به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده و در سال ۲۰۲۰ ، توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.
حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ آی وی است.
با توجه به این موارد، موضوع روز جهانی ایدز امسال «همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک»(responsibility Shared, solidarity Global) نام گرفته است.
بر اساس اعلام اداره کنترل ایدز و بیماریهای آمیزشی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ، اچ آی وی و اهمیت پیشگیری از آن، اهمیت جلب حمایت سیاستگذاران، مسئولان و سازمانها از برنامه های اطلاع رسانی و کنترل اچ آی وی و افزایش همکاریهای بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالشهای موجود در زمینه برنامه های ایدز، جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن، از جمله اهداف شعار امسال اعلام شده اند.
11آذر تولد جلال آل احمد
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ جلال آل احمد، از سرآمدان روشنکفران زمانه خود بود که پس از تجربههای متفاوت و متضاد از روشنفکری به سبک غربی، در راه مبارزه با غرب و غربزدگی قدم برداشت و در این راه به تالیف آثاری نیز همت گماشت. وی که در دوران رژیم پهلوی خود را در صف مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی قرار داده بود، از نخستین سالهای نهضت اسلامی، با امام خمینی آشنا شد.
در کتاب "روشنفکر میهنی" که توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده درباره نحوه آشنایی جلال آل احمد با امام خمینی آمده است: با رحلت آیتالله بروجردی، جهان شیعه به استقبال مرجعی دیگر رفت و آیتالله خمینی که فقیهی شجاع و مبارز بود، پا به میدان گذاشت. جلال آلاحمد نیز همانند دیگران، خیلی زود امام خمینی را شناخت و جزء طرفداران ایشان شد.
آل احمد در طول زندگیاش تنها یک بار امام را ملاقات کرد و آن دیدار در نخستین سالهای نهضت اسلامی اتفاق افتاد. وی درباره این دیدار میگوید: «من پس از شنیدن نطق ایشان [امام خمینی]... احساس کردم باید ایشان را ببینم. به قم رفتم. در خانه ایشان کتاب "غربزدگی" خود را کنار دستشان دیدم. گفتم: شما هم این خزعبلات را میخوانید؟ با نگاهی به من پرسیدند: شما آقای آل احمد هستید؟ گفتم: بله. گفتند: آنچه ما باید بگوییم شما گفتهاید.»
در ادامه جلال درباره این ملاقات میگوید: «من حتی دست پدرم را نبوسیده بودم، اما دست ایشان را بوسیدم.»
امام خمینی نیز در اردیبهشت 1359 درباره دیدار جلال با ایشان فرمودند: «آقای جلال آلاحمد را جز یک ربع ساعت بیشتر ندیدم. در اوایل نهضت یک روز دیدم که آقایی در اتاق نشستهاند و کتاب ایشان غربزدگی در جلوی من بود. ایشان به من گفتند: چطوری این چرت و پرتها نزد شما آمده است؟ یک همچو تعبیری و فهمیدم که ایشان هستند. معالأسف دیگر او را ندیدم. خداوند ایشان را رحمت کند.»
با تمام این اوصاف همیشه اظهار نظر در مورد میرزا کوچکخان جنگلی و قیام او کار آسانی نبودهاست. رجال متجدد وابسته به پهلوی، او را عنصر حکومت شوروی و آخوندی متحجر معرفی کردهاند که از جمله آنها میتوان به احمد کسروی اشاره کرد.[۹][۱۰] نیروهای بیگانه اعم از روسهای سفید، روسهای سرخ و انگلیسیها هم به تناسب فراز و فرود روابطشان با او، تصویر متفاوتی از او ارائه کردهاند که نمیتوان به قضاوت آنها اطمینان کرد.[۱۱][۱۲][۱۳][۱۴] در این میان تنها قضاوت ژنرال انگلیسی دنسترویل جالب است که علیرغم جنگ با میرزا، او را مردی بزرگ و وطنپرست معرفی کردهاست.[۱۵]
اما اندیشمندان و رجال مستقل اعم از ملی یا مذهبی عمدتاً او را ستودهاند و همیشه از میرزا به عنوان مبارزی ملی، شجاع و باغیرت یاد کردهاند.[۱۶][۱۷][۱۸] با این حال اکثر متفکران میرزا را مبری از اشتباه نمیدانند. مثلاً سیاست میرزا در مواجهه با نیروهای قزاق در دوره تیمورتاش، (با این توجیه که روبروی هموطن نمیجنگیم) یعنی عقبنشینی بدون هدف و برنامه، کاری غلط و یک اشتباه استراتژیک قلمداد شده که تنها به از هم پاشیدن قوای جنگل و کشته و معدوم شدن بسیاری از جنگلیهای اصیل منجر شد. منتقدان بر این باورند که میرزا میبایست یا با دولت مرکزی مصالحه میکرد یا اینکه با تمام قوا با قزاقها میجنگید. از دیگر انتقادهایی که دربارهٔ میرزا مطرح شده این است که در دوره دوم قیام جنگل سیاست اعلام جمهوری و نزدیکی افراطی میرزا با قوای شوروی کار اشتباهی بوده و این عمل او در دورانهای بعدی دستاویز حرکتهای تجزیه طلبانه شدهاست.[۷][۱۹][۱۸][۱۷][۱۶][۲۰][۲۱] هرچند جمهوری که میرزا بنا نهاد با تمام ایرادات و مشکلاتی که داشت یک خودمختاری قومیتی نبود. این مطلب را میتوان به راحتی از ترکیب رهبران جمهوری فهمید. مثلاً خالو قربان کُرد بود و احسان الله خان اهل مازندران، یا حیدر خان عمواوغلی[۲۲] اهل آذربایجان بود.
یا حداقل نظر شهید آیت الله مدرس را درباره میرز کوچک را بخوانید و ببینید که علمای مجاهدِ معاصر میرزا کوچک، چه نظری راجع به او و نهضت جنگل داشته اند:
وقتی از شهید مدرس در باره نهضت جنگل و میرزا کوچک خان استفتاء می کنند که «آیا محاربه با جمعیتی که پنج سال است به نام اتحاد و اسلام و جنگلیها در حدود گیلان قیام و عملا خود را به تمام اهالی ایران معرفی کرده و جز حفاظت نوامیس اسلامی و حراست استقلال مملکت و دفاع از دشمنان ایران و اسلام را قطع نفوذ و مداخلات ظالمانه و تعدیات جابرانه اجانب، مقصد و مقصودی نداشته و ندارند و تنها جمعیتی که تحت تأثیر دیگران نبود و فقط به قوای مادی و معنوی ایران اتکا و اشکال داشته و حقیقتا موجب افتخار و شرافت ایران و ایرانی است چه صورت دارد؟ آیا محاربه با این جمعیت در حکم محاربه با امام زمان نخواهد بود؟»
مرحوم مدرس در جواب، چنین نوشت: «بسمالله الرحمن الرحیم . حقیر از آقا میرزا کوچک خان جنگلی و اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم. بلکه جلوگیری از دخالت خارجیان و نفوذ سیاست آنها در گیلان عملیاتی بوده بس مقدم و مسجل و بر هر مسلمانی لازم؛ خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنان را تعقیب و تقلید نمایند. پر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچون جمعیتی مساعدت به کفر و معاندت با اسلام است. جمادی الثانیه ۱۳۳۸، حسن بن اسماعیل طباطبایی».
منبع: کتاب نهضت جنگل به روایت اسناد وزارت امور خارجه، ص۲
مجلس و مدرس
ستاره ای بدرخشید ماه مجلس شد
به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد
✍
@qavami
به نام خدا
ما در مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در بخش های مختلف از طلاب باهوش و توانا دعوت به همکاری میکنیم.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در ساختمانی در نزدیک به جمکران واقع شده، از طلبه های جهادی انقلابی، با توانایی کار با آفیس و فتوشاپ و ادوبی اکس دی دعوت به همکاری میکند
یکی از نقش های مورد نیاز ما فردی آشنا به فضای طلبگی است. که با واحد های مختلف سازمان ارتباط بگیرد. خدمات و سیستم های جدید نرم افزاری که رونمایی میشود به کل سازمان اطلاع رسانی کند. بتواند با ادوبی اکس دی ui یا ux بعضی سامانه های جدید را پیش نمایش بگیرد. بتواند با روابط عمومی قوی دیگر واحد ها و بخش های سازمان را از اخبار مهم آگاه کند.
توانایی به طراحی پوستر های مورد نیاز در نرم افزار فتوشاپ برای نصب در مدرسه ی دارالشفا یکی دیگر از نیاز های مهم است
اطلاع رسانی خیلی از امکانات جدیدی که در سامانه ی پیشخوان مرکز مدیریت رونمایی میشود بسیار مهم است. اطلاع رسانی به مدیران مدارس کل کشور از امکانات آماری و امکانات مدیریتی سامانه نیز یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که نیازمند اطلاع رسانی بوسیله ی پیامک و تماس و ارسال پوستر برای نصب در مدارس سراسر کشور میباشد
استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی برای اطلاع رسانی ها نیز باید هم در داخل سازمان و هم در بیرون سازمان انجام شود
دعوت از خبرگزاری حوزه برای رونمایی ها و پیگیری درج اخبار در سایت های مرتبط با طلاب یکی دیگر از موارد مهم است.
🔰 #بیانیه_هیئت_محبین_الائمه متوسلین به حضرت زهرا سلام الله علیها شهرستان الیگودرز در خصوص #ترور دانشمند کشورمان
🏴🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم.
#امامخمینی
شهادت #مدیرجهادی و #دانشمندهستهای
شهید #محسنفخریزاده را به امام خامنه ای عزیز ،ملت قوی ایران و خانواده صبورشان تبریک و تسلیت عرض مینماییم.
دشمنِ احمقِ انقلاب گمان کرده با چیدن میوه های درخت تنومند جمهوری اسلامی ایران میتواند به ریشه آن ضربه بزند.
موش کثیف صهیونیست ، بزدلان منطقه ای و ارباب ایشان آمریکای جنایتکار بدانند خون شهید #فخریزاده ها راه پیشرفت را هموارتر و سرعت عالم گیر شدن #تمدننویناسلامی را بیشتر خواهد کرد ان شا الله.
#هیئتمحبینالائمهمتوسلینبهحضرتزهرا ضمن محکومیت این اقدام ذلیلانه از مسئولین امر خواستار است که عوامل پستِ #نفوذی آن را تا آخرین نفر به سزای عملشان رسانند؛و از نیروی نظامی کشورِ #قویایراناسلامی انتظار دارد که چنان ضربه ای به مسببان و فرماندهان خارجی این حرکت وارد آورده که صدای آن از #تلآویو تا #کاخسیاه ظلم به گوش #ترامپقمار باز و جانشین خبیث او برسد.
وبه امام خود عرضه میداریم اماما از تو به یک اشارت...
#ماملتشهادتیم و آماده نبرد با استکبار.
...و سَيَعْلَمُ اَلَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
.. و كسانى كه ستم كردهاند، به زودى خواهند دانست كه به چه بازگشت گاهى باز خواهند گشت؟ !
