورای عالی فضای مجازی، باید در پی سیاست‌گذاری باشد و مجلس به دنبال تنظیم‌گری. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر استاد روح‌الله درباره حاشیه‌سازی‌های رسانه‌ای و موضوع فیلترینگ👆👇 👉 https://aparat.com/v/vEhwB 🔺رسانه‌ها بیشتر به حاشیه می‌پردازند و اگر حاشیه‌ای گیر نیاوردند، خودشان حاشیه می‌سازند! 🔺کسی با همه فیلترینگ مخالف نیست! و ما هم با همه فیلترینگ هم موافق نیستیم! 👨‍🏫 اطلاعات بیشتر در دوره👇 👉 https://24on.ir/g/1/9 #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh