eitaa logo
امامت و امارت
181 دنبال‌کننده
85.2هزار عکس
47.7هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر محمد باقر قالیباف: ساخت مسکن با الگوی آپارتمان روابط انسانی را به چالش می کشد و نتیجه اش گسترش تنهایی و گسست در روابط انسانی است.... ⚡️متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1399/11/20 @olgou4
مردم از روی شکم‌سیری و دلخوشیِ زیادی، انقلاب کردن؛ آزادی بیان و حق رأی و دموکراسی و استقلال و امنیت و توان نظامی کشور هم که تو دنیا اول بود ✍ آدم 💠 گروه رسانه‌ای تیمورا 🆔 @timoora
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ضمن تماشای توصیه های رهبری درباب تمدن اسلامی دعوت میشوید به : 💥گردهمائی بزرگ نیروهای انقلاب به مناسبت دهه فجر 👤سخنران: آیةالله سیفی مازندرانی ⏰سه شنبه ۲۱ بهمن، ساعت ۱۰_۱۲ صبح 🕌 قم _ میدان روح الله... 🔹در کنار هم باشید تا یک جریان فکری درست کنید ✨ چهل ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرشور و به‌یاد ماندنی برگزار کنیم 🌷 💠💠💠💠💠💠💠💠 ضمن تجدید میثاق با ارمانهای انقلاب و امام، مطالبه می کنیم در این همایش بزرگ : « » @rajaa1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گردهمائی بزرگ نیروهای انقلاب به مناسبت دهه فجر 👤سخنران: آیةالله سیفی مازندرانی ⏰سه شنبه ۲۱ بهمن، ساعت ۱۰_۱۲ صبح 🕌 قم _ میدان روح الله... ✨ چهل ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرشور و به‌یاد ماندنی برگزار کنیم 🌷 💠💠💠💠💠💠💠💠 مطالبه می کنیم در این همایش بزرگ « کلیپ کامل در: @rajaa1400 @howzehenghelabi
🕎 کتاب مقدس یهود در نگاه اندیشمندان غربی (١) 1⃣ دیدگاه‌های گوناگونی دربارهٔ خاستگاه وجود دارد. گروهی، را وحی الهی نمی‌دانند و عدهٔ دیگری آن را وحی الهی می‌خوانند. کسانی که معتقد به وحی الهی‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند: 2⃣ گروه اول معتقد به وحی مکانیکی می‌باشند. 👈 آن‌ها می‌گویند کلمه کلمه و حرف حرف املاء از جانب خداوند است. در سفر خروج می‌خوانیم: «پس موسی تمام سخنان پروردگار را نوشت» و در کتاب ارمیا آمده است: «کلام و سخنی که از سوی پروردگار به ارمیا رسید در حالی که ارمیا می‌گفت: چنین سخن گفت پروردگار» 3⃣ گروه دوم معتقد به وحی دینامیکی یا فکری می‌باشند. 👈 براساس این نظریه، واژگان آیات کتاب مقدس واژگانی بشری هستند، اما حقیقت و واقعیت کتاب مقدس الهام الهی است، یعنی معانی از سوی خداوند بر نویسندگان کتاب مقدس الهام شد و ایشان آن معانی را در قالب جملات بشری در آوردند. 4⃣ در برابر این گروه، گروهی از فلاسفه غرب و دانشمندان غربی کتاب مقدس را وحی الهی نمی‌دانند. ناسازگاری آیات کتاب مقدس را دلیل وحیانی نبودن آن می‌خواند: ✍ عدالت را توصیه می‌نماید “چشم به‌جای چشم، دندان به‌جای دندان” در صورتی‌که عدالت آن است که “در برابر شرور مقاومت نکنید، اگر گونهٔ راست شما را سیلی زدند گونهٔ چپ را پیش آورید، و اگر جامهٔ شما را ربودند شنل خود را بدهید.” با این ناسازگاری میان آیات امکان ندارد کتاب مقدس را الهام و وحی الهی بخوانیم. 5⃣ او به همین جهت پیشنهاد می‌کند کلیسا از عهد جدید و قدیم یکی را به‌عنوان وحی الهی معرفی نماید و از ایجاد سازش و سازگاری میان آیات آن دو اجتناب ورزد. 6⃣ بوئر یکی از فیلسوفان هگلی نیز ازجمله فلاسفه‌ای است که وحی بودن تورات و انجیل را باور ندارد. او که سال‌های آخر عمر خود را وقف بررسی‌های تاریخی و انتقادی کرد، کتابی به‌نام «نقادی انجیل‌شناسانه تاریخ یوحنا» نگاشت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 کتاب مقدس یهود در نگاه اندیشمندان غربی (٢) ✍ به‌دلایل زیر را نوشتهٔ حضرت موسی نمی‌داند: 1⃣ در برخی از این اسفار، داستان‌های متفاوتی از موسی (ع) نقل شده است، مانند: سخن گفتن خدا با موسی، ارتحال موسی، فزونی صبر موسی بر دیگران و نیامدن پیامبری همانند او. 👈 اگر موسی (ع) این اسفار را نوشته بود از این اخبار گوناگون که دربارهٔ خود او می‌باشد، چیزی نمی‌نوشت. 2⃣ در این کتاب‌ها از فوت موسی (ع)، دفن او، اندوه سی‌روزهٔ عبرانیان و از نیامدن پیامبر دیگری همانند موسی (ع) سخن رفته است: 👈 پرواضح است این اخبار، نوشتهٔ موسی (ع) نیست. 3⃣ در این اسفار نام‌هایی به‌کار رفته است که پس از فوت موسی (ع) وضع شده و رایج گردیده است. اما در زمان زندگی موسی (ع) این اسامی وجود نداشته است و به‌کار نمی‌رفته است! 4⃣ این کتاب‌ها رویدادهایی را بیان می‌کنند که پس از موسی (ع) رخ داده و موسی از آنها بی‌اطلاع بوده است. 👈 برای نمونه در «سفر خروج» چنین آمده است: «و بنی‌اسرائیل مدت چهل سال منّ می‌خوردند تا به زمین آباد رسیدند، یعنی تا وقتی به سرحد زمین کنعان داخل شدند، خوراک ایشان منّ بود.» در صورتی‌که این واقعه سال‌ها پس از ارتحال موسی (ع) رخ داده است، چه این‌که در «صحیفه یوشع» می‌خوانیم: «و در فردای آن روزی که از حاصل زمین خوردند، منّ موقوف شد و بنی‌اسرائیل دیگر منّ نداشتند و در آن سال از محصول زمین کنعان می‌خوردند.» ✍ اسپینوزا پس از ذکر این دلیل‌ها می‌گوید: 👈 «از آنچه گفتم به‌روشنی پی می‌بریم اسفار خمسه نوشته موسی (ع) نیست، بلکه این کتاب‌ها را فردی دیگر به‌نام ابن عزرا چند قرن پس از وفات موسی (ع) نوشته است.» 👈 سایر کتاب‌های عهد قدیم نیز به همین ترتیب، از سوی اسپینوزا و دیگران مورد نقد قرار گرفته است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📖 متن کامل مقالهٔ «کتاب مقدس یهود در نگاه اندیشمندان غربی» را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-bibliography/13336 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter