eitaa logo
امامت و امارت
187 دنبال‌کننده
82.8هزار عکس
45.9هزار ویدیو
4هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻شوخی کاربرهای توییتر در مورد روز پدر و تیکه کلام‌های مشترک باباها 📍روز اونایی که «هیچ معلومه این تلویزیون برای کی روشنه؟!!» بر همگان مبارک 📍روز اونایی كه كولر رو خاموش می‌كنن مبارک 📍روز اونایی که «ویدیوها رو با بالاترین صدای ممکن نگاه می‌کنن» ‏مبارک :) 📍روز همه اونایی که با جون و دل می‌شینن اخبار می‌بینن و آخرش می‌گن فلان فلان شده‌ها همش دروغ می‌گن مبارک 📍روزِ اونايى كه همه‌ بچه‌هاشونو به یه اندازه دوست دارن ولی دختراشونو یه کم بیشتر، مبارک 📍روز مرد به همه اونایی که با یه زیر پیرهن لنگری خوشحال شدن تبریک می‌گم 📍روز «از اتاقت میای بیرون چراغو خاموش کن» مبارکه 📍روز اونایی که بودنشون با عشق آرامش و امنیت گره خورده مبارک 📍روز اونایی که[ نمی‌خواد حالا به مامانت بگی خودم برات یه کاریش می‌کنم] مبارک 📍روز ‌همه اونایی که بچه‌هاشونو قبول ندارن مبارک! 📍روز اونایی که «کلاه گذاشتن سرت گرون خریدی» مبارک 📍روز مرد رو به اونایی که زندگی مجبورشون کرد زود بزرگ شن هم تبریک می‌گم. 📍روزِ ‏من همسن تو بودم دوتا خانواده رو نون می‌دادم مبارک  📍‏روز اونی که رومون نمی‌شد بهش بگیم دوسش داریم و ببوسیمش مبارک. 📍‏روز کسی که در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد و درحالیکه داری تصعید می‌شی میاد کلید کولرو می‌زنه و می‌گه بزار یکم استراحت کنه مبارک 📍روز چند خریدی؟ ۳۰۰تومن ۱۰ تومنم نمی‌ارزه انداختن بهت مبارک ✅ @Masafe_akhar
🔻کشف بزرگ ترین مار جهان در ونزویلا 🔻 😱این مار غول پیکر که می بینید 43 متر طول و 6 متر پهنا دارد 😱😱 ارتش دانش‌آموزان ونزویلا این مار غول پیکر را شکار کرده و به هلاکت رسانده اند😱😳 فیلم کامل این مار در کانال زیر سنجاق هست 😱👇 https://eitaa.com/joinchat/2327052374Ccc92ebb543 🔴🚫همگی زود بیایید😱😍
یکی از اصلی‌ترین لوازم دستیابی به اهداف انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی بدون تردید حضور نسل جوان مؤمن و انقلابی در صحنه است. این نسل در کشور پراکنده است و به تصریح مقتدای انقلاب روز به روز بیشتر می‌شوند؛ «جوانهایی که امروز در این کشور برای احیاء اسلام، برای اقامه دین با جد مشغول کارند، بحمدالله روزبه‌روز دارند زیاد می‌شوند. اینها همانهایی هستند که به فضل الهی، به حول‌وقوّه‌ الهی، هر دشمنی از جمله آمریکا و صهیونیست را به زانو خواهند فکند.» (بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر ۳۰/۶/۱۳۹۵) مساجد یکی از اصلی ترین صحنه های حضور جوانان است. امام جماعت جوان و پرشور و انقلابی میتواند موتور محرکه مسجد برای حضور جوانان در مسجد باشد. بسیاری از مساجد ما با حضور امام جماعت سالخورده و برنامه های پیرمرد محور خالی از جوانان شده است. اگر در شرایط کرونایی نبودیم قطعا تمام مساجد ما اکنون حداقل یک برنامه برای بزرگداشت حاج قاسم عزیز داشتند اما ای کاش مسولین مساجد و بسیج مساجد میدانستند که بزرگداشت حاج قاسم نه با برگزاری یادواره و مراسم که با پیمودن راه و فکر اوست. کاش مساجد ما و بسیج مساجد با جوان گرایی از امام جماعت مسجد تا فرمانده بسیج مسجد فکری به حال چهره کسالت بار مساجد میکردند.
کادر سازی در تشکل به این معنی است که هر تشکل باید نیروهای مولد تولید کند. یعنی نیرویی که اوهم مثل تشکلش دغدغه آدم ها را داشته باشد. مثلا اگر حتی یک مکانیک هم تولید می کند این مکانیک دغدغه این را داشته باشد که دونفر مکانیک دیگر مثل خودش تربیت کند. شما الان ببینید خطر یک معتاد این است که دونفر دیگر را هم معتاد می کند و ما باید از همین درس بگیریم. هرکجا بودیم سعی کنیم اثرگذار بر دیگران باشیم. تشکل باید طوری رفتار کند که اعضایش هرکجا که بودند همان اهداف را دنبال کنند و آن دغدغه و هدف اصلی به تک تک افراد هم تزریق شده باشد. یکی از نکات مهم دیگر این است که بنده تشکلی را کادرساز می دانم که وقتی کسی در فضای آن قرار می گیرد اشکالاتش رو شود. اگر در یک تشکل مدام تعارف وجود داشته باشد و مدام ملاحظه افراد باشد که مبادا ناراحت شوند یا ما اعتبارمان از دست برود، این تشکل مرده است. در تشکل کادرساز درگیری و تنش بیشتر است چون لازمه حرکت، درگیری است. در تشکل کادرساز آدم ها به هم کار دارند و از کنار عیب های هم بی تفاوت رد نمی شوند. نشانه تشکل کادرساز این است که اگر مثلا بنده آدم بی نظمی هستم، وقتی وارد این فضا بشوم، این عیب من خودش را نشان می دهد. بعضی از تشکل های ما جمع مفردات هستند. یعنی افراد کنار هم جمع شده اند اما دلهایشان با هم نیست و دغدغه و هدف مشترکی ندارند. در واقع اینها جمع نیستند بلکه تجمعند. از آن طرف هم هستند افرادی که دور از همند اما دلهایشان به هم نزدیک است و چه بسا با یک صحبت تلفنی پنج دقیقه ای باری را از روی زمین بردارند. لذا مالک نمی گوید علی جان مرا جایی بگذار که مدام قدوبالای تورا ببینم از انطرف هم بودند افرادی که دور علی بودند اما به رویش شمشیر کشیدند. پس این نکته هم خیلی مهم است که بدانیم افرادی که دور هم جمع شده اند بعنوان یک تشکل، برای چه جمع شده اند؟ استاد معماریانی مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
تطابق قول و فعل مربی یک مربی باید تا انجا که می تواند خود عامل به احکام و دستورات دین باشد تا مربی هم اینگونه تربیت شود. مثالی است معروف که می گویند : 🔸 اگر مربی مکروهی انجام دهد متربی دچار گناه می شود 🔸 لذا بهتر است که مربی خود عامل باشد به احکام الله . گناه به طور کلی اثر تخریبی عجیبی برشخصیت انسان دارد . بویژه برای مربی و معلم ، گاهی ممکن است یک گناه دستاورد تربیتی یک عمر انسان را هدر دهد . شهید ثانی (ره) دوری از گناه را سبب تقویت حافظه می داند . با توجه به همین نقش حساس گناه در مورد عالم است که امام صادق(ع) می فرماید : یغفر للجاهل سبعون دنبا قبل ان یغفر للعالم ذنب واحد . . جزوه تعلیم و تربیت رضا محمدی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
‌معرفی کتاب  کتاب اصول کار فرهنگی این کتاب تبیین بایسته های «فعالیت های فرهنگی» است. در این کتاب تلاش شده تا به ابعاد مختلف انجام فعالیت های خرد و کلان فرهنگی نگریسته شود و با نگاهی اجمالی و در بعضی موارد با بررسی تفصیلی هر آن چه را که در کار فرهنگی دینی با جوانان و نوجونان مورد نیاز است مورد مطالعه قرار گیرد. عناوین سرفصل های متعدد کتاب که حکایت گر محتوای آن است به شرح ذیل می باشد. جوشناسی، مدیریت فرهنگی، روش شناسی کار فرهنگی و ایجاد طرح فرهنگی، اصول برنامه ریزی و آسیب های آن، مهارت شناسایی و جذب و ارتباط گیری، اخلاق کار فرهنگی و آسیب شناسی کار فرهنگی. نویسنده در پایان و در قالب دو فصل دیگر، نمودار کار فرهنگی و چارت پیشنهادی خود برای مجموعه های فرهنگی را نیز عرضه داشته است.   نویسنده : سید مجتبی حسینی ناشر: کوله بار فرهنگی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خود کنترلی تشکیلاتی 📌 خودمان را بازخواست کنیم 🔸 از نظر خودم ، در وظیفه ام کم کاری نکردم... 🔸 از من بهتر مگه میتونستن پیدا کنن؟؟؟ 🔸 خیلی بیشتر از توانم دارم کار میکنم... ▪️ این جملات را به تکرار در مجموعه های از هم پاشیده میتوان شنید ، مجموعه هایی که با بررسی عملکرد اعضای آن به راحتی میتوان به این مساله پی برد که هیچ خط کشی بر عملکرد این اعضا تعریف نشده است و هریک خود را در حد یک اسطوره قبول دارند در صورتیکه با بررسی و بازخواست عملکردشان به راحتی می توان به این نتیجه رسید که اینگونه اشخاص برای تشکیلات ثمره ای جز هیچ ندارند. ▪️ باید بدانیم در اینگونه مجموعه ها به دلیل نبود ، سرانجامی جزء شکست در انتظار این مجموعه نخواهد بود. ▪️بهترین راه جهت مبتلا نشدن مجموعه ها به این مشکل ، ایجاد یک در درون تک تک اعضا برای خود کنترلی ست ، به نحوی که عضو ها ، بعد از شناخت اصول و هدف تشکل ، نسبت به چگونگی اقدام ها و فعالیت خود آنهم طبق اصول تشکل ، یک خودکنترلی فعال داشته باشند . پس چه بهتر قبل از انکه عملکردمان مورد بازخواست قرار گیرید خودمان ، خودمان را بازخواست کنیم.... ▫️ پیامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال از هر سرپرستى نسبت به آنچه سرپرستى اش را به او وا گذار كرده است بازخواست مى كند ؛ خواه از آن به خوبى سرپرستى (نگهدارى) كرده باشد، يا تباهش كرده باشد .(كنز العمّال) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⁉️ چگونه به سوالات و شبهات معرفتی متربیان پاسخ دهیم؟ 👌 چند نکته مهم در پاسخ به این پرسش مبتلابه مربیان وجود دارد: 1️⃣ در بسیاری مواقع، متربیان با پرسیدن میخواهند با مربی ارتباط برقرار کنند. بنابراین چه بسا نحوه تعامل و ارتباط شما، مهم تر از محتوای پاسخ باشد. متربی حس کند شما خوب به سوال و حرفهای او گوش میدهید. سوال پرسیدن را ارزشمند نشان میدهید و او را تحقیر نمیکنید. خود او را صاحب فکر میدانید و از خود او در پاسخگویی کمک میگیرید. اگر پاسخ را بلد هستید ذوق نمیکنید و فخرفروشی نمیکنید. اگر پاسخ را بلد نیستید بر خودتان مسلط هستید و متربی را نمیپیچانید. هر چند در برخی موارد گفتن "نمیدانم" اشکالی دارد اما در عین حال نباید ابراز ضعف کنید بلکه میتوانید با طرح پرسشهایی و کمی گفتگو، از متربی بخواهید بیشتر فکر کند و پاسخ کامل را به جلسه بعد موکول کنید. 2️⃣ به نوع پرسش مخاطب توجه کنید. چرا که پرسش انواع مختلفی دارد. در روایتی از امیرالمومنین علیه السلام به دو نوع پرسش اشاره شده است: امیر مومنان(ع) به ابن الکواء فرمود: «وَیْلَکَ! سَلْ تَفَقُّهاً وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً، وَیْلَکَ! سَلْ عَمَّا یَعْنِیکَ وَ دَعْ مَا لاَ یَعْنِیکَ؛[41] وای بر تو، برای برای فهمیدن مطلب سؤال کن؛ نه برای اذیت کردن، و ای بر تو، از چیزی سؤال کن که تو را راهنمایی کند و آنچه را که رهنمائیت نمی‌کند رها کن!» برخی از انواع پرسش: الف) پرسش تفقّهی: برای فهم بیشتر میپرسد. ب) پرسش تعنتی: برای آزار و اذیت و به منظور تمسخر شما میپرسد ج) پرسش ارتباطی: جواب پرسش مطلوب مخاطب نیست بلکه فقط قصد ارتباط و مطرح کردن خود را دارد. د) سوالات بیهوده: پرسشهای بیهوده به پرسشهایی گفته می‌شود که دانستن پاسخ آن هیچ فایده‌ای ندارد. ه) پرسشهای ممنوع: پرسشهایی که برای مخاطب در این سن و یا کلا ممنوع است. از بین این انواع پرسش، نوع اول (تفقّهی) لازم است وقتی برای پاسخ منطقی و صحیح صرف شود. و برای باقی پرسشها باید مواجهه دیگری کرد. 3️⃣ در پرسش ها زود سراغ پاسخگویی نرویم. اگر کمک کنیم خود متربی مطلبى را بیابد برای او ماندگار میشود ولی مباحثی که ما ارائه میکنیم ماندگاری زیادی نخواهد داشت. بدین منظور میتوانیم پرسش را با پرسش پاسخ دهیم تا جایی که خود متربی پاسخ دهد. به این منظور باید ببینیم پس ذهن خود متربی چه میگذرد. به چه چیزهایی یقین دارد که بتوانیم همان یقینیات را برای رسیدن به پاسخش پایه قرار دهیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فضای مسجد ده کیلومتر مربع است نه ۲۰۰ مترمربع سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که خود تربیت‌یافته فرهنگ مسجد و از بزرگ‌ترین مدافعان حریم مسجد و حرم‌های اهل بیت(ع) بود، در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که مردادماه ۱۳۹۶ برگزار شد، به ایراد سخنرانی درباره فرهنگ مسجدی پرداخت. شهیدسلیمانی در این سخنرانی تاریخی، ضمن انتقاد به چندشغله و خسته بودن برخی ائمه جماعت، این نکته را مطرح می‌کند که امام جماعت باید محدوده کار فرهنگی خود را به کل محله تعمیم دهد و با اقشار مردم، چه با حجاب و چه کم‌حجاب، چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا را فرزندان جامعه بداند. صوت ۲۸ دقیقه ای این سخنرانی تاریخی را بشنوید. مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
امامت وامارت پردیسان گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان https://eitaa.com/akbarzadehh
*صلوات خاصه ( امام امیرالمومنین علی علیه السلام )* اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَخِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّهِ وَ صَفِيِّهِ [وَ وَصِيِّهِ‏] وَ وَزِيرِهِ وَ مُسْتَوْدَعِ عِلْمِهِ وَ مَوْضِعِ سِرِّهِ وَ بَابِ حِكْمَتِهِ وَ النَّاطِقِ بِحُجَّتِهِ وَ الدَّاعِي إِلَى شَرِيعَتِهِ وَ خَلِيفَتِهِ فِي أُمَّتِهِ وَ مُفَرِّجِ الْكُرَبِ [الْكَرْبِ‏] عَنْ وَجْهِهِ قَاصِمِ الْكَفَرَةِ وَ مُرْغِمِ الْفَجَرَةِ الَّذِي جَعَلْتَهُ مِنْ نَبِيِّكَ بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصْرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ الْعَنْ مَنْ نَصَبَ لَهُ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْصِيَاءِ أَنْبِيَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ . مولود الکعبه .میلاد النور مبروک❤️❤️❤️❤️❤️ 🌹بیت الرضا علیه السلام
خداداد زنجانی: 🌹با سلام و عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام🌹 👌🏻پنج سفارش فوق العاده زیبا ❤️امیرمومنان حضرت علی علیه السلام: 💠شما را به پنج چیز سفارش می کنم که اگر در طلب آنها متحمل رنج زیاد شوید سزاوار است: 1⃣🔹جز به خدا امیدوار نباشید . 2⃣🔹 غیر گناه خود از چیزی نترسید. 3⃣🔹اگر چیزی را بلد نیستید از گفتن نمی دانم خجالت نکشید. 4⃣🔹اگر چیزی را نمی‌دانید در یادگیری آن خجالت به خود راه ندهید . 5⃣🔹 همواره صبر پیشه کنید که صبر در ایمان مانند سر در بدن است. بدنی که سر نداشته باشد خیری در آن نیست و ایمانی که صبر نداشته باشد نیز خیر ندارد. 📚 نهج البلاغه 🕋⚘🌸 🇮🇷ارسال ازمربی طرح امین.زنجانی میانجی⚘
📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت ۹۹ 🔰 ادوار تاریخی لیبرالیسم در ایران از آنچه پیش از این آوردیم روشن شد که لیبرالیسم تجسّم نفسانیت بشر جدید و ایدئولوژی ترویج و توجیه سرمایه‌سالاری و اباحیت بوده است و هسته مرکزی تفکّر سیاسی جدید غربی را تشکیل داده و جزء لازم آن بوده است. این ایدئولوژی مظهر خودبنیادی و اعراض از حق در تمدّن غربی است. اگر لیبرالیسم رکن اصلی و لاینفکّ تاریخ تمدّن غرب در عصر جدید بوده، در نسبت با تاریخ ما پدیده‌ای کاملاً وارداتی به‌شمار می‌رود. شواهد تاریخی گواه بر این امرند که ایدئولوژی لیبرالیسم در ایران از دل مجامع فراماسونری در لندن و تهران پدید آمده و نقش و وظیفه تاریخی آن برقراری نظام غارتگرانه سرمایه‌سالاری و تعمیق غرب‌گرایی بوده است. ♦️به بیان دیگر، لیبرالیسم، سرپل ایدئولوژیک وابستگی تمام‌عیار ما به بیگانگان بوده است. دو عامل اساسی در تعیین زمینه‌ها و شرایط جذب فرهنگ لیبرالیسم غرب در میان قشرها و گروه‌های مختلف اجتماعی نقش داشتند: ۱. آشنایی و برخورد با غرب؛ ۲. غیبت تفکّر و معرفت دینی و ضعف یقین و به‌دنبال آن فطور و سستی در ایمان و اعتقاد به سنّت‌های الهی و آسمانی. در اغلب جوامع غیر غربی، به‌ویژه در جوامع اسلامی و از جمله در ایران، دو عامل یاد‌شده بیشتر در میان رجال سیاسی و دربار، حضور داشت و بعد از رجال سیاسی، دیگر قشرهای شهری و قبل از همه بازار در مواجهه با غرب قرار می‌گیرد؛ زیرا بازار در کار تجارت بوده و از امکانات مالی و رفاهی مناسب نیز برخوردار است. 🔹رجال سیاسی به جهت تماس با غرب، مناسب‌‌ ترین افراد برای لژهایی بودند که قصد جذب نیرو داشتند، مانند: سفیران، وزیران امور خارجه، اشراف‌زادگان و درباریانی که برای اوّلین‌بار جهت کسب مهارت‌ها و علوم غربی راهی غرب می‌شدند. از سوی دیگر نقشی که رجال سیاسی در اجرای سیاست‌های غربی می‌توانستند برعهده گیرند، عامل دیگری بود که نظر لژ‌ها را قبل از همه به خود جلب می‌کرد. نخستین مروّج لیبرالیسم و غربزدگی در ایران در زمره اوّلین ایرانیان بودند که به عضویت فراماسونری در آمدند. ادوار تاریخی حیات لیبرالیسم در ایران را می‌توان این‌گونه فهرست کرد: ـ لیبرالیسم عهد مشروطه (دوره اوّل)؛ ـ لیبرالیسم عهد پهلوی (دوره دوم)؛ ـ لیبرالیسم پس از انقلاب اسلامی (دوره سوم). 🔸لیبرالیسم عهد مشروطه لیبرال‌ها در دوره مشروطه اصلی‌ترین نمایندگان و حامیان استعمار انگلیس و روس در ایران بوده و نقش‌ تاریخی ایشان ایجاد زمینه‌های ترویج مدرنیسم و غربزدگی در ایران، سوارشدن بر جنبش اعتراضی و عدالت‌خواهانه مردمی در مشروطه و تبدیل آن به ابزاری جهت محدودکردن نفوذ اسلام و روحانیون بوده است. جریان منورالفکران لیبرال، بیشترین همت خود را دراین دوره به تغییر نگاه به دین و ایجاد نگاه مثبت به غرب به کار گرفت . تعداد قابل توجهی از این منورالفکران را ملاحظه می کنیم که با استفاده از روشهای مختلف، مخصوصا تدوین ونشرکتاب، ایجاد روزنامه ها و نوشتن مقالات، تشکیل انجمن ها و محافل فرهنگی و سیاسی ، انتشار شبنامه ها و رواج اتهامات مختلف، بردن شاهان به سفرهای اروپایی، حضور در مناصب قدرت مخصوصا درصدر اعظمی و وزارت دربار و خارجه و معارف، به دنبال تحقق این هدف بودند. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
📚 بررسی جریانهای مارکسیستی ✍🏼 قسمت ۴۶ 🔰اتحادیه کمونیست‌های ایران یکی دیگر از تشکلهای مارکسیستی در ایران اتحادیه کمونیست‌های ایران بود که در اواخر سال ۱۳۵۵ در پی اتحاد و ادغام دو گروه کمونیستی که عبارت از "سازمان انقلابیون کمونیست" که سازمانی مائوئیست در خارج از کشور بود و «گروه پویا» که اعضایش بعضاً برای آموزش جنگ چریکی به فلسطین رفته بودند، تشکیل شد. "سازمان انقلابیون کمونیست" در سال ۱۳۴۸ در یک محفل دانشجویی خارج از کشور تشکیل شد و ۶۰-۵۰ نفر از دانشجویان ایرانی را با ایدئولوژی مارکسیستی به عضویت درآورد. و "گروه پویا" نیز شاکله اصلی اش از اعضای محفل گروه  فلسطین بودند که پس از خروج از کشور مدتی در عراق و سپس در لبنان به سر بردند و اکثر اعضای آن دانشجویان ایرانی در آمریکا بودند که مخالف شاه بوده و علیه رژیم فعالیت سیاسی- فرهنگی می‌نمودند. اعضای این گروه در ماه‌های آخر پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به ایران آمده و به «اتحادیه کمونیست‌های بخش داخل» معروف گشتند. از جمله فعالان شناخته شده این اتحادیه در خارج، از سیامک زعیم،  عبدالرحمان آزمایش، حسین ریاحی و فرید و وحید سریع القلم می توان نام برد. ♦️اتحادیه کمونیست‌ها، پس از پیروزی انقلاب اسلامی این اتحادیه، در ابتدا نظام جمهوری اسلامی ایران را متشکل از جریان‌های متفاوتی می‌دانست که اعتقاد داشتند نمی‌توان در برابر همه آن‌ها رفتار یکسانی اتخاذ نمود. از جمله این جریان‌ها، جریان لیبرال بود که از نظر آن‌ها حکومت را به سمت غرب کشانده و خواهان سرکوب آزادی‌هاست و از طرف دیگر خط امام می‌باشد که بایستی از آن پشتیبانی نمود؛ لذا برخلاف سایر گروه‌های چپ تندرو ضمن مخالفت با اسلامی بودن نظام و پایبندی به اصول مارکسیستی در ابتدا از نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل شعار استقلال، آزادی و رویارویی با غرب و آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می نمود. 🔹حمایت از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، شرکت درجبهه‌های جنگ  (هرچند با توجه به اسناد، متهم به ربودن اسلحه از مناطق جنگی و پنهان نمودن آن‌ها می‌باشند) وحمایت از نهادهای انقلابی همچون سپاه، مخالفت با گروه‌های تندرو از جمله این موارد می‌باشد. از سوی دیگر برگزاری جلسات برای معرفی خود و اندیشه‌هایشان، جمع‌آوری اعضای گروه که از خارج آمده بودند، فرستادن هسته‌های تبلیغی به شهرهای مختلف، چاپ نشریات همچون ستاد، تشکیل اکیپ‌هایی با نام «داس» به منظور آموزش نظامی اعضاء و هواداران به منظور مقابله با کودتا، تشکیل جمعیت زنان مبارز و تشکیلات پیشمرگان زحمت‌کشان در کردستان از دیگر اقدامات آنان بود. 🔸رودررویی با انقلاب اسلامی این اتحادیه در ادامه راه خود با جریان اصیل انقلاب اسلامی و نهضت امام و یاران ایشان به مقابله برخاست. به خصوص از زمان تشکیل حزب جمهوری اسلامی، این اتحادیه در کنار نیروهای مخالف نظام همچون: سازمان مجاهدین خلق ایران، فدائیان خلق، کومله، سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر و... که رئیس جمهور، بنی‌صدر، در راس آن قرار داشت، حمایت نموده و تشکیل حزب جمهوری اسلامی را کودتایی در کشور و امام و یاران ایشان را جبهه ارتجاع نامید ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 احمق‌هایی که امروز دم از مذاکره و عشق بازی با آمریکا می‌زنند، همان کسانی هستند که می‌گفتند ما در جنگ آمریکا و عراق، باید طرف صدام را بگیریم 🆔 @Jarianshenasi