#هیئتمحبینالائمهمتوسلینبهحضرتزهرا
#شهیدمحسنفخریزاده
#شهیدفخریزاده
#شهیدهستهای
•┈┈••✾•🌺•✾••┈┈•
@Mohebin1373
•┈┈••✾•🌺•✾••┈┈•
🕌 #هیئت_محبین_الائمه
🌱 #ما_ملت_امام_حسینیم
رییس سابق اداره امنیت حفاظت و رییس فعلی حفاظت شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه دستگیر شد
فقط تصور کنید رئیسی رئیس دولت بود
یکی جرات میکرد پاشو کج بذاره؟
چقدر بی لیاقت بودیم.../پدرام شمیرانی
🆘 @Roshangari_ir
🔻 Instagram.com/roshangari
احادیث موضوعی، حدیث، حدیث تقوا،احادیث تقوا، متقی، پرهیزکاری، پرهیزگاری، ورع
https://www.aviny.com/hadis-mozooee/akhlaghi/taghva.aspx
مجلس و مدرس
ستاره ای بدرخشید ماه مجلس شد
به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد
✍
@qavami
🔵قدرت هستهای، راهی برای شکست نخوردن دوبارهمان!
#محمد حقی:
🔸چالدران، قرن ده قمری: بیست هزار سرباز ایرانی دربرابر هشتاد هزار سرباز عثمانی. قزلباشان ایرانی که ایمانی خللناپذیر به مرشد کامل خود، شاه اسماعیل داشتند، با فرماندهی او جناح چپ لشکر عثمانی را در هم شکستند و تا عقبه آنها را مورد حمله قرار دادند اما ایمان دربرابر قدرت فناوری همیشه کارساز نیست.
ایرانیان شکست خوردند، تعداد شهدای ایرانی بالغ بر پنج هزار نفر گزارش شد. تبریز، پایتخت ایران به تصرف سپاه عثمانی درآمد و نواحی غربی ایران در کردستان، آناتولی شرقی و دیاربکر به دست حکومت عثمانی افتاد. علاوه بر غرور و شکاف میان برخی فرماندهان، متناسب نبودن فناوری میان طرفین، مهمترین عامل شکست قزلباشان از سپاه عثمانی قلمداد میشود. شمشیر و کمان ایرانیان در برابر تنفگهای عثمانی نتوانست مقاومت کند و شکسته شد.
🔹جزیره هرمز، قرن یازده قمری: صد و شانزده سال پس از اشغال هرمز و بندرگمبرون توسط استعمارگران پرتغالی، نخستین سربازان ایرانی پای به جزیره هرمز گذاشتند و پرچم امپراطوری پرتغال را از ارگ جزیره پایین کشیدند. سپهسالار سپاه ایران، امام قلیخان گرچه توانست با جانفشانی سربازان قشقایی، بندر گمبرون را آزاد کند اما کار جزیره هرمز، کار آسانی نبود.
شاه عباس اول، تجربه تلخ جد خود را تکرار نکرد. بیآنکه عزت ملی را لگدکوب کند، فناوری مورد نظرش را به ایران وارد کرد. هوشمندانه از دشمنانِ دشمنانش استفاده کرد تا هم سپاهش را تجهیز کنند و هم بخشی از نیروی نظامی مورد نیازش را تأمین کند.
🔸دهه پنجم قرن بیستم میلادی، اقیانوس آرام: نیروهای متفقین برلین، پایتخت امپراطوری نازی را تصرف کردهاند و جنگ در اوراسیا و آفریقا پایان یافته است اما امپراطوری ژاپن قصد تسلیم شدن ندارد. سربازان آمریکایی، برای تصرف هر وجب از امپراطوری ژاپن باید خون زیادی بدهند. سربازان ژاپنی بر روی زمین تا آخرین قطره خون میجنگند. در هوا، خلبانان موسوم به کامیکازه، حتی خود و هواپیمایشان را فدای وطن میکنند و آن را به کشتیهای آمریکایی میزنند و کشته میگیرند.
اول از همه، بزرگترین مغز متفکر نظامی ژاپن، توسط نیروهای آمریکایی ترور شد. یک سال پس از آن، وقتی آمریکاییها دیدند خبری از انتقام طرف مقابل نیست، با دو بمب اتمی، ژاپن قدرتمند را وادار به تسلیم کردند. تسلیم شدنی که 220 هزار کشته ژاپنی و تسلیم بدون قید و شرط امپراطوری ژاپن را بر سرشان آوار کرد.
🔹قرن بیست و یکم، خاورمیانه: در شعاع 2000 کیلومتری از مرزهای ایران، سه کشور جهان سومی و نوپدید وجود دارند که نه تنها سلاح هستهای دارند بلکه هیچگونه پایبندی به تعهدات بینالمللی مانند انپیتی، آژانس حکام و مانند آن ندارند. هند، پاکستان و رژیم صهیونیستی.
🔸حال در تجربه تاریخی ایرانی و وضعیت کنونی آن، آیا داشتن سلاح هستهای برای ایران مجاز نیست؟ آیا تنها با صبر استراتژیک و موازنه منفی میتوان از بحرانهای امروز و فردایی که گریبان ایران را گرفته است، با موفقیت عبور کرد؟ به دشمنی که نه تنها با عقاید ما که بنیان هویتی ما دشمنی میورزد و به سلاح هستهای دسترسی دارد، امیدی هست که فردا روز، با سلاح هستهای ما را بمباران نکند؟
🔹اگر از تجربه ترور دریاسالار یاماموتو درس نمیگیریم از شهادت ناجوانمردانه قاسم سلیمانیها و مجید شهریاریها و محسن فخریزادهها درس بگیریم.
@masjedpardisan
با تمام این اوصاف همیشه اظهار نظر در مورد میرزا کوچکخان جنگلی و قیام او کار آسانی نبودهاست. رجال متجدد وابسته به پهلوی، او را عنصر حکومت شوروی و آخوندی متحجر معرفی کردهاند که از جمله آنها میتوان به احمد کسروی اشاره کرد.[۹][۱۰] نیروهای بیگانه اعم از روسهای سفید، روسهای سرخ و انگلیسیها هم به تناسب فراز و فرود روابطشان با او، تصویر متفاوتی از او ارائه کردهاند که نمیتوان به قضاوت آنها اطمینان کرد.[۱۱][۱۲][۱۳][۱۴] در این میان تنها قضاوت ژنرال انگلیسی دنسترویل جالب است که علیرغم جنگ با میرزا، او را مردی بزرگ و وطنپرست معرفی کردهاست.[۱۵]
اما اندیشمندان و رجال مستقل اعم از ملی یا مذهبی عمدتاً او را ستودهاند و همیشه از میرزا به عنوان مبارزی ملی، شجاع و باغیرت یاد کردهاند.[۱۶][۱۷][۱۸] با این حال اکثر متفکران میرزا را مبری از اشتباه نمیدانند. مثلاً سیاست میرزا در مواجهه با نیروهای قزاق در دوره تیمورتاش، (با این توجیه که روبروی هموطن نمیجنگیم) یعنی عقبنشینی بدون هدف و برنامه، کاری غلط و یک اشتباه استراتژیک قلمداد شده که تنها به از هم پاشیدن قوای جنگل و کشته و معدوم شدن بسیاری از جنگلیهای اصیل منجر شد. منتقدان بر این باورند که میرزا میبایست یا با دولت مرکزی مصالحه میکرد یا اینکه با تمام قوا با قزاقها میجنگید. از دیگر انتقادهایی که دربارهٔ میرزا مطرح شده این است که در دوره دوم قیام جنگل سیاست اعلام جمهوری و نزدیکی افراطی میرزا با قوای شوروی کار اشتباهی بوده و این عمل او در دورانهای بعدی دستاویز حرکتهای تجزیه طلبانه شدهاست.[۷][۱۹][۱۸][۱۷][۱۶][۲۰][۲۱] هرچند جمهوری که میرزا بنا نهاد با تمام ایرادات و مشکلاتی که داشت یک خودمختاری قومیتی نبود. این مطلب را میتوان به راحتی از ترکیب رهبران جمهوری فهمید. مثلاً خالو قربان کُرد بود و احسان الله خان اهل مازندران، یا حیدر خان عمواوغلی[۲۲] اهل آذربایجان بود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) به نام روز جهانی ایدز نامگذاری شده و در سال ۲۰۲۰ ، توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تاثیر آن بر زندگی و معیشت افراد متمرکز است.
حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور، از کلیدهای اصلی مواجه به اپیدمی هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ آی وی است.
با توجه به این موارد، موضوع روز جهانی ایدز امسال «همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک»(responsibility Shared, solidarity Global) نام گرفته است.
بر اساس اعلام اداره کنترل ایدز و بیماریهای آمیزشی مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ، اچ آی وی و اهمیت پیشگیری از آن، اهمیت جلب حمایت سیاستگذاران، مسئولان و سازمانها از برنامه های اطلاع رسانی و کنترل اچ آی وی و افزایش همکاریهای بین بخشی، معرفی اقدامات، دستاوردها و چالشهای موجود در زمینه برنامه های ایدز، جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیشگیری و کنترل اچ آی وی و برجسته سازی شعار روز جهانی ایدز و نهادینه کردن آن، از جمله اهداف شعار امسال اعلام شده اند.
🔴مسجد را تحقیر نکنید، پایگاه روحانیت مسجد است
🔻حجتالاسلام مهدوی ارفع دبیر نهضت جهانی نهجالبلاغه خوانی:
🔺در سالهای بعد از انقلاب مسیر کجی در حوزه مدیریت مساجد وجود داشته است و مسجدی که باید مرکز مدیریت محله باشد، تبدیل به مکانی برای نماز شده است.
شخصی که قرار است در محله امام شود، تبدیل به فردی شده است که حق دخالت در خارج از حوزه سجاده خود ندارد.
🔺دیدگاه روحانیت به مساجد باید اصلاح شود، پایگاه روحانیت، ادارات و دانشگاهها نیستند، پایگاه روحانیت مسجد است؛ اما تحقیر مسجد منجر به جابجایی نقشها شده است.
🔺تغییر جایگاه مساجد و شأن امامان آن با کار فرهنگی غلط به این صورت درآمده است و فقط با کار #فرهنگی اصلاح میشود و برای اصلاح آن نیاز به دفتر و تشکیلات نیست.
🔺نخستین مسأله در جایگاه امامت محله، قدرت #شبکهسازی است، مشکل اصلی این است که امامان، امت ندارند، امام یک محله باید در تمام اصناف، سلایق و گروهها یار و شبکه داشته باشد.
🔺مهمترین تکلیف شیعه نصرت و یاری امام است، ساختن شبکه یعنی امت برای امام بزرگترین یار است.
امروز فریاد رهبر انقلاب بلند شده است که در گام دوم انقلاب جامعه سازی کنید، شبکهسازی باید تبدیل به تکلیف شود.
🔺ضرورت ایجاد شبکه مساجد
جزیرهای عمل کردن ما سبب کمک به دشمن میشود، نیازمند شبکه امامان هستیم.
مگر الآن در حال جنگ نیستیم؟ امامان مساجد بدون نقشه واحد، حق ندارند جلو بروند؛ این مهندسی فرهنگی و این مدیریت جامع لازم است و باید روی آنها کار شود.
