eitaa logo
🌿🌹آخرین باران✨🌹🌿
1.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
10.8هزار ویدیو
27 فایل
﷽ظھور نزدیڪ اَست ! ███████████] 99 + غریب تر از حسین سراغ داری؟! -مهدی فاطمه...:)💔😔 پیامبراکرم(ص):هرکس بمیرد و امام زمان خودرانشناسد به مرگ جاهلیت مرده است⚠️ کپی پست‌ هاباذکر صلوات✅ ارتباط بامدیر کانال @mary13_60
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️در محضر قرآن کریم ☀️🌸☀️🌸☀️🌸☀️🌸☀️ 🌟وَ مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلَّا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ 🌟 ⭐️و زندگى دنيا جز بازى و سرگرمى نيست و البتّه خانه‌ى آخرت، براى تقوا پيشگان بهتر است. آيا نمى‌انديشيد؟ 🔵نکته ها 🔺اگر دنيا مزرعه‌ى آخرت قرار نگيرد، بازيچه مى‌شود و مردم مانند كودكانى كه سرگرم به اسباب بازى‌هايى چون: مال و مقام و ... شده‌اند. 🔷 كلمه‌ى‌ «لَعِبٌ» به كارى گفته مى‌شود كه قصد صحيحى در آن نباشد 🔶 و كلمه‌ى‌ «لَهْوٌ» به كارى گفته مى‌شود كه انسان را از كارهاى مهم و اصلى باز دارد. ✳️ شباهت دنيا به لهو و لعب از جهاتى است: 🔻 دنيا مثل بازى، مدّتش كوتاه است. 🔻 دنيا مثل بازى، تفريح و خستگى دارد و آميخته‌اى از تلخى و شيرينى است. 🔻 غافلان بى‌هدف، بازى را شغل خود قرار مى‌دهند. 🔻 دنياگرايى مثل بازى، انسان را از اهداف مهم باز مى‌دارد. 🔴 پیام ها ✅ دنيا محورى، فكرى كودكانه و پوچ است. (لهو ولعب معمولًا كار كودكان است و سرگرم شدن به دنيا انسان را از آخرت باز مى‌دارد) «لَهْوٌ وَ لَعِبٌ» ✅ راه نجات از حسرت آخرت، فكر و تعقّل است. يا حَسْرَتَنا ... أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌ ✅ خردمند، فريب دنيا را نمى‌خورد. وَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ ... أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌ ✅ بكار نگرفتن انديشه، زمينه توجّه به دنيا وغفلت از آخرت است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ✅ غفلت از آخرت، سبب توبيخ است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ✅ تعقّل و تقوا، ملازم يكديگرند. «يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ ۳۲ 🌺 🍃🌺🍂🌺🍃 🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺
فرصت عاشقی .mp3
3.08M
🎭 خوش‌بحال قلبهایی که در مکتب چهارمین امام‌شان آموخته‌اند؛ چگونه قلبشان را از گزند آنان که در حقشان بدی کرده‌اند؛ حفظ کنند. 🎤
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما باید بریم بسمت بهار ...☘ ※ منبع: خانواده‌ی آسمانی کمپین_لحظه_طلایی
💞💞💞💞💞💞💞 🔆هرچه پخته تر شوی 🔆از خامان نپخته تر شنوی‼️
*آزمون مهدوی* ❇️ شمارهٔ ۶۹ : ❓ سؤال: آیهٔ «و یومَ نَحشُرُ مِن کُلِّ اُمَه فَوجاً مِّمَّن یُکَذِّبُ بایاتِنا یوزَعون» مربوط به چه سوره‌ای از قرآن است و به چه موضوعی اشاره می‌کند؟ ✅ پاسخ: خداوند در آیهٔ ٨٣ سورهٔ نمل می‌فرماید: «وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجا مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآياتِنا» در اين آيه به صراحت آمده است كه خداوند گروهی از هر امت را پس از مرگ، دوباره زنده می‌كند و اين غير از قيامت خواهد بود، زیرا در قيامت همهٔ مردم زنده می‌شوند. مرحوم قمی در کتاب «التفسیر» آورده است که امام صادق در تفسیر این آیه فرمودند: «اين آيه مربوط به زمان رجعت است و آيه مربوط به قيامت آيهٔ «وَ حَشَرْناهُمْ فَلَمْ نُغادِرْ مِنْهُمْ أَحَدا» (سورهٔ کهف، آیهٔ ۴٧) می‌باشد.» 📚 حکومت‌های جهانی قبل از قیامت، ص ٢۴ 📝
🍃🌹━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━🌹🍃 🔰 مقدمات انتظار فرج 🔰 ✔️یقین به ظهور اقا ✔️نزدیک دانستن ظهـور ✔️دوست داشتن ظهـور ✔️دوست داشتن خود اقا 🔻وظیفه مـنـتظر 🔻 ♦️صـبر ♦️امـید ♦️اصلاح وخودسازی ♦️اماده کردن خود برای پیوستن به اقا ♦️تربیت منتظران راستین ❤️امام سجاد(علیه السلام): ☑️ مردمان زمان غیبت که منتظر ظهور امامشان هستند وامامت او را قبول دارندبهترین مردمانند واز مردمان همه زمانهابرترند.زیرا خداوند چنان عقلی به انان داده که غیبت را همچون دیدن میدانند 💎انان 💎 📚کمال‌الدین شیخ صدوق، جلد ١، صفحه ٣٢٠ ‌‌اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَجْ
⛅️داستان ظهور☀️ 🏳قسمت بیست و سوم (جنگ سخت) سفیانی بسیار مغرور شده است؛ زیرا تعداد سپاه او دو برابر لشکر امام است. او خبر دارد که آمار یاران امام به این شرح است: ــ ده هزار سربازی که از مکّه با امام به کوفه آمده‌اند. ــ دوازده هزار سربازی که با سیّدحسنی از خراسان، آمده‌اند. ــ هفتاد هزار سربازی که در کوفه به امام ملحق شده‌اند. در سپاه سفیانی، صد و هفتاد هزار سرباز وجود دارد و او با امید پیروزی قطعی به سمت کوفه حرکت می‌کند. او نمی‌داند که هزاران فرشته، در رکاب مولایمان می‌باشند و او را یاری می‌کنند. اکنون به امام خبر می‌رسد که سپاه سفیانی به قصد جنگ به سوی کوفه به می‌آید. لشکر امام از شهر کوفه خارج شده و موضع می‌گیرد. اکنون هر دو لشکر روبروی هم قرار گرفته‌اند. امام زمان به سپاه سفیانی نزدیک می‌شود و با آنان سخن می‌گوید و آنها را نصیحت می‌کند. یاران سفیانی به امام می‌گویند: «از همان راهی که آمده‌ای باز گرد». امام به سخن گفتن با آنها ادامه می‌دهد و به آنان می‌گوید: «آیا می‌دانید که من فرزند پیامبر هستم». نمی‌دانم چه می‌شود که سفیانی فعلاً از جنگ منصرف می‌شود، شاید می‌ترسد که اگر امروز جنگ را آغاز کند، سربازانش دیگر آن شجاعت لازم را برای حمله نداشته باشند؛ زیرا آنان سخنان امام را شنیده‌اند و احتمال دارد قلب آنها به امام علاقه پیدا کرده باشد. سفیانی می‌خواهد برای مدّتی جنگ را عقب بیاندازد تا اثر سخنان امام از بین برود. او دستور عقب نشینی می‌دهد. سپاه سفیانی از میدان جنگ عقب نشینی می‌کند و اوضاع آرام می‌شود. خورشید روز جمعه طلوع می‌کند. به امام خبر می‌رسد که سفیانی یکی از یاران امام را به شهادت رسانده است. گویا سفیانی تصمیم دارد به کوفه حمله کند. امام آماده دفاع می‌شود و میان دو لشکر، جنگ سختی در می‌گیرد. سفیانی آغازگر جنگ می‌شود و گروهی از یاران امام به شهادت می‌رسند. خوشا به حال آنها که به آرزویشان رسیدند! اکنون دیگر وعده خدا فرا می‌رسد. سفیانی در وسط میدان ایستاده است و از زیادی سربازانش خیلی خوشحال است. ناگهان او می‌بیند که سربازان یکی بعد از دیگری برروی زمین می‌افتند! سفیانی نمی‌داند که فرشتگان زیادی به یاری امام آمده‌اند. سفیانی هرگز پیش‌بینی نمی‌کرد که سپاهیان او این‌گونه تار و مار شوند. سفیانی که اوضاع را چنین می‌بیند، می‌فهمد که دیگر مقاومت هیچ فایده‌ای ندارد، او با تنی چند از یاران خود فرار می‌کند. آیا تاکنون اسم «صیاح» را شنیده‌ای؟ او یکی از فرماندهان لشکر امام است. او با گروهی از سربازان خود به دنبال سفیانی می‌روند و سرانجام او را اسیر می‌کنند. هوا تاریک شده است و امام نماز عشا می‌خواند. اکنون سفیانی را به نزد امام می‌آورند. سفیانی رو به امام می‌کند و می‌گوید: به من مهلت دیگری بده! امام نگاهی به یاران خود می‌کند و می‌فرماید: نظر شما در مورد او چیست؟ من عهد کرده‌ام که هر کاری انجام دهم با نظر و رضایت شما باشد. یاران امام با هم مشورت می‌کنند و سرانجام تصمیم می‌گیرند که سفیانی مجازات شود؛ زیرا او بسیاری از شیعیان را مظلومانه به قتل رسانده و یکبار هم پیمان‌شکنی کرده است. این گونه است که سفیانی به سزای کارهای خود می‌رسد و دنیا برای همیشه از ظلم و ستم او آسوده می‌شود. 📚داستان ظهور/خدامیان آرانی(برگرفته از روایات) 🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸
🌸نوروز در کلام شهید آوینی🌸 🌟نوروز رستاخيز خاك است و عيد صيام، رستاخيز جان و انسان روح كبريايی است كه در خاك فقر دميده‌اند. 💫با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جهان جان، كه انسان است.جسم و جان اگرچه تعارض ذاتی ندارد، اما در اين جهان از هم انتزاع گرفته‌اند، چنانكه جمال و كمال نيز چنينند، نادر است آنكه زيبائی صورت با زيبائی سيرت جمع شود. آنجا كه آن يكی هست، اين يكی نيست. خاك محتاج زمستان است تا پذيرای بهار شود،‌ و جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع كند، و نسيم لطف بورزد و درخت دل به شكوفه بنشيند، و اين بهار درون است.