(6) ✡️ مرجعی به دنبال کودتا ⛔️ یکی دیگر از خیانتهای بعد از پیروزی انقلاب، همکاری با عوامل (نوژه) در تابستان 1359 بود. ⛔️ در جریان کودتا قرار بود از بمب های خوشه ای و 750 پوندی برای قتل عام مردم استفاده شود. کودتاچیان درصدد حذف امام و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بودند. ⛔️ اگر این اتفاق می افتاد، وحشتناک ترین کشتار در قرن بیستم و کل تاریخ جهان رقم می خورد. زیرا کودتاگران پیش بینی کرده بودند در جریان عملیات نظامی، یک میلیون تا 5 میلیون نفر کشته شوند. ⛔️ شریعتمداری در مرحله اول باید برای اطمینان خاطر افراد شرکت کننده در کودتا از لحاظ ایدئولوژیک و دینی، به تأیید کودتا می پرداخت. ⛔️ کودتاگران مطمئن بودند در صورتی که شریعتمداری به عنوان یک پیام بدهد و از کودتا حمایت کند، ارتش انگیزه ای برای مقاومت ندارد و به سرعت تسلیم می شود. ⛔️ او در مرحله دوم کودتا نقش مهمتری را برعهده دارد. زمانی که (ره) از صحنه سیاست حذف شد، شریعتمداری باید به صورت مستقیم وارد عمل می شد و رهبری کشور را در دست می گرفت. ⛔️ کودتای نوژه به لطف خدا شکست خورد و خائنان به سزای عمل خود رسیدند اما شریعتمداری به علت اینکه به صورت مستقیم در کودتا دست نداشت، تحت تعقیب قرار نگرفت. ⛔️ کودتاگران در بازجویی ها و مصاحبه تلویزیونی خود به ارتباط کودتا با بیت شریعتمداری اعتراف کرده بودند اما این بخش از اعترافات و مصاحبه ها به دلایل امنیتی و سیاسی حذف شد و به اطلاع عموم نرسید. https://eitaa.com/antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه اوکلاهما: 🔹به دنبال این بودیم سوریه باتلاقی برای ایران شود/فشار حداکثری شکست خورده/سیاست ما لِه کردن مردم است/هدف آمریکا جنگ داخلی در ایران...! 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی هالیوود تلاش می‌کرد ماجرای مهاجرت به آمریکا را شبیه داستان سفر به سرزمین مقدس نشان دهد 🔰 🔰 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مهاجرت تبهکاران اروپایی به آمریکا 🔹در سرزمین تازه تأسیس آمریکا حرف اول و آخر را «اسلحه» می‌زد! 🔰 🔰 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ شهید مطهری درباره ی امام علی‌ علیه السلام می گویند.... 🌹 وقتی زندگی را مطالعه می کنیم میبینیم آنچه در اینجا وجود ندارد، خود علی است، منیت علی است. علی علیه السلام برای بشریت است ، برای انسانیت است. 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ نام تو اسم اعظم پروردگار است این مُهر را باید به هر منبر بکوبند 🌺 میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر مبارک‎باد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقا کاری که دولتمردان سر ملت آوردن ! دولت 👈 خوردن ، ملت 👈نگاه کردن به خوردن😢 قابل توجه اونائی که میگفتن ما بین بدو بدتر بد رو انتخاب کردیم! بدتر الآن داره تو سی سخت به داد مردم میرسه ، بد هم تکیه داده به مبل داره توپخش زنده کل نظام رو محکوم میکنه الا خودش و همدستاش!🤣 علی برکة الله🤮