eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
84.8هزار عکس
47.4هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
️از جزئیات حمله پهپادی به صنایع وزارت دفاع چه می‌دانیم؟ @sobh_edalat ┄┉┉❈«یا💞مهدی»❈┉┉┄
1_1296461113.mp3
27.5M
🎙استاد امینی خواه : 🔊 1⃣5⃣جلسه پنجاه و یکم ⏰مدت زمان: ۵۰:۵۰ * نشانه‌های انسان مومن * واکنش شیطان به افرادی که با هم کدورت دارند! * تاثیر دوستی و همنشینی با دوستان در تربیت فرزند * دزد بودن نفس انسان * چگونگی عزت انسان * فرد مومن چگونه راه می‌رود؟ * تسلط شیطان بر کدامین افراد * سرمنشأ حسادت * برخورد امام صادق علیه‌السلام با فرد ناسزاگو * از بین بردن تکبر در مراسم حج * ثواب افطار دادن در عید غدیر @Ostadkhosravi
✅ سجستانی یا ابن‌مسکویه؟؟ مساله این است... قرن سوم و چهارم هجری قمری به دوران بیداری وشکوفایی فلسفی_علمی مسلمین مشهور است. دورانی که در ابتدای آن فیلسوف موسس و در نیمه آخر آن دیگر فیلسوف بزرگ وموسس قرار گرفته است. ودر بین این دو قله حکمی گروهها وجریانهای قوی فلسفی وعلمی همچون جمعیت و دانشمندان بزرگی مثل وجود دارند که هر کدام در شاخه وشعبه‌ای از علوم سرآمد دوران خود میباشند. یکی از افراد بسیار تاثیر گذار این دوران میباشد. وی از چهره‌های بسیار مهم و و و اسلامی است. منزل او مرکز تجمع بسیاری از دانشمندان تاریخ حکمت اسلامی بوده است.دانشمندان بسیاری به منزل او رفت وآمد داشتند ومشکلاتشان را از او می‌پرسیدند.ابوحیان توحیدی که از شاگردان اوست نمونه‌ای از بحث و گفتگوهای این جلسات را جمع آوری و در کتاب المقابسات ذکر کرده است کتاب الامتاع والموانسه هم به نام ابوسلیمان سجستانی نوشته است. برخی از افکار و آثار ابوسلیمان را باید در کتاب های ابوحیان توحیدی سراغ گرفت. در قرنهای سوم و چهارم گروهی از اندیشمندان به این فکر افتادند تا فلسفه و دین را باهم جمع کنند آثاری را هم در این زمینه نگاشتند که از جمله آنها رسائل اخوان الصفا است.گرچه سجستانی از شارحین اثلی آثار ارسطو میباشد اما از اخوان الصفا به شدت انتقاد کرده است. از نظر او فلسفه با دین فرق دارد و ربط آنها را به سادگی نمی‌توان اثبات کرد. او عبارتی مشهوری دارد (اَین الدین واَین الفلسفه. شیءُ ماخوذُ من الوحی النازل وشیءُ ماخوذُ من الرای الزایل_دین کجا وفلسفه کجا؟! یکی از وحی الهی اخذ شده است ودیگری از رای ونظر قابل زوال گرفته شده) از نظر او دو نوع معرفت وجود دارد: یک نوع معرفت حقیقی است که از طریق انبیاء به دست می‌آید و دین می باشد. ودیگری معرفتی است که از راه عقل حاصل می‌شودوحاصل آن فلسفه میباشد. گرچه عقل موهبتی الهی است اما به اختلاف میان بندگان وجود دارد. به دلیل همین اختلاف عقل است که آراء و عقاید فلسفی گوناگون تحقق پیدا می‌کند لذا اگر از طریق دین به جهان هستی نگاه کنیم به یقین می‌رسیم و اگر از طریق عقل و فلسفه و شناسایی اموال بپردازیم شناسایی و حقیقی نخواهد بود. در مقابل وی دیگر فیلسوف بزرگ عالم اسلام قرار دارد. او در زمینه های فلسفه، تاریخ، ادبیات و پزشکی از سرآمدان روزگارش بود. بدون شک ابن مسکویه بنیانگذار حکمت عملی وعلم اخلاق اسلامی میباشد.اوبا نگارش کتاب تهذیب الاخلاق کار بسیار مهمی در تاریخ تفکراسلامی انجام داده است. در مقدمه می‌گوید: جان من فدای کتابی باد که حائز همه فضیلت‌ها و برتری هاست. کتاب اخلاق ناصری خواجه نصیر هم بر مبنای تهذیب الاخلاق نگاشته شده است. ابن مسکویه برخلاف سجستانی به دوگانه دین وفلسفه قائل نیست بلکه آن دو را هم‌سنخ میداند. از نظر وی اگر علم و معرفت از عالم بالا به عالم پایین بیاید وحی نامیده می‌شود، واگر از عالم پایین به بالا برود فلسفه است. پیامبران با وحی به حقیقت رسیدند در حالیکه حکما با طی مقدمات و سیر مراحل حقیقت را در می‌یابند.در واقع ازنظر ابن مسکویه انسان آرمانی، همان فیلسوف است. زیرا شخصیتی است که مراتب ادراک را از حسی تا خیالی و عقلی طی کرده و به اتصال با عقل فعال نائل آمده است. در واقع از نگاه ابن‌مسکویه فلسفه صرفاً استدلال و بیان سخنان پیچیده نمیباشد بلکه علمی است که توام با عمل میباشد. آنجا که انسان همه استعدادهای نهفته درونی خودش را به فعلیت برساند و عقل از مرتبه بالقوه تا اتصال با عقل فعال سیرکند حقایقی را می بیند و می شنود که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است. لذا حقیقت عقل و فلسفه از سنخ وحی و دین می باشد تلاش‌هایی که فلاسفه به مدد عقل نظری انجام می دهند سرانجام آنها را به همان جایی می رساند که انبیا به آن رسیده‌اند و سخن آنها با سخنان پیامبران یکی خواهد شد.