فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ ؛ #استوری
📗 اگر میخواهی یاد بگیری چگونه برای امامزمانت کار کنی، کتاب زندگی زینالعابدین را ورق بزن.
نشانگرت را روی آن صفحهای تنظیم کن که امام سجاد، خالصانه اما هنرمندانه، میان بغضهای مناجات خویش، غربت امامزمانش را فریاد میزند.
▪️ به مناسبت شهادت #امام_سجاد علیهالسلام
☑️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran
📌 #اطلاعیه_مهم
👌 یک فرصت طلایی برای #اربعین
🔹پیشنهاد ویژه برای زوار اربعین و جاماندهها
✅ مسیر پیادهروی اربعین طولانیه و فرصتِ خوبیه برای تلنگر و نشر هدف اصلی اربعین که زمینهسازی ظهوره.
🌃 پوستری با جمله "تکتک قدمهایم را نذر ظهورت میکنم" به ۴ زبانِ پرکاربرد آماده کردیم که از همه شما تقاضامندیم در پویش #نذر_ظهور نهایت همکاری را داشته باشید.
🚩 کسانی که عازم اربعین هستند:
1️⃣ با چاپ رنگی فایل کیفیت اصلیِ این پوستر روی برگه A5 و سپس پِرِس کردنِ آن (لَمینت)، یا چاپ روی بنر، آن را با سنجاق روی کولهپشتی خود و همکاروانیهای خود نصب کنند.
2️⃣ برای دوستان و همکاروانیهای خودتان چاپ کنید و به آنها بدهید.
3️⃣ تعداد موردنظر از پوستر را چاپ کنید و در مسیر پیادهروی بین زائرین پخش کنید.
🚩 جاماندههای کربلا:
1️⃣ برای دوستان و آشنایان خود که عازم کربلا هستند پوستر را چاپ کنید و به آنها بدهید.
2️⃣ برای موکبهایی که عازم هستند تعداد موردنظر چاپ کنید و به آنها برسانید تا بین زائرین اربعین پخش کنند.
3️⃣ این اطلاعرسانی را با دیگران به اشتراک بذارید تا افراد بیشتری به این پویش بپیوندند.
❌ نکته مهم: جهت وحدترویه، لطفا از هرگونه تغییر در سایز، رنگ و قالبی که در بالا توضیح دادیم، بپرهیزید.
⚠️ ضمنا، عزیزانی که امکان چاپ و لَمینت طرح را ندارند، میتوانند با پیام به آیدی زیر و واریز مبلغ موردنظر به شماره کارت ذیل، در این طرح سهیم باشند👇
🆔 @poyesh_Nazr_zohor
🏧 5041721112169256
(به نام مؤسسه مصاف ایرانیان)
❌ این فرصت ویژه رو از دست نده، با حمایت از این پویش حسین زمانت رو یاری کن.
📥 لینک دانلود کیفیت اصلی عکس👇
🌐 عکس پویش نذر ظهور
☑️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran
🌿 مراتب اندیشه و تفکر
🤔 از ویژگی های بارز انسان که او را از دیگر موجودات متمایز می کند اندیشه ورزی و قدرت تحلیل امور مختلف است. به قول مولانا:
ای برادر تو همان اندیشه ای
مابقی تو استخوان و ریشه ای
🔹 البته، اندیشیدن در مورد امور مختلف و تحلیل مسائل گوناگون مراتبِ مختلفی دارد. به بیان دیگر، اندیشه های افراد از نظر عمق و دقت، بسیار مختلف است. ما در این نوشتار قصد داریم که به صورت اجمالی، مراتب اندیشه و انواع تفکر را معرفی کنیم:
1️⃣ نگرش نقطه ای
نگرش نقطه ای نگرشی است که شخص واقعه ای یا پدیده ای را فقط توصیف می کند و در صدد یافتن عواملی که در وقوع این واقعه یا پدیده نقش داشته اند نیست. به عنوان مثال، اگر کسی به اعتیاد یا بزهکاری یک نوجوان توجه کند اما ریشه ها و عوامل اعتیاد یا بزهکاری او را نادیده بگیرد، این فرد نگرش نقطه ای دارد.
2️⃣ نگرش خطی
نگرش خطی نگرشی است که شخص در تحلیل یک واقعه یا پدیده یک عامل یا علت را مؤثر می داند. اگر کسی در تحلیل اینکه چرا فلان شخص معتاد یا بزهکار شده است به عنوان مثال، بگوید که: "چون گرفتار دوست بد شده بود معتاد یا بزهکار شد"، و عوامل دیگر را نادیده بگیرد، تفکر او نگرش خطی است.
