⭕️ ارزش های الهی در صنعت، ارزش های شیطانی در طبیعت !
▫️غربْ ارزش های خود را در خارج و واقع به عینیّت رساند ولی ما فقط از ارزش هایمان حرف می زنیم در حالی که طبیعتِ زندگی ما غربی است!
▫️در اندیشه، قناعت و نیازْ محوری برایمان محترم است ولی در واقع، مصرف گرا زندگی می کنیم! شبکه ی قرآن، کارشناس مذهبی می گوید: قناعت عزت آورست؛ شبکه ی سه، فیلم ها و تبلیغاتش، محتوایش، مصرف گرایی و بی حیایی است! در ذهن و تئوری از حیا سخن می گوییم ولی مدلِ عینی معماری و طبیعت زندگی مان هیچ ربطی به حیا ندارد.از این نمونه ها بسیارست.صنعت و آموزش های تئوری، الهی، طبیعت و واقع زندگی، شیطانی!
▫️غافل از این که آنچه هدایت کننده و تربیّت کننده ی ماست طبیعتِ زندگی است هرچند بوق و آموزش های تئوری، شعارهای الهی را فریاد بزند!
▫️ کم کم، ارزش های الهی از تئوری و صنعت هم حذف خواهند شد و ارزش های حاکم بر طبیعت ها در اندیشه ها خواهد نشست که نشسته. آری! عمل، ایمان به آن عمل، به دنبال می آورد.
✍ حسین مهران فر، ١٩ رمضان١۴۴٣، قم
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
استفاده از ماسک در هواپیماهای آمریکا اختیاری شد
🔹با حکم یک دادگاه در فلوریدا، دیگر، شرکتهای هواپیمایی آمریکایی نمیتوانند استفاده از ماسک را برای مسافران اجباری کنند.
@Farsna
اونوقت تو ایران ...
نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "#زندگی_پس_از_زندگی"
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
▫️استاد حجت الاسلام و المسلمین علی امینینژاد در نقد و بررسی برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" به ارائه نظرات خویش نسبت به این برنامه پرداختند؛
- برنامه تلویزیونی "زندگی پس از زندگی" از برنامههای موفق صدا و سیماست که تاثیرات مثبت به روی مردم گذاشته است لذا توجه کنیم که نقد امروز ما، نشانه اهمیتدادن به برنامه و نقدی همدلانه است.
- ما از موضوع دینی و اسلامی باید فضا را روشن کنیم که چه موضعی در مورد تجربههای نزدیک به مرگ داشته باشیم لذا این که برخی عزیزان نقد کلی کردهاند و برنامه را تماما نفی کردهاند، درست نیست.
- حرف اصلی این برنامه را نمیشود انکار کرد. از لحاظ عقلی، دینی و عرفانی، اصل مسأله ثابت شده است.
- یکی از برکات برنامه این بود که توجه داد به این که انسان در این عالم ماده منحصر نشده است؛ انسان حقایق تجردی دارد، عالم غیب وجود دارد و هست.
- یکی از نکات مثبت دیگر برنامه، پرداختن به مساله غیب است که در دل این برنامه تواتر از غیب شکل گرفت.
- ایمان به غیب در بسیاری از مخاطبین این برنامه بیشتر شد. توجه کنیم که مسأله ازدیاد ایمان منحصر در قرآن و روایات نیست و همین برنامهها هم میتواند ایمان به آخرت را در مردم تشدید کند.
- در میان علمای ما هم افرادی بودند که به دنبال جمعآوری این قبیل مشاهدات از غیب بودهاند تا نتایج علمی از آن بگیرند مثل کاری که شیخ اشراق انجام میدهد. البته سطح کار شیخ اشراق بسیار بالاتر و عمیقتر است.
☘نکته اصلی، انصراف از عالم ماده است که باعث میشود انسان بی آن که به مرگ طبیعی بمیرد، از عالم ماده خارج شود.
پیامبر اسلام صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرمودند: "موتوا قبل ان تموتوا"
- تفاوت کسانی که مرگ اختیاری دارند با تجربهگرها در این است که اگرچه هر دو قیامت صغرای انفسی برایشان رخ میدهد اما در مرگ اختیاری شخص با اراده شخصی از عالم ماده منصرف میشود و نه به صورت قهر و اجبار.
- عالم مثال و برزخ، لایهها و مراتب بسیاری دارد؛ از لایههای نزدیک به عالم ماده تا لایههای نزدیک به عالم عقل. تجربهگرها لایههای نزدیک به عالم ماده و مرز ورود به عالم مثال را تجربه کردهاند.
- در تجربهگرها انصراف کامل از عالم ماده رخ نداده است لذا اساسا این مرگ نیست که بعد سوال شود پس حضرت عزرائیل را چرا ندیدند یا سکرات موت را چرا نداشتند؟
اینها به دلیل انصراف جزئی از عالم ماده، غیب را دیدهاند و مرگ به معنای انصراف کامل از عالم ماده برایشان رخ نداده است. پس توجه کنیم که اصلا در این جا مرگ رخ نداده است!
- هر کس با تهذیب نفس و سیر و سلوک میتواند به شکل اختیاری از عالم ماده منصرف شود و غیب را ببیند.
- پس تجربه تجربهگرها:
🍃اولا کشف صوری است،
🍃ثانیا در طلیعه ورود به عالم مثال،
🍃ثالثا محدود به شخص است و نه همه انسانها،
🍃رابعا قهری و اجباری است و نه از سر سیر و سلوک،
🍃خامسا ناظر به وجهی از وجوه عالم مثال است و
🍃نهایتا این نوع از انصراف از عالم ماده کمال و سعادت محسوب نمیشود.
🍃در عین حال که برنامه "زندگی پس از زندگی" برنامه خوبی است اما مراقبتها باید باشد که منجر به پلورالیزم عملی، اخلاقی و اعتقادی نشود.
این که شخص مقید به شریعت نباشد و در عین حال ببیند در عالم غیب با او خوب برخورد شد و بعد نتیجه بگیرد که پس دلت پاک باشد، خطری است که متوجه همگان است.
در جواب باید گفت اولا مرگ رخ نداده است، ثانیا بحث اهل نجات و اهل حق خلط شده است.
- تفکیک اهل حق و اهل نجات مهم است. کافر هم ممکن است غیب را ببیند و با روی خوش با او برخورد کنند اما اگر چنین باشد از باب اهل نجات بودن اوست، نه این که او اهل حق و سعادت است.
ضمن این که باید مجددا توجه کنیم که مرگ رخ نداده است!
- استنتاج کلی از دریافتهای جزئی تجربهگرها ولو حق باشد، خطاست و ممکن است منجر به پلورالیزم اعتقادی، اخلاقی و عملی شود.
- در تجربه تجربهگرها خلیطها زیاد است. فرهنگ شخص، عقاید شخص، مزاج شخص، تفکرات و خیالات شخص همه تاثیرگذار است و حق و باطل در هم آمیخته است. این که مثلا شخص حضرت عباس علیهالسلام را در عالم برزخ بدون دست دیده است به خاطر همین است که در دنیا میدانسته که ایشان بیدست به شهادت رسیدهاند. لذا در آن جا هم ایشان را بدون دست دیدهاند، حال آن که حقیقت حضرت در عالم غیب فرای این مطالب است.
- باید استحکام علمی خاص در برنامه وجود داشته باشد و گروه علمی بزرگی از حوزه و دانشگاه پشت برنامه باشد که در برنامه، فضای نخبگانی ایجاد شود.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی
🍂 @gharar_a
🔴 تمام راه نجات در دعا برای ظهور است
1⃣ دعا یعنی خواستن ،
2⃣ودعا یعنی احساس نیاز کردن،
3⃣ دعا یعنی دوست داشتن ،
4⃣ دعا یعنی مهم بودن خواسته،
5⃣ دعا یعنی باورِ به دست آوردن ،
6⃣ دعا یعنی غافل نبودن،،
7⃣ دعا بزرگترین سلاح در مسیر یاری حجت خدا
8⃣ دعا لبیک به دعوت جمیع انبیاء و اوصیاء....
9⃣ دعا بزرگترین اسباب قُربِ الی الله
🔟 دعا اطاعت امر مولا...
🔹 در یک کلام دعا ...یعنی لبخند رضایت حضرت زهراء سلام الله علیها....
🌕 اگر برای ظهور دعا نمی کنیم یعنی امام زمان روحی فداه رانمی خواهیم،
دوستش نداریم ،
احساس نیاز به بودنش نداریم .
برایمان اهمیتی ندارد،
از او غافلیم و باور به ظهور ش نداریم...
