eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
85هزار عکس
47.5هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
درس 183 و 184فقه الاداره.MP3
42.78M
درس 184و185 فقه الاداره - درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی از صحیحه ابو اسحاق مدنی از امام باقر ع که شرح کامل و کم نظیری از بهشت است که علاوه بر درجات سبک زندگی بهشتی را نیز معرفی میکند تاکید میشود که استنباط درجات بهشت یعنی استنباط درجات اهداف اخروی نظام برنامه ریزی 14/3/99✍️
درس 186 و 187 فقه الاداره.docx
38.5K
بسم الله الرحمن الرحیم 5 شنبه 15/9/99- 12شوال 1441 – 4 ژوئن 2020-درس 186 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – استنباط اهداف نظام برنامه ریزی – طبقه بندی اهداف 8 به این نتیجه رسیدیم که مختصات و درجات بهشتِ مدرّج، بعینه اهداف مدرجِ نظام برنامه ریزی اسلام را تشکیل میدهد و ما در صدد ورصد کشف این درجات هستیم به صحیحه طولانی و جامع و نادر ابو اسحاق مدنی رسیدیم که با نقل امام باقر ع از اجداد طاهرینش گزارشی کامل از بهشت متقین را شفاف بیان میکند و از آنجاکه زمین را متقین در دنیا به ارث میبرند ( والعاقبه للمتقین ) آن بهشت اخروی و این وراثت دنیوی در یک راستا قرار میگیرند و در یک برنامه ریزی مشترک تعریف میشوند یعنی برنامه ریزی برای تامین هدف غایی وراثت زمین برای متقین ، باید اهداف معنوی و مادی اخروی را هم تامین کند والا وراثتی غیر شایسته خواهد بود به تلاش خود برای در جه بندی اهداف هم راستای دنیوی و اخروی ادامه میدهیم در نوبت قبل نیمی از مصححه ابو اسحاق را خواندیم در این نوبت ،نیمه دوم و پایانی را مرور میکنیم : حديث الجنان و النوق‏ علي بن إبراهيم عن أبيه عن ابن محبوب عن محمد بن إسحاق المدني عن أبي جعفر ع قال: إن رسول الله ص سئل عن قول الله عز و جل- يوم نحشر المتقين‏ إلى الرحمن‏ وفدا .....✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃از غم دوست در این مِیکده فریاد کشم‏ 🍃‏‏دادرَس نیست که در هجر رُخش داد کشم‏ 🍂‏‏داد و بیداد که در محفل ما رِندی نیست‏ 🍂‏‏که بَرَش شِکوه برم؛داد ز بیداد کشم‏ 🍃‏‏شادیَم داد؛غمم داد و جفا داد و وفا‏ 🍃‏‏با صفا منّت آن را که به من داد کشم‏ 🍂‏‏عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری‏ 🍂‏‏بار هجران و وصالت بە دل شاد کشم‏ 🍃‏‏مُردم از زندگی بی‌تو که با من هستی‏ 🍃‏‏طرفه سِرّی ست که باید بِر استاد کشم‏ 🍂‏‏سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ 🍂‏‏انتظار فرج از کشم 🌷اللهمـ عجل لولیڪ الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند.
پس از انتشار خبر دستگيری امام (ره ) در پانزدهم خرداد 1342، بسياری از مردم قم، به منزل ايشان رفتند و به اتفاق فرزندشان، حاج آقا مصطفی ، در حدود ساعت شش بامداد، به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کردند. پس از مدتی، صحن مطهر و خيابان های اطراف، لبريز از جمعيتي شد که شعار "يامرگ يا خمينی" را با هيجان شديدی تکرار می کردند. در همان زمان، علما و مراجع وقت هم با صدور بيانيه هايی، خواستار آزادی فوری حضرت امام (ره )شدند.
در حدود ساعت ده صبح، با ورود نيروهای مسلّح برای تقويت نيروهای شهربانی قم، تيراندازی و رگبار مسلسل ها شروع شد و تعداد زيادی از مردم زخمی شده يا به شهادت رسيدند. شدّت تيراندازی به حدّی بود که امکان انتقال زخمی ها و اجساد شهيدان نبود و اين کشتار، تا ساعت پنج عصر ادامه يافت.
درپانزدهم خرداد 1342، مردم تهران هم چون ساير شهرها، در اعتراض به دستگيری امام خمينی (ره ) به خيابان ها ريختند و قيام خونين خويش را آغاز کردند. سيل خروشان کشاورزان غيور و کفن پوش ورامين، دهقانان کن و نيز مردم جماران به سوی تهران سرازير شد. انبوه جمعيت بازاری، بار فروش، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، با فريادهای رعد آسای "يا مرگ يا خمينی" و "مرگ برشاه" تهران را به لرزه درآورد. شاه که در برابر قيام قهر آلود ملٌت، تاج و تخت خود را درحال زوال می ديد، با رگبار مسلسل به جنگ ملٌت مظلوم رفت و تهران را در پانزدهم خرداد 1342، به کشتارگاه مخوف و حمام خون تبديل ساخت.
15خرداد قیام، 22بهمن انقلاب ، 12 فروردین نظام✍️ @Qavami