🔺تا زمانی که مردم درک عمیق از خطر تفرقه گفتمانی نداشته باشند ما نمیتوانیم جامعه بسازیم؛ چرا حکومت امیرالمؤمنین به آنجا رسید؟ هر وقت بین امام و امت کشمکش باشد حتماً امت پیروز هستند، هیچوقت امام جلوی امت نمیایستد.
🔺۲۰۰ مسجد تراز را تقویت کنیم و اینها قله میشوند و بقیه خود را به اینها میرسانند.
@masjedpardisan
یا حداقل نظر شهید آیت الله مدرس را درباره میرز کوچک را بخوانید و ببینید که علمای مجاهدِ معاصر میرزا کوچک، چه نظری راجع به او و نهضت جنگل داشته اند:
وقتی از شهید مدرس در باره نهضت جنگل و میرزا کوچک خان استفتاء می کنند که «آیا محاربه با جمعیتی که پنج سال است به نام اتحاد و اسلام و جنگلیها در حدود گیلان قیام و عملا خود را به تمام اهالی ایران معرفی کرده و جز حفاظت نوامیس اسلامی و حراست استقلال مملکت و دفاع از دشمنان ایران و اسلام را قطع نفوذ و مداخلات ظالمانه و تعدیات جابرانه اجانب، مقصد و مقصودی نداشته و ندارند و تنها جمعیتی که تحت تأثیر دیگران نبود و فقط به قوای مادی و معنوی ایران اتکا و اشکال داشته و حقیقتا موجب افتخار و شرافت ایران و ایرانی است چه صورت دارد؟ آیا محاربه با این جمعیت در حکم محاربه با امام زمان نخواهد بود؟»
مرحوم مدرس در جواب، چنین نوشت: «بسمالله الرحمن الرحیم . حقیر از آقا میرزا کوچک خان جنگلی و اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم. بلکه جلوگیری از دخالت خارجیان و نفوذ سیاست آنها در گیلان عملیاتی بوده بس مقدم و مسجل و بر هر مسلمانی لازم؛ خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنان را تعقیب و تقلید نمایند. پر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچون جمعیتی مساعدت به کفر و معاندت با اسلام است. جمادی الثانیه ۱۳۳۸، حسن بن اسماعیل طباطبایی».
منبع: کتاب نهضت جنگل به روایت اسناد وزارت امور خارجه، ص۲
🌹خادمان شهدا از معاونت خدمات شهری ناحیه ۳ پردیسان امروز مشغول سیمان کاری و پی ریزی برجهای روشنایی اطراف مزار شهید بودند.
🙏از زحمات این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داریم
@masjedpardisan
▼حرف روز
پیامهای یک حادثه تروریستی
دکتر محسن فخریزاده که چند دهه در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت و دشمن چندین بار در ترور وی شکست خورده بود، روز جمعه در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. شهادت این خادم ملت حاوی نکاتی است که نباید از نظر دور داشت.
نکات تحلیلی: 1- اگرچه شهادت شهید فخریزاده ضربهای سخت به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور محسوب میشود ولیکن با تلاشهای صورت گرفته طی سالهای اخیر، دانش هستهای از انحصار چند دانشمند داخلی خارج شده است و بهقدری نیروی متخصص طی سالهای اخیر تربیت یافته است که چنین اقداماتی نمیتواند جلوی رشد علمی کشور را بگیرد. 2- حضرت امام خمینی (ره) در مقابل ترورهای گسترده اول انقلاب میفرمایند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر میشود...»، ایشان در حقیقت افشای ماهیت دشمن را عامل بیداری ملت و آن را از برکات خون شهدا میدانند. شهادت مظلومانه دکتر فخریزاده در یک عملیات تروریستی و نوع مواضع غرب، افشا کننده ماهیت دوگانه غرب است. دولتهای غربی که در مقابل ترور یک معلم فرانسوی اینقدر مرثیهسرایی کردند، چرا در مقابل عملیاتهای تروریستی برعلیه دانشمندان ایرانی سکوت میکنند. 3- متأسفانه برخی فعالین سیاسی، با رویکرد جریانی و حزبی موضوع را تحلیل کرده و با اتخاذ مواضع متفاوت و حمله به رقیب سیاسی خود، به نحوی در زمین دشمن بازی میکنند. دشمن نیز از تمام ظرفیت رسانهای و تبلیغاتی خود در راستای ایجاد و تعمیق دوقطبیها در جامعه استفاده میکند. 4- ترور از نظر امنیتی نشاندهنده ضعف دشمن است و زمانی که دشمن در رویارویی جوانمردانه با ملت ایران شکست خورده است، دست به چنین اقداماتی میزند. اگرچه مسئولین امنیتی با دقتنظر و هوشیاری تمام چگونگی و علل وقوع این حادثه را بررسی میکنند تا جلوی تکرار چنین حوادثی را بگیرند ولیکن مردم قدردان زحمات نیروهای امنیتی بوده و دشمن را در کم اعتبار ساختن نهادهای امنیتی کشور ناکام خواهند گذاشت.
نکته راهبردی: دشمن چند هدف احتمالی از ترور شهید فخریزاده دنبال میکند که از آن جمله؛ ضربه زدن به دستگاه امنیتی و ایجاد دوقطبی در داخل کشور است. بر ما است که در مواجهه با دشمن هوشیار باشیم و با بصیرتافزایی در جامعه نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم.
(نویسنده: علی کارگر)
دلدادگی💙
11آذر تولد جلال آل احمد
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ جلال آل احمد، از سرآمدان روشنکفران زمانه خود بود که پس از تجربههای متفاوت و متضاد از روشنفکری به سبک غربی، در راه مبارزه با غرب و غربزدگی قدم برداشت و در این راه به تالیف آثاری نیز همت گماشت. وی که در دوران رژیم پهلوی خود را در صف مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی قرار داده بود، از نخستین سالهای نهضت اسلامی، با امام خمینی آشنا شد.
