eitaa logo
امامت و امارت
181 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.6هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحثه نهج البلاغه هر روز بعد از نماز صبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز صبح در مسجد هر روز بعد نماز نهج البلاغه خوانی بر گزار می گردد
بیان احکام هر شب بین نماز مغرب و عشاء توسط حجت الاسلام و المسلمین سیرتی
👌حرکت به سمت تمدن اسلامی را با محوریت مصوبات پارلمانی و ایضاً با محوریت تجمع های پی در پی غلط می دانیم. در هر دو روش به اصل اقناع و تبیین کم توجهی صورت می پذیرد. 🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
⚡️فیلم نامه انیمیشن بنیامین، روایتی تفصیلی از ظلم های طاغوت به مردم ارائه نمی کند! 👌هنگام روایت زندگی یک پیامبر و یک منجی؛ نباید به شکل اجمالی مسئله طاغوت و ظلم مقابل آن پیامبر را روایت کرد. سناریو و فیلمنامه باید به شکل تفصیلی به معرفی چالش های ایجاد شده برای زندگی مردم توسط طاغوت در بخش های مختلف بپردازد. 👌به عنوان مثال وقتی گفته می شود در دوره مبارزات پیامبر خاتم ۳۶۰ بت در مکه ترویج می شده است؛ این به معنای ایجاد ۳۶۰ نوع اختلال در زندگی مردم توسط ارباب بتخانه است و شما باید لا اقل ۱۵ اختلال ایجاد شده توسط این بت ها را برای مخاطب خود روایت کنید. ارباب بتخانه در ازدواج، کشاورزی، مدیریت آب، تجارت، امنیت مسافران، الگوی تغدیه و.... ایجاد اختلال می کرده اند. 👌اگر ساختار اقدامات طاغوت را برای مخاطب خود بیان کنید؛ منجی بودن یک پیامبر به صورت ملموس درک می شود. به نظر بنده "انیمیشن بنیامین" در روایت ظلم های طاغوت به بلای بیان اجمالی ظلم مبتلا است. فیلمنامه فیلم محمد رسول الله (مصطفی عقاد) و فیلم محمد رسول الله (مجید مجیدی) هم به این اشکال مهم مبتلا است. حجت الاسلام علی کشوری - دیدار و گفتگو با جمعی از سازندگان انیمیشن بنیامین - چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی -کاشان 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/09/04 @olgou4
⚡️روش شناسائی خاصیت اشیاء چیست؟ 👌سرفصل چهارم [جدول تسخیر] این است که روش شناسایی خاصیت اشیاء و روش تعدیل منایای بشر چیست؟ این مطلب یک روش خاصی می خواهد و اصطلاحاً با روش های پوزیتویستی نمی شود خاصیت نهایی اشیا را تشخیص داد. بله می شود عناصر را به صورت بخشی توصیف کرد مثلا می توانید میزان چکش خواری یک عنصر را با روش های پوزیتویستی تشخیص بدهید 👌 با تجربه بعضی از عناصر موجود در طبیعت و برخی خواص آنها - مانند چکش خواری بالا یا پائین یک شئ و خاصیت های مشابه-  را می توانید تشخیص بدهید. اگر بحث شما تشخیص میزان رسانایی یک شئ باشد؟ این موضوع با تجربه و آزمایشگاه به راحتی به دست می آید؛ ولی سخن در این است که آیا طلا که رسانایی بالایی دارد؛[ خاصیت دیگری ندارد؟] آیا طلا خاصیتش همین رسانایی است؛ یا یک خاصیت نهایی دیگر برای خلق فلز طلا در نظر گرفته شده است؟ درباره سایر عناصر هم همین پرسش مطرح است؟ 👌ما معتقدیم خاصیت های نهایی اشیاء را -یا تعبیرم را اینطور مطرح کنم که- خاصیت های غایی اشیاء و آن خاصیت هایی که اشیاء برای آن خلق شده اند-  باید از طریق بررسی گزارش های خالق به دست بیاوریم و معلوم نیست؛ وقتی اشیاء را به نحو پوزیتویستی بررسی می کنیم؛ موفق بشویم خاصیت نهایی اشیاء را کشف کنیم. بنابراین باید روش شناسایی و کشف خاصیت نهایی اشیاء مورد بحث قرار بگیرد. 