هدایت شده از نوشته های من
🔰دموکراسی به معنای "حکومت مردم بر مردم"
🔰عدالت به معنای "برابری تمامی انسانها باهم"
🔰آزادی به معنای "مصونیت همه در قبال فکر و رفتار و انتخابهای خود"
♦️اینها چند کلمه بود از آموزههای نجاتبخش مدرن! حرفهایی که ظاهری فریبنده و درونی بیمغز و تهی دارند.
♦️و اما بیمایه بودن این کلمات را از کجا میفهمیم؟
وقتی که شاهدیم در حکومتهای مدعی #دموکراسی و #آزادی و #عدالت؛
🔰عموم مردم از اوضاع ناراضیَند
🔰حکومت مردم، منافع و خواستههای آنان را تأمین نمیکند
🔰زنان مسلمان حق رعایت حجاب را در فرانسه و آلمان و سوئیس ندارند
🔰و در گوشهوکنار نیویورک و واشنگتن و نیوجرسی -قلب حاکمیت لیبرالیسم- جماعت چشمگیری از فقر و فلاکت تلف میشوند، از دموکراسی و آزادی و عدالتِ ادعایی این مکتب توخالی غصه میخوریم
♦️و مطمئن میشویم که تمدنی که راه ارتباط با الله را در تربیت و اقتصاد و فرهنگ، قطع کردهاست؛
دموکراسیاش عین استبداد میشود
عدالتش عین ظلم و ستم میشود
و آزادیاش عین ناامنی و تحمیل و استعمار خواهدبود و خواهدشد.
@mhmm110
🌺
اَللّهـُــمَ ؏َجَّلِ لِوَلیِڪَ الْفَـــرَجْ:
•
🔴 فردا؛ راهپیمایی سراسری برای اعلام انزجار از دشمن
🔹شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت جنایت هولناک و هتک حرمت حرم احمد بن موسی (ع) و اعلام همدردی با خانوادههای شهداء و مجروحان این اقدام ددمنشانه، از مردم غیور دعوت مینماید که با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه، نفرت و انزجار خود را از توطئههای مزدوران وابسته آمریکا و صهیونیسم به نمایش بگذارند.
دوم؛ مطالبه برای برخورد قاطع با تروریستها و اغتشاشگران توسط نیروهای امنیتی و عدم مماشات با اغتشاشگران بوسیله قوه قضائیه
✔ انتشار حداکثری فراموش نشود 🙏🏻
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_تسلیت
#شاهچراغ
__________
هدایت شده از احمد
یه سوال: کسی که میتونست با چند تا کار تبلیغاتی ساده وارد کارزار جنگ اغتشاشات اخیر بشه و نشد؛ آیا در ریختن خون این نوجوانان شریک نیست؟
هر کس به نوبه خودش اگر می تونست کاری بکنه و نکرد به نظرم در ریخته شدن خون این شهیدان مظلوم شریکه.....🌹🌹🌹
و کسی که بهترین کار ممکن رو نکرد او هم شریکه....🌹🌹🌹
و کسی که میتونست جمعیتی رو همراه کنه برای مبارزه تبلیغاتی با جنگ رسانه ای اخیر و نکرد او هم شریکه...
و کسی که مشغول بود(مشغول دغدغه های کوچکی و زود گذر و سرش در لاک خودش بود) او هم شریکه....
و کسی که یادش رفت حرارت خون حاج قاسم رو او هم شریکه...
و کسی که حاضر نشد از رفاه دنیای پست بگذره و هزینه نکرد برای این جنگ رسانه ای او هم شریکه.....
ربنا و لا تواخذنا ان نسینا او اخطانا🌹
هدایت شده از صلوات
🔴 آداب دعا کردن در سیره #امام_رضا " سلام الله علیه "
▪️رجاء بن ابى ضحّاک مىگويد:
وَ کانَ [الاِْمامُ الرِّضا سلام الله علیه ] یَبْدَءُ فى دُعائِهِ بِالصَّلاةِ عَلى مُحَمّدٍ وَ الِهِ، وَ یُکْثِرُ مِنْ ذلِکَ فى الصَّلاةِ وَ غَیْرِها.
امام رضا سلام الله علیه دعاهایش را با #صلوات فرستادن بر محمد و خاندان او شروع مىکرد، و در نماز و غیر آن زیاد #صلوات مىفرستاد.