🌷 در این ماه مبارک که زمان اجابت دعاست نشان می دهیم میزان محبت و خواست قلبیمان به امام زمان ارواحنافداه ..
﷽؛
#لیلةالمبیت
💎 حضرت علی علیه السلام در #لیلةالمبیت شب هجرتِ رسول خدا {صلی الله علیه و آله} از #مکه_معظمه به #مدینه_منوره در رختخواب پیامبر اعظم {صلی الله علیه و آله} خوابید و أبداً نترسید با آنکه ممکن بود آنحضرت را به قتل برسانند به همین منظور خداوند متعال در شأن او این آیه کریمه را نازل فرمود:
" وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ ِاللهِ وَاللهُ رَؤُفٌ بِالْعِبَادِ."
بعضی از مردم ( همچون علی {علیه السلام} در #لیلةالمبیت که در جایگاه پیامبر {صلی الله علیه و آله} خوابید ) جان خود را به خاطر جلب رضای خدا می فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.
#بقره_آیه207
به عبارت دیگر
#لیلةالمبیت
💎 شبی است که کفّار قریش جمع شده بودند تا خون پیامبر {صلی الله علیه و آله} را بریزند آن شب به امرِ رسول خدا {صلی الله علیه و آله} امام علی {علیه السلام} در جایگاه پیامبر {صلی الله علیه و آله} خوابید و خداوند به پاس قدردانی از جان گذشتگی آن حضرت این آیه کریمه را نازل فرمود :
" وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ ِاللهِ وَاللهُ رَؤُفٌ بِالْعِبَادِ."
#بقره_آیه207
یعنی از مردم کسی است که در طلب رضای خدا از جان خویش می گذرد ( و او علی {علیه السلام} است ) و بدین ترتیب پیامبر به سلامت به سوی یثرب که بعدها به نام آن حضرت مدینةالنبی موسوم گشت هجرت فرمود.
#فخرالنبیصفحه32و108
@Javanmardi_langarudi
❄️ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی ❄️
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳
🏴
⭕️پیامبر (ص) حکم بغض و دشمنی نسبت امام علی (ع) را چگونه بیان فرموده اند؟
🔷با مراجعه به روایات اهل سنّت پى مى بریم که پیامبر (ص) عموم مردم را از بغض و عداوت و دشمنى با #امام_على (ع) منع کرده است. اینک به ذکر برخى از روایات اشاره مى کنیم: ۱) ابو رافع مى گوید: #رسول_خدا (ص) #على (ع) را به عنوان امیر بر یمن فرستاد، با آن حضرت، شخصى از قبیله اسلم به نام عمرو بن شاس اسلمى حرکت کرد. عمرو از یمن بازگشت؛ در حالى که #على (ع) را مذمّت نموده و شکایت مى کرد. #رسول_خدا (ص) کسى را به سوى او فرستاد و فرمود: ساکت شو اى عمرو! آیا از #على (ع) ظلمى در حکم یا لغزشى در تقسیم مشاهده کردى؟ او گفت: هرگز. حضرت فرمود: پس براى چه، مطلبى را مى گویى که به من رسیده است؟ او گفت: جلوى بغضم را نمى توانم بگیرم. حضرت چنان غضبناک شد که نتوانست جلوى خود را بگیرد به حدّى که غضب در چهره او نمایان شد، آن گاه فرمود: «من أبغضه فقد أبغضنی و من أبغضنی فقد أبغض الله، و من أحبّه فقد أحبّنی، و من أحبّنی فقد أحبّ الله تعالی؛ [۱] هر کس #على را دشمن بدارد، به طور حتم مرا دشمن داشته و هر کس مرا دشمن بدارد، به طور حتم خدا را دشمن داشته است؛ و هر کس #على را دوست بدارد به طور حتم مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد به طور حتم خدا را دوست داشته است».
🔷 ۲) #رسول_خدا (ص )فرمود: «یا علیّ! أنت سیّد فی الدنیا، سیّد فی الآخرة، حبیبک حبیبى و حبیبی حبیب الله و عدوّک عدوّی، و عدوّی عدوّ الله، والویل لمن أبغضک بعدی؛ [۲] اى #على تو آقاى در دنیا و آقاى در آخرتى، دوستدار تو دوستدار من است، و دوستدار من دوستدار خداست و دشمن تو دشمن من است و دشمن من دشمن خداست و واى بر کسى که بعد از من تو را دشمن بدارد». ۳) و نیز فرمود: «یا علیّ! طوبى لمن أحبّک و صدق فیک و ویل لمن أبغضک وکذب فیک؛ [۳] اى #على! خوشا به حال کسى که تو را دوست داشته و در مورد تو راست بگوید. و واى بر کسى که تو را دشمن داشته و در مورد تو دروغ بگوید».