3️⃣ نگرش سطحی
نگرش سطحی نگرشی است که شخص در تحلیل یک واقعه یا یک پدیده چندین عامل را مؤثر می داند. به عنوان مثال، اگر شخصی در تحلیل اینکه چرا فلانی معتاد یا بزهکار شده است بگوید که عوامل مختلفی دست به دست هم داد و او معتاد یا بزهکار شد از جمله دوست بد، و خانواده ناسالم، و اجتماع ناسالم ، و برخوردار نبودن از مربی و آموزگار آگاه، و ... ، تفکر او تفکر سطحی است. نگرش سطحی از این رو نگرش سطحی نامیده می شود که در سطح، چندین عامل را در کنار هم در وقوع یک پدیده مؤثر می داند؛ اما توجهی به عمق ندارد.
4️⃣ نگرش حجمی (نگرش لایه ای)
نگرش حجمی یا نگرش لایه ای نگرشی است که علاوه بر سطح، به عمق نیز توجه دارد و یک لایه را به لایه دیگر مرتبط می داند. اگر شخصی در تحلیل اینکه چرا فلان شخص معتاد یا بزهکار شده است بگوید که فقط چندین عامل در سطح (عواملی که در نگرش سطحی بیان شد) در معتاد شدن یا بزهکاری فلان فرد مؤثر نبوده است؛ بلکه عواملی نیز در عمق هست که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، عواملی که سبب شده اند خانواده این فرد معتاد یا بزهکار خانواده سالمی نباشد و همچنین عواملی که سبب شده است جامعه کنونی جامعه سالمی نباشد و همه و همه این عوامل در عرض و در طول، در اعتیاد یا بزهکاری این فرد نقش داشته است چنین شخصی نگرش حجمی دارد.
در واقع، کسی که نگرش حجمی دارد نه تنها می تواند عوامل اثر گذار در یک سطح را به هم وصل کند و ارتباط میان آن ها را ببیند بلکه می تواند در عمق نیز حرکت کند؛ یعنی یک لایه را به لایه دیگر وصل کند و پیوند بین لایه های مختلف را دریابد و از زاویه تاریخی نیز به قضیه نگاه کند.
5️⃣ نگرش فرا حجمی (اندیشه و تخیل خلاق)
صاحب این اندیشه قادر است که فراتر از همه متغیرها و عوامل، موضوعی را درک کند و صاحب این نوع نگرش صاحبِ تخیل خلاق است.
کسی که این نوع نگاه و اندیشه را داراست می تواند با نگرش خود در جهان تحول ایجاد کند. خلاقیت ها در این سطح از نگرش رخ می دهد. صاحب این نوع نگرش قدرت آینده اندیشی را داراست...
👈 با اطلاع از انواع نگرش، به راحتی می توانید تشخیص دهید که تحلیلی که هر فرد در مورد هر واقعه یا هر پدیده ارائه می کند در چه سطح و مرتبه ای است.
@vahdatevojoodbezabanesade
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه در ایتا
@hokmrani_masoulaneh
امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند:
کسی که نام ما را ببرد یا نام ما نزد او برده شود و به اندازه بال مگس اشک از چشمش خارج شود، خدا گناهان او را میآمرزد و لو اینکه مثل کف دریا باشد.
📖 تفسیر القمّیّ، ص ۶۱۶
📖بحارالانوار، ج۴۴،ص۲۷۸،ح۳
🔐 1️⃣ کم رنگ شدن مطالبات امام امت در لابلای ایده پردازی های عریض و طویل مسئولان نهاد علم کشور
⚜️ یکی از مطالبات امام امت از هدایتگران نهاد علم کشور کسب مرجعیت علمی است. مرجعیت علمی به معنی تاثیرگذاری محوری بر جایگاه کنونی و شکل گیری وضعیت آینده یک رشته علمی تعریف شده است. بدیهی است که مرجعیت علمی مفهومی چند بعدی است و صرفا به رتبه در کمیت علم ختم نمی شود. از سویی دیگر، رهبری معظم انقلاب بر هدف نبودن تولید مقالات و ضرورت کاربردی بودن مقالات و لمس تاثیر مقالات در جامعه و صنعت و اهمیت کیفیت مقالات تاکید داشته اند.
🔹 بدیهی است که متولیان نهاد علم کشور مسئول مستقیم دستیابی به مرجعیت علمی، افزایش کیفیت پژوهش ها و کاربردی شدن پژوهش ها هستند.