در کتاب "روشنفکر میهنی" که توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده درباره نحوه آشنایی جلال آل احمد با امام خمینی آمده است: با رحلت آیتالله بروجردی، جهان شیعه به استقبال مرجعی دیگر رفت و آیتالله خمینی که فقیهی شجاع و مبارز بود، پا به میدان گذاشت. جلال آلاحمد نیز همانند دیگران، خیلی زود امام خمینی را شناخت و جزء طرفداران ایشان شد.
آل احمد در طول زندگیاش تنها یک بار امام را ملاقات کرد و آن دیدار در نخستین سالهای نهضت اسلامی اتفاق افتاد. وی درباره این دیدار میگوید: «من پس از شنیدن نطق ایشان [امام خمینی]... احساس کردم باید ایشان را ببینم. به قم رفتم. در خانه ایشان کتاب "غربزدگی" خود را کنار دستشان دیدم. گفتم: شما هم این خزعبلات را میخوانید؟ با نگاهی به من پرسیدند: شما آقای آل احمد هستید؟ گفتم: بله. گفتند: آنچه ما باید بگوییم شما گفتهاید.»
در ادامه جلال درباره این ملاقات میگوید: «من حتی دست پدرم را نبوسیده بودم، اما دست ایشان را بوسیدم.»
امام خمینی نیز در اردیبهشت 1359 درباره دیدار جلال با ایشان فرمودند: «آقای جلال آلاحمد را جز یک ربع ساعت بیشتر ندیدم. در اوایل نهضت یک روز دیدم که آقایی در اتاق نشستهاند و کتاب ایشان غربزدگی در جلوی من بود. ایشان به من گفتند: چطوری این چرت و پرتها نزد شما آمده است؟ یک همچو تعبیری و فهمیدم که ایشان هستند. معالأسف دیگر او را ندیدم. خداوند ایشان را رحمت کند.»
میرزا یونس مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی (۱۲۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۰۰ ه ش)، مشروطهخواه و رهبر جنبش جنگل بود که بدلیل نابسامانیهای داخلی بعد از مشروطه و تعرض و دخالتهای بیگانگان در ایران قیام و در رشت اعلام جمهوری کرد؛ اما با بروز اختلافات داخلی در دولت رشت، توافق قوای روس و انگلیس و قدرت یافتن دولت مرکزی، شکست خورد و در برف و بوران گرفتار شد و بر اثر سرما درگذشت(ویکی شیعه).✍️
🔵اصلی ترین مأموریت شهید فخری زاده چه بود؟
خدمات شهید فخری زاده فراوان بود، اما آنچه باعث کینه فراوان دشمن از او بود پروژه ای بود که اواخر دهه هفتاد کلید زد و نام آن amad بود.
پروژه amad پروژه ای برای #بازدارندگی_اتمی بود. بازدارندگی اتمی به معنای ساخت و نگهداری بمب اتم نیست؛ بلکه به معنای «در آستانه بمب بودن» است. این پروژه که توسط رهبری ابلاغ شده بود به شکلی پیش میرود که در بخش کلاهک و غنی سازی لیزری، محاسبات طوری طراحی شود که در صورت حمله به ایران، ظرف مدت کوتاهی، مثلا یکی دو هفته بمب اتمی بسازند.
اصطلاحا به این استراتژی میگویند: معادله بازدارندگی ایران بدون داشتن بمب. یعنی دشمن از این که ما بمب اتم داریم نترسد، اما از این که ما قدرت ساخت بمب ظرف چند روز را داریم همیشه در حالت ترس و وحشت بماند.
دشمن در جریان مذاکرات PMD به این برنامه پی برد و از همان زمان اسم خیلی ها رفت در لیست ترور، از جمله شهید فخری زاده.
محور این ماجرا نیز آمریکا و سیاست و در ماجرای ترور نباید نقش اسراییل و موساد را مهم نشان داد، چرا که موساد تنها نقشه ترور را اجرایی و عملیاتی میکند، اما فرمان اصلی از آمریکا صادر میشود.
بازدارندگی هسته ای یا «پدافند هسته ای»، کلید واژه ای که وزیر دفاع به آن اشاره کرد، اگر توسط شهید به نتیجه نهایی رسیده باشد که احتمال زیاد در این مدت به نتیجه رسیده است، ارزش همه این خون ها را دارد، چون جان مردم ما و تمامیت ارضی ایران را نجات خواهد داد، در غیر این صورت فروپاشی، نسل کشی ایرانیان و تجزیه سرنوشت حتمی ایران خواهد بود.
@masjedpardisan
#سخنان_حکیمانه
✅ نه ثروت، تکریم است و نه فقر، اهانت!
✍ آیت الله العظمی جوادی آملی:
هر چيزی که در دنيا ذات أقدس الهي مقرّر کرد، يک آزمون است؛ در سوره مبارکه «فجر» چند بار اين آيه مطرح شد، کساني که وضع ماليشان خوب است خيال ميکنند که خدا اينها را گرامي داشت، برخيها خيال ميکنند آنها که وضع ماليشان خوب نيست، خدا به اينها اهانت کرده است؛ در صورتی که نه آن درست است، نه اين درست است.
﴿فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ٭ وَ أَمَّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهانَنِ ٭ كَلاَّ﴾، هر دو ابتلاء است.
