eitaa logo
کانال عطر قرآنی
254 دنبال‌کننده
831 عکس
1.5هزار ویدیو
86 فایل
✔ ویدیو های این کانال میتواند درتقویت ایمان توحیدی شما تاثیر گذار باشد کپی= حلال ✔تلفیق زیبایی، رسانه و قرآن ✔ تبلیغ اطلاعیه های کلاس های قرآن ✔ تامل در آیات و سوره های قرآن نکاتی تفسیری قرآن ✔ تلاوت های زیبا @Sabkehzendagi
مشاهده در ایتا
دانلود
مبارک🌹
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 قرآن در اشعار حافظ شیرازی 🦋: عشقت رسد به فریاد ، گر خود به سان حافظ قـرآن زبــر بخــوانی در چـارده روایــت... . 🦋: حافظا در کنج فقر و خلوت شب های تار تا بود وردت دعـا و درس قـرآن غم مخور..... 🦋: زاهد ار رندی حافظ نکند فهم چه باک دیو بگریزد ازآن قوم که قرآن خوانند... 🦋: حافظ به حق "قرآن " کز شید و زرق باز آی باشد که گوی عیشی در این میان توان زد 🦋گفتمش زلف به خون که شکستی گفتا حافظ این قصه دراز است به "قرآن" که مپرس 🦋: حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی دام تزویر مکن چون دگران "قرآن" را ... 🦋: ندیدم خوشتر از شعر تو حافظ به "قرآنی" که اندر سینه داری 🦋: ای چنگ فرو برده به خون دل حافظ شرمت مگر از غیرت "قرآن" خدا نیست 🦋زاهد ار رندی حافظ نکند فهم چه باک دیو بگریزد از آن قوم که "قرآن" خوانند 🦋صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ هرچه کردم همه از دولت "قرآن" کردم https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ ۱۵ ثانیه ای که ارزش چند بار دیدن را دارد! با کانال عطر قرآنی همراه ماباشید. https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
ادامه تفسیر وتدبر سوره انسان
آیه ۴) : در این آیه، اشاره کوتاه و پرمعنائی به سرنوشت کسانی که راه کفر و کفران را می‌پویند کرده، می‌فرماید: «ما برای کافران زنجیرها و غلها و شعله‌های سوزان آتش آماده کرده‌ایم» (انا اعتدنا للکافرین سلاسل و اغلالا و سعیرا). ذکر غل و زنجیر، و سپس شعله‌های سوزان آتش بیانگر مجازات عظیم این گروه است که در آیات دیگر قرآن نیز به آن اشاره شده، و عذاب و اسارت در آن جمع است. https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات ۵ و ۶ ): إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً «5» عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَها تَفْجِيراً «6» به یقین ابرار (و نیکان) از جامی می‌نوشند که با عطر خوشی آمیخته است، 🌴 براساس روايات، مراد از «ابرار» در اين آيات، اهل بيت پيامبر عليهم السلام هستند كه با نذر روزه گرفتند و افطارى خود را به يتيم و مسكين و اسير دادند كه در آيات بعد آمده است.🌴 👈 نکات 1- احسان و نيكوكارى جلوه‌اى از شكر هدايت الهى است. إِمَّا شاكِراً ... إِنَّ الْأَبْرارَ ... 2- نوشيدنى‌هاى بهشتى مخلوط باموادّ خوشبو ومعطّر است. «كانَ مِزاجُها كافُوراً» 3- كاميابى‌هاى بهشتى به كسانى تعلّق مى‌گيرد كه خود را به مرحله عبوديّت رسانده باشند. «يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ» 4- محروميّت‌هاى موقّت بندگان خدا در دنيا، در قيامت جبران مى‌شود. «يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ» 5- اهل بيت، به خاطر رسيدگى به محرومان، به لقب ابرار و به خاطر اطاعت از خداوند، به لقب عباد اللّه ملقّب شدند. إِنَّ الْأَبْرارَ ... عِبادُ اللَّهِ‌ 6- بندگان خدا، اهل نيكى به ديگران هستند و نيكوكاران، بنده خدا هستند. الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ‌ ... يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ‌ 7- اراده بهشتيان كارساز است و آنان به هر چه اراده كنند مى‌رسند و هرچه را اراده كنند انجام مى‌شود. «يُفَجِّرُونَها تَفْجِيراً» تفسير نور(10جلدى)، ج‌10، ص: 327 ▶️ تلاوت باصدای استادمرحوم محمدصدیق منشاوی 🌿 با کانال عطر قرآنی همراه ماباشید. https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
