eitaa logo
اخبار لفور
1.6هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
14.1هزار ویدیو
209 فایل
هرچیزی که درباره #لفور بایدبدانید #لفور جایی که بایدرفت ودید اخبار و مطالب ارسالی شما👇👇 @Ab_Azizi #تبلیغات پذیرفته می‌شود👆👆 کانال ایتا @akhbarelafoor گروه ایتا eitaa.com/joinchat/131203086C0505ea2121 کانال تلگرام t.me/akhbarelafoor
مشاهده در ایتا
دانلود
آغاز بارش‌های پاییزی از هفته دوم مهر رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی: 🔹بر اساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی پاییز پیش رو کمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود. 🔹البته این بدان معنا نیست که بارشی نداریم، اما مجموع بارش‌های فصل پاییز از میانگین بلند مدت کشور کمتر خواهد بود. 🔹هفته اول پاییز اکثر مناطق کشور بدون بارش سپری می‌شود.اولین بارش‌های پاییز کشور از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود. 🔹در این هفته سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و نخستین بارش‌های پاییزی را برای ایران رقم می‌زند. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 که بود؟ در میانه جنگ ایران و رژیم بعث وقتی ایران تنها بود و غرب همه تسلیحاتش را روانه عراق می‌کرد فرانسوی ها در تحویل سوپراتانداردهایی که قراردادشان را پیشتر با صدام بسته بودند تردید کردند آمریکایی ها میدان‌داری کردند و به فرانسوی‌ها گفتند از حکومت ضعیف ایران نترسد و جنگنده‌ها را برای استفاده صدام در اختیارش قرار دهد جنگنده ها روانه عراق شدند و هزاران جوان ایرانی را در چند عملیات پرپر کردند ایران تنها بود و حزب‌الله، جوان. ابراهیم عقیل آن روزها از نیروهای عملیاتی نسل اول حزب‌الله بود که می‌خواست انتقام جوانهای ایرانی را بگیرد نزدیک به صد فرانسوی و ۴۰۰ آمریکایی، در حملاتی که عقیل فرماندهی‌شان کرد به درک واصل شدند. آمریکا دیوانه شده بود فرانسه بعد از نبرد الجزایر، این میزان کشته را تجربه نکرده بود وزیر خارجه وقت فرانسه بعد از این حملات گفت:«ما تازه انقلاب ایران را شناختیم» آمریکا ۴۰ سال به دنبال طراح آن عملیات بود. یکی از طراحان و مجریان عملیات های موفق ۱۹۸۳، دیشب در ضاحیه، مهمان رسول الله شد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
دین تو ذات صراط آیت نجاته - محمود کریمی.mp3
15.94M
🎉 مولودی های هفته وحدت 🎊 🔷 دین تو ذات صراط آیت نجاته 🎙حاج محمود کریمی 🎁 ثواب نشر با شما دوست عزیز 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید
نماهنگ جان دلم - سیدمحمدرضا نوشه ور.mp3
3.89M
🎼 نماهنگ " جان دلم " 🎤 با صدای سیدمحمدرضا نوشه ور 🌷 هفته ی وحدت مبارک 🌷 ‌‌‎‌‎‎‌‎‎‌‎‎‌‎‎‌‎ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید
نسیم رحمت میرسه - سیدمجید بنی فاطمه.mp3
23.18M
🎼 نماهنگ " نسیم رحمت میرسه دوباره " 🎤 با نوای سیدمجید بنی فاطمه ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄ 🌷 هفته ی وحدت مبارک 🌷 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂🌼ضرب المثلهای غـــلـــط : 🍂🌼 که متاسفانه رایج هستش مثلِ👇 🥀عیسی به دین خود موسی به دین خود! 🥀منو تو قبر شما نمیگذارن، تو بهشت خودتو برو منم جهنم خودمو! 🥀هر کسی کار خودش، بار خودش آتیش به انبارخودش! 🥀خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو! 🥀رُطَب خورده کی منع رُطَب کند؟! 🥀با یک گل بهار نمیشه! 🥀یه دست صدا نداره! 🥀و... 🍃🍀خیلیی قشنگ و زیباست لطفا خوب نگاه کنین... 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
اومده امشب ماه تر از ماه - حسین طاهری .mp3
29.58M
🎼 مولودی " اومده امشب ماه تر از ماه " 🎤 با نوای حسین طاهری 🌷 هفته ی وحدت مبارک 🌷 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کمدی و طنز زنگ آخر فصل دوم ⭐️ قسمت دوازدهم ⭐️ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی رئیس‌جمهور در ابتدای دیدار با رهبر انقلاب 🔹پزشکیان: ما اگر با هم وحدت داشته و در مقابل دشمنان ید واحد شویم اجازه نمی‌دهیم بیگانگان هر کاری که دلشان خواست انجام دهند. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: یکی از بزرگترین درس‌های نبوی امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است. دنیای اسلام امروز به این درس نیاز دارد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاکید رهبر انقلاب بر نقش خواص در شکل‌گیری امت اسلامی 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان وحدت وجود داشته باشد 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
⛽️ ۶۰ لیتر سهمیه بنزین مهرماه امشب واریز می‌شود ⛽️ ۶۰ لیتر سهمیه بنزین مهرماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد یکشنبه (یکم مهرماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧬 ببماری چیست؟ 🌎 روز جهانی آلزایمر 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓️ ماه جهانی آگاهی بخشی 🔸با تشخیص زودهنگام بیماری ، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش دهیم . 🔸تاریخچه ی چیست؟ 🔸نشانه های بیماری کدام است؟ 🔸اقدامات بعد از مشاهده نشانه ها چیست ؟ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 ۳۱ شهریور روز جهانی با انجام این تمرینات از جلوگیری کنید ! اگر می‌خواهید نگیرید، باید مغزتان را به چالش بکشید، با انجام روزانه این تمرین‌های ساده مدارهای مغز را تقویت کنید تا دچار نشوید. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥩 5 جایگزین متنوع پروتئینی برای گوشت قرمز : مصرف زیاد گوشت قرمز خطر ابتلا به آلزایمر، سرطان‌های گوارشی، دیابت نوع2 و... را افزایش می‌دهد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍏 بسته سلامتی امروز 🔴 علت و درمان ♻️ آیا فقط ناشی از زیاد است؟ ♻️ چه توصیه می‌شود؟ ♻️ چه برای این افراد است؟ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
✍ یک ضرب المثل غلط... «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو!» گاهی در توجیه کارمان می گوییم: "اکثر مردم هم همین کار را می کنند" ولی قرآن چیزی دیگه میگه قرآن درباره کلمه "اکثر الناس" میفرماید: أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَشْکُرُونَ (در ۳ آیه قرآن) (بیشتر مردم شکرگذاری نمی کنند) أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ (در ۱۱ آیه قرآن) (بیشتر مردم نمی دانند) أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یُؤْمِنُونَ (در ۳ آیه قرآن) (بیشتر مردم ایمان نمی آورند) أَکْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کَارِهُونَ بیشترشان از حق کراهت دارند و گریزانند. مَا یَتَّبِعُ أَکْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا بیشتر آنها، جز از گمان و پندارهای بی اساس، پیروی نمی کنند؛ پس نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست، بلکه در موارد زیادی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار میکنند. 💎 امیرالمؤمنین‌ می فرماید: در پیمودن راه درست از کمی افراد ناراحت و نگران نباشید! "زیاد بودن، معیار حق بودن نیست!" 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا ضرب المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو اشتباهه 😜 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
📓 حکایت سرلخت‌ها و خر سیاه! مثلی کرمانشاهی هست که: خر سیه!تو بخف! منیش خفم! بزان کاممان وجی قرضی بن! یعنی:خرسیاه!تو بخواب،من هم می‌خوابم ببین (طلبکارها)کداممان را جای قرض می‌برند. . شرح:شخصی خر سیاهی داشت که تنبل بود و کار نمی‌کرد و دوست داشت بخوابد و از صاحبش نافرمانی می‌کرد. صاحبش به او این جمله را گفت کنایه از اینکه تاوان تنبلی‌ات را بیش از آنکه من بدهم، خودت می‌دهی و تو را جای قرض‌هایی که به خاطر کار نکردن بالا آمده، خواهند برد حالا حکایت این سرلخت‌هاست که بابت دهن کجی به نظام توحیدی جمهوری‌اسلامی،حکم قرآنی حجاب را رعایت نمی‌کنند و شده‌اند سرباز اجباری فرقه اشرافیگری (که سرنخش در اتاق بازرگانی است) در کف خیابانهای ایران و به دشمنان ایران(از جمله اسرائیل)با این کارشان سیگنال تقویت روحیه می‌فرستند! فرقه اشرافیگری که با سواری گرفتن مجانی از این سرلخت‌ها جیبش هر روز پر پول می‌شود اسرائیل هم که با منتشر کردن عکس سرلخت‌های داخل ایران در اکانت‌های خودش،ذوق می‌کند، در سراشیبی نابودی است. اما حالا باید این ضرب‌المثل را به یاد این زنان سرلخت آورد که بلاخره تبعات این کشف حجاب و آسیب‌های اجتماعی آن، گریبان خود این زنان را خواهد گرفت، کما اینکه در اروپا و امریکا گرفته! آن روز نه فرقه اشرافیگری، نه اتاق بازرگانی و ایادی آن و نه اسر.ائیل، هیچکدام پشتیبان این زنان نخواهند بود. این زنان چند سال بعد پریشان و آشفته، می‌بینند که سرمایه عمر و جوانی خود را بیهوده در مسیری غلط برباد دادند و باز در نهایت مذهب و دین پناهگاه آنان خواهد بود. البته در مقابل باید به آن مسئولینی که در بروکراسی جمهوری اسلامی، نسبت به اجرای قانون حجاب ترک فعل دارند، هشدار داد: تبعات خواب شما، سنگین‌تر است! ما مردم در تصفیه طلبمان از شما،جدی‌تر از هر چیز هستیم و فراموش نخواهیم کرد تصفیه طلبمان از شمایی که حق خون شهدای ما را (که اجرای احکام اسلام بود) ادا نکردید! 🔺 منبع:صفحه مسعودنوروزی ، ارتباط‌شناس در اپلیکیشن ویراستی 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🔻اصطلاح چه کشکی چه پشمی : ✍چوپانی گله را به صحرا برد،به درخت گردویی رسید.از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان گردباد سختی در گرفت.خواست فرود آید، ترسید. باد شاخه ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف می برد. دید نزدیک است که بیفتد، مستاصل شد. از دور، بقعه ی امامزاده ای را دید و گفت: ای امامزاده! گله ام نذر تو، از درخت سالم پایین بیایم» قدری که باد ساکت شد، گفت:« ای امامزاده!خدا راضی نمی شود که زن و بچه ی من بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه ی گله را صاحب شوی. نصف گله را به تو می دهم و نصفی هم برای خودم». قدری پایین تر آمد. وقتی که نزدیک تنه ی درخت رسید، گفت:«ای امامزاده!نصف گله را چطور نگهداری می کنی؟ آن ها را خودم نگهداری میکنم، در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می دهم» وقتی کمی پایین تر آمد گفت: « بالاخره چوپان هم که بی مزد نمی شود، کشکش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد». وقتی پایش به زمین رسید، نگاهی به گنبد امامزاده انداخت و گفت: « مرد حسابی!چه کشکی چه پشمی؟ ما از هول یک غلطی کردیم. غلط زیادی که جریمه ندارد» 📚 منبع:کوچه؛ احمد شاملو 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🔷 خرج اتینا کردن در روزگار قدیم، مطربان در مجالس عروسی و جشن، پس از اجرای برنامه و شیرین کاریهای خود، نعلبکی یا زنگی را جلوی میهمانان میگرفتند و با صدای بلند میگفتند: "اعطینا" یعنی لطفا عنایت کنید و پولی بدهید، که در حقیقت همان شاباش بوده است. از آنجایی که، در گذشته زبان عربی در میان فارسی‌زبانان نیز رایج بوده، این لفظ به زبان فارسی نیز راه یافت، اما مانند بسیاری از کلمات عربی، پس از ورود به زبان فارسی کاملاً تغییر کرده و به شکلی در آمده، که تلفظ آن برای فارسی زبانان راحت تر باشد، در نتیجه این لفظ در زبان فارسی به صورت "اتینا" تلفظ میشود، که یک غلط مصطلح است. مثل "خرج اتینا" به معنای پولی است که، به جای آنکه خرج کارهای لازم و ضروری شود، در راه بیهوده و سرگرمی خرج شود. در انتها بخشی از یک ترانه عامیانه شیرازی را بیان میکنیم که، این مثل در آن به کار رفته است: نه فکر دنیا میکنه نه فکر عقبی میکنه هرچی که پیدا میکنه خرج " اتینا " میکنه 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.