بنابراین از نظر ابن مسکویه اگر انسان مسیر علم ودانش راطی کندو ازفلسفه مدد بگیرد سرانجام به جایی می‌رسدکه وحی وسخنان پیامبران را تصدیق وتأیید می‌کنند. اختلاف سجستانی وابن مسکویه درباره رابطه عقل و وحی، دین وفلسفه یک تقابل تاریخی در عالم اسلام میباشد. یک گروه وحی ودین را هم‌سنخ با عقل وفلسفه نمیدانند وتفاوت آنها را به یقین و ظن تاویل میکنند. وگروه دیگرحقیقت وحی وعقل را یکی دانسته به نحوی که یکی را به رسول باطنی ودیگری رابه رسول ظاهری تشبیه میکنند استاد بهرامی واحد فلسفه اندیشکده علم و تمدن پارس
2_144140477079005606.mp3
1.2M
زنان ما رو عقیم کردند... ⛔️در جایی گزارش ندهید! ♦️آمار انجام سزارین در دنیا فقط ۵ درصد است. ولی در کشور ما ... 🔺حجت الاسلام شفیعی کارگاه ارزش مادری و موهبت فرزندآوری @Ostadkhosravi
هدایت شده از شکرالهی
💠علامه قاضی ره: شاگردی از عالمی پرسید: تقوا را برایم توصیف کن عالم گفت: اگر در زمینی که پر از خار و خاشاک بود مجبور به گذر شدی چه می کنی؟ شاگرد گفت: پیوسته مواظب هستم و با احتیاط راه می روم تا خود را حفظ کنم عابد گفت: در دنیا نیز چنین کن تقوا همین است، از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کن و هیچ گناهی را کوچک مشمار زیرا کوهها با آن عظمت و بزرگی از سنگهای کوچک درست شده اند.
هدایت شده از شکرالهی
❣رسول خدا (ص): آیا شما را از بهترین خصلت های دنیا و آخرت، آگاه نکنم؟ بخشودن کسی که به تو ستم کرده است ارتباط برقرار کردن با کسی که از تو بریده است نیکی به کسی که بر تو بدی کرده است عطا کردن به کسی که از تو دریغ نموده است. 📚 کافی ج2 ص 107
هدایت شده از شکرالهی
علامه طباطبایی ره : دست بر سینه بگذار و ۴ بار نشسته و ایستاده آیه شریفه ۲۸ سوره رعد را بخوان با ایمان بخوانی دلت آرام می‌گیرد 📚 به نقل از حجةالاسلام صحفی
هدایت شده از شکرالهی
⚡️ خسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَكَ 😔 آنان كه به كارى جز [برای] تو پرداختند زيانكار شدند 📙 مفاتیح الجنان, فرازی از دعای هر روز امام صادق(ع) در ماه رجب
هدایت شده از شکرالهی
✨✨✨✨✨✨ 🌕️ نماز شب، بیماری‌های جسمی و روحی و حتی بن‌بست‌ها و گرفتاری‌ها را از انسان دور می‌کند و اساس همه خیرات است. 🌕️ هنگامی که از بعضی بزرگان برای رفع بیماری‌ها و بن بست‌ها راه چاره می‌طلبیده‌اند، می‌گفتند: «شما این تعهد را بکنید که سحر بیدار شوید و نافله شب بخوانید؛ رفع مشکلتان را ما تضمین می‌کنیم». 🌕️ این قضیه عزمی می‌خواهد و طلب توفیقی از حق تعالی. 📚 نشریه خُلُق، شماره ۴۸ ✅
هدایت شده از شکرالهی
🌹🍃🌹🍃🌹 *اللهم عجل لولیک الفرج این پست هر شب تکرار می شود *یک فاتحه و توحید ، نثار ارواح مقدس امام حسن عسکری (علیه السلام) و حضرت نرجس (سلام الله علیها) ، پدر و مادر گرامی امام عصر (ارواحنا فداه)* *ای مولای ما ، ای امام ما ، یا بقیه الله فی ارضه* *به رسم ادب ، برای پدر و مادر بزرگوارتان ، هدیه ای فرستادیم ، شما هم ما را به هدیه ای مهمان کن ، همانا خدا صدقه دهندگان را دوست دارد* 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
هدایت شده از شکرالهی
🌺🌺🌺 *بسم الله الرحمن الرحیم* *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ و َالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ،* *اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ* *و َعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ* *وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ* *و َعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن* 🌺🌺🌺
هدایت شده از شکرالهی
حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها فرمودند: همانا سعادتمند (به معنای) کامل و حقیقی کسی است که حضرت علی بن ابی‌طالب علیه‌السّلام را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد. 📕امالی شیخ صدوق، ص۱۸۲.