👈 اگر چه مطالبات رهبری مشخص و واضح هستند لیکن عدم ارائه راهکارهای عملیاتی توسط نهاد علم کشور برای تحقق این مطالبات مشهود است و در سخنان مسئولان نهاد علم کشور می بینیم که صرفا مطالبات رهبری و مردم از نهاد علم کشور تکرار و بر درستی آنها تاکید می شود لیکن نقشه راه و راهکارهای عملیاتی ارائه نمی شود و با کلی گویی و ارائه جملات زیبا، موضوع از دستور کار خارج می شود.
🔹 برای درک بهتر این موضوع سخنان وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری را در جمع اساتید دانشگاه امام حسین (ع) در 16 مرداد ماه 1402 بررسی و تحلیل می کنیم:
جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی گل در جمع تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مورد دوگانه مرجعیت علمی و حل نیازهای جامعه گفتند که در جامعه دانشگاهی این سوال مطرح می شود که به تولید علم بیشتر توجه کنیم یا فناوری؟ تولید علم بیشتر مورد عنایت باشد یا مصرف؟ "تولید علم مرجعیت می آورد و مصرف علم رفاه و آسایش می آورد". این سوال مطرح می شود که بالاخره مرجعیت علمی مهم است یا رفاه و آرامش جامعه؟ طبعاً پاسخ این است که همه اینها مهم است و مکمل یکدیگر هستند.
🔅ذجناب آقای وزیر! این دیدگاه زمانی به درستی قابل اجرا است که مرزهای بین علوم به خوبی از یکدیگر تبیین شوند و مرز پژوهش های علوم پایه ای، کاربردی و رشته های مهندسی از یکدیگر به خوبی مشخص باشد. در غیر این صورت و در حالتی که علوم پایه و کاربردی و رشته های مهندسی بر تولید علم متمرکز شوند و به موازی کاری بپردازند زنجیره تولید علم تا فناوری تکمیل نخواهد شد زیرا رشته های مختلف با تمام توان خود، در حال تولید پژوهش های عمدتا بنیادین هستند.
🔄 وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود اعلام داشته اند که دانشگاه هم باید به مسائل روز جامعه بپردازد و آنها را حل کند؛ هم به دنبال رفع نیازهای جامعه باشد یا به تولید علم بپردازد، هم کتاب، مقاله علمی، ثبت اختراع، آثار بدیع هنری و نظریههای جدید داشته باشد و هم ظرفیت خود را برای حل نیازهای جامعه اختصاص و همه اینها با هم باشند و قابل جمع هستند.
💢 جناب آقای دکتر زلفی گل! این موضوع زمانی صحیح است که بر اساس تفاوت در ماهیت و رسالت، رشته های تحصیلی ماموریت گرا باشند و میان رشته ها تقسیم کار صورت گرفته باشد و کاملا مشخص باشد که کدام رشته ها مسئولیت تامین و تبدیل علم را بر عهده دارند و کدامیک مسئولیت کاربردی کردن علم و توسعه فناوری و تولید محصول را بر عهده دارند؟
⁉️ در شرایطی که نهاد علم کشور با تمام توان خود در حال تبدیل مهندس فناور یا اندیشمند نظریه پرداز علوم انسانی به دانشمند علوم پایه ای است و به آن تفاخر می کند، چگونه و با چه راهکار عملیاتی می توان این ایده عریض و طویل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری را اجرایی کرد؟ ...
لینک ادامه مقاله 👇👇
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه در ایتا
@hokmrani_masoulaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی:
بساط کشف حجاب حتما جمع خواهد شد...
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت عجیب مسئول شکنجه اسرای ایرانی!
‼️ برخورد حاج آقای ابوترابی با مامور شکنجهاش!!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۱۸ مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من کجای لشکر صاحب الزمان هستم؟؟
@ameranehazrateeshgh_113
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.🎥 این همون پیرمردی است که با حاج آقا بهلول با طیّالارض به کربلا رفت.
از زبان خودش بشنوید👆🏻
آیت الله بهلول کسی بود که احتمالا سفیانی را بچشم دیده بود
🔰 خیلی خیلی شنیدنیه✅
علامه محمد تقی بهلول گنابادی (ره)
آن عارف فرزانه از نقش آفرینان قیام تاریخی سال 1314 مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد بود که به حق مدافع ارزش ها و فقدانش ضایعه ای اسفناک است .
هجدهمین سالگرد آن علامه روز پنجشنبه 19 مرداد ماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب ، قرائت دعای کمیل و سخنرانی آیتالله مهدوی ، عضو مجلس خبرگان رهبری در محل مرقد ایشان برگزار می گردد .
ستاد برگزاری مراسم ارتحال علامه بهلول گنابادی (ره)