🔷 ۴) همچنین به سند صحیح از #رسول_خدا (ص) نقل شده که بعد از حدیث غدیر و ابلاغ ولایت #امیرالمؤمنین #امام_علی (ع) فرمود: «اللّهمّ وال من والاه، و عاد من عاداه ...؛ [۴] بار خدایا! دوست بدار هر کس که #على را دوست بدارد و دشمن بدار هر کس که على را دشمن دارد...». ۵) و نیز فرمود: «عادى الله من عادى علیّاً؛ [۵] خدا دشمن بدارد کسى را که #على را دشمن بدارد». ۶) ابن عساکر از محمّد بن منصور نقل کرده که گفت: ما نزد احمد بن حنبل بودیم که شخصى به او گفت: اى اباعبدالله! چه مى گویى درباره حدیثى که روایت مى شود که #على (ع) فرمود: من تقسیم کننده آتشم؟ او گفت: چه چیز باعث شده که این حدیث را انکار مى کنید؟ آیا براى ما روایت نشده که #پیامبر (ص) خطاب به #على (ع) فرمود: «لایحبّک إلاّ مؤمن ولایبغضک إلاّ منافق؛ دوست ندارد تو را مگر مؤمن و دشمن ندارد تو را مگر منافق»؛ ما گفتیم: آرى. احمد گفت: پس مؤمن کجاست؟ گفتند: در بهشت. گفت: و منافق کجاست؟ گفتند: در آتش. احمد گفت: پس على تقسیم کننده آتش است. [۶]
پی نوشتها؛
[۱] مجمع الزوائد، ج ۹، ص ۱۷۴، ح ۱۴۷۳۷
[۲] مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۳۸، ح ۴۶۴۰
[۳] مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۳۵، ح ۴۶۵۷؛ مسند ابى یعلى، ج ۲، ص ۲۵۹، ح ۱۵۹۹
[۴] سنن ابن ماجه، ج ۱، ص ۴۳، ح ۱۱۶؛ مسند احمد، ج ۶، ص ۴۰۱، ح ۱۸۵۰۶؛ مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۱۸، ح ۴۵۷۶
[۵] کنز العمال، ج ۱۱، ص ۶۰۱، ح ۳۲۸۹۹
[۶] تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۳۰۱، ح ۸۸۳۲؛ طبقات الحنابله، ج ۱، ص ۳۲۰
📕سلفی گری و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد جمکران، چ پنجم، ص ۱۴۷
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امیرالمؤمنین #امام_علی #علی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🌸🍃🌸🍃
هر سه شبِ اَحیا را جدی و خالصانه عبادت کنیم و غافل نشویم
طبق روایات هر شب برای خود اهمیت خاصی دارد
امام صادق علیه السلام:
اَلتَقْدِیرُ فِی لَیْلَةِ تِسْعَةَ عَشَرِ وَالاِبْرامُ فِی لَیْلَةِ اِحْدی وَعِشْرینَ وَالاِمْضاءُ فِی لَیْلَةِ ثَلاثِ وَعِشْرِینَ؛
شب نوزدهم سرنوشت رقم میخورد و شب بیست و یکم استحکام پیدا میکند و شب بیست و سوم کارها امضا میشود.
AmadamDobareh.mp3
8.2M
نماهنگ "آمدم دوباره" با نوای حاج محمدرضا طاهری
آمدم دوباره به ناله و به زاری
دَر گشا بر روی بنده فراری
بنده ی پشیمان و بی کس تو هستم
توبه های خود را یکی یکی شکستم
بنده ی پشیمان و بی کس تو هستم
توبه های خود را یکی یکی شکستم
تو اگر ببخشی دوباره اسیر رحمتت شوم
تو اگر نبخشی خدایا خودت بگو کجا روم
هر چه غیر عشق خودت را بیا و از دلم بگیر
حال من را ببین ارحم الراحمین
یا الهی یا الهی
🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی
🍂 @gharar_a