خداوند می فرماید آنها که مبتلا به ثروت هستند، ما آنها را آزموديم، آنها که مبتلا به فقر هستند، ما آنها را آزموديم. هر دو ابتلاء است. افرادي که سالم هستند در خانهها زندگي ميکنند، مبتلا به سلامت هستند. آنها که در بستر بيماري بيمارستان هستند، مبتلا به مرض هستند. نه آن تکريم است، نه اين اهانت. نه سرمايهدار مکرّم است، نه تهيدست تحقير شده. إکرام در قيامت روشن ميشود: «إنَّ الْغِنَی وَ الْفَقْرِ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَی اللهِ»
📚جلسه درس تفسیر۲۰ اسفند۹۷
🌹 شهید برجام 🌹
✳️تکاندهنده است؛ وحشتناک و درناک.
🔷در روز روشن در وسط شهر، معاون وزیر دفاع و پدر علم هسته ای ما را که قبلا رسماً اعتراف کردهاند او را ترور میکنند، به فجیعترین شکل ممکن به شهادت میرسانند.
🔷پارسال سپهبدمان و امسال دانشمندمان را این مجانین جامعه جهانی ترور میکنند؛ و و پیام دولتمردان ما به تروریستها این است: بیایید مذاکره کنیم! بیایید به ۲۰۱۷ برگردیم و گل بگوییم و گل بشنویم شاید فرجی شد!
🔷آقای روحانی ! این همان جامعه جهانیای است که شما ما را دعوت به هضم شدن در آن میکنید. این جنایات کمرشکن برآمده از قانون همان دنیا، همان سازمان ملل، و همان جامعه جهانی صهیونیستی است که این مدال آوردندگان فشارایمیلی و پرتاب خودکار، دخترک جاسوسش را با نیش تا بناگوش دررفته چنان استقبال میکنند که دنیا را به ریش غیرتمان بخندانند و عشاق غرب زده و بیریشهی نظم نوین که برای پیشبرد اهدافشان سالهاست بر طبل گوشخراش " سایه جنگ" کوبیده اند ما را رهنمون به چنین جنگلی میکنند!
🔷جنگلی که مایکل مورل مقام آمریکاییش صراحتا اعلام میکند باید ایرانیها را بی سروصدا و خاموش ترور کرد تا ناگزیر به سازش و مذاکره شوند!
🔷وقتی جاسوسان رژیم مفلوک و در حال اضمحلالی در مایههای صهیونیستها میتوانند براحتی و تنها با صرف مقداری پول، مشخصات و چگونگی رفت و آمد پروفسور فخریزاده را از طریق بازرسان تروریست آژانس بینالمللی انرژی اتمی به دست آورده و در روز روشن ایشان را ترور و شهید کنند، وای به دلخوش کردن به توافق با کدخدای مؤدب و باهوش جدید؛ بایدن!
🔷ما با اصل مذاکره با دنیا مخالف نیستیم که دینمان دین سازگاری و همزیستی مسالمتآمیز است. دین گفتگوست؛ اما نه از موضع حقارت و انفعالب و باجدهی بلکه از جایگاه عزت وشرف ؛
نه از موضع ترس از کدخدا بلکه از موضع اعتماد بر خدا! که ما دست پروردهی مکتب حسین (علیه السلام ) هستیم.
🔷آقایان! بیدار شوید؛ بهترینهایمان را گرفتند و هنوز خوابید! چگونه به شما بفهمانیم که دنیا دنیای گفتمان نیست! دنیای گرگ و بره است ؛ دنیای نامردیست؛ دنیای اگر نزنی میخوریست! چگونه میتوانید پاسخ خونهای پاک شهیدانی چون قاسم سلیمانی و محسن فخریزاده را که از نخبگان بینظیر تاریخ بودند در روز جزا بدهید؟ در محضر پروردگاری که فرموده:
«ولن یجعلالله للکافرین علی المؤمنین سبیلا»
چگونه از خود دفاع میکنید؟ ......
🔶 شما ملاحظه كرده ايد، تاريخ مرحوم مدرس را ديده ايد؛ يك سيد خشكيده لاغرِ، عرض مى كنم لباس كرباسى.
🔶 كه يكى از فحشهايى كه آن شاعر به او داده بود، همين بود كه تنبان كرباسى پوشيده، يك همچو آدمى در مقابل آن قلدرى كه هر كس آن وقت را ادراك كرده مى داند كه زمان رضا شاه غير زمان محمد رضا شاه بود.
🔶 آن وقت يك قلدرى بود كه شايد تاريخ ما كم مطلع بود، در مقابل او همچو ايستاد، در مجلس، در خارج كه يك وقت گفته بود: سيد چه از جان من مى خواهى؟ گفته بود كه مى خواهم كه تو نباشى، مى خواهم تو نباشى!
🔶 اين آدم كه مى آمد در مدرسه سپهسالار (كه مدرسه شهيد مطهرى است حالا) درس مى گفت (من يك روز رفتم درس ايشان) مثل اينكه هيچ كارى ندارد، فقط طلبه اى است دارد درس مى دهد؛ اين طور قدرت روحى داشت.
🔶 در صورتى كه آن وقت در كوران آن مسائل سياسى بود كه بايد حالا بروند مجلس و آن بساط را درست كند. از آنجا (پيش ما) رفت مجلس.
🔶 آن وقت هم كه مى رفت مجلس، يك نفرى بود كه همه از او حساب مى بردند. من مجلس آن وقت را هم ديده ام. كانَّهُ مجلس منتظر بود كه مدرس بيايد؛ با اينكه با او بد بودند، ولى مجلس كانَّهُ احساس نقص مى كرد وقتى مدرس نبود.
🔶 وقتى مدرس مى آمد، مثل اينكه يك چيز تازه اى واقع شده. اين براى چه بود؟ براى اينكه يك آدمى بود كه نه به مقام اعتنا مى كرد و نه به دارايى و امثال ذلك.
🔶 هيچ اعتنا نمى كرد؛ نه مقامى او را جذبش مى كرد، نه دارايى ايشان وضعش اين طور بود.
📚 صحيفه امام، ج16، ص 451
🆔لینک رسمی قرارگاه اختصاصی طلاب وفضلای گیلانی
https://eitaa.com/joinchat/197591092C158e8ddc74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدرس محل کار شهید را هم به جاسوسان آژانس دادند!
داود مدرسی یان:۱۰ سال پیش آمریکاییها از طریق آژانس بینالمللی اتمی، از دولت قبل(به نمایندگی سعید جلیلی) درخواست کردند که به دانشمند هستهای محسن فخری زاده دسترسی داشته باشند اما دولت قبل اجازه نداد.
در دولت حسن روحانی اما دیاثت سیاسی به حدی بود که بخاطر برجام این درخواست را پذیرفتند و آدرس محل کار شهید را هم به جاسوسان آژانس دادند. ای ننگ به این دولت ننگ به ظریف، ننگ به روحانی ...
#شهید_محسن_فخری_زاده
@AntiBBC
رهبری معظم انقلاب: «قضیه مرحوم میرزا کوچک جنگلی یک قضیه ویژه است اگر چه در آن دوره خاص یعنی در دوره فاصله بین مشروطیت و سر کار آمدن رضا خان حوادث مختلفی درک شود به وجود آمده است و همزمان با نهضت جنگل چند کار بزرگ دیگر در گوشه و کنار کشور مانند جریان شیخ محمد خیابانی در تبریز یا کلنل محمد تقیخان پسیان در مشهد هم اتفاق افتاده، اینها تقریباً همه همزمان هستند لیکن قضیه جنگل یک قضیه ویژهای است، ما قضایای تبریز و حضور مرحوم شیخ محمد خیابانی را خوب میدانیم هم در تاریخ نوشته شده و هم قضایای خصوصی و اطلاعات زیادی داریم، آن سبقه مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی بود در هیچکدام از دو سه کار دیگر که همزمان در آن دوره اتفاق افتاده در سراسر ایران نظیر ندارد.
میرزا کوچک یک روحانی است یک طلبه است البته من شنیده بودم و برای ما سالها پیش نقل شد که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لیکن خیلی باورکردنی نیست، این را هم مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آقا سید علیاکبر مرعشی که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمد خیابانی بود که او از بزرگان و علمایی بود که منزوی بود در تهران، او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده به نظرم نمیآید این خیلی قابل تأیید باشد زیرا میرزا کوچک سنش در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته ۱۴ یا ۱۵ سال بیشتر نبود و بعید به نظر میرسد ایشان توانسته باشند مرحوم میرزای شیرازی را درک کنند لیکن در اینکه طلبه بود شکی نیست.
در حوزه رشت هم بزرگوارانی در آن وقت بودند که میتوانست از آنها استفاده کند در این هیچ تردیدی نیست بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صد درصد دینی اعتقادی است، رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است یعنی انسان مشاهده میکند با اینکه در درون تشکیلات خودشان مخالفینی داشت و بعضی از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت میکردند مرحوم میرزا کوچک در برخورد با اینها کاملا حدود شرعی را رعایت میکرده. کسانی بودند مثلاً مخالفت اعتقادی با ایشان داشتند همراهان ایشان. آن افراطیها میگفتند: آقا، اینها را بزنید سرکوب کنید، (اما میرزا کوچک نمیگذاشته جلوی اینها را میگرفته و مانع میشده از اینکه این کار را بکند). یعنی رفتار هم یک رفتار دینی است و حرکت، حرکت ۱۰۰ درصد اسلامی و ایرانی است، آن زمان میدانید که غوغای نهضت مارکسیستی و تشکیل شوروی و هیاهویی که در دنیا در بین ملتها راه افتاده بود و جاذبهای که برای برخی ملتها به وجود آورده بود طبعا یک عدهای را مجذوب خودش کرده بود و اطرافیان به ایشان خیانت کردند از این طریق.
لیکن این مرد به خاطر پایبندیاش به اسلام جذب تفکر مارکسیستی نشد و به طور صریح و قاطع آن نظریه را رد کرد با آنکه جزو نزدیکترینهایی که با او از اول همراه بودند گرایش پیدا کردند. البته آنها هم ناکام از دنیا رفتند و هیچ کدام آنها خیری از این زندگی ندیدند و از آن جریان بلشویکی هیچ خیر و تجاوز جوانمردانهای مشاهده نکردند لیکن ایشان مخالفت کرد. همین جهت بود، این جهت بود و هم با اجنبی مخالف بود یعنی چون اینها سیاستی بود که از طرف اجانب بود با اینکه اینها مقابلهشان با دستگاههای حاکم مثل انگلیس و قزاق و اینها بود اما در عین حال به آن طرف هم جذب نشد. استقلال را حفظ کرد یک نمونه خیلی برجستهای است از میرزا کوچک خان خداوند انشاءلله درجاتش را عالی کند. کار شما هم با این اهدافی که ذکر کردید و با این ترتیبی که گفتید بسیار کار خوبی است.» (متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای کنگره ملی میرزاکوچک خان جنگلی- ۱۱ آذر ۱۳۹۱)
دو رکعت نمازبه شهید سرفراز محسن فخری زاده در اولین شب دفن او هدیه کردم شاید ما نیز عاقبتی چون او پیدا نماییم و در اثر کهولت و کسالت دنیا را ترک نکنیم🤲 ✍️
@Qavami
🔴تجدید میثاق با شهدا
قرائت زیارت عاشورا و گرامیداشت سومین سالگرد رحلت مرحوم آیت الله سجادی نوری
مقبره شهید گمنام
1399/9/10
@masjedpardisan