📚 عيون اخبار الرضا 2: 194 ح 5
🌺☘امام رضا علیه السلام :
به خداوند خوشبین باش، زیرا هركه به خدا خوشبین باشد ،
خدا با گمان خوش او همراه است ،
و هركه به رزق و روزی اندك خشنود باشد ، خداوند به كردار اندك او خشنود باشد ،
و هركه به اندك از روزی حلال خشنود باشد ، بارش سبك و خانواده اش در نعمت باشد
و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دار السلام بهشت رساند
📚تحف العقول ص 472
کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید :
@sallavat
هدایت شده از یوسف کیخا
ﻭ ﺳﻤﻌﻪ، ﺍﺧﻠﺎﺹ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺟﺰ ﺧﺎﻟﺼﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ «ﺍﻟﺎ ﻟﻠّﻪ ﺍﻟﺪّﻳﻦ ﺍﻟﺨﺎﻟﺺ»(١٠٥٥) ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﭼﻬﻞ ﺭﻭﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺧﺎﻟﺺ ﻛﻨﺪ، ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎﻱ ﺣﻜﻤﺖ ﺍﺯ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻧﺶ ﺟﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﻣﻦ ﺍﺧﻠﺺ ﻟﻠّﻪ ﺍﺭﺑﻌﻴﻦ ﺻﺒﺎﺣﺎً ﻇﻬﺮﺕ ﻳﻨﺎﺑﻴﻊ ﺍﻟﺤﻜﻤﺔ ﻣﻦ ﻗﻠﺒﻪ ﺍﻟﻲ ﻟﺴﺎﻧﻪ»(١٠٥٦) ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣُﺐ ﻭ ﺑﻐﺾ ﻭ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﻭ ﻧﺒﺨﺸﻴﺪﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻓﻀﻞ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺧﻠﺎﺹ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: « ﻣﻦ ﺍَﺻﻌﺪ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻠّﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﻋﺒﺎﺩﺗﻪ ﺍﻫﺒﻂ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﺰّ ﻭ ﺟﻞّ ﺍﻓﻀﻞ ﻣﺼﻠﺤﺘﻪ»(١٠٥٧) ﻫﺮ ﻛﺲ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺧﺎﻟﺺ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻋﻤﻠﻲ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺍﻣﺮﻱ ﺷﮕﻔﺖ ﺁﻭﺭ ﻭ ﺟﺎﻱ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﺭﺍﻳﺖ ﺍﻟّﺬﻱ»
٢- ﻃﺮﺩ ﻳﺘﻴﻢ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺩﻭﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﻳﻜﺬّﺏ ﺑﺎﻟﺪّﻳﻦ... ﻳﺪﻉّ ﺍﻟﻴﺘﻴﻢ»
٣- ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻳﺘﻴﻢ ﻧﻮﺍﺯﻱ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮔﺮﺳﻨﮕﺎﻥ ﻭ ﻣﺤﺮﻭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﺑﻲ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻲ ﺩﻳﻦ ﺍﺳﺖ. «ﻳﻜﺬّﺏ ﺑﺎﻟﺪّﻳﻦ... ﻳﺪﻉّ ﺍﻟﻴﺘﻴﻢ»
٤- ﻣﻴﺎﻥ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﻨﮕﺎﺗﻨﮓ ﺍﺳﺖ. (ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺟﺰﺋﻲ ﻣﺜﻞ ﻃﺮﺩ ﻳﺘﻴﻢ ﺭﺍ ﺟﺰﺋﻲ ﻧﮕﻴﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﮔﺎﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻬﻤﻲ ﻣﺜﻞ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﺩﻳﻦ ﺧﺒﺮ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ). «ﻳﻜﺬّﺏ ﺑﺎﻟﺪّﻳﻦ... ﻳﺪﻉّ ﺍﻟﻴﺘﻴﻢ»
٥ - ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻋﺎﻃﻔﻲ، ﻣﻘﺪم ﺑﺮ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺟﺴﻤﻲ ﺍﺳﺖ. (ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺒﺖ ﺑﻪ ﻳﺘﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﺴﻜﻴﻦ) «ﻳﺪﻉّ ﺍﻟﻴﺘﻴﻢ... ﻃﻌﺎم ﺍﻟﻤﺴﻜﻴﻦ»
٦- ﻫﺮ ﻧﻤﺎﺯﻱ ﺍﺭﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﺮ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﻱ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠّﻴﻦ»
٧- ﺳﻬﻮ ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﻘﺼﻴﺮ ﻭ ﺑﻲ ﺍﻋﺘﻨﺎﺋﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺳﺮﺯﻧﺶ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻋﻦ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ ﺳﺎﻫﻮﻥ»
٨ - ﺳﻬﻮ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺨﺸﺶ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﺳﻬﻮ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺭﻫﺎ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ، ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺨﺸﺶ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻋﻦ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ» (ﻧﻪ «ﻓﻲ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ»)
٩- ﺧﻄﺮ ﺁﻧﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﺳﻴﺮﻩ ﺩﺍﺋﻤﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺷﻮﺩ. «ﻳﻜﺬّﺏ... ﻳﺪﻉّ... ﻟﺎ ﻳﺤﺾّ» (ﻗﺎﻟﺐ ﻓﻌﻞ ﻣﻀﺎﺭﻉ ﺑﻴﺎﻧﮕﺮ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻛﺎﺭ ﺍﺳﺖ)
١٠- ﺍﺧﻠﺎﺹ، ﺷﺮﻁ ﻗﺒﻮﻟﻲ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠّﻴﻦ ﺍﻟّﺬﻳﻦ... ﻳﺮﺍءﻭﻥ»
١١- ﺍﻃﻌﺎم ﻓﻘﺮﺍ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﻫﻤﻪ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﮔﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻭ ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻟﺎ ﻳﺤﺾّ ﻋﻠﻲ ﻃﻌﺎم ﺍﻟﻤﺴﻜﻴﻦ»
١٢- ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﮔﺎﻫﻲ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﻏﺎﻓﻞ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻭﻳﻞ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻭﺿﻊ ﺗﺎﺭﻛﺎﻥ ﺩﺍﺋﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﭼﻴﺴﺖ! «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠّﻴﻦ... ﻋﻦ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ ﺳﺎﻫﻮﻥ»
١٣- ﺑﻲ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﻣﺮﺩم ﻛﻴﻔﺮ ﺩﺍﺭﺩ. «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠﻴﻦ... ﻳﻤﻨﻌﻮﻥ ﺍﻟﻤﺎﻋﻮﻥ»
١٤- ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻮﻳﻞ ﻟﻠﻤﺼﻠﻴﻦ... ﻳﻤﻨﻌﻮﻥ ﺍﻟﻤﺎﻋﻮﻥ»
١٥- ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ، ﺑﺴﺘﺮ ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ. «ﻋﻦ ﺻﻠﻮﺗﻬﻢ ﺳﺎﻫﻮﻥ... ﻳﻤﻨﻌﻮﻥ ﺍﻟﻤﺎﻋﻮﻥ»
١٦- ﺑﻲ ﺍﻋﺘﻨﺎﺋﻲ ﺑﻪ ﮔﺮﺳﻨﮕﺎﻥ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺑﻲ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻱ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻳﻜﺬّﺏ ﺑﺎﻟﺪّﻳﻦ... ﻭ ﻟﺎ ﻳﺤﺾ ﻋﻠﻲ ﻃﻌﺎم ﺍﻟﻤﺴﻜﻴﻦ»(١٠٥٨)
١٧- ﺳﻬﻮ ﺍﺯ ﺍﺻﻞ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻬﻢ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺍﺯ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻛﻌﺎﺕ ﻛﻪ ﮔﺎﻫﻲ ﻋﺎﺭﺽ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻋﻦ ﺻﻠﺎﺗﻬﻢ ﺳﺎﻫﻮﻥ»
١٨- ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺟﺪﺍ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺴﺐ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺎ ﺭﻳﺎ ﻛﺎﺭﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻳﻜﺬّﺏ... ﻳﺮﺍءﻭﻥ»
١٩- ﺑﺨﻞ، ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻣﻌﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﻛﻪ ﺣﺘﻲ ﺍﺯ ﻋﺎﺭﻳﻪ ﺩﺍﺩﻥ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﻛﻮﭼﻚ ﻭ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﺑﺨﻞ ﻣﻲ ﻭﺭﺯﻧﺪ. «ﻳﻜﺬّﺏ... ﻳﻤﻨﻌﻮﻥ ﺍﻟﻤﺎﻋﻮﻥ»
«ﻭﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠّﻪ ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ»
هدایت شده از Mahdi
سوال: آیا پوستر سلام خونین ۲ ساعت زودتر آماده شده بود؟!
لیدر اغتشاشگران در شهر bolzano در شمال ایتالیا، در مرز اتریش و ایتالیا زندگی میکنه
فاصله ساعت محل زندگی این شخص با ایران، دقیقا 1ساعت نیم هست.(یعنی وقتی ایران ساعت 01:30 بامداده، اونجا ساعت 00:00 هست)
یعنی پست ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه به وقت ایران برای این شخص ۱۷:۴۵ دقیقه نمایش داده میشود.
همینقدر بی سواد و همینقدر ابله تشریف دارند
🔹البته پست مرتبط رو پس از اینکه متوجه شدند چه سوتی بدی دادند رو #پاک_کرد و اعلام هم نکرد که پاک کرده چون هیچ ارزشی برای شعور مخاطب قائل نيستند و حسابی هم روش مانور دادند.
هدایت شده از اصغر مظاهری اصغر مظاهری
🍃🌸🌎🌍🌏🌸🍃
همراه با سیره و کلام عالّمگیرامیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در نهجالبلاغه ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
🌟
📢حکمت۴۶۹: پرهیز از افراط و تفریط نسبت به امام علیه السّلام
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌟
📚وَ قَالَ علیه السلام یَهلِکُ فِیّ رَجُلَانِ مُحِبّ مُفرِطٌ وَ بَاهِتٌ مُفتَرٍ
قال الرضی و هذامثل قوله علیه السلام
هَلَکَ فِیّ رَجُلَانِ مُحِبّ غَالٍ وَ مُبغِضٌ قَالٍ
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
📖حضرت علی علیهالسلام فرمود: دو کس نسبت به من هلاک میگردند، دوستی که زیاده روی کند، و دروغ پردازی که به راستی سخن نگوید.
(این کلام مانند سخن دیگری است که فرمود) دو تن نسبت به من هلاک گردند، دوستی که از حد گذراند، و دشمنی که بیهوده سخن گوید.
🔶🔷🔶🔵🔵🔶🔷🔶
🆎️Imām Ali ibn Abū Tālib said: “Two types of persons will fall into ruin on my account: One who loves me and exaggerates, and the other who lays on me false and baseless blames. ”
Sayyid ar-Radi says, “ This is on the lines of Imām Ali ibn Abū Tālib own saying which runs thus: “Two categories of persons will be ruined on my account: One who loves me with exaggeration, and one who hates (me) and is a bearer of malice’. ” The Holy Prophetarum litused often to urge and order the umma to love Imām Ali ibn Abū Tālib, forbidding them from bearing any hatred towards him. Moreover, the Holy Prophet used to regard love for Imām Ali ibn Abū Tālib as the sign of faith (īmān) and hating him as the sign of hypocrisy (nifāg) (as we have already mentioned in a footnote above).
We would like to quote one of the traditions of the Holy Prophet with regard to this subject. It has been narrated through fourteen companions that the Holy Prophet said, “Whoever loves Ali, he surely loves me, and whoever loves me, he surely loves Allāh, and whoever is loved by Allāh, He will permit him to enter Paradise. Whoever hates Ali, he surely hates me, and whoever hates me, he surely hates Allāh, and whomsoever Allāh hates, He will surely let him enter the Fire. And whoever harms Ali, he surely harms me, and whoever harms me, he surely harms Allāh: Surely, those who harm (the Cause of] Allāh and His Messenger, Allāh has cursed them in the present life and in the one to come and has prepared for them a humiliating chastisement (Qur'ān, ۳۳: ۵۷) , as we read in these references: AlMustadrak, Vol. ۳, pp. ۱۲۷ - ۱۲۸, ۱۳۰; Hilyat al-Awliyā', Vol. ۱, pp. ۶۶ - ۶۷; Al-Istī'āb, Vol. ۳, p. ۱۱۰۱; Usd al-Ghāba, Vol. ۴, p. ۳۸۳; AlIsābah, Vol. ۳, pp. ۴۹۶ -۴۹۷, Majma' az-Zawā'id, Vol. ۹, pp. ۱۰۸ - ۱۰۹, ۱۲۹, ۱۳۱, ۱۳۲, ۱۳۳; Kanz al-`Ummāl, Vol. ۱۲, pp. ۲۰۲, ۲۱۸ - ۱۹, Vol. ۱۵, pp. ۹۵ - ۹۶, Vol. ۱۷, p. ۷۰; al-Muhibb al-Tabari, Ar-Riyād anNadira, Vol. ۲, pp. ۱۶۶, ۱۶۷, ۲۰۹, ۲۱۴ and Ibn al-Maghāzili, AlManāqib, pp. ۱۰۳, ۱۹۶, ۳۸۲.
At the same time, the Holy Prophet used to caution the umma against exaggerating with regard to love for Imām Ali ibn Abū Tālib that exceeds the bounds of Islam. One who does so is called ghāli (extremist or excessive) , In other words, such a person is anyone who believes that the Holy Prophet or Imām Ali ibn Abū Tālib or any Shī“ite Imām is a god, or attributes to them the special attributes of Allāh, or believes that the twelve Imāms pelle are prophets, or makes any claim which they (the Holy Prophet and the Imāms) did not make about themselves.
On the contrary, the Holy Prophet had also forbidden any offense or denigration concerning them (the Imāms). He used to blame those who make false and baseless accusations against them as well as those who hated and harbored malice against them.
It was for this reason that the Holy Prophet sometimes used to refrain from mentioning some of the excellent qualities of Imām Ali ibn Abū Tālib as Jābir ibn Abdullāh al-Ansāri narrates: “When Imām Ali ibn Abū Tālib approached the Holy Prophet with the news of the conquest over Khaybar by himself (by Imām Ali ibn Abū Tālib) , the Holy Prophet said to him: “O Ali! Had it not been for some groups of my umma who may say about you what the Christians say about 'Isa son of Maryam (Jesus son of Mary) , I would have said (something) about you so that you would not pa