همانطور که درقرآن کریم ، رسولخدا اسوه والگو معرفی شده است ،اهل بیت ایشان نیز الگو ومورد تحسین پروردگار واقع شده اند و این آیات ضمن آنکه بصورت خاص دروصف ایشان است ،بصورت عام نیز ، درس والگویی عملی برای همه بشریت و انسان دوستان است! تا بدانیم عزیزترین افراد نزدخداوند ، هرچند که دختر رسولخدا وفرزندان پیامبرخاتم باشند، براساس ترک معاصی و پاکی از هرنوع آلودگی ، با اعمال نیک و ایثار و رسیدگی به بندگان ضعیفتر و بزرگواری، عبودیت ، بخشش، صدقه وانفاق، با گرسنگی وتشنگی ، درسایه شب زنده داری و روزه داری است که بهشت برین را ملاقات خواهند نمود وهیچکس نسبت خویشاوندی با پروردگار ندارد . ✍نفیسه شمس با کانال عطر قرآنی همراه ما باشید. https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیات ۷و ۸و ۹و ۱۰ ) : يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيراً «7» وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‌ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً «8» إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً «9» إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً «10 آنان به نذر وفا مى‌كنند و از روزى كه آسیب وگزندش فراگير است مى‌ترسند. و غذاى خود را با آن كه دوستش دارند، به بينوا و يتيم و اسير مى‌دهند. (و مى‌گويند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‌دهيم و از شما پاداش و تشكّرى نمى‌خواهيم. همانا ما از پروردگارمان، به خاطر روزى عبوس و سخت، مى‌ترسيم. تلاوت را باصدای استاد مرحوم عبدالباسط شنیدید🍁 🌿 با کانال عطر قرآنی همراه ما باشید. https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran
نکات آیات ۷ تا ۱۰ 1- نيكى بشرط آنکه در انسان نهادينه شود موجب کمال انسان میگردد . (تمام كمالات با فعل مضارع كه نشانه استمرار فعل است، آمده است.) يُوفُونَ‌، يَخافُونَ‌، يُطْعِمُونَ‌ و ... 2- اطعام و انفاق زمانى ارزش بيشتر دارد كه شى‌ء انفاق شده، مورد نياز و علاقه انسان باشد. «يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‌ حُبِّهِ» 3- اسلام، حامى مستمندان و يتيمان و اسيران است. وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ‌ ... مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً 4- گروهى طعام را دوست دارند و گروهى اطعام را. «يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‌ حُبِّهِ» 5- اطعام، زمانى ارزش بيشترى دارد كه از خود و با دست خود باشد. «نُطْعِمُكُمْ» 6- كمكى ارزش دارد كه خالصانه و به دور از هر منّت و انتظارى باشد. «نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ» 7- آنچه به عمل ارزش مى‌دهد، انگيزه خالصانه و اخلاص در عمل است. «1». الرّحمن، 46. جلد 10 - صفحه 329 «نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً» 8- نيكان، نه تنها با زبان درخواست تشكّر ندارند، بلكه در دل هم به فكر تمجيد و تشكّر نيستند. لا نُرِيدُ ... شُكُوراً 9- گرچه ابرار انتظار پاداش ندارند ولى مردم نبايد بى‌تفاوت باشند. در آيه 25 سوره قصص مى‌خوانيم: حضرت شعيب دخترش را فرستاد تا پاداش سقّايى و آب دادن حضرت موسى را بپردازد. «إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ ما سَقَيْتَ» 10- گذشتن از پاداش، به تنهايى نشانه اخلاص نيست، بلكه گذشتن از تمجيد و تشكّر نيز لازم است. «لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً» 11- وفاى به نذر واجب است و كسى كه به نذر خود وفا نكند، از قهر الهى بترسد. «يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً» 12- اگر كارى براى خدا باشد، فقط از قهر او مى‌ترسيم، نه مردم. «نَخافُ مِنْ رَبِّنا» 13- داشتن انگيزه الهى، منافاتى با شوق به ثواب يا خوف از عقاب ندارد. زيرا ثواب و عقاب نيز از خداست. لِوَجْهِ اللَّهِ‌ ... إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً 14- در قيامت، نه تنها مردم عبوسند، بلكه روز عبوس است. «يَوْماً عَبُوساً» 15- براى فرار از آن روز عبوس، امروز در برابر مسكين و يتيم و اسير، عبوس نكنيد. «نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً» https://eitaa.com/akhbarejahanbaghoran