👌در مورد روش تعدیل منایا هم، بحث به همین شکل است: آیا می شود با رشته روان شناسی، اخلاق بشر را مدیریت نمائیم؟ بالاخره روان شناسی بخشی از ساینس است و [در عرف علمی موجود] زمانی به یک تحلیل، علمی می گوئیم؛ که ساینس باشد و در آن رشته ی علمی از  روش تحقیق پوزیتویستی استفاده شده باشد. حالا اگر موضوع مطالعه، بشر و روان بشر باشد؛ ـ البته داخل پرانتز عرض کنم که ما اصطلاح روان را از لحاظ معنایی اصطلاح ناقصی می دانیم و نمی شود راجع به آن و به محوریتش بحث را جلو برد؛ ولی با رفع ید از  این اشکال باید عرض کنم ـ مهمترین اشکال روانشناسی، روش تحقیق آن است. شما فرض کنید می خواهید عواطف و اخلاقیات بشر را مطالعه و مدیریت کنید و در تحقیقات مرتبط با این موضوع، از روش های پوزیتویستی استفاده کنید. باز اینجا ما اشکال داریم. 👌معتقدیم در هر دو موضوع (شناسایی خاصیت های اشیاء و مطالعه درباره روح و اخلاق انسان ) روش فقهی کارآمد است. روش تحقیق فقهی در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی است؛ که عرض کردم خودش یک سرفصل بحثی است. انشالله باید موفق باشیم و از خدای متعال طلب توفیق کنیم و تفاوت این دو روش را برای بشر امروز شرح بدهیم؛ برای اینکه بشر بتواند با مدل های برتری به میدان بیاید. این هم سرفصل چهارم بحث امروز. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت) - نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳  🗞لینک خبر https://nro-di.blog.ir/1400/09/08 @olgou4
هوش مصنوعی-چاپ نهایی.pdf
1.08M
🗞پیاده فوری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي @olgou4
⚡️تنقیح مسئله تعارض منافع با استفاده از روش موضوع شناسی فقه هدایت: ❓به دلیل تمرکز فضای کارشناسی کشور بر روی مسئله مبارک مبارزه با فساد و ظلم - و به دلیل باز تولید ادبیات ناکارآمد و پر از بِدعَت توسعه غربی در این حوزه - به تنقیح مفاهیم پایه این حوزه مانند "مدیریت تعارض منافع" می پردازم. 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/12 @olgou4
👌به فضل الهی : شهر گرگان در روز پنج شنبه یازدهم آذر ۱۴۰۰ میزبان برگزاری نشست تخصصی "نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور" است. لطفا قبل از حضور در این جلسه پیشخوان را مطالعه بفرمائید. 🗞پیشخوان: نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور https://nro-di.blog.ir/1399/02/12-1 @olgou4
⚡️طبقه بندی دروس مدرسه تمدنی هدایت الف: دروس پایه شامل: ۱- جدول روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر شئ پایه، ۳- جدول معرفی اسماء الهی ب: دروس کاربردی شامل : بیش از صد نظریه بخشی در حوزه های مختلف نظم اجتماعی مانند: نظریه آموزش و پرورش آینده، نظریه مدیریت شهری محله محور، نظریه تأويب، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری، جعبه فقهی شخصیت، الگوی فقهی روایت، سیاست خارجی قبل از ظهور، الگوی ساخت و.... ج: دروس استنباطی شامل: ۱- قواعد اصولی فقه البیان، ۲- نظریه وثوق صدور به معنای تکاملی، ۳- روش تبویب فقه، ۴- روش فقهی ساخت موضوع و... @olgou4